Ale nechápu, proč Němci na tyto testy, které mají předpoklad kontroverzního výsledku, neberou produkty domácích automobilek, třeba v tomto případě Polo vs. Golf.
Já ybch v tom neheldal nějaké vedlejší úmysly.
Samotný ADAC konstatuje, že vybírá nejlepší z dané kategorie.
V oblasti supermini to byl prostě Fiat 500, v oblasti nižší střední je to prostě pravděpodobně Peugeot a malých aut Fiesta. Němci prostě ničím co by bylo v dané oblasti nejlepším nedisponují, tvedy to nemohou do podobného testu postavit. >:-[]
To je celé. Oni to umí přiznat, jsou to féroví kluci.
Jen čekám na ten test, kdy postaví Q7 proti Stralis... (doufám, že to bdue brzy) a nebo MLV (to je celkem jedno). předpokládám, že i tam se bude kompatibilita hledat těžko...
Schválne, čo dopadne pre F500 horšie - ak v 80 km/h čelne praští do zaparkovanej Q7, alebo keď Q7 v rovnakej rýchlosti čelne narazí do zaparkovanej F500? ;-)
Lépe to dopadne, když jedoucí F500 narazí do stojící Q7. Při nárazu jde o energii a při stejné rychlosti má Q7 výrazně větší energii než F500 - tedy při případné nehodě je zde více energie k pohlcení. A vzhledem k tomu, že F500 pohlcuje energii lépe než Q7, pak tento nárůst energie odnese z větší části právě Fiat.
Q7 je spíš nabroušená na srážku s náklaďákem, nebo pevnou překážkou, třeba sloupem mostu (je těžší, musí pohltit víc energie). Schopnost pohltit energii by člověk mohl vyjádřit dvěma vlastnostmi - velikostí deformační zóny a tuhostí materiálu. Čím větší zóna, víc materiálu, tím víc energie dokáži pohltit. Čím tužší materiál, tím více energie je potřeba k jeho deformaci => tím více energie pohltí. Proto se k F500 nechová "slušně", její deformační zóny jsou dimenzované pro jinou váhovou kategorii. Řešením by možná bylo použít vícestupňovou deformační zónu, která by využívala materiálů postupně rostoucí tuhosti.
Zjednodušeně řečeno. Skutečnost je, hlavně co se té "tuhosti" týče, mnohem složitější.
Hure dopadne pochopitelne v pripade jedouci Q7. Je to jednoduche. Kinetická energie, která se nutně bude při nárazu pohlcovat je totiž úměrná hmotnosti jedoucího vozidla. Středoškolský vzorec pro výpočet je E= 0,5xhmotnost x rychlost x rychlost.
[odkaz] Peugeot 308 rozhodně nemá lepší ranking než Golf (pokud pominu aktivní bezpečnost a další systémy, kde je lepší) - takže otázka je, jak by Golf dopadl, nejspíš stejně a to by mu zrovna v prodeji neprospělo... Takže ten test opravdu zavádí tendenčností (správně by za nižší střední měla asi bojovat Giulietta) - ne že by to člověka u ADACu překvapovalo...
No samozřejmě... Já se to jen snažil trošku zlehčit. Nicméně je fakt, že si tohoto faktu nejde nevšimnout, že na tyto testy je-li předpokládaný ne moc přívětivý výsledek, nikdy nepoužijí německé auto... Prostě Němci... myslím, že si každý může udělat obrázek sám...
Je zcela zřejmé, že by se například to puštění Pola či Foxe proti Q7 s marketéry z VW moc v dobrém nepotkalo, byť logika by velela, že by to i šlo zargumentovat (nejmenší z koncenru proti největšímu, dále ani v rámci koncernu nefunguje kompatibilita def. zón - na což mimochodem i zde upozorňují a dalo se to čekat i u toho testu s Q7... atd.. atd...)
to bych tak nespecifikoval. Ona nevyšla dobře proto, že nemá udělané def. zóny tak aby menší auta nenadjela. Q7 dopadla špatně právě jen v ENCAP, neboť je prostě příliš těžká... Při nárazu, kde hraje vlastí hmotnost auta největší roli, budu raději bourat F 500 než v Q7, protože v tomto případě je ta F 500 bezpečnějším autem. Při čelním střetu těchto dvou aut je skutečnost, že Q 7 nadjede F 500 bohužel rozhodujícím faktorem. V opačném případě by si i ta F 500 vedla mnohem líp.
Jinak všimli ste si o kolik pomaleji se nafukují vaky u P oproti F? zajímavé. Že by to udělal rozdíl v celkové velikosti def. zóny? Možné to je. Ta 308 si imho nevedla tak dobře jak bych býval čekal. otázka zní jaký byl skutečný váhový rozdíl těch dvou aut.
"...Podmínky testu respektují koncept Euro NCAP. Ke střetu došlo s přesazením 40 %, rychlost kolize byla snížena na 56 km/h, což je rychlostní ekvivalent nárazu do deformovatelné bariéry při 64 km/h..."
Neviem presne co vy chapete pod pojmom "rychlost kolize", ale ADAC na svojom webe pise:
"...Im Test kollidieren zwei vergleichbar große Pkw mit 40 Prozent Überdeckung und jeweils 56 km/h Geschwindigkeit..."
Tomu "jeweils" rozumiem tak, ze *kazde* auto malo rychlost 56km/h. A na ten rychlostny ekvivalent uz fakt neviem ako ste prisli, o tom tam nic nemaju. Standartne EuroNCAP testy sa robia praveze do nedeformovatelnej prekazky...
Dobrý den, ano ta formulace byla myšlena tak, že se auta proti sobě rozjela rychlostí 56 km/h (každé). Naproti tomu v testu podle metodiky Euro NCAP se auto proti překážce rozjede rychlostí 64 km/h. Důvod této korekce ze strany ADAC spočívá ve vysvětlení metodiky NCAP - "The test speed of 64 km/h represents a car to car collision with each car travelling at around 55 km/h. The difference in speed is due to the energy absorbed by the deformable face." navíc překážka při Euro NCAP je deformovatelná, nikoliv nedeformovatelná.
V těchto tvrzeních vycházím ze studia popisu crash testů na webu Euro NCAP - konkrétně [odkaz]
Děkuji Vám za připomínky a doufám, že to, co jsem v článku napsal, je nyní jasnější. Samozřejmě netvrdím, že jsem neomylný, a další diskusi se rozhodně nebráním.
Kdyby chtěli mocipáni udělat něco pro bezpečnost aut tak by bylo lepší místo těžkých výstuh, tisíců čidel, kabelů, senzorů a airbagů povolit do auta rám a pětibodové pásy. Kdyby vzali dva Lotusy Exige v závodních verzích dopadlo by to líp.
O kolik dřív vypálily Fieste airbagy :-O a to bych přisuzoval kratšímu předku, ale že spolujezdcův abg u 308 vypálil až když auto prakticky stálo a chytalo rotaci, to je teda děs... brrrr
Takže Frantíci spíš přišli na to, jak och...at NCAP než na to jak dělat bezpečný auta...
Osobne si myslim, ze testovanie bezpecnosti aut - Euro NCAP je na jednej strane pekna vec, dozvieme sa - uvidime, ako to ktore auto obstalo v "standardnych" testoch, na druhej strane to podla mna az prilis zavadza niektorych vodicov - ved mam auto, ktore ma 5 *, ziskalo 96%... co sa mi moze stat???
A potom proti sebe postavia FIESTU a o cislo vacsiu 308 a pozrime, realna nehoda v realnej (mestkej) rychlosti a jej realne nasledky...
Papierova bezpecnost aut je v dnesnej dobe urcite najvyssia odkedy je auto autom, ale pozor na falosne pocity bezpecnosti...
Poslouchal nekdo z diskutujicich o cem se v tom videu mluvi??
Pan vypravi o tom jak je dneska geometrie prednich deformacnich zon rozdilna prave ve vysce hlavniho predniho pricniku, pripadne jeho absenci a nahrazeni jinym resenim. Prave proto vybrali dva vozy stejne kategorie, predevsim vahy, jak zminuje, ktere maji predni pricku v jine vysce a tim se pri narazu nepotkaji! Fiesta podjizdi Peugeot. To je hlavnim nametem celeho testu a ma dokazat, ze potom ma takova srazka vyrazne horsi nasledky nez bezny NCAP crash test.
Nikde neni pausalizovan vysledek jednoho nebo druheho vozu jako horsi nebo lepsi. Jen je obecne konstatovano, ze geometrie (vyska a rozmer) prednich konstrukcnich prvku vyrazne promluva do vysledku narazu.
Je jen k pobaveni jak vetsina diskutujicich hleda nejaky vedlejsi umysl. Ten tam je mimochodem vzdycky, ale nam okolostojicim bude vychazet vetsinou neco jineho, nez jake byly skutecne pohnutky k volbe tech dvou aut. ;-)
Nicmene na mou obranu, ten pan v tom klipu presne rika ze davaji proti sobe hmotnostne srovnatelne konkurenty. No a ja presne ve smyslu, ze me nezajima co sou to za auta, koukal na to o cem ze ten test je! Mno a pak sem proste prekouk, ze i v clanku je to presneji zminovano ... proste :*)