Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Sportage 1,6 GDI a 2,0 CRDi na Moje.auto.cz

Hledáte zkušenosti s novou Kiou Sportage? Kromě redakčního testu můžeme nabídnout tři uživatelské recenze na Moje.auto.cz.
Zpět na článek
8. 11. 2010 08:31
neregistrovaný "ydur"
8. 11. 2010 09:08
8. 11. 2010 21:51
8. 11. 2010 21:43
9. 11. 2010 08:51
neregistrovaný "ydur"
9. 11. 2010 11:53
neregistrovaný "liwest"
9. 11. 2010 18:58
9. 11. 2010 21:11
11. 11. 2010 12:56
neregistrovaný "luky249"
10. 11. 2010 22:37
neregistrovaný "liwest"
8. 1. 2011 12:51
neregistrovaný "jiricz"
13. 3. 2011 19:53
neregistrovaný "erikg"
Avatar - white label
6. 11. 2010 10:43
Přeplácaná přední partie
je teď asi v módě, ale tohle vede: [odkaz]
Rozbalit vlákno
36
6. 11. 2010 11:17
Re: Přeplácaná přední partie
mne sa prave predok poriadne paci, najkrajsia cast na aute...

ja by som skor vytkol trend vysokej spodnej hrany okien, tu tankovitost
Avatar - white label
6. 11. 2010 11:23
Re: Přeplácaná přední partie
Predok - najkrajsia cast na aute?!?
Tak to asi Kia dobře věděla, kam postavit v Evropě svoji fabriku... :-O
6. 11. 2010 17:26
Re: Přeplácaná přední partie
ano, paci sa mi...nerozumiem preco spajas to co sa mi paci s tym, kde akoze automobilka postavila zavod? 8-s
Avatar - white label
7. 11. 2010 01:19
Re: Přeplácaná přední partie
Nebuď zas taková citlivka, jen jsem uvažoval nahlas, neboj, určitě si nemyslím, že všichni Slováci (nebo i Češi) mají stejný vkus... ;-)
Avatar - Katikakus
6. 11. 2010 18:28
Re: Přeplácaná přední partie
Tady bych byl opatrny. U nas se delaji takove designove "skvosty" jako Roomster a Fabia II ;-\
Avatar - petrumr
6. 11. 2010 19:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
6. 11. 2010 21:38
Re: Přeplácaná přední partie
Sportage se vyrabi v Ziline, stejne jako ix35.
Avatar - petrumr
7. 11. 2010 08:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - escorpion
6. 11. 2010 15:39
Re: Přeplácaná přední partie
Mne sa takisto kia páči, hlavne z predu. Už ich "behá" na cestách veľa a je zážitok ich vidieť :yes:
6. 11. 2010 18:32
Re: Přeplácaná přední partie
Hm, někomu stačí k zážitku opravdu málo :-)
Avatar - Righ
6. 11. 2010 17:37
Re: Přeplácaná přední partie
Tankovitost je holt v mode, coz ani ja nesleduju s kdovijakym nadsenim. Krome dua Sportage/ix35 se to tyka treba i Peugeotu 3008cky a v obzvlast obludny podobe Dodge Nitro. Jako pancerovany tancik se tvari i chystany LR Evoque, takze se to tyka i "klasickych" vyrobcu.
Avatar - saldy
6. 11. 2010 19:44
Re: Přeplácaná přední partie
Tak nevim jestli teď neplácnu kravinu ale ty čumáky maj být dnes šetrnější pro srážku s chodcem, možná i odtud vane vítr
Avatar - Katikakus
6. 11. 2010 21:40
Re: Přeplácaná přední partie
Trefa
Avatar - woody-alien
6. 11. 2010 23:59
Re: Přeplácaná přední partie
Tak tak, jen nevím jestli to v praxi k něčemu bude. Chodec, konsternovanej pohledem na úžasně šetrnější předek, zůstane stát uprostřed silnice. Zatímco nad nudným nešetrným předkem se ani nepozastaví.... ;-)
Avatar - Righ
7. 11. 2010 00:24
Re: Přeplácaná přední partie
Nevim nevim, hlaska o prizpusobeni tvaru kapoty narazu do chodce se objevuje pomalu u kazdyho novyho auta, ale vetsinou to na designu neni nijak poznat. Obavam se, ze u vyse jmenovanych obrnencu to bude designovy zamer...
Avatar - Katikakus
7. 11. 2010 18:16
Re: Přeplácaná přední partie
On ten design se bezpecnosti musi prizpusobovat, takze je to samzorejme zamer i kdyz ovlivneny pozadavky na co nejvetsi celni plochu, aby nedoslo k vaznym poranenim nohou. Proti tomu jdou pozdavaky na aerodynamiku, celkem prekerni situace pro designera.
Avatar - Ricardo
6. 11. 2010 13:54
Re: Přeplácaná přední partie
Zrovna VW ale přece taky jede na stejné vlně
Avatar - Righ
6. 11. 2010 17:41
Re: Přeplácaná přední partie
VW ma mozna velmi podobny predky, ty ale rozhodne nejsou takhle preplacany. Celkove hraje na uplne jinou notu, jeho pride jsou v zasade velmi strohy, jednoduchy a nadcasovy. Uznavam, ze treba tvar svetel u novyho Pasika se muze zdat trochu podivnej, ale tim to konci.
Avatar - Ricardo
7. 11. 2010 10:23
Re: Přeplácaná přední partie
jediný rozdíl vidím v tom, že Kia má masku chladiče, zatímco VW to odbyl dvěma/třema lištama. Jinak není na Sportage navíc žádný prvek, který by neměl např. nový Passat a Phaeton. I jejich rozmístění a tvar jsou velmi podobné
Avatar - white label
7. 11. 2010 11:14
Re: Přeplácaná přední partie
[odkaz]
[odkaz]

Designová přeplácanost přece není o tom, že spočítáč počet "prvků" jako maska + počet světel atd., jde především o "tvarovou" přeplácanost, různě tvarované (v horším případě navíc "orámované") prvky netvořící jednotnou linii apod.
Pokud tu v tomto ohledu nevidíš rozdíl mezi současným trendem VW, pak to není problém vkusu, ale spíš problém "oční"...
Righ a kari.laz to vidí jasně a věřím, že nejen oni, ale základní podmínka je (jako obvykle), chtít to vidět...
:-)
Avatar - Ricardo
7. 11. 2010 12:03
Re: Přeplácaná přední partie
Podívej se na toto [odkaz] a srovnej si to s aktuálním pojetím přídě podle Kia. Podobnost je víc než zřejmá a taky důvod je jasný: ten člověk, co stál u zrodu nového směru designu VW teď dělá séfdesignéra Kie. Je to prostě stejná myšlenka, jen zhmotněná v kontextu filozofie každé z těch značek - Kia se vydává dynamickým směrem, VW tradičně stylem strohost/nuda.
Zajímavé, žes jako reprezentanta VW pro srovnání proti nejokázalejší přídě Kia (Sportage) vybral to nejbezpohlavnější VW (nový Touareg). Počkejme si na facelift Tiguanu, podle mě bude nebezpečně podobný Sportage, akorát bude samozřemě stylisticky upraven pro starší cílovou skupinu.
Avatar - white label
7. 11. 2010 21:15
Re: Přeplácaná přední partie
Tak já jsem si k tomu srovnání vybral aspoň SUVéčko (k SUVéčku), jehož příď je už v tom staronovém stylu VW (Tiguana úprava tímto směrem velmi brzy čeká), ale podobný styl přídě najdeš už pomalu u všech upgradeovaných přídí jako, je POLO (Caddy), Golf 6 (i Variant, Golf+, Touran), nová Jetta, Eos, Passat, Sharan.... Ale ono to dokonce platí i pro ten tvůj (trošku "zoufalý") extrémní příklad s faceliftovaným Phaetonem, který je v luxusní! třídě (i přes svůj vysoký služební věk) stále jakýmsi "exotem" meinstreamové automobilky. Stačí si pouze odmyslet to "masivní" chromování masky a spodní lišty v nárazníku (u lux třídy nic tak neobvyklého) a najednou to zapadá někde mezi příď Touaregu a nového Passatu.
Co je jinak na přídí Phaetonu tvarově přepláceného? Světla s maskou tvoří geometricky jednoduchý ("jednolitý") celek, stejně jako otvor v předním nárazníku...
Jinak vizualizace faceliftu přídě současného Tiguanu (v německém tisku) jsou naporosto v duchu současného Touaregu a o tom, že by se měl podobat této Kii mi zatím není známo.
obr. 10/13
[odkaz]

Jedna věc je designér a druhá zadání automobilky.
Z toho, že se (nejen) Kia snaží "napodobit" designový úspěch VW a k tomu přidat něco svého (tzv. to "vylepšit") svým způsobem plyne i ta "přeplácanost" o které jsem psal v úvodu...
;-)
Avatar - Ricardo
7. 11. 2010 23:55
Re: Přeplácaná přední partie
Slovo zoufalý nebo přeplácaný jsem použít rozhodně nechtěl - reaguješ na něco, co vůbec není obsahem mého sdělení. Phaetona jsem vybral prostě proto, že je společně s Passatem Sportage nepodobnější - jednoduše jsou to nejvýraznější zástupci svých designových směrů. Na Tiger Nose a designu VW vidím dva výrazné a společné prvky: horní celek světla+maska a spodní v dolní polovině nárazníku. Tato kombinace je unikátní, třeba Honda používá řešení světel a masky obdobného, i když ne tak vyhraněného druhu, ale nárazník má úplně jiný.
Navíc Tiguan z tebou odkazované skici je výrazně podobný Sportage - například hrana kapoty má úplně stejné zalomení. Když se odprostím od bazírování na detailech, tak i myšlenka spodní části nárazníku je podobná, i když ne tak moc jako právě s Phaetonem.
Čili: Kia a VW mají stejný design předku, zatímco třeba Hyundai hraje na stejnou notu jako Fordův kinetic.
Jinak by mě zajímalo, co ještě by teda Kia měla udělat, abys ji akceptoval, když ani implantace designových prvků VW nepomáhá :-) (a to jsme ani neprobrali Golf-sloupek na Sportage, který je víc golfí než u samotného Golfu >:D )
Avatar - white label
8. 11. 2010 00:46
Re: Přeplácaná přední partie
Ty snad uznáváš (špatné) kopie obecně?
Proč bych měl akceptovat někoho/něco, kdo někoho/něco napodobuje a ještě k tomu (celkově) "blbě"?
Jen proto, abych udělal radost někomu, kdo nevídí tak zásadní rozdíl v celkovém dojmu?
Jak jsem psal na začátku, kdo nechce vidět, nevidí...
Řešíme snad především přeplácanou příď Sportage, cé sloupek (který je o tolik víc "golfí" až vlastně "golfí" není vůbec... a podobné je to se vším, viz má předchozí reakce) klidně nechme na další nekonečně "slepou" diskusi. To že se Kia s Ceedem (zatím marně) pokusila udělat "korejského Golfa" pro Evropu, a v podobném úsilí pokračuje, je veřejné tajemství.
Relativně nepodstatného zalomení kapoty sis všiml, ale co ten zbytek přední/čelní partie (tvar masky, světel, otvoru v předním nárazníku...)?
Pokud chceš tvrdit, že ta přední partie Tiguanu (viz skica) je celkově víc podobná Sportagi, než Touaregu, pak už ti opravdu můžu jen doporučit navštívít očního specialistu... 8-s ;-)
Avatar - white label
7. 11. 2010 01:04
Re: Přeplácaná přední partie
Righ už odpověděl za mě (čímž mu děkuju za bystrý "záskok")... ;-)
Avatar - Righ
6. 11. 2010 17:31
Re: Přeplácaná přední partie
Souhlas, i kdyz pro me je vzhled Sportage porad jeste stravitelnejsi nez koncernovy sourozenec ix35, to je teprve dizajnovy maglajz. Nutno dodat, ze dojem ze screenu, kterej jsi sem dal, notne zhorsuje podlozka SPZky se ctvercovou znackou a prebytek plastu na narazniku. Ty chromovany pasky nad mlhovkama taky delaj svoje (btw takhle to je seriove, nejedna se o doplnek zakoupeny za 5,50 nekde na benzince?). Vysledek srovnani Kia vs. Hyundai mimochodem plati pro cely jejich portfolio, takrka vzdy se mi Kia libi vic. Cas od casu udela i veskrze pohledny auto, treba jako predfaceliftovy Ceed, Sorento nebo novy Magentis az po C sloupek. :-)
Avatar - white label
7. 11. 2010 01:06
Re: Přeplácaná přední partie
V podstatě souhlas...
P.S. Taky se mi ta nová maska Kie vůbec nelíbí, vypadá velmi "funkčně", jako otvírák na pivo... :-)
Avatar - Blue Sun
7. 11. 2010 17:03
Re: Přeplácaná přední partie
Na druhou stranu, zezadu jasně vede ix35, tam je Sportage naprosto tragická. Připomíná mi spíš obrněný vlak, než SUV.
Avatar - Katikakus
6. 11. 2010 18:04
Re: Přeplácaná přední partie
Ona tam ta prevozni znacka, ktera uplne rozbiji linie masky nebude vecne, ze ano.
Takhle: [odkaz] to vypada uplne jinak.
6. 11. 2010 23:19
Re: Přeplácaná přední partie
Máš nejaký iný pohľad človeče...
Ja nejaké zvláštne rozdiely nevidím - pocit je podobný...
[odkaz]
Avatar - woody-alien
7. 11. 2010 00:05
Re: Přeplácaná přední partie
Tak přinejmenším tvar mlhovek u Sportage dává předku úplně jinej výraz.
Avatar - white label
7. 11. 2010 01:13
Re: Přeplácaná přední partie
V čem jiný? Jednak jsem jasně napsal, že je to teď asi v módě (čili obecnější jev, např. viz ta Kuga) a co se týka VW, mrkni na příspěvek Righa 17:41. Jsem rád, že je tu taky někdo kdo vidí tak jasné věci a souvislosti...
Mimochodem Tiguan z tvého odkazu má sice ještě tu větší chromovanou masku (z končící designové éry VW), ale celkově přeplácaný není, aspoň ve srovnání s Kugou, nebo přídí Sprotage/ix35...
Ale klidně se konkrétně rozepiš, co je na Tiguanu designově podobně přepláceného... ;-)
7. 11. 2010 09:22
Re: Přeplácaná přední partie
Netvrdím, že Touareg je dizajnovo "preplácaný". Ja si naopak myslím, že to nijak neprehnali ani na Kii Sportage, a nakoniec, aj Kuga pôsobí podobne, aj keď tá zožala kritiky viac.
Avatar - white label
7. 11. 2010 11:00
Re: Přeplácaná přední partie
Tiguan, nebo Touareg a jestli Touareg tak ten původní, nebo současný?
Ten nový tredn přídí VW je jasně v jednoduchším (nepřeplácáném) stylu...
[odkaz]
8. 11. 2010 06:45
Re: Přeplácaná přední partie
No, teraz som ich poplietol, keď sa oba volajú na T.... >:D
Skrátka a jedoucho, či jednoduchšie alebo rafinovanejšie krivky, proste mi prídu u týchto áut O.K., nevidím tam nič navyše, nič rušivé, čo by tam nemalo byť, proste nijaká "preplácanosť" z nich na mňa nekričí.
8. 11. 2010 20:26
Re: Přeplácaná přední partie
A jak na Tebe působí toto?:[odkaz]
To je neskutečný chaos dle Tvých měřítek.
Nebo toto?[odkaz]
Sice jiná třída ale stejný guláš (alespoň český,že?).
Avatar - kari.laz
7. 11. 2010 06:26
čím dál divnější
Když se objevila prapodivná, ošklivá a přeplácaná ix35 a pak jsem viděl sportage, tak jsem si říkal, že to už je stravitelnější. Jak jí ale postupem času vídám v recenzích a hlavně naživo na silnici, stále více je vidět, jak je to auto divný. Přeplácanost a design působící rádobyobrněně. Z pohledu na vyskový předek dělený na dvě části (maska, světla a pak nárazník) to vypadá jak dvě auta položený na sebe. Z boku malá okénka jak BVP. A zadní pohled na obrovská svetla malinkaté okénko úplně nahoře to moc nezlepšuje. Takže prvotní nadšení z něčeho nového rychle opadl a nyní se ukazuje ve své pravé stránce. Přeplácané divně formované auto.
Rozbalit vlákno
15
8. 11. 2010 06:47
Re: čím dál divnější
Mám tak nejak pocit, že slovo "přeplácané" je označením čohokoľvek, ak sa niekomu to auto proste nepáči. :-|
Avatar - iudex
8. 11. 2010 09:09
Re: čím dál divnější
A čo nevie exaktnejšie definovať. ;-)
Avatar - white label
8. 11. 2010 10:49
Re: čím dál divnější
Myslím že zrovna slovo "přeplácanost" je v souvislosti s přední partií nové Sportage exaktní až až, pokud někdo nevidí rozdíl v jednoduchostí pojetí přídě nového Touaregu a Sportage (viz . odkazy ze 7.11 v 11:14), není to rozhodně "problém" subjektivního vkusu... 8-s ;-)
Avatar - iudex
8. 11. 2010 11:04
Re: čím dál divnější
Neschopnosť exaktnejšie vyjadriť svoj názor sa Teba samozrejme netýka, Ty si aspoň vieš obhájiť svoj pohľad.
P.S. Ja sa tiež prikláňam k názoru, že dizajn Sportage je mierne prehnaný, aj keď v porovnaní so sesterským iX35 je to oveľa vydarenejšie.
Avatar - white label
8. 11. 2010 11:14
Re: čím dál divnější
To ano, a když to hodně zjednoduším tak příď Kie je "vylepšený/přízdobený" VW a Hyundai pro změnu Ford (např. Kuga), takže ta větší přehnanost iX35 je vlastně (svým způsobem) logická...

P.S. Korejci se logicky snaží designově navázat ("parazitovat") na to(m), co má (zejména v Evropě) komerční úspěch, "naštěstí" ale zpravidla neodolají pokušení "vylepšít" to něčím svým...
Avatar - iudex
8. 11. 2010 11:57
Re: čím dál divnější
Lebo keby to "nevylepšili", boli by na úrovni Brilliance či Great Wall, ktorí bezuzdne kopírujú. A Kórea má už nejaký ten rok samostatný dizajnový jazyk, aj keď sa jasne inšpiruje Európou.
Avatar - white label
8. 11. 2010 12:36
Re: čím dál divnější
Jo, ve srovnání s těmito nekvalitními plagiáty už jsou korejci mnohem dál, ale jejich kvalita designu není (a dlouho nebude) nad evropským originálem (jejich předlohou)...
Avatar - iudex
8. 11. 2010 13:20
Re: čím dál divnější
Noooo, práve na hlavnej máš príklad, že už začínajú hrať dizajnovú prvú ligu: Optima je podľa mňa mimoriadne vydarené auto, jedno z najkrajších v triede.
P.S. Práve mi prišiel ten Samsung WB600, zase dnes v robote h...o spravím. >:-[]
Avatar - white label
8. 11. 2010 14:12
Re: čím dál divnější
Vím a už jsem tam svůj názor vyjádřil, ale tvé nadšení z jejího designu zdaleka nesdílím a v tomto ohledu souhlasím spíš s pogem26. Nestačí mi jen něco posbírat (od VW až po Jag) a "slepit" to do celku "vše nej v jednom", kde si každý pro sebe najde něco pěkného/líbivého ...

S designem spotřební elektroniky jsou na tom korejci (Samsung/LG) nesrovnatelně lépe a třeba u mainstreamových TV vedou jasně i nad Japonskem (srovnej s designem TV Panasonic, ale i většinou TV od ryze japonského Sharpu). I když se také částečně inspirovali evropskou designovou předlohou (zejména německým Loewe), celkový dojem je mnohem povedenější a vyváženější, než u aut (Hyundai/Kia).
U plochých TV totiž nelze (na rozdíl od aut) mluvit o nějakém dlouhodbějším tradičním designu, což právě korejci využili dokonale a naopak začali spíš udávat tón oni...
8. 11. 2010 21:13
Re: čím dál divnější
Je mi fuk, čo odkiaľ kto pozbiera, ak celok na mňa pôsobí harmonicky. Vieš, čo dal kuchár do jedla, ktoré ti čašník práve naservíroval, a chutí ti tak, že by si ho zjedol aj s tanierom? Nevieš - a budeš to zisťovať? ;-)
Avatar - kari.laz
8. 11. 2010 09:57
Re: čím dál divnější
Tohle je hnusný [odkaz]
Tohle je přeplácaný
[odkaz]
Avatar - white label
8. 11. 2010 10:55
Re: čím dál divnější
Ono je to s tou komunikací docela těžké (přesto, že je to do očí bijící), logika ani estetika se na školách už dávno (běžně) nevyučuje, což je zjevně velká škoda... :-)
8. 11. 2010 17:22
Re: čím dál divnější
to je podivná definícia, obrázok každý prečíta inak ;-)
Avatar - white label
8. 11. 2010 19:04
Re: čím dál divnější
Kdo nemá problémy s očima, přečte to stejně... :-)
8. 11. 2010 21:10
Re: čím dál divnější
Určite nie - vkus nerozdelíš jednoznačne na dobrý a zlý, čo sa páči mne, nemusí sa tebe a naopak...
neregistrovaný "ydur"
8. 11. 2010 08:31
1.6 GDI
Som velmi zvedavy na prve testy motora 1.6 GDI. Este som na tom nesiel, ale myslim, ze pre nenarocneho uzivatela, ktory jazdi prevazne po meste a do 15 tis. km rocne je to najidealnejsia volba. Ma s tym motorom uz niekto osobnu skusenost ?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
8. 11. 2010 09:08
Re: 1.6 GDI
Podľa testu, čo som čítal (Automagazín 11/2010) to na Sportage 2WD v pohode stačí. Sportage s predným pohonom nie je výrazne ťažšia ako kombi nižšej strednej triedy (1380 kg) a tých 99 kW stačí na primerane dynamické zvezenie (0-100 km/h tuším 11,1s), teda ako akékoľvek auto nižšej strednej triedy s jedna-šestkou.
8. 11. 2010 21:51
Re: 1.6 GDI
staci, v kopcoch je to ale uz slabsie, ale staci
8. 11. 2010 21:43
Re: 1.6 GDI
no nazdar, slubil som ti, ze napisem svoje dojmy z jazdy po dialnici, kopcoch, mimo mesta a po meste ... na mojej novej 1.6-tke.

mesto ... absolutne bez problemov, priemerna spotreba na urovni do 8.2 lt, ale to mam obute zimne gumy a je teplo, takze to viac lepi a pyta to viac, nic ine ako ticho a ticho, super tah na trojke. na 4-5 stupni a rychlosti medzi 50-60 kmh nezerie ani 5,0 lt podla ukazovatela okamzitej spotreby
vonku ... priemerne to ide za 6,2 lt a to aj cez kopce, ked sa striktne drzis poradcu na preradovanie rychlosti, ale mozno sa da aj za menej, tiez bol hic 17 stupnov a uz som mal zímne gumy
kopce ... tu to ma vykonove rezervy, ale pokial nie si extremny jazdec, tak ti 80-90 kmh na jazdu do kopca postaci, ale na takom 3-4 stupni to ide aj 120 kmh, potom uz motor ale riadne pocut
dialnica ... jazdna pohoda, ak opomeniem cesku D1, co je "nedialnica" ... tam ti nepomoze ani keby si nad nou letel, 130 kmh az do 140 kmh uplne bez problemov, priemer podla palubneho PC 8,0 lt na 100 km, realne podla mna o nieco viac, ale aj tak je to maximalne 9,0 lt na 100 km ... tempomat nema chybu, ale s nohou na plyne to zerie menej ako s tempomatom

vsetko sa urcite da aj za menej a aj za viac ... zalezi od nohy, co tlaci plynovy pedal ... mne to vyhovuje a postacuje. ked by som si mal znovu vyberat, ci benzin, ci diesel, zostanem verny benzinu. za tych par litrov paliva to fakt nestoji. cenovy rozdiel 1400 EUR oproti 1.7 CRDi sa ti vrati ani netusim kedy. v aute nevrga vobec nic, spracovanie je na urovni. ja som VELMI SPOKOJNY.
neregistrovaný "ydur"
9. 11. 2010 08:51
Re: 1.6 GDI
Vrela vdaka za podrobne informacie k motoru. Aj ta spotreba vyzera vynikajuco (predsa len auto ma s náplnami a bez vodica len 1300 kg) - dava to predpoklad na to, ze by to malo ako tak ist. Ale ta spotreba ma naozaj potesila, nakolko majitelia 2.0 litra sa stazuju, ze spotreba je o 1 az 1,5 litra viac nez udava vyrobca. Tu sa teda zda, ze by to mohlo zodpovedat...a k tomu da sa ocakavat, ze po zabehnuti (20 000 - 30 000 km) spotreba este klesne aj o 1 liter (aspon take mam ja skusenosti s benzinom).
neregistrovaný "liwest"
9. 11. 2010 11:53
Re: 1.6 GDI
Sportage s motorem 1,6 GDI má asi o 150 kg více jak Ceed 1,4 s 80kW motorem...Se Ceedem se dá jezdit v průměru za 6,5 litru....Mám ho doma už 3 roky(..Je už to mé osmé auto v řadě, pokaždé jsem si vybíral jinou značku..A je to dobré auto.Před ním jsem měl Peugeot 307 .Děs a hrůza na závady..)...Takže myslím s tím motorem ve Sportagi ten průměr bude okolo 7,5 litru....Ovšem otázka je jak bude ten přímý vstřik reagovat na kvalitu benzínu u nás.??? Sám o tom autě hodně uvažuji,ale z toho mám obavy..Na druhou stranu pokud se mi na autě něco vyskytlo tak to servis okamžitě odstranil...A na ten motor je záruka 7 let a to je rozhodně více než třeba jen dva roky jak je to u většiny ostatních značek....V dnešní době musí mít člověk štěstí při koupi nového auto na kus..At je to Kia a nebo třeba Škodovka je to všude stejné...Hodně důležitou roli dneska hraje délka záruky... :yes: A ta Sportage se jim hodně povedla...Ovšem čas ukáže jak je to se spolehlivostí... ;-)
9. 11. 2010 18:58
Re: 1.6 GDI
zaruka je fakt to rozhodujuce, 5 rokov na vsetko, 7 na motor a prevodovku, akakolvek blbost idem na zarucny servis, a nakoniec tam aj externe pracujem u predajcu ... :-) ... nechcem robit reklamu nejakym cerpackam, ale ja doverujem roky jedine OMV, aj to len tym vacsim z nich, raz som to riskol u jednej mensej, a sa mi to vypomstilo, motor netahal, dusil sa a skakal. inak absolutne Ok, a je jedno, kde som tankoval ... SR, CZ, HUN, AUT a podobne. mozno este tak SHELL, ale len tie ich V-Power a podobne. na OMV davam Carreru 95, a je to v pohode. ocakavam, ze spotreba po prvej servisnej prehliadke pojde dole, ked sa zase vsetko vymeni a nastavi. inak sa na nej da jazdit naozaj velmi slusne a hospodarne. naopak som videl aj pravy opak na tom istom motore ale inom aute u kolegu. ale zrejme ma "tazku" nohu.
Avatar - saldy
9. 11. 2010 21:11
Re: 1.6 GDI
johohohoho, tak v ČR může pod hlavičkou SHELL řádit kdekdo a stáčet v-power, racing atd...z čeho se mu zlíbí, nevěříte? Věřte.
9. 11. 2010 19:07
Re: Kvalita je u značkových púmp ...
Ak chce človek kupovať kvalitný benzín, tak musí zabudúť na dvorové a neznačkové pumpy a na ukradnutý, resp. prelievaný benzín.

Pri všetkých značkových púmp sa netreba báť o kvalitu a je jedno z akej ropy je benzín vyrobený. Sem tam čítam o "benzíne z ruskej ropy" a jeho "nízkej kvalite". Všetky moderné rafinérie vedia vyrobiť benzín z hocijakej ropy a rozdiel je jedine v nákladoch a nie v kvalite výsledného produktu. Tento argument je smiešny i z toho dôvodu, že si konkurenčné firmy navzájom "vymieňajú" produkty v rátane tých čo vyrábajú z ruskej ropy a robí sa to "papierovou" cestou cez zúčtovanie palív vo veľkoskladoch distribútorov. Obe strany si strážia kvalitu a výsledkom je znižovanie nákladov oboch strán.

Samozrejme je možný "prúser" (napr. zlé odkalenie, zmena paliva) i pri značkových pumpách, ale ak má zákazník šancu niekde uspieť tak určite pri tých "veľkých". Všetci totiž prenajimajú pumpy podnikateľom a tí platia zálohu pre prípad nejakého "prúseru". Pri ňom firma "vykopne" nájomcu a bez otáľania si strhne možnú stratu zo zálohy.

V prípade možného sporu sa tak stáva Slovnaft, Benzina, JET-ka a pod. pre motoristu treťou stranou, ktorá nemá záujem zakrývať problém - skôr naopak.

Samozrejmosťou pri tankovaní by malo byť úschova pokladničného dokladu, ktorá prípadný spor podstatne zjednoduší - aspoň do ďaľšieho tankovania.

Pre "držgrošov" odporúčam vyhýbať sa Tesco, Metro a pod. hypermarketom, ktorí síce majú palivo predpísanej kvality, ale na značkových pumpách je už štandartné doplnenie paliva aditívami, ktoré viac chránia motor. Pri stálom tankovaní pri hypermarketoch musí očakávať motorista zníženie životnosti motora. Pár krát som zažil, ako predajcovia automobilov dôrazne upozorňujú na to, aby tam vodiči netankovali .... a nerobili reklamu nikomu inému ...
neregistrovaný "luky249"
11. 11. 2010 12:56
Re: Kvalita je u značkových púmp ...
Gratulujem nech ti auto sluzi :-) :yes:
neregistrovaný "liwest"
10. 11. 2010 22:37
Minitest ve Světě motorů..
V aktuálnim čísle Svět motorů vyšel minitest na tento motor a docela ho chválí... :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jiricz"
8. 1. 2011 12:51
nová sportage 1.6
Uvažuji o koupi sportage 1.6 moc se mi líbí . Zajímá mě Vaše spokojenost s tímto vozidlem a motorizaci. Samozřejmě mě zajímá skutečná spotřeba vozidla , zakolik se s 1.6 dá jezdit, dále hlučnost motoru při jízdě cca 100 km/h a při 130 km/h dále výkon motoru, jestli je dostačující. Nečekám od 1.6 žádný závoďák , ale aby se to neplazilo. Dle udávaného výkonu 99 KW by to mohlo jezdit v poho. Teď mám octavii 1.9 tdi 66/kw . Děkuji všem co se semnou podělí o svoje dojmy.
Rozbalit vlákno
1
11. 1. 2011 00:18
Re: nová sportage 1.6
v zasade mam ako majitel (4500 km za necele 3 mesiace) len dve vaznejsie vyhrady: pomaly nabeh kurenia kvoli obrovskemu chladicu a prednej maske, ale ked sa rozhicuje, je to ok, a potom spotreba na dialnici a pripadne v mrazoch okolo -15 .. ale aj tak je to prijatelne ... 8,7 bolo maximum, co som videl v tej obrovskej kose. dialnica niekde nad 9,50 ale isiel som len raz do Kladna a aj to v +16 a na zimnych gumach, ale nebude to daleko. je to vyslovene primestske SUV, a teda na okresky a menej vyznamne cesty, na dialnicu si kup radsej nejaky sedan, alebo diesel, ta 1.7 je uplne postacujuca. ako nefanusikovi dieslov mi auto ale vyhovuje. hlucnost ... takmer ziadna, balada o tichu. kvalita spracovania na vysokej urovni. mnohi budu hovorit o menej kvalitnych a nemakcenych plastoch ... ale tie makcene sa tazsie udrzuju, poznam to z Rovera 75 ... vybava LX je postacujuca ... odradit ta moze dlha cakacia doba 5-6 mesiacov. ale ak chces tak u nas v predajni nieco este najdeme ... >:D
neregistrovaný "erikg"
13. 3. 2011 19:53
Kia Sportage
Dobrý den všem. Koupil jsem si novou Sportage čtyřkolku.Po 6500 km mě lupe v předním skle a a odešel mě kloub na přední nápravě či kosti jak mě informoval servisák. Prej se to už objevilo na více autech.Máte někdo takové zkušenosti špatné už také, Děkuji
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2012 20:52
Láska na první pohled
Do tohoto auta jsem se opravdu zamiloval! Věnoval jsem mu i web - [odkaz]
Rozbalit vlákno
0