Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Já asi ne, radši si připlatim za pořádnej podvozek, jehož geometrie se nerozhodí s první dírou na naší silnici a možnost pořádně topit pod kotlem, aniž by hrozilo přehřátí. Tam budou nejspíš i jiný úpravy než palubní deska a podvozek - např. ošizené chlazení motoru a převodů (nejobvyklejší úpravy pro americký trh). O tom svědčí i to, že pro USA maji platformovou variantu PQ35 Lowcost, jak se dočteš i v tomto článku.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No ona totiž americká vlečená náprava je jiná než evropská vlečená náprava 😉
Že na derivátu pětatřicítky jezdí i Pasát a Superb neni nic neznámýho ani tajnýho.
Že na derivátu pětatřicítky jezdí i Pasát a Superb neni nic neznámýho ani tajnýho.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pasát 3C. Má shodnej technickej základ s Golfem.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To jo, ale PQ46 je odvozená od PQ35 😉
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Stejný motory, stejný převodovky, stejná elektronika, stejnej posilovač řízení, >stejný nápravy
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ee, první auto na PQ35 (Golf 5) se objevilo na trhu v roce 2003. Pasát 3C@46 přišel až v roce 2005. Na technologické příbuznosti to nic nemění.
Tak keby sa u nas ta americka Jetta predavala za ~11500€ (prepocitane z 16000$ kurzom 1.4), myslim ze by to bol absolutny bestseller.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Kup si Dodge Avenger, ušetříš, dostaneš lepší káru a ještě k tomu aspon zajímavý design, ne tuhle šedou myš pro čínské masy v šedivým pracovníím overalu 😄
iudex
K uvedenej správe mi napadajú niektoré poznámky😒br />
1. Prekvapuje ma, že je z výrobného hľadiska výhodné robiť jeden model z dvomi rôznymi zaveseniami kolies.
2. Absencia mäkčených plastov a polotuhá zadná náprava (menší rozsah výbav nepovažujem za podstatný cenový faktor) zlacní výrobu auta o cca. 45%? Ide totiž o rovnaký výrobný závod (mzdy, fixné náklady). 😲
3. VW priamo pomenoval, že auto v nižšej strednej triede s vlečenými ramenami je low-endové riešenie. Naviac jasne ukázal, ako toto jednoduchšie riešenie ovplyvňuje cenu auta.
4. Sám VW možno ukázal, ako výrazne zvýšiť predaje v triede: neuplatní sa to i v Európe? Čo keby túto jednoduchšiu nápravu mala Škoda A-entry?
5. Pomer predajov USA/EU u Jetty ukazuje, že cena je až na prvom mieste.
2. Absencia mäkčených plastov a polotuhá zadná náprava (menší rozsah výbav nepovažujem za podstatný cenový faktor) zlacní výrobu auta o cca. 45%? Ide totiž o rovnaký výrobný závod (mzdy, fixné náklady). 😲
3. VW priamo pomenoval, že auto v nižšej strednej triede s vlečenými ramenami je low-endové riešenie. Naviac jasne ukázal, ako toto jednoduchšie riešenie ovplyvňuje cenu auta.
4. Sám VW možno ukázal, ako výrazne zvýšiť predaje v triede: neuplatní sa to i v Európe? Čo keby túto jednoduchšiu nápravu mala Škoda A-entry?
5. Pomer predajov USA/EU u Jetty ukazuje, že cena je až na prvom mieste.
U celkového rozdílu ceny mezi US a EU je třeba zohlednit i podstatně větší daňovou zátěž (pro EU trh), myslím při kalkulaci konečné ceny...
Je to tak, cenu hlavně, ale především daně a taky trochu odvody. I když mzdy tvoří zlomeček výrobních nákladů, drtivou většinu představuje vývoj, výrobní prostředky a zařízení (fascinuje mně dodnes, jak jsou třeba drahé raznice), materiál, suroviny a čím dál tím víc i dopravní náklady.....jo, daně v USA, to je jiný kafe (navíc se liší podle jednotlivých států, dokonce tuším ve Vermontu se přímé daně neplatí - tedy aspoň před deseti lety to snad tak bylo), průser je, když tě něco postihne, s čí nepočítáš. Na druhou stranu, v Americe - tedy USA bez auta nedáš ani ránu, tam se do hromadné dopravy rozhodně prachy tak jako u nás nepumpujou....
s US cenami je to ošemetné. Keď som bol v US na vrchole ich ekonomickej sily, dolár bol bratru za 50Sk!!! A napriek tomu vychádzala napr. elektronika o 30-50% lacnejšie ako u nás. Benzin bol za polovicu jak u nás, takže s 8valcom sme jazdili +/- za tie prachy jak doma so 4valcom >😒]
Zlaté časy, aj ja som tam bol, keď bol dolár silný, ale práve vtedy začal klesať: na začiatku bol cca. 48 Sk a na konci pobytu 40 Sk. O cenách spotrebnej elektroniky je škoda hovoriť. Inak V8 som nevyskúšal, čo ma mrzí, iba "klasickú" V6. A spotrebu palubný počítač neukazoval vôbec, načo, bol len dojazd a hotovo.
spotrebné veci tam sú (boli) fakt za babku. štvalo ma, že mali malý výber čokolády - klasické tabulky, vačšinou len tú anglickú a inak len samé tyčinka ako snickers a pod. na druhú stranu je tam sladké všetko, snáď aj soľ, takže asi extra čokoládu už nepotrebujú >😒]
To si asi byl ve špatnejch obchodech - Belgie, Francie a Švýcarsko tam vyváží tuny čokolády pralinek atd.
Známá v kalifornii říká, že tam jiné než belgický a francouzský čokolády ani v ochodě nemaj 😄
Známá v kalifornii říká, že tam jiné než belgický a francouzský čokolády ani v ochodě nemaj 😄
No my v Evropě sme rádi, že dolar klesá - věci z usa vyjdou za babku a nákup z usa a ti i s poštovým od drahýho Fedexu je mnohonásobně levnější než tady, bereme odtamtud všechno, vč. ND, oblečení, el. přístrojů atd.
Priority Fedexem je to tu za 3 dny, standartním za 5-6. Přes nejlevněíš USPS max. 14 dní.
A co tam koupíš s dopravou za 900, za to chtěj vykukové tady 2200. Takže dolar rulezz. Nehledě na fakt, že káry z usa taky vyjdou zajímavě.
Priority Fedexem je to tu za 3 dny, standartním za 5-6. Přes nejlevněíš USPS max. 14 dní.
A co tam koupíš s dopravou za 900, za to chtěj vykukové tady 2200. Takže dolar rulezz. Nehledě na fakt, že káry z usa taky vyjdou zajímavě.
ano, četl jsem už více lidí s US károu co si nechávají prakticky všechno posílat ze Států a přesto je to vyjde na cca 50% ceny než za co to nabízejí tady.
Nemusíš ale za to platit třeba nějaké clo? Vím, že třeba nějaké věci o které se zajímám lidi nakupují třeba v Asii (Hong-Kong) v nějakém bezcelném režimu, takže extra levné, a když to příjde do ČR tak je to velmi individuální - někdy clo platí, někdy ne. Samozřejmě jsou to menší balíky, žádné lodní kontejnery zboží >😒]
Nemusíš ale za to platit třeba nějaké clo? Vím, že třeba nějaké věci o které se zajímám lidi nakupují třeba v Asii (Hong-Kong) v nějakém bezcelném režimu, takže extra levné, a když to příjde do ČR tak je to velmi individuální - někdy clo platí, někdy ne. Samozřejmě jsou to menší balíky, žádné lodní kontejnery zboží >😒]
Clo je od 150 Euro výš. Pod 150 euro ne.
Samozřejmě těžký věci se moc nevyplatí, takže třeba kotouče se tam odsud moc neberou, pokud někomu nejde kontejner. To se většinou bere přes dovozce ND, kterým toho jde najednou velký množství.
Ale menší, lehčí věci, na tom ušetříš hodně. čidla, ložiška, tlumiče, kladky, různý repas sady, těsnění, vodní pumpy, altíky, startéry, klima kompresory atd.
Jo při tomhle kurzu se vyplatí brát z USA, pak tě vyjdou ND jjako ND tady v evropě na o 1-2 trídy menší auto.
Samozřejmě těžký věci se moc nevyplatí, takže třeba kotouče se tam odsud moc neberou, pokud někomu nejde kontejner. To se většinou bere přes dovozce ND, kterým toho jde najednou velký množství.
Ale menší, lehčí věci, na tom ušetříš hodně. čidla, ložiška, tlumiče, kladky, různý repas sady, těsnění, vodní pumpy, altíky, startéry, klima kompresory atd.
Jo při tomhle kurzu se vyplatí brát z USA, pak tě vyjdou ND jjako ND tady v evropě na o 1-2 trídy menší auto.
Frantizsekk
Platite si za motor, za prevodovku, jakou chcete, za kazdou serepeticku v interieru navic, svetla, lepsi skla, zrcatka...cili za vechno, krom naprav a kastle. Zbyva jedine-vlecena ramena v zakladu, viceprvek za priplatek.Ne kazdy ho nutne potrebuje. Cena pujde dolu a prodeje nahoru. Pri dnesnich vyrobnich postupech ne nerealna vec .
Jo, platíte za všechno, ale pouze u koncernu Spojené Předražené, AG. Jinde bývá půlka z příplatkových věcí SP AG ve standartu. Jo a měkčený plasty už maj v americe i americký značky, inovátor VW, legenda měkčených je nemá? Co se to děje?? co budou ochmatávači palubek chuděrky dělat? >😁 😄
Ten víceprvek už sem komentoval, no asi soudruzi z Vlkohradu usoudili, že když to jinak nejde, pokusí se konkurovat značkám jako Suzuki a Kia, že by to mohlo třeba v USA zabrat....
Boj s Toyotou, Hondou, Fordem ,Chevroletem a Dodge evidentě vzdali, tohle na ně nemá ani čirým omylem 😄 Prodejními čísly už vůbec, o prodejních číslech který má aspon Chevy Malibu se americkým manažerům značky asi zdá o vánocích, ovšem zůstane pořád jen u snu 😄
Ten víceprvek už sem komentoval, no asi soudruzi z Vlkohradu usoudili, že když to jinak nejde, pokusí se konkurovat značkám jako Suzuki a Kia, že by to mohlo třeba v USA zabrat....
Boj s Toyotou, Hondou, Fordem ,Chevroletem a Dodge evidentě vzdali, tohle na ně nemá ani čirým omylem 😄 Prodejními čísly už vůbec, o prodejních číslech který má aspon Chevy Malibu se americkým manažerům značky asi zdá o vánocích, ovšem zůstane pořád jen u snu 😄
Ked to takto pojde dalej tak za 10 rokov bude mat passat 5 metrov >😁
A ten agresivní design, hmm, to je špička. Připomíná to unylou škatuli bez sebemenšího nápadu a špetky zajímavosti, spolu s tradičním renomé zančky VW v USA, která je v žebřících spolehlivosti a oblíbenosti vždy třetí, ovšem OD KONCE to bude v USA BESTSELLER, tak 8 tisíc aut ročně by prodat mohli >😁 😄
Mimochodem zjisti si ty chytrolíne odkdy dělá vw víceprvek,než tady začneš psát ty svoje výplody.
navíc ten supersport Vette si dá na Nurburgringu vše z prodkuce VW k sváče 😄
Viper ACR rovněž 😄
Když poznamenám, že současná Astra je delší než první Vectra a nová AR Giulietta větší než sedan střední třídy Alfa 75, tak to se může, nebo je to taky "zakázaný" jako politicky nekorektní urážka? 8-s
Dál je tam názor, že podle Toppera je Jetta pohlednější než Passat - zcela legitimní názor porovnávající dvě různá auta se stejnou designovou koncepcí, navíc v jistém smyslu i konkurety. Nehledě k tomu, že při pohledu na fotky to tak možná opravdu vypadá.
Kdy se tady konečně lidi naučí pracovat s psaným textem a budou reagovat na to, co bylo opravdu napsáno, a ne na to co napsáno vůbec nebylo??? 8-s
K autu..
U passatu mě tenhle design opravdu nenadchl, téhle Jettě opravdu sluší 😉
Kdyby to tady fungovalo tak ideálně jak píšeš ("kdo má náladu si s ním zalaškuje, kdo ne ten ho ignoruje") nebyly by diskuse (v této souvislosti) zbytečně zamořeny i oboustrannými! nevkusnými osobními útoky a netahalo by se téma nicku GTI i do diskusí se kterými nemá nic společného.
A jestli si někdo začal v této diskusi hrát na spravedlivého, tak to byl především Ricardo, navíc s argumenty prokazatelně pouze domyšlenými...
edit - a pokud jde o mou případnou osobní kritiku GTIho, nemám s ní žádný problém, v minulosti jsem například otevřeně (a relativně úspěšně) kritizoval jeho trapnou dlouhodobou diskusní "symbiozu" s "Matelkem" (lze dohledat v diskusi), nebo se velmi důrazně zastal Avantima při osobních útocích GTIho na jeho osobu, což ti Avantime jistě rád potvrdí (třeba přes SZ)...
Zároveň, ale souhlasím s včerejším názorem ozawasana na jistý přínos GTIho pro zdejší diskuse a to i přesto, že je vykoupen i již zmiňovanými oboustrannými nevkusnými osobními útoky (viz i má včerejší reakce na ozawasana), kdy např. GTI svým způsobem "zneužívá" dobrovolně zveřejněné informace na MACZ...
osobně mi už tyhle žabomiší války spíš lezou na nervy. Někdy to bylo zajímavý, někdy i docela sranda, poslední dobou je to ale bohužel takové trapné silácké vytahování v rámci bezpečí internetové anonymity. Ok, jasně, chodí sem noví lidé, kteří ještě neznají zdejší poměry a chytnou se do nějakých "léček" - a teď nemyslím jen GTIho, každá značka tady má své hard-core harcovníky, které neradno provokovat >😒] - spíš mi vadí, že i relativně normální diskuze jsou bohužel často nabourány provokacemi a pak už je to z toho jen jeden velký bordel.... Útoky v osobní rovině, v rovině sociální nebo národnostní a pod. už jen podtrhují celkový obraz jejich autora. Sám určitě nejsem bez viny, ale makám na sobě, mrskám jazyky atd atd
😄
Zameť si raději nejdřív před svým prahem, při svých "nestranných" reakcích při jakékoli větší kritice Jagu... :😉 😉
P.S. Ale hlavně jsi mi zapomněl napsat, jak si došel k tak "logickému" závěru, že Dinarovi snad dokonce vadí, když se někomu líbí víc Jetta, než Passat...
A nevšiml jsem si ani, že by tu Dinar nějakou čekal, nebo dokonce vyžadoval...
Ovšem kritizovat něco, co je na současné poměry relativně právě naopak velmi umírněné (např. Pasatt i Golf patří vnějšími rozměry k těm nejmenším ve třídě) je jistá zaujatost, případně kombinovaná s neznalostí.
Takže, když pominu tvou první (zcela zbytečně hloupou) narážku, pak jsem velmi rád, že aspoň někdo tu občas používá hlavu a vědomosti v ní... 😄
Topper to s ničím neporovnává, tak přece není nutné mu hned nutit do úst nějaká ALE. Prostě to tak je, bez ohledu na to, co dělají ostatní automobilky.
Na jednu stranu ho Dinar obviňuje ze "zatahování Passatu" do diskuse o VW, zároveň tady ale ty i on zatahujete najednou další značky.
P.S. A ta tvoje první (zase) zbytečná otázka je tu proč? Psal tu snad někdo opak? 8-s