Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Porsche Panamera 4S: První jízdní dojmy

Osmiválcová Panamera stojí výkonnostně přesně mezi základním šestiválcem a lehce brutální verzí Turbo. Vyzkoušeli jsme výbavou napěchované provedení s pohonem všech kol.
Zpět na článek
9. 11. 2010 20:08
neregistrovaný "Heine"
10. 11. 2010 08:48
10. 11. 2010 10:41
10. 11. 2010 10:45
10. 11. 2010 10:50
10. 11. 2010 11:10
10. 11. 2010 11:48
10. 11. 2010 12:42
10. 11. 2010 13:02
10. 11. 2010 14:06
10. 11. 2010 14:17
10. 11. 2010 14:32
10. 11. 2010 08:32
10. 11. 2010 11:32
10. 11. 2010 11:40
neregistrovaný "Heine"
10. 11. 2010 12:03
neregistrovaný "Heine"
10. 11. 2010 09:24
10. 11. 2010 09:26
10. 11. 2010 10:29
10. 11. 2010 11:08
10. 11. 2010 11:12
neregistrovaný "Heine"
10. 11. 2010 11:29
10. 11. 2010 11:35
neregistrovaný "Heine"
10. 11. 2010 11:54
neregistrovaný "Heine"
10. 11. 2010 12:55
10. 11. 2010 22:15
10. 11. 2010 11:08
neregistrovaný "Heine"
10. 11. 2010 11:31
10. 11. 2010 18:48
10. 11. 2010 13:19
10. 11. 2010 18:51
10. 11. 2010 12:15
10. 11. 2010 12:36
Avatar - jurajos
9. 11. 2010 19:59
Kde ostal dizajnér???
"Nokia" interíer je podľa mne veľmi interesantný, ergonómia je asi tiež vporiadku, ale kto je zodpovedný za tú šialenú farebnú kombináciu?
Takéto zbesilosti bolo vídať naposledy v Meserati pred 15 rokmi!
Rozbalit vlákno
22
Avatar - T613
9. 11. 2010 20:13
Re: Kde ostal dizajnér???
vypadá to jako by to navrhoval zmrzlinář..
Avatar - Pekelná Micinka
9. 11. 2010 20:18
Re: Kde ostal dizajnér???
Panamera mohla být velmi pohledná, kdyby v Porsche rezignovali na ten hrb a udělali ji jako klasikej sedan. Některý snímky k tomhule článku k takové myšlence přímo vybízejí.
Avatar - Johny.Rico
9. 11. 2010 22:49
Re: Kde ostal dizajnér???
Sedan, přesně!!!
Avatar - white label
10. 11. 2010 13:49
Re: Kde ostal dizajnér???
Ten "hrb" ji dělá zbytečně "obludnou" a nejhorší je, že to v reálu není o nic lepší, spíš právě naopak... Sedan to být mohl, ale to není podmínkou, viz třeba design Rapide, nebo A7...
Avatar - iudex
10. 11. 2010 15:08
Re: Kde ostal dizajnér???
Súhlas. Hoci sa to často nestáva, ani živé stretnutie s Panamerou dojem nezlepší. Skrátka čo do dizajnu jasne prehráva i v tejto malej subtriede.
Avatar - white label
10. 11. 2010 13:54
Re: Kde ostal dizajnér???
Připomíná mi to spíš nápojový lístek illy, nebo lavazzy... ;-)
Avatar - Johny.Rico
10. 11. 2010 21:37
Re: Kde ostal dizajnér???
>:D >:D >:D >:D >:D :yes: :yes:
9. 11. 2010 22:12
Re: Kde ostal dizajnér???
Tá kombinácia farieb je fakt blivajz... takto to zmrviť...
Avatar - positivemind
9. 11. 2010 23:29
Re: Kde ostal dizajnér???
No tak, pánové, zákazník si zvolí vlastní kombinaci barev :-)
10. 11. 2010 07:31
Re: Kde ostal dizajnér???
Zákazník si volí materiál a farbu všetkých detailov zvlášť? Alebo vyberá z ponúkaných kombinácií? To je rozdiel. Hodnotíme, čo je na fotkách. Inak na aute v tejto kategórii asi ťažko možno nájsť nejakú zásadnú chybu.
Avatar - jurajos
10. 11. 2010 08:48
Re: Kde ostal dizajnér???
Brabčák má asi pravdu...v Porsche si zrejme sám navolíš kombináciu farieb, a nič ako "ponúkané kombinácie" tam nejestvuje, ale toto je zo strany majiteľa fakt úlet!
Avatar - T613
10. 11. 2010 09:04
Re: Kde ostal dizajnér???
no.. vedle té bílé Panamery s křídlem na zadku, kterou pravidelně potkávám, je to v totální pohodě >:D 8-s
Avatar - positivemind
10. 11. 2010 09:34
Re: Kde ostal dizajnér???
I Audi má nabídky exkluzivních barev, kdy ti strop potáhnou třeba takovým růžovo-fialovým semišem (viděl jsem v reálu a to je fakt hnus) - nepochybuji o tom, že by Porsche s cenovkou 3M tuhle možnost nenabízelo
Avatar - white label
10. 11. 2010 13:59
Re: Kde ostal dizajnér???
Ano, ta barevné kombinace je zřejmě především vizitka nějakého "superprémiového" majitele, ale tahle kombinace barev by snad mohla být "zapovězena" konfigurátorem, pokud ovšem nejde o nějaký ten program "individual", který často tahá prachy z kapes právě movitých lidí s vrozeným sklonem k jisté kýčovitosti...
10. 11. 2010 14:03
Re: Kde ostal dizajnér???
s tím vrozeným sklonem jsi to vystihl krásně :yes: :-)
Avatar - white label
10. 11. 2010 14:11
Re: Kde ostal dizajnér???
Díky...a nezapomeň mrknout na mou reakci (na tebe) pod Jettou... ;-)
10. 11. 2010 14:31
Re: Kde ostal dizajnér???
právě se stalo (raději na tebe nebudu mrkat, už minulý týden mě tady za to někdo vyhrožoval sexuálním obtěžováním >:D )
10. 11. 2010 14:54
Re: Kde ostal dizajnér???
Já si myslím, že je to spíš vizitka nějakýho prodavače v bílý košilce s kravatkou, co si takový auto nikdy nekoupí. Pochybuju, že by majitel půjčoval auto na nějaký testy.

[odkaz]
10. 11. 2010 15:23
Re: Kde ostal dizajnér???
tak pak buď A) prodavač (nebo kdo to objednal) nemá vkus, nebo za B) přesně ví, že jeho zákazníci mají podobný vkus

tak či tak, klidně bych ho bral i v tého kombinaci :-!
10. 11. 2010 15:34
Re: Kde ostal dizajnér???
Asi nějaký pako
Avatar - white label
10. 11. 2010 22:10
Re: Kde ostal dizajnér???
Jasně i prodejci dokážou nakonfigurovat hrozné věci, a to přitom klidně tvrdí, že se snaží jen objednat to, co lidi chcou, takže těžko říct, kde zrovna tady byl ten hlavní problém...
neregistrovaný "Heine"
9. 11. 2010 20:08
Trojzubec...
Je rychle? Ano.
Je kvalitni? Ano.
Je reprezentativni? Ano.
Ma dostatecnou image sportovniho sedanu? Bohuzel u me ne. Jak jsou jinak Porsche skvele vozy a zaroven ukazkovy priklad kaizenu, Panamera je slapnuti vedle. Sice je kvalitni, harmonicka a skvele zpracovana, ale za me je porad nejlepsim "sportovnim" sedanem Quattroporte. Ma hromadu chyb, ale jeho image a hlavne zvuk nedostatky plne vyvazi.
Jak rikal Jeremy, Quattroporte je nejlepsi MPV, protoze je to reprezentativni sedan a Ferrari v jednom. A tohle zadny rival nenabidne. :-)

Je mi jasny, ze tu se mnou nebude vetsina lidi souhlasit, ale Quattroporte je lepsi head turner a celkove daleko daleko krasnejsi vuz.
Rozbalit vlákno
15
9. 11. 2010 20:32
Re: Trojzubec...
Co by za takový šlápnutí vedle dali jiní... hlavně v tý Itálii.
Avatar - positivemind
9. 11. 2010 21:14
Re: Trojzubec...
Osobně mám taky raději Quattroporte, značka u mě má více sympatií.
9. 11. 2010 21:58
Re: Trojzubec...
Já souhlasím, taky hlasuju pro Maserati nebo taky BMW Alpinu B7.

Panamera má fantastický interiér. Proti technice se nedá říct půl slova. Věřím že skvěle jezdí. Ale nikdy nepochopím, jak mohla značka jako Porsche vypustit do světa auto s tak neuvěřitelně obludným tvarem zádi, auto tak neuvěřitelně děsivě neproporční, nevyvážené, vypadající jako by vážilo ne dvě, ale tři a půl tuny. Tohle prostě NEBERU :no: :no: :no:
Avatar - Johny.Rico
9. 11. 2010 22:49
Re: B7, tak tak!
A ne TOHLE, FUJ!
10. 11. 2010 08:48
Re: B7, tak tak!
Ja by som povedal ze ten zadok na Panamere je hodne nefotogenicky...ked som ho uz zoparkrat videl nazivo prechadzat okolo mna, vobec mi to nevadilo...a s radostou som sa na nim otocil ;-)
10. 11. 2010 10:41
Re: B7, tak tak!
súhlasím, na živo to zdaleka nie je také hrozné
Avatar - T613
10. 11. 2010 10:45
Re: B7, tak tak!
tak když zavřeš oči.. tak se to dá >:D
10. 11. 2010 10:50
Re: B7, tak tak!
já netvrdím, že je to ideální, jen že to není tak hrozné ;-) >:-[]
Avatar - T613
10. 11. 2010 11:10
Re: B7, tak tak!
dodnes jsem mu nepřišel na chuť... ze všeho nejvíc mi připomíná rozteklý nanuk.
10. 11. 2010 12:42
Re: B7, tak tak!
mezi odbornou vweřejností je to známý fakt, že nemáš to správwný vwoko :-! :-)
Avatar - T613
10. 11. 2010 13:02
Re: B7, tak tak!
schválně.. znáš tohle? [odkaz] ;-)
je to z roku 67, a výrobní plány zřejmě skončily u VW :-)
10. 11. 2010 14:06
Re: B7, tak tak!
neznám, divnosti z automoto světa mě nikdy extra nezajímali (kromě VelSatise >:-[])

ale Polo se tam asi zjevně inspirovalo :-)
Avatar - T613
10. 11. 2010 14:17
Re: B7, tak tak!
je to Trabant P603 >:D
10. 11. 2010 14:32
Re: B7, tak tak!
:yes:

tipoval jsem něco z východu, ale Trabant mě teda nenapadl :-O
10. 11. 2010 08:32
Bez komentare
Asi se tu nema smysl rezepisovat proc a proc ne to ci ono, jelikoz prodeje mluvi sami za sebe, a ne na strane nekterych breptalu.

Porsche :yes:
Rozbalit vlákno
9
10. 11. 2010 09:42
Re: Bez komentare
A tak, příteli. Porsche si dnes kupuje každý pako. Hlavně toho Touarega, nebo jak se to kruciš jmenuje.:) A dávat do souvislosti prodeje a hodnocení....to prostě nelze. V takovém případě nejlepší auto na českým trhu...jednoznačně Český sen v Zetorově motorizaci.
Avatar - Krispos
10. 11. 2010 09:49
Re: Bez komentare
V tom pripade jsme narod utajenych milionaru..... kazde pako ma totiz Oktavku v metle na hlinach pro rodinu, sluzebniho Passata a na vikendy Porsche....
10. 11. 2010 10:17
Re: Bez komentare
Už v květnu 2010 si 25000 "pak" koupilo panameru. U nás je to letos asi stejně, jako třeba A8, BMW7... Jedině ty asi pako nejsi.
10. 11. 2010 11:22
Re: Bez komentare
Pouze jsem poukazoval na to, že Cayenne či Panameru si znalec zkrátka nekoupí. Tudíž prodejní čísla neurčuje odborná veřejnost, v důsledku čehož s nimi nelze kalkulovat v přímé souvislosti s hodnocením, jaký jazyk mám ještě využít, Hospodštinu?
Avatar - T613
10. 11. 2010 11:32
Re: Bez komentare
Znalec? Cayenne, či Panameru si koupí ten co proleze jejich konkurenty. Tedy člověk znalý. :-|
neregistrovaný "Heine"
10. 11. 2010 11:40
Re: Bez komentare
V Panamere jsem nesedel, jen jsem do ni na vystave nakoukl.
Jenze to, co clovek zazije v Quattroporte(jo, je to moje srdcovka), cloveka primeje se nad tim Porsche zamyslet. Maserati neni uplne spolehlive, hodne zere, puvodni prevodovka je strasna a jizda po meste je celkem neprijemna.
Podle vseho ma tohle Panamera vyreseno lip.
Takze to zavisi jen na tom, zda clovek obetuje pohodli a bude si uzivat motor, vzhled, zvuk a image Quattroporte anebo pujde do nemecke jistoty.
Mit ty penize, tak se radeji obesim, nez bych se mel rozhodovat.
10. 11. 2010 11:51
Re: Bez komentare
Quattroporte...to když vidím, tak se zastavím, oddechnu si a jsem rád, že někdo dal přednost prožitku před praktičností. Je to opravdu raritní volba milovníka vozů.
neregistrovaný "Heine"
10. 11. 2010 12:03
Re: Bez komentare
Tak to jsme dva. :yes:
10. 11. 2010 11:53
Re: Bez komentare
Poukazoval si především na to, že porsche řádově přes 2 mio si kupuje kdejaký pako, to je hospodština, jak vyšitá.
10. 11. 2010 09:24
NeVzhled
Když jsem byl ještě dítě, moje domácí zvířátko byl křeček. Vždycky před vyprazdňovací potřebou za sebou tahal svůj zadek a vypadal z profilu přesně jako Panamera. Vy chcete za tři miliony křečka, který jde *?
Rozbalit vlákno
14
Avatar - T613
10. 11. 2010 09:26
Re: NeVzhled
jak mi řekl kolega Webpaja k jinému autu (volná citace): "nechci se v něm svézt, protože by se mi jízda líbila. A to auto se mi vzhledově hodně nelíbí, tak si nebudu dělat dilema" >:-[]
10. 11. 2010 09:37
Re: NeVzhled
Toš...Hodně vozidel mi připadalo odpornější, než 80letá, sexuchtivá prostitutka z nádraží...nakonec si ke mně některé z nich cestu našly. Ale Panamera bohužel takový případ nebude. Dle mého těžký FAIL! pro Porsche vůči fandům. Jelikož ziskovost ohyzdných, nelogických Porsche rozhodně nestrádá.:)
Avatar - T613
10. 11. 2010 10:29
Re: NeVzhled
to se už říkalo o 911, 914, 928, 968, 924, 944 a dalších a dalších modelech. A všechny jsou již řazeny mezi klasické automobily.
10. 11. 2010 11:01
Re: NeVzhled
Tudíž myslíte i Cayenne? To jsou prostě klasické ústupky značky. Jinak nemůže být v ziskovosti. Tohle je jiný písek.
Avatar - T613
10. 11. 2010 11:08
Re: NeVzhled
Ne. Tím myslím, že být to na "fanoušcích", tak místo jedné z nejlepších fabrik na auta tu máme německý Morgan, v tom lepším případě. Nebo by už byla padesát let po bankrotu.
neregistrovaný "Heine"
10. 11. 2010 11:12
Re: NeVzhled
Ony by ty automobilky nekdy na fanousky dat mohly. Kdyby Alfa udelala neco jako 75 revival (transaxle, zuriva V6, nezamenitelny vzhled) nebo Lancia Deltu Integrale 2, kupovali by to i lide, co se dnes na tyhle znacky ani nepodivaji.
10. 11. 2010 11:19
Re: NeVzhled
Věřím, že problém tkví zkrátka v tom, že fandové chtějí většinou něco naprosto odlišného, než valná většina. Ačkoliv už zabíhám hodně do podrobností, připadá vám Octavia RS navrhnuta pro fajnšmejkry? To je prostě auto pro širokou masu, která touží po občasném (srandovní) adrenalinu. Nikdo se nedrží konceptu řidičského auta, nikdo nedělá v čem je nejlepší a potom se tu prohání takovéhle obludy...protože to trh žádá a lidi to prostě kupují! Problém tedy spočívá v ignoraci fandů a naopak přílišné vstřícnosti širého trhu.
Avatar - T613
10. 11. 2010 11:29
Re: NeVzhled
Fandové fabriku neuživí.
neregistrovaný "Heine"
10. 11. 2010 11:35
Re: NeVzhled
To je prave to, o cem mluvim. Pochopitelne to nijak OII RS neshazuje.
Proc nekdo neudela jednoduche lehke auto s dostatecnym vykonem, pouze s ABS, naladenym vyfukem(nemyslim ve utlumenem stylu TSI ale spis jekotu V6 Busso), ostrymi jizdnimi vlastnostmi, omezenym pohodlim a klidne bez posilovace, klimy a elektrickych okynek.
Proste neco jako M3 E30, Clio Williams, Alfa 75 V6, Delta Integrale a Audi Ur-quattro.
Jako vikendovka za rozumne penize by mi takovehle auto udelalo strasnou radost. Jasne, ze si muzu koupit nejakou starou Alfu, Lancii nebo BMW, ale ta auta drzi pohromade uz jen silou vule a ta ve slusnem stavu se nedaji zaplatit.
Urcite by to nekupovala majorita lidi, ale jako prestizni zalezitost by to mohlo u vhodneho modelu krasne zafungovat.
10. 11. 2010 11:46
Re: NeVzhled
Pro mně momentálně hrají velkou roli prostředky, ale sáhl jsem do skvělých devatesátek a auto si nemohu vynachválit. Šíleně lehké, atmosférický maloobjem, perfektní sound bez posr*ného tunerského laďáku, agresivní nástup akcelerace, skvěle drží, nic mi do boje nekecá...nic víc nepotřebuji! Dnes takové auto nekoupím. Všude rvou turbo, auta jsou těžké a nesportovní, ačkoliv se tak tváří...ten trh je příšerně poškozený.
neregistrovaný "Heine"
10. 11. 2010 11:54
Re: NeVzhled
Na druhou stranu to celkem chapu, kdyby dneska bezneho ridice posadili do 75 anebo stare M3, po par metrech by ho odmotavali ze stromu (asi na tom nejsem o moc lip, ale aspon uz jsem byl parkrat na okruhu a na zavodech do vrchu). A na to je tech aut skoda.
Dneska jsem zase videl nejakeho mistra v sluzebnim Mondeu III, jak vletel do mokre zatacky ve 120, smyk, ESP, pres oba pruhy, zpatky doprava, trava a pokracoval dal nezmenenou rychlosti. Jak by to dopadlo v aute bez elektroniky si umim predstavit.
10. 11. 2010 11:56
Re: NeVzhled
Ono je možná docela škoda, že řady takových "ŘIDIČŮ" neprořídnou. >:-[]
10. 11. 2010 12:55
Re: NeVzhled
podívej se na statistiky prodejů, jaká auta se třeba v Evropě nejvíc prodávají. Když vynecháme firemní flotily, kde tebou prezentované schopnosti jsou absolutně nereflektované, tak pak máme subkompakty a kompakty, rostoucí kategorii MPV + SUV a naopak vymírající kategorii sportovních kupé (když pomineme pár prémiových značek). Běžný člověk potřebuje mít "sportovní" napsáno jen v reklamě případně v názvu auta u hard-core pilotů (SportCombi >:-[] ) Jinak všichni chtějí aby bylo auto tiché, bezpečné, málo žralo, hezky jelo, bylo pohodlné, měl jsi tam víc funkcí než na mobilním telefonu a ještě i vonělo. Současné auta mají podvozky tak dobré, že 90% běžných řidičů se na jejich limit nikdy (krom havárek z vlastní blbosti) nepodívá.

Pro člověka jako jsi ty jsou tu HH, kde se však taky stále reflektuje požadavek na bezpečnost a pohodlí (= spousta kileček), nebo jejich jejich osekáné ostřejší verze (třeba extrém Renault Megane 2 R26 či jak se to jmenovalo, myslím že ani zadní sedačky tam nebyly, ani klimoška).

Kolik lidí by bylo ochotno si dnes koupit auto s 1* z nárazových testů? Protože právě tohle by nastalo, kdyby se auta stavěla tak jak v těch 90tých letech.

Prostě časy se změnily, nic víc nic míň....
Avatar - white label
10. 11. 2010 22:15
Re: NeVzhled
Tak tahle citace se hodí jak na Panameru, takl třeba na 5GT, ovšem je třeba říct, že je spousta designově méně povedených aut, kterémi by si navíc člověk žádné dilema (po svezení s nimi) vůbec nepřivodil... :-)
10. 11. 2010 10:55
Nikde tu nevidím příspěvky pana GTI...
ve stylu "kdo v tomto může jezdit,když neexistuje na světě jediný racionální důvod mít v garáži jiné auto než Passat." :-)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Heine"
10. 11. 2010 11:08
Re: Nikde tu nevidím příspěvky pana GTI...
To se mýlíš, Porsche velmi oceňuje. :-)
Avatar - T613
10. 11. 2010 11:10
Re: Nikde tu nevidím příspěvky pana GTI...
koukám, že máš z GTIho pěkný mindrák
10. 11. 2010 11:22
Re: Nikde tu nevidím příspěvky pana GTI...
Spíš dokazuje, že má velký problémy s chápáním textu GTIho a tam je asi zakopanej pes.
10. 11. 2010 11:31
OSKLIVAK
Nedavno jsem ho cirou nahodou videl. Cas na to, abych se na nej sel povdivat do showroomu jsem si neudelal, nemyslel jsem, ze to auto za to stoji. A nemylil jsem se. Zadny wow efekt nevyvolal. Pouze podiveni, ze za tak osklivy vuz muze nekdo dat peniz. Takove Maserati Quattroporte, nebo Aston Martin Rapide jsou mnohem vkusnejsi.
Dle meho nazoru se vzhled Porsche zasekl. Za poslednich x let nic noveho pod sluncem. A to dokazali postavit takove krasky jako 928.
Rozbalit vlákno
4
10. 11. 2010 11:48
Re: OSKLIVAK
:yes: Quattroporte ani nezmiňujte. To je, člověče tak dokonalý vůz, že ho prostě nemohli vyrobit lidé. >:-[]
10. 11. 2010 18:48
Re: OSKLIVAK
Ano Quattroporte je skutecne prekrasny vuz. :yes:
10. 11. 2010 13:19
Re: OSKLIVAK
Možná jsem designový analfabet, ale zrovna panamera mě připadá jako zdařilý mix právě 928 a 911. Co chceš od Porsche? Poloformule a la Lambo, nebo Ferrari? byl by jsi jeden z mála...je to jako vyčítat Astonu jeho styl.
10. 11. 2010 18:51
Re: OSKLIVAK
Na Panamere nic z 928 nevidim. Jde jen o ohranou, ac prodlouzenou, pisnicku na tema 911.
Co chci od Porsche? Navrat k vyvoji. Designovy posun. Chci od Porsche presne to, co od kazde jine automobilky.
10. 11. 2010 12:15
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
10. 11. 2010 12:36
PRVNÍ POJMY
Čteme první dojmy, popravdě čekám časem i klasický testík. Avšak i tak se potvrzuje, že Porsche dostál svému jménu - Velká limuzína pro superrychlé dálniční přejezdy je na okresce hravá jako kočička. Tak už jen tato věta vyjadřuje prakticky vše, cos potřeboval vědět. Jako třešničku na svém trpkém životním dortu pak vnímej tu letmou zmíňku o ceně vozu...

Co se týká designu, je Panamera ve své třídě tím, čím je devětsetjedenáctka v getečkách, čím je Cayman v malých getečkách, čím je Cayenne v esuvéčkách a čím je Boxster ve sportovních kabriech, tedy tím nejlepším, co tato planeta kdy stvořila.

Co cenit na vzhledu, no především, že je to i z pěti kilometrů stále Porsche. Ty aplikace více jak padesátiletých markant musí u znalých lidí vyvolávat estetické rauše. Záď je jak píší naši kolegové doslova - bohovská. Za sebe velmi otevřeně píši, že jede-li kolem sedma od BMW, tak v podstatě ani nepozvednu obočí, U eSklasse vždy pokývám uznale hlavou, avšak jede-li kolem Panamera, navíc, jede-li někde po městě zvolna, je znát, že to kolem všechno tak nějak tichne. Ano, setkání s Panamerou je prostě silniční událost.

A je to znát i na prodejích, Panamera jede opravdu jako po másle, Porsche nestačí vyrábět. Dnes nutno zcela důvodně napsat, že ve třídě je Panamera jasnou zřetelně definovanou jedničkou. Je-li eSklasse nejluxusnějším korábem a sedma navíc koráb se sportovním šmrncem, pak Pananmera je především komfortní sporťák s tvary limuzíny. Asi nejpřitažlivější kombinace vůbec...

Konečně oceňme cenu. Nahoře to sice jiskří mnnoha milióny, ale je potřeba vědět, že ji můžeš mít doma už kolem dvou, což s odkazem na techniku, na styl, na image je vlastně za pověstnou hubičku. Hodnotově je totiž u šoférů Panamera ceněna daleko, daleko výše.

A ideál života? Nepochybně mít tři garáže -

1x Carrera,
1xCayenne a... samozřejmě
1x PANAMERA.

P.S. Je neuvěřitelné, co zhůvěřilého se lze na diskuzích dočíst jako kritiku panamery. Než pištění netopýrů zavěšených na tyčích v metru, než kvikot krysopsů z nor všední žebroty...

BRAVO DOJMY, BRAVO PANAMERA :yes:
Rozbalit vlákno
0
10. 11. 2010 12:51
V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Pustím se trochu do pranice se svými pocity...

Porovnávat Panameru s Quattroporte lze pouze v případě pohledů na obrázky, nebo porovnávání vnějších rozměrů a výkonů.

Vzhledem k tomu, že jsem jel oba vozy můžu říct, že jakákoliv jiná hlediska nemohou být u tak zdánlivě podobných aut rozdílnější.

Panameru jsem měl v rukou na okreskách u Berouna, kam prostě nepatří. Svými rozměry patří všude možně jen ne na nekvalitní silničky, kde se mají problém vyhnout i dva protijedoucí Foxy. Z 20minut za volantem jsem si odnesl vnímání brutálního zátahu přeplňovaného motoru, spolu s pocitem řízení pozemní rakety a to včetně kokpitu. Kouzlo světelného smogu je dokonale sladěno a i s ohromným počtem podsvětllených prvků nepůsobí rušivě nebo sci-fi. Přesto jsem byl rozladěný...Panamera mi připadla ohromná, sebesama řídící a já si připadal zbytečný, čekal jsem reakce býka honěného ve velké ohradě s malým bičem a dostal jeho elektronickou napodobeninu....
Ale, zatáčky jsem švihal o hodně rychleji než před pár minutami se svým autem, které mám relativně dokonale v ruce, jasně, přesně a bez námahy. Přitom s pocitem maxima dosažitelného, jen bez námahy.
Vnější tvary jsou....Porsche, stále to samé od dob 356. Co chcete víc?

O jízdě s Q-Porte jsem psal víckrát, nemá smysl kopírovat vlastní texty na n-tou. Jeden zásadní rozdíl tam je... Mase řve jako tur, chová se jako velké Ferrari, při sešlápnutí plynu je každému jedno, jak vypadá interiér a s novou ZF automatikou přišla i hladkost změny převodů. Jak trefně popsal Dinar u Grand Coupe, jedná se o porno na kolech.

Vše toto funguje do chvíle, kdy si uvědomíte, že limuzína byť sportovní vás musí dovést kamkoliv, kdykoliv. A mít volbu, jestli na zavolání pojedu do Bruselu, Paříže, nebo i do Blavy v Mase nebo Panameře a takto x-krát za měsíc, zvolím i přes líbivost itala, uřvanost a návykovost Ferrari motoru Porsche. Alespoň do příštího roku, než Modena představí nástupce.

Nebo mě snad všichni chcete nalhávat, že se dokážete vášnivě milovat se svou partnerkou 12h denně každý den? Nebo jsou to jen myšlenky a po hoďce se necháte radši konejšit?
Rozbalit vlákno
45
10. 11. 2010 13:02
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
:yes:

A co Aston? Nechystáš se na něj? Už jsem jednoho cca před měsícem potkal (teda mihnul se mi před očima) a první dojem z něj byl teda hodně silný :yes:
10. 11. 2010 13:09
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Na ten jaksi nemám vazby ;-) Navíc AM se dá opět porovnávat jen papírově, nevím jaký model si může s britskou aristokracií tohoto původu konkurovat. Rapide nemusí být nejlepší, je natolik jiný, že to nejde. Asi jako porovnání Alžběty a Billa Gatese jen podle stavu konta ;-)
10. 11. 2010 13:11
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Běž si ho vyzkoušet sám, nebo se toho bojíš?
10. 11. 2010 13:13
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Asi stejná šance jako vrazit do saloonu na Evropské a domáhat se předváděčky v 599 ;-)
10. 11. 2010 13:19
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Já myslím, že kuko na to má... ;-)
10. 11. 2010 13:20
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Já myslím, že tady obecně málokdo ;-)
10. 11. 2010 13:23
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Jedině snad kuko... ;-)
10. 11. 2010 13:25
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Proč ne, zajímaly by mě pak jeho pocity. Už jen pobyt tam má neopakovatelnou atmosféru ;-)
10. 11. 2010 13:34
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Tady bych snad ani po kukových pocitech netoužil... >:D ;-)
Avatar - iudex
10. 11. 2010 15:23
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Opäť trápne osobné útoky, naviac opakované. Kuko sa aspoň na nič nehrá a nerobí zo seba drsného macha, hoci má 50 a nadváhu. ;-)
10. 11. 2010 15:49
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Trapný, Janošíku jsi tu akorát tak ty. Svoje srdceryvné sklony uplaťňuj jinde, evidentně je nemá zapotřebí ani Kuko. A nauč se číst, pak pozvolna chápat složitější texty, jinak jsi tu opravdu sám sobě za toho Janošíka.

A ty "osobné útoky" bych si velmi razantně vyprosil, na kuku neútočím!
10. 11. 2010 16:24
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
k veku sa nebudem vyjadrovať, ale kto ti prezradil tú nadváhu! >:-[]
Avatar - white label
10. 11. 2010 16:28
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
To nebylo myšleno jako nadváha od váhy/hmotnosti ale váhy/vážnosti... ;-) >:-[]
10. 11. 2010 17:04
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
>:D
10. 11. 2010 14:11
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
že by Astona dali mě je asi stejně pravděpodobné jako že by ho dali GTI-mu. Rozdíl je ten, že já nemám problém si tento fakt přiznat. ;-)

Myslel jsem samozřejmě Rapida. Že to je něco jiného než Panamera je mi jasné, ale právě proto jsem se na to ptal tebe - vzhledem k tomu, žes projel "přímou" konkurenci, bys asi mohl kvalifikovaně posoudit co kdo nabízí ;-)
Avatar - white label
10. 11. 2010 14:17
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Já už měl svezení s Rapidem na dosah, známý ho měl už objednaný, ale teď má nějaké částečné finanční potíže (včas nezaplacené pohledávky) tak to musel zatím odložit... ;-\
10. 11. 2010 14:34
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
fajn, takže první dojmy pak budou od tebe :yes:

klidně jako nějaký OT pod článkem třeba o novém Matizu >:-[]
Avatar - T613
10. 11. 2010 14:38
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
ale houbeles.. sejdeme se u něj a budeme hltat zmrzlinu >:-[]
10. 11. 2010 15:20
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
...asi budeme muset praštit duchodový pojištění a jít do toho sami :-)
10. 11. 2010 15:21
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Nemyslím, že by měl někdo předváděčku Rapida, proto je to spíš o známých ;-)
10. 11. 2010 15:58
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Vypadá to, že splu pojedem v červenci do bibione... 8-s >:D Souhlas, ovšem jedině v Rapidu...
Avatar - white label
10. 11. 2010 22:25
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Tak šťastnou cestu klucí...
[odkaz]
11. 11. 2010 10:09
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
:-) Ještě si přesně pamatuju, kde jsem poprvé v životě spatřil tuhle "alfetu"... Še jsem z tuzexu v Motokovu a dole na parkovišti stála, bílá... doslova jsem k ní utíkal :-)
Avatar - white label
11. 11. 2010 11:59
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Myslím, že tuhle "alfetu" si musel tehdy (v podstatě) znát už z její "užší-předfaceliftované" verze Škody Garde... ;-)

[odkaz]
12. 11. 2010 20:24
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Jo, ten "motokov" se odehrál někdy kolem roku 80/81... na to se nedá zapomenout. Vyprávěljsem o tom zážitku kamarádům a říkal - hele, doslova alfa romeo, možná lepší... :-)
Avatar - white label
12. 11. 2010 23:44
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Tak pokud to bylo už v roce 1981, tak to byla určitě ta Škoda GARDE (od září 1981), proto i to velké designové překvapení, RAPID přišel až v srpnu 1984.

Model Typ Doba výroby Vyrobených kusů
Škoda Garde 743 září 1981 - červenec 1984 11 179
Škoda Rapid (120) 743 srpen 1984 - červenec 1986 12 109
Škoda Rapid 130 743 srpen 1984 - červenec 1988 10 285
Škoda Rapid 135 747 srpen 1987 - srpen 1990 1 272
Škoda Rapid 136 747 srpen 1987 - srpen 1990 9 708
Celkem 44 634
10. 11. 2010 13:45
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Nech bejt... údajně si tam nějakej "pako z ulice" pár aut objednal a než je vyrobyly, včetně jeho barevných kreací, tak mu došly tintilyfintily ;-) Třeba by vzali za vděk i budoucím sábistou... :-O
10. 11. 2010 15:22
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Mám takový neblahý tušení, že od Spykeru bude možný brzo koupit celou saabí výrobní linku ;-)
10. 11. 2010 16:21
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
snad mě tentokrát nepředběhnou rákosníci jak s linkou na tu předchozí 9-5 >:-[]
Avatar - T613
10. 11. 2010 16:48
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
taky mám ten pocit.. o jedné zrušené objednávce (za velkého řvaní) na 9-5 jsem nedávno slyšel
10. 11. 2010 16:52
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
to snad ne :-( napiš mi SZ jestli je to to co myslím :*)
10. 11. 2010 20:05
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Jestli jí nekoupí Srba, ten na saaba postavil "novej" skleník :-|
10. 11. 2010 23:22
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Proč myslíš, že na Saaba? ;-)
Avatar - T613
10. 11. 2010 13:09
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
:yes:
10. 11. 2010 13:16
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
:-)
10. 11. 2010 13:17
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
To je přesně to, co si tu diskuzní netopýři nedokáží představit, auto, zejména v této třídě musí být vynikající ve všem, a jakkoli se to zdá nemožné, i superrychlá limuzína může být současně komfortním autem. A to, co by člověk mohl případně velkoryse promíjet v malých coupé, naopak to dávat na odiv jako žádoucí drsnost, to holt ve třídě Panamery nemá šanci. Prodeje o tom koneckonců napovídají dost výmluvně.

Ty počáteční pocity, že sis připadal zbytečný... :-) jakkoli v předmětné konfrontaci v jíném významu důvodné, možná pramenily z toho, že člověk tak úplně přesně neví, co má a může očekávat. Asi by to chtělo mít možnost s tím jezdit déle. Pak by ovšem zase hrozilo to, že by Panameru nechtěl člověk vrátit...
10. 11. 2010 13:22
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Zbytečnost pramenila z toho, že to auto naprosto bez vzrušení letí a udělá to na co si vzpomeneš, bez křiku, bez varování, že jsi mimo hranice... Naprosto odlišné od Maserati.

A upřímně...vracet se mi nechtělo ani jedno >:-[]
10. 11. 2010 13:24
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
>:D
10. 11. 2010 13:29
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Tak a je po ptákách! :yes: :yes:
10. 11. 2010 15:18
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Poslední odstavec jsem musel přepisovat, bylo tam tolik hvězdiček a pípání, že to už nedávalo smysl ;-) Doufám, že to pochopili i ti mladší. >:-[]
Avatar - Andromeda
10. 11. 2010 14:49
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Jako vždy :yes:
10. 11. 2010 15:19
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Kdo by chtěl mít rajdu doma u plotny :-) ?
Avatar - Andromeda
11. 11. 2010 01:45
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Teď se Pájo neptej -> po včerejší(dnešní) porci Bacardi odkejvu všechno >:-[]
Avatar - iudex
10. 11. 2010 15:26
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Ako obvykle skvelé. K veci, pritom osobné, bez balastu. Palec hore. :-)
Avatar - Dinar
11. 11. 2010 06:46
Re: V PORSCHE do HOSPODY na kus řeči...
Souhlas, popravdě, řešili jsme to tu už tolikrát, že těžko něco nového říct. Shrnul jsi to pěkně. :-) :yes:

Jen si dovolím poznámku, jak sám testér zmiňuje, auto se sport chrono paketem a bez něj je velký rozdíl, to druhé postrádá jeden řidičský rozměr, a to mluvíme o konkrétním modelu 4S. Chci tím říct, že nelze hodnotit panameru obecně, mezi jednotlivými motorizacemi jsou velké rozdíly, mě osobně turbo oslovilo nejméně, přišlo mi jako slušně ovladatelná brutálně rychlá lokomotiva, klasické machr auto, sice drtivě účinné ale sportovního na něm moc není. Naopak panamera S je jiný vesmír, výkon chybět nikomu nemůže a ovladatelnost je mnohem lepší, to v kombinaci s podobou komfort lux. limuzíny, kterou umí, dělá z panameryS v tomto segmentu mnohem lepší trefu než ze zmiňovaného Qporte, a zde myslím základní Qporte, ne GTS, kterým se zhusta šermuje v diskusích, protože bývá testováno, a které je cenově o kus jinde. A ještě je tu panamera s šestiválcem, za tu budu klidně také kopat, to je skutečně vydařený "základní model". ;-)
10. 11. 2010 18:15
Obstojný lift...
Aký to má objem kufra? >:D
Rozbalit vlákno
1
10. 11. 2010 19:31
Re: Obstojný lift...
Podle toho jak je ten zadek nafouklý a bachratý, tak tipuji zhruba na úrovni VW Transporter ;-)