Osmiválcová Panamera stojí výkonnostně přesně mezi základním šestiválcem a lehce brutální verzí Turbo. Vyzkoušeli jsme výbavou napěchované provedení s pohonem všech kol.
"Nokia" interíer je podľa mne veľmi interesantný, ergonómia je asi tiež vporiadku, ale kto je zodpovedný za tú šialenú farebnú kombináciu?
Takéto zbesilosti bolo vídať naposledy v Meserati pred 15 rokmi!
Panamera mohla být velmi pohledná, kdyby v Porsche rezignovali na ten hrb a udělali ji jako klasikej sedan. Některý snímky k tomhule článku k takové myšlence přímo vybízejí.
Ten "hrb" ji dělá zbytečně "obludnou" a nejhorší je, že to v reálu není o nic lepší, spíš právě naopak... Sedan to být mohl, ale to není podmínkou, viz třeba design Rapide, nebo A7...
Zákazník si volí materiál a farbu všetkých detailov zvlášť? Alebo vyberá z ponúkaných kombinácií? To je rozdiel. Hodnotíme, čo je na fotkách. Inak na aute v tejto kategórii asi ťažko možno nájsť nejakú zásadnú chybu.
Brabčák má asi pravdu...v Porsche si zrejme sám navolíš kombináciu farieb, a nič ako "ponúkané kombinácie" tam nejestvuje, ale toto je zo strany majiteľa fakt úlet!
I Audi má nabídky exkluzivních barev, kdy ti strop potáhnou třeba takovým růžovo-fialovým semišem (viděl jsem v reálu a to je fakt hnus) - nepochybuji o tom, že by Porsche s cenovkou 3M tuhle možnost nenabízelo
Ano, ta barevné kombinace je zřejmě především vizitka nějakého "superprémiového" majitele, ale tahle kombinace barev by snad mohla být "zapovězena" konfigurátorem, pokud ovšem nejde o nějaký ten program "individual", který často tahá prachy z kapes právě movitých lidí s vrozeným sklonem k jisté kýčovitosti...
Já si myslím, že je to spíš vizitka nějakýho prodavače v bílý košilce s kravatkou, co si takový auto nikdy nekoupí. Pochybuju, že by majitel půjčoval auto na nějaký testy.
Jasně i prodejci dokážou nakonfigurovat hrozné věci, a to přitom klidně tvrdí, že se snaží jen objednat to, co lidi chcou, takže těžko říct, kde zrovna tady byl ten hlavní problém...
Je rychle? Ano.
Je kvalitni? Ano.
Je reprezentativni? Ano.
Ma dostatecnou image sportovniho sedanu? Bohuzel u me ne. Jak jsou jinak Porsche skvele vozy a zaroven ukazkovy priklad kaizenu, Panamera je slapnuti vedle. Sice je kvalitni, harmonicka a skvele zpracovana, ale za me je porad nejlepsim "sportovnim" sedanem Quattroporte. Ma hromadu chyb, ale jeho image a hlavne zvuk nedostatky plne vyvazi.
Jak rikal Jeremy, Quattroporte je nejlepsi MPV, protoze je to reprezentativni sedan a Ferrari v jednom. A tohle zadny rival nenabidne. :-)
Je mi jasny, ze tu se mnou nebude vetsina lidi souhlasit, ale Quattroporte je lepsi head turner a celkove daleko daleko krasnejsi vuz.
Já souhlasím, taky hlasuju pro Maserati nebo taky BMW Alpinu B7.
Panamera má fantastický interiér. Proti technice se nedá říct půl slova. Věřím že skvěle jezdí. Ale nikdy nepochopím, jak mohla značka jako Porsche vypustit do světa auto s tak neuvěřitelně obludným tvarem zádi, auto tak neuvěřitelně děsivě neproporční, nevyvážené, vypadající jako by vážilo ne dvě, ale tři a půl tuny. Tohle prostě NEBERU :no::no::no:
Ja by som povedal ze ten zadok na Panamere je hodne nefotogenicky...ked som ho uz zoparkrat videl nazivo prechadzat okolo mna, vobec mi to nevadilo...a s radostou som sa na nim otocil ;-)
A tak, příteli. Porsche si dnes kupuje každý pako. Hlavně toho Touarega, nebo jak se to kruciš jmenuje.:) A dávat do souvislosti prodeje a hodnocení....to prostě nelze. V takovém případě nejlepší auto na českým trhu...jednoznačně Český sen v Zetorově motorizaci.
V tom pripade jsme narod utajenych milionaru..... kazde pako ma totiz Oktavku v metle na hlinach pro rodinu, sluzebniho Passata a na vikendy Porsche....
Pouze jsem poukazoval na to, že Cayenne či Panameru si znalec zkrátka nekoupí. Tudíž prodejní čísla neurčuje odborná veřejnost, v důsledku čehož s nimi nelze kalkulovat v přímé souvislosti s hodnocením, jaký jazyk mám ještě využít, Hospodštinu?
V Panamere jsem nesedel, jen jsem do ni na vystave nakoukl.
Jenze to, co clovek zazije v Quattroporte(jo, je to moje srdcovka), cloveka primeje se nad tim Porsche zamyslet. Maserati neni uplne spolehlive, hodne zere, puvodni prevodovka je strasna a jizda po meste je celkem neprijemna.
Podle vseho ma tohle Panamera vyreseno lip.
Takze to zavisi jen na tom, zda clovek obetuje pohodli a bude si uzivat motor, vzhled, zvuk a image Quattroporte anebo pujde do nemecke jistoty.
Mit ty penize, tak se radeji obesim, nez bych se mel rozhodovat.
Quattroporte...to když vidím, tak se zastavím, oddechnu si a jsem rád, že někdo dal přednost prožitku před praktičností. Je to opravdu raritní volba milovníka vozů.
Když jsem byl ještě dítě, moje domácí zvířátko byl křeček. Vždycky před vyprazdňovací potřebou za sebou tahal svůj zadek a vypadal z profilu přesně jako Panamera. Vy chcete za tři miliony křečka, který jde *?
jak mi řekl kolega Webpaja k jinému autu (volná citace): "nechci se v něm svézt, protože by se mi jízda líbila. A to auto se mi vzhledově hodně nelíbí, tak si nebudu dělat dilema" >:-[]
Toš...Hodně vozidel mi připadalo odpornější, než 80letá, sexuchtivá prostitutka z nádraží...nakonec si ke mně některé z nich cestu našly. Ale Panamera bohužel takový případ nebude. Dle mého těžký FAIL! pro Porsche vůči fandům. Jelikož ziskovost ohyzdných, nelogických Porsche rozhodně nestrádá.:)
Ne. Tím myslím, že být to na "fanoušcích", tak místo jedné z nejlepších fabrik na auta tu máme německý Morgan, v tom lepším případě. Nebo by už byla padesát let po bankrotu.
Ony by ty automobilky nekdy na fanousky dat mohly. Kdyby Alfa udelala neco jako 75 revival (transaxle, zuriva V6, nezamenitelny vzhled) nebo Lancia Deltu Integrale 2, kupovali by to i lide, co se dnes na tyhle znacky ani nepodivaji.
Věřím, že problém tkví zkrátka v tom, že fandové chtějí většinou něco naprosto odlišného, než valná většina. Ačkoliv už zabíhám hodně do podrobností, připadá vám Octavia RS navrhnuta pro fajnšmejkry? To je prostě auto pro širokou masu, která touží po občasném (srandovní) adrenalinu. Nikdo se nedrží konceptu řidičského auta, nikdo nedělá v čem je nejlepší a potom se tu prohání takovéhle obludy...protože to trh žádá a lidi to prostě kupují! Problém tedy spočívá v ignoraci fandů a naopak přílišné vstřícnosti širého trhu.
To je prave to, o cem mluvim. Pochopitelne to nijak OII RS neshazuje.
Proc nekdo neudela jednoduche lehke auto s dostatecnym vykonem, pouze s ABS, naladenym vyfukem(nemyslim ve utlumenem stylu TSI ale spis jekotu V6 Busso), ostrymi jizdnimi vlastnostmi, omezenym pohodlim a klidne bez posilovace, klimy a elektrickych okynek.
Proste neco jako M3 E30, Clio Williams, Alfa 75 V6, Delta Integrale a Audi Ur-quattro.
Jako vikendovka za rozumne penize by mi takovehle auto udelalo strasnou radost. Jasne, ze si muzu koupit nejakou starou Alfu, Lancii nebo BMW, ale ta auta drzi pohromade uz jen silou vule a ta ve slusnem stavu se nedaji zaplatit.
Urcite by to nekupovala majorita lidi, ale jako prestizni zalezitost by to mohlo u vhodneho modelu krasne zafungovat.
Pro mně momentálně hrají velkou roli prostředky, ale sáhl jsem do skvělých devatesátek a auto si nemohu vynachválit. Šíleně lehké, atmosférický maloobjem, perfektní sound bez posr*ného tunerského laďáku, agresivní nástup akcelerace, skvěle drží, nic mi do boje nekecá...nic víc nepotřebuji! Dnes takové auto nekoupím. Všude rvou turbo, auta jsou těžké a nesportovní, ačkoliv se tak tváří...ten trh je příšerně poškozený.
Na druhou stranu to celkem chapu, kdyby dneska bezneho ridice posadili do 75 anebo stare M3, po par metrech by ho odmotavali ze stromu (asi na tom nejsem o moc lip, ale aspon uz jsem byl parkrat na okruhu a na zavodech do vrchu). A na to je tech aut skoda.
Dneska jsem zase videl nejakeho mistra v sluzebnim Mondeu III, jak vletel do mokre zatacky ve 120, smyk, ESP, pres oba pruhy, zpatky doprava, trava a pokracoval dal nezmenenou rychlosti. Jak by to dopadlo v aute bez elektroniky si umim predstavit.
podívej se na statistiky prodejů, jaká auta se třeba v Evropě nejvíc prodávají. Když vynecháme firemní flotily, kde tebou prezentované schopnosti jsou absolutně nereflektované, tak pak máme subkompakty a kompakty, rostoucí kategorii MPV + SUV a naopak vymírající kategorii sportovních kupé (když pomineme pár prémiových značek). Běžný člověk potřebuje mít "sportovní" napsáno jen v reklamě případně v názvu auta u hard-core pilotů (SportCombi >:-[] ) Jinak všichni chtějí aby bylo auto tiché, bezpečné, málo žralo, hezky jelo, bylo pohodlné, měl jsi tam víc funkcí než na mobilním telefonu a ještě i vonělo. Současné auta mají podvozky tak dobré, že 90% běžných řidičů se na jejich limit nikdy (krom havárek z vlastní blbosti) nepodívá.
Pro člověka jako jsi ty jsou tu HH, kde se však taky stále reflektuje požadavek na bezpečnost a pohodlí (= spousta kileček), nebo jejich jejich osekáné ostřejší verze (třeba extrém Renault Megane 2 R26 či jak se to jmenovalo, myslím že ani zadní sedačky tam nebyly, ani klimoška).
Kolik lidí by bylo ochotno si dnes koupit auto s 1* z nárazových testů? Protože právě tohle by nastalo, kdyby se auta stavěla tak jak v těch 90tých letech.
Tak tahle citace se hodí jak na Panameru, takl třeba na 5GT, ovšem je třeba říct, že je spousta designově méně povedených aut, kterémi by si navíc člověk žádné dilema (po svezení s nimi) vůbec nepřivodil... :-)
Nedavno jsem ho cirou nahodou videl. Cas na to, abych se na nej sel povdivat do showroomu jsem si neudelal, nemyslel jsem, ze to auto za to stoji. A nemylil jsem se. Zadny wow efekt nevyvolal. Pouze podiveni, ze za tak osklivy vuz muze nekdo dat peniz. Takove Maserati Quattroporte, nebo Aston Martin Rapide jsou mnohem vkusnejsi.
Dle meho nazoru se vzhled Porsche zasekl. Za poslednich x let nic noveho pod sluncem. A to dokazali postavit takove krasky jako 928.
Možná jsem designový analfabet, ale zrovna panamera mě připadá jako zdařilý mix právě 928 a 911. Co chceš od Porsche? Poloformule a la Lambo, nebo Ferrari? byl by jsi jeden z mála...je to jako vyčítat Astonu jeho styl.
Na Panamere nic z 928 nevidim. Jde jen o ohranou, ac prodlouzenou, pisnicku na tema 911.
Co chci od Porsche? Navrat k vyvoji. Designovy posun. Chci od Porsche presne to, co od kazde jine automobilky.
Čteme první dojmy, popravdě čekám časem i klasický testík. Avšak i tak se potvrzuje, že Porsche dostál svému jménu - Velká limuzína pro superrychlé dálniční přejezdy je na okresce hravá jako kočička. Tak už jen tato věta vyjadřuje prakticky vše, cos potřeboval vědět. Jako třešničku na svém trpkém životním dortu pak vnímej tu letmou zmíňku o ceně vozu...
Co se týká designu, je Panamera ve své třídě tím, čím je devětsetjedenáctka v getečkách, čím je Cayman v malých getečkách, čím je Cayenne v esuvéčkách a čím je Boxster ve sportovních kabriech, tedy tím nejlepším, co tato planeta kdy stvořila.
Co cenit na vzhledu, no především, že je to i z pěti kilometrů stále Porsche. Ty aplikace více jak padesátiletých markant musí u znalých lidí vyvolávat estetické rauše. Záď je jak píší naši kolegové doslova - bohovská. Za sebe velmi otevřeně píši, že jede-li kolem sedma od BMW, tak v podstatě ani nepozvednu obočí, U eSklasse vždy pokývám uznale hlavou, avšak jede-li kolem Panamera, navíc, jede-li někde po městě zvolna, je znát, že to kolem všechno tak nějak tichne. Ano, setkání s Panamerou je prostě silniční událost.
A je to znát i na prodejích, Panamera jede opravdu jako po másle, Porsche nestačí vyrábět. Dnes nutno zcela důvodně napsat, že ve třídě je Panamera jasnou zřetelně definovanou jedničkou. Je-li eSklasse nejluxusnějším korábem a sedma navíc koráb se sportovním šmrncem, pak Pananmera je především komfortní sporťák s tvary limuzíny. Asi nejpřitažlivější kombinace vůbec...
Konečně oceňme cenu. Nahoře to sice jiskří mnnoha milióny, ale je potřeba vědět, že ji můžeš mít doma už kolem dvou, což s odkazem na techniku, na styl, na image je vlastně za pověstnou hubičku. Hodnotově je totiž u šoférů Panamera ceněna daleko, daleko výše.
A ideál života? Nepochybně mít tři garáže -
1x Carrera,
1xCayenne a... samozřejmě
1x PANAMERA.
P.S. Je neuvěřitelné, co zhůvěřilého se lze na diskuzích dočíst jako kritiku panamery. Než pištění netopýrů zavěšených na tyčích v metru, než kvikot krysopsů z nor všední žebroty...
Porovnávat Panameru s Quattroporte lze pouze v případě pohledů na obrázky, nebo porovnávání vnějších rozměrů a výkonů.
Vzhledem k tomu, že jsem jel oba vozy můžu říct, že jakákoliv jiná hlediska nemohou být u tak zdánlivě podobných aut rozdílnější.
Panameru jsem měl v rukou na okreskách u Berouna, kam prostě nepatří. Svými rozměry patří všude možně jen ne na nekvalitní silničky, kde se mají problém vyhnout i dva protijedoucí Foxy. Z 20minut za volantem jsem si odnesl vnímání brutálního zátahu přeplňovaného motoru, spolu s pocitem řízení pozemní rakety a to včetně kokpitu. Kouzlo světelného smogu je dokonale sladěno a i s ohromným počtem podsvětllených prvků nepůsobí rušivě nebo sci-fi. Přesto jsem byl rozladěný...Panamera mi připadla ohromná, sebesama řídící a já si připadal zbytečný, čekal jsem reakce býka honěného ve velké ohradě s malým bičem a dostal jeho elektronickou napodobeninu....
Ale, zatáčky jsem švihal o hodně rychleji než před pár minutami se svým autem, které mám relativně dokonale v ruce, jasně, přesně a bez námahy. Přitom s pocitem maxima dosažitelného, jen bez námahy.
Vnější tvary jsou....Porsche, stále to samé od dob 356. Co chcete víc?
O jízdě s Q-Porte jsem psal víckrát, nemá smysl kopírovat vlastní texty na n-tou. Jeden zásadní rozdíl tam je... Mase řve jako tur, chová se jako velké Ferrari, při sešlápnutí plynu je každému jedno, jak vypadá interiér a s novou ZF automatikou přišla i hladkost změny převodů. Jak trefně popsal Dinar u Grand Coupe, jedná se o porno na kolech.
Vše toto funguje do chvíle, kdy si uvědomíte, že limuzína byť sportovní vás musí dovést kamkoliv, kdykoliv. A mít volbu, jestli na zavolání pojedu do Bruselu, Paříže, nebo i do Blavy v Mase nebo Panameře a takto x-krát za měsíc, zvolím i přes líbivost itala, uřvanost a návykovost Ferrari motoru Porsche. Alespoň do příštího roku, než Modena představí nástupce.
Nebo mě snad všichni chcete nalhávat, že se dokážete vášnivě milovat se svou partnerkou 12h denně každý den? Nebo jsou to jen myšlenky a po hoďce se necháte radši konejšit?
Na ten jaksi nemám vazby ;-) Navíc AM se dá opět porovnávat jen papírově, nevím jaký model si může s britskou aristokracií tohoto původu konkurovat. Rapide nemusí být nejlepší, je natolik jiný, že to nejde. Asi jako porovnání Alžběty a Billa Gatese jen podle stavu konta ;-)
Trapný, Janošíku jsi tu akorát tak ty. Svoje srdceryvné sklony uplaťňuj jinde, evidentně je nemá zapotřebí ani Kuko. A nauč se číst, pak pozvolna chápat složitější texty, jinak jsi tu opravdu sám sobě za toho Janošíka.
A ty "osobné útoky" bych si velmi razantně vyprosil, na kuku neútočím!
že by Astona dali mě je asi stejně pravděpodobné jako že by ho dali GTI-mu. Rozdíl je ten, že já nemám problém si tento fakt přiznat. ;-)
Myslel jsem samozřejmě Rapida. Že to je něco jiného než Panamera je mi jasné, ale právě proto jsem se na to ptal tebe - vzhledem k tomu, žes projel "přímou" konkurenci, bys asi mohl kvalifikovaně posoudit co kdo nabízí ;-)
Já už měl svezení s Rapidem na dosah, známý ho měl už objednaný, ale teď má nějaké částečné finanční potíže (včas nezaplacené pohledávky) tak to musel zatím odložit... ;-\
:-) Ještě si přesně pamatuju, kde jsem poprvé v životě spatřil tuhle "alfetu"... Še jsem z tuzexu v Motokovu a dole na parkovišti stála, bílá... doslova jsem k ní utíkal :-)
Jo, ten "motokov" se odehrál někdy kolem roku 80/81... na to se nedá zapomenout. Vyprávěljsem o tom zážitku kamarádům a říkal - hele, doslova alfa romeo, možná lepší... :-)
Tak pokud to bylo už v roce 1981, tak to byla určitě ta Škoda GARDE (od září 1981), proto i to velké designové překvapení, RAPID přišel až v srpnu 1984.
Model Typ Doba výroby Vyrobených kusů
Škoda Garde 743 září 1981 - červenec 1984 11 179
Škoda Rapid (120) 743 srpen 1984 - červenec 1986 12 109
Škoda Rapid 130 743 srpen 1984 - červenec 1988 10 285
Škoda Rapid 135 747 srpen 1987 - srpen 1990 1 272
Škoda Rapid 136 747 srpen 1987 - srpen 1990 9 708
Celkem 44 634
Nech bejt... údajně si tam nějakej "pako z ulice" pár aut objednal a než je vyrobyly, včetně jeho barevných kreací, tak mu došly tintilyfintily ;-) Třeba by vzali za vděk i budoucím sábistou... :-O
To je přesně to, co si tu diskuzní netopýři nedokáží představit, auto, zejména v této třídě musí být vynikající ve všem, a jakkoli se to zdá nemožné, i superrychlá limuzína může být současně komfortním autem. A to, co by člověk mohl případně velkoryse promíjet v malých coupé, naopak to dávat na odiv jako žádoucí drsnost, to holt ve třídě Panamery nemá šanci. Prodeje o tom koneckonců napovídají dost výmluvně.
Ty počáteční pocity, že sis připadal zbytečný... :-) jakkoli v předmětné konfrontaci v jíném významu důvodné, možná pramenily z toho, že člověk tak úplně přesně neví, co má a může očekávat. Asi by to chtělo mít možnost s tím jezdit déle. Pak by ovšem zase hrozilo to, že by Panameru nechtěl člověk vrátit...
Zbytečnost pramenila z toho, že to auto naprosto bez vzrušení letí a udělá to na co si vzpomeneš, bez křiku, bez varování, že jsi mimo hranice... Naprosto odlišné od Maserati.
Souhlas, popravdě, řešili jsme to tu už tolikrát, že těžko něco nového říct. Shrnul jsi to pěkně. :-):yes:
Jen si dovolím poznámku, jak sám testér zmiňuje, auto se sport chrono paketem a bez něj je velký rozdíl, to druhé postrádá jeden řidičský rozměr, a to mluvíme o konkrétním modelu 4S. Chci tím říct, že nelze hodnotit panameru obecně, mezi jednotlivými motorizacemi jsou velké rozdíly, mě osobně turbo oslovilo nejméně, přišlo mi jako slušně ovladatelná brutálně rychlá lokomotiva, klasické machr auto, sice drtivě účinné ale sportovního na něm moc není. Naopak panamera S je jiný vesmír, výkon chybět nikomu nemůže a ovladatelnost je mnohem lepší, to v kombinaci s podobou komfort lux. limuzíny, kterou umí, dělá z panameryS v tomto segmentu mnohem lepší trefu než ze zmiňovaného Qporte, a zde myslím základní Qporte, ne GTS, kterým se zhusta šermuje v diskusích, protože bývá testováno, a které je cenově o kus jinde. A ještě je tu panamera s šestiválcem, za tu budu klidně také kopat, to je skutečně vydařený "základní model". ;-)