no v clanku pisu ze presiel s nulovymi emisiami takze bvez spalovacieho motora. Este je skoro sudit, pockajme si na normalny novinarsky test, alebo este lepsie na recenziu majitela...
Zkus, budeš zklamaný. Baterie v hybridních modelech se totiž nenabíjí na plnou kapacitu, čímž je "ošetřeno" stárnutí baterií. Tím pádem i po pěti nebo osmi letech má baterie pořád stejnou "kapacitu" pro pohon. Samozřejmě, že ve skutečnosti je opotřebená třeba na 60%, ale pořád jí to umožňuje dodávat výrobcem udávaný výkon. Oni nejsou blbí, jak si tady mnozí myslí. Dokud nebudou existovat baterie takových vlastností, aby s časem neklesala jejich kapacita, daly se nabíjet vysokými proudy a dokázaly vysoký proud také vydávat, je třeba si pomoci jinak. Zkus si o tom něco přečíst, možná pak nebudeš psát bludy do diskusí.
V roce 1899 překonal elektromobil rychlost 100 km/h. (105,85 km/h belgičan Camille Jenatzy)
Přesto je dnes elektromobil tam kde je. Na začátku, možná. Pokolikáté už od toho roku 1899 ? Už jsem o tom někde minulý týden, jak někdo poznamenal, plkal. Článek sám neposkytuje dost důležitých informací, ani známé paramertry o Ampeře-Voltovi nejsou dostatečně podrobné ani přesné, některé důležité údaje chybí úplně (životnost bat. jejich slábnutí stářím a provozními cykly, reálná spotřeba, cena, likvidace, skutečné garantované výkony, chlazení v létě ? výkony v mínus teplotách, hmotnost, o kolik se sníží dojezd při klimě event. topení, pořádná muzika taky umí vypít nějaké ty wattíky a nechci obtěžovat dalšími otázkami). O loby výrobců spalovacích motorů a fosilních paliv jsem psal v minulém týdnu. Jedno je jisté, konzument moc neušetří nikdy. To je (opět trochu demagogie) podobné, jako s výherními hracími automaty. Ty jsou přece taky vyráběny jenom proto, aby každý vyhrál a ještě si u toho užil hodně legrace. Takže všechna auta na dřevoplyn ? Ne, zdražilo by se tvrdé dřevo. I koně musíte nakrmit a ustájit. Na kole ? Zase toho víc sníte a babičku do nemocnice odvezete jen s velkými potížemi. Ale už dost demagogie. Myslím, že je na místě zachovat klid a zdravý, možná i selský, rozum. Nemám strach, že bych se v příštích letech mohl kochat pohledem na tankovací pistole pokryté pavučinami, ani že bude na trhu dostupný pohon vozidel, jejichž provoz vyjde výrazně levněji než dnes, ať je jakýkoliv. Pro úplné šťouraly třeba v poměru k průměrným platům. V klidu počkejte ve svých HH, VW, italech, frantíkách, bavorácích a všem ostatním, až ten humbuk zase splaskne. Možná. A vizionářům nechci brát naděje. Já ale nechci jezdit v kožichu a beranici a cestou si jen pískat jenom proto, abych dojel do práce a zpátky.
Re: Vše stojí na baterkách a o nich žádná informace
Nu to mas pravdu, ale budes si muset pockat natak fundovane otazky radu let...
Protoze, nikde jsem neslysel nejake opakujici horrory o Priusech prvni kategorie typu: neprodejne po xy letech nebo baterie nepouzitelne po xy letech... nic neni dokonale ale to neznamena nepouzitalne...
To, ze kapacita z principu degraduje je fakt.
Zajimalo by me, o kolik klesla kapacita baterii Priusu po tech letech, troufam si tvrdit, ze to bude klidne o 75%. Notebook take nastartujes, jenze ti po deseti minutach chcipne. U Priusu to bude stejne.
Zkusim najit nejaky test.
Myslel jsem to tak, ze i s prazdnou (resp. s energii na dolnim limitu), muzes jet. Energie v baterii neni podminkou jizdy. Ze se pri tom budou tocit elektromotor i generator, je vec jina.
Největší omyl všech neznalých, bohužel.
Baterie jsou sice stejné technologie, ale už nejsou používané stejně jako notebookové a tím pádem vydrží ne dva roky při plné kapacitě, ale mnohem déle. Priusy prvních generací jezdí na původní baterky dodnes.
A určitě ti vydrží stejně dlouho, jako na začátku. Baterie už z principu časem degradují, to, zda je používáte je ve finále jedno.
Takže pokud si odložíš baterii do šuplíku a pět let na ni nesáhneš, po těch letech bude v hodně podobném (špatném) stavu, jako kdybys ji používal.
S prispevkem souhlasim, az na jeden detail. Hned na uvod pises, ze Ampera ma spalovaci motor, ktery je schopen pohanet ji i s prazdnou baterii. To je ale omyl. Spalovaci motor opravdu slouzi pouze jako generator energie a na kola se prenasi sila z elektromotoru.
Zprava je jako obvykle, kdyz je to o hybridech a nebo elektroautech, plna podivnosti. Ampera ma spalovaci motor, ktery ji dokaze pohanet, i kdyz se rano nastartuje s prazdnou baterii. Takze titulek "ujela na jedno nabiti" ma nulovou hodnotu a uprimne receno, cast ctenaru poplete a tu informovanejsi cast nastve. Navic tvrzeni o "produkci nulovych emisi CO2" je zrejme zalozena na tom, ze se extender spaloval ethanol. Takze jedine, co jsme se dozvedeli je, ze Ampera neni klasicky elektromobil ale hybrid a ze uhlik v ethanolu pochazi ze vzduchu. Bravo.
Uprimne receno, prave diky takhle diletantskemu psani se porad muzou prosazovat individua jako Adolf a omilat stale totez: elektrarna kouri vic nez clean diesel a elektromobil ujede tak 50km, v zime 15. Co takhle, kdyby se i panove v redakci auta cz zacali postupne pripravovat na to, ze vek alternativnich pohonu se blizi a je potreba o nic fundovane informovat. Spotreba elektromobilu se udava v kWh na 100km a je docela uzitecne ji prpocitat na litry nafty a benzinu/100km. Jen tak na okraj, malokdo vi, ze litr nafty obsahuje o neco vic energie nez litr benzinu (neplest s vyhrevnisti udavane na kg).
Prosim o realisticke testy elektromobilu (at uz s ICE extenderem nebo bez) vcetne dojezdu, spotreby. Testujte a srovnavejte s dostupnymi informacemi. Ctenari auta cz nejsou prvni na svete, kdo si polozil otazku, zda elektromil jezdi i v zime (napoveda: Think City je z Norska) a nebo otazku, jak dlouho baterka vydrzi (napoveda: Prius se nevyrabi tyden).
Prosim, aby uz zadny clanek o elekromobilech nekoncil recnickou otazkou, zda je tu vubec nejaky prinos, kdyz se nabije z "uhelne" elektriny. Od toho jsou odborna periodika jako je tento web, aby prave takovou, pomerne jednoduchou otazku, zodpovedela. Aspon prevezmete overene informace odjinud, bude to lepsi, nez tenhle clanek o tom, ze hybrid Ampera dojel na jedno nabiti az do Londyna (jiste by mohl pokracovat az do Glasgow).
O tom mi ani nevykládej. Neustále, nenápadně zvyšují laťku cen a mě to opravdu nebaví. Jezdím po rozbitých silnicích, které mají za následek opravy a přitom kupuji předražený benzín kvůli přirážkám, které se zkrátka ztratí ve větru.
To s tym spinavym vzduchom do sania je jeho, ako zastancu V8, znama hlaska. Ale kto zaspinil ten vzduch? Zeby spalovacie motory?
Dalsia podobna vec je, ked sa hovori, ze u elektromobilov by sa mali CO2 pocitat aj od vyroby el. energie. Ale u spalovacich motorov sa CO2 pri vyrobe oleja a paliva nepocita. Nepocita sa tam ani spotreba vrtnej supravy ani transport ropy tankerom z Perskeho zalivu do USA a nepocita sa tam ani spalovanie prebytocneho zemneho plynu v delte rieky Kongo. Nezaskodilo by trochu objektivity.
No tak počítač ti do dojezdu započítává i využití toho benzínového motorgenerátoru. Jestli jeli opravdu optimálně s maximálním využitím rekuperace, tak těch 100 km na baterku klidně i ujet mohli.
Já bych to viděl,jako takovou pěknou a to bych se nebál říct vlaštovku:)ruku na srdce,kdo z nás každodenně nadrtí přes 60km-na dojíždění do práce a zpět to většinou stačí a při cukání ve městě to aspoň nesmrdí.
Tohle alespoň dává na rozdíl od hybridů typu 4-5l benzin+el.moturek smysl,aneb žralo to 20l a teď to přátelé papá považte jen 15l,co by ta příroda chtěla víc :-!
A to nejsem nějaký zapálený ekolog,jen už mě sere,jak pokaždý,když tankuju vidím ty ceny za litr benzínu/nafty,který by mohly stát polovic nebejt *.daní apod. :-(
Jeste je tu jedna moznost. Baterka se nabiji i brzdenim, tak treba ridic objevil revolucni styl rizeni typu "plyn, brzda". :-! Jinak opravdu nechapu, jak je mozny s Amperou ujet na elektriku vic nez zminovanych 60 km a jeste mit dojezd pomalu 500 km.
V tom případě se asi výfukové splodiny z "generátoru" vháněly do ineriéru vozidla >:D Né že by se tento systém v praxi neosvědčil, naopak funguje to výborně, ale obávám se, že na snížení emisí to má nulový vliv. >:D Já taky nejsem češtinář a prásklo mě to do očí... jak kdysi řekl J Clarkson v Top Gearu: z výfuku jde čistší vzduch než do sání >:D
taky me ta veta docela zarazila, a to jsem "totální anty-češtin" >:D
mimoto emise jiste produkoval, podle predchozich novinek a zprav ma tato koncepce ujet na baterie asi 60km, a pak se spusti prave onen spalovaci motor jako dobijecka, tedy emise produkuje :-) aneb bylo by fakt podezrele ze by auto s dojezdem na elektrimu cca 60km ujelo na tu elektrinu 300mil, jo leda by temer cela cesta byla z kopce >:D
Isteže a preto som ho stále nevymenil - 5. rok HP Bussines Class. Ale ono aj v notebook-och od toho istého výrobcu platí, že nie je železo ako železo. Taký Pavilion by som si nikdy nekúpil...
Az zvladne cestu z Prahy do Ostravy a zpet, teprve bude mit smysl se z toho radovat. A to ani nemluvim o energetickych a ekologickych nakladech na vyrobu a vymenu baterie, ktera se odporouci nejpozdeji po dvou letech pouzivani.
Nebo vam snad nekdy akymulator v notebooku vydrzel dele?