Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Ampera: Brighton–Londýn na jedno nabití

David Bureš
Diskuze (33)
Opel Ampera je prvním elektromobilem, který zvládl ujet historickou trasu Brighton – Londýn na jedno nabití.

Opel Ampera se tento víkend účastnil zahajovacího závodu Future Car Challenge, který pořádal

anglický Královský automobilový klub (Royal Automobile Club). V rámci této akce se na start

šedesátimílového závodu postavilo 60 aut s nízkými emisemi. Opel Ampera během závodu nemusel

dobíjet elektrickou energii, v cíli pak jeho dojezd ukazoval dalších 300 mil (483 km). Celou trasu vůz

produkoval nulové emise CO2.

Akce ukázala účinnost použité technologie v Opelu Ampera. Ten používá elektřinu jako primární

pohon, pokud dojdou baterie, je v záloze malý zážehový motor, který kromě benzinu může spalovat

i směs etanolu E85. Funguje jako generátor, takže vyrábí elektřinu pro pohon kol. Ampera tedy

není klasickým hybridem, kde je spalovací motor podporován elektromotorem, ale patří do kategorie

E-REV (Extended-Range Electric Vehicle) s opačným principem pohonu a možností jízdy pouze s

využitím elektrické energie.

Cesta z jižního pobřeží Anglie do jejího hlavního města je dlouhá 60 mil (96,5 km). Její první ročník byl

pořádán v roce 1927 britským Royal Automobile Club. Ten populární trasu pro závody a charitativní

akce pořádá dodnes.

David Bureš
Diskuze (33)
11. 11. 2010 17:05
Re: CO2
no v clanku pisu ze presiel s nulovymi emisiami takze bvez spalovacieho motora. Este je skoro sudit, pockajme si na normalny novinarsky test, alebo este lepsie na recenziu majitela...
11. 11. 2010 17:04
Re: Az zvladne cestu z Prahy do Ostravy a zpet,
ty si chemicky inzinier alebo priamo konstrukter baterii?
Avatar - Blue Sun
11. 11. 2010 07:42
Re: Az zvladne cestu z Prahy do Ostravy a zpet,
Zkus, budeš zklamaný. Baterie v hybridních modelech se totiž nenabíjí na plnou kapacitu, čímž je "ošetřeno" stárnutí baterií. Tím pádem i po pěti nebo osmi letech má baterie pořád stejnou "kapacitu" pro pohon. Samozřejmě, že ve skutečnosti je opotřebená třeba na 60%, ale pořád jí to umožňuje dodávat výrobcem udávaný výkon. Oni nejsou blbí, jak si tady mnozí myslí. Dokud nebudou existovat baterie takových vlastností, aby s časem neklesala jejich kapacita, daly se nabíjet vysokými proudy a dokázaly vysoký proud také vydávat, je třeba si pomoci jinak. Zkus si o tom něco přečíst, možná pak nebudeš psát bludy do diskusí.
10. 11. 2010 22:57
Už zase ty elekromobily ?
V roce 1899 překonal elektromobil rychlost 100 km/h. (105,85 km/h belgičan Camille Jenatzy)
Přesto je dnes elektromobil tam kde je. Na začátku, možná. Pokolikáté už od toho roku 1899 ? Už jsem o tom někde minulý týden, jak někdo poznamenal, plkal. Článek sám neposkytuje dost důležitých informací, ani známé paramertry o Ampeře-Voltovi nejsou dostatečně podrobné ani přesné, některé důležité údaje chybí úplně (životnost bat. jejich slábnutí stářím a provozními cykly, reálná spotřeba, cena, likvidace, skutečné garantované výkony, chlazení v létě ? výkony v mínus teplotách, hmotnost, o kolik se sníží dojezd při klimě event. topení, pořádná muzika taky umí vypít nějaké ty wattíky a nechci obtěžovat dalšími otázkami). O loby výrobců spalovacích motorů a fosilních paliv jsem psal v minulém týdnu. Jedno je jisté, konzument moc neušetří nikdy. To je (opět trochu demagogie) podobné, jako s výherními hracími automaty. Ty jsou přece taky vyráběny jenom proto, aby každý vyhrál a ještě si u toho užil hodně legrace. Takže všechna auta na dřevoplyn ? Ne, zdražilo by se tvrdé dřevo. I koně musíte nakrmit a ustájit. Na kole ? Zase toho víc sníte a babičku do nemocnice odvezete jen s velkými potížemi. Ale už dost demagogie. Myslím, že je na místě zachovat klid a zdravý, možná i selský, rozum. Nemám strach, že bych se v příštích letech mohl kochat pohledem na tankovací pistole pokryté pavučinami, ani že bude na trhu dostupný pohon vozidel, jejichž provoz vyjde výrazně levněji než dnes, ať je jakýkoliv. Pro úplné šťouraly třeba v poměru k průměrným platům. V klidu počkejte ve svých HH, VW, italech, frantíkách, bavorácích a všem ostatním, až ten humbuk zase splaskne. Možná. A vizionářům nechci brát naděje. Já ale nechci jezdit v kožichu a beranici a cestou si jen pískat jenom proto, abych dojel do práce a zpátky.
10. 11. 2010 22:17
Re: Vše stojí na baterkách a o nich žádná informace
Nu to mas pravdu, ale budes si muset pockat natak fundovane otazky radu let...

Protoze, nikde jsem neslysel nejake opakujici horrory o Priusech prvni kategorie typu: neprodejne po xy letech nebo baterie nepouzitelne po xy letech... nic neni dokonale ale to neznamena nepouzitalne...