Jedno z mála SUV, ktoré svojím telom dokáže v človeku evokovať dynamiku...
Dokonca i ten biely poklop na hlave nevyzerá smiešne a človek tomu stvárneniu uverí.
(Ne)mnohí prémioví hráči dostávajú zdatného súpera. Predpokladám, že potočí s X1 vrtuľou.
Tak Sportage v rámci svojej kategórie patrí pre mňa k tomu dizajnovo lepšiemu...podobne ako tento RR. Zrovnateľné sú však hlavne vďaka nízkemu pontónu okien.
Já si dovolím volně citovat Marka z jeho starého přehledu vývoje Kie - Kia kdysi vyhlásila designový směr "cihla". imho: K tomu se naprosto ideálně hodí, že za šéfdesignéra najala Petera Schreyera, který je dnes asi největší autorita minimalistického designu charakterizovaného lapidárností a hmotností. On ovšem ve službách Kie vytváří přecejen trochu kompromisní věci, přizpůsobované tomu, že nedělá pro prémiovou značku, takže musí myslet tak, aby se auta prodávala "široké spotřebitelské mase" a blokovala svým vzhledem možnosti pro designové směřování srovnatelné konkurence. Tenhle výtvor od prémiového RR je proto velice příjemné pokračování designérského dialogu - především větší svoboda designérského názoru a dále ještě úspornější stylizace, ještě těžší hmota, přesto dynamická. Kdo tuhle designovou školu nemá rád, musí holt hledat své favority jinde.
:yes: Právě jsi perfektně popsal, jaký by měl být přístup v prémii a mainstreamu (mám na mysli kvalitní maistream). Osobně se mi Sportage moc líbí a uvažuji o ní, ale tohle auto mně fascinuje, což se o řadě dalších SUV rozhodně říct nedá....Schreyer je podle mně velice dobrý designér - jeho portfolio (audiny a Kie) jsou ukázkou toho, hak dělat prémiovky a jak dělat mainstream. Jenom si neodpustím jedovatou poznámku, jak je možné, že dobrý design dělá Bavorák....vždyť přece jediní, co umí design jsou hoši jižně od Alp :-)
Děkuji, pánové :-) Myslím, že ten pohled na Sportage a Evoque je hotová instruktáž o pojmu "jednoduchost přímé linie", který Schreyer používá jako svůj slogan. A taky právě o tom kompromisu. Jasně, dá se tady lehce přepadnout do neohrabanosti, ale o tom balancování přesně je, jako v životě. ... Italský design versus bavorský rodák? ;-) No, mně osobně se moc líbila práce Thomase Ingenlatha pro Škodu, protože se mi zdálo, že v sobě výborně spojuje italskou rafinovanost a německou podstatnost, asi se opravdu na Royal College of Arts neflákal. Bohužel ale byl odejit dřív, než stačil ve Škodě vyzrát a Škoda s ním. Zůstaly po něm některé krásné prvky na Roomsteru a chytré klukovské nápady na Yetim, první zjednodušené logo Škody - ale vlastně je to docela důstojný pomníček.
Radšej nie, a zostať v starom kabáte? ;-) Alebo nechceš, aby Ti starká primiešala do koblih syr Niva? >:D
Niva je lesný nezmar, ale dostala tvrdého konkurenta s modernejším kabátom, tak holt bude s tým musieť niečo asi urobiť. Vlastne, možno Renault rozhodne... ;-)
já chtít SUV s cenovkou kolem milionu, tak sem se právě rozhodl. Jenom se bojím, že děti na zadních sedačkách uvidí tak maximálně polstrování dveří a nebe.
To máš kliku, taky se těším naživo, já jsem od jisté doby k fotkám a dokonce i záběrům nedůvěřivý....objektivy dokážou hodně zkreslovat. Třeba Astra vypadala na fotkách a na záběrech suprově, ale naživo je to taková nenápadná myška. Jestli tohle vypadá naživo alepsoň z poloviny tak dobře, jako na fotkách a záběrech, tak je to NĚCO a je to někde JINDE než jakákoliv konkurence. Oni holt hoši za kanálem ještě přece jenom občas dokážou být sví.....a to je dobře.