Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - MilanF1
Výsledná spotřeba?
MilanF1
| 16. 11. 2010 11:45
Test se mi líbí, opravdu reálné podmínky a je jasné, že při 130 po dálnici to bude papat více. Bohužel jsem se však nedočetl výslednou spotřebu - lajcky to bude 5,35 l/100 km (45 / 8,4). Je to tak, nebo přecijenom něco zůstalo v nádrži - jinak řečeno, kolik bylo dotankováno do plna (tím zjistíme přesný objem nádrže).

Určitě souhlasím s tím, že to záleží na řidiči. Já jsem u svého P306 HDI se čtvrt milionem km najeto dosáhl 4,65 při vzdálenosti 800 km, z toho asi 350 po dálnici při 130 km/h, zbytek okrsky a města (ale ne Praha, Brno ... tedy bez popojíždění, proto jsem s mým dvoulitrem dostal docela dost pod pět). Spotřebou jsem byl překvapen, přestože jsme jeli ve dvou a plný kufr.

Bohužel ta spotřeba u Corsy (pokud je 5,35) tak to mě nemile překvapilo, čekal bych lepší výkon od malého dieselu, zvláště když výrobce uvádí super údaje.
PS: zpřevodování je stejné jako u mé P306 HDI - při 130 km/h 2800 otáček.
Výsledná spotřeba?
neregistrovaný "Hooonza"
| 16. 11. 2010 18:08
Malý turbomotory maji ve zvyku se rozežrat, jakmile po nich něco začneš chtít...
Avatar - gld
Výsledná spotřeba?
gld
| 18. 11. 2010 07:33
turbomotory možno hej ale turbodiesle by sa nemali ;-) zvlášť ak nie sú výkonovo poddimenzované (čo pri 70 kw na malé auto nie je) a za volantom je skúsený vodič (čo tušujem že bol)

Ja na dlhé trasy s malým turbodieslovým kompaktom, a že sa nejedná o žiadnu eko-šmeko verziu, dokážem jazdiť aj s veľkým podielom diaľnice za 4,5 litra...s podielom asi pol na pol medzi 110 a 130 na diaľnici a maximálne 100 na okreskách
Výsledná spotřeba?
neregistrovaný "Hooonza"
| 18. 11. 2010 10:09
No vidiš, s tatíkovou Ibizou 1.9 TDI 74 kW to jde taky, akorát dálnice konstant tacho 140 ;-)
Tam jde o tu míru natlačení, kdy se začíná projevovat negativum přeplňování turbem (protitlak turbíny). Když máš silně přeplňovanej velkej motor, tak se do oblasti, kde se to projeví, skoro nikdy nedostaneš, zatimco u těch malých silně přeplňovaných je tadle hranice u mnohem nižšího výkonu.
spotreba
neregistrovaný "vfisch"
| 16. 11. 2010 12:57
moje skúsenosti hovoria, že spotreba koncernových TDI je najlepšia !!!
Ak som si porovnal spotrebu Oct I 66kw a 5,6 l/100km a Corsa 1,3CDTi 52kw a 5,2 l/100km, tak som bol hodne sklamaný tým Oplíkom. No a teraz T.Ave 2,2 D4D a 7,6l/100km :-( .
spotreba
kyklop
| 16. 11. 2010 19:55
este skus napisat emisnu normu, ktoru tvoje tdi plnilo v dobe ked ho vyrobili a porovnaj to s emisnou normou, ktoru plni tato corsa
no tyvole...
neregistrovaný "Hooonza"
| 16. 11. 2010 18:05
"nakonec jsme pod tíhou varování rekapitulovali"
Já se z toho snad poseru >:-[] :yes:
no tyvole...
Atomm
| 17. 11. 2010 17:34
Díky ;-)
Avatar - iudex
Šetrenie v hlave
iudex
| 18. 11. 2010 09:55
Corsa Ecoflex si o smerovanie testu sama žiada. Ako v teste správne usúdili, šetrenie v triede B sa viac oplatí vo vstupnej investícii benzínu, ako v naháňaní desatiniek pri jazde. 840 km na nádrž nie je zlé, ale či to stojí za danú cenu Ecoflexu (a či sa to niekedy vráti), je otázne.
Mimochodom nedávno sa tu niekde kritizovalo auto o triedu väčšie, že so 110 koňovým motorom stojí 400 tisíc. Čo by autor kritiky povedal na Corsu (žiadna OPC verzia) za 412? >:-[]
Dovoľujem si vysloviť opatrnú prognózu, že v teste budúceho benzínu 1,2 testér dospeje k záveru, že to je i z ekonomického hľadiska lepšia voľba.
Avatar - gld
Šetrenie v hlave
gld
| 18. 11. 2010 15:31
Sú tu potom aj iné faktory ako čisté "kalkulačkové" prepočty

Niekomu (napríklad aj mne) viac vyhovuje prejav naftového motora. Tiež ak pri kúpe benzínovej motorizácie ušetríš 40 000 tisíc, málokedy si ich odložíš do kasičky "na benzín" a z tej potom niekoľko rokov ťaháš.. vyššia spotreba lacnejšieho benzínového motora sa ti bude odčerpávať priamo z mesačného rozpočtu a potom sa subjektívne budeš cítiť "chudobnejší" lebo musíš viac tankovať ako pri turbodiesli.

napríklad