Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Porsche Cayman R – Nabroušené kupé

Porsche Cayman R je vrcholem své modelové řady.
Zpět na článek
20. 11. 2010 08:47
20. 11. 2010 11:17
20. 11. 2010 11:17
20. 11. 2010 12:12
neregistrovaný "mouse"
20. 11. 2010 12:05
neregistrovaný "Kajfik"
20. 11. 2010 08:47
Uvaha
Je mozne, ze se Porsche pomalu ale jiste chysta na pohrbeni legendy 911, pricemz jejim nastupcem bude Cayman? Bylo by to asi logicke, nebot potencial 911 s motorem za zadni napravou je uz patrne vycerpan a prave Cayman nabizi lepsi ovladatelnost.
Osobne tipuji, ze az uvidime Caymana Turbo, muzeme dat rade 911 sbohem. Bude pak uz jen plnit roli legendy, vyrabene v malych seriich pro puristy.
Co na to Dinar? Marko?
Rozbalit vlákno
4
20. 11. 2010 11:17
Re: Uvaha
Nemyslím si. I kdyby udělali krokodýla v turbu, pozici 911 to určitě neohrozí. Ta totiž dělá porsche porschem. Nezbavili se jí, i když byli v červených číslech, tak proč teď? Cayenne a v blízké době nový Cajun zisky zajistí, takže se toho nebojím. A s tou "vyčerpaností" nevím, nevím.. Kdyby to tak bylo, už se dávno jezdí závody s kajmanem..A že jich, kde 911 jezdí (a dokonce vyhrává) není zrovna málo.. ;-)
20. 11. 2010 11:17
Re: Uvaha
Zajímavá úvaha, ale já si to nemyslím. Musí se člověk podívat, co jednotlivé modely nabízejí a co koupěschopní zákazníci chtějí. Cayman se 2ma místama, motorem uprostřed a pohonem zadních kol asi nikdy nebude tak univerzální auto jako carrera 4,4s. Potenciál jízdních vlastností je samozřejmě u auta s motorem uprostřed větší, ale pozná to cílový zákazník, když i u 911 jsou ty jízdní vlastnosti výborný? Měl jsem ale pouze čest s 4s, tak nejsem asi úplně soudná osoba.
neregistrovaný "mouse"
20. 11. 2010 12:12
Re: Uvaha
Zdravím, dovolím si trošku napísať ako zákazník o caymane. Jadzím na Caymane S (295k). Nemám ženu nemám deti, 90% času v aute trávim sám, jazdím na ňom dá sa povedať denne. Auto má oproti 911 výhodu dvoch kufrov aj keď samozrejme 911 má zadné sedačky. Auto ako také vynikajúco sedí na ceste aj v zákrutách, na akceleráciu si človek časom zvykne a neskôr to neni také žúžo. Neviem ako u vás ale na SVK sa v premávke viac ako 220 km/h jazdiť nedá. V aute je Sport Chrono paket ktorý využívam asi 2x za mesiac.. To isté platí pri PASM. Jedine kde sa to dá využit je nejaký nový úsek dialnice alebo cesty ktorý je kvalitný, inak z vás auto vytrasie dušu. Ak spravíte v aute viac ako 300 km denne je to dosť cítiť na chrbáte. Neviem si predstaviť škrupinové sedadlá. Ďalšou výhodou ale i nevýhodou sú keramické brzdy. Za pekného počasia brzdia neskutočne dobre, avšak musíte dávať pozor aby za vami dobrzdili. Obrovskou nevýhodou keramických bŕzd je, že ak prší alebo vyjdete z umývačky a sú mokré , tak vôbec nebrzdia . Pokiaľ si to človek neuvedomí lahko príde nehoda. Väčšinou ak nevychytáte počasie a na dialnici začne silno pršať, (stierače tiež zrovna nepatria k najúčinnejším) idete trebars 110 v pravom pruhu , pred vami kamion 80 km/h a nemôžete sa preradiť do ľavého pruhu pre prebiehajuce auto, zabudnete na to, že brzdy nebrzdia ako na suchu má vaše srdce čo robiť aby neskolabovalo po stisnutí pedálu. Aby som sa vrátil k diskusii asi by som nevolil cayman R , ale pokiaľ by existoval cayman turbo, tak by to bolo to pravé orechové, nie kôli maximálke ale zrýchleniu a pružnosti motoru. Alebo by to chcelo aspoň motor z carrery min 380 koní. Inak na to že to neni 4x4 tak i za dažďa je prilnavosť k vozovke vynikajúca.
neregistrovaný "Kajfik"
20. 11. 2010 12:05
Re: Uvaha
Tak na toto bych taky nevsadil zlámanou grešli....
Porsche se snaží "koncernovou" politikou pokrýt svými modely co nejširší záběr... Víceméně mají ceny nastaveny tak že mezi jedním autem a autem o dva stupně dražším leží další model téměř přesně někde mezi.... Díky dvou modelům a široké nabídce pohonů, podvozků,výbav a odlehčení mají dokonale pokryto paletu v cenovém rozsahu někde od 1,5 do cca7 miliónů Kč. Porsche nekupuju takže ceníky nastudovány nemám. >:D

Pokud někdy do Caymanu příjde turbo, tak v rámci DownSizingu tak aby nekanibalizovalo 911tku.
A taky jsem slyšel názory, že například v powerslidu je 911tky lépe (a jednodušeji) ovladatelná než ten Cayman...
Důvod pohřbívat legendu absolutně nevidím... Navíc by jim to spousta fanoušků nedokázala odpustit... A v dlouhodobější perspektivě by jim to i mírně oslabilo image tolik důležitou pro prodej Cayennů a (zanedlouho) Cajunů.
Kolik Cayennů první generace by se bez image "Porsche=911" prodalo? Určitě méně... ;-)