Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Punto Evo: České ceny začínají na 219.900,- Kč, MultiAir od 354.900,- Kč

Fiat Punto Evo přichází na český trh s cenami od 219.900,- Kč. Nejlevnější pětidveřové Punto stojí 242.900,- Kč a motory s ventilovou technikou MultiAir lze pořídit od 354.900,- Kč.
Zpět na článek
17. 11. 2009 10:59
17. 11. 2009 11:56
neregistrovaný "RayBan"
17. 11. 2009 13:17
17. 11. 2009 20:49
18. 11. 2009 11:05
17. 11. 2009 17:31
17. 11. 2009 15:19
17. 11. 2009 16:53
17. 11. 2009 20:11
17. 11. 2009 23:40
18. 11. 2009 10:01
17. 11. 2009 21:03
17. 11. 2009 12:35
neregistrovaný "wector"
17. 11. 2009 12:48
17. 11. 2009 12:59
17. 11. 2009 13:21
17. 11. 2009 14:09
17. 11. 2009 14:51
18. 11. 2009 20:41
neregistrovaný "tommy.xy"
Avatar - Ham.
17. 11. 2009 10:59
Druhá liga
Na první desítku prodejů v Čechách to nevypadá....
Rozbalit vlákno
46
neregistrovaný "RayBan"
17. 11. 2009 11:56
Re: Druhá liga
"Když my radši tú Fábiju" ... všem takovým :no:
17. 11. 2009 13:17
Re: PUNTO x FABIA
Cenově jsou to zcela porovnatelná auta. Pokud ti jde o užitné vlastnosti, ergonomii a odladěnost (brzdy, spojka, tlumiče, agilita, apod.) bereš Fabii. Pokud sázíš na vnější efekt, bereš Punto. Abys mi dobře rozumněl, já ten vnější efekt nezatracuji, nezpovrchňuji, jen ti naznačuji povrchnost tvých rozsudků. Ty zatím tahle auta soudíš nejspíše podle snímků či podle toho, jak na tebe působí při pohledu v reálu. Není od věci (u aut obzvláště) také okusit schopnosti při užívání, tedy především jízdu. Ale nejenom tu jízdu, jde o ovládání a užívání v nejširším slova smyslu - způsob otevírání kufru, variabilita kokpitu, sedadla, posaz obecně, výhled z vozu, velikost vnějších i vnitřního zrcátka - prostě všechno to, co dělá žití s autem radostné.

Takže dilema je v tomto případě poměrně jednoduché. Žádné není. Punto je jistě dobrý vůz, ovšem tvořený pro úplně jinou klientelu, než-li Fabia. A jak vidíš, tak tu klientelu v Česku Škoda dokonale vyhmátla. Ovšem nejen v Česku, předpokládám, že prodejní úspěchy Fabie v Evropě znáš. A protože v té jaksi bohatší části EU nemusí nutně plnit subkompakt roli jediného rodinného motorizačního prostředku, a je tedy možné, aby auto plnilo roli stylového dopravního prostředku, u něhož až tak není rozhodující akcent na shora uvedené vlastnosti, prodává se (úspěšně) třeba i Punto.

Totiž, tvé až údivně nainí porovnání (Punto x Fabia) pramení právě a než z povrchního pohledu na věc. Je to obdobné, jako kdybychom tu vyjadřovali uštěpačné věty na margo prodejů MINI, neb to je přeci proti "fábce" dokonalý dělo...

P.S. RayBane, přidej prosím trochu na autorozhledu, myslím, že zrovna ty nemáš zapotřebí tu psát tyhle ploché soudy... Ty přenechávej intelektuálně méně vyživeným.
Avatar - miromen
17. 11. 2009 13:25
Re: PUNTO x FABIA
Takže tim že FABIE je podvozkově vice tvrda než komfortni tak paradně vyhmatli českou klientelu ? Ja to vidim tak jak už to tu bylo nespočetněkrat napsano že jsme narod pořad ještě škodovkařu.
17. 11. 2009 14:14
Re: PUNTO x FABIA
Evo je určený zrovna tak pre podobnú klientelu,teda tých,čo chcú subkompakt.A nejde tu len o vonkajší efekt,čo zaujme,čo tak benzinové Multiair motory,interiér Eva je tiež nie zrovna zlý,v priestore pre pravú nohu zrovna tak vedie oproti Fábií... :-)
Jazdné vlastnosti budú tiež asi lepšie,na čo poukazujú mnohé testy... ;-) Takže dilema nemusí byť jednoduché..
Avatar - miromen
17. 11. 2009 14:21
Re: PUNTO x FABIA
Interier rozhodně nejen že neni zly ale v tehle třidě nema konkurenci. Jinak oproti fabii alespoň u mě jasna volba protože ta nad EVEM snad v ničem nevynika.
17. 11. 2009 14:41
Re: PUNTO x FABIA
Interiér Eva je posun dopredu,či nemá konkurenciu,to nechcem zrovna porovnávať,išlo mi skor o to,čo písal GTI akoby mala byť Fabia jasná voľba,čo si nemyslím i keď klobúk zoberie pre tvary a iné fakta skor Fábiu je jasné... :-)
17. 11. 2009 15:22
Re: PUNTO x FABIA
Mám zkušenosti s oběma auty-základními verzemi(tedy s grande puntem ,ne puntem evo). Puntík plní fci. druhého rodiného auta u mých rodičů a s novou fábií se potkávám u rodičů mé přítelkyně. S oběma auty jsem najel něco přes 1000km a myslím, že je můžu posoudit v jízdních vlastnostech,ne v životnosti. Punto je podle mne lepším v některých ohledech a pokud bych se podíval na cenu, bylo by i mou volbou. Obě dvě auta jsou základní verze s 1,2 motorem a 1,2 htp 44Kw. Řízení, řazení,stabilita a jistota v zatáčkách nahrává puntu, zatímco odhlučnění, interiér (kvalita) zase fabii. Výkon je lepší u punta, ale fabie s 51Kw motorem by zase asi byla už o chlup lepší, ale nebyla by to základní verze. Další výhodu grande punta je třídveřové provedení, které stojí míň. Tyto auta jsou velice srovnatelné a doporučil bych každému, kdo hodlá kupovat menší auto, aby navštívil také fiat. Evo navíc přináší 1,4 57Kw motor, který stojí "jen" o 10tis víc, než 1,2. Moje subj. volba by bylo punto/evo a to beru v potaz vše, co bylo řečeno v příspěvku, na který reaguju (uznávám otevírání kufru z kabiny, nebo dálkáčem u punta není nejšťastnější). Nezlobte se na mne, fabie mu zase až tak neutíká...pokud jestli...
Avatar - miromen
17. 11. 2009 16:18
Re: PUNTO x FABIA
Tak u EVA už je to otvirani kufru pořešene. No u toho řizeni nevim u EVA opravdu dobre ale to je přepracovane a u GP je pry nic moc no a řazeni je u EVA taky dobre ale na řazeni FABIE to opravdu nema. No a podvozkově je natom maly VELKY fiatek opravdu lip.
18. 11. 2009 15:43
Re: PUNTO x FABIA
Ano, někomu se zdá lepší řízení u Fabie- mě sedlo hned to u Punta- bál jsem se přeposilovaného řízení ala minulá verze Pola, ale byl jsem u obou aut příjemně překvapen. A řazení by u Punto mohlo být malinko přesnější- subjektivní nezvyk bylo řazení zpátečky (pomocí kroužku, nejvíc jsem najezdil na oktávii), kdy se mi několikrát stalo, že rychlost "nezaskočila". To je možná mou levou pravou rukou :-)
Avatar - pelikoš
17. 11. 2009 18:05
Re: PUNTO x FABIA
přesně,jasný vítěz...tramtadadá-FIAT PUNTO EVO.fóbie se může jít zahrabat s celým koncernem >:-[] >:-[]
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2009 19:33
Re: PUNTO x FABIA
bud neumis cist nebo jsi proste videl jen to co jsi videt chtel, ale on rozhodne nic v tomto smyslu nepsal...jsi klasicky antiskodovkar...
Avatar - pelikoš
17. 11. 2009 20:16
Re: PUNTO x FABIA
já určitě jo
17. 11. 2009 20:29
Re: PUNTO x FABIA
Upřímnost se cení. >:-[]
Avatar - twistedTSD
18. 11. 2009 16:30
Re: PUNTO x FABIA
mas se cim chlubit :-)
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2009 19:21
Re: PUNTO x FABIA
konecne trochu objektivni nazor, dukazy misto tupych kecu nekoho kdo v tom snad ani nejel... :yes:
17. 11. 2009 20:49
Re: PUNTO x FABIA
:yes: Velmi oceňuji tvůj příspěvek. Není nad to se s autem pořádně projet. Já bych ještě zmínil v těchto souvislostech lepší nástup brzd fabie a (zejména pro staršího člověka) vyšší posaz ve fabii.
18. 11. 2009 08:51
Re: PUNTO x FABIA
Tak potom neviem, aké brzdy musí mať Evo, pretože tie vo Fabii nejak neohurujú. Dávkovanie docela v pohode, ale účinnosť tak slabší priemer...
Ale možno som len rozmaznaný Renaultom...
Avatar - Emel
18. 11. 2009 11:05
Re: PUNTO x FABIA
Brzdy u Fabie jsou na mě dost ostré, ale je to jen o zvyk. Co se účinnosti týče, brzdí IMO lépe FIAT (zejména s červenými třmeny Brembo ;-))
Avatar - Ronault.
18. 11. 2009 11:55
Re: PUNTO x FABIA
Mě tedy konkrétně brzdy ve Fabii nepřesvědčily, postačí, ale ale měl jsem pocit na počátku jízdy že auto pořádné brždění žádá až přespříliš tlaku na tak malé auto určené do města a potažmo i pro ženy.
18. 11. 2009 12:14
Re: PUNTO x FABIA
Tlaku ani ne, jen chod pedálu je delší, aspoň se dají lépe dávkovat. Ve svém voze mám brzdy hodně jedovaté a na malé dráze zabírají až moc agilně. Proto jejich dávkování chce více citu.
Avatar - miromen
18. 11. 2009 12:23
Re: PUNTO x FABIA
A tohle je i připad EVA kde brzdy jsou jedovate a zabiraji na male draze tim se opravdu huř davkuji a měl jsem s tim problemy protože auto ktere by takhle brzdilo jsem ještě neřidil.
18. 11. 2009 13:01
Re: PUNTO x FABIA
Je to jistě o zvyku, pak taky třeba volit vhodné obutí (boty), neb když jsou pedály u sebe, tak jakékoli menší brnknutí do vedlejšího, má za následek vyvolání dojmu - "teprve se učí řídit".
Avatar - miromen
18. 11. 2009 13:07
Re: PUNTO x FABIA
Tak žadne brnknuti při jizdě se mi naštěsti nepodařilo ale při popojižděni po městě kde byl hustši provoz vypadal vedle sedici prodejce jako fanoušek heavymetalu.
18. 11. 2009 13:23
Re: PUNTO x FABIA
Příště si vezme na hlavu nějakou helmu. >:D

"My pojedem na motorce?" "Ne, ale Evo má nový brzdy" "Tak než si na ně zvyknete...". :-!
Avatar - Ronault.
18. 11. 2009 13:10
Re: PUNTO x FABIA
Tak tak, dlouho jsem hledal vhodné zimní boty pro agresivnější brzdy, ale třeba taťka má naprosto širokou podrážku a brzdy ještě jedovatější. Každopádně mám raději pod nohou jistotu a tyhle jedovaté brzdy už mi v opravdu "panickém" brždění nejednou pomohly.
Avatar - Ronault.
18. 11. 2009 12:24
Re: PUNTO x FABIA
Taky mám zkušenosti s agresivnějšími brzdami a vyhovuje mi to více, takže nepopírám, že jde o zvyk. Každopádně v tomto případě jsem nějak nadšený nebyl, takže bych brzdy Fabie nevyzdvihoval - průměr.
18. 11. 2009 12:45
Re: PUNTO x FABIA
Fabie brzdí zcela normálně, takže průměr. Ale vzpomínám si, když jsem ještě jezdil vectru, tak tam byly brzdy tak mizerné, že jsem někdy brzdil i očima. Nutný velký tlak na pedál, velká dráha a mizerný účinek. Fuj. Špatné vzpomínky. 8-s
18. 11. 2009 15:38
Re: PUNTO x FABIA
Mě ten posaz vyhovoval v obou autech, v puntu je menší problém s odhadem, kde je ten "čumák" (je dost nepředvídatelnej, jak velikej -zase dává pocit většího bezpečí) a ve městě je dobré si uvědomit, že punto má dvojitý A sloupek, takže obezřetnost na místě. Probírané brzdy u Punta - někde jsem si přečetl, že jsou opravdu ostré a opravdu jsou!!! Když jsem jel s autem od dealera, tak jsem byl už upozorněn, ale je to nesrovnatelný rozdíl od fabie! Pokud do punta někdo sedne poprvé, tak se zděsí, co to je za "mrchy", brzdí to jako čert. Po 500km v posledním týdnu si neumím představit, že by auto taky mohlo brzdit jinak-na což jsem doplatil tuto neděli, kdy jsem "neodhadl", jak brzdí 10 let stará oktavie a lehce odřel přední spoiler o obrubník-ustuda, já vím. Takže brzdy jsou pro někoho jedovaté, pro někoho akorát- záleží, na co je člověk zvyklý. Rozhodně opatrně při přesedání z Punta do jiného auta - nebrzdí ;)
17. 11. 2009 17:31
Re: PUNTO x FABIA
Nacíčku, už by si se měl zklidnit, tvé příZpěvky jsou fakt už ani ne tak trapné, jako spíše mimo mísu. Přál bych ti jednu věc.. Aby tě nechali v Mostě jezdit 2 roky v Puntu Evo (řekněme s 1,4 multiairem) a pak tě posadili do té tvé Fábie... Pak by si o tom psal podle men i přes své nacionálně zaměřené přesvědčení jinak...
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2009 19:25
Re: PUNTO x FABIA
njn fabka je nejhorsi auto sveta, nemam pravdu? :-)
17. 11. 2009 19:42
Re: PUNTO x FABIA
Nemáš. :-)

Fiat je nejlepší, pak už jsou jen horší. >:D
Avatar - Katikakus
17. 11. 2009 13:07
Re: PUNTO x FABIA
Podle ceho tak usuzujes? Fakt by me to zajimalo.
Avatar - miromen
17. 11. 2009 13:16
Re: PUNTO x FABIA
Ja to vidim podobně pokud nezměni co nejdřive cenik. Velke cenove diry a předražene MULTIAIRY ktere by měli podle mě nabizet minimalně od verze DYNAMIK.
Avatar - Ham.
17. 11. 2009 15:19
Re: PUNTO x FABIA
V této třídě malých praktických plechovek rozhoduje výhradně poměr cena/užitná hodnota a v této kategorii punťa nemá šanci prorazit mezi zavedené hráče jako je fusion, clio, polo, fabia, fiesta, 207, c3, yaris, i20.
17. 11. 2009 15:56
Re: PUNTO x FABIA
LOL, v čem je zavedená i20?
Punto samozřejmě ztrácí na nové modely Pola i Fiesty, ale s ostatními je plně srovnatelná. A srovnávat ho s historickou C3 nebo i20 je velkej úlet...
Avatar - Ham.
17. 11. 2009 16:53
Re: PUNTO x FABIA
Já tady nemluvím o technické srovnatelnosti ale o value for money a tady právě třeba na i20 ztrácí.
17. 11. 2009 18:35
Re: PUNTO x FABIA
Oba vozy začínají na 219.900, takže co nabízí navíc i20 za stejnou cenu?
Avatar - pelikoš
17. 11. 2009 18:36
Re: PUNTO x FABIA
přesně-nic ;-)
Avatar - Ham.
17. 11. 2009 20:11
Re: PUNTO x FABIA
Tak třeba silnější motor, 5 dveří nebo autorádio. A levnější příplatky, třeba klima za 15 proti 30 nebo ESP za 15 proti 20.
17. 11. 2009 23:05
Re: PUNTO x FABIA
Nebudem se handrkovat o pár koníků, s tímto motorem auta "nepojedou" stejně. Ta cena platí jak pro třídvéřové Punto, tak i i20. Zbylo autorádio a levnější příplatky (ESP si do základních verzí stejně nikdo neobjedná), takže skoro žádná hodnota navíc.
Btw. nezapomeň, že Hyundai (i Kia) je pořád lowendová značka a těžko je srovnávat s plnohodnotným mainstreamem.
Avatar - Ham.
17. 11. 2009 23:40
Re: PUNTO x FABIA
1. U těch nejslabších, dýchavičných motorizaci se každý koník navíc počítá. 2. Pětidveřové punto je o 13k dražší než pětidveřová i20. 3. Takže stejně vybavená (5d, klima, rádio) i20 je i s vyšším výkonem mnotoru minimálně o 30k levnější. Jestli si v této kategorii může nechat někdo připlatit řekněme těch 30k tak je to max. polo nebo fiesta, ty mají určitý vybudovaný punc kvality za který je zákazník ochoten něco málo (v této třídě) připlatit. 4. Řeči a lowendu jsou pro smích, sice bych si nekoupil ani jedno z nich potažmo žádného takového prcka ale když se na věc podívám pohledem běžného českého zákazníka tak mi přijde i20 kvalitnější (už jenom vzhledem ke zkazkám kolujícím o pověstné italské kvalitě) a navíc levnější a proto bude punto u nás hrát stále jen okresní přebor.
18. 11. 2009 10:01
Re: PUNTO x FABIA
jj, zato indicka i20 je nepochybne etalon kvality ;-)
18. 11. 2009 15:59
Re: PUNTO x FABIA
Grande punto jsme objednávali někdy v červnu a byla akce ICE. A tak jsme vzali klimu (v ceníku cca 30tis) a závěz (prostě kouli+elektro inst cca +9tis) a stálo nás tyhle dvě věci 19 tis. a srovnávat grande punto (218 900kč) s Yarisem (259tis. tuším),fiestou(234tis),focusem(329tis asi),Fusionem(300tis),Polem (244tis) se dá jen pouze, pokud nechcete, co nejlevnější auto. A že teď stojí Evo víc, tak je to normální, že novinky jsou dražší než auta co kroutí 4tý rok, ne? Mimochodem instalace radia je naprosto bezproblémová a spíš bych u Punta doporučil (pokud nechete ovládání na volantu) nekupovat tovární radia.
Avatar - Ham.
17. 11. 2009 21:03
Re: PUNTO x FABIA
Donutil jsi mě podívat se do ceníků trochu podrobněji a musím opravit svoji původní reakci k článku na OKRESNÍ PŘEBOR. Druhá liga byl starý punťa.
17. 11. 2009 23:06
Re: PUNTO x FABIA
Viz. předchozí příspěvek, těžko srovnávat okresní přebor se IV. třídou :-)
Avatar - salamoon
17. 11. 2009 11:58
1.4 atmosfera vs.turbo
atmosfera ma 6M a vykonnejsi motor s turbom len 5M? ;-\
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "wector"
17. 11. 2009 12:35
Re: 1.4 atmosfera vs.turbo
Mercedes má taky u třílitru sedmistupňovej automat a do 670koňové Black Series cpe pětikvalt, páč by krouťák tu sedmičku roztrhal. Možná že Fiatovská převodovka pro malá auta nezvládne už 200 Nm, nebo tam prostě šestka není nutná díky charakteristice.
Avatar - Ham.
17. 11. 2009 15:06
Re: 1.4 atmosfera vs.turbo
zcela logicky, benzínové turbo má větší krouťák a v daleko širším spektru otáček takže stačí méně kvaltů, dokonce každý jeden z těch pěti se i tak hodně přesahují a lze tak volit prakticky při jakýchkoliv rychlostech minimálně dva sousední kvalty a díky rozsahu a velikosti krouťáku to motor vždy pobere a auto hladce zrychluje. To samozřejmě platí pro benzíny, u nafty je to jinak, tam šestka dobrá je protože otáčkový rozsah využitelného krouťáku je proti benzínu daleko menší.
17. 11. 2009 12:13
Panáčci v redakci se probudili.
Ceny jsou už známé od pátku 13.11.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
18. 11. 2009 11:59
Re: Panáčci v redakci se probudili.
4 dny, to je toho, děláš jako by šlo o vládní krizi nebo světovou válku.
17. 11. 2009 12:48
T-jet
A t-jety nic?S takovým autíčkem by 1.4 T-Jet dokázala solidně zamávat...No holt asi nechtějí brát zákazníky o tuto motorizaci bravu.
Rozbalit vlákno
4
17. 11. 2009 12:59
Re: T-jet
1,4 MultiAir Turbo není turbo? Nebo neumíš číst?
17. 11. 2009 13:21
Re: T-jet
Číst umím, ale jsem z toho zmaten.Klasický zážehový turbo motor u fiatu se jmenunuje T-jet, tady je to jakýsí multiair což mi evokuje multijet což je vznětový turbo motor.

Mimoto tyhle motory nedosahují výkonu jako má klasický 1.4 T-jet , slabší 120 koní a silnější 150 koní.U toho má slabší 1.4 105 koní a silnější 135 koní.Trochu škoda toho sníženého výkonu :-|, ceny a absence v nizších výbavách.
17. 11. 2009 14:09
Re: T-jet
To jseš z toho fakt poněkud zmatený. StarJety/TurboJety jsou dnes vlastně MultiAiry, resp. MultiAir bez turba 77kW/105koní (nahrazuje atmosféru StarJet70kW/95koní), a s turbem 99kW/135koní (nahrazuje TurboJet 88kW/120koní), další turbo 125kW/170koní (nahrazuje TurboJet 114kW/155koní). Takže o nějakém snížení výkonu není řeč, je to přesně opačně, výkony vzrosly. A MultiJety jsou disely.
17. 11. 2009 14:51
Re: T-jet
Aha díky za vysvětlení ;-) .
17. 11. 2009 22:39
Elektrohydraulické ventily
Ne že bych nedůvěřoval novým technologiím, ale tato novinka zvyšuje výkon a snižuje emise za cenu až moc velké složitosti. Možná v budoucnu, až se opotřebují solenoidové ventily a válečky s olejem potom majitelé zapláčou při předpokládaných velkých cenách oprav a repasí ve srovnání s klasickým motorem. Aby to nebylo něco jako Vtec, který když se pokazí je lepší auto odvézt na vrakosviště protože oprava se nevyplatí...
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ham.
17. 11. 2009 22:49
Re: Elektrohydraulické ventily
Italská kvalita to jistí....
18. 11. 2009 09:20
Re: Elektrohydraulické ventily
No a vidíš... tohohle se netřeba bát. Pokud sis prostudoval, jak celý systém funguje, pak by si něco podobného asi nikdy nenapsal. Imho tento systém je navržen tak, aby byl oproti současným systémům používaným u BMW a Hondy naprosto nenáročný, bezúdržbový a neporuchový... :yes:
18. 11. 2009 12:19
Re: Elektrohydraulické ventily
Italové jsou schopni zakomponovat kurvítko i do těch nejjednodušších součástek. :-!
Avatar - Ronault.
18. 11. 2009 12:26
Re: Elektrohydraulické ventily
Nebyl aspoň jeden z tvých rodičů Ital? Já jen, že složitý moc nejseš >:-[] >:D
18. 11. 2009 12:47
Re: Elektrohydraulické ventily
Nestraš! >:D
Avatar - Ronault.
18. 11. 2009 12:51
Re: Elektrohydraulické ventily
Hele, ono Jossalito přečto správně zní dost italsky, nehraj tady na nás divadlo, bazalkáři! >:D
18. 11. 2009 13:03
Re: Elektrohydraulické ventily
Zkus to více na západ. ;-)
18. 11. 2009 12:26
Re: Elektrohydraulické ventily
Tak tohle bohužel není jen jejich výsada...

Naopak, mám pocit, že od jisté doby se této vlastnosti italové snaží narozdíl od jiných produktivních národů celkem úspěšně vyhnout...

Multiair pokud ho srovnám s vanosem a jinými podobnými systémy je rozhodně bych rozhodně ale v tomto kontextu nenazýval kurvítkem... ;-)
Avatar - miromen
18. 11. 2009 12:36
Re: Elektrohydraulické ventily
Ja jsem hlavně zvědav jaky ten 77 kw MULTIAIR bude v praxi se spotřebou a pružnosti protože ten s turbem je pry velmi pružny ale nějak neladi s autem ale proč to nevim poněvadž moje znalosti cizich jazyku je chaba.
18. 11. 2009 12:52
Re: Elektrohydraulické ventily
MultiAir prověří až čas.
Zatím ze znalosti historie můžu směle prohlásit, že VTec a Vanos je na tom po letech mnohem lépe než Alfácká prvotina VVT.
18. 11. 2009 08:55
Skutečné přednosti oproti ostatním (včetně Fabie)
Už to tu bylo řečeno mnohokrát, ale hlavní devizou GP ať už původního či Eva je vnitřní prostor, to je bez debat. Pokud se zde někdo snaží stále vehementněji tento fakt popírat, je k smíchu. O to víc pokud jako argument používá Škodu Fabia, potažmo Polo a Ibizu, v tomto směru je GP z této čtveřice opravdu bezkonkurenční.
Jestli se chceš přesvědčit na vlastní kůži, udělej to a nepiš tu nesmysly.
Možná stačí když si zakoupíš aktuální číslo Automotorsportu. (zhruba 14 dní v prodeji, pozn.jedná se o měsíčník)
V něm se dozvíš, jak je to ve skutečnosti s Evem co se týče prostoru ale i kvality a provedení např. přístrojové desky.
Cituji:
" ..co se týče prostoru vpředu, je na tom lépe než Superb.."
nebo
"..perforovaný materiál, podobný kůži připomíná luxusní limuzíny od Mercedesu, celé je to navíc podtrženo decentním podsvícením.." (pozn.přístrojové desky, nikoliv přístrojů!)

V tomto směru(tj.interiér) zdaleka na vrcholu tohoto segmentu!
Rozbalit vlákno
2
18. 11. 2009 11:13
Re: Skutečné přednosti oproti ostatním (včetně Fabie)
Ja vyslovene vsem tem mentalnim chudakum ty Fabia, Pola a Ibizy preju. Budou mit "Simply Clever" "Das Auto" a Seat... Nepekne a nedobre z venku i zevnitr. Osobne na vrchol segmentu pasuju Punto, Corsu a Fiestu - Poradi nehraje roli - kazdy vynika v necem jinem. Pravda treba I20 neznam... Jinak kladne hodnotim Mazdu 2 a Suzuki Swift/Splash, ktere sazi na jine hodnoty nez tri prve zminovani - zustavaji v tradicnich rozmerech, kvalitach a cenach tridy.
18. 11. 2009 11:40
Re: Skutečné přednosti oproti ostatním (včetně Fabie)
Jo, Fiesta je na tom taky dobře s prostorem, Corsa je stejná jak GP. Ostatní jsou fakt menší.
Avatar - Emel
18. 11. 2009 10:36
Kombinace výbav a motorů
Trošku mě zaráží, že se dají MultiAir motory kombinovat pouze s výbavou Sport (5dv. atmosféra jde i s Racing, což je překvapivě nižší výbava než Sport). Pokud bych chtěl auto do města, pak je 1.4MultiAir výborná volba... jenže výbava Racing znamená 16" a Sport dokonce 17"kola, o další výbavě nemluvě. Možná tím FIAT buduje jakýsi prémiový kult MultiAir motorů, mě to ale přijde poněkud nešťastné.
Rozbalit vlákno
37
Avatar - miromen
18. 11. 2009 10:46
Re: Kombinace výbav a motorů
Přesně o tom pišu i ja. Prostě fiat ma nesmyslně poskladane vybavy vuči multiairum.
Avatar - Emel
18. 11. 2009 11:03
Re: Kombinace výbav a motorů
Jojo, nejde ale jen o cenu - já bych prostě Punto na 17" nechtěl. Až pojede manželka na nákup, nemusí nutně vypadat jako Danica Patrick (no, i když... :-)).
18. 11. 2009 11:34
Re: Kombinace výbav a motorů
Pitomé předsudky... >:-[]
klidně 17..
Mám na bravu 18 a tak to de..
Hold pres koleje jezdím pomaleji, než sem byl zvyklý...
O nic nejde....
Na zimu mám 16... a zásadní rozdíly fakt úplně nepozoruju. Bravo dobře drží jak na 18 tak na 16kách...
18. 11. 2009 12:26
Re: Kombinace výbav a motorů
Tak o 2 palce musi byt rozdil markantni! Mam mezi letnimi a zimnimi rozdil pouze palec a 4cm na sirku, ale ted si dam D1 i v pravem pruhu a mam porad vsechny plomby.
18. 11. 2009 14:36
Re: Kombinace výbav a motorů
když nepozná rozdíl 2" gumy navíc tak to musí být fakt chudák :-! (nebo kecá)
18. 11. 2009 12:26
Re: Kombinace výbav a motorů
Tady nejde o držení, ale o pohodlnost. O té se u Punta na 17" nedá absolutně mluvit. Auto je špatně (ale v rámci třídy normálně) odhlučněné.
Když se člověk projede po D1 na 17", tak mu brzy upadne hlava z toho hučení a bouchání. Nehledě na to, že pěkných rovných cest u nás moc není.
Vizualita je sice dobrá, ale pohodlnost a odhlučnění - mizerné.
Avatar - Ronault.
18. 11. 2009 12:27
Re: Kombinace výbav a motorů
Punto na 17" kolech? To si musí dát jedině šilený tuzingér 8-s
18. 11. 2009 12:32
Re: Kombinace výbav a motorů
No třeba wolff. >:D
18. 11. 2009 12:32
Re: Kombinace výbav a motorů
Tak D1 v pravým je prostě průser pro každé auto... Ještě sem tam nepotkal auto, které by dobrovolně jelo v pravém... Ano na 18 to drncá o něco víc, ale že by to 16ky spasily to si nemyslím... A že bych po cestě do prahy musel i s 18" koly musel jít na zubní, to se taky říct nedá. Ano v Puntu to MUSÍ být o něco horší, ale tragédii bych z toho nedělal. Ano každé auto s rozvorem 2,7 m a víc + balonovými pneumatikami to projede jistě komfortněji, ale to duncání opravdu slyšíš i v limuzíně (konec koncu i v autobusu student agency, které rády jezdí v pravým). Vliv do kabiny je však menší, o tom žádná...,ale nedělal bych z toho kovbojku...
18. 11. 2009 12:37
Re: Kombinace výbav a motorů
Ono je opravdu VELKÝ rozdíl jet, po D1 třeba ve Fabii/Polu/Puntu, nebo v Passatu,Cčku,Mondeu a nebo v A6/Ečku/5er.
Ten rozdíl spočívá v diametrálně odlišném pohodlí. V některých autech člověk uslyší leda šumění vetru a ŽÁDNÉ rázy od nápravy nebo kol, až se mu nechce veřit, že jede po děravý D1.
Punto na 17" bude řádný kostitřas, ve vnitř si člověk nebude rozumět a rádio to nepřeřve.

Chce to vyzkoušet pár aut, abys byl schopen pochopit o čem tady píšu.
18. 11. 2009 12:42
Re: Kombinace výbav a motorů
GP na 17" je zcela normální, montují se od začátku jako seriová výbava. (verze sport)
Avatar - Ronault.
18. 11. 2009 12:45
Re: Kombinace výbav a motorů
Pokud nepůjde o HH verzi, tak 17" kola na takové malé auto obzvlášť v základních nebo druhých nejslabších motorizacích je neadekvátní. Toto se musí každopádně negativně projevit na komfortu a spotřebě.
18. 11. 2009 12:54
Re: Kombinace výbav a motorů
U sportu byl nejslabší motor starjet 95HP 6st.přev.
Ale zase tak špatný to na 17" neni, sedí jako přišitý (205/45).
Avatar - Ronault.
18. 11. 2009 12:56
Re: Kombinace výbav a motorů
Tak 95 HP není sice základ, ale stejně komfort by u takového prcka měl být základ. Sedí jak přibitý je v městě, kam to auto patří fajn, ale na prd.
18. 11. 2009 12:57
Re: Kombinace výbav a motorů
základ pro tuhle výbavu a kola.
Samo, že si můžeš dát na 1,2 třeba 18".
18. 11. 2009 12:53
Re: Kombinace výbav a motorů
No a co jako?
Já tady jen píšu, že pohodlnost a vnitřní hluk je u takto obutého malého auta tristní. A je to pravda.
18. 11. 2009 12:56
Re: Kombinace výbav a motorů
Píšeš že "bude" tzn. ještě si ho nezkoušel, viď. ;-) >:D
18. 11. 2009 13:05
Re: Kombinace výbav a motorů
Na to, abych mohl prohlásit, že v autě typu GP na 17" si na D1 nebudeš se spolujezdcem rozmět, nepotřebuju to auto zkoušet. Odhlučnění je u těchto auto mizérie. :-!
Avatar - miromen
18. 11. 2009 13:13
Re: Kombinace výbav a motorů
Nevim jak GP ale EVO je opravdu dobře odhlučněne nejen od motoru ale i od podvozku ale je pravdou že jsem vic jak 120 tacho nejel a byli obuty 15. Ono vubec posledni generace malych aut udělali velky kus prace v odhlučněni. Nedavno jsem jel s předchozi generaci POLA a to je opravdu propastny rozdil v odhlučněni oproti nove generaci.
18. 11. 2009 13:15
Re: Kombinace výbav a motorů
Pořád je tam propastný rodíl třeba oproti A6/MBE/5er. ;-)
Avatar - miromen
18. 11. 2009 13:17
Re: Kombinace výbav a motorů
Tak to nepopiram ale myslim že dnes i v malych autech na 17 bude hlučnost snesitelna.
18. 11. 2009 13:26
Re: Kombinace výbav a motorů
Když děláš celou šichtu se sbíječkou v ruce, tak ti pak svezení (i v Puntu na dvacítkách) bude připadat jako jízda v Lexu. :-)
Avatar - miromen
18. 11. 2009 13:31
Re: Kombinace výbav a motorů
Jo tak jasně ale vem si hlučnost aut tak 10-15 let zpět a dnes. Opravdu je tam rozdil u některych aut obrovsky na druhou stranu jsme už trochu princezny ktere poznaji i hrašek pod polštařem.
18. 11. 2009 13:39
Re: Kombinace výbav a motorů
Určitě je tam obrovský skok a zlepšení.

Nezlepšují se jen malý auta ale všechny, takže třídní rozdíl tam pořád je.
Avatar - miromen
18. 11. 2009 13:50
Re: Kombinace výbav a motorů
Nemužu posuzovat jine třidy ale odhlučněni některych malych aut už je na urovni nižši středni alespoň to je muj poznatek.
18. 11. 2009 13:58
Re: Kombinace výbav a motorů
Nižší střední je pořád kostitřas. ;-)
18. 11. 2009 13:12
Re: Kombinace výbav a motorů
Ono záleí co si pod takovýmto pojmom diametrálně představuješ... Já v tom diametrálně prostě zásadní rozdíly nevidím. Co se týká hluku, tak i u aut jako je A6, či A8 hluk od kol i na rozbité D1 v rychlosti 180 přebíjí hluk aerodnymický..

Diametrálně pak je rozdíl nějakých 76 vers 69 dB měřeno uvnitř kabiny. Kostitřasy opravdu v pravým slova smyslu tyhle auta už dnes nejsou, byť i vzhledem k rozvoru to je samozřejmě horší.

Spíš mi přijde efekt placeba daleko výraznější..., jinak čím větší auto, tím na D 1 v pravém pruhu pohodlnější. Ale taková dálnice je české specifikum, nikde jinde na západě sem neměl čest něco podobného pozorovat.

P.S. 90% cesty po D1 jedu v levém... takže podobný problém neřeším...
Avatar - Ronault.
18. 11. 2009 13:14
Re: Kombinace výbav a motorů
A nevadí pak těm ostatním, že jim tam s tou pandouv levém pruhu brzdíš provoz? >:-[] >:D
18. 11. 2009 14:35
Re: Kombinace výbav a motorů
Tak nevím, obě auta co teď máme doma mají vyšší v-max než nejrozšířenější auto na našem trhu v nejsilnější motorizaci... A i Octavia v TDI je na tom myslím hůř než beruška, co se zrychlení a v-max týká... Takže tento problém fakt nepozorujeme... U té "Pandy" je to 186 km/h, což není tak málo...,a le to fakt není auto an lítání po dálnici, by´t to enní vyloučené.
18. 11. 2009 16:29
Re: Kombinace výbav a motorů
A co je prosímtě nejrozšířenější auto na našem "trhu"? >:D
18. 11. 2009 20:30
Re: Kombinace výbav a motorů
Škoda Fabia 1,2 HTP 51 kW a škoda Octavia 1,6 MPI a 1,9 TDI 77 kW
18. 11. 2009 21:02
Re: Kombinace výbav a motorů
Tak nevím cos přesně myslel, ale nejrozšířenějším modelem vozového praku ČR je škoda Felicia, poté škoda Fabia a Favorit. Takže si myslím, že ses trochu netrefil. ;-)

PS: Jinak srovnávat vmax a zrychlení těchto v průměru 14let starých vykopávek asi nebude tak úplně "rozumné". ;-)
neregistrovaný "tommy.xy"
18. 11. 2009 20:41
Re: Kombinace výbav a motorů
Felicie 1.3 ...vyborny benchmark >:D
18. 11. 2009 13:29
Re: Kombinace výbav a motorů
Diametrální je rozdíl, když přesedneš z Céčka do Éčka apod.

Bohužel pokaždé, když člověk vystupuje z malého auta po nějaké takové cestě, tak cítí opravdu velkou únavu, oproti autům větším, které dovedou žehlit a odhlučňovat lépe.
18. 11. 2009 14:32
Re: Kombinace výbav a motorů
Tenhle problém nemám u aut, která mě baví řídit... Podobný problém mám u aut který mě nebaví řídit a nebo to platí pokud jedu jako spolujezdec. Ale když jedu teba s F 500 tak dokážu vystoupit úplně v pohodě i v porovnání s mnohem větším autem. Sedí se v tom pohodlně a baví mne v tom jet. Hluk trošku vadí víc, ale mnoho aut jako je třeba Altea a jiné podobné krámy na tom nejsou o moc líp... Samo limuzíny jsou jiná liga... Takže já tento problém u malého auta prostě nemám... Ale musí mě to bavit...
18. 11. 2009 16:32
Re: Kombinace výbav a motorů
Po osmi hodinách strávených na jednotvárné dálnici nemůže být o "baví mě řídit" ani řeč. Nastavíš dálniční rychlost, zapneš tempomat a za hodinu-dvě nevnímáš už nic jiného, než rachocení kolem.

Takže malý auto na dálnici na dlouhé přesnuny opravdu ne. 8-s
Avatar - Emel
18. 11. 2009 14:35
Re: Kombinace výbav a motorů
No, možná jsi sportovně orientovaný řidič, kterému 17" kola u Punta vyhovují, protože s ním hodlá krájet zatáčky, honit Audiny a tak podobně ;-). Jenže FIAT se tím připravuje o zákazníky, kteří by v subkompaktu ocenili slušný motor, zároveň by se ale spokojili se slabší výbavou a dali přednost 15" kolům, protože jsou pohodlnější a ještě ušetří na gumách.
18. 11. 2009 11:21
Svezení s Puntem Evo
Byl jsem se v sobotu projet v brněnském MotorTecu s Puntem Evo. Měli tam na svezení bohužel jen nejlevnější motorizaci 1.2 (já se těšil na některý MultiAir). Ale prodavač tvrdil, že nejvíc kusů Grande Punta prodali právě s motorem 1.2, čili ta volba předváděčky s tímto motorem je logická. Zato to byla výbava Racing na pěkných litých kolech, s krásnou palubovkou s děrovanou "koženkou" (podobnou Bravu Sport), koženým volantem a příjemnými sedadly.

Dojmy za krátké svezení: oproti Grande Puntu velký pokrok v odladění podvozku, i větší nerovnosti zvládá auto s přehledem a pohodlně. :yes: Lepší je i řízení, odpor tak akorát, přesné, byť ne moc "ukecané". Brzdy zůstaly pořádné "jedovky", což mi nevadí (někomu by to vadit mohlo, jde o zvyk). Při manévrování je z auta dobrý výhled, a to i dozadu při couvání. K motoru se nedá moc říct, byl ještě úplně "syrový" (najeto 600 km). Jako základní model je výkon akorát.

Čili těch několik málo problémů Grande Punta (reakce podvozku na nerovnostech, stárnoucí interiér) je odstraněno nebo minimalizováno. Ještě to chce chvíli počkat, až poklesnou ceny vyšších výbav / motorizací. Zatím je nejatraktivnější volbou základní motor 1.2. Proti němu nemá (z mého pohledu) Fabia HTP opravdu žádnou použitelnou protizbraň, snad kromě opravdu poměrně ostrých brzd Punta Evo, které chtějí trochu zvyk.

Mimochodem, v salonu MotorTecu u Globusu stojí Alfa 8C Competizione. Kdo ji ještě neviděl zblízka naživo, má dobrou příležitost. :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - miromen
18. 11. 2009 11:49
Re: Svezení s Puntem Evo
Jo s těma brzdama souhlasim a mě to teda problemy dělalo ale určitě pujde o zvyk. Jinak MULTIAIRY na skledech ještě nemužou mit protože se začnou montovat až přišti rok.
Avatar - Ronault.
18. 11. 2009 12:01
Re: Svezení s Puntem Evo
U Globusu v Řečkovicích? Tak to tam musím asi dneska skočit. :-!
18. 11. 2009 14:39
Re: Svezení s Puntem Evo
Jo, alespoň v sobotu tam 8C byla, vínově červené kupé.:yes:
Samozřejmě už někomu patří a má už něco málo najeto, ale není to poznat.

Jinak mají k vidění Punta Evo a taky facelift Sedici, takže návštěvu lze doporučit. :yes:
Avatar - Ricardo
18. 11. 2009 16:04
Re: Svezení s Puntem Evo
8C [odkaz]
18. 11. 2009 11:52
rozdíl mezi GP a evem?
jaký je prosím rozdíl mezi těmito vozy? je to jenom facelift nebo jiný model? nějak se v tom neorientuju
Rozbalit vlákno
6
Avatar - miromen
18. 11. 2009 11:53
Re: rozdíl mezi GP a evem?
Je to rozsahlejši FACELIFT.
18. 11. 2009 14:41
Re: rozdíl mezi GP a evem?
Tak tak, měnila se podstatná část nabídky motorů, naladění podvozku, komplet interiér, samozřejmě vnější vzhled atd. Zůstal v podstatě základ karoserie, která patří beztak k nejprostornějším a nejbezpečnějším na trhu, takže zatím není důvod ke změně.

Původní Grande Punto s motorem 1.2 zřejmě zůstane v nabídce, nejspíš místo Punta Classic (ale na to jsem se neptal, takže to nevím na 100%).
18. 11. 2009 14:47
Re: rozdíl mezi GP a evem?
Niekto berie podobné úpravy za novú generáciu... ;-)
18. 11. 2009 15:17
Re: rozdíl mezi GP a evem?
Myslíš 6. generaci? ;-)
18. 11. 2009 16:09
Re: rozdíl mezi GP a evem?
Mě bylo před třemi měsíci řečeno, že Grande punto se "ořeže" aby mělo co nejzajímavější cenu a nahradí Punto classic. Navíc mi taky bylo řečeno, že se nebudou vyrábět gr. punta bez klimy - údajně se má prodávat jako základ verze ICE=základ + klima.
18. 11. 2009 12:08
Re: rozdíl mezi GP a evem?
Podle nacíčka soudě jak píše je tam rozdíl nula..., ale vzhledem k tomu, že se to bude prodávat souběžně předpokládám, že Evo znamenající slovo ËVOluce znamená skutečně rozsáhlejší facelift a vylepšení vlastností, ktré snad u předchozí generace mohly vyvolávat rozpory...
Avatar - Ada je zase tady
18. 11. 2009 20:52
Auto pro chude
Mentalni pribuzny rendliku Kližka ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - miromen
18. 11. 2009 21:24
Re: Auto pro chude
Mentalně zaostaly přispěvek zřejmě mentalně postiženeho individa s prukazem ZTP. :no: