Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Punto Evo: České ceny začínají na 219.900,- Kč, MultiAir od 354.900,- Kč

Diskuze (123)
Fiat Punto Evo přichází na český trh s cenami od 219.900,- Kč. Nejlevnější pětidveřové Punto stojí 242.900,- Kč a motory s ventilovou technikou MultiAir lze pořídit od 354.900,- Kč.

Nabídku Fiatu Punto Evo na českém trhu tvoří kompletní čtveřice zážehových motorů, plynový 1,4 Natural Power a dva turbodiesely. V ceníku tak ze zážehových agregátů nalezneme známý motor 1,2 8V (48 kW), mírně modernizovaný 1,4 8V (57 kW) a dvě novinky 1,4 MutliAir – atmosférický (77 kW) a s turbodmychadlem (99 kW).

Nové motory s elektrohydraulicky ovládanými ventily nahrazují dosavadní 1,4 StarJet (70 kW), resp. 1,4 TurboJet (88 kW). Tak jako dosud je atmosférická jednotka spojena se šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco přeplňovaný agregát musí vystačit s pětistupňovou.

Motory MultiAir a 1,4 8V s robotizovanou převodovkou se dodávají s funkcí Start&Stop. Tuto paletu doplňuje 1,4 Natural Power, tedy čtrnáctistovka spalující kromě benzinu i CNG. Stejný agregát v úpravě pro LPG zatím pro český trh není v nabídce.

Doporučujeme
Představujeme: Fiat Punto Evo – Grande Evoluzione

Turbodiesely budou pro zatím v České republice reprezentovat jen dvě pohonné jednotky, navíc v obou případech jen s pětidveřovou karoserií. Jedná se o současnou verzi 1,3 MultiJet o výkonu 55 kW a nejsilnější turbodiesel pro Punto Evo – 1,6 MultiJet (88 kW). 1,3 MultiJet (66 kW) ani nový 1,3 MultiJet II (55 nebo 70 kW) zatím v prodeji nejsou.

Fiat Punto Evo třídveřové – přehled cen při uvedení na trh (listopad 2009)
Motor1,2 8V1,4 MultiAir1,4 MultiAir Turbo
Převodovka5M6M5M
Zdvihový objem [cm3]124213681368
Válce/ventily4/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]48/550077/650099/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]102/3000130/4000206/1750
Max. rychlost [km/h]155185205
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,510,88,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,75,75,6
Cena Active [Kč]219.900,---
Cena Dynamic [Kč]266.900,---
Cena Racing [Kč]272.900,---
Cena Sport [Kč]-385.900,-423.900,-

Základní výbava Active obsahuje posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání, přípravu pro rádio, čelní airbagy a kolenní airbag pro řidiče. Za 29.900,- Kč lze tuto výbavu rozšířit o paket Plus (klimatizace, rádio a dálkový ovladač pro centrální zamykání).

Dynamic přidává elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka s kryty v barvě karoserie, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, klimatizaci, dělená zadní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, boční a okenní airbagy, rádio s CD/MP3 přehrávačem a přední mlhovky.

V rámci zaváděcí akce je pro 1,2 8V Dynamic zdarma dvouzónová klimatizace, která je jinak za příplatek 10 tisíc Kč. Kromě toho je standardně v nabídce paket Komfort za 19.900,- Kč (dvouzónová klimatizace, tempomat a 16palcová litá kola).

Fiat Punto Evo - ceny zážehových motorů při uvedení na trh (listopad 2009)
Motor1,2 8V1,4 8V1,4 8V1,4 MultiAir1,4 MultiAir Turbo
Převodovka5M5M5MA6M5M
Zdvihový objem [cm3]12421368136813681368
Válce/ventily4/24/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]48/550057/600057/600077/650099/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]102/3000115/3250115/3250130/4000206/1750
Max. rychlost [km/h]155165165185205
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,513,213,210,88,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,75,95,45,75,6
Cena Active [Kč]242.900,-255.900,----
Cena Dynamic [Kč]277.900,-307.900,-338.900,---
Cena Racing [Kč]295.900,-326.900,--354.900,--
Cena Sport [Kč]---409.900,-447.900,-

Výbava Racing přidává 16palcová litá kola, zadní spoiler, prahové lišty, odlišný design předních světlometů a dvouzónovou klimatizaci. Vrcholné provedení Sport má kola 17palcová, nástavce prahů, palubní desku v designu Confort, ambientní podsvětlení, ESP, asistent pro rozjezdy do kopce a systém Blue and Me.

Možnosti příplatkové výbavy zahrnují vedle ESP pro nižší stupně výbavy (+19.000,- Kč) například červeně lakované brzdové třmeny Brembo (+4.000,- Kč), elektrické stahování zadních oken (+5.000,- Kč), vyhřívání předních sedadel (+4.000,- Kč), tempomat (+10.000,- Kč), zadní parkovací senzory (+6.000,- Kč) nebo navigaci Blue and Me NAV (+17.000,- Kč).

Fiat Punto Evo - ceny vznětových a CNG motorů při uvedení na trh (listopad 2009)
Motor1,4 Natural Power1,3 MultiJet1,6 MultiJet
Převodovka5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]136812481598
Válce/ventily4/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]57 / 51/600055/400088/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]115 / 104/3000190/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]162 / 156165193
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,9 / 16,213,69,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,3 / 4,24,54,5
Cena Dynamic [Kč]384.900,---
Cena Racing [Kč]-362.900,--
Cena Sport [Kč]--447.900,-

Výroba Grande Punta má po určitou dobu pokračovat. Původní provedení bude tvořit dostupnější alternativu Puntu Evo, s menší škálou motorizací. Nabídka pro český trh zatím nebyla stanovena.

Diskuze (123)
Avatar - miromen
18. 11. 2009 21:24
Re: Auto pro chude
Mentalně zaostaly přispěvek zřejmě mentalně postiženeho individa s prukazem ZTP. :no:
18. 11. 2009 21:02
Re: Kombinace výbav a motorů
Tak nevím cos přesně myslel, ale nejrozšířenějším modelem vozového praku ČR je škoda Felicia, poté škoda Fabia a Favorit. Takže si myslím, že ses trochu netrefil. ;-)

PS: Jinak srovnávat vmax a zrychlení těchto v průměru 14let starých vykopávek asi nebude tak úplně "rozumné". ;-)
Avatar - Ada je zase tady
18. 11. 2009 20:52
Auto pro chude
Mentalni pribuzny rendliku Kližka ;-)
18. 11. 2009 20:30
Re: Kombinace výbav a motorů
Škoda Fabia 1,2 HTP 51 kW a škoda Octavia 1,6 MPI a 1,9 TDI 77 kW
18. 11. 2009 16:32
Re: Kombinace výbav a motorů
Po osmi hodinách strávených na jednotvárné dálnici nemůže být o "baví mě řídit" ani řeč. Nastavíš dálniční rychlost, zapneš tempomat a za hodinu-dvě nevnímáš už nic jiného, než rachocení kolem.

Takže malý auto na dálnici na dlouhé přesnuny opravdu ne. 8-s