6-10, 10-15.., čísla na zvracení co? To jsou zprávy před vánoci. Prostě pitomci tahající do ČR 10 let staré vraky se stále vyskytují, a ještě větší pitomci, kteří je od nich kupují taktéž.
Tady by totiž platil jen tvrdej zákaz, např. auta jen do pěti let stáří, bez vyjímky. To by tady ovšem nesměla vládnout EUrvhp, která stejně dříve či později zkrachuje včetně slavného eura. (Museli by v ní totiž být jen státy, které dodržují schodky HDP, nikoliv státy typu Řecka, Prtugalska atd..)
To mě teda docela zaráží, že se tahá tolik aut 10 a více let starých. Pravda, že momentálně uvažuju nad nějakým 6 let starým "vrakem", jako upgrade současnýho vozu, takže spadnu taky do skupiny 6-10 8-s
Jo, je to hrozný, taky se nedokážu vžít do role kupce 10-15 let starý ojetiny, do těch myšlenkovej pochodů, co vlastně od toho auta čeká... (Možná vyhledávač problémů..)
Chlapi, jste normální? Nestačím se divit. Takže podle vás jsem já, když mám 15 let staré auto naprostý blb a rádi byste se vžili do mých myšlenkových pochodů. Nenapadlo vás, že v ČR nejsou jen bohatí, co si tak mladé= drahé auto mohou dovolit?
Celkem by mě zajímalo v čem jezdíte. Asi by to mnohé vyjasnilo.
Ale já tě naprosto chápu. Taky nemám prachy na to (ani nechci) abych si kupoval auto za půl milionu a za rok ztratil na hodnotě 200000. Mám podobnej ročník jako ty. 13 let starý auto a díky bohu, že je to Oktávka tak i funguje, i když už začíná chátrat. Právě proto si nedovedu představit jak bych si šel koupit ještě o 2 roky starší auto a ještě si ho tahal ze západu. To dám za dopravu a přihlášení víc než má to auto hodnotu! Když vezmu, že se nejvíc tahají škodovky a při 15 letech stáří je to nějaká ohoblovaná Felicie v hodnotě né větší než 10000. Proboha takovejch aut se přeci pohybuje mraky u nás po bazarech, tak má to cenu tahat zvenčí?
přesně tak
když mám 200000 nebudu kupovat žebřinák s pí*ou na kapotě (thalii) ale koupím ojetinu
když mám půl mega budu se rozmejšlet posuzovat srovnávat nabídky somrovat slevy u dealera
a když mám mega a víc jednoznačně koupím nový auto
to je prostě matematika nejsem proti koupi novýho auta ale do určitý cenový hladiny je to prostě pošetilost ;-)
Tomu zrejme rozumieme všetci, ale pri aute, ktoré si človek kúpi medzi 10-15 rokom veku to môže byť dosť problém. Každopádne neodsudzujem všetky 10-15 ročné vozidlá...
tomu očividně někteří nerozumí >:D
představa, že takový člověk si neuvědomuje rizika s koupí spojené je více než úsměvná. Jistě i takoví se najdou, ale ti naletí kde komu ..
a pokud auto splňuje legislativu a různé normy? tak proč je likvidovat. Na vraky je zde STK. Nic víc, nic míň.
nejlepší jsou takoví co kupujou ojetinu stylem "vezmu první co se mi líbí v prvním bazaru" a pak si stěžujou jak je někdo hrozně podvedl takovým to přeju normální člověk si dá pozor
dobře, tak tedy případ z mého okolí - co bys tedy doporučil někomu, kdo (nejen) ke svému zaměstnání potřebuje nutně auto, ale může za něj dát jen kolem 30000? Ano, bezpreblémový provoz se nekoná, ale jsem si jist, že nelituje toho, že nečekal x let, aby si koupil 5let starou fabii junior 40kw...
a co je ti do toho v čem chce kdo jezdit? >:D
spousta těch 10 let starejch "vraků" je na tom technicky líp než pětiletá škodovka
já za tragedii považuji zase místa 1-10 samý plečky auta začínají až od místa 11
Jestli máš na mysli, že čím novější auto tím větší šmejd, tak to máš bohužel pravdu. Snaha uspořit kde se dá a za každou cenu už začíná pronikat snad do všech automobilek. Největší experti jsou na to ale Škodovka a FORD, když vidím jak degraduje kvalita dílů, ze kterých se ty auta montujou tak si říkám, že za 10 -15 let už bude většina 10 let starých aut povětšinou na vrakáči a takovýhle diskuze jako tu vedeme už nebudou existovat ;-\
dalo by se to i tak brát a není to jen o technice ale i o designu s posledních aut se mi líbí snad jen nový volvo s60 ale to zase není plnohodnotný sedan ale spíš 4 dvéřové kupé
ono jsem někde i četl že při koupi ojetiny jsou kolikrát lepší auta starý 10 let než ty s polovičním věkem
čím dál víc se šidí materiály používají se čím dál menší motory s turbem aby to jelo všechno je řízený elektronicky takže když se to začne kazit je lepší to vyhodit než to spravovat jde to od 10ti k 5ti
EU všeobecně nemusim a v drtivé většině s ní nesouhlasim. Ale když tak čtu tvůj příspěvěk, tak jsem rád, že jí máme. Doba komunismu, kdy jsi mohl jen tak lidem zakazovat nákup libovolného zboží naštěstí už pomila. :-!
Bohužel vidím, že nevíš, o čem je řeč (v souvislosti s EU). Takže.., jedná se o nařízení EU o tzv. volném obchodu, tj. znemožnění nařízení omezení dovozu aut x let starých státům jež jsou členy evropské unie.
To znamená faktické omezení suverenity.
Dobře, když ne zakázat, tak bych ti napařil pořádnou daň při přihlášení toho vraku, až by se ti to nevyplatilo.
Já vim, že tobě je to jedno, jako všem těm jednoduchejm, ale vem si co bude stát ta následná likvidace, takto pro tebe "výhodně" nakoupených aut. A nebude to problém německa a jiných, ale ČR.
Žijeme v demokracii, demokraticky jsem si zvolili, že budeme členy EU, pak tedy musíme dodržovat pravidla EU a nejedná se o žádné omezení suverenity. Samozřejmě můžeme z EU zase demokraticky vystoupit… o tom ale nerozhoduje jen ty sám. ;-)
Na omezování „dovozu“ ojetin, smysl slova dovoz z EU se téměř vytrácí, jsme členy EU, jednotného trhu, mají zejména prodejci a výrobci nových aut v ČR.
Likvidaci autovraku si hradí každý majitel na své náklady. "Likvidační" společnosti na tom dokonce vydělávají.
Nevidím jediný důvod něco omezovat, obzvláště pak, že jakékoliv podobné nařízení vede v ČR pouze ke korupci.
PS: že je jednoduchý, to jsi asi myslel, že není prodejce OA? >:-[]
Dobře, když už se odvoláváš na demokracii a tu slavnou EU, tak nezapomeň dodat, že ten tvůj jednotný trh není zas tak jednotný, vlastně žádná jednota neexistuje. Vysvětli mi např. omezení trhu práce, kde vidíš tu jednotu.?
Nejde o trh práce, alespoň mně ne, jde o princip.
A tam selhává jakákoliv demokraciea rovný přístup.
S trhem práce máš pravdu :no: , ale tady se bavíme o dovozu aut. Když chceš omezovat trh aut, tak to můžeš omezovat dovoz jakékoliv jiného zboží. Navíc omezení práce třeba v Německu má pro nás negativní dopad, naopak volný dovoz ojetin má pro "nás" i kladný přínos. Mě osobně dovoz jakéhokoliv zboží z EU nevadí, ale máš pravdu, že by pak neměl být omezen vývoz tj. i té práce. Co mi ale vadí hodně je neregulovaný dovoz z Číny :no:
Radši budu podle tebe "jednoduchý" a jezdit v yungtimeru z 80. let, než v nový Dacii, nebo fóbii. Ono zdaleka ne všichni, kdo si kupují starý auta jsou lidi, co na novější nemají. Jsou mezi nimi i obyčejní fandové aut, co si rádi dovezou zachovalý kousek nějakého výjímečného auta pro radost. Já jsem si takhle nechal v létě dovézt z Velké Británie Lancii Deltu HF Integrale 16V a můžu tě ujistit, že žádná daň na světě by mě od tý koupě neodradila, protože jsem to auto prostě chtěl! A k radosti tvé, všech zelených ekofašistů a ostatních odpůrců "vraků" si plánuji v horizontu tak dvou let dovézt ještě Themu 8.32 a možná Alfu 75. Takže ekologii zdar! >:-[]
Nastesti do toho co si kdo koupi tobe vubec nic neni. Koupil jsem si v SRN motorku 18 let starou - protoze se mi vzdy libila a chtel jsem ji; jsem celkove 3ti majitel. Kamarad si privezl z Rise MB 124 (pokud vis co to je) z roku 1993, od prvniho majitele a naprosto mu vyhovuje. Za pitomce sebe ani jeho nepovazuju. A zakazy a restrikce co kdo muze mit, rikat nebo si myslet, to uz tady bylo dost dlouho :no: