Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - kosmonaut
nádhera
| 22. 11. 2010 09:11
Dělo :yes: :yes: :yes:
nádhera
| 22. 11. 2010 11:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Subaru4ever
Letadlo
| 22. 11. 2010 09:23
Krásný auto, k tomu navíc schopný a výstřední. Tohle na trhu chybělo :-) :yes:

Jen je škoda, že ten 2,6 šestiválec s turbem má s ohledem na dřívější Sáábí přeplňovaný čtyřválce tak podprůměrný litrový výkon a krouťák 8-s
Avatar - positivemind
Letadlo
| 22. 11. 2010 10:36
Ono i to zrychlení mi nepřijde moc zázračný... ale to asi bude dáno váhou toho auta. Kdyby šlo 200 kg dolů, byla by to paráda :yes:
Parádní vůz
neregistrovaný "Kajfik"
| 22. 11. 2010 09:28
:yes: :yes: :yes: :yes:
Mít v interiéru tmavší a hodnotněji vyhlížející plasty, zvednu všech pět... :-)

Dobrý test.
Parádní vůz
| 22. 11. 2010 09:30
auto nejazdi na plasty ale na benzin.. Sedel som v tom a na plasty som sa stazovat nemohol. V tom sa sedi ako v lietadle a ten motor je zamatovy a nezdalo sa mi ze by mal nejaky problem v nizsich otackach. Je to delo!!! Sadni si ked budes mat moznost a aj sa povoz a zabudnes na to ake to ma plasty alebo nakladaciu hranu, co su casto idiotske pizdoviny od novinarov..
Parádní vůz
neregistrovaný "Kajfik"
| 22. 11. 2010 09:33
To se pleteš, když se domníváš, že nemám osobní zkušenost... ;-)
Parádní vůz
| 22. 11. 2010 12:12
:-)
Parádní vůz
neregistrovaný "Kajfik"
| 22. 11. 2010 09:35
A testovaná konfigurace - tmavý lak a tento design kol - vypadají naživo naprosto úchvatně !
Parádní vůz
| 22. 11. 2010 09:44
Je fakt, že některé plasty působí na tu cenu levně, ale pokud vím už se to řeší, takže snad bude zlepšení.
Jinak palubka pro MY2011 bude mít nejen tradiční dřevo, ale i další materiály:
[odkaz]
Avatar - kosmonaut
Parádní vůz
| 22. 11. 2010 09:53
Tak snad bude to dřevo i v matném provedení.
super
| 22. 11. 2010 09:31
po současné 93 asi není co řešit >:D :yes:
Avatar - dicky
interier
| 22. 11. 2010 09:44
Mel jsem moznost i ho ozkouset a interier na šířku byl tak trochu stisneni podotykam v predu.
Na to jak je to auto siroke kdyz se koukas zvenci dalo by se rici i masivni tak prostornosti v sirce ramen me to az prekvapilo ze nenabizi vice.
Jinak dobre vozidlo zadna prevratna bomba to neni ale slusna uroven i image tu je.
Poznamka k ceske cene pripada mi mirne nadnesena na situaci v ktere saab a jeho povest je ale to je subjektivni.
interier
| 22. 11. 2010 10:13
necelých 1.8m za plně vybavený vůz vyšší střední je moc? Když jsem se mrknul na popis té výbavy, tak snad tam už ani nic víc doobjednat nejde. Tipnul bych (fakt se mi to nechce hledat) že proti konkurence z Reichu budeš stále o 200-300tis níž, a to myslím dostatečně vystihuje situaci/pověst ;-)
Chybička
| 22. 11. 2010 10:24
"...prostor pro nohy je ovšem... suberbový."
Čo je "suberb"? ;-)
Avatar - salamoon
Ja ho chceeeeeem
| 22. 11. 2010 11:08
:'-(
Cena
| 22. 11. 2010 12:28
Ve chvíli kdy je 9-5 nabízen za cenu srovnatelně motorizované německé premie je zle. Známý projevil zájem o koupi, ale výsledná částka vyšla stejně jako podobně vybavené BMW řady 5...a to je problém.
Cena
| 22. 11. 2010 12:51
No, tak rozhodovat se dnes mezi 9-5 a BMW 5er bude těžké, hodně těžké. Na druhou stranu to jsou celkem příjemné starosti a člověk ví, že nemůže udělat chybu. A to je tu ještě velmi povedený Cadillac CTS...

Já bych si nejspíš počkal na 9-5 kombi a volil motor 2.0 turbo s pohonem předních kol.
Avatar - palokalo
Cena
| 22. 11. 2010 13:07
2 liter turbo bude asi idealnejsia volba. Aj cenou aj tym ze je lahsi a auto ma s nim o nieco lepsie jazdne vlastnosti. Ale ja by som pockal na kombi.
Cena
| 22. 11. 2010 14:04
Veselé pro BMW, M-B nebo Audi, ale smutné pro Saab ;-\ Na Caddyho to chce nejen koule, ale i pořádnou porci amerického myšlení ;-)
Avatar - Dinar
Cena
| 22. 11. 2010 14:52
Souhlas, je to pořád stejné, tohle auto koupí saabista. V této generaci má výhodu v tom, že těch kompromisů z hlediska kvalit auta v porovnání s konkurencí je minimum (ovšem vztaženo k vrcholným verzím). Jiná věc je, pokud se rozhoduje kupec, který saabistou není, pak se důvody, proč koupit 9-5 a nesáhnout po čemkoliv z premie, nedají prakticky najít.

A ještě, na tomhle vrcholném aeru se dá pěkně demonstrovat pokrok dýzlů, 530d mu ukáže zadek na požádání a nebude to za patnáct, ale za devět. Nutno dodat, že to je ale obecný problém benzínů, taková 535i je na tom sice lépe, jak dynamicky, tak spotřebou, ale v boji s dýzly má úplně stejný problém. ;-)
Cena
| 22. 11. 2010 15:28
Jenom doplním, že 530d mu zadek rozhodně neukáže (lehce; nedramaticky ztrácí), vyzkoušeno s 530d Touring :-)
Avatar - palokalo
Cena
| 22. 11. 2010 15:31
Su ludia co sa chcu z bodu A do bodu B dostat pohodlne a relativne rychle a su ludia co chcu kazdemu ukazovat cestou aj "zadek". Dinar bude asi ten druhy pripad. Ja nie takze aj keby to tak bolo ma to netrapi.
Avatar - Dinar
Cena
| 22. 11. 2010 16:17
Dinar chtěl pouze poukázat na to, jak velmi pokročily šestiválcové dýzly, přestože benzíny dostaly turba, vítězí pouze zvukem, a to ještě jak který. Co v tomto sdělení hledáš ty, je tvá věc, palo, co píšeš, je jen takové na-ka-kalo. ;-)
Cena
| 22. 11. 2010 16:24
Existuje kavntum ľudí, ktorým je u zadku, či niekomu zadok ukazujú...
Avatar - Dinar
Cena
| 22. 11. 2010 20:36
Z vět některých pak vidno, že tím zadkem i myslí. :-!

P.S. Jestli tu někomu vadí, zmínka o porovnání dynamických schopností některých aut s odkazem na to, že slušnej člověk, a hlavně inteligent, používá auto na přesun z bodu a do bodu b, nebo mě tu v reakci na konkrétní porovnání dvou motorářských variant hodlají krmit blábolením o tom, že kvantu ludí je jedno, jak jejich auto zrychluje, pak pro ně mám jednu radu, jděte diskutovat třeba na kůňapes.cz. Tohle je web pro lidi, které auta zajímají více než jen coby posunovadla z bodu do bodu, a chtějí, resp. mají k tomu co říct. Děkuji za pochopení. ;-)
Cena
| 22. 11. 2010 21:10
Zaujímavá reakcia...
a poučná...
Mne a kvantum ľudí je jedno, či ich auto zrýchľuje o z nula na sto za 7,8, alebo 6,3 se***...
Prečo??? Lebo na aute oceňujem niečo iné. Pohodlie, elegenaciu, štýl, nápaditosť-
Nemienim pretekať na ceste, ani na okruhu (s 5 metrovým kombi to asi bude problém tak či tak) Zrýchlenie je dostatočné na to, aby som na ceste KE-BA dokázal pohodlne a bezpečne predbehnúť autobusy a stovkou sa vlečúce osobáky. Zvyšok je o tom ako sa cítim.
A naozaj mi je jednoči mi niekto ukazuje na ceste zadok (pokiaľ teda nie je chlpatý)... ;-)
Cena
| 22. 11. 2010 23:01
Benzín vítězí zvukem, kultivovaností, obvykle nižší cenou, nižšími servisními náklady, větším výkonem při stejném objemu, nižší váhou, lepší výkonovou a momentovou charakteristikou, širším pásmem využitelných otáček, menší ekologickou zátěží (celkovou).
Avatar - gld
Cena
| 23. 11. 2010 16:56
Tak konkrétne tento 6 valec od GM nie je geniálnou ukážkou moderného turbobenzínu. Je to silný motor ale litrový výkon nie je ktovieaký. To potom turbonafta s vrtuľkami ešte aj v lakťovej opierke drtí..krútiaci moment neodrbeš ;-)
Avatar - petr164
Cena
| 18. 8. 2012 17:37
Smrtelný polibek GM. Kombinace motor V6 od GM a až příliš robustní karoserie a podvozek nemůže dát dohromady nic, co by se hodilo ke skutečně skvělému strmému řízení. Na V6 od GM doplatila i Alfa, je to líné, žíznivé a příliš brzy tomu odcházejí rozvodová kola. Pak že prý Italové...
Avatar - Dinar
Cena
| 22. 11. 2010 16:13
Která generace? Já jsem jel proti tomuhle aeru přímo 535i, které se mu přes papírově stejný výkon vzdálilo velmi lehce, a stejná 535i začala 530d ujíždět až v rychlosti nad 200km/h, do té doby jí dýzl nedal šanci. Mluvím o sedanech. ;-)
Cena
| 22. 11. 2010 16:32
Nemluvím o sedanu, auto bylo už také v testu: [odkaz] . Saab vystřelil z místa mnohem rychleji (4x4) a BMW se mu nepřibližovalo, spíše naopak. Mluvíme samozřejmě o u nás legálních rachlostech :-)
Avatar - Dinar
Cena
| 22. 11. 2010 20:28
Hm, tak z nuly na sto nikdy nezkouším, co mě zajímá, jsou pružná zrychlení za jízdy (bez určeného kvaltu), a tam se 2,8T na 535i nechytal, jedno jestli 60-120 nebo 100 až 200, což jsou tak rozmezí, která většinou zkouším, první je zrychlení při obvyklém předjíždění na silnici, druhé je zrychlování v dálničním režimu. 535i ujela saabu jak s převodovkou na D, tak při manuálním řazení, a to výrazně, ze sta na dvě stě tak o tři vteřiny. A vzhledem k tomu, že 535i to manuální řazení potřebovala, aby se v těchto režimech udržela, neříkám ujela, 530d s převodovkou v déčku, pak se mi prohlášení o tom, jak 530d nestíhá 2,8T v legálních rychlostech, nezdá. 535i nad dýzlem začne nabírat vrchu tak ve 190ti a pomalu ujíždět nad 200 km/h. ;-)
Cena
| 22. 11. 2010 20:56
Tak zdát se vám to samozřejmě nemusí, ale nevím proč bych vám měl lhát. Zajímavé je to srovnání 530d vs. 535i , to bych opravdu netipoval že 530d bude rychlejší.
Avatar - Dinar
Cena
| 23. 11. 2010 07:32
Šmankote, já přece netvrdím, že lžeš. Stačí, aby jedno auto mělo letní druhé zimní gumy, bylo trochu vlhko a výhodu čtyřkolky na rozjezdu už nesmázne, navíc ta vaše testovaná 530d je kombík a nacpaná výbavou takže určitě neváží 1,8t. A k tomu 535i vs. 530d, nepíšu, že dýzl je absolutně rychlejší, jen říkám, že v těch, na silnici obvyklých situacích, zrychlení 60-120 resp. 100-200, když to zašlápneš tak krouťák dýzlu prostě funguje spolehlivě, dýzl poodjede a s 535i v D čekáš, v prvním případě bude dýzl na 120ti rychleji, je tam prostě málo času, aby ten náskok dýzlu díky krouťáku benzín stačil smazat, ve druhém případě se auta srovnají až kolem té 190ky. Chceš-li v 535i dýzlu ujet, musíš řadit a točit do 6,5tis, ale kdo to bude v praxi dělat, tj. říkám, že v reálném provozu jsou tahle auta nastejno, což je vzhledem k papírovému rozdílu výkonu výborný výsledek pro dýzl. A co se týká 2,8T v saabu, nemyslím, že bych jel zrovna nějakým vydechlým exemplářem, ten motor jsem s 535i porovnával i v insignii OPC, kde si vedl podobně, resp. docela mě jeho dynamika zklamala, i když to bude spíš tím, kolik ta auta váží, plus odpory čtyřkolky.
Cena
| 23. 11. 2010 10:08
Jasně, nebyl to laboratorní test ;-) . Srovnání "nepřipravených" 530d a 535i je zajímavé, ale neříkal bych tomu úplně reálný provoz, přeci jen na maximální akceleraci (nájezd na dálnici, předjíždění) se řidič 535i má většinou šanci připravit i lépe podřazením nebo aspoň sportovním režimem převodovky. A jen tak na okraj - ano, i já jsem od 9-5 Aero čekal trošku větší "peklo" a zatím je pekelná hlavně ta spotřeba :-) .
Cena
| 22. 11. 2010 16:16
Opravdu? Jedná se o aktuální novou pětku? Údaje výrobců mluví pro báwo a BMW většinou naměří aspoň to, co se udává.Navíc podle vyznění tohoto testu by se zdálo, že Saab je v udaných hodnotách zrychlení lehce optimistický....Věřím, že máš opravdu odzkoušeno, jen mě to trošinku překvapilo ;-)
Cena
| 22. 11. 2010 16:36
Pocitově to tak velký rozdíl nebyl, takže jsem byl raději, že mám na svátky 530d se spotřebou pod 8 litrů :-).Během focení se ruččka palivoměru u BMW posunula neznatelně, to u 9-5 při ostřejší jízdě opravdu tvrdit nelze :-|
Cena
| 22. 11. 2010 21:53
No já bych nepohrdl na svátky ani 9-5-kou i s tou rychlou ručičkou od palivoměru.... ;-)
Cena
| 22. 11. 2010 15:54
Pájo, mohl bys být konkrétnější o jakou motorizaci/výbavy se jednalo?

Protože když se podívám na 9-5Aero, základní cena 1,399tis vs. další test 530d základní cena 1,367tis., tak mi to cenově hraje spíš pro ten Saab. A dosti výrazně. V ceně už máš automat, 4WD a spousta vychytávek, které si u Bavoráku musíš připlácet.

I výsledná cena "plně" pro test vybavených vozů je s rozdílem téměř 400tis., takže když něco uberu pro benzin, stejně bych ten rozdíl viděl někde u 200tis. Což mi přijde, i v této třídě, jako docela slušný rozdíl. Nevím ale, jak je se servisními náklady, možná tady Bavo výrazně stáhne rozdíl.
Cena
| 22. 11. 2010 16:02
Připadá mi krajně nepravděpodobné, že by BMW mohlo mít menší servisní náklady než Saab. Dealeři Saabu odvykle jsou i dealery Opelu (s tím souvisí sazby za práci, byť pro Saab mohou být o něco vyšší) a velká část dílů Saabu je taky shodná s Opelem a tudíž výrazně levnější než u velmi "prémiově" naceněného servisu a dílů BMW.
Cena
| 22. 11. 2010 16:30
s těmi servisními náklady jsem myslel, že třeba BMW nabízí tuším 5 let servis zdarma - prohlídky/provozní kapaliny a pod. Nevím, jak je na tom teď Saab s tímhle, ale tohle může taky v celkových nákladech (cena + provoz) hrát zajímavou roli ;-)
Cena
| 22. 11. 2010 16:33
Aha, tak to taky nevím, aktuální nabídky ani jedné značky jsem nestudoval.
Cena
| 22. 11. 2010 16:57
Jistě, při porovnání s Audi je BMW na servisu při 100kkm levnější o cca 50kkč.
Avatar - Dinar
Cena
| 22. 11. 2010 16:20
Bude levnější, jistě, otázka stojí jinak, kdo dá za saaba 1,8mil. Já říkám, že jen fanoušek, jde o to, že tentokrát si aspoň nebude muset kvůli tomu rozhodnutí okusovat nehty, v aeru je 9-5 povedené auto. Z druhé strany, až nějaké aero 2,8t uvidíš naživo, udělej si čárku, počítám, že ti na příštích pár let vystačí papír velikosti parkovacího lístku. ;-)
Cena
| 22. 11. 2010 16:27
Hmmm, ale pre nižšie motorizácie je cena zaujímava, AERO v TTid vyjde okolo 43 k Eur (nejdem teraz preratavat), alebo Vector, plus zopár triedne nevyhnutných doplnkov (bixenóny a pod) okolo 40 kEur...
Aero bude okrajovou voľbou naozaj len a len pre Saabistov
Avatar - Dinar
Cena
| 22. 11. 2010 20:41
Jenže pak zas nastupuje otázka, o jaké 9-5 mluvíme. Ty čtyřkolky mají dost jiný podvozek a řízení, já jsem z toho auta měl podobně dobrý pocit jako p. Fokt, je to naprosto s přehledem použitelné, podvozkově, auto a klidně se premii může postavit. Ale předokolka s dvoulitrovým dýzlem je prostě jízdně insignie, ať se na mě zlobí kdo chce jak chce, to je soupeř pro superba ne pro 520d.
Cena
| 22. 11. 2010 21:12
TTis s XWD ťa vujde lacnejšieo cca 15 % ako podobné AUDI A6.
V čom je problém? :-)
Cena
| 22. 11. 2010 16:35
Jasně, nebavíme se o celkových počtech, to bude minimum. Já např. ještě novou 9-5 nepotkal, jestli teda nepočítám v létě celý kamion naložený 9-5ma >:-[]

Po posledním F/L se 9-5 prodávala v ČR už jen na kusy (5-10 ročně), takže nějaký boom asi nenastane ani teď. A vrcholné 2.3T Aero sice všichni chtěli, ale stejně pak šli do levnější nafty, případně 2.0T.

Tipnul bych, že 80% prodejů budou nafťáky. Spotřeba prostě nepustí....

Edit: Ono těch bavoráků s benzinem asi taky moc nejezdí. A to jsou jejich benziňáky chváleny non-stop.
Avatar - Dinar
Cena
| 22. 11. 2010 20:47
Já bych byl větší optimista, ony se 9-5ky objevovat začnou, ale právě ty předokolky v dýzlu s cenou kolem milionu, tam pak svou image stačí na superby a mondea, tj. bude důvod si je pořídit, ale tyhle vrcholné verze, které zas ale jediné snesou srovnání s premií (i když ne úplně ve všem) jsou prostě cenově té premii příliš blízko a těžko člověk těch 1,8 mil., pokud není zarytým fandou, za saab vyklopí.
Cena
| 23. 11. 2010 12:07
Já už ji potkal, dnes ráno v Brně, tak ať se Saabu daří :yes:
Cena
| 22. 11. 2010 16:55
520d vs. 2,0Ttid nebo jak se to píše, prostě 2x přeplňovaný dvoulitr. Na ceníky nekoukej, šmarjá :-) . Píšu realitu, ne ceníky.
Avatar - salamoon
Cena
| 22. 11. 2010 19:32
no a porovnaj si pocty ukradnutych saabov/volvo proti bmw(+mb+audi),ktore su hned za VW s Skodovkou...
Avatar - Norge
9-5 Aero
| 22. 11. 2010 16:22
Zdravim vsetkych milovnikov scandinavskej techniky.
Vazeny team, musim povedat, no konecne ! ..ste prinesli aj vy test novej 9-5-ky, cakal som ako si s tym "poradite", a ako bude reagovat obecenstvo na najlepsom Czech-slovak cars magazine.
Volvo ci Saab nikdy neboli ako "nemci" a myslim ze ani nikdy nebudu, ale to vseci asi chapu. Dovolim, si preto, ze preco ??! ..preco to ti scandinavci robia furt po svojom ! ..no kluc je podstata slova ci veci akou je AUTO.
V scandinavskom ponimani je to nieco trochu ine ako to co je v kontinentalnej Europe, a preto tolko ludi nerozumie ...
Scandinavia je v provom rade o bezpecnosti ludskej existencie, komfort-e a kvalitnom dizajne. No a novy "sob" 9-5 je toho zrkadlom, pozrite NCAP ci ine testy, porovnajte sedadla, ci komfort ..alebo nebodaj dizajn. To su zakladne kamene preco je to tak !
Nechcem vyvolavat prestrelky, ..iba by som rad, aby ste sa pozerali na veci viac farebne.
New saab 9-5 je moc fajn, ale ked chces lietat na semaforoch, kupis si asi nieco ine ..no nie ? ..chces riesit spotrebu, preco potom reagujes na benzin...
U nas je teraz uz uplne bielo..cize sneh a lad a tu dvaja z troch v premii ..su trochu pozadu ...na klzkom zadok nie je doma ..a ked pridame nase kopce ... Startovat diesel pri -25 aby si urobil 15 km do mesta ..., kto riesi spotrebu .. liter tam ci tam ... A podobne by som mohol pokracovat ...
Ano, ano viem ze tato trojka Audi, Bmw, MB je pasovana do role premie ..., ale o to tu az tak nejde... ani o to, co to stoji v pomere k ps, vybave ..atd. Pre porovnanie u nas v Norsku stoji tri-krat viac ako v CR a nikto sa do toho neopiera. Auto je vec, ..a zakladnou velicinou je aby fungovla, a to tato znacka bude aj pri 400.tis. U nas v testoch a v dlhodobych dopadol dobre ..a verim, ze aj v Eu si najde cestu..zvlast ked uviditne na zivo kombi ...
Ha det fint dag for alle, eller med vennligste hilsen fra Norge.
9-5 Aero
| 22. 11. 2010 16:37
A už si videl to kombi? A ako sa rozbehli predaje new 9-5 v Norsku?
Avatar - Norge
9-5 Aero
| 22. 11. 2010 19:45
..presne vypocty tabuliek predaja nepoznam, ale stretnut ho na ulici ci v Norsku alebo Svedsku nie je ziaden problem ..takze ide to.
No jednym dychom musim zaroven povedat, ze je to asi aj preto ze v Scandinavii su trochu ine poziadavky na auta, ..uz som o tom pisal. Znacka Saab a Volvo su vnimane ako domace znacky, no naprek tomu su miestami drahsie ako spominany trojlistok z Nemecka. Predavaju sa v showroom-och vsak aj tak :-) ..i ked Volvo neporovnatelne viac. A vela ludi stale zle vnima vstup GM do Saab-u... sak vseci vieme, ze to bola chyba.
Ano kombi som videl pri meste Kiruna (Svedsko), a mne sa moc pacilo.
Podla mna pride ale uz aj z novymi materialmi a lahkou modernizaciu ..to asi vies ako priatel znacky.
Posielam ti link..najdes tu predaje a vela ineho, ale musis prekladat.

[odkaz]
Avatar - Norge
9-5 Aero
| 22. 11. 2010 20:16
..a este dva odkazy pre zaujimavost :

Test Saab-u 9-5 norskymi zurnalistami :

[odkaz]

A

trochu blizkej buducnosti :

[odkaz]
DRAHÝ FÉNIX
| 22. 11. 2010 18:40
Všechno je jak má být - je tu velký Saab, je tu vizuálně originální Saab, je tu rozporuplný Saab. Velikostní třída a vizualita nepotřebuje komentář, zastavit se je nutno u charakteru vozu, u jeho potenciálního zacílení, tedy u toho rozpornějšího rysu.

Takovému Volvu, tomu se to směje, dokonalá filosofie rodinného bezpečného tanku, filosofie z níž se to výborně veksluje tu k ikonoznímu kompaktu, tu ke sportovnímu švihákovi č. 60. Saab ja na tom o poznání hůře, snaží se ti vemluvit, že je to tzv. "pochoďák", tedy rychlá sportovní velká limuzína. No jo, jenomže čas dává na tuhle konfiguraci poměrně vyčerpávající odpověd produkcí z Mnichova, koneckonců, kdo si přitvrdí éčko od Mercedesu, asi nebude muset nikomu příliš dlouze vysvětlovat, že má dokonalou káru se sportovním akcentem. Nakonec, jde-li o přední náhon, pak že by ses unudil v AUDI, to nehrozí snad ani zdejším plejstejšnům.

Dobře, Saab není prémie, přijímám tuhle argumentaci.

A právě ve světle naznačeného je potřeba na Saab nahlížet. Je to doslovný severský fénix. Tak z tohoto pohledu nelze než zvednout palec. Máme před sebou první pokus o regulerní saabovskou subprémii pro příští desetiletí. Fanoušci jásají, je toho dost na svém místě, koneckonců je toho i dost nového.

Bude tedy otázkou, zda jistá nepřehlédnutelná konzervativnost pojetí karoserie devětpětky, zřetelně degradovaná až naivní architekturou jak samotných předních blikačů tak tunerským lemem v okolí, nabudí nejen "skalní", nýbrž především nové zákazníky. Skalní jsou buďto v předdůchodovém věku, či se (v lepším případě) v tom důchodu poflakují na svých rentierských procentech. Mladý, dravý fanoušek jen tak od plakátu do devětpětky neskočí. A právě zde se ukazuje další slabina - v portfoliu saabu totiž není menších fénixů...

Tak jak? Přešel bys od AUDI A7 směrem k devět-pět? Či snad vyčkáváš takticky na dělo příštího roku - AUDI A6? Nebo snad zítra zrušíš objednávku na E-Klasse? Nebo že bys zapudil (jde-li to vůbec) sen snů - BMW 5? Je to vořech co? A to si vezmi, že ti za výbornou cenu dnes další severskej koník, VOLVO nabízí es osmdesát, prověřené auto s kabinou, proti níž kokpit devětpětky vypadá jako simulátor k filmu krtek a autíčko... a bacha, přes kanál ještě doráží dravec v kleci - Jaguar...

Chce to prostě startovat s příznivější cenou, chce to (krátkodobě) připustit, že holt ten modelový mnohaletý výpadek musí zaplatit automobilka, nikoliv nový vlastník devětpětky. Pak ano, ale ještě před tím si vyzkoušej jak německou prémii, tak švédské volvo-železo. Já jen, aby sis tu za rok posmutněle nepobrukoval ten dojemnej song - Rolničky, rolničky...
Avatar - kosmonaut
DRAHÝ FÉNIX
| 22. 11. 2010 19:33
Ty tady především zas a znovu piš tu hloupost, jak Saab vobšlehl boční okna a střechu od Roomsteru, ty Fénixi. Abychom nezapoměli. >:D
DRAHÝ FÉNIX
| 22. 11. 2010 20:02
Stavíš se tu do jakési role všehomíra, nebo si snad onikáš? 8-s Když už se o tom zmiňuješ, ano toho sis všiml velmi dobře, jak boční okna, tak střecha nesou výraznou inspirační stopu Roomstera. Nemyslím si ovšem, že by sis zde na tom měl stavět pomník diskuzního hvězdopravce, buď vůči Saabu velkorysý, je rád, že vůbec tu devětpětku, rommster neroomster dokopal do produkční verze. Mimochodem, ta střecha sluší více Roomsterovi, v tom s tebou nelze než souhlasit.
Avatar - kosmonaut
DRAHÝ FÉNIX
| 22. 11. 2010 20:25
Díky, příteli, a "pod příštím Saabem" opět nezapomeň >:D >:D
DRAHÝ FÉNIX
| 22. 11. 2010 20:59
Na to se zapomenout nedá, a když, tak na tebe je v tomhle spolehnutí, nezapomeň případně připomenout, saabisti budou mít radost...
Avatar - kosmonaut
DRAHÝ FÉNIX
| 22. 11. 2010 22:02
Spolehni se, jsem rád v dobrém rozpoložení. A cizí hloupost mi vždy vyvolá úsměv na rtech >:D
DRAHÝ FÉNIX
| 22. 11. 2010 22:16
Nemáš nějaký veselý večer? Já s tebou nemohu souhlasit, od Saabu to nepovažuji (a jistě nejen já) za hloupost, nýbrž za prozíravou inspiraci, to je vše.
Avatar - kosmonaut
DRAHÝ FÉNIX
| 22. 11. 2010 23:02
Proč se bránit veselí, když zde k němu jsou směšně hloupé podněty? A pozor na prozíravou inspiraci, podle toho co píšeš, dokáže slušně hýbat s časem >:D
DRAHÝ FÉNIX
| 24. 11. 2010 19:29
Střecha z Roomstera >:D >:D tvrdí člověk pro kterého je vrcholem elegance VW FOX >:D >:D
DRAHÝ FÉNIX
neregistrovaný "Heine"
| 22. 11. 2010 19:40
Me se vizualne libi. A spolecne s 5-er daleko vic, nez cela premiova konkurence v cele s A7. Podotykam pouze vizualne.
Technika je takova "nepremiova", ale verim, ze tem par zakaznikum, co si tohle auto mozna nekdy v budoucnu snad koupi, to bude uplne jedno.
Po pohledu do ceniku a kratkem svezeni si myslim, ze tohle je labuti pisen dalsiho meho oblibeneho vyrobce.
Skoda.
DRAHÝ FÉNIX
| 22. 11. 2010 20:04
No, právě že jde o to, kolik těch "několik" bude, držme palce, že se to povede.

Souhlas, ceník tu naději nijak neposouvá.
DRAHÝ FÉNIX
| 22. 11. 2010 21:19
Ak by stálo ešte menej, tak by si tu zasa vypisoval, že SAAB sám vie, že ten jeho produkt nestojí za nič, a preto za neho ani tak veľa nechce...
Vymeniť A6 za SAAB-a? Prečo nie?
Mercedes je pre trochu iných zákazníkov. BMW detto.
A opakujem... zober si cenu za strednú výbavu Vector v XWD v dvojitom turbe, doplň pár vecí ako koža, automat, bixénony a anvigácia a porovnaj to s AUDI...
Čo dostaneš je veľmi zaujímavá cena. Ale samozrejme nie pre kždého. Hodne zabije car policy, hodne stádovitosť...
Do roku 2012 chce mať SAAB kompletnú sadu áut, 9-5, 9-4, 9-3 a 9-2...Veľmi odvážne, a ambiciózne... ale možné...
DRAHÝ FÉNIX
| 22. 11. 2010 22:18
Počkejme na to.
DRAHÝ FÉNIX
| 23. 11. 2010 10:00
Uvidíme, jak pojdu predaje 9-5. Osobne nečekám, že by to bol nejaký extra trhák - v ČR/SR - skor pojde o individuálne predaje. Máloktorá spoločnosť v rámci car policy má voľnosť výberu len na základe napr. určitého limitu na cenu (proste robíš v tej správnej spoločnosti ;-) ), a ostatné firmy často radšej uprednostnia výrobcu, ktorý im ponúkne celú modelovú paletu od dodáviek až po limuzínu pre generálneho.

S tým 2012 som si takmer na 100% istý, že ich odvážne a abmiciózne plány zostanú len plánmi. Už pol roka odkladajú kombi 9-5, rok odkladajú 9-4X, a že by za 2 roky uviedli kompletné 2 modely mi príjde čistou fantazmagoriou. O 9-3 som čítal, že by nakoniec mala znova ešte mať podvozok od GM, a 9-2 asi nejaký nový, teda skor nakúpený u niekoho iného než GM.
DRAHÝ FÉNIX
| 24. 11. 2010 13:05
"Máme před sebou první pokus o regulerní saabovskou subprémii pro příští desetiletí."

Jak se někdo může pokoušet o subprémii, když (jak se shoduje Odborná Veřejnost) suborémie je stav nechtěný? Není v tom náhodou vnitřní rozpor? :-)

Ale cenu přemrskli, to jo.
Avatar - dicky
jojo
| 22. 11. 2010 19:41
To mas pravdu ja jsem si myslel tez ze pudou cenou naproti lidem bohuzel me tak trochu sklamali.
A je pravda ze by tomu autu prospela vyrazna reklama v televizi okolo cest do casopisu atd.
Svym zpusobem by si mohli vzit priklad z reklamky subaru ty to dokazali rozpohybovat a dostat se pred oci a hledacky potencialnich kupcu.A ted z toho tezi.
Avatar - del42sa
přední maska
| 23. 11. 2010 10:26
mě osobně by se na nové 9-5tce líbila ta poslední maska co je použitá na 9-3. Ta mi přijde taková více šik a zároveň je taková správně "zamračená" . Jinak se mi 9-5 líbí, cena mi přijde přiměřená. Nejlepší by byla v černé metle, nebo stříbrné.(případně bílá-slonovinová) :-) :yes:
Avatar - del42sa
review 2,8 turbo 4WDX
| 24. 11. 2010 12:53
moc pěkné review, jen si zapněte anglické titulky, ta Holandština je totiž příšerná :-[]

[odkaz] >
Zázraky sa nedejú ....
| 27. 11. 2010 20:05
Malý vlastník nemôže jednoducho utiahnuť veľkú automobilku. Hlavne, keď je stratový ...

Mať super auto je jedna vec, ale marketing, predajná sieť a servis už druhá. Jediná šanca pre SAAB je podľa mňa len bohatý kupca, ktorý je schopný to finančne (dlhodobo) utiahnuť.

Ale, keďže SAAB nemá vlastný vývoj kľúčových komponentov, tak je otázna načo by vlastne takú značku niekto kupoval. Predsa len napr. Volvo má iný zvuk ako SAAB ...
kterou u sábu naučili...
neregistrovaný "Hooonza"
| 3. 12. 2010 15:14
... Prdlajs naučili. Takhle to vyvinuli u Haldex Traction. Že si Sáb zajistil na první rok výhradní právo odebírat tento systém je věc čistě marketingová.
Pan redaktor Fokt, ...
| 27. 8. 2011 02:05
... kolko penazi by ste boli ochotny dat za tuto zkrachovanu znacku v skutocnosti?
Avatar - petr164
S křížkem po funuse
| 18. 8. 2012 17:45
Záblesk naděje zabitý již v době, kdy se rozhodovalo o motorech. Motor V6, který potopil Alfu 159 a Breru, potopil definitivně i Saab. Výprodej zastaralých technologií koncernu, který to s progresivními inovacemi nikdy vážně nemyslel a corvettu mu museli odlehčovat a motoricky definovat externí specialisté, aby jakž takž konkurovala. R.I.P. a po čase snad elektrické znovuzrození...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku