Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo: Giulia i nová SUV jsou na cestě

Fiat potvrdil příchod nových SUV se značkou Alfa Romeo. Představeny byly konkrétní plány pro závod Mirafiori.
Zpět na článek
28. 11. 2010 09:27
28. 11. 2010 10:37
28. 11. 2010 17:57
neregistrovaný "MT2011"
28. 11. 2010 20:48
neregistrovaný "MT2011"
29. 11. 2010 07:23
neregistrovaný "MT2011"
28. 11. 2010 13:39
28. 11. 2010 15:05
28. 11. 2010 18:37
28. 11. 2010 19:50
28. 11. 2010 20:14
28. 11. 2010 15:51
28. 11. 2010 16:57
28. 11. 2010 17:50
28. 11. 2010 21:27
29. 11. 2010 00:16
29. 11. 2010 00:15
29. 11. 2010 00:16
28. 11. 2010 21:24
28. 11. 2010 21:33
28. 11. 2010 22:03
28. 11. 2010 21:27
28. 11. 2010 23:02
28. 11. 2010 23:33
29. 11. 2010 07:48
29. 11. 2010 08:15
29. 11. 2010 11:01
29. 11. 2010 21:45
30. 11. 2010 14:05
28. 11. 2010 09:27
KAMAL
takto keby dopadlo SUV, neostava mi nic ine nez tesit sa :yes:
Rozbalit vlákno
0
28. 11. 2010 09:56
Alfo, má lásko...
je těžké nezamilovat se do Alfy. Alfa je srdcovka - to potvrdí hodně jejich majitelů a já jsem Alfě nevěrný ;-) , což ale neznamená, že jí nemám rád :*) . Tahle studie vypadá hezky - dokonce moc hezky - mám k ní však několik drobných ALE.... Pokud budou zadní dveře vyřešeny alá studie - nevleze tam nikdo větší než prepubertální kidoš..... Jestli bude v interiéru takhle řešená středová konzola - bude to sice stylovka, ale SUV i tzv. SUV(to jsou ta, kterým se říká crossovery, protože z bezradnosti někdo udělal přednost), jsou povětšinou o praktičnosti a tady by to bylo na pováženou - hlavně jaksi kvůli výrobním nákladům v závislosti na mechanismech sklápění a překlápění a vykládání a bla bla bla..... Taky by mně zajímalo, jestli skicař někdy jezdil na vodním skůtru - protože nacpat dozadu dva tyhle skůtry...........leda by to byly pro Kena a jeho kočinu.....Protože kdyby to byla pravda, tak tahle alfička bude mastodontík větší něž RAM 2500 no nic no.... to samé s motokrávou - možná nějakou na minipidi zahradní motůrek - budiž. Protože kdyby na danném půdorysu někdo do toho narval normální motokrávu - tak to bude trhák roku v kategorii využitelnost vnitřního prostoru...
Potom tu máme "čumáček", který je, jako již tradičně u Alfy, k pomilování, ale do pseudoterénu absolutně nevhodný - příliš dlouhý, takže práce po orvání pro lakýrníka a karosáře dost a dost(ale na druhou stranu, kolik majitelů SUV, kdy vidělo polní cestu, že?)
No a jednu radu marketingovým odborníkům FIATu - už prosím nepoužívejte výrazy jako "kladivo na Audi či BMW"(nějak bych tam chtěl zakomponovat Subaru, ale ono to ty Italy nenapadlo.....). Zkuste se zamyslet proč(to je na to Audi a BMW............... ;-) ).
Jinak SUV od Alfy přeji jen to nej............(a festovní přední nápravu) :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Subaru4ever
28. 11. 2010 11:12
Re: Alfo, má lásko...
:-) :yes: ... přestože mi v krvi také kolují oválné krvinky s 6ti hvězdičkami, nikdy se nezřeknu názoru, že nejnádhernější auta světa vyjíždí z linek v Itálii :yes:

Úplně nejlepší auto by byla kastle a technika Subaru, s kabátem Alfy/Masse (a klidně i Fiatu) >:-[]

Jinak si nejsem úplně jist, zdali jsem 100% správně pochopil odstavec o Audi/BMW/AR/Sub. Pakliže máme srovnávat postavení značky a specifika její klientely, k Subaru má podle mě jednoznačně nejblíže Saab. Pominu-li triviální podobnosti jako "S" v názvu a bohatou leteckou historii, fanouškovská klientela jsou maniaci, kteří na Subaru/Saabu milují jisté nezpochybnitelné přednosti, ale zároveň musejí přehlížet nemalé množství neoptimálních vlastností. Nicméně se nebojím přiznat, že k této individualistické dvojce má svým současným postavením AR ze všech současných automobilek asi nejblíže . Taky jí člověk miluje, ale musí i tolerantně přehlédnout některé nedostatky ;-) ..... Jenže krása tkví vždy v nedokonalosti :-)
28. 11. 2010 14:07
Re: Alfo, má lásko...
:yes: ten odstavec o audi a bmw je o tom, že alfa nikdy nebude kladivem proti těmto značkám, protože na to zkrátka nemá prodejní potenciál, takže ty značky neporazí - zmínka o subaru je tam proto, že by si subaru zasloužilo stát vedle těch značek na stupínku....- Jo a řekl jsi to hezky - spoustu neoptimálních vlastností ;-) - a o té krása - chladnou tuctovou krásku vyměním za vášnivou "tuctovku" - člověk užije víc srandy.....zvláště skrývá-li se pod kapotou kvalitní technika ;-)
28. 11. 2010 10:37
souhlas
Naprosto musim souhlasit, na druhou stranu kolikrat uz AR chystala SUV na trh a zustala jen u slibu. Pokud nepocitam priserne predrazenou 156 crosswagon, ktera by se zrejme i ujala, byla to to schopna 4x4 torsen a mela diesel. Ale chybicka se opet vloudila a to v marketingu, ostatni jako XC 70, 90, Allroad, Scout, 9-3X ap. vsichni az na toho Saaba se ujali, Saab to taky prehnal s tou cenovkou a navic to byl jen benzin. A ted si Alfa mysli ze udela znovu diru do sveta, ale aby nebylo pozde na SUV, nejvetsi boom je uz za nama a v dobe kdy vsichni jako i Porsche chrlilo SUV a hooodne vydelavalo na tom, chce i Alfa neco trhnout, ale je tady doba Hybridu a zmensovani motoru a pokud nenabidne neco takoveho, nebude to mit uspech ani v USA kde uz se taky zamysleji (konecne) nad tim jestli opravdu potrebuji 3tuny zeleza a 8valcu. Alfa nikdy nebude ukazovat smer, to se dari VW Audi a BMW kteri reaguji neuveritelne rychle.
Pekny to je, ale konkretne v Brne je jeden autosalon a jeden autoservis a ja bych zacal tady, v prodejni a poprodejni siti a budovani image. Kdyz uz i Kia/Hyundai maji lepsi prodejni/servisni sit a buduji image na ktere stavi a dari se jim, klobouk dolu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
28. 11. 2010 11:07
Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
PT ctenare si dovolim upozornit na jednu dulezitou vetu z clanku vyse:

"Fiat generuje u všech svých italských továren ztráty." (!)

Fiat by mel zavrit vyrobu v Italii a prodat Alfu, Rendlik by mel zavrit fabriky ve Francii a vyrabet jen v Romanii a Turecku. Nejlepe vozy typu Fiat 500, Renault 4 a podobne - levne, jednoduche, snadno opravitelne. Vozy vyssi kategorie nechat vyrabet tem, kteri to umi a kteri jsou schopni zajistit kvalitu vyroby.

Budoucnost Alfy v ramci Fiatu je spatna. Stejne tuhle znacku Fiat jednpou proda - a pro Alfu by bylo lepsi, pokud to bude drive, nez pozdeji. Pokud totiz Fiat uvede na trhu podobne experimenty, jako je crossover na obrazku, podtrhne tim Alfe jeji nicotne zbytky trzni reputace.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - pumpkin
28. 11. 2010 12:16
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
už to prestalo byť vtipné čo píšeš... :no: :'-(
28. 11. 2010 13:02
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
Když VW nekoupí Alfu, nic kloudného tam nevznikne. Vždy jen šedá krabice od bot.
Avatar - strýček BOB
28. 11. 2010 17:38
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
Hochu, hochu, třeba takové šedivé koncernové krabice, jako je například Passat CC, nebo šíro, by alfice brala všemi deseti.
28. 11. 2010 13:59
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
Ádo, a Tobě by nejspíš měli zastavit přistup do diskuzí na auto.cz a násedně taky zavřít... do Bohnic ;-)
28. 11. 2010 15:04
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
Ale ano, v podstate mas pravdu s tym predajom.. A mohlo by alfu kupit BMW a poskytnut jej Knowhow na podvozky a motory.. Ostatok by si alfa robila sama a mame tu dokonale auto.

ostatok co si napisal stalo za velke Ho.. ako obvykle..
neregistrovaný "MT2011"
28. 11. 2010 17:57
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
SUV mi k Alfe nesedi vobec ale na Giuliu sa tesim. Alfa sa nesmie dostat do nemeckych ruk ani Bohovi. Aj my, mensina, chceme mat svoje prave talianske Alfy so vsetkym co k nim patri a nechceme nejaky "gulas" ktory uvarila asimilacna rota VW Group alebo niekoho ineho. Alfa vobec nepotrebuje know-how ani na podvozky ani na motory od nikoho, sadni si do Giulietty s 1.4 T MultiAir (170k) a prepni si DNA do modu D, vyber sa na okresky a do vyssie polozenych oblasti a UZI SI TO. Predpokladam ze Giulia bude minimalne podobne podarene auto ako Giulietta a stane sa mojou druhou Alfou v poradi. Na predajne statistiky sa treba vykaslat, to ze v Cine zije viac ludi ako vo Svajciarsku neznamena ze v Cine je lepsi zivot. Alfa tu nikdy neboli pre masy tak nech nam ju ta masa necha na pokoji. Mame radi svoj mensinovy nazor.
28. 11. 2010 18:06
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
Ale jo, Alfa se do jiných rukou nedostane, ale to jí musíte vy, menšina, kupovat a to i za vyšší ceny:)
Avatar - Krispos
28. 11. 2010 18:26
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
Jenže dokud se bude Alfa vymezovat proti BMW pouze cenou a nikoli kvalitou, tak si ji za tu prémiovou cenu koupí opravdu jen milovníci značky. A otázkou je, zda to bude dost na přežití Alfy....
neregistrovaný "MT2011"
28. 11. 2010 20:48
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
Giulietta je naozaj velmi vydarene auto, treba vyskusat. Ak sa v tomto trende bude pokracovat dalej tak sa buducnosti Alfy nebojim. Nie v kazdej krajine je to tak "ponemcene" ako v nasich. Ani SK ani CZ nie su vzorkou "Alfa" trhu a ovela dolezitejsie pre buducnost Alfy bude ako sa Giulia a aj SUV uchytia v USA, a nie tu u nas - to na margo smajlika od Hendlyho.
28. 11. 2010 21:54
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
Opravdu vydařené auto....a to jsi četl, viděl nebo nám tady budeš namlouvat, že jsi si ji právě koupil a nandáš to každému bavoráku a VW krabicích ani nemluvě. Nechám stranou pouze statickou prohlídku, kdy vedle sebe stála Lancia Delta, Fiat Bravo a tato tak úžasná Alfa, která je prý nová a má jiný podvozek na kterém bude postavena nová Lancie Delty a nové Bravo, vypadaly tyhle tři vozy jako jedno auto s překapotovaným předkem a zadkem (paradoxně ještě tak nejlíp zepředu vypadalo Bravo, zezadu Alfa, Lancie obojí dost děs). No a pak jsme taky zhlédli test v pořadu autosalon, kde testující herec Dvořák chválil (hlavně design...to už je takové klišé), pak ale poznamenal, že s tou ergonomií to není zas až tak růžové a když prohlásil, že nějaké to vrzání a drnčení je asi dáno tím, že to dělal nějaký lajdající se Ital, pochopil jsem, že od doby, kdy jsem si kupoval 156ku v roce 1999 se zde nic nezměnilo. Zase bombastické vymezování vůči Golfu, Astře i Focusu, zase ty kecy, jak jim to natře a zase - nedotažené a odfláknuté. A design? Klišé, že jenom Italové umí dělat krásná
auta a nebo dokonce - jenom Italové umí dělat auta :-), přitom i ten Megane vypadá líp a hlavně se dělá v plné škále karosářských verzí a proti třeba takové C4 je celá Giulietta jenom navoněná bída.

Navíc vidíme jaká je kvalita a produktivita práce v Itálii (Poláci to všechno nezachrání a Chrysler už vůbec ne) , takže jediný pravdivý článek o budoucnosti Fiatu na AUTO.cz byl ten, ve kterém nynější šéf Fiatu konstatuje, že Italové v Itálii jsou flákači a se stávající výkoností a pracovní morálkou by bylo nejlepší výrobu z Itálie odstěhovat. O skutečně vyráběných autech se tady píše pořád dokola a to 500, Punto, Bravo, Bravo, 500, Punto, za chvílii tady bude zpráva, že fiat má nocvé kličky u dveří....Když si porovnám portfolio francouzských výrobců (každého zvlášť - tedy i obou značek z PSA), tak celá produkce koncernu Fiat je směšně hmalá. A na to neustálé velebení nové Alfy je tady jedna povedená reklama od Citroenu týkající se DS3ky. Alfa MiTo nemá na řadu běžných srovnatelně velkých aut a vedle třeba oné DS3 vypadá jako hodně chydý příbuzný a celá slavná Giulietta vyniká nad Golf a nebo novou Astru jediným - cenou.

Takže, milovníci Alf, kupujte, kupujte, každý deset dvacet vozů, než vám zavřou....a AUTO.cz prosím, aby nás šetřilo, po oné neméně bombastické prezentaci "nového" brazilského Una je toho tenhle týden už skutečně více než dost.....
28. 11. 2010 23:13
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
Tak zrovna ta Julina ma obrovsky potencial. 1.4T me osobne oslovila vic, nez muj Golf.
Pokud by na predek Giuletty naroubovali masku Brava, bylo by to uz uplne idealni.

Me uz ty televizni testy moc nebavi, pamatuju si, jak zdrbali Insignii za to, ze je nekvalitne zpracovana a pak se zjistilo, ze vrze jen ten jeden konkretni kus a to jen proto, ze ho jina redakce protahla skarpou. ;-\
Avatar - Righ
29. 11. 2010 01:26
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
To sedlo... jak * na hrnec. :-) :yes:
neregistrovaný "MT2011"
29. 11. 2010 07:23
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
Zopar reakcii: Cital, videl a spravil som na Giuliette asi 500 km a to je jediny "test" ktory ma zaujima, nie nejaky herec Dvorak. Nastuduj si o Giuliette par zakladnych technickych informacii a potom porovnavaj s Golfom a Astrou, napriklad momentalne neexistuje lepsie technologicky zvladnuty nizkoobjemovy benzinovy motor ako MultiAir. Co sa tyka dizajnu Alfa vs. Megane a pod...je to subjektivna zalezitost, pre mna je talianksy dizajn naj a nie len v autach. Oproti tvojmu je moj subjektivny taky, ze oproti MiTu vyzera DS3 ako zle poskladany transformer. Mam na svojom MiTe bez problemov najazdenych 50tis km a je to uzasne auto a ma v sebe NIECO viac ako vsetky auta ktore som mal predtym (Golf, Astra, Escort, Focus). Ver tomu alebo nie, ale su aj taki ktori si nikdy nekupia ziadne ine auto ako Alfu. Snad ti to nevadi, ci ano?
29. 11. 2010 23:31
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
Jasně, a co ještě jsi všechno měl? Internet unese všechnom, napiš sem příště že na vém Veyronu jsi přejel zeměkouli, třeba tomu bude taky někdo věřit >:D
28. 11. 2010 21:32
Re: Když Alfu nekoupí VW, nic kloudného tam nevznikne.
No, oba dva víme, že nebude, to by jich musely být statisíce až jeden milion a na to jsou tady jiné značky.
28. 11. 2010 12:04
7 rokov stará štúdia
Štúdia na fotografii s názvom Kamal pochádza z roku 2003!!!, preto sú akékoľvek komentáre voči dizajnu, rozmerom atď., úplne bezpredmetné. Ak Alfa uvedie na trh auto kategórie SUV, bude vyzerať úplne inak. O 7 rokov starej štúdii Kamal nemá vôbec zmysel diskutovať.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pumpkin
28. 11. 2010 12:20
Re: 7 rokov stará štúdia
Aj napriek veku vyzerá Kamal stále dobre a viem si ho s miernym omladením dizajnu predstaviť aj v roku 2012. Ale je samozrejme jasné že dizajn nového SUV nebude čerpať z Kamalu.
28. 11. 2010 13:39
Hlavne
Prečo sú domáce talianske fabriky stratové? No Taliani by sa asi jednoducho mali naučiť precízne pracovať, snažiť sa zdvihnúť výkon a trochu si utiahnuť opasok! Chcú byť kapitalistami, hlásajú demokraciu, ale žiť chcú v socializme...
Rozbalit vlákno
4
28. 11. 2010 15:05
Re: Hlavne
podobne je to s frantikmi..
28. 11. 2010 18:37
Re: Hlavne
S tým rozdielom, že PSA aj Renault na tom sú podstatne lepšie. A boli by ešte lepšie, keby boli schopní menej štrajkovať a postúpiť do vyššieho levelu.
28. 11. 2010 19:50
Re: Hlavne
No hlavně někdy vyrobit kvalitní auto..děs, už nikdy francouzské auto..
28. 11. 2010 20:14
Re: Hlavne
Jak málo slov treba znac, a jak veľo še da nimi povedzec...
28. 11. 2010 15:51
ALFA ČEROKÉZ
No, tak konečně to zase všechno už víme - vyjedou nové modely, kladiva na Q5, X5... normálně se mi podlomila kolena. Kde já tohle už slyšel?

Ovšem za zprávu roku považuji sdělení, že SUV ALFA ROMEO pojede na základu čerokéze. No jo no, to bude vskutku zajímavé kladivo na BMW X5. Nebo že by kladivo na Sandero?

Historky typu - Alfa, láska až za rudej hrob, nebo - Alfa mě připravila o panictví, jsou historkami z řad legendárních pohádek, všechno skončilo někde před čtyřiceti, roky. Všechno co přišlo potom, byl jen velkosériovej instantní kýč. Nakonec, dočíst se z úst nejvyšších šéfú Alfy, že vozy Brera a 159 byly omylem... to otevře voko nejednomu fanouškovi.

Asi nejsmutnější je to, že Alfa nemá sil zvednout prapor levných rychlých sportovních aut. Ono to popravdě vlastně dnes už ani moc dobře nejde... Nezbývá dovozovat, že zažíváme než mediální pokus o solidní eskalaci cenových požadavků při zamýšleném prodeji.

Nakonec sledujme jak si stojí na trhu Giulietta, nic jiného nehraje větší roli v naději pro Alfu, než ona...

P.S. Víš vůbec co stojí Cayman, Porsche Cayman? Tak si nehraj na milovníka sportovních aut, neboť kdybys jím byl, máš už dávno jednoho caymana v garáži...
Rozbalit vlákno
37
28. 11. 2010 16:34
Re: ALFA ČEROKÉZ
Koukám, podle toho že ses zde objevil až teď v pozdním odpoledni, že jsi fakt včera slavil Vánoce z 5* v crashtestu starého Passatu.
28. 11. 2010 16:57
Re: ALFA ČEROKÉZ
Nikoli, omdlel jsem hned ráno po přečtení zprávy, že Alfa Romeo připravuje na podvozku čerokéze kladivo na BMW X5... 8-s >:-[]
Avatar - Subaru4ever
28. 11. 2010 17:33
Re: ALFA ČEROKÉZ
Nemůžu si nerýpnout ;-) : Má Mercedes GL špatný podvozek a špatnou kastli? Pokud je tvá odpověď "ne", tak v tom případě ji nemá špatnou ani Cherokee, protože ji má identickou :-)
28. 11. 2010 17:50
Re: ALFA ČEROKÉZ
Teď už zbývá jen si vysvětlit, čemu u vás na vsi řkáte mercedes... :-)
Avatar - Subaru4ever
28. 11. 2010 18:31
Re: ALFA ČEROKÉZ
Takový ten samohyb s třícípou hvězdou a sedmicifernou cenovkou, co jsou z něj všichni novináři a majitelé paf, a který by měl chtít vlastnit každý opravdový chlap ;-)

Pozn.: Neváže se na řady A a B >:-[]
28. 11. 2010 19:25
Re: ALFA ČEROKÉZ
Nakonec i ten schizofrení wolff bude mít pravdu, že je alfa lepší mercedes.
Avatar - positivemind
28. 11. 2010 20:22
Re: ALFA ČEROKÉZ
Nemá náhodou GL prodloužený podvozek z R class? R class ho má z Cherokee?

To, že to má stejný podvozek nutně neznamená, že je to šmejd. Záleží na tom, jak to v továrně naladí ;)
28. 11. 2010 22:56
Re: ALFA ČEROKÉZ
Šmejd-nešmejd závisí od naladenia podvozku? :-O
Avatar - positivemind
29. 11. 2010 00:37
Re: ALFA ČEROKÉZ
Tak samozřejmě záleží na tom, jestli je už ten podvozek v základu na nic, ale nejdůležitější odladění vždycky probíhá na určitým modelu v automobilce... podvozkový platformy jsou univerzální
29. 11. 2010 06:30
Re: ALFA ČEROKÉZ
R-Klasse ho má z ML a tato podlahová plošina slouží i Cherokee (grand).
28. 11. 2010 22:47
Re: ALFA ČEROKÉZ
Maserati is gearing up to take on the Porsche Cayenne with a new SUV, Fiat and Chrysler Group boss Sergio Marchionne has revealed.

The firm’s R&D boss, Harald Wester, revealed recently that Alfa will use the Jeep Grand Cherokee (pictured) platform as the basis for an upmarket SUV to rival the BMW X5. It would join the 159’s successor and a more affordable compact SUV as Alfa re-enters the US market in 2013.
28. 11. 2010 21:27
Re: ALFA ČEROKÉZ
Takže podle tebe u Alfy "všechno skončilo před 40 roky". To je velmi přehnaná formulace. Ano, nejslavnější a nejúspěšnější období Alfa měla v 50. a 60. letech, ale to neznamená, že následujících 40 let nepřišla se žádným atraktivním a úspěšným modelem - za tuto dobu vyprodukovala (a tedy i prodala) několik milionu aut. Alfetta byla v 1. polovině 70. let špičkový sedan své třídy. a taky odvozené kupátko bylo skvělé. A co klasický Spider na bázi Giulie - úspěšně se prodával až do roku 1993! Alfa 75 je ceněná dodnes a Alfa 164 taky rozhodně nebyla neúspěšná, řady 156 se celkem prodalo skoro 700 000 kůsů a řady 147 jen o málo méně... A hlavně mi tady neargumentuj miliony prodaných golfů apod. Alfa totiž nikdy nebude tak masovou značkou jako třeba VW (naštěstí).
Je ovšem pravda, že dnešní histericko-pseudoekologická doba je pro takovou značku jako Alfa mimořádně nepříznivá. Když udělá hybrid Lexus, je to jedno, protože o takovém autě skutečný petrolhead vůbec neuvažuje, ale pro Alfu by to byla sebevražda, nežkuli kdyby třeba postavila elektromobil! A spojit sportovnost s dnešními ekologickými nároky je nesmírně obtížné a nákladné. Ale jak je vidět na příkladu Giulietty, Alfa to dokázala a já věřím, že Giulia bude ještě lepší!
Větší obavy mám z toho SUV. U Alfy nemá tradici a v Evropě už je trh této kategorie přeplněný. Hlavním cílem asi opravdu bude USA.
Nejdůležitější na této zprávě je ale něco jiného - je dalším potvrzením, že projekt nástupce nepovedené 159 je v plném běhu!!! Teď už jen vydržet téměř dva roky čekání... Ale určitě to bude stát za to

: :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
28. 11. 2010 21:38
Re: ALFA ČEROKÉZ
159 je výborná, pouze ji ti idioti posadili na špatný trh. Následky vidíme dnes. :no:
Avatar - Krispos
28. 11. 2010 22:51
Re: ALFA ČEROKÉZ
Otázkou je, proč není Alfa masovka jako VW.... je to opravdu tím, že je moc hrdá a masovkou být nechce? Nebo je to tím, že ji Fiat odstavil na vedlejší kolej a že marketing Alfy není schopen její modely prodávat (viz 159...)? Ta cuore sportivo hrdost je sice hezká věc, ale může stáhnout Alfu pěkně ke dnu. Alfa není Jaguar, který opravdu dělá jen těch pár kousků ročně a zakládá si na tom, u Alfy je to spíše znouze ctnost. Můžete se smát té bezpohlavnosti VW, ale masové bezpohlavní auto je dneska to, co koncern Fiat potřebuje jako sůl.... i proto je nové Punto Evo skoro stejně "nudné" jako Golf....
28. 11. 2010 22:59
Re: ALFA ČEROKÉZ
"Cuore sportivo" neznamená nič, ak nemá oporu v kvalite, dobrom marketingu a kvalitnom servise. Volkswagenu chýba tá povestná horkokrvná výnimočnosť, ale má všetko ostatné. O tom to je.
28. 11. 2010 23:25
Re: ALFA ČEROKÉZ
A az konecne tu Alfu koupi, budeme tu mit idealni auto :-)
Cuore sportivo a vsechny ojnice pekne v motoru, ne na silnici jak to zname >:-[]
Avatar - DRBNUTY
29. 11. 2010 02:07
Re: ALFA ČEROKÉZ
Alfa nie je masovka ako VW, lebo populacia starne, ludia sa dozivaju stale vyssieho veku, percento dochodcov stale rastie a VW je znacka dochodcov.A ako vieme, riziko demencie sa so zvysujucim vekom stupnuje a dementny clovek nevie co robi,takze si kupi nieco od VW >:D
29. 11. 2010 00:15
Re: ALFA ČEROKÉZ
Alfa Romeo je posledních čtyřecet let výhradně masovou značkou. Co je Giulietta, to se můžeš dočíst v každém publikovaném testu. Potvrzeno není nic. Co bude, to se však brzy dozvíme. Osobně bych Alfě přál účastenství v koncernu, který se by se k ní uměl chovat zásadně lépe. Na druhou stranu nemůžeme od fiatu očekávat zázrak, vždyť sám je rád, že snad jednou zase bude rád. Alfa potřebuje vizi, výrobu a prodej. Ani jedno z toho však fiat nebyl schopen zajistit dodnes. Fantastická legenda se tak jen desetiletí rozmělňuje ve slepých brerauličkách...
29. 11. 2010 09:08
Re: ALFA ČEROKÉZ
Neostáva iné, len súhlasiť. Zvláštne, že práve toho, že by Alfu mohol raz vlastniť VW sa "skalní" obávajú. Alfa by stratila šmrnc, emotívny náboj, športovú dravosť - pritom, keď sa človek nad tým zamyslí, čo z toho Fiat u Alfy pestuje a podporuje?
28. 11. 2010 23:08
Re: ALFA ČEROKÉZ
Technika s čerokéze jedině dobře, Ortodoxní teréní podvozek, ne jako pseudoteréní vozy konkurence :-)
29. 11. 2010 00:16
Re: ALFA ČEROKÉZ
Opravdu? :-)
29. 11. 2010 00:41
Re: ALFA ČEROKÉZ
Je to tak. Tak jako mají mít sportovní auta pohon zadních kol, mají mít teréní auta teréní podvozky.

Haldex je například velmi vyspělý systém, který plní sou funkci výborně. Ovšem už s principu nemůže nikdy nahradit i ty nejzákladnější diferenciál. Takže v SUV je to víceméně ůsměvné.
29. 11. 2010 06:44
Re: ALFA ČEROKÉZ
Proč je haldex v SUV usměvný?
29. 11. 2010 08:35
Re: ALFA ČEROKÉZ
spytaj sa sam seba este raz tuto otazku a snad pochopis preco je haldex v SUV nie usmevny ale na SMIECH!!!
29. 11. 2010 09:09
Re: ALFA ČEROKÉZ
A nepletie si tu niekto SUV s off-roadom?
29. 11. 2010 10:59
Re: ALFA ČEROKÉZ
a nemyli si tu niekto SUV s crossoverom?
29. 11. 2010 12:06
Re: ALFA ČEROKÉZ
Jakože chcou to postavit proti X5, takže to v terénu musí jet.
29. 11. 2010 18:46
Re: ALFA ČEROKÉZ
Tak proč pro smích? Máš k fungování nějaké výhrady?
29. 11. 2010 20:45
Re: ALFA ČEROKÉZ
k fungování ne, ale k principu. je to viskozní spojka která se připojí a odpojí. kdežto diferenciál je pevný převod. tzn. tak jako mužeš upalit spojku tak szejně jednoduše mužeš upálit haldex, ;-) je to dobrá věc do menších čtyřkolek kde poní funkci pro lepší rozjezdy, ale v opravdovém terénu neobstojí.
29. 11. 2010 21:12
Re: ALFA ČEROKÉZ
A SUV jsou auta do opravdového terénu?
Haldex neni viskozní spojka.
29. 11. 2010 21:48
Re: ALFA ČEROKÉZ
[odkaz]

viskozní = ,,Spojka Haldex je vícelamelová a pracuje v olejové lázni,,
29. 11. 2010 21:58
Re: ALFA ČEROKÉZ
Ale není to viskozní spojka. Přenos momentu je proveden mechanickým přitlačením lamel.
Takže když už víme co to je a co ne je na řadě odpovědět zda jsou SUV auta do opravdového terénu a proč je Haldex spojka v SUV úsměvná?
30. 11. 2010 01:38
Re: ALFA ČEROKÉZ
dobře opustíme při co je a není viskozní.

Vraťme se na začátek debaty. Řekl sem že sem rád, že bude alfa na základě čerokéze. Protože je postavená proti x5 měla by obstát i v terénu. a tam by s haldexem moc nedokázala, nejde o to že by to byl špatný systém, nicméně není to diferenciál, tudíž žádna redukce jenom elektronika. U haldexu je při dlouhodobém větším zatížení riziko poškození.

A ktěm SUV ty bych rozdělil na dvě skupiny. Na SUV s teréními schopnostmi (x5,ML,range rover) a potom SUV takříkajíc na styl (xc90,Q7) Q7 má sice torsen, ale ten rozvor a nájezdové úhly nejsou moc příznivé.

Jinak si netroufám tvrdit že SUV sou do opravdového terénu, ale taková lesní, polní neupravená cesta a nebo sjezdy a výjezdy tam by měli obstát.
30. 11. 2010 06:51
Re: ALFA ČEROKÉZ
Proč do toho ještě taháš redukci?
Lesni neupravená cesta s výjezdem je přesně to co haldex zvládne.
Jak si teda myslíš že funguje haldex když tvrdíš že je to viskozní spojka?
Jinak jestli se nempletu tak X5 používá Xdrive což je takový Haldex naruby s horšíma vlastnostma.
29. 11. 2010 08:33
Re: ALFA ČEROKÉZ
dilino sa ozval... GTI GTI...
29. 11. 2010 16:18
Re: ALFA ČEROKÉZ
Nevyplatí se podceňovat Grand Cherokee, protože nový model má podvozek z Mercedes Benz ML, ke kterému přišel díky nedávnému partnerství DaimlerChrysler. Takže velký čerokéz teoreticky aktuálně lépe než XC90, kupříkladu
Avatar - strýček BOB
28. 11. 2010 17:35
Aby z toho nezůstala jenom pocintaná italská kravata
Až mi je těch italských patlalů líto, za posledních deset let se slibovalo, slibovalo a slibovalo...

SUV střední třídy chtějí představit v roce 2012, čekal bych alespoň nějaké kreslené studie a ne obrázky staré sedm let. ;-\
Rozbalit vlákno
2
28. 11. 2010 19:23
Re: Aby z toho nezůstala jenom pocintaná italská kravata
10 let? To já pamatuju ještě 93-94, když Larini proháněl 155 v DTM a myslel jsem si, že nic lepšího na světě není a pak jsem se začal probouzet ze sna a smát sám sobě. Kamal, 280PS a 4x4 ve 166, Brera V8, ještě nedávno 169 na Jagu a další...

Osobně věřím, že SUV představí, ale už ne fiat.
Avatar - DRBNUTY
29. 11. 2010 02:16
Re: Aby z toho nezůstala jenom pocintaná italská kravata
Smál si sa sam sobe?Tak to mame dost spolocne, lebo ja sa z teba tiez casto smejem. >:-[]
28. 11. 2010 21:24
Problem FIATU
Tak jsem si dneska cetl v jedno z mnoha nudnych ekonomickych clanku, a hele... jednim znich bylo o Fiatu.

Hlavni problemem Fiatu byla udajne velmi spatna kvalita jeho vyrobku v minulosti, a proto byl nucen vyklidit pole na americkeho kontinentu pred lety. Znacce fiat se rikalo;

FIAT = "FIX IT AGAIN, TONY"

Samotny problem je v Italech samotnych jako "pracovite" delnicke tridy a toto jsou fakta:

1. V Italii je okolo 22 000 zamestnancu v 5-ti fabrikach produkujici cca. 650 000 jednotek.

2. V Braziili ma Fiat 9400 zamestnancu produkujici okolo 750 000 jednotek.

3. V Polsku ma Fiat 6100 zamestnancu produkujici okolo 600 000 jednotek.

Problememem jsou italove pro Sergia Marchionne, jelikoz jedno osmina patri k socialitum a maji velky vliv v italii. Takze zkratka, S.M. nemuze vyhazet lidi aby zachranil FIAT samotny proto spojeni s Chryslerem a budovani dalsich trhu a tovaren mimo Evropu muze z dlohodobeho hlediska zachranit FIAT, pry?!

I
Rozbalit vlákno
11
28. 11. 2010 21:33
Re: Problem FIATU
Tvrdá realita, bohužel. Marchionne to už říkal na tvrdo, největším problémem Fiatu jsou jeho italské fabriky s přebujelým vlivem odborů. Zdejší dělníci jsou příliš drazí, a přitom málo výkonní, nemluvě o kvalitě práce. Jak ale z toho ven? Když na ně začně M. tlačit, nebo jich půlku propustí, vyhlásí stávku a stáhnou celou firmu ke dnu! Tady je každá rada drahá...
28. 11. 2010 21:35
Re: Problem FIATU
Děláš soudy od stolu, pak ti vycházejí hlouposti.

Víš proč je v Itálii 22 tisíc zaměstnanců? Protože se právě tam nachází vývoj, návrhářská studia, motorárny, prostě mrtvá váha, která nevyprodukuje vůz, ale stojí na nich úspěch firmy.

Nebo snad chceš naznačit, že jsou Brazilci a Poláci (sic!) pracovitější? 22 tisíc lidí ve fabrikách není pro Italy žádný problém, problém je v tom, že si hloupě nechali ujet vlak ve třídách, kde se hraje o zisk a image.

Vem si situaci před deseti lety. Pokud bych chtěl dobré italské větší auto, mám na výběr obrovskou Kappu, úžasnou Lybru, krásnou 166 anebo nádhernou sportovní 156.
Co tam je teď? 159? Překrásná, ale už poněkud za zenitem. Delta? Moc hezká, ale neumí ji prodat. Croma? Ne, díky.

Takže až se Alfa a Lancia vrátí do míst, kam patří, najednou bude po problémech. Teď zbývá už jen vyřešit otázku, jak se zpět dostat. :-)
28. 11. 2010 22:03
Re: Problem FIATU
Možná že podle tebe Subaru in dělá soudy od stolu, nevím, ale já pracovně Brazilce neznám, ale Poláci jsou rozhodně pracovitější a schopnější než Italové. A to jak organizačně a v řídící práci, tak při práci manuální. Měl jsem a mám možnost to porovnat při své práci. Pro některé německé a švýcarské firmy, s nimž jsme dělali už ve fázi tendrů italská firma nesměla na vendor list.......jenom proto, že je italská. S Poláky neměli problém, s námi taky ne. Tak to je.

Jinak mně ta neustálá kombinace kňourání a nabubřelosti dost baví - stačí zalistovat pár let zpět a porovnat ta bombastická vyjáádření se skutečností a jsme doma. Ale, miluješ-li Italy (nebo dokoce krátkonohé, ***até a mrňavé Italky) není co řešit :-)
28. 11. 2010 22:34
Re: Problem FIATU
Pracovně též Brazilce neznám, ale po zkušenostech získaných při tamním pobytu bohužel musím o jejich schopnostech pochybovat. Nůžky mezi evropskou populací a černochy jsou opravdu doširoka rozevřené, budu tedy doufat, že v těch automobilkách dělají alespoň ti běloši.
Zato s Poláky mám zkušeností až až, tam kvalita pokulhávala všude, kam jsem se dostal. Ale asi záleží na dozoru a hlavně oboru.
S Italy jsem žádný větší problém neměl, sice je člověk musí k dodání zboží dokopat a po celou dobu trvání obchodu za nimi stát s bičem, ale výsledek je OK.

Itálii miluju, je však pravda, že to platí hlavně pro sever. Často si říkám, co by Liga severu získala, kdyby se konečně odtrhla od těch příživníků a povalečů na jihu. Velkohubá prohlášení, na to jsou experti zvlášť jižani.
A Italky (až na výjimky, Alfy a Lancie) fakt ne-e. :-)
28. 11. 2010 23:12
Re: Problem FIATU
22 tisíc v Taliansku voči 9 a pol v Brazíli pri skoro porovnateľnej produkcii...to chceš tvrdiť, že v Taliansku má Fiat 12,5 tisíca ľudí, ktorí pracujú vo vývoji a administratíve?

Talianom sa nechce makať - zrovna tak ako niektorým ďalším národom, zhýčkaným silnými odbormi. Heslo dňa - málo robiť a veľa brať. Kvalitu si rozumný šéf firmy ustráži, ak chce. Čo vyrábali vo svojich závodoch aj Češi a Slováci, kým neprišli zahraniční majitelia? Kvalitu? Množstvo? Ani jedno. Pozri teraz na produkciu českých a slovenských závodov produkujúcich autá.
28. 11. 2010 23:21
Re: Problem FIATU
Az budu presne vedet, kolik tech zamestancu vubec je a kde presne jsou zarazeni, pak budu vynaset nejake soudy.
O tom, ze jsou Italove lini jako vsi se neda polemizovat, na druhou stranu to plati z 99% pro jih. Kdyby vsechny fabriky prestehovali do Turina, Janova a Milana, produktivita by letela vzhuru.
Lenosi v Neapoli at si treba trhnou nohou.

Celou dobu rikam, ze by pro Alfu bylo nejlepsi, kdyby ji koupil VW Group. Fanousci sice budou prskat, ale v tomhle pripade delaji Alfe medvedi sluzbu.
Co s Lancii nevim, na Themu a Kappu uz se jim nikdy navazat nepodari. Skoda, tak at zkusi aspon tu Deltu. Pokud mozno Integrale. :-)
30. 11. 2010 00:17
Re: Problem FIATU
jako bys mi četl myšlenky. fiat by mohl vyměnit seat za alfu a bylo by to ok. k tomu seatu by ta přebouchaná panda seděla a určitě by se prodávala než ty jeho dnešní divnoauta.

pomigliano d'arco..... pokud se nepletu, tak se tam vyrábí AR 159. kdo poznal neapol a napolitánce, tak si koupi tohohle kočáru hodně rozmyslí.

problém v itálii nejsou socialisté, ale hlavně italové(na jihu to platí dvojnásob). proč francouzi, ač duší socialisté jsou schopni držet krok s němci? protože dělají (i když ne zrovna nejrychleji)
28. 11. 2010 22:39
Re: Problem FIATU
Ja soudy nedelam jen cituji rozhovor Sergia Marchionne z " The Economist" November 27th - December 3rd 2010 page 73.

Fiat se musi osvobodit ze zavislosti na Italskych tovarnach a rozsirit pusobnost a "tovarny" mimo Evropu. Presuniti vyroby Pandy z Polska blizkosti Naples kde se vyrabi alfa Romeo, aby zachranil 5000 pracovnich mist v Italii, ale to se Italskym delnikum take nelibilo, z Alfy prechazet na low-end zvany Panda, ale nakonec souhlasili.

V clanku jasne vypliva zamestnanci jez produkuji auta, lide z vyvojovych center si jinych odeleni se do toho nepocita.
28. 11. 2010 23:07
Re: Problem FIATU
Takhle, ja jsem ten clanek necetl, teprve se na to chystam.

Situaci v polske a italske casti koncernu FIAT znam pomerne slusne, proto se divim, ze Marchionne voli takhle tvrda slova. Z moji zkusenosti vim, ze pokud zacne CEO kopat do vlastni spolecnosti, delat bud proto, ze chce odvest pozornost od skutecnych problemu anebo mu hori koudel u zadku.
Vzhledem k jeho dosavadnim "uspechum" to bude kombinace obeho.
Neni od veci poslechnout si i cloveka, ktery neni jako Marchionne svazan tim, co mu namluvi poradci. Podle toho, co se ozyva z firem, ktere maji s italskou casti koncernu FIAT uzke vztahy se zadna restrukuralizace nechysta. Proto se divim, ze s timto prohlasenim prisli prave ted.

Pokud maji skutecne 22 tisic lidi u pasu tak se omlouvam. Vzhledem k mechanizaci a automatizaci vyroby se tam tim padem i pri trismennem provozu vetsina lidi doslova dloube v nose.
29. 11. 2010 00:18
Re: Problem FIATU
Z clanku to tak zni.

Ja samosebou interpretaci prakladu rezumim z pozice cloveka jez anglicnina neni materskym jazykem. ;-)
29. 11. 2010 13:07
Re: Problem FIATU
Jen pro doplnění.... Řešil jsem s jedním z dodavatelů ( Itálie) nevyhovující (a zhoršující se) termíny dodávek a hlavně nepředávání informací o změnách dodání a on mi odpověděl vtipem:
Teroristé zaůtočí na EU parlament a usmrtí všechny poslance, ti jdou do pekla a tam potkají ďábla, který jim dá vybrat, jestli chtějí do německého, nebo do italského pekla. Poslanci se tedy ptají, jaký je rozdíl. V německém pekle je nástupiště, kde stojí páni poslanci, přijede vlak plný sr*ček a čert s lopatou hází obsah vagónů poslancům do tváře. V otalském pekle to vypadá stejně, vlak, čert s lopatou.... Poslanci se tedy ptají, kde je rozdíl. "Znáte to v itálii" říká čert, "někdy není lopata, někdy nepřijede vlak, někdy není čert"......
28. 11. 2010 21:27
OPRAVA
Nedá mi to neopravit nadpis podle zkušeností z doby minulé.

Alfa Romeo: Giulia i proklamovaná nová SUV jsou možná někde na cestě, do výroby dojedou pouze pokud dá Bůh, Marchionne, Italové budou pilně pracovat a nebude horko, zima, hezky ani ošklivo.

Za těchto podmínek možná vyjede v téhle třídě nějaká konkurenceschopná Alfa. Říká se mi to těžko, ale situace je dost na pováženou. Pokud se hoši trochu nevzchopí, první od válu půjde Lancia a hned v závěsu se odporoučí Alfa.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Krispos
28. 11. 2010 23:02
Re: OPRAVA
Fiat by potřeboval jako sůl najít svůj Golf.... auto, které se bude prodávat tak dobře, že vytáhne celý koncern nahoru a umožní mu investovat i do svých Popelek - Lancie a Alfy. Jestli to bude SUV jako v přřípadě Porsche je ovšem otázkou. Alfě i Lancii bych moc přál, aby se jim dařilo....
28. 11. 2010 23:33
Re: OPRAVA
Kdyby si prestali s Julinou hrat na premii a zlevnili ji na uroven C4, Meganu a Golfu, dost by jim to pomohlo...
Avatar - Blue Sun
29. 11. 2010 07:48
Re: OPRAVA
To by nepotřebovali Bravo. Jenže oni potřebují a mají oboje.
29. 11. 2010 08:15
Re: OPRAVA
Giulietta mala byť celkom iné auto, nie vpodstate klasický hatch, hoci s naimplantovanými lepšími génmi. Alfa sa nemá o čo iné veľmi oprieť ako o svoju vlastnú históriu a vytiahnuť z nej iba slávne meno a capnúť ho na model, ktorý zrovna išiel von, to je trochu málo.
Avatar - del42sa
29. 11. 2010 11:01
Re: OPRAVA
Problém Alfy i Lancie je, že mnoho ohlášených novinek (od roku 2002) je stále "na cestě" Bohužel to není všechno jenom o penězích, jak se tady někdo snažil naznačovat, ale mnohem více o špatných manžerských rozhodnutích a hlavně o ČASU.

Ten nesmírně rychle utíká a pokrok v automobilovém průmyslu je obrovský. (bývalí) klienti značek Alfa a Lancia ale nemohou a ani nebudou 10 let čekat na slibované novinky !!! Konkurence se v mezičase posunula obrovským způsobem kupředu a já osobně jako největší problém vnímám ne ten kapitál a potřebné reorganizace v koncernu Fiat, ale právě ten ČAS. :no:

Neustálé sliby ,pompézní oznámení o "super autech", která mají přijít na trh, chaotické změny v plánech ( podvozky, platformy, motory ), posouvání uvedení nových modelů, to všechno dohromady vůbec nevyvolává důvěru zákazníků a stejně tak investorů !!!

Obě automobilky (Lancia i Alfa) tak díky tomu ztrýcejí podíl na trhu, jejich klienti v mezičase byli nuceni přejít na jiné značky a pozice Alfy a Lancie na trhu zaplnily konkurenční automobilky.

I kdyby Marchionneho plán vyšel (čemuž osobně moc šancí nedávám), stejně bude několik dalších let trvat, než potenciální nastupci Alfy a Lancie začnou opět získávat zpět své klienty a své místo na trhu. A to nezačne pánové dříve než v roce 2012-2013. Opět je to ČAS, který nehraje do karet Fiatu. a právě ten ČAS může být pro obě automobilky zlomový a nebojím se říct možná "smrtící". :'-( :'-(
Avatar - Ada je zase tady
29. 11. 2010 20:36
Re: OPRAVA
Presne! Jak uz jsem rekl - Alfa Romeo prezije jen pokud ji koupi VW
29. 11. 2010 21:45
Re: OPRAVA
Mozna tak jako VW nedokaze dat Seat do cernych cisel, tak to same plati o Fiatu s Alfou.
Avatar - del42sa
30. 11. 2010 14:05
Re: OPRAVA
U VW je zcela jiná situace, není to tím že by v Seatu neuměli vyrobit pořádné auto, ale tím, že jsou uměle bržděni samotným koncernem. Mají na výběr jen omezené množství pro Seat použitelných platforem ( přesto že nabídka koncernu celkově je široká dost ) a VW by se spíše líbilo, kdyby Seat fungoval tak, že bude s přelepeným znakem na kapotě prodávat výběhové modely koncernu (stejně jako to udělali s Exeem). Tím by se náklady srazily na minimum (rozuměj přelepení znaků na karoserii a volantu a tisk reklamních materiálů). Tohle možná v budoucnosti potká i škodovku... ;-\

Čili není to o tom, že by v Seatu nepracovali talentovaní a kreativní inženýři, kteří by neuměli navrhnout pěkné auto, nebo že by do něj neměli odkud dát dobrý motor, ale o tom, že takový projek od vedení VW nikdy nedostane zelenou ;-)