Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Golf Variant 1,6 TDI BMT – Das Kombi

Střídání na postu flotilového turbodieselu má VW Group za sebou, a tak je čas vyzkoušet jak se nástupce motoru 1,9 TDI PD má k světu v této Variantě.
Zpět na článek
29. 11. 2010 10:30
29. 11. 2010 11:12
29. 11. 2010 11:27
29. 11. 2010 11:37
29. 11. 2010 11:48
29. 11. 2010 11:58
29. 11. 2010 12:00
neregistrovaný "Hooonza"
29. 11. 2010 13:29
29. 11. 2010 15:45
29. 11. 2010 16:30
29. 11. 2010 20:40
29. 11. 2010 20:53
13. 6. 2011 09:38
neregistrovaný "Aventador"
29. 11. 2010 15:42
1. 12. 2010 12:13
13. 6. 2011 09:40
neregistrovaný "Aventador"
29. 11. 2010 10:56
neregistrovaný "Hooonza"
24. 2. 2011 21:05
19. 4. 2011 11:42
29. 11. 2010 10:30
Variant
Ne, Variant opravdu není hezké auto.
Osobně nevidím důvod, proč místo Golfu kombi nekoupit Octavii II. Technicky shodné vozy, pro Golf hovoří image, pro Octavii v našich zeměpisných šířkách pohříchu vše ostatní.

JInak k té 1.6TDI. Máme v ní naježděno 27 tisíc, zatim naprostá spokojenost. Oproti rotačce 1.9TDI v GIV je línější a žravější (zde je to dáno vahou) na druhou stranu je o dost příjemnější na řízení a poslech. Obzvlášť v kombinaci s DSG.
Zpátky bych neměnil ani za zlatý prase.

OT: Za plusminus tyhle peníze jsem v květnu koupil Lagunu GT 2.0T. Co se dá dělat, adorace koncernu je u nás bezmezná.

Jinak potlesk pro Golf :yes:
Rozbalit vlákno
15
Avatar - miromen
29. 11. 2010 11:12
Re: Variant
Tohle je zase podle mě duvod proč nekoupit u nas tuctovou Octavii ktera po FL je stale vlastně Golf 5. Takže rozdily mezi těmito auty jsou. Když k tomu ještě připočitam nižši cenu Golfa tak neni podle mě co řešit. Ke spotřebě podle zkušenosti majitelu je nova 1.6 TDI CR uspornějši oproti 1.9 TDI ve shodnych autech.
29. 11. 2010 11:27
Re: Variant
Do Golfa VI 1.6TDI DSG manželka přesedla přímo z Golfa IV AHF, takže mohu porovnávat.
Auto jezdí mix město a okresky půl na půl, šestka jezdí za 6, čtyřka za 5.3 dlouhodobých.
Já s tim autem skoro nejezdím, možná by to šlo ještě stlačit dolů (i když nevím, jak s tím DSG).

Octavia/Golf 5 je v podstatě Golf 6, ty minimální rozdíly v zevnějšku a interieru mě netankujou, nabídka motorů už je také shodná. Rozdíl v ceně nevidím, záleží taky hodně na slevách.
Jen kdyby ta Octavia nebyla zepředu tak zoufale hnusná...
Avatar - miromen
29. 11. 2010 11:37
Re: Variant
Tak pro mě vzhled G6 je dost jiny a libivi oproti G5 ktery mě nějak nenadchnul. O interieru plati to same. Jinak změn na G6 je vice než dost a to docela zasadni ktere maji vliv na vlastnosti aute a ne jen vzhledu. Např. posaz za volantem,přepracovan podvozek a řizeni,lepši odhlučněni......V DE testech dokonce redaktoři stavi G6 nad premii a to ne diky ceně. Jista vyhoda Golfa oproti Octavii muže byt i větši prostornost a to na šiřku kde vzadu nebude u Golfa takovy problem s 3 sedačkami jako u Octavie.

PS:nevim jaky ma manželka ročni najezd ale myslim že lepši volbou by byla 1.2 TSI
29. 11. 2010 11:48
Re: Variant
Cara Binieri má přístup k levné naftě z JZD >:-[]

Spíš mě zarazilo, že tenhle Golf váži 14metráků, když na AutoFun je teď test právě modernizované Laguny Grandtour GT s 2.0dCI, ktrá váží 1430kg. Jsou oba údaje správné?
Avatar - miromen
29. 11. 2010 11:58
Re: Variant
Přesně 1 452kg.

[odkaz]%7Ctrimlevel=… />
Laguna 1638kg.
[odkaz]
neregistrovaný "Hooonza"
29. 11. 2010 12:00
Re: Variant
Dle renaultu váží Laguna GT dCi (130 kW) nějakých 1638 kg.
29. 11. 2010 13:29
Re: Variant
Ok, dík vám oběma, hned se mi to zdálo podezřelý :yes:
29. 11. 2010 15:45
Re: Variant
Ja mam u predfacelifoveho kombiku 2.0T v technicaku hmotnost 1542 kilo.
Ze by naftak vazil o tolik vic? ;-\
29. 11. 2010 16:30
Re: Variant
hmm, to mi příjde taky dost velký rozdíl, je to přece jen skoro celý metráček :-|
29. 11. 2010 20:40
Re: Variant
Rekl bych ze ten rozdil cca dela metodika, to co uvadi miromen je podle me pohotovostni hmotnost = auto + ridic 75kg + neco malo navrch, provozni hmotnost je jen vaha auta, to je asi to co tam vidis ty.
29. 11. 2010 20:53
Re: Variant
Je to tak, v tom odkazovanem pdf je to i napsane. :yes:
neregistrovaný "Aventador"
13. 6. 2011 09:38
Re: Variant
taky laguna je o třídu větší auto než golf... :-) ale 1600 kg je přece jen fakt docela hodně no...co se dá dělat...jinak golfa v kombíku nikdy...je to totální hnus...jako doposud všechny kombíky od golfu...(snad krom IV to nebylo tak strašný, ale rozhodně ne hezký) to už snad asi fakt raději tuctovou octávku...z toho se člověku alespon při pohledu zezadu nedělá zle...i když je pravda že s 1.6 TDi ho člověk zezadu příliš dlouho vidět nebude... >:D
29. 11. 2010 15:42
Re: Variant
TSI by bylo lepsi, pokud by se nakupovalo dle ceniku. Jenze my jsme koupili skladovku a tam uz se ty rozdily stiraji.
Najezdi neco okolo petadvaceti tisic rocne, tech aktualnich dvacet sedm od cervna je dano hlavne okruzni cestou po Evrope a dukladnym zajizdenim.
:-)
Ja bych taky radeji benzin a manual. Rozdil mezi petkou a sestkou moc nepozoruju, snad jen ta sestka je zase dal v interieru a je o dost hezci. Jizdne to neumim moc porovnat, uz je to dlouho, co jsem G V ridil.
1. 12. 2010 12:13
Re: Variant
ak niektori oznacuju golf 6 hatchback ako 5.5 generaciu tak tento golf variant je potom len 5.25 generacia, vyrabany v mexiku je to len opticky modifikovana 5. generacia (predna maska+pristrojovka)
neregistrovaný "Aventador"
13. 6. 2011 09:40
Re: Variant
přesně zadek to má identickej s 5kou...což mi přijde docela trapárna...kdyby tam aspon dali jinou optiku jako ve faceliftovaný octávce...
neregistrovaný "Hooonza"
29. 11. 2010 10:56
Votáčky
Jestli ve 130 točí 2600, tak v reálných 160 musí točit 3200 ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
29. 11. 2010 12:25
Dobrý, lepší,... lepší.
Golf v testovanej špecifikácii je dobré auto. Lepšie, ako niektorí súperi, avšak či ho možno označiť za najlepšie, to si nie som istý. Zatiaľ čo krátky Golf má vyváženú karosériu a niet mu z vizuálneho hľadiska čo vyčítať, Variant o vyváženosti môže len snívať. Ako už spomenuli v teste, zadná časť pôsobí ťažkopádne a optické maskovanie hmoty nie je moc vydarené. Najhorší je pohľad zo zadoboku, kde vyniknú neforemné svetlá, ktoré v snahe rozbiť hmotu karosérie za zadným kolesom zasahujú neúmerne do boku. Samotné úžitkové vlastnosti kombi nie sú rovnako nijak oslnivé, 505 l je taký slušný priemer.
Verzia 1,6 TDI je oproti 1,9 TDI pokrok, oproti konkurenčným jedna-šestkám ale zaostáva vo výkone i spotrebe. Blue motion technológia zrejme výrazne oproti základu nepomôže, skôr otrávi dlhými prevodmi a neustálou tendenciou hodiť otáčky pod záber turba.
Teda ako krátky Golf kombinovaný s TSI motormi, notabene s technickými features ako DSG predbieha konkurenciu, vo verzii Variant a dízlovou 1,6kou nejde o nijakého neporaziteľného šampióna. Ostatne jeho zriedkavý výskyt vo flotilách hovorí mnohé.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - miromen
29. 11. 2010 12:36
Re: Dobrý, lepší,... lepší.
Sundej mezipodlažku z kufru a jsi na hodnotach Octavky.
Avatar - iudex
29. 11. 2010 12:41
Re: Dobrý, lepší,... lepší.
Octavia má uvádzaných 580 l a bez dna tuším až cez 600 l. Ono i tých 505 l je slušné a pre normálnu rodinu stačí, chcel som ale naznačiť, že najlepší sú niekde ďalej.
Každopádne som skôr prívržencom udávania jednotných čísel, teda s podlahou. Započítavať aj priestor pre rezervu sa mi zdá trošku neférové (čo v poslednej dobe robí Škodovka).
Edit: pozeral som stránku Škody a už uvádzajú 605l, teda bez podlahy.
Avatar - miromen
29. 11. 2010 12:47
Re: Dobrý, lepší,... lepší.
To znamena že maji kufry +- stejne jen v MB tak trochu lžou což neni poprve jak pišeš.
Avatar - iudex
29. 11. 2010 12:53
Re: Dobrý, lepší,... lepší.
Nie, s podlahou sú čísla 505 vs. 580 l, čo je stále značný rozdiel. Údaj bez podlahy ma nezaujíma, hoci tam Golf náskok zmenšuje (560 vs. 605 l).
P.S. Pamätám si dobre, že máš Golf TSI?
Avatar - miromen
29. 11. 2010 13:00
Re: Dobrý, lepší,... lepší.
Pamět maš dobrou. :yes:
No a teď zde budu citovat za nějakou chvili majitele pravě G6 Variant ktery vybiral pravě mezi nim a Octavii Combi. Citovat budu jen tu čast o velikosti kufru a co vim tak poměřoval velmi dukladně s metrem v ruce. >:D
Citace:
Jo, a kufr je na chlup, resp. litr úplně stejný. Jen škodovka dlouhodobě "podvádí" v systému počítání litrů. Pokud si do Octavie dokoupíš (cca 5 tis. Kč) do kufru variabilní podlahu s úložným prostorem, kterou má Golf Variant už v základu (jeden z příkladů té bohatší výbavy..dále třeba ližiny, 16 kola...) a dále si Octavie připlatíš (1200,- Kč) plnohodnotnou rezervu, kterou má Golf Variant také vždy v základu , tak máš litry naprosto stejné.
29. 11. 2010 13:34
Re: Dobrý, lepší,... lepší.
osobně beru litrové výjádření objemu kufru jenom jako orientační údaj. Už víckrát jsem se přesvědčil, že i papírově výrazně slabší kombikufr dokáže být praktičtější a pro mé účely výhodnější.
505l je podle mně ok, takový dobrý průměr
30. 11. 2010 07:57
Chces pekny kombik v nizsej strednej?
Kup si novu astru ST. Na autosalone sme na nu cumeli a nevedeli sa vynaivat ako jupekne spravili. Ziane komplikovane tvary ale pekna elegantna a staci pre beznurodinu akovykonovo tak rozmerovo. Akurat je trochu tazsia akoostatok konkurentov ale * na to. Na dialnicnu 130 a okreskovu 100 staci a 500 litrov v kufri tiez.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
24. 2. 2011 21:05
OHS
OpravduHnusnéAuto. :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ada je zase tady
1. 5. 2011 17:21
Re: OHS
Nech se léčit >:D OHA jsou rendlíkovy kreatury.