Testy
Golf v testovanej špecifikácii je dobré auto. Lepšie, ako niektorí súperi, avšak či ho možno označiť za najlepšie, to si nie som istý. Zatiaľ čo krátky Golf má vyváženú karosériu a niet mu z vizuálneho hľadiska čo vyčítať, Variant o vyváženosti môže len snívať. Ako už spomenuli v teste, zadná časť pôsobí ťažkopádne a optické maskovanie hmoty nie je moc vydarené. Najhorší je pohľad zo zadoboku, kde vyniknú neforemné svetlá, ktoré v snahe rozbiť hmotu karosérie za zadným kolesom zasahujú neúmerne do boku. Samotné úžitkové vlastnosti kombi nie sú rovnako nijak oslnivé, 505 l je taký slušný priemer.
Verzia 1,6 TDI je oproti 1,9 TDI pokrok, oproti konkurenčným jedna-šestkám ale zaostáva vo výkone i spotrebe. Blue motion technológia zrejme výrazne oproti základu nepomôže, skôr otrávi dlhými prevodmi a neustálou tendenciou hodiť otáčky pod záber turba.
Teda ako krátky Golf kombinovaný s TSI motormi, notabene s technickými features ako DSG predbieha konkurenciu, vo verzii Variant a dízlovou 1,6kou nejde o nijakého neporaziteľného šampióna. Ostatne jeho zriedkavý výskyt vo flotilách hovorí mnohé.
Verzia 1,6 TDI je oproti 1,9 TDI pokrok, oproti konkurenčným jedna-šestkám ale zaostáva vo výkone i spotrebe. Blue motion technológia zrejme výrazne oproti základu nepomôže, skôr otrávi dlhými prevodmi a neustálou tendenciou hodiť otáčky pod záber turba.
Teda ako krátky Golf kombinovaný s TSI motormi, notabene s technickými features ako DSG predbieha konkurenciu, vo verzii Variant a dízlovou 1,6kou nejde o nijakého neporaziteľného šampióna. Ostatne jeho zriedkavý výskyt vo flotilách hovorí mnohé.
Sundej mezipodlažku z kufru a jsi na hodnotach Octavky.
Octavia má uvádzaných 580 l a bez dna tuším až cez 600 l. Ono i tých 505 l je slušné a pre normálnu rodinu stačí, chcel som ale naznačiť, že najlepší sú niekde ďalej.
Každopádne som skôr prívržencom udávania jednotných čísel, teda s podlahou. Započítavať aj priestor pre rezervu sa mi zdá trošku neférové (čo v poslednej dobe robí Škodovka).
Edit: pozeral som stránku Škody a už uvádzajú 605l, teda bez podlahy.
Každopádne som skôr prívržencom udávania jednotných čísel, teda s podlahou. Započítavať aj priestor pre rezervu sa mi zdá trošku neférové (čo v poslednej dobe robí Škodovka).
Edit: pozeral som stránku Škody a už uvádzajú 605l, teda bez podlahy.
To znamena že maji kufry +- stejne jen v MB tak trochu lžou což neni poprve jak pišeš.
Nie, s podlahou sú čísla 505 vs. 580 l, čo je stále značný rozdiel. Údaj bez podlahy ma nezaujíma, hoci tam Golf náskok zmenšuje (560 vs. 605 l).
P.S. Pamätám si dobre, že máš Golf TSI?
P.S. Pamätám si dobre, že máš Golf TSI?
Pamět maš dobrou. :yes:
No a teď zde budu citovat za nějakou chvili majitele pravě G6 Variant ktery vybiral pravě mezi nim a Octavii Combi. Citovat budu jen tu čast o velikosti kufru a co vim tak poměřoval velmi dukladně s metrem v ruce. >😁
Citace😒br /> Jo, a kufr je na chlup, resp. litr úplně stejný. Jen škodovka dlouhodobě "podvádí" v systému počítání litrů. Pokud si do Octavie dokoupíš (cca 5 tis. Kč) do kufru variabilní podlahu s úložným prostorem, kterou má Golf Variant už v základu (jeden z příkladů té bohatší výbavy..dále třeba ližiny, 16 kola...) a dále si Octavie připlatíš (1200,- Kč) plnohodnotnou rezervu, kterou má Golf Variant také vždy v základu , tak máš litry naprosto stejné.
No a teď zde budu citovat za nějakou chvili majitele pravě G6 Variant ktery vybiral pravě mezi nim a Octavii Combi. Citovat budu jen tu čast o velikosti kufru a co vim tak poměřoval velmi dukladně s metrem v ruce. >😁
Citace😒br /> Jo, a kufr je na chlup, resp. litr úplně stejný. Jen škodovka dlouhodobě "podvádí" v systému počítání litrů. Pokud si do Octavie dokoupíš (cca 5 tis. Kč) do kufru variabilní podlahu s úložným prostorem, kterou má Golf Variant už v základu (jeden z příkladů té bohatší výbavy..dále třeba ližiny, 16 kola...) a dále si Octavie připlatíš (1200,- Kč) plnohodnotnou rezervu, kterou má Golf Variant také vždy v základu , tak máš litry naprosto stejné.
Kup si novu astru ST. Na autosalone sme na nu cumeli a nevedeli sa vynaivat ako jupekne spravili. Ziane komplikovane tvary ale pekna elegantna a staci pre beznurodinu akovykonovo tak rozmerovo. Akurat je trochu tazsia akoostatok konkurentov ale * na to. Na dialnicnu 130 a okreskovu 100 staci a 500 litrov v kufri tiez.
OpravduHnusnéAuto. :no: :no: :no:
Osobně nevidím důvod, proč místo Golfu kombi nekoupit Octavii II. Technicky shodné vozy, pro Golf hovoří image, pro Octavii v našich zeměpisných šířkách pohříchu vše ostatní.
JInak k té 1.6TDI. Máme v ní naježděno 27 tisíc, zatim naprostá spokojenost. Oproti rotačce 1.9TDI v GIV je línější a žravější (zde je to dáno vahou) na druhou stranu je o dost příjemnější na řízení a poslech. Obzvlášť v kombinaci s DSG.
Zpátky bych neměnil ani za zlatý prase.
OT: Za plusminus tyhle peníze jsem v květnu koupil Lagunu GT 2.0T. Co se dá dělat, adorace koncernu je u nás bezmezná.
Jinak potlesk pro Golf :yes:
Auto jezdí mix město a okresky půl na půl, šestka jezdí za 6, čtyřka za 5.3 dlouhodobých.
Já s tim autem skoro nejezdím, možná by to šlo ještě stlačit dolů (i když nevím, jak s tím DSG).
Octavia/Golf 5 je v podstatě Golf 6, ty minimální rozdíly v zevnějšku a interieru mě netankujou, nabídka motorů už je také shodná. Rozdíl v ceně nevidím, záleží taky hodně na slevách.
Jen kdyby ta Octavia nebyla zepředu tak zoufale hnusná...
PS:nevim jaky ma manželka ročni najezd ale myslim že lepši volbou by byla 1.2 TSI
Spíš mě zarazilo, že tenhle Golf váži 14metráků, když na AutoFun je teď test právě modernizované Laguny Grandtour GT s 2.0dCI, ktrá váží 1430kg. Jsou oba údaje správné?
[odkaz]%7Ctrimlevel=… />
Laguna 1638kg.
[odkaz]
Ze by naftak vazil o tolik vic? ;-\
Najezdi neco okolo petadvaceti tisic rocne, tech aktualnich dvacet sedm od cervna je dano hlavne okruzni cestou po Evrope a dukladnym zajizdenim.
😄
Ja bych taky radeji benzin a manual. Rozdil mezi petkou a sestkou moc nepozoruju, snad jen ta sestka je zase dal v interieru a je o dost hezci. Jizdne to neumim moc porovnat, uz je to dlouho, co jsem G V ridil.