Ekonomika
Sportage predbehol Tigiho? ...to tu bude dneska horúco >😒] inak bravo KIA, aj keď sa mi osobne Sportage nelúbi :yes:
Kia umi, konkurencia cumi :yes😒br />
Pockajme si na nove rio a optimu a boj sa moze zacat, vitaz je uz vopred znamy - KIA
Pockajme si na nove rio a optimu a boj sa moze zacat, vitaz je uz vopred znamy - KIA
Nebylo by na škodu nahodit evropské prodeje v této kategorii. Nevím ale, jestli ti mám kazit radost.
Jen mu tu radost zkaž >😁
netreba ani nic hladat, nebude to urcite viac ako 20tis. ix35 + Sportage mesacne, kedze to je zhruba max co by sa dalo vyrobit a este sa robi aj daky ceed pomedzi to. ale od buduceho leta sa bude robit ix35 v Nosoviciach, tak budu mat zapadni bratia o jedno "domace" SUVcko najviac. a mnohi fanaticki cesko-skoda patrioti o jednu dilemu naviac. 😉
To jseš docela optimista. 20 tis. by byla polovina evropských prodejů Kie a Hyundaie dohromady.
to je nějaká fáma ne? proč by se sportag a ix vyráběly každý jinde?
Protože to MajoX napsal, proto. Samozřejmně, že se obě SUVčka budou dělat dál v Žilině a obě malá MPV zase v Nošovicích. Jinak, i kdyby se i35 dělal v Nošovicích, žádné domácí auto to není, ta fabrika je jenom montovna. Nemyslím si, že by fandům značky Škoda vznikalo nějaké dilema, mně se Kia Sportage hodně líbí a je mi jedno, kde se vyrábí. V každém případě to ale je korejská značka s vývojem a centrálou v Porýní, s fabrikou na Slovensku a s výrobou na Slovensku a v Čechách. Když jsem si kupoval televizi (Sony), taky jsem nepátral po tom, kde ji vyrobili. Prostě Sony - japonská značka. Kia a Hyundai korejská značka, 3koda Auto - česká značka. Plzeňský pivo je taky pořád Prazdroj, to že se navíc dělá leckde (Polsko, Slovensko, Rusko) a vlastní ho investiční skupina registrovaná v JAR nemění nic na faktu, že to je prostě česká značka a české pivo....
musim povedat ,ze nemas pravdu.VW sa jedneho dna moze pekne zbalit a povedat papa....
A taktiez nemozes porovnat napr Potraviny. Kup si snikers,mars a twix vyrobenu v holandsku ci kde ich vyrabaju ktore su urcene pre Z.europu a kup si tieto vyrobky tu vo vychodnej EU ktore sa robia v Polsku. napr. Mars sa uz neda ani jest. Preto ich kupujem vyhradne v Rakusku. Vies tam by take grcky nejedli.... To iste je aj s autami. MAde in china a podobne.... Radcej nech je to auto vyrobene v koreji,eu a usa ako si kupit ford ci inu znacku made in china ,ale ta china je este fajn...co take RUssia?
A taktiez nemozes porovnat napr Potraviny. Kup si snikers,mars a twix vyrobenu v holandsku ci kde ich vyrabaju ktore su urcene pre Z.europu a kup si tieto vyrobky tu vo vychodnej EU ktore sa robia v Polsku. napr. Mars sa uz neda ani jest. Preto ich kupujem vyhradne v Rakusku. Vies tam by take grcky nejedli.... To iste je aj s autami. MAde in china a podobne.... Radcej nech je to auto vyrobene v koreji,eu a usa ako si kupit ford ci inu znacku made in china ,ale ta china je este fajn...co take RUssia?
ty snikers fakt už nestojej za nic, dřív tam byl poctivej dobrej karamel, teď jen taková zdrcnutá drolivá hmota, už to nekupuju, na Prazdroj z Polska taky pozor, pozná se to podle výrobního čísla a chutná divně. Jogurty, prací prášky atd.... z Polska už lifrujou i do Německa.
Souhlas, naprostej - viz, níž, ale třeba auta jsou trochu jiná komodita, tam se podobné "šetření" nevyplatí. Legrace je, že třeba Logan (a teď i Duster), který se montuje v Rusku se tam prodává jako renault, jako Dacii by to Rusům nebylo dost nóbl. Takhle mají francouzskou značku 😄 vyrobenou v Rusku 😄. Na druhou stranu produkce Dacie se vyvíjí a do výroby připravuje ve Francii, Dacie funguje na podobném principu jako TPCA, akorát se ty logany a ostatní produkce na dalších trzích (a nejen v Rusku) vyrábí v závodech renault a se značkou renault.
VW to jentak zabalit nemůže, protože v boleslavi je centrála celé automobilky, výroba motorů výroba převodovek pro celý koncern, je zde marketing, obchodní centrála, celá automobilka je řízená odsud. A je zde vývoj a zkušebnictví, jenom do toho škodovka (samozřejmě na základě celkového plánování a vlastnických vztahů v rámci celého koncernu) vrazila miliardu korun. To je ten základní rozdíl, mezi montážními závody a výrobcem. Škodovka má závody (někdy samostatně, někdy společně s VW) ve více zemích, ale centrála je v Mladé Boleslavi. Když se omezovala produkce u GM (Opel, Vauxhall), zavřel se montážní závod v Bruselu, nikoho ani nenapadlo zvřít centrálu se závodem v Ruesselsheimu. Pokud někdo ví, jak se vyránějí auta a zná alespoˇˇn jako poučený laik celý proces a souvislosti, tak ten rozdíl zná. Něco jiného je Škodovka, něco jiného je Hyundai/KIA Europe a něco jiného je TPCA nebo Peugeot Trnava. Ty poslední dva jsou pouze montážní závody, ten první ovšem vyrábí produkci jako jediný v obou koncernech, ten druhý vyrábí produkci, která se dělá i jinde....
Jinak máš pravdu, že s těmi potravinami to není úplně stejný případ. On totiž ten polský nebo ruský Prazdroj je poněkud "jiný", než ten co se vyrábí přímo v Plzni. Ale používá stejnou značku, byť s označení na láhvi či plechovce se pozná, kde je vyroben (popř. plněn). U uat musí technologické standardy odpovídat jednotné úrovni, nevyplatí se vyrábět pár tisíc ks vozů u Forda nebo dacie třeba pro Rumunsko a východní Evropu a zbytek ve vyšší kvalitě pro zápůadní Evropu. Totéž platí i pro auta třeba z Číny. U potravin nebo i prášků je to jinak - tady je trh větší (střední a východní Evropa) a vyplatí se dělat levnější (úspornější, což nutně nemusí znamenat škodlivé, ale znamená to často nechutné) výrobky. Paradox - v Čechách je výroba tyčinek Mars a pokud vím, komplet výroba jde do Rakouska a do SRN....
Jinak máš pravdu, že s těmi potravinami to není úplně stejný případ. On totiž ten polský nebo ruský Prazdroj je poněkud "jiný", než ten co se vyrábí přímo v Plzni. Ale používá stejnou značku, byť s označení na láhvi či plechovce se pozná, kde je vyroben (popř. plněn). U uat musí technologické standardy odpovídat jednotné úrovni, nevyplatí se vyrábět pár tisíc ks vozů u Forda nebo dacie třeba pro Rumunsko a východní Evropu a zbytek ve vyšší kvalitě pro zápůadní Evropu. Totéž platí i pro auta třeba z Číny. U potravin nebo i prášků je to jinak - tady je trh větší (střední a východní Evropa) a vyplatí se dělat levnější (úspornější, což nutně nemusí znamenat škodlivé, ale znamená to často nechutné) výrobky. Paradox - v Čechách je výroba tyčinek Mars a pokud vím, komplet výroba jde do Rakouska a do SRN....
Nadpis zněl: Sebevědomá cena, řekl bych
Datum:26. 7. 2010 08:44 Autor: ???
Jak je to auto odporné, tak je drahé. Toto se nemůže postavit ničemu z Evropy, neb evropské vozy to překonávájí ve všem. Srovnávat teto podřadný pekáč s Tiguanem, nebo s Yetim, je urážka jejich konstruktérů. Sportage je konkurencí pro Koleos a podobné bastardy.
Kterýpak odborník na korejské vozy to byl? 😉
Datum:26. 7. 2010 08:44 Autor: ???
Jak je to auto odporné, tak je drahé. Toto se nemůže postavit ničemu z Evropy, neb evropské vozy to překonávájí ve všem. Srovnávat teto podřadný pekáč s Tiguanem, nebo s Yetim, je urážka jejich konstruktérů. Sportage je konkurencí pro Koleos a podobné bastardy.
Kterýpak odborník na korejské vozy to byl? 😉
Ja som to nebol ...
Aj keď ?
Cena je dosť sebavedomá, to je pravda, ale v porovaní s tiguaon a yetim (yeti pri sportage vyzerá o triedu menšie auto) je to tak akurát.
Aj keď ?
Cena je dosť sebavedomá, to je pravda, ale v porovaní s tiguaon a yetim (yeti pri sportage vyzerá o triedu menšie auto) je to tak akurát.
To může jen 1 z těch 2ou co jsou na 3 písmena 😄
Dobrá dedukce. Ten jeden, ikdyž často plácá, má ale bohatou slovní zásobu a jeho projev občas pobaví, ten druhý je na tom o poznání hůře, slovní zásoba omezená a tak si to často vynahrazuje vulgárními až primitivními výrazy.
tak korejci se lidem dostavaji pod kuzi pro ti tomu se neda rici nic proti gustu kupcu zadna ..
Auto to nevypada zle oazka kvality ukaze cas.
Auto to nevypada zle oazka kvality ukaze cas.
Vypadá dobře zvenku i zevnitř, už předchůdce špatný nebyl a cena? To není o sebevědomí, ale o tom, že jestliže dělám auto, které má po všech stránkách určitou kvalitu, tak tomu odpovídá i cena. Takto navržené, řešené a vybavené auto prostě nebude stát stejně jako Duster. Stojí plus minus stejně jako konkurence na čele s Tigim. Ve skutečnosti všechny ty čtyřkolky v tomhle segmentu stojí kolem těch šesti set tisíc. Ty reklamy na nejlevnější od 400 tisíc se týkají jenom předokolek v malé výbavě. On i ten Duster v čtyřkolce pod těch 350 tisíc nebude. No a na druhou stranu - třeba taková Kuga je podle mně předražená i v předokolkovém balení. A Tigi ve dvoukolce stojí taky kolem půl mega. Dneska většinu nákladů na auto dělá vývoj, příprava výroby, zařízení, suroviny, energie a doprava - lidská práce se tady odráží minimálně. Pár tisícovek na kus auta.
Jinak mi tady v té tabulce ale chybí etalon elegance, nejlepší malé SUV v Evropě - Fiat Sedici. Proč si kurňa ti hlupáci kupují to hnusné Suzuki, když ten Fiat je tak nádhernej, kvalitní a progresivní? Asi by měla redakce na tohle téma nejpozději v pondělí přidat nějaký ten článeček a ne se jenom věnovat produkci nádherných brazilských fiatů....
Jinak mi tady v té tabulce ale chybí etalon elegance, nejlepší malé SUV v Evropě - Fiat Sedici. Proč si kurňa ti hlupáci kupují to hnusné Suzuki, když ten Fiat je tak nádhernej, kvalitní a progresivní? Asi by měla redakce na tohle téma nejpozději v pondělí přidat nějaký ten článeček a ne se jenom věnovat produkci nádherných brazilských fiatů....
No je zajimave ze v tabulce neni ani Suzuki SX 4 asi na nej zapomneli. Jinak se Sedici se to ma tak, ze kdo nekoupi skladovku z vyroby uz letos auto nedostane protoze je jiz vycerpana vyrobni kvota, coz je cca neco kolem 100 tis.aut.
Korejci jsou docela ve formě, ale jedná se hodně o prvotní bum. Proto hyunday ix35, která tu je delší dobu klesla a kia jako novinka je na 2. místě. Podobně to bylo i s ix55, která je nyní až na 7. místě. Musím říct, že karoserie působící takový lochneským dojmem na mě nezapůsobili. Kia vypadá zpředu jak dvě auta na sobě, z boku jak tank a zezadu mít světla ještě o dva centimetry větší, tak svítí celá zadní stěna. Hyunday je zpředu ještě o něco hosrší. DOst se mi olíbili předchozí modely. Santa fe a Sportage vypadaly opavdu dobře a obzvláště Santa fe se mi dost líbilo. Ale tyhle lochnes slátaniny mě za srdce nechytly.
Původní myšlenka SUV byla: auto, které si, krom jiného, poradí v lehčím terénu díky větší světlé výšce a 4x4.
Takže já bych uvítal, kdyby se do tabulek rozlišovalo mezi čistokrevným SUV a pseudo SUV (crossovery). Tak by např. Yeti byl v prd*li, to samé ix35 atd....
Takže já bych uvítal, kdyby se do tabulek rozlišovalo mezi čistokrevným SUV a pseudo SUV (crossovery). Tak by např. Yeti byl v prd*li, to samé ix35 atd....
jenze to bys musel vyradit 90 procent vsech 😒
Klidně, zůstaly by jen opravdové SUVéčka. Osobně nechápu lidi, co si takové "SUV" koupí, např Yeti 1,2....
yeti nenní suv..... suv by mělo mít 4x4 a v té tabulce je x jeťáků pro taxi a pod s předohrabem..... tohle je zkreslení informací neboli lež.....
No vedeli jste, ze v soucasne dobe nejlepsim a nejsofistikovanejsim pohonem 4x4 disponuje Hyundai - Kia? Pry si zadali vyvoj tohoto systemu v Rakousku u Steyra a dle testu se jedna o nejlepsi 4 x 4 na evropskem trhu? Dostala se k nekomu take jiz tato informace? Mela by ho mit nova Sportage a mozna i Ix35.
Něco podobného jsem četl v propagačním materiálu Kia, tam se toho vejde... Já tam ale nevidím žádný rozdíl proti proti Haldexu IV. Resp. nikde jsem nenašel, čím by systém v Sportage měl být lepší a sofistikovanější než třeba X-drive nebo právě Haldex. Spíš by Hyundai a Kia měli zapracovat na bídném podvozku...
V reklamě na Ceeda taky hlásají, že je to neprodávanější auto ve třídě. A v Čechách ani v Evropě to tak není, takže reklamní řeči udělají hodně, ale skutek utek.
Příští rok přijde vláda Vikinga II. Tohle je obrovský úspěch pro tento severský koráb, zvenčí nemá chybu a je nadčasový, ale při porovnání s konkurencí je interier skoro archaický..... no a prodá se ho jen o pár kousků míň než největšího dravce v rybníku..... to je :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: jen tak dále..... Btw. viděl jsem naživo V60......... bezkonkurenčně nejkrásnější kombi na trhu napříč třídama..... nádhera. Volvo :yes: :yes: :yes:
kedy daju tej xc90 konecne uploada??
Co máš na mysli tím uploadem?
Nejlépe novou generaci, která by po osmi letech, tak nějak logicky, měla přijít (viz konkurence)...
No vždyť píšu: Vláda Vikinga II. koncem příštího roku. Bude to zvětšená ikscé60ka.... Motory stejné jako teď...možná bude kapku přiladěných těch 205 koní na krouťáku....ale to je ve hvězdách.... Ale Viking II. - to bude very handsom Seveřan. I GTI bude tiše polykat slzy štěstí a stát v řadě, aby mu vzdal holt....novému králi zasněžených cest a plání. :yes:
Jinak White, okoukni live V60..... to je krásný vůz....
Jinak White, okoukni live V60..... to je krásný vůz....
no ked spominas tie motoriazacie, nemal si moznost porovnat v xc60 tych 163 a 205 dizlovych koni?? dost ludi totiz hovori ze normalny sofer ten rozdiel vyse 40k. v aute vobec nepociti, nakolko krutiaci ostal rovnaky.. ako to je?
Zrovna včera jsem prolezl jednu novou bílou V60ku. Prodejce měl uní velkou vizitku s cenou a parametrama, která začínala nápisem Volo S60..., když jsem ho na to upozornil, tak jen trochu zakroutil hlavou a řekl: ... ale jinak tam všechno ostatní k sedí k V60, včetně cen... 😲 8-s >😒]
Vypadá o něco lépe, než sedan, ale tahle třída je u prémie (kam Volvo minimálně částečně patří) moc malá, myslím vnitřním prostorem. Taková vyšší střední už je na tom v tomto ohledu mnohem lépe...
Vypadá o něco lépe, než sedan, ale tahle třída je u prémie (kam Volvo minimálně částečně patří) moc malá, myslím vnitřním prostorem. Taková vyšší střední už je na tom v tomto ohledu mnohem lépe...
Buduci rok bude za Yetim uz druhy v celkovom poradi :yes: