Testy
tak jak koncernáři, co vy na to? opel s touhle parádou kombíkový octávky či golfy převálcuje. a navíc skoro poloviční ceny. a co teprv design :yes:
Já ti nějak po tomhle autě netoužím .... s Oplem to mám podobně jako s Frantíkama ... měl jsem 2x Zafiru starší generace (1,8 a 2,2 benzín) a nějak už nevidím důvod, proč uvažovat o Oplu, protože jsem spokojen se služebním pasátem (nejlepší auto je služební) ..... až někdy si budu muset koupit svoje auto, koupím si pravděpodobně nějaký základní Mercedes, abych si zvýšil svoji imáge ... 😉
u nových vozů je už bezpředmětné očekávat spolehlivost v závislosti na konkrétní značce, ta jde prudce dolů a u každého modelu je velkou neznámou. ani nezkouším srovnávat passat s o třídu nižším segmentem. jinak MB si kup, nejlíp áčko, se všichni závistí pos.... 😄
A v čem konkrétně ty ostatní auta válcuje? V motorech to nebude, tam nabízí Škoda i VW více možností. V prostoru taky ne, tam je Astra i přes svojí nadutost na průměru. Ale věřím že nejen koncernová auta, ale i jiné konkurenty převálcuje váhou, která bude určitě opět zaručeně největší ve třídě.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Je pravda, že na Kadettu jsem ho dělal taky, ale byly to jen uhlíky, takže jsem to bral jako standardní opotřebení. A stalo se mi to samí u Citroenu.
V životě se mi alternátor nepokazil a neznám nikoho, komu ano 😄
v zamestnani (aj minulom) sme mali niekolko oplov ( astry, comba,merivy, aj nejaka vectra a signum) a alternator nezdochol nikomu. Auta sice mali svoje muchy, ale nic zavazne sa nenaslo 😉 . Ta moja vzorka oplov je vyrazne vacsia ako tebou uvedenych 5 kusov.
Naproti tomu 2kusy 2.0 tdi pd (1x passat, 1x oktavia) znamenalo 2x prasknuta hlava a 2x sada vstrekovacov. Taktiez i cez skusenost so 100% poruchovostou je to prilis mala vzorka na posudzovanie celej produkcie
Naproti tomu 2kusy 2.0 tdi pd (1x passat, 1x oktavia) znamenalo 2x prasknuta hlava a 2x sada vstrekovacov. Taktiez i cez skusenost so 100% poruchovostou je to prilis mala vzorka na posudzovanie celej produkcie
je to můj předpoklad, vycházím z mé představy zákazníka kombi nižší střední. sám jsem jím.
pro mne je důležitá cena, provozní náklady a užitná hodnota. auto se mi musí aspoň trochu líbit a taky mne děsí downsizing. TSI může být sebelepší, ale na 1.2 jsem moc velká konzerva. konečně, konzerva nekonzerva, nechci mít stejný auto jako každej druhej a tvářit se jako mistr světa, že jezdím v té bravwo, či jak to ten místní Pepík píše, koncernový kvalitě
pro mne je důležitá cena, provozní náklady a užitná hodnota. auto se mi musí aspoň trochu líbit a taky mne děsí downsizing. TSI může být sebelepší, ale na 1.2 jsem moc velká konzerva. konečně, konzerva nekonzerva, nechci mít stejný auto jako každej druhej a tvářit se jako mistr světa, že jezdím v té bravwo, či jak to ten místní Pepík píše, koncernový kvalitě
Takže když byla astra jedno z nejprodávanějších aut v segmentu (nevím jestli dokonce nepředhonila i golfa), tak ti co si ho kooupili nebyli "každý druhý" když jich bylo víc? A koncern nemá jenom 1,2 TSI, ale i 1,4 1,8 a 2,0 takže tam problém asi taky nebude. Takže jsi mohl klidně napsat, že se ti Ople zamlouvá víc (každý máme jiný vkus a priority) a ne tam psát jak všechny koncernáře převálcuje, když vlastně nenabízí nic navíc a dokonce na ně (alespoň) prozatím strácí například v nabídce motorů, nebo možnosti 4x4.
Já jsem jím také (zákazník nižší střední)... Když ponechám stranou kvalitu Škody/Volkswagenu (na kterou jsem si strašně rychle zvykl a proto bych snad ani nemohl jít jinam-a nemyslím tím ani tak poruchovost,jako spíš materiály, design a dílenské zpracování), je pro mne také důležitá cena a provozní náklady! A protože ty jsou hlavně u Škody (ale i u Volkswagenu) také na bezkonkurenční úrovni ( dostupnost servisu na každém rohu, ceny a dostupnost náhradních dílů, zůstatková cena vozu při dalším prodeji, pojištění ) neváhám si na "vstupu" připlatit a na "výstupu" vždy odcházím spokojený... Je to jen můj osobní názor,nikomu ho nevnucuji,ale ať už jsem vyzkoušel Focusy,Mondeo ( o francouzech se radši ani nezmiňuji ),vždycky jsem se rád vrátil jak píšete ke "koncernu" ! 😄
vem si cenu za kterou koupíš VW/Škoda, porovnej s konkurencí.
vem si cenu za kterou se prodáva třeba 5let stará VW/Škoda, a porovnej se stejně starou konkurencí.
rozdíl v obou případech bude +/- stejný 😉 Výhodou je, že VW/Škoda se asi (určitě) v bazaru neohřeje.
Kvalita a spracování interiéru u současné generace je v u většiny výrobců na vysoké úrovni. Zůstáva design - když ti vyhovuje koncernový, OK. 😉
vem si cenu za kterou se prodáva třeba 5let stará VW/Škoda, a porovnej se stejně starou konkurencí.
rozdíl v obou případech bude +/- stejný 😉 Výhodou je, že VW/Škoda se asi (určitě) v bazaru neohřeje.
Kvalita a spracování interiéru u současné generace je v u většiny výrobců na vysoké úrovni. Zůstáva design - když ti vyhovuje koncernový, OK. 😉
Potom je na mieste otázka, prečo vídam v bazároch dosť výraznú prevahu škodoviek...
lebo napr. Oktáviek sa predá skoro tolko, ako ostatných modelov dohromady. + to sem bazárnici sťahujú vo velkom napr. z Reichu, lebo vedia, že tu je velký záujem, a skor nalákajú na 10 ročnú Oktávku v TDI so 125tis KM na tachu, ako na 2 ročného Ceeda v plne výbave za rovnakú cenu...
alebo druhá možnosť - ten bazár okolo ktorého jazdíš je Škodovácky 😄
alebo druhá možnosť - ten bazár okolo ktorého jazdíš je Škodovácky 😄
:yes: první! 😄 pěknej kombík "nižší střední" třídy. ještě nedávno byly takhle dlouhý auta o třídu výš a před 15ti lety o 2 výš, kam ten svět spěje. za 10 let bude mít kombi nižší střední 5 metrů >😁 zas na druhou stranu za cenu hluboko pod 500tis. pořádnej kus auta i se silným dieselem. Já bych bral 1,4T, lepší kombinace než těžkej diesel s velkou turbodírou :yes:
Designově je docela povedená. Já jsem teda měl Opel nejradši, když dělal Kadetta, omegu a callibru. Měl jsem cadett karavan 1,6i a byl jsem s tím nadmíru spokojen. Bylo to moje třerí auto po škodě 105 a fiatu 127 (obojí jsem měl jen chvíli) a byl jsem spokojen.
Nové Opely mi do oka moc nepadly. Astra je zbytečně nafouklá na to jak je uvnitř prostorná. Snaží se vnějšími rozměry atakovat třídu výš, ale vnitřními rozměry je to normální průměr třídy. Nevím, co si od toho opel sliboval.
Nové Opely mi do oka moc nepadly. Astra je zbytečně nafouklá na to jak je uvnitř prostorná. Snaží se vnějšími rozměry atakovat třídu výš, ale vnitřními rozměry je to normální průměr třídy. Nevím, co si od toho opel sliboval.
1.4T / 88 kW nemůže při 4900 otáčkách kroutit 200 Nm. To jsou údaje pro 103 kW verzi.
když to může kroutit 1.2 TSI od VW tak proč ne i 1.4 s 88kw od opla? spíš ta 103kw by měla kroutit víc podle mě
protože 200 Nm při 4900 otáčkách se rovná výkonu 102.625 kW.
Výkon = točivej moment x otáčky za minutu x 2 pí děleno 60 (přepočet na radiány za sekundu).
Středoškolská fyzika 😉
Výkon = točivej moment x otáčky za minutu x 2 pí děleno 60 (přepočet na radiány za sekundu).
Středoškolská fyzika 😉
neblbni, tohle my jsem na střední škole na fyzice určitě neměli >😒]
ledaže bys myslel nějakou specializovanou školu 😄
ledaže bys myslel nějakou specializovanou školu 😄
Tak keď si chodil na strednú hotelovú, tak ste to nemali. 😉
Já mám prachsprostý gymnázium 😄
Tak pokiaľ si mal zameranie na techniku alebo nejaký odbor súvisiaci s fyzikou, rozhodne ste brali viac užitočných vecí ako na mnohých iných školách.
Neměl, to bylo gymnázium s rozšířenou výukou jazyků.
velká hmotnost, málo místa a hodně tlačítek......spokojeni? >😒]
Celkom si to vystihol...
Nechápu proč pořád reaguješ na články o Opelu stále stejnými plky, když ti nynější výtvory značky tak nesedí a vidíš na nich pouze zápory.
Jenže má poravdu. Nebo snad něco, co je nahoře napsáno, pravda není?
Má pravdu? Nemá, je to jen jeho názor. Kombíky od Astry byly vždy velmi praktické i když nevynikaly v jiných ohledech. Vysoká hmotnost? Koukni kolik lidí podle prodejů tohle neřešilo.. Málo místa? Ano, možná v poměru s velikostí karoserie, jinak je tam stejně místa jako jinde - průměrně. Moc tlačítek? Nevyzná se v tom pouze neinteligentní blb, který spíš nechce. Pro mě je to ideální, každé tlačítko má svou fci a dá se na to velice rychle zvyknout. Ti, co tady melou o množství tlačítek v Astře seděli max.10minut na předváděčce..
S tými spínačmi sa stotožňujem. Tiež som šiel len pár km s predvádzačkou, ale nemal som pocit, žeby som si na to nevedel zvyknúť. Veľa tlačidiel pôsobí na prvý pohľad mätúco, ale v aute najazdíš desaťtisíce km, stráviš pár rokov, o chvíľu budeš všetko stláčať popamäti. Skôr dvoj- a viacúrovňové nastavovanie v menu je na obtiaž, odpútava pozornosť a trvá dlhšie. Ja tak mám riešené vypínanie ESP: namiesto jedného tlačítka na palubovke to mám v 3 podúrovni palubného PC a kým to nájdem, trvá to.
tak snáď ale ESP nevypínaš každý deň nie? 😉
osobne mám v aute málo čudlíkov (čo ma teda poriadne s..e >😒] ) Najviac ich má rádio. To má tolko funkcí, že 90% z nich by som ani nevedel popísať, nato ešte používať >😁 Takže aj tak furt mačkám len tých pár a keď potrebujem niečo nastaviť, tak proste vytiahnem manuál a pohrám sa s tým chvílu. No a to nastavovanie zatial prebehlo raz - keď som to rádio namontoval :-! >😒]
osobne mám v aute málo čudlíkov (čo ma teda poriadne s..e >😒] ) Najviac ich má rádio. To má tolko funkcí, že 90% z nich by som ani nevedel popísať, nato ešte používať >😁 Takže aj tak furt mačkám len tých pár a keď potrebujem niečo nastaviť, tak proste vytiahnem manuál a pohrám sa s tým chvílu. No a to nastavovanie zatial prebehlo raz - keď som to rádio namontoval :-! >😒]
No keď som prvýkrát zapadol v záveji a nevedel sa vyhrabať, pretože ma protipreklz nepustil, musel som vypnúť ESP a kým som ho našiel, tak som si dobre zanadával. 😉
A teraz ho vypínam, keď vchádzam do areálu, kde mám dom a (v bezpečí prázdnej cesty samozrejme) chcem trošku zahodiť zadok zatiahnutím ručnej. >😁
A teraz ho vypínam, keď vchádzam do areálu, kde mám dom a (v bezpečí prázdnej cesty samozrejme) chcem trošku zahodiť zadok zatiahnutím ručnej. >😁
tak to ESP si teraz nacvičíš a zachvílu to už budeš robiť za jazdy a druhou rukou ešte aj rádio poladíš >😒]
u nás na ulici včera najprv na parcele naproti zapadol velký náklaďák (s takou vysúvacou hadicou na betonovanie). druhý ho prišiel zachraňovať, no bol to celkom hardcore. A medzitým na vedlajšej ulici zapadal ťahač s návesom. nevedel sa dostať cez zakrutu, tak skúsil cúvnúť na našu ulici a ... zapadol. Ráno tam stále stál. A šmykom jazdia všetci, vzhladom k tomu že nikto sa o odpratávanie snehu velmi nestará >😒]
inak tú rúčku som si cez víkend tiež trochu potrénoval a dnes sa mi to veru hodilo. Otáčal som sa cez električkové kolaje, rozjazdený sneh a aj keď som išiel fest pomaly, v tom kentuse mi to zrazu prestalo zatáčať a furt rovno...
u nás na ulici včera najprv na parcele naproti zapadol velký náklaďák (s takou vysúvacou hadicou na betonovanie). druhý ho prišiel zachraňovať, no bol to celkom hardcore. A medzitým na vedlajšej ulici zapadal ťahač s návesom. nevedel sa dostať cez zakrutu, tak skúsil cúvnúť na našu ulici a ... zapadol. Ráno tam stále stál. A šmykom jazdia všetci, vzhladom k tomu že nikto sa o odpratávanie snehu velmi nestará >😒]
inak tú rúčku som si cez víkend tiež trochu potrénoval a dnes sa mi to veru hodilo. Otáčal som sa cez električkové kolaje, rozjazdený sneh a aj keď som išiel fest pomaly, v tom kentuse mi to zrazu prestalo zatáčať a furt rovno...
čudliky jsou supr :yes: :yes: :yes: 😉
Aj tie prípadne neobsadené?
Pokud nemáš na obsazení čudlíků, kup si htp 😉 Ale pokud se ti zdá příjemnější koukat na černý plast, který opravdu přidá na kráse palubovky... Si fajnšmekr 😉
Myslíš, že viac tlačítiek by niečomu prospelo?
[odkaz]
[odkaz]
to su klasicke vety novinarov. Bol si v tom jazdit? Skusal si to auto v reale? Sedel si v nom? My sme boli pozerat astru a miesta je tam dost na nizsiu strednum, pocitovo mi to pripadalo este lepsie ako v octavke kvoli nie tak sirokemu stredovemu opanelu. Vela tlacidiel problem nie je, to je umelo vyvolany problem. To ze su niektore slepe, no a co? Ked si chces neiktou funkciu dorobit, nemusis vrtat do palubky. Potom by si mohol predpokladat za vadu aj to ze ma natiahnute kable na elektriku aj na funkcie ktore nema. A tazka vaha? Zaujimave ze na A5 ktora vazi 1800 kg to nikomu neprekaza. Zalezi ktory motor si vyberies. Prednedavnom si tu pisal v odstavci pod octaviou tour ze 1,6 tusim 74KW je dostacujuci motor. A sprdaval si tych ktori chceli viac. teraz ti je zrazu 103 KW malo na auto co vazi o 100 kg viac?
nerieš ho, je to marné... aj mňa už presvedčil, že sám nerozumie tomu čo píše... 😉
ale preco, nahodou Klaudius pise vcelku v pohode, s vela vecami suhlasim co pise, len teraz si trosku sam odporuje.. A trosku citim nenavist k oplu. Ja som sice presedlal uz 5 rokov dozadu na BMW ale k oplu mam taky dobry vztah, lebo moje prve auto boal Astra G a odvtedy sledujem co sa s touto znackou robi. Astra bola pre mna fakt dobre auto a bolo velmi spolahlive. Doteraz jazdi u nas v rodine, ma 12 rokov a nebol s nou jediny problem.
Neobsadené zostávajú len veci typu vyhrievanie predných sedadiel. Iné funkcie, ktoré auto nemá (na rádiu, klíme) v zásade nemajú ani tlačidlá.
Tak neviem, ako to robia v Astre, v Merive máš všetky tlačítka aj keď si kúpiš základ bez rádia. Akurát to nefunguje.
Proste príliš veľa tlačidiel nie je na mňa. 😉
Proste príliš veľa tlačidiel nie je na mňa. 😉
Holt si musíš koupit vůz pro jednoduchý lidi 😉
Jak si přišel vlastně na to rádio bez funkce? Nebyla to jen nějaká předváděcí série? Mně se to nějak nezdá. Když se podívám na konfigurátory v Německu a v Čechách, tak je zde možná vizualizace a v základních verzích je odkládací schránka místo rádia.
[odkaz]
Zkusím se zeptat známého, prodejce v Oplu.
ad Astra.: Musím říct, že pěkné auto. Momentální designová stránka Oplu je mi velice sympatická.
[odkaz]
Zkusím se zeptat známého, prodejce v Oplu.
ad Astra.: Musím říct, že pěkné auto. Momentální designová stránka Oplu je mi velice sympatická.
O Merive mi to povedal priamo predajca. Mali zákazníka, čo si zobral základ, ani si neuvedomil, že tam nie je ani rádio, pretože napohľad tam bolo. Vzápätí reklamoval, že rádio nefunguje - vysvetlenie, že aj v holátku má všetky tlačidlá, len "črevá" chýbajú a to, čo tam nie je, samozrejme nemôže fungovať, by trochu šokovalo asi aj mňa...
Mne Astra až tak sympatická nie je. Na druhú stranu je uhladená a nekonfliktná, čiže, až na drobné výhrady k palubke, ma ani nejak neirituje. Vytknúť sa jej dá určite privysoká hmotnosť, s tou atakuje už autá o triedu vyššie, a tiež vzhľadom na vonkajšie rozmery len priemerne priestorný interiér. Priveľa tlačidiel na palubke nie je moja krvná skupina, som skôr zástancom možno vzletného, ale určite pravdivého hesla: "V jednoduchosti je krása".
Mne Astra až tak sympatická nie je. Na druhú stranu je uhladená a nekonfliktná, čiže, až na drobné výhrady k palubke, ma ani nejak neirituje. Vytknúť sa jej dá určite privysoká hmotnosť, s tou atakuje už autá o triedu vyššie, a tiež vzhľadom na vonkajšie rozmery len priemerne priestorný interiér. Priveľa tlačidiel na palubke nie je moja krvná skupina, som skôr zástancom možno vzletného, ale určite pravdivého hesla: "V jednoduchosti je krása".
Nový Opel Astra (pardon, Sports Tourer) je pořádný kus auta. Je ještě o 20 mm delší než první Ford Mondeo a o něco těžší. Místo uvnitř mohu zatím mohu hodnotit jen podle (kritických) testů, velikost kufr a všechny vychytávky kolem jsou OK. Jenže do tak velkého auta musí přijít i pořádný motor. Ve srovnávačce Autobildu měli naftový dvoulitr s 118 KW oproti 103 KW 2.0TDI v Golfu. Výkony jsou srovnatelné, Astra žrala o 0.6 litru více. Navíc mají oplácké diesely velké problémy s kultivovaností. Benzíny budou klidnější, zase si vezmou o trochu (o dost) víc. Naproti tomu Astra brzdila nesrovnatelně lépe než Golf.
Počet tlačítek hodnotím naopak kladně, člověk se je naučí znát poměrně rychle a je to daleko lepší než něco lovit v menu nebo v dvoj- nebo trojfunkčních tlačítkách konkurence. Snad už i ovládání směrovek funguje normálně.
Jezdil jsem s minulou verzí Astry a doufám, že Opel udělal něco s tragickou spolehlivostí dieselů, resp. turbodmychadel. Ta byla nutno měnit téměř častěji než rozvodový řemen.
Souhrn - Astra je zajímavé auto, problém bych viděl v motorech, tam je konkurence o kus dál. Paradoxně bych spíš volil pro klid obyčejnou atmosféru 1.6. Ale svezl bych se docela rád s 1.4 turbo, porovnání s Octavií nebo Focusem by bylo zajímavé. Ale opravdu muselo být to auto tak velké?
Počet tlačítek hodnotím naopak kladně, člověk se je naučí znát poměrně rychle a je to daleko lepší než něco lovit v menu nebo v dvoj- nebo trojfunkčních tlačítkách konkurence. Snad už i ovládání směrovek funguje normálně.
Jezdil jsem s minulou verzí Astry a doufám, že Opel udělal něco s tragickou spolehlivostí dieselů, resp. turbodmychadel. Ta byla nutno měnit téměř častěji než rozvodový řemen.
Souhrn - Astra je zajímavé auto, problém bych viděl v motorech, tam je konkurence o kus dál. Paradoxně bych spíš volil pro klid obyčejnou atmosféru 1.6. Ale svezl bych se docela rád s 1.4 turbo, porovnání s Octavií nebo Focusem by bylo zajímavé. Ale opravdu muselo být to auto tak velké?
neviem odkial mas tu tragicku nespolahlivost oplackych dieslov, ked opel uz tusim svoje diesle nedava nikde ale pouziva len fiatacke ktore su praveze spolahlive.
[odkaz]
so spolahlivostou su oplacke - teda fiatacke diesle na tom lepsie ako koncernove. je to tak aj ked sa to mnohym nepaci.
[odkaz]
so spolahlivostou su oplacke - teda fiatacke diesle na tom lepsie ako koncernove. je to tak aj ked sa to mnohym nepaci.
1.9CDTI a 1.3CDTI sú fiaťácke.
1.7CDTI bol ale tuším origo Opel, a aj nové 2.0CDTI sú Opel. GM sa s Fiatom pár rokov dozadu rozkmotrilo a už nespolupracujú 😉
1.7CDTI bol ale tuším origo Opel, a aj nové 2.0CDTI sú Opel. GM sa s Fiatom pár rokov dozadu rozkmotrilo a už nespolupracujú 😉
tie nove neviem teda. Ale cital som o tych starsich 1,7 a 1,9 len chvalu. Vykonovo priemerne ale spolahlivostou su ludia spokojni. A to ich beha dost, ako vo firmach tak sukromnici. Tieto nove uz netusim ako su na tom. To asi ukaze az cas.
panebože co to je za módi nacpat do takovýhle krabice voturbenou čtrnácti stovku nebo šestnácti stovku a nebo nedejbože diesel a za model auta napsat sport???? co je na tom sportovního??vzhled??jizdní vlastnosti???výkon motoru??? jediný co je na tomhle autě sportovní je ten nápis SPORT!
Že by? 😉
Koupil jsem to auto s motorizaci 1.6 atmosfer. s tim, ze na starem motoru neni co zkazit. Je. Nejprve signalizace zavady brzd, odstraneno na 3. pokus, odpadly blinkr v blatniku, ktery jsem na radu servisu prilepil silikonem a nakonec, asi po 1000km - samovolne se zvysujici otacky motoru, pomala decelerace ve velkych rychlostech. Trikrat v servisu, reseno na urovni technickeho centra Opel bez jakehokoliv reseni. To vse behem 2 mesicu od porizeni, 2500km. Servisni podpora nula, proklamace nahradniho auta pri poruse v zaruce nula... Auto se mi velmi libilo ale po letech jezdeni s koncernovymi vozy VW jsem byl zvykly na jinou kvalitu a poprodejni servisni podporu novych aut. Takze Opel nikdy vice, i kdyby bylo auto sebepovedenejsi v designu!
Miesta vzadu by som čakal kráľovsky, vzhľadom na rozmery strednej triedy, a ejha, ani v kombi nič extra. O kritizovanej šírke interiéru nehovoriac.
Motory napriek turbu a 6st. M sa narobia s ťažkou karosériou, čo jednak lezie do spotreby, jednak vylučuje použitie v tejto triede stále bežnej motorizácie 1,6 - 85 kW a menej. Absolútnym minimom bude zrejme to turbo 1,4.
Takže hoci sa mi dizajnovo veľmi páči, interiér je tiež veľmi slušný, podvozok najlepší z ne-multilinkových konkurentov, motory papierovo výkonné, v reáli - podľa článku - evidentne nežiari a asi sa bude radiť k možno lepšiemu, ale stále priemeru kategórie. 8-s