Ekonomika

Zpět na článek

Renault Espace: Ceny na českém trhu po faceliftu

35 komentářů

zlysoused
:yes:
Avatar - manitou
manitou
po těch létech, stále nádherný ;-) :yes:
webpaja
Na letiště Alberte! :-! ;-)
Avatar - manitou
manitou
no hlavně, že nechceš rovnou do Alberta ;-) :yes:
Avatar - dicky
dicky
Cena je super a to auticko je docela nadcasove a mouchy uz tez vychytali po letech .
Rikam proc ne preju uspech
Klaudius
Človeče, to by som nikdy nepovedal, že ti raz dám pod príspevok :yes:
kuko
Rodinný ideál - 635tis., slušný a bezproblémový benzin, který na Espace v pohodě stačí, výbava zahrnuje vše pro běžný silniční život nutné. K tomu krásný dizajn, který i po těch letech dokáže držet krok s konkurencí, no a "netradiční" interiér, který co se týče materiálů a spracování taky nestrádá. Tuhle malou kaňku bych prostě dokázal překonat :-)

Možná jedinou vadu vidím v kombinaci automatu jen s nejsilnějším motorem.

Bylo by škoda, kdyby "průkopník" Renault opustil tuhle kategorii. No ale stávají se i horší věci...
Klaudius
No, možno mešká s nástupcom, ale pevne verím, že segment neopustí. Ak aj mali v Renaulte podobné myšlienky, tak sa ich snáď po príchode nového Sharanu vzdali nadobro.
Espace vyzerá stále dobre, ale morálny vek je na ňom už znať, napriek dobrej cene bude Sharanu len ťažko konkurovať...
kuko
ono je to také dvojznačné - už Ford dvojicou S-Max/Galaxy naznačil, že tento segment v EU zďaleka nie je mrtvy. Sharan bude asi tiež celkom úspešný. Espace ale posledné roky skor prežíva. Akoby tento segment proste pre Francúzov bol pomaly stratený... Alebo len proste vyrastené Grand Scénic/5008 kradnú zákazníkov Espacu, a na Grand Espace ich už potom zostane proste velmi málo.

Sharan bude určite velmi dobrý. Ponúkne štandardné ťažké zbrane koncernu - hafo motorov, dobré automaty, individuálizáciu a napr. aj posuvné dvere.

Espace zatial može kontrovať napr. pohodlím, dobrou výbavou už v základe, výborným dieslom a prívetivou cenou. A podla mňa je stále najkrajším z celého segmentu. Jediný vážný konkurent v tomto smere je S-Max
pogo26
O následníka Espace bych se nebál. Ve Francii je ve své třídě nejprodávanější / cca 400 ks měsíčně / a bylo by nesmyslné vyklízet pozice. S-Max měl výhodu v tom, že Ford doposud nedělal 7 místný C-Max. Naproti tomu Espace má velkou 7 - místnou francouzskou konkurenci, která bere hodně zákazníků. Jen dle měsíčních francouzských prodejů je to jasné. Počítám. že 7 - místných mezi nimi bude docela dost.
Scénic - 7000
5007 - 2000
C4 Picasso - 4000
kuko
no právě, "krátký" Espace má silnou konkurenci z domácí stáje - Grand Scénic. Ten už ve své první generaci nabízel prostorově velice podobné hodnoty za výrazně nižší cenu. Ano, Scénic byl pří svém uvedení míněn spíš jako luxusnější MPV (už jen motorizace - začínalo se na benzinu 2.0 a nejsilnější 1.9dci a končilo na 3.5V6 a 3.0V6 naftě), ale otázka je, jestli je dost zákazníku na takovouhle parádu.

O prodeje ve Francii se nebojím, ale samy to asi neutáhnou.

Co takhle kooperace s Nissanem v této kategorii? Skoro každý japonský výrobce má v programu velké MPV (ať už pro domácí, nebo US trh). To by nemuselo být marný
pogo26
Nevím proč, ale kooperace mezi Nissanem a Renaultem je asi tabu. Jdou zcela opačnou cestou než VW. Jejich modelová skladba je zcela jiná / asi záměrně /. Nejvíc to jde vidět na SUV/ Crossoverech, kde Nissan kraluje a Renault nic. Naopak zase Nissan nemá nižší střední a střední třídu. Prostě opak VW, který by vše dělal pod všema značkama co má doma.
kuko
ano, taky jsem si všiml. Otázka je, jestli je to správný směr. Myslím, že např. Nissan měl docela slušnou pozici i tradici v nižší střední třídě v Evropě a Tiida skutečně nemůže uspokojit zákazníky předchozí Almery a Sunny. A že by si nějak extra konkurovali s Meganem?

Stejně tak SUV - Nissan to mohl klidně táhnout dál na poli hard-core SUV které se neleknou ani pořádnějšího terénu, Renault naopak mohl nabízet třeba módní asfaltové SUV alá Kuga.

A přitom třeba nová Micra nevadí Twingu/Cliu? Nu co, zvláštní věru :-|
pogo26
VW ukázal, že se není třeba bát kanibalizace v rámci koncernu. Dává jen větší šanci , že si zákazník vybere v rámci koncernu a nepůjde ke konkurenci. Takhle někdo nechce Nissan a končí u konkurence. Stejné je to z Renaultem.
kuko
plně souhlasím - ty dvě značky mají myslím dost rozdílný okruh zákazníků a vzájemně by se moc nekanibalizovali. Naopak absence v určitých segmentech je strátou zbytečnou. Nissan prakticky stratil slibnou nižší střední a střední a eventuální návrat bude sakra těžký...
Klaudius
Tak to je fakt, MPV od Nissanu vo francúzskom obleku a s francúzskymi spôsobmi by nemusemusel byť márny pokus. Určite lepší ako vyššia stredná od Samsungu.
Klaudius
Zase Ford má usadlejší Galaxy a ten už 7-miestny je.
Francúzska 7-miestna konkurencia je doradu o triedu nižšie, že Espace doháňa, je vec morálneho veku dožívajúceho Espace a stále rastu rozmerov nových modelov.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Není to tak dávno, co člověk musel hledat důvody, proč to auto koupit.... (myslím i ren. obecně)....... uběhlo trošku vody v Ostravici a Lučině a hle, člověk hledá důvody, proč si ho nekoupit..... . Hmmmm.....
Xylo
Ahoj, to mě docela zajímá ... nějaký dobrý důvod, proč si koupit zrovna takhle velké auto. Asi člověk musí mít velkou rodinu nebo tak něco. Moje jediná zkušenost z tohohle segmentu je předchozí Sharan v plné výbavě a všema písmenkama červenýma :-) ... nemám vůbec žádné pochyby, že to bylo to nejhorší auto, co jsem kdy řídil ... jinak mám VW rád ...
kuko
vystihl jsi to úplně přesně - velká rodina.

Jinak ojetiny jsou docela žádané i třeba mezi řemeslníky - přes týden malá dílna, přes víkend dostavník pro celou rodinu.
coolio
Místo pro koníčky a zájmy, naprostá univerzálnost. Tohle si koupí ti co jezdí na koních - tahají vozejk a vzadu vozí sedla. Nebo raftaři. Nebo kajakáři. Atd.

Dodávky v osobních verzích nejsou konkurenti v pravém slova smyslu - tohle rychlostní pohodlný osobák který je schopen odvézt i pořádný kus nákladu, aniž byste museli uvnitř kočárek nebo kolo skládat.
Klaudius
Tie užitkáče prerobené na osobné autá sa vozidlám MPV približujú. Mám nové Kangoo a tých rozdielov voči predchádzajúcemu Scénicu je minimum. Podvozok s jeho kvalitami prebral, čiže mäkký, plavný, pohodlný, motor je ten samý, ktorý dostáva nový Scenic aj GrandScenic, za plus beriem bočné posuvné dvere a väčšiu vnútornú výšku kabíny. Nevýhodou je slabšie odhlučnenie a menšia tuhosť kaosérie, na diaľnici zaváži väčší odpor vzduchu. Inak výbava je prakticky zhodná, navrch mám zabudovanú navigáciu. Priestoru je o kus viac ako ponúkal Scénic. Inak interiér vyzerá dobre, síce tvrdé plasty, ale dobre vyzerajúce, a prakticky žiadny viditeľný plech v kabíne.
kuko
tak ono nové Kangoo (a aj konkurenčné Berlingo) v súčasnej generácii v osobnej verzii vyzerá už velmi dobre. Prvá generácia bola úplne jasná - osobák núdzovo prerobený z užitkáča, aj keď ani to nebolo úplne márne
Klaudius
Ako už napísal kuko - rodina. Manželka + 3 deti. To znamená 3 autosedačky - do ktorého bežného auta ich napcháš? Dovolenka - priestorná kabína sa sakra hodí, výklopné stolčeky super, hračky, DVD...na všetko je dosť miesta. Kufor vezme všetko na 2 týždne. 7-miestna verzia - veď občas treba okrem rodiny pribrať aj starých rodičov... Živnostník-podnikateľ má ešte viac dôvodov.

Mimochodom, čím bol ten Sharan taký zlý?
Xylo
K Sharanu .. měl jsem MPV období, i když vlastně nic moc nevozím .... nějakým omylem jsem se dostal k Oplu Zafira (předchozí generace) a líbilo se mi to, tak jsem skončil v novém zaměstnání do Sharana. Prostě to není klasické osobní auto ... asi spíš dodávka ... jízdní vlastnosti špatné naštěstí v kombinaci se slabým motorem, děsné zadní sedačky ... hafo místa to ano ;-) ... a pořizovací cena děsná ....
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Jsem zvědavý na další generaci. U mě vede C4 GP, před C8 bych dal Espace přednost.
Klaudius
C8 má k dobru posuvné zadné dvere, to je silný argument, a viem o čom hovorím.
acALIEN
Kdo si tenhle pohrebak muze koupit? Mluvim o designu i ,,zarucene" bezpecnosti Fr. aut.... :-!
kuko
tak nám napiš něco o "zaručené" bezpečnosti jiných výrobců ;-)
Klaudius
že sa vôbec niečo pýtaš takého mimozemšťana >:-[]
kuko
pýtam sa, lebo sám zdaleka neviem všetko a rád sa nechám poučiť. Detto od rozvinutej mimozemskej civilizácie >:-[]
acALIEN
Je vseobecne zname, ze testy NCAP jsou sice fajn, ale realita je jina, v realu totiz nenabouras, castokrat, pod stejnym uhlem, stejnou rychlosti a stejnou casti auta, jako pri NCAP testech. Dej si na youtube par ,.vs" videi a podivej se, jak ktera auta dopadaji, nebo se podivej na havarie tehle Fr. , It. a Sp. rakvicek. Nedavno se o tatu zabil chlap v Meganu a to vzal tatu do boku cumakem. Good luck hosi. :-!
kuko
naštěstí kritéria při NCAP testech jsou pro německá/japonská/... auta nastavena jinak než pro francouzská, a díky tomu jsou bezpečnější...

Rád se podívám na výsledky nějakého "správného" testu, který lépe změří bezpečnost vozidel. Hoď sem link, metodologii, seznam testovaných vozů ;-)

nepřijde ti divné, žeby jen fran/ital/špan auta měly být nebezpečná? Ono asi za tím bude spíš jakási zášť osobního rázu. Napiš že se ti tyhle auta nelíbí, ale takovýmto blábolem se akorát strapňuješ...
Popenec
Překrásný to vůz :yes: Moc jsem ho chtěl, ale peněz nebylo nazbyt. Skončil jsem u Scénica II s kterým jsem velmi spokojený už 2 roky, ale Espace je Espace. Snad někdy jindy :-)
Klaudius
Tiež som mal Scénic II (1.5dCi/60kW). Fajn auto. Ale už mal svoj vek, predchádzajúci majiteľ ho zrovna nešetril, tak som ho vymenil.