Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Mondeo 2,0 SCTi EcoBoost Powershift – ST inkognito

Downsizing, 240 koní a dvouspojková převodovka. Jak funguje tahle kombinace v omlazeném mondeu?
Zpět na článek
15. 12. 2010 13:04
15. 12. 2010 14:00
15. 12. 2010 14:15
16. 12. 2010 13:18
10. 1. 2011 23:58
neregistrovaný "adalbert"
15. 12. 2010 15:31
15. 12. 2010 16:16
15. 12. 2010 18:01
15. 12. 2010 19:24
15. 12. 2010 20:38
16. 12. 2010 02:17
16. 12. 2010 09:42
16. 12. 2010 12:44
16. 12. 2010 12:52
16. 12. 2010 17:28
16. 12. 2010 05:14
16. 12. 2010 08:44
16. 12. 2010 09:42
16. 12. 2010 19:21
16. 12. 2010 10:36
16. 12. 2010 10:41
16. 12. 2010 10:47
16. 12. 2010 10:52
16. 12. 2010 10:53
16. 12. 2010 11:52
16. 12. 2010 11:02
16. 12. 2010 12:07
16. 12. 2010 13:07
16. 12. 2010 13:58
16. 12. 2010 14:13
16. 12. 2010 16:13
16. 12. 2010 16:55
16. 12. 2010 08:43
16. 12. 2010 09:44
16. 12. 2010 10:23
16. 12. 2010 10:25
16. 12. 2010 10:35
16. 12. 2010 10:40
16. 12. 2010 10:49
16. 12. 2010 10:51
16. 12. 2010 11:55
16. 12. 2010 10:58
16. 12. 2010 10:45
16. 12. 2010 11:01
16. 12. 2010 11:54
15. 12. 2010 16:59
15. 12. 2010 18:13
15. 12. 2010 21:38
15. 12. 2010 20:15
15. 12. 2010 21:36
16. 12. 2010 07:49
neregistrovaný "Mamutko"
11. 1. 2011 00:05
neregistrovaný "adalbert"
16. 12. 2010 09:21
16. 12. 2010 11:22
16. 12. 2010 11:38
16. 12. 2010 11:39
16. 12. 2010 12:09
16. 12. 2010 12:16
16. 12. 2010 12:23
16. 12. 2010 12:52
16. 12. 2010 14:18
16. 12. 2010 15:08
16. 12. 2010 12:42
neregistrovaný "RayBan"
16. 12. 2010 16:38
neregistrovaný "RayBan"
16. 12. 2010 12:52
16. 12. 2010 20:22
17. 12. 2010 09:59
16. 12. 2010 12:54
16. 12. 2010 14:45
16. 12. 2010 15:14
16. 12. 2010 15:27
16. 12. 2010 15:50
16. 12. 2010 15:56
16. 12. 2010 16:03
16. 12. 2010 16:31
16. 12. 2010 16:34
17. 12. 2010 03:17
17. 12. 2010 08:09
17. 12. 2010 08:28
17. 12. 2010 11:26
17. 12. 2010 14:38
17. 12. 2010 13:22
17. 12. 2010 14:42
17. 12. 2010 15:04
17. 12. 2010 03:22
16. 12. 2010 13:58
16. 12. 2010 14:23
16. 12. 2010 13:38
neregistrovaný "malson"
16. 12. 2010 15:09
11. 1. 2011 00:21
neregistrovaný "adalbert"
26. 1. 2011 06:26
28. 1. 2011 02:54
neregistrovaný "adalbert"
28. 1. 2011 07:28
29. 1. 2011 05:33
neregistrovaný "adalbert"
29. 1. 2011 08:46
5. 2. 2011 06:50
neregistrovaný "adalbert"
17. 12. 2010 00:29
15. 12. 2010 13:04
spotřeba
Ta spotřeba na tohle auto vypadá hodně solidně. To vypadá, že i budoucí Focus ST nemusel být tak rozežraný...
Rozbalit vlákno
4
15. 12. 2010 14:00
Re: spotřeba
Bude hodně záležet na stylu jízdy, ale pokud by byla dlouhodobá spotřeba do 9 litrů, tak je to paráda.
15. 12. 2010 14:15
Re: spotřeba
Tak je jasný, že když na to bude někdo šlapat tak to klidně na 13-15l vyleze. Ale při běžné jizdě by spotřeba, co je v testu byla hodně dobrá....
16. 12. 2010 13:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
16. 12. 2010 17:05
Re: spotřeba
Primárně na ni určitě nekoukají, ale alespoň do jisté míry zajímá vlastně každého, STéčko není "Ferrari", tam je to v tomto ohledu zase ještě trochu jinak...
15. 12. 2010 14:04
Mondeo EcoBoost 1.6
Docela by mě zajímal test Mondea s motorem EcoBoost 1.6. - výkon 118 kW sice podstatně nižší než u 2.0, ale na Mondeo podle mě stále dostatečný, navíc to je s manuálem. Škoda jen, že Ford už nedělá verzi 4x4.
Rozbalit vlákno
2
15. 12. 2010 15:14
Re: Mondeo EcoBoost 1.6
Jo toho 4x4 je skoda, potom by ty kola v testu take tolik za techto prirodnich podminek nehrabala, torque steer je jen dusledek celeho vykonu na predek.

Kdyz to vezmu, Passat ma 4x4 tedy AWD. To same Opel Insignia. To jsou dva nejvetsi konkurenti v EU. Tady nechapu, jak u Fordu nekdo muze trvdit, ze AWD zakaznici nechteji... :no:

Mohou to lide z marketingu Fordu okecavat jak chteji, ale cim drive si priznaji, ze jim AWD chybí v podstate na vsech modelech, tim lepe pro ne.
neregistrovaný "adalbert"
10. 1. 2011 23:58
Re: Mondeo EcoBoost 1.6
No nevím - zas tak moc Passatů a Insignií s tzv. 4x4 (Haldexem) jsem neviděl. Iinsignií jsem ostatně vůbec moc neviděl.
Kdysi jsem se rozhodoval mezi Volvem V70 AWD a normálním a nakonec jsem peníze dal raději do dodatečné výbavy (vyšší spotřeba, nižší maximálka a horší zrychlení). Haldex vám možná pomůže při rychlém rozjezdu z křižovatky a na sněhu, ale v běžných krizovkách - předjíždění z 60ti nebo 80ti už se to nepozná, váha navíc spíš škodí.
A v zatáčkách to je to podle mne taky nanic. S Haldexem jsem se moc bezpečně necítil. Tam vás náhlé sepnutí haldexu z té zatáčky spíš vystrčí. Smysl v zatáčce má pravé 4x4 (Subaru nebo Audi, případně BMW x-drive, které v krizi připojuje přední kola).
15. 12. 2010 15:31
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
39
15. 12. 2010 16:16
Re: nadhera
Na těch kolech je správně jen lichý počet ramen, jinak je to dokonalý kýč, který navíc opticky kolo zmenšuje.
15. 12. 2010 18:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 12. 2010 20:38
Re: nadhera
Není důležité, co se tu komu líbí. Kola s paprsky musí mít vždy lichý počet těch paprsků, to ford naplnil, žel nezvládl ty kýčovité okraje. Co si o tom myslím já, nebo dokonce ty, to není vůbec důležité. Kýč je kýč.
16. 12. 2010 02:17
Re: nadhera
Proč by měla mít kola lichý počet paprsků? Já mám na letních i zimních kolech sudý počet paprsků a nevidím v tom problém :-)
16. 12. 2010 09:42
Re: nadhera
Je to nepsané pravidlo gentlemanů, tak jako si asi těžko můžeš zapnout spodní knoflík u saka, nelze mít sudý počet ramen. Tohle samozřejmě neplatí jen tam, kde je těch ramen tolik, že tvoří "ježka". Jde o to, že pět ramen je ideál, je v tom dokonalá harmonická balance. tohle ví jednak desetiletí u Porsche, jednak desetiletí u Ferrari. Od nich to kopíruje celý svět. Vyjma kýčařů...
Avatar - iudex
16. 12. 2010 12:44
Re: nadhera
Máš úplnú pravdu. Päť ramien je ideál, takpovediac klasika.
16. 12. 2010 17:28
Re: nadhera
S knoflíkem je to jasný, ale teď nevím jestli 10 resp. 12 paprsků už tvoří ježka nebo jsem kýčař? :-)

Když se dívám na alu zn. OZ, Speedline, Team Dynamics apod., tak nabízí většinu kol se sudým počtem a nezdá se mi, že by vyráběli kýčovitá kola ;-)

EDIT: Dotaz beru zpět, 10 paprsků už tvoří ježek, jak jsem se dozvěděl níže. >:D
16. 12. 2010 05:14
Re: nadhera
Hloupost! Nelze to takhle paušalizovat. A co auta které mají čtyři šrouby? Pokud nejsou schované pod středovou pokličkou tak to při lichém počtu paprsků vypadá otřesně.
16. 12. 2010 08:44
Re: nadhera
proste patent na svetovu pravdu tu ma len jeden 8-s
16. 12. 2010 09:42
Re: nadhera
Šrouby nehrají vůbec roli.
16. 12. 2010 19:21
Re: nadhera
A to já bych řekl, že šrouby jistou roli hrají. Bez nich totiž to kolo na autě moc nedrží ;-)
Avatar - Katikakus
16. 12. 2010 10:36
Re: nadhera
Hmm, tak tohle nekdo nezvladl ani poctem paprsku:
[odkaz]
16. 12. 2010 10:41
Re: nadhera
Ale samozřejmě zvládl, to jen ty to nevidíš. Orientuj se podle horního Mondea. Nejde o disk "ježek", jde o malý počet ramen, resp. paprsků. No, a těch musí být lichý počet. nebo bys chtěl mít auto na čtyřech poprscích? Jistě ho seženeš... nebo se snad domníváš, že svět je přeplněný lidmi se vkusem?
Avatar - Katikakus
16. 12. 2010 10:47
Re: nadhera
Neplet si design s pozadavky na pevnost a stabilitu disku. U ctyr paprsku by tyto museli byt hodne siroke a hlavne rozlozeni sil pusobicich na disk by nebylo uplne optimalni. Kdyz ovsem mluvime o nizkem poctu ramen, 6paprskova kola jsou pomerne beznou zalezitosti.
16. 12. 2010 10:52
Re: nadhera
Běžnou záležitostí jsou také plastové kryty na plecháčích. Zde jde doskuze o horním disku, je pětiparskové, a já píši, že za to Ford chválím, stvořil v tomto gardu správný disk, bohužel nezvládl jeho okraj, takže z toho disku vznikl kýč. O nic více nejde, jen to vědět.
16. 12. 2010 10:53
Re: nadhera
Já bych tedy se čtyřmi paprsky problém neměl:
[odkaz]

Ale o tomhle nemá cenu argumentovat, tomu nesmyslu o počtu paprsků nevěříš ani ty sám, na to jsi příliš inteligentní. Prostě se zase jednou snažíš vyprovokovat hádku.
16. 12. 2010 11:52
Re: nadhera
Nejde o to, čemu věřím, já právě souhlasím, že TY bys se čtyřmi paprsky (nepíšeme o tom autu v odkazu, nýbrž o kolech) problém na svém autě neměl... A to je vše.

Pět paprsků nený žádný nesmysl. Tak to funguje desítky let, je to absolutně vybalancovaná harmonie. Tys ovšem týpek na čtyři paprsky. S tím problém nemám, takových jako ty, je obrovská spousta...
16. 12. 2010 11:02
Re: nadhera
A na bmw x1,x3,x5,x,6 nie su gycovite? :-!
Avatar - Katikakus
16. 12. 2010 12:07
Re: nadhera
Trefa: [odkaz] :yes:

Posleze ti bude vysvetleno, ze v pripade BMW se jedna o vrchol elegance a designerskeho umu.

V odkaze misto hvezdicky napiste "p i c" bez uvozovek a mezer, filtr mysli, ze je to nadavka
16. 12. 2010 13:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 12. 2010 13:58
Re: nadhera
Snaž se na tyhle věci nahlížet pokud možno s velkým nadhledem. Jak se mají dělat kola je známo mnoho desítek let. Samozřejmě, že historicky vzato lidstvo generuje zejména v uměleckých dílech jisté estetické normy, které pak zpětně ovlivňují pohled na to, co je kýč. V dané věci není co řešit. U kol s redukovaným počtem paprsků, je ideálem právě ta pětka, přesně tak to také udělal nahoře Ford. Zde však nezvládl okraj kola, který je vizuálně složitý, rozbíjí základní linie a navíc kolo opticky zmenšuje. Tedy jde o jakýsi kolový kýč.

Pokud máš pocit, žes vybaven jak vkusem, tak jistou historickou znalostí kol a jejich vývoje, uschovej si předmětnou fotografii horních kol, a za rok se na ní podivej znovu. Dáš mi za pravdu.
16. 12. 2010 14:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 12. 2010 16:13
Re: nadhera
Napsal jsi to přesně - je to krásný, krásný... kýč :-) Libuj si v těchto věcech, neb o to více pak vedle tebe vyniknou ti na těch klasických pěti "porše" paprscích. A o to, popravdě, jde... ;-) Ty už budeš patřit celý život jen k těm lidem, které budou oslovovat pouze horní disky... a to je pravda, Alamberte.
16. 12. 2010 16:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 12. 2010 08:43
Re: nadhera
Nevím jestli jsi to myslel jako vtip nebo jako pokus o flame, ale rozhodně jsem se pobavil. >:D Díky, legrace není nikdy dost :yes:
16. 12. 2010 09:44
Re: nadhera
Vsadil bych se, že jedeš na sudém počtu... >:D
16. 12. 2010 10:23
Re: nadhera
[odkaz]
Predpokladam pocitat jeste umis, to je ale "faux pas"... hm, uz vim proc VW nutne muselo kupovat to Porsche, aby ziskali know how, a "patent na paprsky"... :-!
16. 12. 2010 10:35
Re: nadhera
Ale klid, kamarad se hned objevi a vysvetli nam jak to vlastne je, on mysli tim sudym poctem samozrejme "Pocet paru parpsku, a jak to vidite i na obrazku, je tam pet paru paprsku. A jelikoz to jednoznacne vyplyva i z usporadani, nejde o nic jineho, nez rozdeleni tech pet dokonalych paprsku a tim jen dochazi k zdvojnasobeni krasy a sily, tudiz zvyrazneni eseteticke dokonalosti tech kol"... >:D
Avatar - Katikakus
16. 12. 2010 10:40
Re: nadhera
Ale treba tady [odkaz] to nejsou pary paprsku ;-)
16. 12. 2010 10:49
Re: nadhera
O tom ti píši nahoře - toto je kolo, tzv. ježek, u něhož opticky pro velký počet paprsků nejde o počet, resp. jde o to, tam těch paprsků dostat co nejvíce a vytvořit tak harmonicý celek. Nahoře máš Mondeo, o tyto paprsky jde, tedy zda čtyři či pět. proto ti píši, že ty jsi vkusově na čísle čtyyři, navadí ti to, naopak, chceš čtyřpaprskové kolo, no a jiní lidé kupují tato kola konfigurovaná na paprscích pěti. Jestliže nevidíš estetický rozdíl, neuvidíš ho nikdy, tak to na světě už chodí.
Avatar - Katikakus
16. 12. 2010 10:51
Re: nadhera
Nahore ti to pisi, ctyrpaprskova jsou ulet, ale sestipaprskova jsou bezna. O to, na cem jsem ja vkusove tady vubec nejde, jde o ten tvuj blabol nahore o lichem poctu paprsku.
16. 12. 2010 11:55
Re: nadhera
Lichý počet parsků, zapamatuj si to, bude se ti to hodit...
16. 12. 2010 10:58
Re: nadhera
tak teda na tohle porsche se jim povedlo narvat fak hodne paprsku... tam by se uz ani jeden navic nevesel...
16. 12. 2010 10:45
Re: nadhera
Samozřejmě, že umím počítat, také je to kolo s pěti zdvojenými paprsky. Možná ovšem, že ty bys chtěl mít ty zdvojené paprsky čtyři.
16. 12. 2010 11:01
Re: nadhera
Jasne, puvodne se jednalo jen o pocet, a ted uz se pocita i zdvojeni, ale nic jineho jsem necekal a v podstate to dokumentuje i muj dalsi prispevek. Vic se k tomu vyjadrovat ani nema cenu.
16. 12. 2010 11:54
Re: nadhera
Konfigurace kola je snad jasná - pět samostatných směrů vytvořených dvojitými papsky, co tu řešíš? Pokud to nevidíš, nevidíš nic.
Avatar - kolmar
15. 12. 2010 16:59
mondeo a?
Autor pise o najlepsich 3 podvozkoch v D segmente. Ma na mysli Mondeo, dufam ze Accord a treti je? Mazda 6 ci Laguna s riaditelnym zadkom?

Accord 2.4 VTEC s manualom pri pride ako lepsia volba. No mondeo je vykonnejsie a priestrannejsie. Skoda tej prevodovky, cital som na Powershift ostru kritiku aj od inych autorov...to u takehoto auta nepotesi...
Rozbalit vlákno
4
15. 12. 2010 18:13
Re: mondeo a?
Hlavně mám pocit, že Mondeo je jediné auto ve střední třídě, které má hydraulický posilovač řízení.
Avatar - kolmar
15. 12. 2010 21:38
Re: mondeo a?
No tak to neviem. Hladal som to v testoch aj v prvych jazdnych dojmoch no bez uspechu. Mondeo som poriadne neprejazdil - nemozem sudit. No riadenim Accordu som nebol sklamany. Nie je take ostre ako v Civicu, no presne a dostatocne rychle, aj ucinok +/- moze byt, proste honda ;-)
Avatar - gld
15. 12. 2010 20:15
Re: mondeo a?
Celý powershift pôsobí dojmom narýchlo robeného projektu...komfortná prevodovka to nie je, športovo rýchla tak isto nie..neviem, pre koho je teda určená, lenivcov? :-)
Avatar - kolmar
15. 12. 2010 21:36
Re: mondeo a?
>:D :yes: Cielova skupina odhalena ;-)
15. 12. 2010 19:52
Skromný dotaz naredakci
Měl bych takový malý dotaz ohledně bodového hodnocení.V článku se píše o zařazení podvozku mondea do TOP 3 vozů segmentu D s předním pohonem a v dolní tabulce končí s 8, resp. 9 body z 10. Kteří z konkurentů jsou tedy nad ním ?
Rozbalit vlákno
14
15. 12. 2010 20:58
Re: Skromný dotaz naredakci
Laguna GT a Accord.
neregistrovaný "Mamutko"
16. 12. 2010 07:49
Re: Skromný dotaz naredakci
Podľa testov na auto.cz:
1, Honda Accord, Mazda6 podvozok bežne(9) ,podvozok extrém(10)
2, Renault Laguna GT (9,9)
3, Ford Mondeo (8,9)
16. 12. 2010 08:14
Re: Skromný dotaz naredakci
9 + 9 bodů má taky Alfa 159 1.8 TBi (nafta 2.0 JTDm pak 9 + 8). Je otázka, jestli ji jako prémiovku lze brát jako konkurenci Mondea, nicméně podobně velká a silná předokolka to je.
Avatar - Michal Fokt
16. 12. 2010 10:14
Re: Skromný dotaz naredakci
Ano, jak zde bylo správně odhaleno, za elitní předokolky považuji Accord, M6 a Mondeo. Laguna GT už v nabídce není a verze 4Control, která ji nahrazuje, zatím v redakčním testu nebyla, nicméně první dojmy [odkaz] naznačily, že by pořadím mohla zamíchat. Alfu nepovažuji (a předpokládám, že nejsem sám), za konkurenci ostatních zmíněných aut, i tak bych ji ale řadil až za ně.
16. 12. 2010 10:51
Re: Skromný dotaz naredakci
Docela by mě zajímalo jak si podle vás v porovnání jízdních vlastností předokolek stojí současná generace A4?
16. 12. 2010 11:37
Re: Skromný dotaz naredakci
V A4 se jejich majitele povetsinou nevenuji rizeni, nybrz lezice takrka u spolujezde osahavaji palubku. ;-)
neregistrovaný "adalbert"
11. 1. 2011 00:05
Re: Skromný dotaz naredakci
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Dinar
16. 12. 2010 12:04
Re: Skromný dotaz naredakci
Jen abyste podvozek nezaměňoval pouze s jednou z jeho vlastností, agilitou. Pokud komplex podvozek-řízení, ve smyslu jízdních vlastností, pak vypadne M6, která je sice agilní, ale s komfortem, hlavně zvukovým od podvozku, velmi naštíru, laguna nápodobně s nádavkem nečitelného řízení. V komplexu nejlépe funguje Accord a faceliftovaná 159, v závěsu mondeo a passat, rozdíly po fl. mondea minimální, s adapt. podvozkem je passat lepší. Celkově rozdíly mezi schopnostmi podvozku aktuální stř. třídy jsou mezi modely růz. značek s typově stejnými motorizacemi menší než v rámci modelu a růz. motorizací, např. malý turbobenzín vs. turbodýzl.
16. 12. 2010 13:40
Re: Skromný dotaz naredakci
A u tebe je A4 kde? Hergot, proč se nikdo k předokolce A4 nechce vyjádřit :-)
Avatar - Dinar
16. 12. 2010 14:25
Re: Skromný dotaz naredakci
A4 coby předokolku si přiřaď k mondeu nebo passatu vč. jízdních vlastností poplatných váze motorizace. ;-)
16. 12. 2010 15:16
Re: Skromný dotaz naredakci
No a co umístění motoru, na rozdíl od Passatu i Mondea má A4 motor podél a o dost více vzadu. To by mělo mít přeci docela vliv na chování v zatáčce při téměř totožné hmotnosti těch aut.
18. 12. 2010 17:59
Re: Skromný dotaz naredakci
Docela by mne zajímalo, jak jste k takovému tvrzení dospěl. Nepředložil byste nám nějaká čísla, kterými byste mohl svůj výrok obhájit? Nebo jste si to pořadí utvořil jen na základě velmi často zavádějících subjektivních dojmů? Pokud zde totiž mluvíme o jízdní stabilitě, tak Mazda nemá takhle vysoko vůbec co dělat, alespoň podle testu AMS (na jiný, jenž by testoval jízdní vlastnosti tak komplexně, si nemohu vzpomenout), ve kterém zcela propadla v testech na mokré dráze a na té suché rovněž nijak zvlášť nepřesvědčila, a to měla obuty, společně s Lagunou, suverénně největší gumy. Mondeo nepřekvapilo a ani nijak nezklamalo a usadilo se v průměru své třídy.
Avatar - miromen
18. 12. 2010 18:41
Re: Skromný dotaz naredakci
Hm pochybovat o podvozcich Fordu ? Jinak to že ma Mazda 6 dobre jizdni vlastnosti je znama věc a diky rozměrum a vaze se musi sklonit i Ford ale kdo vi jak by Fordi podvozek svištěl pravě pod karoserii Mazdy 6.

[odkaz]
Avatar - white label
18. 12. 2010 21:13
Re: Skromný dotaz naredakci
Dovolit si jakkoli pochybovat o podvozcích Fordu? To je něco neslýchaně troufalého...
Že by to už bylo (částečně) i jisté klišé je přece naprosto nemožné... ;-)
16. 12. 2010 09:21
Powershift
Tak to je další test, v němž dvouspojka Powershift (vyvinutá firmou Getrag) nedopadla zrovna dobře. Jsem zvědavý co s tím Ford bude dělat. Pokud nic tak to dopadne nakonec asi tak, že jí bude muset dávat jako alternativu k manuálu zadarmo tak jako letos u Mondea :-)
Rozbalit vlákno
3
16. 12. 2010 11:22
Re: Powershift
Zajímavé je, že zde na auto.cz v testu stejné převodovky , ale v modelu Kuga oni mluví velmi , ale velmi p zitivně.

Moje osobní zkušenost je, že jak si ji naučíte, tak tak řadí;) Chvíli mě to trvalo, ale již nemám výtek a to ať co se týká rychlosti, či plynulosti přeřazování...pokud chcete , tak oni a o změně převodů vůbec nevíte, což se o konkurenci nedá říct. Vycházím ale ze slabší varianty Ecoboostu a najezděných 32 tis km. Jediné co by mohl, tak přeřadit z 2 na 3jku dřív, při obyčejném zrychlování (ani prudce ani pomalu) a tím držet nižší otáčky.

Např, když razantně sešlápnu plyn. pedál, ale ne až na doraz, tak tam nasází nižší rychlostí veeelmi rychle, když do stejné polohy sešlápnu plyn pedál pomaleji....řadí pomaleji (aspoň subjektivní názor)

Co se týká spotřeby, opravdu se s Ecoboostem dá jezdit hodně svižně a za hranicí rychlostních limitu při spotřebě 9-9,5 l Při dodržování předpisů není problém pod 9.
Včera v těch zasněžených kolonách na dalnice atd. jsem jel v průměru dokonce 6,5-7 , při rychlosti od 20 do 100km/h včetě pár krátkých kolon a projetí vesnic.
Dnes jsem to prohnal po městě a už to v mžiku vylezlo zpět k 9 >:D
16. 12. 2010 11:38
Re: Powershift
Tento automat mam v kuge, nemam jedinu vyhradu.
Avatar - white label
16. 12. 2010 12:16
Re: Powershift
Ten test tady je ale s jiným vozem a jinou motorizací...
16. 12. 2010 11:39
Alternativa
Mondeo je velmi dobrý vůz. Tvrdit opak by bylo popřením objektivního úsudku. Jeden z nejlepších podvozků ve své třídě, byť už ztratil hodně z generace svého dědečka, kdy to byla mnohem větší zábava. Ale to je daň rozměrům a hmotnosti. Přesto zůstává hravé, pokud si na něj zvyknete. Trošku mi vadí - subjektivně - přílišné zaoblení a ústup od designu předchůdce a až jakási amerikanizace přídě vozu. Jinak ale tohle mondeo je více než slušnou a rovnocennou alternativou koncernu.
Rozbalit vlákno
44
Avatar - Dinar
16. 12. 2010 12:09
Re: Alternativa
Ten design je nestravitelný, byla to steroidní krabice, teď je to steroidní krabice s ledkami. Aspoň ten vnitřek se zlepšil, tedy vyjma té gofové hole místo voliče automatu, jinak určitě pokrok, ale na designovou a ergonomickou dotaženost passata se pořád dívá poměrně z dálky. ;-)
16. 12. 2010 12:16
Re: Alternativa
design se poameričtil - ale jinak je to otázka každého a jeho měřítek. Jinak vnitřní ergonomie je v pohodě. Až na ten stupidní systém hlasového ovládání, kdy si člověk musí pilovat přízvuk, aby slečně(tedy staré rašpli) vyhověl....
Avatar - Dinar
16. 12. 2010 12:23
Re: Alternativa
I ten display mezi budíky je k ničemu, mě na tom autě nejvíc vadí blbej posaz, pořád sport sem sport tam, ale posaz je max. kompromis.
16. 12. 2010 12:52
Re: Alternativa
Hlavne ze Passat je krasavec...hnusné nudné auto, ktere v inerieru ma tvrde misto , ktere tlaci do kolen, dale budik tam kde by mela byt navigace >:D Tomu rikam ergonomie jak svina >:D
Avatar - Dinar
16. 12. 2010 14:18
Re: Alternativa
Ale jo, jednou sis ho koupil tak boxuj... je to dojemné. :-) ;-)
16. 12. 2010 15:08
Re: Alternativa
No dojemné možná z tvé strany :-) Mondeo , ktere je zaoblene nazvat krabici >:D Mě je to fuk, ale proč ty boxujes? >:D
Avatar - white label
16. 12. 2010 12:30
Re: Alternativa
Přesně, nestravitelný! Řadící páka jak pro řidiče po obrně (včetně délky, viz otravný posaz) [odkaz] , v předu díra/"tlama" ala nepochopené období Peugeotu, s krytem jak od "radiíátoru", ke všemu zvýrazněná poskládaným lesklým rámečkem, přerostlá karoserie na níž i velká kola vypadají jako z menšího modelu..., prostě větší "obludu" by člověk v této třídě (aspoň v Evropě) těžko pohledal... 8-s
neregistrovaný "RayBan"
16. 12. 2010 12:42
Re: Alternativa
To by stačilo, a teď nám něco pověz o Passatu ... >:D
Avatar - white label
16. 12. 2010 16:24
Re: Alternativa
Já myslím, že k designu Passatu je tady zbytečné cokoli dodávat, to co chceš slyšet (nuda, šeď..) znáš nejlíp sám nejen ze svých příspěvků, ale i mnoha příspěvků diskusních kolegů... ;-)

P.S. Jen bych v diskusi k Mondeu, čekal argumenty k němu, ale to že i pod Mondeem, "argumentuješ" pouze Passatem, znovu potvrzuje tvůj podvědomý "komplex" vůči VW, který je ústředním motivem minimálně 90% tvých příspěvků/reakcí...
:-)
neregistrovaný "RayBan"
16. 12. 2010 16:38
Re: Alternativa
Spočítal jsi to dobře ?
Avatar - white label
16. 12. 2010 17:15
Re: Alternativa
Ne ne, neboj, je to jen odhad.... ;-)
Avatar - iudex
16. 12. 2010 12:52
Re: Alternativa
Nooo, čo si sa zle vyspal, troška preháňaš tú kritiku. Rozhodne Mondeo má ďaleko od najobludnejšieho dizajnu v triede. Nestráviteľný bude pre zarytých koncernistov, väčšina však s dizajnom Mondea (na rozdiel od nového Focusu) problém nemá.
Avatar - white label
16. 12. 2010 16:51
Re: Alternativa
Tak míru kritiky klidně nechej na mě, a to že je na tom Focus III ještě o něco hůř, u mě tohle Mondeo neomlouvá. Já ho spíš srovnávám s mimořádně povedeným (a dodnes nepřekonaným) designem S-maxu, který je i přes svou třídu naopak velmi kladně "antiobludný" a na MPV až téměř "dynamický"! To, kolik lidí nemá problém s designem této generace Mondea, nemá logicky s mým názorem na jeho design absolutně nic společného.
Pro mě je prostě ten design nestravitelný a nevím co je na tom tak hrozného?
Raději mi dej nějaké konkrétní tipy na designově "obludnější" evropské alternativy v této třídě, osobně mě opravdu žádné nenapadají, ale možná jsem na nějaké zapomněl, nebo jen máme rozdílný vkus... ;-)
Avatar - kari.laz
16. 12. 2010 20:22
Re: Alternativa
Laguna, ta je minimálně stejně obludná.
Avatar - white label
16. 12. 2010 23:47
Re: Alternativa
Laguna pro mě určitě není tak obludná, minimálně ve smyslu "nadměrnosti", především té optické...
Design Laguny nejvíc sráží světla (oba páry), a to jak jejich tvar, tak umístění...
Avatar - iudex
17. 12. 2010 09:59
Re: Alternativa
Iste, miera je na Tebe, len u Teba som akosi zvyknutý na istú mieru distingvovanosti, preto ma radikálne výkriky á la Deadlift u Teba prekvapujú.
Ale k Tvojej otázke: Za škaredšie, ako Mondeo v triede považujem už spomínanú Lagunu, Fiat Cromu, Kiu Magentis, P 407, Saab 9-5, Seat Exeo, Subaru Legacy, Š Superb či doterajší Passat. Enough?
Za krajšie považujem A4, 3er, 159 a Volvo S60 (čo je ale väčšinou prémia).
Ostatné sú na úrovni Mondea, t.j. facelifotvaný Passat, C5, Accord, či M6.
Avatar - white label
17. 12. 2010 12:28
Re: Alternativa
To ti tak vadí ta "obluda", navíc v uvozovkách. Kéž by se tu všichni drželi hranice "slušnosti" a věcné argumentace klidně i tohoto "ostřejšího" příspěvku. Výkřik vypadá opravdu jinak, je mnohem kratší a bez případné podpory argumentů, nebo bližšího vysvětlení... ;-)

edit - KIU za evropskou alternativu nepovažuju, k Laguně už jsem se vyjádřil a z těch ostatních mi obludnější nepřipadá nikdo. Nejsou to sice většinou taky žádní velcí krasavci, ale pod slovem "obludný" si představuju spíš něco přerostlého a nepříliš vzhledného zároveň... ;-\
16. 12. 2010 12:54
Re: Alternativa
Radici paka vypada vysoka jen na fotkach...ve skutecnosti je presne tam kde ma byt, tak ze v idelani poloze. Male kola vypadaji slabe na kazdem aute, napr o tridu mensi Golf bez poradny kol vypada jak chudy pribuzny , nevyrazny ba primo hnusny.
Jeste ze tu nejvetsi "obludu" ve tride...ma v oblibe tolik lidi at uz verejnost ci radoby motoristicka odbornost >:D :-!
Avatar - kari.laz
16. 12. 2010 14:45
Re: Alternativa
"ve skutecnosti je presne tam kde ma byt"

Citace z článku:
"Trochu menší radost už udělá, že je kulisa sekvence na spolujezdcově straně"

Takže kulisa má být podle tebe na spolujezdcově traně >:D

Proto má délku střední baseballové pálky, aby jsi na ní dosáhnul >:D
16. 12. 2010 15:14
Re: Alternativa
A ty jsi v tom sedel? :-) Mit vyssi stredovy tunel, tak ta páka je kratší , ale zas má kolem sebe člověk více hmoty a muze to pusobit stisnene, viz BMW

A to ze se pri presunuti paky do polohy S ci do manualniho modu nakloni lehce ke spolujezdci...to uz neni vubec zadny problem, alespon me to nevadi.
Spise bych byl radeji za padla pod volantem, at nemusim s tou rukou hybat vubec >:D Tot minus
Avatar - kari.laz
16. 12. 2010 15:27
Re: Alternativa
Jenže ona se ta páka nenakloní ke spolujezdci. Ona je na straně spolujezdce. A to jako daň za obrácené sekvenční řazení.
16. 12. 2010 15:50
Re: Alternativa
ale tak snad vím s čím jezdím ne >:D podivej sem: [odkaz]

kdyz je v poloze PRND tak je na strane k ridici, kdyz ji das do S tak se defakto jen lehce nakloni k spolujezdci, cely pohyb je cca 2 cm a to prosim u hlavice.
Avatar - kari.laz
16. 12. 2010 15:56
Re: Alternativa
Tak buď jsi pidlooký, nebo slepý, že nevidíš, že dole je více na spolujzdcovo straně.
16. 12. 2010 16:03
Re: Alternativa
Protože vlevo k řidiči máš vložen znak PRND ,
Podívej se kde je hlavice za kterou to držíš, to je snad dulezite ne? >:D a pak něco vykládej o pidlookosti či sleposti >:D
Avatar - kari.laz
16. 12. 2010 16:31
Re: Alternativa
Jenže proto to je ta hlavice dlouhá jak středně velká baseballová pálka, protože ústí u spolujezdce.

Podívej se sem, jak to je dělané. Ta páka je poloviční

[odkaz]
16. 12. 2010 16:34
Re: Alternativa
nu podivej na spodek, taky je posunuta blize ke spolujezdci...jen ji delaji kratsi, mozna je to i tim, ze ve VW sedis o neco nize, tak aby jsi mel idealni polohu umisteni ruky na pace, neni potreba takove delky. A nebo jen u Fordu chcou aby byla paka blize k volantu, kdyz nemaji packy razeni primo na volantu jako u VW. hlavne to nema nic spolecneho s tim, ze neco zacina u spolujezdce a nebo ze tam paka konci ;)

Navic u VW je stredova konzola a spodni hrana paky vyse polozena, tim se to opet zkracuje..nic vic nic min (opticky)
Avatar - white label
16. 12. 2010 17:25
Re: Alternativa
I kdyby to bylo jen opticky, tak to jedno rozhododně není. Ale hlavně, když vychýlíš tu delší páku ke spolujezdci bude její konec zasahovat logicky mnohem dál ke spolujezdci, než u té kratší...

edit - a to že Ford udělá poměr výšky posazu k výšce středového tunelu tak, že musí být šaltrpáka delší jak deštník v Superbu, je jen a jen jeho problém... :-)
17. 12. 2010 03:17
Re: Alternativa
Jen tvůj problém. U Fordu to dělají správně, délka je správně, podobně jako v zavodním autě je ř. páka a ručka dostatečně dlouhá aby byla po ruce u volantu... jako ve Fiestě S2000 zde [odkaz]
17. 12. 2010 08:09
Re: Alternativa
Jenže to je ten fór. Ve sportovním, tedy sekvenčním režimu, je volič rychlostí nejdále od řidiče ze všech možností/poloh, které ovládání převodovky má.
17. 12. 2010 08:28
Re: Alternativa
V tom máš pravdu, ale jedná se o takový pidi rozdíl, ze to v reálu nepoznáš, jsem schválně koukal dneska na fofr klacek a když se díváš z pozici řidiče tak ti nepřijde dlouhá, ale akurát padne do ruky. Jenže když se dělají fotky ze zadu, tak najednou vidíš jak je dlouhá a vypadá to "blbě" ...Důležité je že funkčnost plní na jedničku a je perfektně po ruce. Ale klidně by mohli udělat vyšší středový tunel a tím pak mít kratší klacek.

S tím opticky jsem to myslel tak, že nevím jak hluboko ve středovém tunelu končí fofr klacek třeba u VW, jeslti délka není shodná a jen rozdíl v horní řásti je jen výškou tunelu. Nebo to mají celé posazené o něco víc a nebo a nebo >:D co já vím.
Avatar - white label
17. 12. 2010 09:14
Re: Alternativa
Neboj, ani u VW nebude páka až tak moc hluboko ve středovém tunelu... >:-[]

Srovnání délek při podobném pohledu je dostatečně výmluvné:
[odkaz]
[odkaz]
17. 12. 2010 11:26
Re: Alternativa
Tak taky mrkni kde konci paka u VW a kde u Fordu, u VW je pri spodni hrane volantu, tak ze to nani mas "dál" pri sundavani ruky nez u Mondea. Plus ta nizsi stred konzola a hned je jasne, kde je rozdil.

Samo z tehle fotky to vypada u VW mnohem vzhledneji nez u Fordu, to v kazdem pripade
Avatar - white label
17. 12. 2010 12:36
Re: Alternativa
Volant v Mondeu má o něco větší průměr a je nastaven níž, viz pohled na přístrojovky, ale to není stejně moc podstatné, pokud chci řazení co nejbíž volantu budu mít tlačítka/pádla přímo na něm/ u něj (můžu je mít i v tomhle Mondeu?). Jde hlavně o ten vzhled, včetně většího vychýlení ke spolujezdci (i vzhledově).
17. 12. 2010 14:38
Re: Alternativa
bohužel v Mondeu pádla u volantu nejsou :-/ to jsem už psal, že za to má mínus. V praxi to sice nevadí, ale proto použití jednou za hoodně km, když má člověk choutky si řadit sám, bych je uvítal. A vzhled fofr páky jsem taky už psal , že je hezčí u Pašíka. Nej se mě líbí u bmw
Avatar - Dinar
17. 12. 2010 13:22
Re: Alternativa
Ne že by ses nesnažil, ale nezlob se, tu hokejku v mondeu prostě obhájit nejde. Vypadá to naprosto příšerně, jestli je tak dlouhá proto, aby sportovci za volanty mondeí nemuseli dávat ruku od volantu daleko, pak je to čistě kompromisní řešení, protože standardem je, malý volič plus pádla pod volantem, při "sportu" pak nedáváš ruce z volantu vůbec, anebo sedíš rozvalen s rukou na loketce a pohybem zápěstí volíč kvalty. Tak to má vypadat, v mondeu nejde ani jedno a je to jednoznačně ergonomický nedostatek nehledě na to jak ta tyčka hyzdí interier. Tohle jsou ty detaily, které např. znamenají rozdíl mezi dobrým autem a etalonem.
17. 12. 2010 14:42
Re: Alternativa
Ale klid :-) kdyby jsi četl pozorně...tak víš, že jsem psal, že se mě u Pašíka volič líbí více a že beru jako mínus to, že u Mondea ani nemůžeš mít pádla u volantu.
Tak nejprve čti a pak mel. ;-) ;-)
A propo znova zopakuju, že z pozice řidiče páka interiér nehyzdí...to je tak, kdž někdo porovnává interiéry jen z foto >:D a ne z praxe .

A už jsem i psal jaký ma "etalon" prohřešky co se týče ergonometrie a zpracování. Vůbec neberu celkovou (ne)spolehlivost.

Tak si ho obhajuj jak chceš, každý máme "raději" něco jiného (v dané třídě).
Avatar - white label
17. 12. 2010 14:49
Re: Alternativa
Není to podstané a jen pro upřesnění chci napsat, že já ani Dinar Passata nemáme a ani ho nemáme v plánu kupovat (samozřejmě, že Mondeo už vůbec ne)...
17. 12. 2010 15:04
Re: Alternativa
Tak je to správné >:D Já sice Fordy rád, ale taky se z nich nepo....a mám v oblibě i jiné . ..
Ale v dané chvíli, si jdu užít svých 300 km na Šumavu a opít se na "vánočním" večírku >:D
adios amigos
Avatar - white label
16. 12. 2010 17:01
Re: Alternativa
Dlouhá řadící páka je ve více Fordech, dokonce i v takovém voze jako je FoIIRS, bohužel zkrátit ani moc nejde, protože pak bys na ni (při tom naprosto nepřirozeně vysokém posazu) nadosáhl...
S tou velikostí kol jsi to nepochopil, nemá na mysli poměr "kovu a gumy", ale pouze celkový obvod kola, který se nemění ať tam máš zrovna 16"ky, nebo 18"ky...
Obliba/neobliba určitého designu u veřejnosti, nemá na můj osobní názor na design žádný vliv a skutečná motoristická odbornost u Mondea rozhodně právě o jeho designu nijak zvlášť nebásní, mnohdy spíš právě naopak... ;-)
17. 12. 2010 03:22
Re: Alternativa
U Fordu to dělají správně, délka je správně i v FoIIRS, podobně jako v zavodním autě je ř. páka a ručka dostatečně dlouhá aby byla po ruce u volantu... jako ve Fiestě S2000 zde [odkaz]
Avatar - white label
17. 12. 2010 09:11
Re: Alternativa
Tak požadavky na ergonomii a design interiéru jsou u běžného vozu a Fiesty S2000 zcela rozdílné, což je vidět na první pohled, "detaily" jako středový tunel zcela chybí a o nějakém vychýlení pály ke spolujezdci nemůže být vůbec řeč,,,
Avatar - ryman
16. 12. 2010 13:58
Re: Alternativa
vzhled exteriéru je subjektivní záležitost.. mondeo není z venku vyloženě škaredé nebo obludné, tady bych se s verdikty mírnil. zvláště kombík (bez lyžin) je imho v dobré barvě a na solidních kolech povedený. je to zkrátka jiná škola, leč trochu cirkusová uznávám. na druhou stranu je svébytný. věci, které jsi vypíchnul vadí tobě, ale neznamená, že jsou obecně špatně. s čím souhlasím je ta tyčka na místě šaltpáky, to je opravdu zvěrstvo. a celkově výtky k velikosti jsou na místě. v mondeu si člověk, také díky linii oken, připadá opravdu utopený a celý ten interiér je takový nějaký divný, prostorově ne zrovna podařený. osobně mám problém najít uvnitř ideální posaz abych dosáhl vpohodě na pedály, šaltpáku a nelámal přitom kolenem klíček v zapalování...
Avatar - Dinar
16. 12. 2010 14:23
Re: Alternativa
Jo, u kombíku ta krabicovitost z principu tolik nevadí, mondeo je pracant/rodinné auto tak by se mu absence stylu a elegance dala v kombíku odpustit, za předpokladu min. osmnáctek kol, protože na menších vypadá jako na dojezdových. A to co píšeš o lámání se při pokusu o posaz, s tím souhlasím naprosto. ;-)
Avatar - white label
16. 12. 2010 17:12
Re: Alternativa
Tu "obludu" jsem dal do uvozovek právě proto, aby mě náhodou někdo nechytal za slovo... ;-)
Taky nikde nepíšu, že to co se mi na designu tohoto Mondea nelíbí, vydávám za obecně špatné, píšu tu logicky především za sebe...
Ale jinak souhlas (zejména s posazem, ale i s tím kombíkem) z mého pohledu zatím nejstřízlivější reakce na můj příspěvek... :-)
neregistrovaný "malson"
16. 12. 2010 13:38
škoda jen..
škoda jen, že Ford nedělá Mondeo s kvalitním symetrickým pohonem všech kol na způsob SUBARU (tím nemyslím haldex spojku). Byl by to nejlepší vůz ve své třídě.... Byť jsem s Mondeem velmi spokojen, příště koupím nejspíš něco jiného.
Rozbalit vlákno
10
16. 12. 2010 15:09
Re: škoda jen..
Třeba v přísti generaci bude :-(
17. 12. 2010 02:55
Re: škoda jen..
Souhlas, rika to to hodne lidi. :no:
19. 12. 2010 08:03
Re: škoda jen..
Jo, to by byla paráda. Snad někdy...
neregistrovaný "adalbert"
11. 1. 2011 00:21
Re: škoda jen..
A kolikrát jsi 4x4 opravdu potřeboval? Jezdíš rally na šotolině, jezdíš často v zimě do hor? Věříš, že na kvalitní asfaltce je v zatáčce 4x4 rychlejší? Líp akceleruje jen prvních 30 metrů od semaforu ...

Zajímal by mne srovnávací test někoho, kdo dělá oba systémy - třeba Audi s předním pohonem vs. Quattro. Zatím to nikdo, pokud vím, neudělal. Asi proto, že by se to Audi nelíbilo (opravte mne, pokud ten test někde existuje a je o něčem jiném, než o trakci na sněhu).
Avatar - Rubb
26. 1. 2011 06:26
Re: škoda jen..
Hochu zkus se někdy v quattru, x drivu atd projet. Tam, kde se ti v zatáčce pod plynem na apexu u předokolky bezmocně protáčí přední kola a hrne se po tečně ven, se čtyřkolka zakousne a vystřelí tam, kam točíš volantem. Za sucha, na mokru, na sněhu - ve všem je lepší (až na spotřebu :-| )
Místo srovnávacího testu se zkus někdy takovým autem projet, místo slintání blbostí u monitoru :no: :-!
Ale abys neumřel hloupý, dal jsem si tu práci a jeden jsem ti tu přepsal:
Jedná se o srovnávací test AutoBildu, který vyšel v ČR v Autotipu č.17/2010 kde na SUCHÉM testovacím okruhu Mireval v jižní Francii, Golf R (pohon všech kol 199kW/350Nm) časem 1:41,35min porazil mimo jiné i Ford Focus RS (224kW/440Nm) čas 1:42,80min i s jeho slavným Revoknuckle a BMW 335i coupé (225kW/400Nm) čas 1:42,95min... to vše přes jasný výkonový deficit (2.0T vs 2.5T/3.0T...). Audi A5 RS bylo ještě propastně rychlejší (disponuje motorem V8 s výkonem 331kW a 430Nm, ale hlavně quattrem) čas 1:39,40, které tak nadělilo Focusu RS více jak 3sec... pro srovnání Focus RS nadělil Peugeotu RCZ 1.6THP s motorem o výkonu 147kW/275Nm (bez Revoknuckle :-) ) 1.5sec, takže tady můžeš posoudit ten propastný rozdíl Quattra (a reklamní masáže Fordu se zavěšením Revoknuckle). Časy na mokré dráze ti snad už ani psát nemusím...
Kdyby jsi chtěl znát další podrobnosti výhod pohonu všech kol, dej vědět, bych ti našel i další testy, ale jak se říká - kdo hledá najde, tak hledej, já tě jen opravil, jak jsi chtěl :-!
Jo a za sněhovou kalamitou nemusíš jezdit do hor >:D
neregistrovaný "adalbert"
28. 1. 2011 02:54
Re: škoda jen..
Toho, že bych umřel hloupý se nebojím, a taky neumřu jako hulvát.

V každém případě děkuji za odkaz na test, najdu si ho a přečtu, i když to není to, co bych očekával - stejné auto se stejnou motorizací (a se stejným řidičem - jsem si jist, že Loeb by i s předokolkou jel rychleji, než ty s x-drivem).

Trochu jsem počítal a vyšlo mi, že ten rozdíl je asi tak 1,5%, tedy při hodinové jízdě asi 1 minuta, což je v běžném provozu opravdu propastné!

Mimochodem - jezdil jsem s Focusem RS i s xDrivem v 530d a i s Imprezou STi a přiznávám, že ten rozdíl v jistotě řízení tam v je (i když Focus na našich silnicích poškozuje příliš tvrdé pérování). Podstatné ale je to, že ten rozdíl je pozorovatelný až při jízdě za hranicí u nás povolených rychlostních limitů a za hranicí bezpečnosti mimo uzavřený okruh. Jsem rád, že při těch několika příležitostech, kdy jsem opravdu zkoušel, co to dokáže, za zatáčkou nestál žádných chodec ani náklaďák. A protože tak běžně nejezdím, stále nevidím pro 4x4 dost silný důvod (u Fordu by to stejně asi byl Haldex).

A sněhová kalamita? Jezdím skoro každý den, většinou s předokolkou, vyhýbám se, pokud to jde, jen náledí. Každou zimu několikrát do hor a sněhové řetězy jsem naposledy nasazoval v v roce 2002.
Avatar - Rubb
28. 1. 2011 07:28
Re: škoda jen..
S tím že umřeš hloupý, jsem to myslel jen obrazně, doufám, že jses neurazil ;-)

Stejné auto, se stejnou motorizací to sice není, ale myslím že napoví dost, už proto, že dvoukolky v tom testu disponovaly silnějšími motory... :-)

Možná se budeš divit, ale kupoval jsem si letos nové auto a opět to je předokolka, ikdyž se tento motor spojuje i s pohonem všech kol... Pro mě osobně, také nemá smysl 4x4, protože jezdím dlouhé trasy (ne rally na okreskách) a vidím výhodu v nižší spotřebě. Spíš než sprint ze semaforu, mě zajímá lepší pružnost (auto není tak těžké), dokonce i maximálku má lepší než čtyřkolka :yes:
Jezdím ale každoročně lyžovat do zahraničí a věř, nebo ne, ale řetězy nasazuji pokaždé. Minulý rok jsem dokonce narazil na místo, kam jsem se ani s řetězy nedostal... musel jsem nechat auto na parkovišti u jednoho hotelu a zbylých 400m si odnést věci sám :-( Proto chápu lidi, co si tu čtyřkolku koupí (zvlášť když bydlí v takových oblastech, nebo tam často jezdí), nebo jen prostě chtějí mít v zimě pohodlí. Taky je takové auto v zimě mnohem bezpečnější při předjíždění - prostě přidáš plyn a vystřelí, nehrabe jako dvoukolka (mě bliká protiprokluz ještě na 3. stupeň za mokra...nemusí být ani sníh). Za toho mokra mi to tak nevadí, protože ASR to docela dobře potlačí, ale v zimě ho musím vypínat ( to bych nepředjel ani Avii :-| ) a každé předjíždění ve vyšších rychlostech dobře naplánovat (jakobych měl auto s čtvrtinovým výkonem...) Dále jsou lidi, co se rádi vyblbnou (semafory, okruhy apod) a na to je čtyřkolka určitě zábavnější náčiní, taky na okresce dokáže být rychlejší... ;-)
Je toho spousta, co člověk to názor...s 1 ušetřenou minutou za hodinu u nikoho neuspěješ, to je jakoby jsi se divil, proč si někdo koupí 2.0T, když už holá 1.4 dokáže jet daleko za hranicí povolených limitů (na 50/90/130 bohatě stačí...), tudíž neušetříš s 2.0T vůbec nic >:D
Tak to vidím já a souhlasím s tím, že Ford absencí 4x4 dělá chybu (ať už klidně Haldexovou - viděl jsem prezentaci druhé generace Haldexu a myslím, že musí uspokojit 99% zájemců o čtyřkolku).
Věřím, že toho Loeba bych dostal, kdyby jel s favoritem na 3 válce >:D
neregistrovaný "adalbert"
29. 1. 2011 05:33
Re: škoda jen..
No vida, tak jsme se nakonec shodli na tom, že mimo hory dvojkolka může dávat větší smysl nejen ekonomicky, ale i z hlediska ježdění. Já jsem tohle řešil před pěti lety a taky jsem nakonec zvolil předokolku se stejnou motorizací, i když jsem měl na čtyřkolku připravený rozpoč a argumenty pro tu volbu byly přesně stejné, jako u Tebe (a za ušetřené peníze jsem si do auta nechal dát nezávislé topení/předehřev, což nakonec do zimního provozu byla super volba).

Kdybych ale žil trvale na horách, asi bych se podíval spíš po pravém offroadu. Před pár lety jsem na Mísečkách viděl hrdého majitele jedné z prvních Octavií 4x4, kerý se chtěl převést a vydal se na cestu z odklizeného parkovište k chatě. Samozřejmě si po pár metrech to auto sedlo na břicho a musela ho vytahovat rolba :-).

Nechci dál šroubovat polemiku, ale přece jenom dvě poznámky:

- motor 2.0 oproti 1.4 je podle mne mnohem lepší investice, než 4x4 (speciálně třeba s motorem 1.4) a určitě cestování zrychlí mnoohem víc, než ta čtyřkolka

- v tom testu při výkonech nad 200 kW víc než jízdní vlastnosti hraje roli schopnost kol přenést výkon na silnici. Takže srovnání Octavie TDI 77 kW 4x4 a 4x2 by asi pro naše podmínky bylo relevantnější.

Mimochodem - právě jsem zjistil, že dneska už se ta motorizace se 4x4 nedělá - nejslabší Octavia 4x4 se dělá s motorem 1.8 tsi za 625 tisíc - to už je cena středního offroadu (no - spíš SUV).

A poslední - uznávám, že špičková motorizace Mondea už je výkonově tam, kde 4x4 dává smysl. Ale s dvojkolkou by se levý pruh na německé dálnici čistil ještě o něco líp - i když před rozjetou Imprezou uhýbají Audiny o něco ochotněji.
Avatar - Rubb
29. 1. 2011 08:46
Re: škoda jen..
1) Tak osobně si myslím, že čtyřkolka dává smysl minimálně od 100kW nahoru (a to je opravdu minimum - myšleno u klasických osobních aut).

2) Vybral jsem tento test, protože si myslím, že čtyřkolka by se hodila pouze k nejsilnějším motorizacím mondea (ještě i druhá nejsilnější nafta) a vzhledem k jejich výkonu je určitě relevantnější srovnávat auta s takovým výkonem, než třeba 77kW TDI ;-)

3) Ono i s tou čtyřkolkou musíš umět jezdit, neříkám, že projede to co SUV, ale když zbytečně nehrabeš, pokud se auto zastaví, couvneš si a neuděláš si jámy pod kola (abys nesedl na břicho) tak projedeš nesrovnatelně víc, než s dvoukolkou... našel jsem tu docela dobrý příklad [odkaz] mrkni na to video pod recenzí... :-)

4) Pozapomněl jsi na tu bezpečnost, na kluzké vozovce při předjíždění apod, což je v zimě jasná výhoda hlavně pokud jezdíš delší trasy. (do Tesca na nákup je to jedno) ;-)

5) Na těch německých dálnicích spíš uvidíš uhýbat Imprezu Audině, než naopak >:-[]
neregistrovaný "adalbert"
5. 2. 2011 06:50
Re: škoda jen..
1) souhlas
2) Problém je, že největší frajeři, co jim ta čtyřkolka sedí jak přilepená (i na náledí) jezdí právě v té 77 kW a žerou plky automobilek o tom, jak je to zázračné. Proto jsem přesvědčen, že takový test by dával větší smysl, než ten, co uvádíš.
3) viz 2 - uvedl jsem jen pro ilustraci toho, jak čtyřkolka přifukuje ego naprosto neadekvátně schopnostem; dvojkolku bych nechal stát na parkovišti a bagáž pokorně vynosil a pak si dal panáka a z terasy pozoroval, jak ten zoufalec shání rolbu
4) souhlas, ale zase je to o prioritách a když jezdíš do civilizovaných zemí, tak se do takového marastu dostaneš tak jednou za dva roky
5) když chceš vyhánět audiny, tak si musíš pořídit "pravou" Imprezu - a to je jedině WRX -STi (a že ta tlama na kapotě taťuldům v audinách nahnala strachu ... rozhodně uhýbali ochotněji, než hráškovému Focusu RS ... no, měl bych se uklidnit, podíval jsem se do zrcadla a občanky - už jsem v posttaťuldovském věku - nejspíš je to krize třetího věku ...).
Avatar - white label
17. 12. 2010 00:29
První...
...stovka!
Rozbalit vlákno
0