By mě docela zajímalo, jestli budou měnit ceny i na trzích, kde o škodu není takový zájem, jako u nás >:D V roce 2002 jsem si kupoval novou škodovku v Itálii a třeba u Fabie byl příplatek za kombi 500,-e. To ani nemluvě o tom, že tam člověk dostal vesele slevu 10% a auto bylo levnější, než u nás. :-)
A tady sis auto kupoval kdy, že tak dobře víš, že bys slevu taky nedostal? Obdivuju lidi, kteří si jednou koupí v zahraničí auto a hned "vědí", že tady se o slevách při nákupu asi neví nic....
Očekával bych změny, ale směrem dolů po zahájení prodeje nové verze Passatu.
Byl jsem o tomto informován prodejcem jelikož jsem před týdnem finalizoval výběr mezi Passatem Variant a Superbem Combi, byla to poslední kapka.
Superb je min. o 50t Kč dražší při stejné výbavě čemuž opravdu nerozumím. Já jsem se svojí konfigurací dostal na rozdíl 90t Kč ve prospěch Passatu.
Superb Combi je designově exteriérem velmi povedený vůz, ale rozhoduje interiér a detaily a tam je VW o notný kus dále, o to více nerozumím cenové politice, že by opravdu stavěli na tradici značky?
Škoda je drahá hlavně v Čechách, protože se najde spousta lidí, co do ní jdou s argumentem, že je určitě levnější než VW a to pak i ND a servis, což ale ve všem neplatí. Starému strejdovi těžko budete vysvětlovat, že tomu tak je. Škodovce ujíždí vlak, ale pořád si to nějak neuvědomuje.
Tvému otci zřejmě taky praskla guma, bohužel pro nás to má větší důsledky než pro řidiče testovaného Superbu páč ten si to zažil jen jednou, ale nám tó tady budeš servírovat asi do konce života. >:D
To je vysledek nesmyslne velkych rafku a nizkoprofilovych plastu. Pri normalnim plasti 2é5/55R16, ktery tomu autu slusi nejvic, by k tomu nemohlo dojit. :-!
Pro mistra nálepku jedno zajímavé info - v roce 1988 byla čekací doba na vozy Lada 13 let, evidovalo se přes 120 tis objednávek, zatímco škody leckde ležely skladem nebo byla čekací doba tak 1-2 měsíce.
Jo, škoda byl česká znouzecnost, neb režim potřeboval odbyt, takže omezil dovoz dalších východních aut; ale jinak neměla šanci ani na posmívané sovětské vozy.
Akorát ti kdo netuší si myslí, jak každej za totáče chtěl škoduli.....
A ono neomezovat dovoz, tak škoduli převálcovaly Lady, polské fiaty, dacie, wartburgy, traboše atd. o který byl zcela jiný zájem, než o šáde
Měl jsem na mysli cenovou politiku škodovky, v žádném případě kvalitu, nebo její techniku, tak je dobrá. Spíše mě mrzí, že auta, co se tady vyrábí se tady prodávají draze jenom proto, že je spousta lidí ze setrvačnosti kupuje.
Zákon trhu je takový, poptávka ovlivňuje nabídku a naopak, kdo chce na našem trhu šetřit (relativně - proti jiným trhům) může jít třeba k u nás cenově atraktivnímu Renaultu, nebo si Škodovku přivézt levněji individuálně, z "levnějšího" trhu...
Třeba ceny některých Seatů jsou jen v sousedním Slovensku neuvěřitelně nižší, než u nás...
Ono je to "šetření" potřeba ale dát do uvozovek. Neznám nikoho, kdo by nechtěl ušetřit. V konečném důsledku tak zjistíme, že právě ti největší "šetřílci" jsou právě ti, kdo kupují Škodovku potažmo koncern VW. Cena nového auta může být sice vyšší ale oni moc dobře kalkulují s pozdějším prodejem, se zůstatkovou cenou a trochu slepě i s nižšími provozními náklady. Závěr zní, ty největší "šetřílky" bych nehledal u Renaultu ale právě mezi kupci mainstreamové produkce skupiny VW. ;-)
sam74, můžeš být konkrétní v čem škodovce ujíždí vlak ? Pokud mluvíš o ceně, tak je zajímavé, že když je tak "drahá", se nestačí vyrábět. A navíc, "strejdovi" jsem superba teda ještě neprodal :-)
Pokud bereš v potaz jen originální náhradní díly pak jsou díly na škodovku UKRUTNĚ PŘEDRAŽENÝ ovšem naštěstí existují různý jiný způsoby jak pořídit buď nový neorigo díl nebo starý použitý a pak se škodovka z pohledu ND vyplatí.
To ti ale můžou ukradnout i kterýkoliv jiný auto, ale nemyslel jsem kradený díly. Vzhledem k tomu, že tu škodovek hodně jezdí, hodně jich i bourá a po šroťákách nebo přes sokromou inzerci se dá sehnat spousta dílů, za dobrý peníze.
Samozrejme, že môžu ukradnúť ktorékoľvek iné auto. Ale tak ako ty píšeš, že z dôvodu veľkého výskytu ich veľa búra, tak z toho istého dôvodu je aj veľký dopyt po náhradných dieloch, a tým pádom riziko krádeže je omnoho väčšie ako u značky, ktorá je povedzme "exotickejšia" (menej vyskytujúca sa). Originál je originál a nový diel je nový diel...najlepšie potom nový originál ;-)
Nepotřebuju do 12 let starýho auta cpát všechny díly nový a už vůbec ne originály. Navíc můžeš koupit originál v autorizovaným servisu za cenu "X" a originál, i když oficiálně neoriginál, v neautorizovaným servisu za cenu "X - 50%" Jak na to potom nahlížet? Navíc když rozbiješ např. zadní lampu, tak je šuma fuk jestli ji tam dáš z vrakáče nebo novou. Stejně to nikdo nepozná a na funkci to nebude mít žádnej vliv. Jen tak mimochodem nedávno jsem utrhal plastový kryty pod motorem a následně zjistil, že čínská replika je asi 2x tak masivní než originální šmejd produkovanej škodovkou, takže není všechno zlato co se třpytí.
teraz ti trosku usiel vlak, rozpravame sa o novom superbe a nie o starej 12 rocnej skodovke.. Kup si noveho superba a uvidime ako sa ti bude darit zohnat starsi diel ;)
Když se tu ale bavíme o novým autě, tak nevím proč se tu bavíme o náhradních dílech. Pokud si koupím nový auto, tak předpokládám, že pár let do něho nebudu potřebovat vůbec žádný náhradní díly. Teda za předpokladu, že si nekoupím nějakej francouzskej pazdrát. Jinak novej superb už se nějakej pátek vyrábí, takže myslím, že by se jak replika, tak i starší díl, sehnat už dal.
Já bych do té cenové úpravy Passata až tak důsledně netahal. O Superb combi je hlavně u nás poměrně velký zájem, konkuruje sedanoliftbacku, ale vlastně i Octavii combi a jejich vzájemné cenové rozdíly zcela neodpovídají poměru zájmu na trhu o ně. Od příchodu verze kombi je u nás původní karosářská verze Superbu ve značném útlumu. Věřím, že většina zájemců o Superb Combi těch 10 tis. přidá, pokud jde např. o velikost v podélném směru, nemá Superb na trhu prakticku přímou konkurenci...
A co je natom tak divného, ceny do značné míry kopírují zájem na konkrétním trhu, stačí se podívat kolik se tady prodává třeba těch Octávií, Golfů, Meganů a k prodaným "číslům" porovnat vzájemně jejich ceny na našem trhu... V Německu, nebo Francii je to logicky jinak, ale vztah prodejů/zájmu k cenám je velmi podobný...
Kdyby si věděl jak se zdražují vstupy (cenu lidské práce v to nepočítaje), tak se spíš ještě divím, že nezdražili plošně všechny škodovky. I když na druhou stranu asi ještě dokážou inženýři ze škodovky šetřit na kvalitě použitých dílů, natolik, že nakonec zdražili jen superba :-| Jen tak mimochodem, kdyby si někdo naivně myslel, že Tour z roku 1999 a Tour z roku 2010 je kvalitativně stejný auto, tak to ani omylem :-)
Tak toto nemyslis vazne, co? :-) Zajimave, ze auta plosne zlevnuji a automobilky jsou dal v zisku, vyrobni cena a cena prodejni si v automobilovem prumyslu absolutne neodpovida, nenech se vysmat. Nebo si myslis, ze 10k je ta hranice rentability u Superbu? usmevne :-)
Co konkrétně myslíš, že nemyslím vážně? Pokud zdražíš auto s roční výrobou 35000 kusů o 10000 korun, tak je to 350 milionů korun navíc! Což už jsou asi i pro Škodovku nezanedbatelný peníze, i když pro tebe je to možná úsměvná částka.
úsměvné jsou tvé počty...odečti si dph, pak dp,.....dostaneš se zhruba na částku, které se dá říci příjem....
Nicméně zdražení je marketingový krok....
Podle mě naopak velmi pochopitelné. Poptávka po Superbu Combi je větší, než výrobce očekával a tudíž si může dovolit jít s cenou nahoru. Stejný princip, ale opačný důsledek platí třeba u Fabií, kde se cena snižuje, protože je poptávka nižší.
Cenová politika je taková, jakou dovolí tržní podmínky. Musíte si uvědomit, že i po tomhle "zdražení" je Superb Combi levnější než stával Superb sedan předchozí generace.
No co, do limuzíny ve vyšší střední naprosto ideální motor ne, luxus vo*e přeci.
Stejně jako byl luxus motor 1,9 kadla kadla skyt TDI v první generaci - ani V6 nafták tam nebyli schopni dát, škoda jen, že nebyl Sup Social edition 1,9 SDI se švihadlama a zrychlení 0-100 za 26 sekund :-):-):-)
Budem v Horní dolní kingové, chlapy v hospodě budou závidět a ta kvalita zpracování a známá(nebo profláklá?? (ne)spolhelivost VW) a každej to přece umí vopravit, ne.
Takže je to jasný - šáde uber alles
Pardon, já zapoměl na slavný motor 2,5 V6 TDI. Njn, tak soráč.
Ovšem valná většina naftových Superbů stejně měla vzádu štítek s nápisem 1,9 kadla kadla :-)
Škodovka šla v poslední době s cenou dost dolů, no... teď jde zase o něco nahoru. Pokud bych měl volit mezi Superbem a Passatem, beru Superb - a cena tomu odpovídá.
3,6 V6 s výkonem 260 Hp za ceny 960-1,2 mega. HAHAHAHAHA
Kdepak udělali soudrzi chybu, že jim u V6 (navíc s FSI) nějak chybí na konkurenci (která někdy ani ten přímý vstřik nemá) 35-45 HP a ceny jsou taky úžasné - opravdu.
Takže přeju novým majitelům hodně štěstí a kdyby někdo sháněl sedan s 3,6 V6 a 4x4 s výkonem 295 Hp a cenou cca o 200 nižší, tak at se mi ozve :-)
A adaptivní tempomat či parkovací kameru nebo zadní LED světla sem nějak v konfigurátoru nenašel.... Konkurence dávno má.
Pointa je, že té tvé alternativy se tady (v Evropě) neprodá tolik, co toho Superbu (a to je na tom, proti některým konkurentům v poměru value for money ještě hodně dobře). Jestli je to blbostí zákazníků a nebo stále nevyhovující alternativa ke "klasické" nabídce je otázkou....
Nebudeme si tu namlouvat, že prodeje Superbu stojí na zážehovém šestiválci, že ne ? ;-) Superb je určitě výborné auto, ale prodej jde hodně o dieselech, o DSG a o 4x4. Ty diesely taky nejsou nějak extrémně pokrokové, ale stačí... :-)
Jistě, každej umí naladit motor na různé výkony - vyřidte to ale těm, co se tu chechtaj jistým motorům V8 - ty jdou taky naladit an 360-410 Hp.
Ale všude těch 400 Hp nemaj, proč asi >:D
Superbu chybí 40 Hp a je drazší jak ty kterým ne a výbavou v ničem nevyčuhuje, nopak mu jisté věci chybí.....
Na deštník si tu nehrajeme, ten stojí hyperluxsní 2 litry :-)
40 Hp navíc 2 litry nestojí, to ani blbý načipování, který osobně neuznávám.....
Přidat to železem stojí 2 litry - ovšem nutno vynásobit 60ti :-)
Za to bych měl deštníku na 150 let dopředu pro celou rodinu Hujerovic :-)
Vzhledem k tomu, že těch -40 k je řešeno čistě SW úpravou z 300k motoru. Tak je ta úprava výkonu otázkou pár minut. Vím o nejednom Superbu, co to tak mají. Btw ten tvůj zázrak - má to dvouspojkový automat, nebo klasiku, ve které se těch 40k jen tak ztratí už na ztrátách? ;-)
2spojkový automat, jasně, poslední zbraň.
DSG to nemá, bude to mít 8st. ZF.
Načipovat jde všechno, resp. přehrát tomu SW RJ - to ti udělá každej úpravce na cokoliv - od Alfy po Volvo.
Jak je to neměcký, je všechno otázkou pár minut a vše stojí 2,50; jak to německý není, tak je to probém, že jo.
Podstatný je kolik HP to má z fabriky a za kolik.
Upravit se dá naprosto vše - takovej kompresor je fajná věc :-) 120 Hp navíc taky.
Je otázka na kolik tě těch 120 HP bez použití PC (neuznávám) vyjde jinde a na kolik u němců :-)
Jde vidět Barínku, že jsi opět nepochopil. Načipovat jde kde co, ale u normální atmosféry si moc nepomůžeš pokud upravuješ jen sw. Superb je ale světlá výjimka, protože těch -40 k je jen SW downgrade. A ano, ZF, sice 8 stupňů ale klasika. Takže těch tvých +40 k je vlastně jenom na to, aby se ten výkon ztratil ve "velmi účinném" měniči. >:D:yes:
Já tě pochopil dokonale.
Nicméně jak se na tento zásah bude tvářit výrobce?
Asi ne moc vesele co, záruka je furč hned.
Takže bud jí musíš oželit, nebo si počkat až skončí.
Tady máš těch 296 HP hned. Se zárukou.
Jasně, DSG je špička, ale jen do tý doby, než bude potřebovat repas - protože ten tě vyjde na 3x tolik co u HDM a namísto výběru z 300 firem, co dělaj repas HDM si vbyreš tak z 15ti, co dělaj DSG :-)
A to že Sup stojí víc a chybí mu výbava, tos očividně nepochopil ty :-)
Ano, je to ze strany ŠkodaAuto pochpitelné využití zákona trhu, tedy zákonitostí nabídky a poptávky. V současné době si to mohou dovolit a proto to také udělali. Žádná tragedie, jsou tu i konkurenční nabídky.
Zdravim
Maš pravdu ,Superb je predraženy na dnešnu dobu
Ja som kupil Superba v Poľsku pred cca 6.mes (je to uzke ,,, po 3.hodinach jazdy mam otlačenu pravu nohu od stredoveho tunela ,idem to predať )
Za cenu 22200€ dnes kupim slušnu Mazdu 6 alebo Mondeo ktore sa neda porovnať priestorovo vo vnutri zo Superbom .
no ty si chuj a kolik do*** měříš dva a půl metru??=D...* já mam 180 a i po cestě do rakous která mimochodem trvá 7 hodin sem jako kdybych právě vstal z postele....a nebo ještě sedíš namáčklý na volantě...musíš se uvolnit a ne jezdit jako baba=D
ja mam 190 a na rozdiel od teba mam medzi nohami vtaka a dve gule, takze nemienim cestovat s nohami pri sebe ako zenska aby som si otlacil nohu. Superb je dlhy a vzadu je naozaj mrte mietsa a le do sirky je to hruza.. Sedel si uz v niecom inom ako v skodovke? Sadni si uz minimalne do passatu a pochopis..
Co údajně máš/nemáš mezi nohama tu nikoho nezajímá, tady je podstatnější co máš v hlavě a když mrknu třeba do tvého profilu na tvou "Motor. osobnost", mám spíš právě v tomto ohledu menší obavu... ;-)
Jj, máš pravdu, mně nemá co tlačit mezi nohama, tak ti závidím toho tvého virtuálního "vtáka a dve gule"... 8-s ... tebe zase nemůže nic tlačit v hlavě (nemá na co), takže to svoje "nádobíčko" vlastně ani moc nepotřebuješ... >:-[]
ja sa za intelektuala nepasujem a to co tu pisem ostatnym ta zaujimat nemusi a ked s ati to nepaci tak to necitaj a nereaguj na mna. Ja som ti nic nepisal , staraj sa o seba, hnupe..
4x4 má kde co a i bez 4x4 a dokonce se zadním náhenm sem vyjel všechno....
A že ted v prosinci byla pořádná sněhová nadílka.....
A pak že s tím nejde jezdit, hehehe
Včera jsem zrovna koukal na ceník Volva V60 a 2,0T začíná na 880 000, Superb s podobným motorem jen o 20 000 míň. Ale co, u nás si to Škoda může dovolit. Tak uvidíme po projíždce jestli ten rozdíl je jen 20 000 :-)
Superb combi a V60 se srovnává velmi těžko, myslím, že každý má zcela jinou cílovou (Volvo prémiovější) skupinu. A prostorově V60ce odpovídá určitě spíš Octavia combi, než Superb combi...
Mně docela překvapilo, jak je volvo vevnitř malý - pouze jsem v tom seděl a musím říct, že jako byla vevnitř malá tuším čtyřicítka (to co se dělalo v Holandsku), tak tohle mně přišlo rozhodně menší než třeba Mondeo.
Jinak nechápu ty výkřiky výše, já se taky nerozčiluju, jestli jsou italský auta drahý - tomu se můžu zlomyslně pošklebovat, fascinuje mně prskání onoho barichella. Jinak jsme si jednou (cce arok zpět) porovnal ceny škodovek v UK, ve Francii, v Itálii, Německu, Rusku a Polsku a vyšlo to plus mínus nastejno - v Německu na rozdíl od tvrzení zdejších diskutérů byly ceny vyšší než u nás, stejná cena jako u nás byla v Rusku. Pravda je, že jsme porovnával oficiální stránky dovozce - ten první diskutující tady by mi vysvětlil, že v Itálii dostanu 10% slevu...tady asi ne a navíc, u aut se slevy dávají, když se neprodává - o Dustera je zájem, čeká se půl roku a tyd se někteří diví, že nedají slevu. Když je o Supa zájem, proč by ho dávali lacino? A že stojí stejně jako Passat - to je důsledek toho. jak VW škodovku utlačuje, jak nám tady "hlasatelé" radostně píší.
To je logický, Mondeo nebo Superb jsou vrcholová nabídka Fordu, resp. Škody, takže svoje modely mohou po generacích zvětšovat. Ale V60, A4 atd. musí být velikostně omezeny, když má Volvo i Audi modely i o třídu výš...
U tech cen v zahranici - srovnaval jsi i jedntolive prvky vybavy - ono totiz specialne u Skodovky Ambiente/Elegance v CR je neco uplne jineho nez Ambiente/Elegance v Nemecku. Tam jsou ve standardu i nektere polozky, ktere tady nedostanes ani jako priplatkovou vybavu.
To je jasný. Jen mě trochu překvapilo, jak se mainstream a (sub)prémie ve výkonnějších motorizacích cenově hodně přibližuje. Pro jednoho 50kg psa kufr bohatě stačit bude, Superb je už spíš pro psí smečku :-)
Počkej až to budeš jednou prodávat >:D Pak pochopíš, že i kdyby byl Superb na vstupu o 100 táců dražší, tak by to byla na výstupu nakonec výhodnější koupě... O nákladech na provoz ani nemluvě... :-)
Nevim jestli to v redakci po sobe kontrolvali, ale ty uvadene ceny ve vasi tabulce vypadaji jako ty stare!! Vcera jsem nahodou porovnaval nemecky a cesky konfigurator a koukam na to znova a napriklad 2.0 TDI 125 kW Elegance zacina na 866 900,-!
Škodovka udelala logicky krok; Superbo v kombajnu jede, tak proc o par tisicovek nezvysit cenu? Navyseni neni tak dramaticke a ten, kdo auto chce, tak to akceptuje... Vubec bych neresil...
....zdražují, aby mohli slevňovat. Superb je dobrá volba. Kamarád, co má taxislužbu, tak ale moc nechválí. Prý je to docela často servis. Trošká mi vadí ale kontext toho zdražení - sup bude dražší než prasat...... ale co, já to kupovat nebudu, tak je mi to volné. A i tak, 10tis. je 8.334 bez dph. A kdybych šel kupovat, tak to stejně uhádám a nějaké drobty neřeším.