Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia Tour Family 1,4 (59 kW): Slabší motor za 269.900,- Kč

Nová Škoda Octavia Tour dostala nový základní motor, kterým je známá čtrnáctistovka.
Zpět na článek
22. 12. 2010 09:21
22. 12. 2010 09:42
22. 12. 2010 09:48
22. 12. 2010 10:12
22. 12. 2010 10:34
22. 12. 2010 10:49
22. 12. 2010 20:14
22. 12. 2010 09:56
22. 12. 2010 10:29
22. 12. 2010 13:10
22. 12. 2010 13:36
22. 12. 2010 14:37
22. 12. 2010 15:08
30. 4. 2011 20:37
neregistrovaný "V12"
22. 12. 2010 13:46
22. 12. 2010 14:05
22. 12. 2010 14:27
22. 12. 2010 15:30
22. 12. 2010 15:39
22. 12. 2010 16:34
30. 4. 2011 20:39
neregistrovaný "V12"
22. 12. 2010 14:31
22. 12. 2010 14:45
22. 12. 2010 10:15
22. 12. 2010 10:19
22. 12. 2010 11:14
22. 12. 2010 13:47
22. 12. 2010 10:16
22. 12. 2010 10:20
22. 12. 2010 10:36
22. 12. 2010 10:47
22. 12. 2010 11:12
22. 12. 2010 11:14
22. 12. 2010 11:19
22. 12. 2010 14:00
22. 12. 2010 11:13
22. 12. 2010 11:19
22. 12. 2010 11:23
22. 12. 2010 13:58
22. 12. 2010 13:56
22. 12. 2010 14:10
22. 12. 2010 14:12
22. 12. 2010 14:33
22. 12. 2010 15:12
22. 12. 2010 14:36
22. 12. 2010 15:19
22. 12. 2010 15:34
30. 4. 2011 20:47
neregistrovaný "V12"
22. 12. 2010 10:33
22. 12. 2010 10:39
22. 12. 2010 10:43
22. 12. 2010 10:48
22. 12. 2010 10:54
22. 12. 2010 11:02
22. 12. 2010 11:09
22. 12. 2010 11:24
22. 12. 2010 11:39
22. 12. 2010 14:38
22. 12. 2010 11:05
22. 12. 2010 11:24
22. 12. 2010 11:36
22. 12. 2010 11:58
22. 12. 2010 12:03
22. 12. 2010 12:04
22. 12. 2010 12:25
22. 12. 2010 12:58
22. 12. 2010 12:54
22. 12. 2010 13:21
22. 12. 2010 13:46
22. 12. 2010 14:10
22. 12. 2010 14:18
22. 12. 2010 14:39
22. 12. 2010 15:21
18. 3. 2011 09:56
22. 12. 2010 14:46
18. 3. 2011 09:52
22. 12. 2010 11:15
22. 12. 2010 11:30
22. 12. 2010 11:38
22. 12. 2010 12:13
22. 12. 2010 12:30
22. 12. 2010 12:39
22. 12. 2010 12:51
22. 12. 2010 12:56
22. 12. 2010 12:34
22. 12. 2010 11:49
22. 12. 2010 12:47
22. 12. 2010 11:09
22. 12. 2010 11:16
22. 12. 2010 11:28
22. 12. 2010 12:02
22. 12. 2010 14:38
22. 12. 2010 11:19
22. 12. 2010 11:32
22. 12. 2010 11:48
22. 12. 2010 11:54
22. 12. 2010 12:03
22. 12. 2010 12:09
22. 12. 2010 12:27
22. 12. 2010 12:36
22. 12. 2010 12:46
22. 12. 2010 12:56
22. 12. 2010 12:40
22. 12. 2010 22:14
22. 12. 2010 13:05
22. 12. 2010 13:12
22. 12. 2010 13:19
22. 12. 2010 13:22
22. 12. 2010 13:34
22. 12. 2010 13:35
22. 12. 2010 13:33
22. 12. 2010 13:39
22. 12. 2010 13:44
22. 12. 2010 14:18
22. 12. 2010 13:43
22. 12. 2010 14:19
22. 12. 2010 14:27
22. 12. 2010 21:03
22. 12. 2010 14:45
22. 12. 2010 16:06
22. 12. 2010 17:48
22. 12. 2010 18:54
22. 12. 2010 22:50
22. 12. 2010 22:53
23. 12. 2010 22:12
22. 12. 2010 16:28
22. 12. 2010 17:52
22. 12. 2010 20:42
22. 12. 2010 22:01
22. 12. 2010 22:37
22. 12. 2010 20:01
22. 12. 2010 20:45
22. 12. 2010 22:07
22. 12. 2010 22:35
23. 12. 2010 09:01
6. 3. 2011 15:05
Avatar - dicky
22. 12. 2010 09:21
1.4
No vida prece to jde dat lidem moznost na vyber o tom to je nejen lidi nutit do stylu tsi ale i nechat ty klidnejsi a nenarocne v klidu vybrat v druhe casti pole.
Je to dobry motor a pro nenarocneho ridice svou ulohu splni po dlouha leta.
A cena privetiva
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Emel
22. 12. 2010 09:42
Re: 1.4
Dobrý motor to je možná tak do Fabie... pro Octavii je to dost na hraně. Příplatek nějakých 12.000 za 1.6MPI bych viděl jako dobrou investici pro každého, kdo se nespokojí s dynamikou na úrovni Škody Favorit.
Avatar - twistedTSD
22. 12. 2010 09:48
Re: 1.4
já myslím, že pro tour to může stačit...
Avatar - iudex
22. 12. 2010 10:12
Re: 1.4
59 kW a cca. 1250 kg, ja to moc ružovo nevidím. 1 kilowatt ťahá 21 kíl, to je horšie, ako Fabia HTP 51 kW.
22. 12. 2010 10:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
22. 12. 2010 10:49
Re: 1.4
Neboj, oni tě před jízdou z toho kufru vyndají.
22. 12. 2010 20:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2010 09:56
Re: 1.4
tak zas na to, že auto bude stát v garáži, jednou za týden se s ním pojede do LIDLu a jednou za rok na dušičky, to úplně podmotorované není ;-) Jen doufejme, že se děda opravdu pořádně rozhlídne, než s tím začne předjíždět.... Už tak je toho stresu na cestách dost.... :*)
22. 12. 2010 10:29
Re: 1.4
Ted jde o to, jestli vubec nekdo potrebuje TOURa na ukony o kterych pises :-)
Avatar - Righ
22. 12. 2010 13:10
Re: 1.4
U vas na vesnici si novou karu za 3 kila porizujou duchodci na "vyjizdku" do Lidlu jednou tydne? To mozna tak o trochu vic na zapad, v Cesku bude tohle auto slouzit jako regulerni rodinny auto pro (nizsi) stredni prijmovou skupinu, vratme se nohama na zem.

Jinak tuhle oldschool 1.4ku mam i ja v Golfu, kterej je sice o metrak lehci nez oktavka a ma umerne tomu i lepsi dynamicky parametry, ale presto se samozrejme nejedna o zadny zihadlo. Faktem je, ze na pojezdy po meste (80% myho najezdu) i na okresky je to ok (nerikam nicmene, ze bych neocenil neco silnejsiho :-) ), na dalnici uz je to podstatne horsi. Respektive pokud chce clovek udrzovat rychlost konstantne na nejakych 140ti - 150ti, musi v kopcovitym terenu pravidelne davat za 4. To samy pri predjizdeni, v pripade rychlyho manevru ci opravdu prudkyho stoupani i za 3. Kdyz tak nad tim premejslim, tak je tenhle motor zhmotnenym snem vsech puristickych ridicskych choutek, protoze clovek ustavicne kvedla. :-)

Btw komu pripada tenhle motor v Golfu nebo v jinym koncernovym aute otresne linej, necht se projede v novy stokonovy Astre.
22. 12. 2010 13:36
Re: 1.4
Konecne nekdo s vlastni zkusenosti, ktera naprosto vystihuje domnenky zdejsich skeptiku (vcetne me) a za to si zaslouzis :yes: :yes: :yes:
Avatar - Righ
22. 12. 2010 14:37
Re: 1.4
Dekuji za sklizene ovace, nicmene byl bych nerad, kdyby ten muj popis vyznel az prilis cerne. Rozhodne se neztotoznuju s tvrzenim mnohych, ze je ten motor totalne nepouzitelnej a kazdy auto s nim akorat lina lemra. Muj Golf s timhle motorem umoznuje po meste naprosto pohodovou jizdu, pri ktery clovek naopak doceni prednosti auta co se tyce podvozku a rizeni. Stejna situace se vicemene opakuje i na okreskach, pokud clovek nijak zvlast neprekracuje rychlostni limity. No a to razeni na dalnici je trochu opruz, ale prilezitostne to neni zadnej problem. Pro obchodaka cestujiciho po republice krizem krazem by to samozrejme bylo neprijatelny, ale pro nej zase tohle auto absolutne neni urceny.

EDIT: Podstatny samozrejme je, z jaky pozice clovek danej motor hodnoti. Pokud nekdo jezdi BMW 335i, tak mu samozrejme bude vykon pripadat totalne nicotnej i pro popojeti do kramu pro rohliky. Ja svuj popis zalozil na zkusenosti vetsiny naroda, ktera sedla auta s vykonem kolem sta koni.
22. 12. 2010 15:08
Re: 1.4
;-) samozrejme to chapu... ;-) prece jen je na trhu i dalsi konkurence s 1.4 motory... a jak jsi psal ty? Nova Astra na tom je prachbidne... pise se o tom vsude. Focus s 1.4 stal taky za prd, stejne jako kdysi Megane...
Ja se tezko ztotoznuji s timto obsahem v nizsi stredni, pokud tam neni Turbo... jinak z mych zkusenosti bych asi volil 1.4 opravdu jen v krajnich mezich... (ale ta v Ceedu se mi libi, clovek ale musi jit za 4,5 tis, coz me osobne nevadi... tocit se to musi, jen u te koncernacke - konkr. ve Fabii se mi zdalo, ze otacky nemiluje - zprevodovani.
neregistrovaný "V12"
30. 4. 2011 20:37
Re: 1.4
1.4i 59 kW v Octavke je kravina na n-tu. OTour je brane ako rodinne auto - t.j. zbalim rodinu a vyrazim na vylet. S tymto motorom a 3 ludmi na palube sa prakticky neda predbiehat, posadka je odsudena na hltanie prachu a spalin ktorehokolvek nakladiaku. OK by to bolo pred 10 rokmi, ked nebola taka husta premavka. Na dnesne pomery treba minimalne 100 koni a 150Nm na tonu. Inak je to trapenie motora, posadky a zvysuje to pravdepodobnost buracky pri predbiehani. Tento isty problem je rovnaky, mozno este vyraznejsi pri spomenutom Focuse II 1.4i, ktory ma fantasticky podvozok zvadzajuci k sportovej jazde, ktora je s tymto motorom vsetko, len nie sportova.
Ceed a i30 s 1.4 80kW CVVT je ine kafe, ale vo finale to dopada rovnako - mizerny krutiak posadeny do 5000 rpm nuti vodica stale dupat na plyn. Pre tieto 2 auta je uplne idealny 1.6 93 kW CVVT.
Motory s objemom 1.4 litra bez turba v dnesnych autach s hmotnostou 1200 - 1300 kg jednoducho nemaju co hladat. Stacia mensie kopce a z 1.4i je brzda premavky.
22. 12. 2010 13:46
Re: 1.4
No jestli to umí jezdit po dálnici 140-150 a nemusíš mít nohu prokopnutou skrz podlahu tak to není špatný. I když metrák na autě dolů to je jako 10 koní v motoru navíc. Ještě by mě zajímalo za kolik to tak umí jezdit a nemyslím tabulkový hodnoty, ale reálný. On totiž podle tabulek třeba takový 1,2 roomster taky nemá jezdit za 10 litrů a v práci se s ním moc pod tuto hodnotu nedostáváme. :-)
Avatar - gld
22. 12. 2010 14:05
Re: 1.4
To máš tak, na veľké auto by sa ešte našetrilo, ale dať tam odpovedajúci motor, to už nie..

Táto oktávia je fail, motor 1.4 bol aj v predchádzajúcej oktávii kritizovaný ako nedostatočný na čokoľvek iné ako posúvanie po meste.

Kedysi by to možno šlo, pred 20 rokmi sme boli zvyknutí na rodinné autá s 33 kw, ale motorizmus snáď trocha ide dopredu..okrem základných verzií škodoviek, zdá sa..
22. 12. 2010 14:27
Re: 1.4
Jenže škoda 105 s 33 kw měla necelou tunu hmotnosti. Takže na tom byla s tou dynamikou asi dost podobně jako oktávie s touhle motorizací.
Avatar - gld
22. 12. 2010 15:30
Re: 1.4
Súhlas, dosť podobne- biedne...

a už pre možnosť tohto porovnania je niečo s touto ponukou škodovky zle ;-)
22. 12. 2010 15:39
Re: 1.4
>:D >:D >:D když jsme dostali do práce služební roomster 1,2 a kolega se v něm poprvé projel, pravil: "No jede to jako moje bývalá 105ka i ty plasty vevnitř jsou podobný, akorát ve 105 bylo víc místa na nohy". To ještě netušil, že to bude i stejně chlastat. Holt pokrok je pokrok :-)
Avatar - gld
22. 12. 2010 16:34
Re: 1.4
Tak roomster 1,2 htp je kapitola sama o sebe >:D
neregistrovaný "V12"
30. 4. 2011 20:39
Re: 1.4
Trefa do cerneho !!! :yes: :yes: :yes:
Avatar - Righ
22. 12. 2010 14:31
Re: 1.4
Podlaha zatim drzi, takze zas tak na ten plynu neslapu. :-) Mimochodem v testu AutoTIPu byly z tohohle moturku prijemne prekvapeny a tvrdili, ze v Nemecku bez problemu jezdili mezi 170-180km/h.

Jinak moje spotreba po nejakych 20 tisicich km je cca 7,5 litru (mereno podle tankovani na spritmonitoru). Vysledek je ale vyrazne deformovanej tim, ze, jak jsem psal vyse, najezdim kolem 80% km ve meste (na dalnicich asi 15 a po okreskach zbylych 5%). Spis nez celkova zprumerovana spotreba je podle me zajimavejsi, kolik benzinu si motor zada v jednotlivych jidznich rezimech - na dalnicich a okreskach je to i pri celkem svizny jizde cca 6,5 litru, ve meste pak skoro o litr a pul vic. Zdaleka nejvyssi spotrebu znamena popojizdeni po meste v soucasnych mrazech, to se rucicka palivomeru splha k 8,5. Pomerne vyznamnym postrehem tudiz je, ze na rozdil od HTPcka motor neni na dalnici nijak ziznivej, ba prave naopak.
22. 12. 2010 14:45
Re: 1.4
No tak to i v mrazech jezdíš za hodně málo. Já se svojí OI 1,6 jezdím momentálně cca za 10-11 litrů. Jinak přes léto kolem 8 mi. Přišlo mi to hrozně divný, tak jsem šel na diagnostiku jestli není něco špatně a ono nic. Pak jsem zjistil, že kolega jezdí s tím samým motorem momentálně taky za 11 litrů a kamarád s feldou za 10 inu za mrazů si každý auto na krátký tratě vezme hrozně moc.
22. 12. 2010 09:58
mal som tento motor
a je idealny do mesta, pripadne na okresky pre nenarocneho vodica...Na dialnici alebo pri predbiehani vyslovene trpi aj motor aj vodicove nervy. Mimo mesta pri plynulej jazde sa obcas podarila kombinovana spotreba 6,1 - 6,2 :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
22. 12. 2010 10:09
Re: mal som tento motor
A mal si ho v O1, alebo v dvojke? Lebo tam je tiež nejaký rozdiel v hmotnosti, ktorú takýto slabučký motor silne pocíti.
P.S. S Octaviou II 1,6 MPI som jazdil za 6,3 leto/6,5 zima kombinovaná (ale gro bolo mimomesto).
22. 12. 2010 10:15
Proč ne?
Každej nemusí jezdit jako prae a bejt za každou cenu vepředu, je to pro lidi co maj čas :-)
Rozbalit vlákno
3
22. 12. 2010 10:19
Re: Proč ne?
Je to pro lidi co nemají na OIII a potřebují velký kufr od Škody. Slovní spojení dostatečná motorizace je tady v pořádku...ovšem bráno školní klasifikací.

Dostatečný = známka 4

A jen drobná věc k výbavám...tem kdo nastaví základní specifikaci s elektrickými zrcátky a upřednostní před nimi stejné ovládání oken je u mě hlupák.
Avatar - iudex
22. 12. 2010 11:14
Re: Proč ne?
Alebo "Vaša reč nech je Áno, Áno, Nie, Nie,...", s tým pomenovaním vecí pravými menami si trafil klinec po hlavičke. Nie je to známka nedostatočný = 5 (tú si zaslúžila o1 s motorom 1,4MPI-44 kW), ale 4. Dostatočný. Nič viac.
22. 12. 2010 13:47
Re: Proč ne?
Proč je jako hlupák? Mě třeba vyhřejvaný zrcátka chybí mnohem víc než elektrický okýnka.
22. 12. 2010 10:16
mno
ajaj to tady bude zase nadlidi co sezrali salamounovo ho..no...
S klimkou a se slevou pro zamestnance Skoda, ke ktery nejni problem se dostat jsme na 238 tisicich, za auto rozumny velikosti, ktery pro nenarocneho ridice a jeho klidny posouvani v ramci vsech rychlostnich limitu naprosto staci. Na nic jinyho si tohle auto nehraje, kdo si to poridi s tim, ze chce litat po dalnicich nebo predjizdet v peti lidech je tak maximalne trotl, ale jiste nam to sem napise...
Rozbalit vlákno
20
22. 12. 2010 10:20
Re: mno
podle meho naprostá zbytečnost, auto je v základu naprosto " očesané" ani klimu nemá a když si tam přidáte vsechny veci ktere byste chtely ups a najednou jste na 340 tisicih no to je proste smesné rozhodně bych si tuhle octavii nekoupil radsi bych sel do meganuale jen čistě osobní nazor a i ten megan vyjde levnej s lepsím motorem, i vybavou.
22. 12. 2010 10:36
Re: mno
Ty jsi ale neuveritelne drzy, co si vubec dovolujes srovnavat ten francouzsky krap s batuzkarskou modlou ;-) >:D I kdyby bylo v Octavii HTP, tak bude stale o svetelne roky dal nez jakykoliv francouz, korejec, ital... >:D Pasivni bezpecnost tu prece nikdo neresi... bud jezdis v modle, nebo ne a o tom to je ;-)
22. 12. 2010 10:47
Re: mno
Krap??? mno jak podle koho ze :-) staci jeden pohled na tu octavku a pripada me oproti meganu uplne hnusna.... bych chtel nekdy potkat designery ze skodovky:D. Jo htp rikal sem si ze ma aspon dobrou spotrebu ale kamos rikal ze jezdi za 7 litru takze asi to nebude zadna slava....a v cem je jako dal??? skodovka neni schopna vymyslet neco sama vsechno ji dava volkswagen treba motory tsi.....
22. 12. 2010 11:12
Re: mno
HRP jsme mel dva roky jako sluzebni, pro normalni jezdeni ve dvou lidech bez problemu 5,2, ale tady se stene dozvis ze to jezdi za 10 a podobny kraviny....
22. 12. 2010 11:14
Re: mno
Záleží kde ho jezdíš. Pokud se míníš pravidelně zúčastňovat dálničního provozu a držet krok, pak 10litrů není nijak nereálná hodnota. Chce to trochu soudnosti.
22. 12. 2010 11:19
Re: mno
Zalezi kde a jak jezdis... ja jsem se pod 6 nikdy nedostal... Praha... a pak dalnice Praha-Plzen (130-140) rozhodne ne pod 9...
22. 12. 2010 14:00
Re: mno
Hmm taky bych viděl 9 litrů jako reálnou spotřebu a nedej bože, že do toho naložíš 200-300 kilo a budeš s tím jezdit v kopcovitým terénu. To pak potěš koště.
22. 12. 2010 11:13
Re: mno
Treba podle Ady ;-) HTP mam taky za sebou... dokud jedes do 80, tak je to pohoda, takze rekneme, ze do mesta vazne v poradku - spotreba ok, pruzne to je taky 1-2-3... ale potom je to tragedie. Dalnicni jizda s rozzurenym fenem je vazne zazitek :-)
22. 12. 2010 11:23
Re: mno
>:D :yes: :yes: :yes:
22. 12. 2010 13:58
Re: mno
Uznávám, že oktávka není moc krásná, ale technicky funkční. A ne že tě to nechá trčet někde v polích jako nějakej přiblblej Renault.
22. 12. 2010 13:56
Re: mno
naprosto očesaný auto vypadá jinak. Pokud to vezmu s paketem tour plus což je 10 K a ne 340 tisíc jak tu píšeš, tak je výbavově pro většinu lidí naprosto dostatečný.

dva airbagy
elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka
centrální zamykání
volant nastavitelný ve dvou osách
klimatizaci
elektrické stahování předních oken
palubní počítač

já bych v autě snad až krom toho rádia snad ani víc nepotřeboval.

A neporovnávej to prosím tě s meganem. Buď si ho nikdy neměl nebo si ho nikdy neservisoval. Toho bych si nekoupil, ani kdyby byl za 100 K protože to je auto dobrý tak maximálně na ježdění do servisu a zpátky.
Avatar - gld
22. 12. 2010 14:10
Re: mno
Dlhoročné skúsenosti s meganom III ? Alebo len x-tá variácia na "renault je kráp" elégie.

Škodovku ti zase ukradnú, prašť ako uhoď..
22. 12. 2010 14:12
Re: mno
Musim hodit kontra - i kdyz to po me nikdo nezada :-) ... pro me by bylo auto bez sesti airbagu naprosto nepripustne... to jsme o deset let zpatky.

Elektricky zrcatka vem cert - vyhrivani je fajn, ale prezil bych to.
Central jedine s dalkou.
Nastavitelny volant - pro me precenovana vlastnost ;-)
Klima - bez ni to nejde
El okna - v predu staci
Palubak - nedokazu ospravedlnit, ale potrebuji ho :-)

Takze ma skoro vse az na dve veci, ktere pro me hraji nejdulezitejsi roli... solidni motor (cimz 1.4 neni) a hlavne bezpecnost ;-)
22. 12. 2010 14:33
Re: mno
Tak pro mě jsou vyhřívaná zrcátka naprosto nepostradatelná. A ač to někomu možná přijde směšné, na seznam "nutné" výbavy u mě patří ještě ovládání rádia na/u volantu, volant obšitý kůží, automatická klimatizace a přední mlhovky + bych už asi nechtěl auto bez tempomatu, i když většinou jezdím po městě a okreskách. Tempomat je u mě jako el. okna vzadu - když si jednou zvykneš, že je máš, bereš je taky jako nutné. Tyhle dva prvky výbavy postrádám vždycky dost rychle, jakmile přesednu z fabky do fusionu. Naopak (elektricky) vyhřívané čelní sklo je bomba, kterou má snad jenom ford (u aut do půl mega), i když po 3 letech těch spirál minimálně 1/3 už nefunguje. ;-\
22. 12. 2010 15:12
Re: mno
Jasne je, ze na komfortni veci si clovek zvyka snadno... znam to. Obracene to jde tezko ;-)
22. 12. 2010 14:36
Re: mno
Aha panáček si s šesti airbagama zaplatí přežití no inu když tomu věříš :-) Mimo to víš třeba, že nová fabie už nemá výztuhu ve střeše, protože byla zbytečně drahá? Čili nad tebou je jen tenkej plech bez výztuhy? Je sice strašně krásný, že když s ní nabouráš přesně podle modelový situace jaká nastává v testech ADAC si v bezpečí, ale co si myslíš, že se stane když se s autem převrátíš nebo nabouráš nestandartním způsobem? 6 airbagů v autě je mi k smíchu. Je to jen marketingová bublina nic víc. Až je jednou budu mít v autě jako standart beru. Do tý doby mi dva pro ten pocit relativního bezpečí úplně stačí. BTW jak to řešíš když tě někdo veze v autě kontroluješ před nástupem kolik má pytlů a podle toho do něj buď vlezeš nebo ne? >:D
22. 12. 2010 15:19
Re: mno
Chytas me zbytecne za slova... se sesti pytlema je tam jistojiste nejake procento, ze si pri napr. bocnim stretu nebudou muj mozek prohlizet hasici ;-) a to mi jako argument zatim staci.
Takova naivka nejsem abych dal do prime umery 6ABG = zachranenej zivot... ale doba, kdy 6ABG je temer standardem je uz davno tady... zacalo to ve stredni tride a diky tem pry "podradnym" znackam se prodira i do nizsi stredni a dokonce male vozy maji jiz 4 standardem, pokud se nejedna o holatko edition.
Dnes jsou lidi, kteri by nemohli byt bez ESP... ja napr. ano ;-)
22. 12. 2010 15:34
Re: mno
No pokud jedu v autě s ESP tak ho zásadně vypínám a pokud bych si mohl vybrat abych ho neměl, tak bych si klidně i něco připlatil. Pakliže to někdo potřebuje k jízdě, tak ať si to koupí. Jestliže dostanu v autě bez ESP smyk (snažím se jezdit tak abych se do takové krizové situace nevědomky nedostal) tak vím jak reagovat. V autě s ESP to nevím. Je to najednou jako by auto řídili dva a každý po svém. Ještě k těm pytlům, do nedávna jsem jezdil v autě bez pytlů, který navíc ani ADAC testy nikdy neabsolvovalo, takže v O1 s párem pytlů si teď připadám naprosto bezpečně ;-)
neregistrovaný "V12"
30. 4. 2011 20:47
Re: mno
2 mechy su dnes minimum, mal ich aj moj 12 rocny Escort, 4ks plus hlavove ma aj Thalia alebo Sandero. Klimatizacia pripravuje ubohy motor o posledne zvysky sil. To uz radsej Fluence ako OII s 1.4i. V cene je 6 mechov a spusta dalsej vybavy, za ktoru by som sa v Skodovke nedoplatil.
22. 12. 2010 10:33
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
38
22. 12. 2010 10:39
Re: motor
To ti kazdy spravny chatar smete... vsak podivej na ten kufr, kazdy prece vozi dene 500 litru nakladu a v tom tve SX by je dal kam? :-) Nebo kdyz pojedes s "mamou" na nakup? Kam to vsechno narves? Na valnik? ;-)
Avatar - petrumr
22. 12. 2010 10:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2010 10:48
Re: motor
ja bych rekl ze tady ta vyblita oktavka s 20 let starym motorem >:D je tragicka:D
Avatar - strýček BOB
22. 12. 2010 10:54
Re: motor
Je vidět, že tomu opravdu rozumíš :yes:
22. 12. 2010 11:02
Re: motor
vzdyt je to pravda prosimte a nebo co je teda tak uzasnyho na tomhle aute?
22. 12. 2010 11:09
Re: motor
Vsak my (dnes uz asi vsichni) BOBe taky vime, odkud se berou tve znalosti o autech >:D Takze je jasne, ze ty jim rozumis urcite vice, nez Lapeno, ktery treba fandi panu J.Mayovi >:D
Avatar - strýček BOB
22. 12. 2010 11:24
Re: motor
Chlapče, já jsem příspěvek nicku "Lapeno" pochválil, tak proč se čertíš.

A jak koukám, tak si s nickem "Lapeno" hezky notujete, no, svůj k svému, že... >:D >:D
22. 12. 2010 11:39
Re: motor
Aby ti nepraskla zilka stréko Bobe... ;-)
22. 12. 2010 14:38
Re: motor
Ja mel kdysi vento s 1,4 44kw. Tragedie, snad jen okolo 3 tisic otacek to nechcipalo. Slo na vrakac, to nemelo smysl dal provozovat
22. 12. 2010 11:05
Re: motor
Za normalnich okolnosti by me napadla otazka, zda to myslis s tim motorem vazne... ale po nahledu do tveho profilu to absolutne chapu :-) A tvrdit o SX4, ze je tragicke auto... to chce asi taky dost silny zaludek ;-)
22. 12. 2010 11:24
Re: motor
>:D ale jako pravda nema cenu se dohadovat :-) nekomu se libi to a nekomu zas tamto :-) ale ona ta skodovka v sobe nic v zakladu nema a to je proste krutej fakt...
22. 12. 2010 11:36
Re: motor
Jsme v Cechach a tady to bude vzdycky o tom, ze spousta lidi radsi budou jezdit v holatku, kvuli "pochybne a relativni" imidžžžž... ;-)
22. 12. 2010 11:58
Re: motor
a pak se kouknes pres sklo dovnitr a vidis ocesanej interier:D
22. 12. 2010 12:03
Re: motor
Ale dulezitejsi je, ze si muzes pripadat jako polobuh ;-)
Avatar - petrumr
22. 12. 2010 12:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2010 12:25
Re: motor
Takhle vypada skutecne zaniceni pro vec a bezbrehy optimismus :-) Je dobrecist, ze VW zacalo kupovat znacky z ciste charitativnich duvodu, ale je to od nich moc pekne ;-) :yes:
22. 12. 2010 12:58
Re: motor
zrovna vw kupuje cokolvek, lebo je to tragicke a chce to spasit - dnes perlis. VW chce pristup na nove trhy, ale rozhodne to nerobi pre charitu. Mimochodom, na tomto webe uz nejake zrovnanie bolo a ziadnu tragediu v podani suziki som tam nenaasiel, takze predpokladam, ze to nejako ozrejmis, resp. dolozis
22. 12. 2010 12:54
Re: motor
I cez to, ze vyssie zrovnava nie zrovna zrovnatelne, skus definovat co je na sx4 tragicke
Avatar - petrumr
22. 12. 2010 13:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2010 13:46
Re: motor
Jediny problem je ve velikosti kufru a to je jeste na povazenou... a pokud jsi u kritizovani rozmeru, stejna tak muze kdokoliv poslat k ledu tvoje faro, ktere je ve sve tride snad nejvetsi "uzofka"... ;-)
Ty me Peťo proste bavis... jak se za tu Skodovenku a Hatapku rves... proste vzdy se jedna o objektivni soudy :-)
Avatar - petrumr
22. 12. 2010 14:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2010 14:18
Re: motor
U kufru souhlasim... u zbytku je mi to putna, neb v zadni casti obou aut je pro me stejne malo mista... mam 188 cm a za sebe si komfortne nesednu ani v jednom aute.
U F1 vs Oct II ti ty hodnoty verim - ale podstatny je rozmer - rekneme - dvere-dvere... proste jde o ten pocit v ramenou.
Ale abych te uklidnil - proti Fabii nic zasadniho nemam... nedavno jsem dokonce zvazoval jeji koupi - kvuli TSI... nakonec z toho seslo.
Avatar - petrumr
22. 12. 2010 14:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2010 15:21
Re: motor
S tim se taky ztotoznim... jednoducha technika = teoreticky mensi procento zavad.
V rozhodnuti proc nekoupit nehrala roli pouze pritulka, ale samozrejme i studium a strach z turbicka ;-)
18. 3. 2011 09:56
Re: motor
s tym tvojim HTPckom by som moc nemachroval lebo je to konstrukcne vadny motor, ktoremu sa prehrieva olej nad nozmovanu teplotu, k tomu tragicky vykon, nic horsie uz nemoze byt. Vlastne este ano, este zvuk kosacky a sme doma..

precitaj si: [odkaz]
22. 12. 2010 14:46
Re: motor
pisem vyssie, ze tieto auta nie su zrovnatelne. Bolo by blbe ked by oktavia, ktora ma skoro o pol metra do dlzky viac, mala mensi interier. Oznacit auto za tragicke bez udania blizsich dovod je tiez tak trochu tragicke ;-)
18. 3. 2011 09:52
Re: motor
povedal majitel fabie a rozplakal sa..
22. 12. 2010 11:15
Re: motor
Chtěl nebo měl za co koupit? :-)
22. 12. 2010 11:30
Re: motor
Proč tragický motor? Auto jo, ale pokud je dobře zpřevodovaná převodovka, tak po městě a na okreskách se chová jako každé druhé auto. A předjíždění? Jako normální člověk předjíždím jen ty, co jedou pomalu, tedy jen ty, co jedou pod rychlostním limitem. Město a okresky - stačí podřadit, pořádně se rozhlídnout a popřemýšlet a v klidu předjedu. Když si na dálnici držím 130km/h, opět musím předjet jen ty, co jedou pomaleji. Ty vidím z dálky a tak je dost času se rozhlídnout, jestli v klidu předjedu. A když předjíždím a přilítne za mne nějaký blb, pro kterého neplatí zákony, má smůlu. Musí počkat, až s předjížděním skončím (samozřejmě se těmto pitomcům neseru těsně před auto).
Takhle jsem jezdil i s autem, které mělo 213k/500Nm a zrychlovalo na stovku pod 9sec.
22. 12. 2010 11:38
Re: motor
Jestli skutecne takto jezdis, tak se budu (ac ateista) klidne modlit, aby takovych, jako TY v nasem absurdistanu jen a jen pribyvalo :-! To potom skutecne nebude treba silnych motoru :-)
Avatar - petrumr
22. 12. 2010 12:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2010 12:30
Re: motor
Nanestesti nemam problem ani se zarovkami, ani s ledkami... implantovana denni pseudosvitidla z 3mm ledek, ktera neni videt ani za tmy nepodporuji ;-)
Hrdě se přiznávám k tomu, že jsem slušný řidič, ale rád předjíždím bezpečně - tzn. rychle.
22. 12. 2010 12:39
Re: motor
Asi takhle: pokud každý pojede tak, co silnice dovoluje (na suchu povolený limit), není potřeba předjíždět. Jistě, rozdíl +/- km bude vždy, ale díky relativní vzájemné rychlosti nebude třeba se nervovat.
Díky tomu by byla průměrná rychlost skoro stejná jako onen limit a tudíž cesta rychlá. A bezpečná.
Bohužel, tohle nikdy nepochopí řidiči vozů ala Passat TDI, Octavia TDI....
22. 12. 2010 12:51
Re: motor
Souhlas - ale je to stejna utopie jako socialismus... myslim ale, ze ses zazdil tim konkretnim jmenovanim vozidel... budes zapsan v pametech tajneho fanatickeho spolku obdivovatelu bozske dokonalosti jako odpurce jedine mozne pravdy ;-)
22. 12. 2010 12:56
Re: motor
To mi vůbec nevadí... :-)
22. 12. 2010 12:34
Re: motor
Přehodil jsem věty...
Správně: "...Takhle jsem jezdil i s autem, které mělo 213k/500Nm a zrychlovalo na stovku pod 9sec..." mělo být hned po větě: "...Ty vidím z dálky a tak je dost času se rozhlídnout, jestli v klidu předjedu..."
A ne, že jezdím jako ti idioti.
Avatar - Katikakus
22. 12. 2010 12:47
Re: motor
Uz te nekolik lidi zadalo, abys nas prestal obstastnovat stale dalsimi a dalsimi odkazy na inzertni servery rajaut a sportovnivozy. Spamovat skrytou reklamou si bez nekam jinam. 8-s :no:
Avatar - Flai
22. 12. 2010 11:09
TDI
mne by zajímalo proč do toho nedávaj naftu ?
Rozbalit vlákno
4
22. 12. 2010 11:16
Re: TDI
odpoveď je nečekaná a šokující - snižovali by si tím prodeje aktuální verze Oktávky
22. 12. 2010 11:28
Re: TDI
ale do minule davali myslim ze 1.9 TDI
Avatar - Flai
22. 12. 2010 12:02
Re: TDI
prave že davali a taky si myslim že by se tím snížily prodeje toho faceliftu
starou tour vidavam dost často v nafte jako firemní...
22. 12. 2010 14:38
Re: TDI
Protože stará 1.9 TDI PD se nemůže v novejch autech prodávat kvůli emisní normě a novou 1.6 TDI CR si schovávají pro nonTour verzi (aby se vzájemně nekanibalizovaly)...
22. 12. 2010 11:19
Marketing!
Keď prvýkrát Škoda prišla s touto ponukou, povedal som si, že je to skvelý nápad. Avšak po bližšom preskúmaní, keď by ste chceli aspoň klímu, elektrické okná a nejakú tú bezpečnosť a výbavu v aute vôbec, zrazu sa nakopí toľko príplatkov, že tá cena nebude oveľa menšia ako základnejšia verzia aktuálnej Octavie, kde by podobná výbava už v základe bola. A k tomu by sa cena vyšplhala na na približnú úroveň konkurencie ako Megane, Ceed...

Ďalej motory. 1,4 do toho dať... No neviem, človek buď nemôže byť vodič, alebo pre to, aby si mohol honiť ego pred susedmi oželie aj ten motor, len aby mal "oktávku" a mohol sa prsiť pred susedmi "že na ňu má". Teda na prvý pohľad to vyzerá, no na druhý pohľad si však človek všimne, že zasa tak brutálna ponuka to nie je. Ja by som radšej volil potom lepšie vybavené auto v nižšej triede a s lepším motorom.

Už to tu niekto spomenul. Napríklad tá 1,4 takému sviatočnému vodičovi, ktorý v tom pôjde na Vianoce, na Veľkú noc a do Lidlu by to mohlo stačiť. Ale v tom prípade, nepostačila by mu potom aj napríklad Fabia s lepším motorom, výbavou a nižšou cenou? Vychádza mi z toho jediné. Toto bude len marketingová záležitosť... ;-)
Rozbalit vlákno
13
22. 12. 2010 11:32
Re: Marketing!
O tom to je... ty pry "podradne" znacky si nekoupim... vsichni by se mi smali, takze koupim Octu s 1.4 a pro jistotu si nenecham dat oznaceni motoru na viko - to pak Čendovi muzu rict, ze mam jen "obyčejnou" 1.4TSI, že?... aneb taky to jede :-) A je po starostech... na Auto.cz si pak muze takovy junák pripadat jako polobuh - a všichni ho budou také tak vzývat ... co na tom, že koupil hole auto za necelych 300 s prastarym a slabym motorem. Čenda ma sice šikmáče za ty samé prachy, se silnejsim motorem, 6ti pytli - ale je to socka :-) nema Octu a tak velky kufr :-)
22. 12. 2010 11:48
Re: Marketing!
Máš pravdu. Námatkovo som v rýchlosti teraz pozrel cenníky Megane, Bravo, Ceed a Cruze. Všetko vychádzalo približne rovnako. Najlacnejšie vychádzal asi ten Megane, ktorý by ešte v porovnaní s Octaviou Tour ponúkol v podobnej cene výbavu Carminat Tom Tom. Tak na porovnanie:

Megane (LS Carminat TomTom): 1,6 16V 74 kW/100 k - 12 090 € [odkaz]
Octavia Tour: 1.6 MPI 75 kW (102 k) - 11 990 € [odkaz]
- Výbavy nech už si každý porovná sám. Octavia Tour by sa na tú výbavu nedostala ani po dokúpení všetkej možnej príplatkovej, nehľadiac na to, že už by bola aj podstatne drahšia. Ale nejde len o ten Megane. Približne podobne by to dopadlo aj inde.
22. 12. 2010 11:54
Re: Marketing!
Přesně tak zino tak to je :-)
22. 12. 2010 12:03
Re: Marketing!
ale vysvetli to miestyn dilinom ze v renaulte si mozes uzivat doplnkovu vybavu a v soctavke nie.. oni budu mat radsej hole auto a budu sa ti smiat ze mas megane, aj ked oni tam budu mat vpredu svihadla na okjnach a ty budes mat 4 elektricke okna a digi klimu naviac.. oni sa ti budu smiat na holych sedackach a ty si budes uzivat komfortne s vyhrievanim.. Proste su tu ludia ktori su tak posadnuti skodovkou ze by to kupili. Ja ked jazdim v aute je pre mna dolezite aby som sa citil komfortne a aby mi auto ponuklo to co chcem a nie aby som si honil nad znakom skody v holom voze ktory nema zakladne vydobytky 21 storocia..
22. 12. 2010 12:09
Re: Marketing!
Ja Škode fandím a Octaviu mám za jedno skvelé auto. Ale ak ťa budem citovať: "Ja ked jazdim v aute je pre mna dolezite aby som sa citil komfortne a aby mi auto ponuklo to co chcem a nie aby som si honil nad znakom skody v holom voze ktory nema zakladne vydobytky 21 storocia." a ak u konkurencie ušetrím ešte k tomu niekedy kľudne aj 3 000 €, tak nie je o čom. Jednoznačne súhlasím! Tu vyhráva už aj zdravý rozum. Ak mám dobrú záruku a auto sa mi páči, tak je jedno či mám na kapote okrídlený šíp alebo "neslušné slovo"... ;-)
Avatar - strýček BOB
22. 12. 2010 12:14
Re: Marketing!
Hezky se snažíš, hezky tady kopeš nožičkama, ale na faktu, že se OII Tour bude prodávat velmi dobře nezměníš nic. Je to prostě výborná kára za výborné peníze. K tomu tvému výběru, Bravo nikoho nezajímá, ceed se momentálně veze na vlně "skorogolf za dvěpade se sedmiletou zárukou". Cruze nikoho nezajímá, zjisti si možnosti konfigurace a dodací lhůty >:D Jako možný konkurent zůstává ten Renault. A být postaven před volbu OIITour v tesilu a Megane v tesilu, tak volím, bingo, Octavii...
22. 12. 2010 12:27
Re: Marketing!
hele di na stranky skody Bobe a sestav si ten tvuj uzasnej TOUR a podivej se co tam mas v zakladu uplny ho.no a pak si tam dej co potrebujes treba klima 30 litru... a pod veci... a dostanes se na 350 litru ;-)ale mas okatavku a budes nejvetsi king:Dze:D Ale kdyz zastavis nekde na krizovatce a vedle tebe zastavi megan a pohodle si stahne elektricky okynko nebo si pusti klimu tak ty tam budes tocit rukou aby sis okynko otevrel:D a maximalne se budes ofukovat teplym vzduchem:D neni to smesny proste;) zkus se nad tim zamyslet
22. 12. 2010 12:36
Re: Marketing!
BOB nepotrebuje myslet, BOB totiz kouka na Top Gear >:D
Avatar - strýček BOB
22. 12. 2010 12:40
Re: Marketing!
Tobě ten Clarkson nedá spát, co?

Pravda, pravd, mizerní řidiči si kupují křápy, rozuměj korejské křápy...tesat do kamene >:D >:D >:D
22. 12. 2010 12:46
Re: Marketing!
Ja mam radsi Zbynka Merunku, hec...

Tohle heslo ma v realu asi takovou vahu, jako ze ve Skodovce jezdi jen dobri ridici ;-)
22. 12. 2010 12:56
Re: Marketing!
Jiste a proto jezdim ve SKODA fabia:D
22. 12. 2010 12:40
Re: Marketing!
To ze se bude "novy" Tour prodavat velmi dobre je jasne, jen zalezi na tom co znamena "velmi dobre" ... specialne v kombinaci s tou 1.4... :-) Fleetaci o ni ani nezavadi...
22. 12. 2010 22:14
Re: Marketing!
O2 Tour se rozhodně prodávat dobře nebude. Když mrkneš na prodejní statistiky, tak jsou Octávky skoro v 85% diesel. A těch zbylých patnáct rozhodně nejsou všechno lidi, kteří touží jedině po dýchavičné káře bez výbavy, ale s nápisem Octavia na zadku. Takže reálný odhad je v ČR maximálně desítky kusů měsíčně.
Avatar - Well-being
22. 12. 2010 13:05
:-(
59 kW na téměř 19 metráků celkové hmotnosti auta, tak to je smutné čtení ...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Righ
22. 12. 2010 13:12
Re: :-(
A jak casto tam hodlas tech 650 kilo ladovat?
Avatar - Righ
22. 12. 2010 13:19
Vcelku ok
Motor zadna slava, viz muj prispevek vyse, ale pro cilovou skupinu urcite dostacujici. Oktavka je vyborny auto a s vetsinou se shodnu na tom, ze s predfaceliftovymi svetly i pohlednejsi nez aktualni model. Skoda absentujicich bocnich list a nelakovanych zrcatek, oboje pusobi jako pest na oko. Co by ovsem mohl byt pro Toura vetsi problem, je skutecnost, ze z hlediska value for money jsou tady v jeho cenovy hladine objektivne lepsi volby. Osobne bych za tyhle penize asi jel s Albertem na letiste (Fluence) a nebo sel do nejakyho zakladniho Megana. Skodovce nezbude nez se oprit o loajalitu zakazniku k znacce.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - pocitac
22. 12. 2010 13:22
Re: Vcelku ok
Zrovna dneska jedna Octavia II chytla za jízdy na Pardubicku, brrr 8-s [odkaz]
22. 12. 2010 13:34
Re: Vcelku ok
Přístě do nekuřáckého kupé...ale hoří i R8, nebo Italia.
Avatar - petrumr
22. 12. 2010 13:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2010 13:33
Re: Vcelku ok
Úplně nedokážu odhadnout cílovou skupinu kupců, ale shoduji se s posledním souvětím. řekněme si totiž na rovinu, že reálný start je na 300k, kde se asi vypsaní konkurenti pohybují (francouzi obecně a výprodejový Focus také).
Avatar - petrumr
22. 12. 2010 13:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2010 13:44
Re: Vcelku ok
Píšu francouzi obecně ;-)
Avatar - petrumr
22. 12. 2010 14:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
22. 12. 2010 13:43
59 oslíků
Pro porovnání s etalonem třídy:
Škoda Fabia Combi 1,2 HTP 44 kW 5stup. mech.
Celková hmotnost 1.565 kg
Pohotovostní hmotnost s řidičem 1.110 kg
x
Octavia Tour 1,6 MPI 75 kW 5stup. mech.
Celková hmotnost 1.870 kg
Pohotovostní hmotnost s řidičem 1.270 kg

Takže pokud vezmu pohotovostní hmotnost s řidičem, pak
25.2 kg/osla (Fabia C)
21.5 kg/osla (Octavia TII)
Pokud vezmu celkovou pohotovostní hmotnost, pak
35.6 kg/osla (Fabia C)
31.7 kg/osla (Octavia TII)

Opravdu si myslíte, že to je taková tragédie? Podle mě vznikají pod okřídleným VW mnohem závažnější omyly. A to jsem bral hmotnost 1.6MPi...
Asi zkrátka zjistili, že mají navyráběno přespříliš 1.4 a ze zoufalství už neví, kam by je šoupli.
Škoda - die Diagnose
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
22. 12. 2010 14:19
Re: 59 oslíků
A teraz si do toho vzorca dosaď 1,4 16v, o ktorej je článok (ostatne písal som to už vyššie): vychádza to cca. 21 kg na 1 kW, čo je o chlp lepšie ako Fabia HTP 44 kW, ale horšie ako HTP 51 kW. A to Ti dá pomerne jasnú predstavu o dynamike tejto Octavie.
Avatar - dicky
22. 12. 2010 14:27
Re: 59 oslíků
tady nejde o to jake to ma zrychleni nebo dynamiku tady jde o nabidku
je ti 1.4 malo kup si silnejsi a lepsi ale nezatracuj vyrobce za slaby vykon atd. ze se snazi dat zakaznikum vybrat se sirokeho spektra motoru trebas trochu staromodnich..
napr pro nejakou mamku co vozi deti do skoly 5 km tam a zpatky to bohate staci..nepotrebuji 130ps diesl..
jde jen o nabidku a netlacit lidi nucene do nejakych pokusu napr tsi
jen at si kazdy vybere podle sveho
>:D
Avatar - rohYpnol
22. 12. 2010 21:03
Re: 59 oslíků
Já jsem uvažoval s 1.4 59 kW! Jen hmotnost jsem převzal z 1.6ky, protože na oficiálním webu ještě 1.4ka není.
Takže podle mě to je výkonově zcela dostatečné pro dnešní provoz. Ano - jedná se bezpochyby o základ, ale i konkurence začíná s 1.4kami, tak proč ji nezařadit?
Dynamikou bych ji zařadil i nad HTP, koneckonců:
Škoda Fabia 1.2 12V HTP 51 kW 5-stup. mech.
Maximální rychlost 163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 14,9 s
x
Octa Tour2 1.4MPi
Max. rychlost [km/h] 173
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,2

Takže i koupí nejslabší Octavie budete mít auto silnější než možná třetina ostatních vozů...
22. 12. 2010 13:59
Jedina rozumna volba...
do 300 je podle meho Focus... bezpecny vuz (ESP, 6 pytlu), atraktivni design, skvele jizdni vlastnosti a na hatch velmi solidni kufrik - a abych nezapomnel - dobry 100k motor, ktery proste "jede"...
Rozhodne nepodleham zdejsim zatracovanim ruznych znacek, ale na rovinu Francie by z meho pohledu byla az za Koreou (byt ma VTi)... sikmacum ovsem chybi ESP... Koncern je nepochybne kvalitni, ale v cene do 300 (coz je pro vetsinu lidi posledni unosna hranice) nema krom kufru a "kvality" provedeni co nabidnout. Takze snad se chytnou zaniceni Skodovkari, chatari, nebo plastoví tuliči... z pohledu bezpecnosti a motoricke nabidky jednoznacne Skodarny propadaji.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
22. 12. 2010 14:20
Re: Jedina rozumna volba...
K tej otázke bezpečnosti by som ešte dodal, že Focus (a vlastne i ostatní konkurenti) majú o * v crash teste viac, ako Octavia.
22. 12. 2010 14:22
Re: Jedina rozumna volba...
To je dalsi podstatny fakt, ktery jsem v zapalu nedopsal ... diky ;-)
Avatar - petrumr
22. 12. 2010 14:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2010 14:51
Re: Jedina rozumna volba...
zatial si jeden z mala, co oznacuje riadenie fucusa za tragicke. Ak pozeram na testy, tak vsade sa docitam opak....
22. 12. 2010 15:33
Re: Jedina rozumna volba...
Tak v tomhle se neshodneme... docela by me zajimala v jakem Focusu jezdis... pokud je to ojetina nejake I. z 98 s totalne vytlucenym podvozkem tak se nedivim tvym obavam, ale pokud bys to chtel rict o "novem" voze... 8-s
A pokud maji byt ty dratky celoplosne vyhrivane sklo... to je dokonalost, melo by to byt povinne ;-)
Avatar - petrumr
22. 12. 2010 17:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - das_autos
22. 12. 2010 17:36
Re: Jedina rozumna volba...
Pán je asi žena a jeden z milionu kterýmu vadí optimálně naladěný řízení od kterýho by se mohli ostatní automobilky učit.Ještě co je v tom Focusu za motor,jestli tam je benzin 1,6 tak u toho to nejde,ale u ostaních jde v palubáku nastavovat tuhost řízení ve třech stupních a možná tam někdo kdo rád řídí nastavil Sport.
22. 12. 2010 14:37
Re: Jedina rozumna volba...
Jasně, akorát Tour nekupují ti, kterým jde o bezpečnost. Kdyby si měli připlatit za všechny bezpečnostní prvky, tak ta tourka vyjde pěkně draho. Cílová skupina je 50-70 let, který uvažuje stylem, škodofka je české auto, je pěkné, hlavně má velikej kufr, má určitě levné díly, nechci zaraniční auto, těm nerozumím, určitě maj drahej servis, ta 1.4ka bude stačit, stejně jezdím jen na chalupu a do obchoďáku, jo éespé co? to jsem neměl ani ve Favoritu, nepotřebuji, má to centrál, to je hlavní, možná si připlatím za klimošku. A takových lidí v ČR je poměrně dost. Jinak s těma korejcema - nové modely od Hyundai/Kie (Ceed, Venga, i30...) Koreu viděli možná na mapě, navrženy evropskými dizajnéry, určeny pro evropský trh, vyrábí se v Evropě (ČR/SR), dodavatelé jsou převážně z ČR/SR. Ta auta jsou možná víc česko-slovenská než škodovky.
22. 12. 2010 15:35
Re: Jedina rozumna volba...
Souhlasim... jako bych to psal ja sam ;-)
Avatar - ManInBlack
22. 12. 2010 14:45
Kupující
Nejprodávanější "oktáfkouftůru" bude nejspíš právě 1,4 "fkombíku", protože sice budou mít automobilový ekvivalent středověké šatlavy, ale budou mít "kufr jak k*áva, voe", který potřebují, protože denně vozí půl kubíku nákladu :P Ovšem pokud vezou cokoliv těžšího než cigaretové filtry, tak motor stačit nebude, ale to nevadí. Mají ten kufr!
Budiž. Proti gustu žádný dišputát. Já osobně radši budu s posádkou v pohodlí a velikost kufru s ledovým klidem obětuju, zas tolik toho moc často nevozím, proto jsem si vybral své současné auto.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
22. 12. 2010 15:31
Nabídka a poptávka
No ano, je to jen o nabídce a poptávce... kdo to nechce, ať si to nekupuje. Jen doufám, že nebude moc takových, co si pro sebe nebo do firmy prostě koupí nejlevnější Škodovku aniž by věděli, do čeho jdou. Příplatek 12.000 za 1.6MPI vidím jako rozumný pro většinu řidičů...
Rozbalit vlákno
3
22. 12. 2010 15:45
Re: Nabídka a poptávka
suhlas. vyska priplatku za silnejsi motor je prijatelna
22. 12. 2010 15:50
Re: Nabídka a poptávka
To určitě ne ;-) Jako bych slyšel prodejce..."1,4 stačí a 1,6 už je přímo luxusní volba. Předváděcí vůz s tímto motorem tu nemáme, ale jezdil jsem s ním a je to paráda" :-)
Avatar - Emel
22. 12. 2010 17:45
Re: Nabídka a poptávka
Možná ti to přijde podivné... ale je spousta lidí, kteří se autem před koupí nesvezou, vyberou si z katalogu. Tchán víceméně takhle koupil Fabii I s HTP (skladovou)... vlastně si nestěžuje...
Avatar - kari.laz
22. 12. 2010 15:56
Vnímání Octavie
Tak jsem si přečetl celou dosavadní diskuzi a udělal si jednoduchý závěr.

Většina kritizujících tuhle Octavii pak nezapomene podotknout, že si to auto kupují lidé na to, aby mohli machrovat, že mají octavii => že většina zde kritizujících jí považuje za vyšší level, než jimi zmiňované jiné značky a proto nezapomenou podotknout, že s ní chtějí lidé machrovat.

Takže těm co nejíce leží v žaludku, tak jim leží v žaludku proto, že si sami myslí, že je octavia lepší, nebo je tak alespoň vnímána.

Takže kdyby napsali objektivní kritiku a ne, že to mají lidé jen na machrování, tak by to byla diskuze úplně o něčem jiném.

PS: Já sám mám již několikáté Francouzské auto a jsem relativně spokojený a mé další auto bude nejspíše opět Francouzské. To je pro to, aby jsem nebyl označen Škodováckého přicmrndávače.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - pocitac
22. 12. 2010 16:12
Re: Vnímání Octavie
Ani se moc nedivím, že někomu leží Octavia, jak píšeš v žaludku. Je to průměrné, dokonce spíše podprůměrné auto v rámci své třídy. Díky pozici domácí značky jsou ovšem téměř veškerá média zaplavována, den co den neobjektivními PR články, o tom, jak je Octavia, potažmo Škodovka nejlepší, nejdražší, nejúžasnější. Když se k tomu všemu ještě přidá hromada neobjektivních testů a srovnání, není se pak vlastně čemu divit, že to leze lidem, kteří si umějí udělat vlastní názor, na nervy a pak někteří reagují, třeba tak jak popisuješ. ;-)
22. 12. 2010 16:37
Re: Vnímání Octavie
nechci rejpat, ale docela by mě zajímalo, která auta jsou ta průměrná až nadprůměrná (myslím z běžné konfekce)
Avatar - pocitac
22. 12. 2010 21:06
Re: Vnímání Octavie
Octavia je levnější varianta Golfu, šetření je vidět, je to slabší průměr. Lepších je hodně, z Evropy - Focus, Golf, P308, Megane, Astra ...
22. 12. 2010 21:29
Re: Vnímání Octavie
beru tak Golf a P308 ostatní opravdu nevím včem převyšují Oktávku, navíc dnes jsem absolvoval 300km v Focusu a vnitřek vypadá jak kdyby ho dělali větnamci někde v Holešovicích v boudě za tržnicí, z Astry udělali vyžranou bachyni, která potřebuje motr z auta střední třída aby se hnula.
Avatar - Krispos
22. 12. 2010 22:39
Re: Vnímání Octavie
Tos asi nejel v Oktavii II ve vybave Laurin a Klement :-)
Avatar - kari.laz
22. 12. 2010 17:48
Re: Vnímání Octavie
Potrefená husa se vždycky ozve
Avatar - pocitac
22. 12. 2010 21:11
Re: Vnímání Octavie
S tou husou to moc nedává smysl, nic tady v tebou popisovaném duchu nepíšu. Napsal sem ti svůj názor na to, proč v ČR hodně lidí nemá rádo Octavii potažmo značku Škoda. ;-)
22. 12. 2010 18:56
Re: Vnímání Octavie
Hochu ty jseš chudák zakomplexovanej >:D :no: Když na něco nemáš,je to špatné,že? :-)
Avatar - pocitac
22. 12. 2010 21:14
Re: Vnímání Octavie
Tvůj příspěvek mi připomíná, že dětem zase začaly prázdniny ;-)
22. 12. 2010 16:29
Re: Vnímání Octavie
Objektivne - zastarale a letargicke atmo motory, ozebracena bezpecnostni vybava... dva podstatne argumenty - a ani kvalitni plasty a megakufr to nezachrani ;-)
Avatar - kari.laz
22. 12. 2010 17:49
Re: Vnímání Octavie
O tom jsem zde vůbec nepsal, ale vím, že rýpnout si i pod příspěvkem, který se o tom nezmiňuje je potřeba, protože je to Koncern VW
22. 12. 2010 18:24
Re: Vnímání Octavie
Ja jsem rypat nechtel - mozna je to jen trochu mimo tvuj prispevek... OT
Avatar - pocitac
22. 12. 2010 21:19
Re: Vnímání Octavie
Nemáš už z toho obhajování VW trochu fóbii? Vždyť Kryshna má v podstatě pravdu - zastaralá atmo + ožebračená výbava... vše sedí. Mohl to napsat jemněji ale ty si taky nebereš často servítky.
Avatar - kari.laz
22. 12. 2010 16:06
Octa
Jinak co se týká tohoto konkrétního toura s tímto motorem, tak si svých kupců najde dost. Stačí vzít v potaz, že i Golfů se s tímto motorem prodává docela dost. A tím hlavním důvodem je cena. Předpokládám, že většina těhle Tourů bude taky v úplně základní výbavě, nebo maximálně s paketem za dest tisíc přidávající klimu a elektriku na pár místech. Domněnky, že cena bude po doplnění za 340, jak jsem zde četl, jsou hodně nadsazené, protože člověk kupujícího toura si ho bude kupovat hlavně kvůli ceně a ne pro to, aby si ho pak dovybavil jako klasickou octu.
Co se týká motoru, tak to je opravdu asi minimum. Takže nebude to na žádné rallye, ale na normální jízdu úplně v pohodě. Kdo bude jezdit převážně dálnici, nebo delší trasy, tak se určitě nad tímto motorem pozastavovat nebude. Kdo jezdí město, příměstí, okresky občas někam zajede na návštěvu, nebo jednou dvakrát na dovolenou s tím problém mít nebude.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
22. 12. 2010 17:48
Re: Octa
Podle mě ten paket budou mít skoro všechny.
22. 12. 2010 18:54
Re: Octa
Naprostej souhlas s Tvejma příspěvkama!!!... Jsem rád za každého takto inteligentního a uvědomnělého jedince :-)
Avatar - Katikakus
22. 12. 2010 22:50
Re: Octa
Skoda, ze v tvem pripade se o inteligenci moc mluvit neda. 8-s
Avatar - Krispos
22. 12. 2010 22:53
Re: Octa
Ale, ozval se nas diskuzni pritakavac :-)
Avatar - Katikakus
23. 12. 2010 22:12
Re: Octa
Krisposi, to asi nebylo pro mne, vid? Ja tady nelezu GTImu do zadnice a nepapouskuju po nem jako nekteri jini jedinci - urcite vis o kom mluvim...
22. 12. 2010 16:28
OCTAVIA "BYCH"
Tak už se zase na diskuzi masivně "bychaří". Já tomuhle nějak nerozumím, proč se vždy pod neslabší motorovou nabídkou koncentrují na diskuzi u škodovek echt rallye jezdci, jimž všechno pod tři sta koní páchne jak lehno na podrážce.

Horní Octavia přece není určena k tomu, aby se nějakej nehorkokrevnej jezdec snažil dohnat v dlouhým táhlým Loeba odvedle z baráku. Tohle auto je prioritně určeno pro velmi, velmi zklidnělé jezdce, kteří auto mají jako dopravní prostředek na oslavu maturity sestřenice bratrance, na svatbu strejdovo tety a na pohřeb sousedovo dědy. A to je vše. Tedy takovým lidem přece nemá význam vnucovat megána RS nebo Imrezu... Zde platí jenom jedno, co možná nejslabší motor a co možná nejnižší cena, A tohle sedí dokonale.

Skutečnost, že současně získáváš jedno z nejpovedenějších, nejpraktičtějších aut v kompaktní Evropě ber jako samozřejmost. Je to přece Škoda.

Konečně, všem zdejším bychařům z celého srdce přeji, aby pod stromečkem letos nenalezli ani jedno, ani dvě buraga, nýbrž jednu Octavii Tour v měřítku 1:1. Už se teším na ta diskuzní oslavná oratoria...

Totiž v životě neplatí žádné "bych", v životě platí jen jedno - co máš v garáži. Kontextově pak platí známá diskuzní úměra - razance předmětných negativních kritik u dotčených základních modelů Škody, je nepřímo úměrná počtu koní v garáži autora...

BRAVO ŠKODA :yes:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Emel
22. 12. 2010 17:52
Re: OCTAVIA "BYCH"
Ono ani ta 1.6MPI není nic pro Loeba... podle mě i tvůj velmi zklidnělý jezdec ocení pár koní navíc. Jde jen o to, jestli je ochoten za ně dát 12.000.
22. 12. 2010 20:42
Re: OCTAVIA "BYCH"
Tohle je důkazem, že na spodních příčkách to opravdu vře, a že se počítá už i každá pětka.
Avatar - Emel
22. 12. 2010 22:01
Re: OCTAVIA "BYCH"
Ono to bublalo vždycky... od doby, co přišel Opel s Corsou za 239, jak jsem si s nostalgií připomněl nad výročním AutoTipem. Docela by mě zajímalo, co Škodovku přimělo změnit rozhodnutí... podle původního článku se s touto verzí pro český trh nepočítalo.

Mnohem víc jsem ale zvědavý na OIII... tamtamy z Boleslavi hlásí zpoždění a komplikace :-(
22. 12. 2010 22:37
Re: OCTAVIA "BYCH"
Fakt? To by nebylo na pochvalu.
22. 12. 2010 20:01
Re: OCTAVIA "BYCH"
Toto by si mal precitat jeden "bychar", ktory nedavno na svojom blogu konfiguroval megane. Nedokazal chudak prezut fakt ze je na trhu ponuka moderneho kompaktu nizsej strednej so zakladnym motorom a zakladnou vybavou za 250 tisic. Takze chlapik zacal rozhadzovat rucickami a kopat nozickami nie,nie,nie, ziadny kompakt za 250tisic sa nekona, ja "kdybych" kupoval megane tak tam musim mat toto, toto a samozrejme aj toto a hento... No proste fraska ako svina. Skus to niekde pohladat na blogoch, uvidis ako sa dobre zasmejes.
Avatar - Katikakus
22. 12. 2010 20:11
Re: OCTAVIA "BYCH"
:yes: Ta sedla... >:-[] ;-)
22. 12. 2010 20:45
Re: OCTAVIA "BYCH"
Nemusím to nikde hledat, je to tady - [odkaz] a je to o něčem jiném. Je to o tom, že jsme si na blogu vybírali mégana, za dvě pade, a jak to dopadlu, víš jistě moc dobře, neb poctivě mé blogy čteš :yes: Ano, dopadlo to k rozčarování právě těch ranaultbychařů. O než o to šlo.
22. 12. 2010 22:07
Re: OCTAVIA "BYCH"
Aha tak to teda je! Priznam sa, nikdy by som nepovedal, ze moze byt niekto tak "komplikovany", ze po precitani uplne jasneho, polopatisticky napisaneho clanku, kde sa pise ze za 250tisic mozes mat zakladny, najlacnejsi megane s takymto motorom a s takouto vybavou, zacne dotycny konfigurovat svoj vlastny megane, podla svojich vlastnych poziadaviek a na konci s rozcarovanim zisti, ze jeho konfiguracia so silnejsim motorom a bohatsou vybavou je drahsia ako ta uplne zakladna a najlacnejsia, uvedena v cenniku. Ale taketo "rozcarovanie" sa Ti uz muselo prihodit aj skor a pri inych znackach, ci nie? Schvalne, neskusis na blogu cvicne nakonfigurovat Toura? Nie, nie samozrejme ze ho nemusis aj kupovat, len sa opät zahrajes na "bychara".
22. 12. 2010 22:35
Re: OCTAVIA "BYCH"
To je dobrý nápad na blog :yes: Ano, můžeme se Octavii TOUR na blogu věnovat. Předpokládám, že to "hlavní" se pak odehraje na diskuzi. Bychaři tvého kalibru budou mít určitě co vyměšovat... 8-s >:D
Avatar - Krispos
22. 12. 2010 22:37
Re: OCTAVIA "BYCH"
No ze ty si mas s GTIm co vycitat.... on by si koupil holou Octavii Tour, ty holyho Megana a za zvuku rozzureny sekacky na travu byste si mohli dat zavod.... nejdriv sprint, pak jizda do kopce na spotrebu a nakonec rychlost toceni klickou na stahovani okynek :-)
23. 12. 2010 06:06
Re: OCTAVIA "BYCH"
Paradox je, ze zaklad Meganu nabidne v jistych ohledech vice, nez zaklad Octavky a o to tady slo predevsim.
23. 12. 2010 09:01
Re: OCTAVIA "BYCH"
O to především nešlo. Ostatně ani v jistých ohledech ani v žádných jiných ohledech nemůže z principu základ mégana poskytnou více, než základ Octavie. Octavia je vůz na rozhraní tříd nižší střední a střední. Mégane je klasický hatchback. Pro uživatele vozidla není samozřejmě rozhodující, zda má Octavia (či mégane) zadní okna na kličku nebo na elekřinu, tohle se počítá jenom na plakátech... ;-)
22. 12. 2010 17:54
i30 vs. Octavia Tour
V porovnaní prakticky všetkého poráža i30 bez problémov Octaviu Tour ...dokonca je to i auto vyrábané v Čechách ....

i30 je úspornejšia, výkonnejšia, lacnejšia, bezpečnejšia, má dlhšiu záruku .... a nekradne sa ...

Ako obyčajne ide len o tradíciu značky Škoda, ktorá však bočné airbagy nenahradí ani teoreticky ...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Nerez
22. 12. 2010 18:03
Re: i30 vs. Octavia Tour
Ta výkonnost je relativní. Když se podíváš na výkonové křivky motoru 1.4 MPI 59kW a motoru 1.4 CVVT 80kW tak motory mají do 4 tis ot. prakticky stejný výkon. A kolikrát vytočíš motor nad 4 tis. ot. Jedinej rozdíl je v krouťáku, kterej ma Hyundai o pár jednotek vyšší.
22. 12. 2010 18:32
Re: i30 vs. Octavia Tour
Ja treba tocim motor dost casto... ;-) jde o to, jestli motor tocit musim, nebo chci ;-) a ja chci :-) a u tech malych atmosek je kazdy .nm znat... ;-) Pokud Tour, tak jedine s 1.6... pokud mas jen 300k, zapomen na Tour ;-)
Avatar - Nerez
22. 12. 2010 18:34
Re: i30 vs. Octavia Tour
Jasně, ale pocitově je moje 1.4 živější než OII combi 1.6. Ale kdybych měl volit i30 nebo OII Tour tak beru i30.
Avatar - Krispos
22. 12. 2010 22:31
Re: i30 vs. Octavia Tour
Clovek, co chce tocit motor, si asi nekoupi Octavii Tour.... to je jako vycitat jizdnimu kolu, ze nema kufr....
23. 12. 2010 06:09
Re: i30 vs. Octavia Tour
No a to prave plyne z podstaty atmosek v Octe... opravdu pro klidne jedince do 110Kmh :-)
Staci se podivat na cestaky v HTPckach jak na dalnicich "toci" a "toci" ;-)
22. 12. 2010 20:38
Re: Ale je tu možnosť ...
Napr. v kritickej situácii ...

Vždy je lepšie ísť ako chce vodič a nie ako dovolí motor vozidla ...
Avatar - Emel
22. 12. 2010 22:03
Re: Ale je tu možnosť ...
Pokud je stejná výkonová křivka, pak je stejná i křivka krouťáku ;-)
22. 12. 2010 18:06
Re: Ale je tu možnosť ...
.
22. 12. 2010 18:55
Re: Ale je tu možnosť ...
Jde o to zda je tohle srovnání úplně to pravé. i30 vlastně tím nejlepším co má konkuruje uplně očesanému základu OII. OII jede svou výbavou a motory mnohem výše. Škodovka prostě zaspala nástup korejců a teď se snaží alespoň nalákat lidi do prodejen na co nejlepší cenu než příjde s vlastním modelem posazeným proti i30.
22. 12. 2010 21:27
Super kauf pro českou (nižší) střední vrstvu!
Podle mě nic lepšího do 300.000,- na našem trhu neseženete! Jinak jezdím s oběma variantama ( 1,4 i 1,6 ) a z těchto dvou jednoznačně doporučuji připlatit za 1,6. Spotřeba stejná,pojištění také,servis také a 1,6 jede o 30 procent líp (a je malinko tižší) ;-) A kdo by dal dohromady 320t. tak doporučuji Prima 1,2 TSI. Ve srovnání s 1,6 ještě tižší chod motoru, spotřeba je v průměru o 0,5 l/100km nižší a výkon a pružnost v obsazení dvěma lidmi ještě tak o dalších 30 procent lepší,než u 1,6 MPI/75kW ( při plném obsazení zhruba stejná dynamika jako u 1,6 ). Navíc v primě jsou na rozdíl od Touru v základní ceně již i boční airbagy,prostřední hlavová opěrka vzadu atd. A při dalším prodeji ji střelíte asi líp,než Tour II. Takže rozdíly se smazávají... A co se týče životnosti? 1,6 MPI rozhodně nezničitelnej motor! 1,2 TSI zatím jen spekulace (dlouho se nedělá a zatím bez problémů). Ale určitě to nebude horší než Passat 2,0 TDI PD / 103 kW >:D
Rozbalit vlákno
0
22. 12. 2010 21:40
!!!FAMILY pane redaktore!!!
V článku jsem to buďto přehlédl,nebo to tam opravdu není, ale chybí mi tam popsaný pravý smysl akční verze FAMILY!!! Octavia Tour II Family se liší od Octavie Tour II tím, že obsahuje stejně jako verze FAMILY u Fábie a Roomsteru již v základní ceně balíček Tour Plus a metalízu dle výběru zdarma-bez příplatku...

Chápu-předvánoční shon panuje asi i v redakci (stejně jako u nás ve worku) :-) ...a tak se na nějaké ty detaily asi zapomíná :-)

A pokud to tam je a já jsem jen slepej,tak se omlouvám :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - J_Design
6. 3. 2011 15:05
Krám
Jak si tenhle krám za takové peníze může někdo koupit?! Hlavně když teď francouzi mydlí auta lepší a levnější. Mám osobní zkušenost s Fluence a připadal mi jako auto třídy a ceny Superba a ne Fábie bez výbavy!
Rozbalit vlákno
0