Srovnávací testy
Zaujímavé je porovnanie cien testovaných áut: menší a slabší Yeti je v testovanej konfigurácii drahší ako testovaný Tiguan s twinchargerom. Pritom okrem o palec väčších kolies (čo navyše nehodnotili ako výhodu) a navi podstatné rozdiely vo výbave nevidím.
S těma cenama je to ve vice kategoriich. Octa vs Golf nebo Superb vs Passat. Ja v tom vidim jistou zaslepenost nebo stadoidnost ? Těžko řict ale z vlastni zkušenosti mužu řict že v době kdy jsem si koupil Focuse tak jsem slychaval proč ne Fabii nebo Octavii. Teď když jsem si pořidil Golfa tak slychavam proč ne Octavii. A to že jsme narod chatařu až tak nevěřim prostě lidi museji mit Škodu ať to stoji co to stoji.
NO, j a ted jezdim skoro 4 roky v passatu sedan, na svet prislo mimco a nastal problem s malym otvorem kufru, kam se da strcit leda sportak. Rovnez vaha se mi prestala libit, je to i tezky na predek. Pri uvazovani nad dalsim autem jsem skoncil vzdycky u octavky. Je to lift, vevnitr mista tak tak, ale stacit bude v pohode. U jinych aut se mi nelibi bud hmotnost, vnejsek nebo vnitrek auta.
Octavka nabizi vsechno tak nejak akorat, takze tim to bude taky...
Yeti je predrazenej, takova vetsi fabia za 600 tisic. Hezkej je, ale to ale tam je.
Octavka nabizi vsechno tak nejak akorat, takze tim to bude taky...
Yeti je predrazenej, takova vetsi fabia za 600 tisic. Hezkej je, ale to ale tam je.
Octavia čoby liftback je riešením otázky prístupu do (veľkého) kufra a medzi hatchmi či sedanmi nemá konkurenciu. Ale sú tu ešte kombi, čo je práve pre Tvoju životnú situáciu ako stvorené. Ja som práve z uvedeného dôvodu (časté nakladenie kočíka a iných batožín) kúpil kombi. Pritom môžeš ísť v kľude o kategóriu nižšie ako si mal doteraz, väčšina kombi nižšej strednej Ti splní a odvezie všetko, čo potrebuješ, či už je to Golf Variant alebo Peugeot 308 SW.
Výhoda takové 308 SW je, že do ní ani klasický kočárek nemusíš skládat, jen ho do kufru postavíš a můžeš jet. :yes: 😉 skvělá věc, kufr má 308 SW opravdu bezkonkurenční,je to stěhovák 😉
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Yeti je předurčen jako 4x4 zatímco Tiguan je MPV. To že se Yeti prodává s 1.2TSI a 4x2 je komické, ale jak je vidět, plno Čechů si ho koupí, protože se budou moct chlubit, že mají Yeti, ale to že koupili tu nejlevnější verzi, to nikdo neuvidí. >😁
Pokud někdo chce MPV, tak se doporučuji podívat na Ford C-MAX GRAND.
Yeti bude dobrá konkurence třeba pro Suzuki SX4, ale díky krátkému kufru nebude konkurence schopná ničemu jinému. A jak říká reklama, pokud někdo chce 4x4, tak si koupí Dacia Duster. V Německu to už pochopili a čekají se na něj fronty. 😉
Pokud někdo chce MPV, tak se doporučuji podívat na Ford C-MAX GRAND.
Yeti bude dobrá konkurence třeba pro Suzuki SX4, ale díky krátkému kufru nebude konkurence schopná ničemu jinému. A jak říká reklama, pokud někdo chce 4x4, tak si koupí Dacia Duster. V Německu to už pochopili a čekají se na něj fronty. 😉
O tom predurčení Yetiho ako 4x4 si nie som istý. Naopak čo ja vídavam Yetiov (ako sa to vlastne skloňuje?), ich jasným revírom je mesto, kde sa naplno využijú jeho prednosti ako dobrá prehľadnosť smerom von, ľahké manévrovanie a parkovanie i vďaka krabicoidným tvarom umožňujúcim dobre odhadovať koniec karosérie, lepšia odolnosť voči obrubníkom a iným mestským nástrahám, možnosť vyjsť na obrubník bez ujmy. Na to 4x4 nepotrebuješ a motor so 77 kW v pohode stačí.
No nevím jak u vás na Slováči, ale v Čechách se význam 4x4 projevuje stále více. Nebo alespoň elektronická uzávěrka diferenciálu. >😁
Jezdím s auty se 4x4 i bez a pokud bych kupoval auto, tak rád připlatím 50tis za 4x4, pokud to auto nabízí.
Jezdím s auty se 4x4 i bez a pokud bych kupoval auto, tak rád připlatím 50tis za 4x4, pokud to auto nabízí.
Prvej vete som úplne neporozumel. Inak problém je možno v Tvojom nazeraní na Yetiho ako 4x4. Ak naň budeš nazerať tak, ako ho i väčšina kupujúcich používa, t.j. malý crossover do mesta, zmysel Ti začne dávať.
Je tu tiež jeden silný argument, a to fakt, že vybavený Yeti 4x4 s dízlom ako preferovanou motorizáciou medzi SUV sa dostávaš do cenovej hladiny o triedu väčších SUV.
Je tu tiež jeden silný argument, a to fakt, že vybavený Yeti 4x4 s dízlom ako preferovanou motorizáciou medzi SUV sa dostávaš do cenovej hladiny o triedu väčších SUV.
Zapracuj kutile trochu na znalostech, zesměšňovat se tu tvrzením, že TIGI je MPV snad nesluší ani tobě... Divím se ti též, že po zkušenostech, které máš s Fordy jsi schopen ještě nějaký model někomu vůbec doporučovat.
Jak tě tak čtu, tak právě na takové týpky jako jsi ty ten incognito Yeti dokonale cílí. Až ho dojedeš, a budeš se trápit otázkou, zda je to ten nejlevnější nebo ten nejdražší, bacha aby sis nepřekous´věnec volantu...
Jak tě tak čtu, tak právě na takové týpky jako jsi ty ten incognito Yeti dokonale cílí. Až ho dojedeš, a budeš se trápit otázkou, zda je to ten nejlevnější nebo ten nejdražší, bacha aby sis nepřekous´věnec volantu...
Á Tiguan. 😄 to víš, jak to má poháněné jen 2 nápravy, tak je to pro mě MPV. Ale beru to, oficiálně je Tiguan sportovní SUV. >😁
A pokud jde o Fordy, tak se v poslední době hodně zlepšily. :yes:
A pokud jde o Fordy, tak se v poslední době hodně zlepšily. :yes:
pre GTIho nie je lepsie auto ako VW tak to ber s rezervou.. On v inom ako v jeho tatka pole nesedel tak to mas tak potom... >😒]
tonny.p2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
V důležitých parametrech jako je vzdušnost kabiny, pohodlí řidiče, výkon motoru Tiguan porazí Yetiho, nicméně v celkovém hodnocení vyhraje Yeti... Při pohledu na detaily člověk zjistí, že to je hlavně kvůli věcem jako je variabilita nákladového prostoru a snadnost řazení... Pokud jdu do detailu, tak v mínusech u Yetiho pod článkem uvedeno "Utopená řadicí páka", což je v přímém rozporu se snadností řazení, ne?
Nápadně to připomíná legendární mail, kde fiktivní redaktor testoval Škodu proti Bugatti a vyhrála škoda, protože úspornější a větší kufr 😄
Trochu se nad hodnocením zamyslet páni redaktoři 😉
Nápadně to připomíná legendární mail, kde fiktivní redaktor testoval Škodu proti Bugatti a vyhrála škoda, protože úspornější a větší kufr 😄
Trochu se nad hodnocením zamyslet páni redaktoři 😉
Takisto ma to zarazilo. Silne mi to pripomína nedávnu porovnávačku Swift vs. Fabia, kde v celom texte vychválili Swift, až to vyznievalo ako debakel Fabie a v bodovom hodnotení nakoniec Fabia vyhrala. 8-s Tu obdobne z textu vyznieva Tiguan ako víťazné auto lepšie (i keď nijak výrazne) vo väčšine parametrov a na záver bodovo prehrá.
Pro mě to není nic překvapivého. Ve většině českých testů "vyhrává" právě domácí Škodovka a není to jen tady na auto.cz 😉 . Ono je důležité si uvědomit, že většina Evropské produkce si je ve všech parametrech tak blízko, že podobné výhry jsou založené na "velkých prkotinách". 😉 Doporučuji se podle vítěz x nevítěz vůbec nerozhodovat a u auta hledat právě tu vlastnost, kterou právě potřebuješ – pak máš o vítězi jasno.
Porovnej si třeba takovou Škodu Octavii kombi a srovnej jí s Peugeotem 308 SW. Jsem si jistý, že v každém českém testu by podobné srovnání vyhrála právě Octavia. Podívej se ale na obě auta z pohledu rodiny a tady hledej ty důležité argumenty – praktičnost, variabilita, vnitřní prostor, detaily zaměřené na rodinu. Podle mě je vítěz jasný – Peugeot 308 SW.
Porovnej si třeba takovou Škodu Octavii kombi a srovnej jí s Peugeotem 308 SW. Jsem si jistý, že v každém českém testu by podobné srovnání vyhrála právě Octavia. Podívej se ale na obě auta z pohledu rodiny a tady hledej ty důležité argumenty – praktičnost, variabilita, vnitřní prostor, detaily zaměřené na rodinu. Podle mě je vítěz jasný – Peugeot 308 SW.
Přesně tak, souhlas. Také jsem si vzpomněl na test Fabia vs. Swift.. Ty testy mi přijdou poslední dobou dost směšné.
Jedno slovo. Inzercia.
Vypadok koncernovej inzercie dokaze polozit medium printove aj internetove. Tu nejde o konspiracie ale o trhovu realitu. Nie je to len otazka koncernu, hoci ten na slovenskom a ceskom trhu, inzertnom i predajnom, dominuje.
Pri porovnavacke spravidla vyhra ten, kto inzeruje viac. Vynimkou su pripady, ked je auto malo inzerovanej znacky natolko dobre, ze by jeho "zhodenim" utrpela povest testujuceho redaktora aj media. V takych pripadoch sa ale radsej porovnavacky nerobia.
Vypadok koncernovej inzercie dokaze polozit medium printove aj internetove. Tu nejde o konspiracie ale o trhovu realitu. Nie je to len otazka koncernu, hoci ten na slovenskom a ceskom trhu, inzertnom i predajnom, dominuje.
Pri porovnavacke spravidla vyhra ten, kto inzeruje viac. Vynimkou su pripady, ked je auto malo inzerovanej znacky natolko dobre, ze by jeho "zhodenim" utrpela povest testujuceho redaktora aj media. V takych pripadoch sa ale radsej porovnavacky nerobia.
Utopena radicka nema se snadnosti razeni co delat, to je ciste ergonomickej problem. Mel by se proto pravdepodobne promitnout do hodnoceni "palubni deska - funkcnost" (byt ani tahle kategorie zcela neodpovida), ale i zde vyhrava na body Yeti. Celkovy hodnoceni je pak velmi blizky a rozdil na hranici jedny desetiny bodu vnimam v podstate jako remizu. To podstatny clovek nenajde v bodovani, nybrz v textu. Muj zaver na zaklade testu je ten, ze o konecny volbe rozhodnou u zakazniku osobni preference, hlavne co se designu tyce. Na tomto poli u me jednoznacne vede Yeti, protoze nabizi skutecne originalni a neotrely "look". Naopak Tigi je zralej na hranatej lifting, kterej ho zcela jista brzy potka. A mimochodem Yeti by dnes v realu vysel o neco vyhodneji nez testovanej model, nebot od pul milionu uz clovek dosahne na akcni verzi Champion, ktera ma v zakladu 17ky, aut. klimu a dalsi. Konkretne s 90kW 1.4kou stoji 530k.
Jeste k tem rozdilum ve slovnim a bodovym hodnoceni - vsimam si toho obcas i u tistenych magazinu nemecky provenience, kdy text vyzniva jinak, nez jak to dopadne na body (vitezem je nikoliv prekvapive temer vzdy nemecky auto, imho vetsinou zaslouzene, nicmene vyjimky se najdou 😄 ). Ale treba Britove nemaj Nemcum co vycitat, v jejich testech je to samej "charakter", "charisma", "sportovni feeling" atd. a uz od zacatku to smeruje na Ford, ci ve vyssich patrech Jag a LR. >😒]
EDIT: Co me ale stve podstatne vic, nez lehky bodovy prilepsovani na ucet oblibenych aut, je ta strasna uslapnutost ceskych redaktoru a neschopnost neco tvrde zkrtitizovat. Tohle zase jde Britum vyborne. V ceskych magazinech je v podstate kazdy auto strasne chvaleno, jsou na nem shledavany samy pozitiva a vysledny hodnoceni je veskrze kladny. Vzdyt se podivejte na ty body. snad vsechny auta na auto.cz se pohybujou v intervalu 7 - 9 bodu. Proc maj pak desetibodovou stupnici a neudelujou autum jenom jednicky a dvojky?
Jeste k tem rozdilum ve slovnim a bodovym hodnoceni - vsimam si toho obcas i u tistenych magazinu nemecky provenience, kdy text vyzniva jinak, nez jak to dopadne na body (vitezem je nikoliv prekvapive temer vzdy nemecky auto, imho vetsinou zaslouzene, nicmene vyjimky se najdou 😄 ). Ale treba Britove nemaj Nemcum co vycitat, v jejich testech je to samej "charakter", "charisma", "sportovni feeling" atd. a uz od zacatku to smeruje na Ford, ci ve vyssich patrech Jag a LR. >😒]
EDIT: Co me ale stve podstatne vic, nez lehky bodovy prilepsovani na ucet oblibenych aut, je ta strasna uslapnutost ceskych redaktoru a neschopnost neco tvrde zkrtitizovat. Tohle zase jde Britum vyborne. V ceskych magazinech je v podstate kazdy auto strasne chvaleno, jsou na nem shledavany samy pozitiva a vysledny hodnoceni je veskrze kladny. Vzdyt se podivejte na ty body. snad vsechny auta na auto.cz se pohybujou v intervalu 7 - 9 bodu. Proc maj pak desetibodovou stupnici a neudelujou autum jenom jednicky a dvojky?
Dajte interiér z Yetiho do Tiguana a budeme tu mať jedno krásne kompaktné SUV! 😉
Počkajte..zavriem oči a tipnem, kto vyhral.
Otváram oči.... pre pána jána....zase Škoda ! to je ale škoda....
Veru ja tu budem tipovať a budem milionár...stačí tipnúť vždy, že víťazom je Škoda.
Hej!! tipujte som mnou a budeme bohatí všetci.
Myslím, že Škoda by mala byť výhradným výrobcom áut v celej galaxii...
... to by bola ale (škoda).
P.S. a autorom článku ako aj ostatných kúskov, ktorých sa zúčastnila Škoda škodovatá.
Škoda je dobré auto, ale týmto tendenčným fanatizmom jej len ničíte meno a sympatie.
Ale chápem, že zarobiť si treba, hlavne teraz pred vianocami.
Tak štastné a veselé. Aj do Mladej Boleslavi, a aby si nič nerobili z medvedej služby, ktorú ich poctivím výrobkom robí tento žurnál.
Otváram oči.... pre pána jána....zase Škoda ! to je ale škoda....
Veru ja tu budem tipovať a budem milionár...stačí tipnúť vždy, že víťazom je Škoda.
Hej!! tipujte som mnou a budeme bohatí všetci.
Myslím, že Škoda by mala byť výhradným výrobcom áut v celej galaxii...
... to by bola ale (škoda).
P.S. a autorom článku ako aj ostatných kúskov, ktorých sa zúčastnila Škoda škodovatá.
Škoda je dobré auto, ale týmto tendenčným fanatizmom jej len ničíte meno a sympatie.
Ale chápem, že zarobiť si treba, hlavne teraz pred vianocami.
Tak štastné a veselé. Aj do Mladej Boleslavi, a aby si nič nerobili z medvedej služby, ktorú ich poctivím výrobkom robí tento žurnál.
Já jsem si ten test přečetl pro jistotu ještě jednou, ale o tom, že vyhrála Škoda jsem se nikde nedočetl. Bodů v tabulce sice Yeti nasbíral více, ale jako vítěz v textu nikde není uveden, naopak v závěru jsou některé věci vyzdvihovány spíše u Tiguana. Pro mě je tento duel nerozhodně a vítěze si může určit každý sám podle svých preferencí.
Tak tu máme další Koncernový duel, a k našemu jistě velkému potěšení z něho Yeti neodchází s výraznějším šrámem. Naopak. V mnohých (zejména designových) momentech dokonce Yeti deklasuje Tigiho. Oba rivaly však velmi chválím především za to, že nejsou jako "vejce vejci". Každý model poskytuje inspiraci jinému spektru zájemců.
Vskutku pohledově čerstvý, neokázalký a stylový Yeti poskytuje prakticky vše, po čem může "crossově" založený jezdec toužit. Velkou trefou je pak variabilita kabiny, zejména tedy na zadních místech, a na velikost auta též slušný kufr. I s motorizací 1,2 TSI je Yeti překvapivě živý, jezdec nestrádá za volantem, jízda je doslova zábavou. Zde Yeti jistě těží z kompaktnějších rozměrů.
TIGI je (koncernově logicky vzato ) větší a důstojnější varianta, varianta, která navíc poskytuje dvojjedinou fukci, totiž možnost si model individualizovat více na silnice či více (a to hodně) na terén. Kdo najede na konfiguraci, tomu musí nutně plesat srdce...
Dnes bych vizuálně postavil na přední místo Yetiho. Jenže za dveřmi je modernizace TIGIho, a jsem přesvědčen, že ta ho opět posune na jasného (super)mainstreamového krále daného segmentu.
Současné silniční trendy jsou zcela přehledné, cross či SUV modely diktují módu. Tato auta věrně odráží životní styl velké části populace. Buďme rádi, že naše Škoda zasahuje svým Yetim na těch správných "místech".
Vskutku pohledově čerstvý, neokázalký a stylový Yeti poskytuje prakticky vše, po čem může "crossově" založený jezdec toužit. Velkou trefou je pak variabilita kabiny, zejména tedy na zadních místech, a na velikost auta též slušný kufr. I s motorizací 1,2 TSI je Yeti překvapivě živý, jezdec nestrádá za volantem, jízda je doslova zábavou. Zde Yeti jistě těží z kompaktnějších rozměrů.
TIGI je (koncernově logicky vzato ) větší a důstojnější varianta, varianta, která navíc poskytuje dvojjedinou fukci, totiž možnost si model individualizovat více na silnice či více (a to hodně) na terén. Kdo najede na konfiguraci, tomu musí nutně plesat srdce...
Dnes bych vizuálně postavil na přední místo Yetiho. Jenže za dveřmi je modernizace TIGIho, a jsem přesvědčen, že ta ho opět posune na jasného (super)mainstreamového krále daného segmentu.
Současné silniční trendy jsou zcela přehledné, cross či SUV modely diktují módu. Tato auta věrně odráží životní styl velké části populace. Buďme rádi, že naše Škoda zasahuje svým Yetim na těch správných "místech".
Ano, 70-desáti letý důchodce nebo zmalovaná blondýna za volantem dávají jasně najevo svůj styl!
GTI - to ti VW koncern platí za reklamu, nebo opravdu těm svým žvástům věříš?!
GTI - to ti VW koncern platí za reklamu, nebo opravdu těm svým žvástům věříš?!
Tak životní styl asi ne, ale zkrátka jsou tyto auta v módě, tak si je lidé kupují, já v tom nevidím nic špatného.
Svůj styl může dávat najevo každý a v každém věku. Někdo jej dává najevo chováním, někdo auty a někteří svými příspěvky v diskuzích.
Ne, střádám si na sedmdesáti sedmi koňovou Lineu... Přes svátky navštiv psychologa, ať na tvých komplexech nějak komplexně zapracuje, a jestli jsi ty mindráky získal v té linee, pak ji prodej a kup si auto.
ale co spravime s tymi tvojimi komplexami Icko? Zjavne este nevies predychat ze golf skoncil v predajnosti pod koreou a francuzmi co? Nevadi, ono to pride raz a ta ludska zberba zisti ze ten faceliftovy golf je predsalen ubersupermainstreamhypertruper kara vole. Pekne sviatky a vela darcekov GTi, mozno tatko kupi aj lego ak si bol pocuvny cez rok.
Od nas na fore dostanes akurat tak 2 kila cierneho uhlia za tvoje prispevky.
"BRAVOOO GTI"
Od nas na fore dostanes akurat tak 2 kila cierneho uhlia za tvoje prispevky.
"BRAVOOO GTI"
K té prodejnosti Golfu. Je třeba si uvědomit, že český trh (a slovenský už vůbec) nemá žádnou vypovídací hodnotu o oblibě a kvalitě auta. V zemi, kde každý 3x obrací každou korunu (nebo cent) je jasné, že v prodejnosti povedou hlavně levnější značky. Hodnotit kvality Golfu VI podle pořadí prodeje v ČR je trochu nesmysl.
Bez gti by tu nebylo tak zivo. Hodne lidi tady se bere mooc vazne. A pritom je sprostota zesmesnovat, urazet a hadat se misto diskutovani. To chce klid. Jestli mas neco k tiguanu nebo yetimu...
Bordeaux a mit neco k diskuzi? Predstav si antikoncernoveho GTIho, odeber spetku nadhledu, pridej spetku buranstvi a mas Bordeauxe 😄 Schvalne se ho zeptej na DSG a uvidis to coro moro 😄
Nejenže jsou SUV většinou hnusný a k ničemu, ale jako 4x2 dvojnásobně k ničemu. :no:
Máš recht. Koneckonců údajně se má tenhle slogan od ledna objevit i v italské hymně... >😁 :yes😒br />
P.S. Drž si zadní vrátka. Já jen, že až vyjede ta SUV Alfa, aby ses tu sám sobě nakonec nemusel ještě omlouvat 😉
P.S. Drž si zadní vrátka. Já jen, že až vyjede ta SUV Alfa, aby ses tu sám sobě nakonec nemusel ještě omlouvat 😉
On psal, že jsou většinou hnusný, chápeš? Ta menšina, to bude ta nová italská kráska.
Jediná výjimka potvrzující pravidlo, je pro mě Evoque. Druhá možná bude Alfa. A když bude hnusná, tak to přiznám. Narozdíl od GTIho, pro kterého je rozhodující placka na kapotě.
Kupte si krásné, ale k ničemu SUV od Alfy..... verze 4x2 za cenu Touarega 😄 Nejdriv jsou vsechna SUV 4x2 k nicemu a hnusna, ale najednou je Alfa mozna vyjimka... neni nad to mit sve zasady a tech se drzet, co? >😁
Pro mě je důležité aby SUV splňovalo tyto kritéria: Nesmí být přerostlé a vysoké (toto splňuje jen Evoque), dále musí splňovat podmínku vyšší průchodnosti a použití 4x4 (jinak to je k ničemu), včetně povedeného designu. Pokud taková bude i budoucí Alfa, možná se mi i bude líbit. V čem si protiřečím?
To jsou ovšem stejně objektivní kritéria jako velikost kufru v českých poměrech, nastavená přesně na míru jeko tendr na státní zakázku 😊 a to "SUV nesmí být vysoké".... to je perla do zlatého ventilku >😁
A na co je 30 cm nad hlavou? Yeti se mi celkem líbí, ale je to zbytečně vysoký (170 cm). Proč si vystačí Evoq se cca 155 cm? Ten rozdíl 15 cm nad hlavou snad stačí. A pláč nad 400 dm3 je taky zbytečný. Je to prostě průměrný kufr odpovídající velikosti Yetiho. Někdo tady kdysi lamentoval nad tím, že tam nedá dvě kola. A do Q7 s nesklopenýma sedačkama je snad dá? V každý druhý diskusi se řeší nedostatek místa vzadu. A kdo tam jezdí? Když se rozhlídnu po ulicích, tak se jezdí maximálně ve dvou, a zadní sedačky slouží pro příležitostnou přepravu na kratší vzdálenosti. Ale polovičce diskutujících se zdá Superb malý. Jak je řešeno výše, nejdůležitějším kritériem je velikost, výška, kufr, jen aby bylo vidět na co mám. A když už se to jmenuje SUV a tváří se to jako teréňák, tak ať to má tu vyšší světlosti a 4x4, na hory a chatu. Jinak to ztrácí smysl. A ti co jezdí po městě a nevidí z toho, si můžou dát pod * polštářek do Trabanta.
Jasne, jako vsechny auta s jednou pohanenou napravou. 😉
SUV s jednou poháněnou nápravou. O ostatních autech tam zmínka nebyla. Kapišto?
Hm, to mi doslo, co ja jsem chtel svym prispevkem rict, je to, ze dneska jsou SUVcka co do ucelu pouziti auta jako kazdy jiny a prohlasovat o nich, ze jsou jenom s jednou pohanenou napravou na nic, je to samy, jako rikat to o jakymkoliv jinym aute. Empiricky snadno overitelnym faktem je, ze SUVcky jezdi jejich ridici (predevsim zeny) hlavne po meste. To nejterennejsi, s cim se tyto auta setkaj, je zimni dovolena v Alpach, kde jsou prijezdovy komunikace k slusnejm hotelum stejne spickove upraveny. Tak to proste je, muzes s tim nesouhlasit, muzes si z toho delat legraci, ale rozhodne nemusis u techto aut narikat, ze nemaj 4x4.
takove napodobeni pro chude kdyby to aspon byly suv a ne zvetsene nakupni tasticky>😁 a bez 4x4 jsou to jen plechove hromadky bez vyuziti na silnicich...
ale kdyz to lidi kupuji kazdeho vec za co baksis..
davej do toho biturbo kompresor a jeste slapky na vyrobu elektriny pri vypnutem motoru>😁
humorne ekoeuro blbosti >😒] :no:
ale kdyz to lidi kupuji kazdeho vec za co baksis..
davej do toho biturbo kompresor a jeste slapky na vyrobu elektriny pri vypnutem motoru>😁
humorne ekoeuro blbosti >😒] :no:
Bez ohladu na testovane auta je citanie tejto diskusie zaujimave...
- spochybnovanie vyznamu SUV s pohonom len jednej napravy - nie kazdy potrebuje stvorkolku, su ludia, ktorych oslovuje napr. dizajn, vysoky a vzpriameny posed, o chlp lepsi vyhlad , lahsia manipulacia s detmi v autosedacke ( netreba sa tolko zohybat ako pri klasickyc vozidlach), atd., pricom variabilitu mpv nepotrebuju. Niekomu staci len o chlp vyssi podvozok a plastove lemy, aby si auto neoskrabal o kriky, alebo aby s tym presiel polnu cestu v trochu horsiom stave
- zvacsovanie si prirodzenia - percento ludi, ktori si zvacsuju prirodzenie autom je rovnake v kazdej kategorii. Poznam dost ludi, ktori si suv kupili z praktickych dovodov (vyuzitie v lahkom terene, castejsia zimna prevadzka, atd...)
- poznam aj cloveka, ktory si suv kupil, pretoze sa mu pacilo...
- spochybnovanie vyznamu SUV s pohonom len jednej napravy - nie kazdy potrebuje stvorkolku, su ludia, ktorych oslovuje napr. dizajn, vysoky a vzpriameny posed, o chlp lepsi vyhlad , lahsia manipulacia s detmi v autosedacke ( netreba sa tolko zohybat ako pri klasickyc vozidlach), atd., pricom variabilitu mpv nepotrebuju. Niekomu staci len o chlp vyssi podvozok a plastove lemy, aby si auto neoskrabal o kriky, alebo aby s tym presiel polnu cestu v trochu horsiom stave
- zvacsovanie si prirodzenia - percento ludi, ktori si zvacsuju prirodzenie autom je rovnake v kazdej kategorii. Poznam dost ludi, ktori si suv kupili z praktickych dovodov (vyuzitie v lahkom terene, castejsia zimna prevadzka, atd...)
- poznam aj cloveka, ktory si suv kupil, pretoze sa mu pacilo...
gti tu pise o dizajnovej krase koncernu___tak pome porovnavat...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Hodnocení designu je čistě subjektivní, záleží na vkusu každého soudruha, i když existují obecná měřítka toho co je hezké a co už nikoli.
Když budu tedy hodnotit podle sebe, tak zde podle mě vítězí nadčasová elegance Tiguanu, hlavně s ohledem na to, jak dlouho už je ve výrobě. Druhé místo bych udělil Yetimu, u něj hodnotím nekonvenčnost a s velkým odstupem na poslední místo řadím obludnou ix35, která je okoukaná už po roce prodeje.
Když budu tedy hodnotit podle sebe, tak zde podle mě vítězí nadčasová elegance Tiguanu, hlavně s ohledem na to, jak dlouho už je ve výrobě. Druhé místo bych udělil Yetimu, u něj hodnotím nekonvenčnost a s velkým odstupem na poslední místo řadím obludnou ix35, která je okoukaná už po roce prodeje.
Tak osobně tedy vnímám design ix35 jako velmi dynamický a elegantní,vše ladí.U Yetiho naopak předek se ke zbytku vozu absolutně nehodí,působí divně,jako když designér neví jaký výraz Yetimu dát.Okoukaný možná není,protože nebyl nikdy zajímavý.Ale jsou to určitě subjektivní dojmy.
Tiguan konzervativní,ale alespoň zase jako u ix35 působí vše ladně,elegantně.
Tiguan konzervativní,ale alespoň zase jako u ix35 působí vše ladně,elegantně.
nekoupil bych si ani jedno z těch aut pokud by to nebylo 4x4, kdybych už chtěl 4x4 koupím si o mnoho levnějšího dustera, porovnávají se tu skoro indentické vozy. Kdybych si ovšem musel koupit, koupím to levnější, tedy yetiho😊 ale 4x4 a s naftou
Jeti je sice nejhezčím autem co montujou ve Škodě,ale oproti ostatním a to myslím i archaickou Nivu je ošklivé kačátko.Určitě za stejný peníze Dacii či Kiu s pohonem 4x4.VW se snaží o srovnání cen a tak si mnoho čecháčků nechce přiznat fakt,že za tuctový auto zaplatí poměrně dost. 😉
Je to můj názor ale francouzská elegance skončila někdy v roce 1995 možná 1998 nejpozději, změť talčítek (Citroen,Peugeot),laciné plasty,rozdíl nepoznáte jestli sedíte v Thalii nebo Laguně, protože to v Laguně vypada jako v Thalii a to Renault ještě ujde možná ještě Peugeot ale Citroen je jaksi mimo, tento národ je rozdělený na 2 skupiny na ty co preferujou škodovky a na ty co koncern VW nemusí,přitom co se týče přístrojovky,jednoduchý styl,vše je intuitivní. A na ceníkové ceny se už asi tak 2 roky nehraje. taky nechapu proč bych měl kvůli přírustku kupovat větší auto, pár lidí co jsou milovníky oktávek tak jen kombíka,protože to má velký kufr a přitom ten kufr zaplní 2x za rok na dovolenou,zbytek roku vozí vzduch,pokud si to někdo koupí kvůli designu tak to je něco jiného ale to není tento případ. A co se týče Yetiho tak to je auto které se povedlo.Kompaktní a naložit se dá do něj taky dost navíc takový typ auta jedině 4x4.Ještě bych chtěl říct,že nemám ani frantika v garáži ani nic ze stáje VW.Jezdím japonským SUV. Koho jsem se nějak dotkl tak se omlouvám.
Ty musíš mít chlapče smutný život i s tvým SUV z Japonska. Štědrý večer, člověk by měl sedět se svou rodinou či blízkými a užívat mír a pohodu vánoc. Ty jdeš na net, registruješ se jen proto abys napsal jeden příspěvek, kterým dáš na jevo svůj vztek na celý svůj svět tím, že si jej vyliješ na nějakých francouzských autech a úplně mimo mísu...
Jsi smutná část vánoc 😒
Jsi smutná část vánoc 😒
Bendzínový SUV bez 4x4 je jako nagelovaný frajírek - bezduchý a prázdný :no: :no: :no😒br />
Tiguan ma navíc ještě trochu zšenštilý outlook. Yeti vypadá zevně určitě lépe. Uvnitř je to obráceně, kelímky okolo přístrojů a čísla vzhůru nohama vypadají u Yetiho velice nepovedeně. Také skleněná střecha bez klasického šíbru, jen s podivnou moskytiérou uvnitř asi potenciální zákazníky, preferující klasický šíbr, moc neoslovuje.
=====================================
Je tedy nějaká preference? To je dobrá otázka. U koncernu VW dnes vhodný vůz ve výrobním programu chybí. SUV samozřejmě musí být 4x4, světlou výšku alespoň 20cm, mít dobrý diesel alespoň s krouťákem 380nm. Vzhled bližší Yetimu, interiér bližší Tiguanu. Trochu větší rozvor než Tiguan. Možnost sklopení zadních sedadel do vytvoření zcela rovné plochy o délce alespon 1,7m. Krátký "klasický" šíbr. Mechanická ruční brzda. Mechanický 6-ti kvalt. Ukažte mi takový vůz!
Tiguan ma navíc ještě trochu zšenštilý outlook. Yeti vypadá zevně určitě lépe. Uvnitř je to obráceně, kelímky okolo přístrojů a čísla vzhůru nohama vypadají u Yetiho velice nepovedeně. Také skleněná střecha bez klasického šíbru, jen s podivnou moskytiérou uvnitř asi potenciální zákazníky, preferující klasický šíbr, moc neoslovuje.
=====================================
Je tedy nějaká preference? To je dobrá otázka. U koncernu VW dnes vhodný vůz ve výrobním programu chybí. SUV samozřejmě musí být 4x4, světlou výšku alespoň 20cm, mít dobrý diesel alespoň s krouťákem 380nm. Vzhled bližší Yetimu, interiér bližší Tiguanu. Trochu větší rozvor než Tiguan. Možnost sklopení zadních sedadel do vytvoření zcela rovné plochy o délce alespon 1,7m. Krátký "klasický" šíbr. Mechanická ruční brzda. Mechanický 6-ti kvalt. Ukažte mi takový vůz!
Proč musí mít diesel?! To je opět "pokroucený" středoevropský názor...
Ano, silný diesel umí divy, ale SUV není offroad. Takže může mít jakýkoliv motor se slušným krouťákem.
To samé převodovka: pokud má kultivovanou charakteristiku, může být i automat. Ale je pravdou, že i do lehčího terénu je vhodnější manuál.
Šíbr.... Nevím, ale moje zkušennost je taková, že šíbr nebo "okénko", oboje ubírá pevnost karoserie a i u těch nej... aut je občas slyšet, jak se auto kroutí.
Takže já bych řekl, že SUV: má mít silnější motor, převodovku, co umožní jízdu v terénu, skvělé jízdní vlastnosti na silnici, 4x4 jakéhokoliv systému, ale s uzavřením alespoň mezinápravového diferenciálu (nebo spojky), slušnou světlou výškou a nájezdovými úhly.
Ano, silný diesel umí divy, ale SUV není offroad. Takže může mít jakýkoliv motor se slušným krouťákem.
To samé převodovka: pokud má kultivovanou charakteristiku, může být i automat. Ale je pravdou, že i do lehčího terénu je vhodnější manuál.
Šíbr.... Nevím, ale moje zkušennost je taková, že šíbr nebo "okénko", oboje ubírá pevnost karoserie a i u těch nej... aut je občas slyšet, jak se auto kroutí.
Takže já bych řekl, že SUV: má mít silnější motor, převodovku, co umožní jízdu v terénu, skvělé jízdní vlastnosti na silnici, 4x4 jakéhokoliv systému, ale s uzavřením alespoň mezinápravového diferenciálu (nebo spojky), slušnou světlou výškou a nájezdovými úhly.
Mne je viac sympatická škodovka, tiguan je naozaj hrozne metrosexuálny...interiérovo si nemajú čo vyčítať, nepáči sa mi ani jeden
Tak pri týchto porovnávacích testoch škodovky s inými autami ma to už prestáva baviť.Stále musí vyhrať škodovka. Aj tu, hoci je drahšia :no: so slabším motorom a vyššou spotrebou, je vyššia a užšia ale napriek tomu je víťaz.Je to už trápne.
Rovnako tmu bolo aj pri porovnávaní Fabie a nového Swifta.
Rovnako tmu bolo aj pri porovnávaní Fabie a nového Swifta.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
O pár cm dlhší previs by vec riešil a žiadnu ujmu autu nespôsobil (dizajnovo ani "terénnym" schopnostiam). Avšak to by už veľmi liezol do kapusty Tiguanu, kde zrejme bolo potrebné zachovať ten "poltriedny" rozdiel.
Já bych doplnil k největším zklamáním z Yetiho zmiňovanou utopenou řadičku....to mi opravdu kalilo dojem z jízdy a těžko bych si zvykal. Zajímavé, i u FII se oproti FI musím více natahovat...nechápu, velká kaňka na jinak příjemným ovládání auta...
Za ty peníze alespoň "čtyřkolka".
Pokud toužím po SUV (sport utility vehicle - auto pro zábavu, které se nemusí zaleknout lehčího terénu díky 4x4), tak tedy klasické SUV. Jenže tady se to zvrhlo v dávání najevo svou finanční situaci. Jenže tito kupující na to nemají, a tak chodí kolem svého Yetiho 1,2 4x2 s nosem nahoru. S pocitem majitele X5 nebo Q7...
Prostě to jsou naprosto zbytečně vyhozené peníze. Stejný případ je Superb 1,4.
Z tvého (značně přízemního) pohledu plyne to, že auto má mít 4x4. Tak proč si takové auto nekoupíš? Tvar karoserie přece není prioritní určovací znak pohonu. Mohu mít karoserii coupé s 4x4 a zrovna tak karoserii SUV s poháněnou přední nápravou. Totiž výrazný trik karoserií SUV spočívá mimo jiné v umožnění vzpřímenějšího posazu. Kdo se kdy posadil do takového auta ví, jak přirozený ten posaz je. Vedle toho ti ten posaz poskytuje řádově lepší orientaci v provozu. Jsou lidé, kteří právě proto tato auta (a to i od Land Rover, Volvo, horní Škodu atd.) kupují, aniž by kdy chtěli s nimi jezdit mimo zpevněné silnice a aniž by si "museli" pořídit pohon 4x4, aby si z tebe na silnici v zimě mohli dělat dokonalou srandu.
Kupci takových aut mají například na mnohem více než na co máš ty... Tak se hezky se svými sedmdesáti sedmi koňmi (bože...) zařaď do řady a nehraj si tu na jezdce QUATTROPORTE, i když (uznávám) máš také čtvery dveře... 8-s >😒]
P.S. Finanční situaci dáváš svým vozem veřejnosti předevší najevo ty... Jistě dovolíš citaci z tvého popisu Fiatu Linea: "K silným stránkám samozřejmě patří celkový design vozu. Černá metalíza ve spojení s masivní přední maskou (připomínající Audi) stříbrné barvy a chromovaným rámem dělá z Linei vzhledově representativní sedan a neztratí se ani zaparkovaná vedle Passatu stejné barvy. Prostě – na parkovišti před nákupním centrem vyčnívá z řady... I to byl jeden z důvodů, proč jsem si ji kupoval, nemám žádné „mainstreemové“ auto". >😒] >😒]
2. První bod se vztahuje k určení toho, co znamená SUV.
3. Tady v ČR je módou pořídit si "SUV", aby se dalo okolí najevo, že "na to mám".
4. Proč sem pleteš moji Lineu? Už několikrát jsem psal, že jezdím (teď už jezdil jsem) v SUV, které je "pravým" SUV - X5.
Dvoukolky nejsou žádnou módou, je to pouze jedna z variant, a to nikoliv výhradně Škody, nýbrž i Land Rovera, například. Soustřeďuj se méně na své podivné chatakterové anomálie a podivné odtušování, o to více pak na přirozené pozitivní motivace kupců obdobných aut. Možná ti to dojde.
P.S Přečetl jsem si podrobně tvou linea-story... 😄 Dost výživné... >😁 Tam je pravda o tobě, mezku. Tam je pravda o jezdcích lineí, tam je pravda o AUDI i o Passatu...
Málo platné, nemít a snít je něco úplně jiného než koupit a mít... Popravdě ti píši, že zoufalejší zpověď, než je tvá Liea story jsem tu letos nečetl. Letíš šupem do Zlatého ventilku 2011.
Zoufalá zpověď o Linei? Ne. Narozdíl od Tebe naprosto objektivně hodnocené auto, které nyní vlastním. Od Tebe tady nikdo nikdy objektivní hodnocení aut VW koncernu neuvidí.
Nestydím se za to, že kupuji FIAT, za stejné peníze toho nabídne víc než srovnatelná Škoda...
Na SUV nahlížím přesně tak, jak se má. Má to být velké auto s velkým prostorem, dostatečnš velkým kufrem, variabilitou, musí mít dobré jízdní vlastnosti na silnici a musí si poradit s lehkým terénem nebo sníženou adhezí. Které spolehlivě doveze na pláž u moře, do lesa po bahnité cestě, do hor v zimě...
Že by tohle platilo o dvoukolkách...???
Ten, kdo má tyhle zkušennosti, mluví jinak. Prostorností převyšuje Škodovky (odpovídající typy, např. Fabia-Punto, Linea/Bravo-Octavia). Porovnávat nejde jen kufry, velikostně snad, bohužel Fiat nedělá combi.
Motory má Fiat špičkové (jinak by nevyhrávaly ankety, že). To, že Fiat u nás má otřesnou nabídku, je problémem národního zastoupení.
Jízdní vlastnosti má stejné, jako ostatní vozy v daných třídách. Radím osobně vyzkoušet, ne dát na reklamní kecy.
Kvalita je taky stejná. Rozplývat se nad měkčenými plasty je dost mimo, Fiat má i na tvrdých dobrou povrchovou úpravu, nikde nic nevrže, slícování je dobré. A nemusí člověk vdechovat jedovaté ftaláty. Fiat vydrží stejně jako Škodovka, poruchově jsou na tom stejně. Hlavně nehltat TUV...
Aj cez to , ze nie som fandom fiatu mozem skonstatovat len tolko, ze nepodarkov ma kazda znacka plus minus rovnake percento. Vo firme ich mame niekolko a problemovy je len jeden kus (bohuzial zrovna ten na ktorom jazdim ja, je to voz z prveho roku vyroby). Na ostatnych vozidlach sa menil len bezny spotrebak.
Hele, kluci, nechcete si tu postavit melounarsky domecek? >😁 >😁 >😁
"Utopena radicka nema se snadnosti razeni co delat, to je ciste ergonomickej problem."
Dobra perla.. nesuvisi nahodou ergonomia so "snadnostou rizeni"?
Hlavne sa ukludni.. Pisal som svoj prispevok Dietmarovi a nie tebe..
Můj známej si koupil A5 v zakladni vybave bez jedinyho priplatku v zakladnim motoru, nema tam proste nic, ale hodne rad rika, ze ma audi. Podobnej pripad jako SUV 4x2.
Jak rad by sis koupil Superba, aby si o tobe (v tvych predstavach) aspon jeden clovek myslel, ze jsi king...
Ke tve smule ani na toho nejlevnejsiho 1,4 nemas a je to tak spravne.
Boze, co se to tu nekdy na diskusich pohybuje...