Italská automobilka Fiat by mohla amerického výrobce automobilů Chrysler ovládnout už v letošním roce. Řekl to šéf Fiatu Sergio Marchionne, avšak připustil, že bude hodně záležet na tom, jaké plány má Chrysler.
By mohl, kdyby, možná, ale, pravděpodobně, a však připustil, ovládneme Chrysler za podmínky že nemá Chrysler jiný plán a Bravo roznese Golfa na kopytech pokud bude vhodná konstelace hvězd a u VW bude celozávodní dovolená. >:D
Si přeci půjčí modely z usa, nač vyvíjet, když už bylo vyvinuto ne :-)
Jinak pro škarohlídky, tramtadadá - duo Chrysler Town country a Dodge GrandCaravan naprosto drtivým způsobem porazily konkurenci a Town and Country obsadil první místo na americkém trhu minivanům v roce 2010.
Honda i Toyta zůstaly poraženy.
Zde posmívaný vůz sklízí stále obrovské úspěchy.
A už skoro 26 let.
O tom si vehlikly typu Sharan a Alhambra mohou nechat jen zdát, ty pouze dohání ztráty, když letos slavostně uvedly posuvný boční dveře v elektrice, to co už měl TaC/Voyager před 10ti lety :-)
už se nám tady frustráti scházejí >:D
Ještě Áda s Beranem a máme to skoro komplet....
Prozatím bychom si mohli v klidu popovídat o zpracování, statistikách TUV, image atd., aby řeč nestála.... co, kluci? ;-)
Jinak zprávu výše komentovat nebudu, Marchione mi zatím nefaxoval finanční výkazy za poslední rok, takže narozdíl od kolegů nemám úplně kompletní informace....
Jo a dnes jsou na homepage ještě články o Giuliettě a Deltě.... Takže bych poprosil Kankunena o stručnou reakci na téma spolehlivost ex-taťkovy AR156 a k Deltě honem někdo utíkejte napsat, že stará hranatá Integrála byla lepší auto :yes:
Vzhledem k tomu, že jednoho Fiata vlastním a auta této značky se mě líbí tak si troufám říct, že můj příspěvek nahoře je nazaujatý a měl být lehkou ironii. Článek mě pobavil protože je plný vět a slovních spojení stylu "kdyby bylo, tak by nebylo" atd... v poslední době tolik příznačné pro Fiat. A frustrát? Jsi tady pouze ty, který se nedokáže povznést, číst mezi řádky a pochopit lehkou ironii... Můžu hádat? Majitel italského vozu že?
hele jestli zrovna náhodou nepatříš do skupinky, která má ca posledního půl roku pod každým článkem o Fiatu potřebu všechno, co dělají, zesměšňovat, tak se ti omlouvám ;-)
vzhledem k tomu, že jsi hned měl potřebu vytáhnout VW tak jsem tě tam zařadil....
Jinak články o Fiatu jsou poslední dobou opravdu plné frází "kdyby, možná, bude", ovšem to není ani tak problém Fiatu jako spíš novinářů - prostě když se na to Marchioneho zeptají, tak jim prostě odpoví a protože prostě teď neví, tak asi těžko řekně něco konkrétního. Otázkou je, proč to pak novináři zveřejňují, když hodnota takových zpráv je 0.... Ovšem něco se psát musí, že....
No na škatulkování opatrně osobně jsem spíše odpůrce koncernu VW ale i tak bych se za VW California upsal i ďáblu. >:D Kritiku najdeš pod každým článkem, tohle není jen u Fiatu. Bohužel se podle mého názoru bude kritika na účet Fiatu jen zvedat. Uvidíme co vše si troufnou u Fiatu ve spojení s Chryslerem. Já tedy v tomto sňatku moc pozitivního nevidím.
já to naopak docela pozitivně vnímám. Koncern Fiat se dostane k velkým šestiválcům (které jsou papírově skvělé), které by se mu nevyplatilo vyvíjet samostatně. Pak jsou tady SUV platformy, které, opět, kdyby si měl Fiat vyvíjet sám, tak ho budou stát děsné prachy. No a pak je tady sdílení modelů Chrysler/Lancia, které sice spoustě lidí nevoní, ale prostě je to jediná reálná cesta,kterou Lancia může jít (debakl Thesis jako samostatně vyvinutého modelu už nikdo nebude chtít opakovat). Plus si připočti otevření amerického trhu.
Chrysler z toho vytěží přístup k platformě Giulietty (která se bude různě upravovat pro potřeby dalších modelů) a k menším motorům.....
Prostě obě strany z toho můžou hodně vytěžit a zároveň si uchovat to dobré, co měly už před tímto spojením....
Nemyslel sem ani tak techniku jako spíš tržní prostředí, dluhy.... Je sice hezké že se Fiat dostane k šestiválcům ale ty budou v rámci Fiatu tvořit minimální podíl. V diskuzi o Giuliette řešíme poměr prodejů diesel vs. benzín který vyznívá jednoznačně pro diesel proto si myslím, že i u Fiatu tomu bude podobně. Něco jiného je platforma pro vozy SUV, ale i ta se nebude nijak zázračně prodávat s šestiválci. Myslím, že víc na tom získá Chrysler.
Dealerská sieť neznamená automaticky trh, a ten nebude automaticky hladný po Fiatoch. Otázka ešte je, čo chce Fiat v v Amerike predávať, prakticky okrem 500 nemá čo ponúknuť, aj to bude len okrajová záležitosť.
Mi je značka AR velmi sympatická a když vidím 159ku tak se vždy otočím. Italové udělají nádherné a dobré auto, ve výrobě to odfláknou a pak se diví, že už to lidi raději nechtějí a nakonec nejsou peníze na vývoj nástupce.
Žiaľ je to pravda a realita. A smutné je, že k tomu vo veľkej miere prispievajú i mediálne masírky a "odborníci z branže" zvyknutí na "etalóny tried" ;-) Hlavne to chce čistú hlavu, vlastný názor a v konečnom dôsledku rozhodnutie...
Až k tý poslední větě jsem tvůj příspěvěk bral jako vtipnou nadsázku. Ale o tom, že stará dobrá a legendární Delta Integrale byla lepšim autem snad není pochyb!!!
samozřejmě že byla, ale to už dnes vůbec není podstatné.... prostě věci jsou úplně jinak a naříkad nad starou Deltou je jako stěžovat si, že už Fiat nedělá auta typu X 1/9.... prostě doba se změnila....
Doba se změnila, ale je krásně vidět, jakym směrem :-( Lancia měla rozhodně větší úspěch se starou Deltou, stejně tak Fiatu se v dobách modelů X1/9 nebo 131 dařilo víc. Dřív sice italský auta hodně rezly, ale po technický stránce byly aspoň na vrcholu, což se dnes říct rozhodně nedá. A určitě minimálně pro image by bylo dobrý, kdyby něco jako X1/9 Fiat znovu dělal. Už jen proto, že po zmizení Toyoty MR2 podobný auto na trhu chybí (když nepočítám Porsche Boxter) a ten, kdo by teď s podobnym levnym sporťáčkem s motorem uprostřed přišel by mohl mít úspěch.
Jsem zde a spokojeně se směju, jsem rád, že ti chybím. No a mnohým dalším už ani nestojí za to se k Fiatu vyjadřovat, že Murphy? Takovej GTI, Navtech, White Label nebo Dinar už se ani neobtěžují...holt, tady se hraje druhá liga a to není prokaždého, tak pápá a ať se ti zdá nějaký pěkný mokrý fiatí sen a nestraší tě volksvágen!
žádný malý modely žaložený na platformě Fiatu do prodeje nikde nejdou a nepůjdou před koncem roku 2013.
To si zas redakce něco vycucala z prstu.
Jedinej malej model, kterej letos půjde do prodejů pod značkou Chrysler je současná Lancia Delta a možná ypsilon, která se ovšem v GB bude prodávat jako Chrysler, neb Chrysler v británii zůstává a naopak vozy Lancia se tam budou prodávat jako chrysler - malé vozy na platformě fiatu nejdříve až v roce 2013.
Jinak je tomu přesně naopak, na platformě chrysleru budou letos v evropě dány do prodeje Dodge Journey jako Fiat Freemnot a chryslery 300C a Town and country jako Lancia.
A údajně nová alfa 159 má mít podvozek z dodge chargeru
pokud "novou 159" myslíš Giulii, tak ta by měla být dle všech (a už snad věrohodných) informací na upravené platformě Giulietty, čili nic amerického.
Na nějaké americké platformě by mohla být o třídu větší Alfa (čili nástupce 166), ale ta zatím nedostala zelenou, takže se moc neví, jak to bude....