Snížení cen je samozřejmě velmi vítané :-):yes: ... čím více Subaristů, tím lépe >:-[]
Přijde mi, že verze 1,5 je velmi úspěšná, ačkoli by to většina místních diskutérů nikdy netipovala. Z civilních Imprez tuto verzi potkávám nejčastěji. Ono taky za tyhle prachy takovouhle výbavu a 4x4 jen tak někde neseženete. 1,5 bude na klidné (městské) ježdění stačit a komu chybí síla, zařadí redukci :-) . Na druhou stranu příplatek za 2,0litr je velmi malý, ale jezdit už to bude jako drak >:-[]
Tragický je odchod WRX 265 :'-( . Nejracionálnější hot hatch na trhu odešel do věčných lovišť :-( . Výkony se velmi blížil o 300.000 dražšímu STI, ale Bruselský úředník řekl "NE!". Vraždit!!! 8-s
To by me zajimalo, kolik potkavas 1.5R. Ja jsem za dva roky videl 1 (slovy jednu). :-O
Jinak za obdobi 1-11 2010 se prodalo 89 Imprez celkem, kolik z toho mohlo byt 1.5tek? Zdroj zde:
[odkaz]
STI - 30 ks.
WRX 265 - 20 ks.
Diesel - 9 ks.
2,0 - 15 ks.
1,5 - 15 ks.
Já 1,5 samozřejmě nepotkávám denně stovky, ale když zavzpomínám, tak určitě minimálně vyrovnají oba dvoulitry. Ale možná mám na ně jenom štěstí :-!
(bydlím v oblasti s velmi nestandardně vysokým výskytem Subaru - inu 1,5 kilometru od Emila Freye >:D ... u nás v domečkové čtvrti např. připadá 10 Subaru na cca 120 domů - to je víc než počet VW >:D ) RÁJ NA ZEMI >:-[]
Tak s tim dieselem jsi se asi sekl, rekl bych. Ten bude tak mit minimalne 20-30% prodeju. Az pojedes priste ke Freyovi (pokud vubec >:D ), muzes se tam zeptat...
V pohode, jak vidis, i ja jsem se sekl - ve skutecnosti jsou prodeje nafty presne 40%.
Skoda, ze nejsou k volne dispozici detailnejsi statistiky. Bylo by to zajimavy cist.
Kdyby člověk měl čas a vůli, detailnější informace o motorizacích by zjistil ze statistiky emisí CO2. Ale to by bylo na hodně kalkulací v excelu ;-\ :no:
S prodeji s STI a WRX265 jsi to asi přepísk, do září 2010 bylo prodáno 10 STI a 9 WRX. S WRX to nebyla u nás žádná sláva, od roku 2007 se jich prodalo 52 ks. Vzhledem k její ceně se asi není co divit a mnozí dali radši přednost jinému HH. Ale v současném počasí teď mohou litovat :-)
já bych jenom podotkl, že žádný jednotlivý bruselský úředník neexistuje. Až budu mít trochu času, napíšu sem pořádně, jak norma Euro V funguje, proč sama o sobě WRX ani Type-R ani Focus ST nezabila - a hlavně kdo se za ČR podílel na jejím přijetí.
Já vím, že teď budu za potrefenou husu.:-)
Plus teda se mi nelíbí, že mě chceš jako subaristu vraždit! >:-[]
Cenu urcuje neviditelna ruka trhu. Plosny snizeni o 20k je sice hezky, ale asi prodeje Imprezy nejak zvlast nezvedne. Zvlast zakladni cena 1.5R je v dnesni dobe hodne vysoko a rozdil od dvoulitru je malej (30k), takze prodeje budou urcite v radech jednotek kusu. Prekvapuje me obri priplatek za naftu (120k!). Sice je rozdil ve vybavach, ale navyseni je opravdu brutalni - asi je treba zaplatit vyvoj boxer dieselu. Sance dostat se do fleetu je vzhledem k cenam a cetnosti servisu nulova. Asi je to tak dobre, tahle znacka byla vzdy zamerana na individualisty (nikoliv individua ve smyslu psychicke vady). Snad se v letosnich modelech nebudou opakovat potize se spojkou (pokud vim, MY11 maji upraveny SW, o zmene HW nevim nic). Skoda, ze se do Imprezy nemontuje atmosferickej 2.5 motor.
Předpokládám, že verze 2011 už by mohla mít tu úplně novou generaci benzínových boxerů. A když dají kompletně nový motor, nejspíš hrábnou i na převodovku ;-)
Atmosférická verze nového 2,5litru by byla sice ne plnohodnotnou, ale jistě dostačující náhradou za odešlé WRX :-):yes: (sněme dál :-( )
Ovšem tak o 100 tisíc předražené.1,5 litrová "čtyřkolka" za 480 tisíc, je v konkurenci Dustera,SX 4,Sedici a podobných aut , která si lidi kupují hlavně kvůli zimnímu provozu , těžko prodejná.
...trochu uklikli, nemělo to být 20 000,- ale 200 000,-. Dosavadní prodeje ukazují, že přes svou kvalitu je Impreza za takovou cenu naprosto neprodejná.