Ekonomika
Tak uz jsou zverejneny pocty vozu prodanych za rok 2010 v CR. Poradi je nasledujici (OA+LUV) 😒br />
1. SKODA OCTAVIA 25 857
2. SKODA FABIA 15 601
3. SKODA SUPERB 4 478
4. Hyundai I30 4 309
5. SKODA YETI 4 267
6. Kia Ceed 4 228
7. VW Golf 3 847
8. Ford Focus 3 598
9. Ford Fusion 3 530
10.Ford Fiesta 3 385
11.Renault Megane 3 121
12.SKODA ROOMSTER 2 787
13.VW Polo 2 326
14.VW Passat 2 220
15.Citroen Berlingo 2 137
Prekvapenim je Octavia - jeste nikdy se jich od uvedeni novodobe Octavie v roce 1996 na nasem trhu neprodalo tolik = gratulace!
Pozitivem je i to, ze male vozy prenechavaji sve pozice vozum nizsi stedni tridy!
Zklamanim je, ze v poslednim mesici I30 preskocila Yetiho a obsadila (jeste v listopadu yetiho 4. misto) jeho pozici😡
Pro Skodu je jiste zklamanim neustaly propad (i pres lonsky facelift) prodeju Fabie a Roomsteru.
Zvlastni je drasticky propad loni 3. Fusionu, ale Ford si to castecne vynahradil Focusem.
1. SKODA OCTAVIA 25 857
2. SKODA FABIA 15 601
3. SKODA SUPERB 4 478
4. Hyundai I30 4 309
5. SKODA YETI 4 267
6. Kia Ceed 4 228
7. VW Golf 3 847
8. Ford Focus 3 598
9. Ford Fusion 3 530
10.Ford Fiesta 3 385
11.Renault Megane 3 121
12.SKODA ROOMSTER 2 787
13.VW Polo 2 326
14.VW Passat 2 220
15.Citroen Berlingo 2 137
Prekvapenim je Octavia - jeste nikdy se jich od uvedeni novodobe Octavie v roce 1996 na nasem trhu neprodalo tolik = gratulace!
Pozitivem je i to, ze male vozy prenechavaji sve pozice vozum nizsi stedni tridy!
Zklamanim je, ze v poslednim mesici I30 preskocila Yetiho a obsadila (jeste v listopadu yetiho 4. misto) jeho pozici😡
Pro Skodu je jiste zklamanim neustaly propad (i pres lonsky facelift) prodeju Fabie a Roomsteru.
Zvlastni je drasticky propad loni 3. Fusionu, ale Ford si to castecne vynahradil Focusem.
Si trochu mimo misu, teraz sa bavíme o MPV.
Dnes byly ty vysledky zverejneny a proto o tom pisi dnes. Z dnesnich clanku na auto.cz mi tento prisel jako nejvhodnejsi pro umisteni.
Volkswagen nepotrebuje pre Touran facelift. On potrebuje novinku formátu nového Sharanu.
Pre poriadok treba dodať, že Francúzi (ostatne rovnako ako VW) potrebujú pridať v oblasti malých MPV, nezaostáva iba Citroen.
Podobne je to s veľkými MPV, vrátane Citroenu, momentálny náskok Fordu a Volkswagenu by nemali nechať len tak plávať...
Jinak Modus si myslím že nebyl úplně marný model, u nás sice nějak moc nezabodovol, ale jinak celkem ok.
Střední MPV (GrandScenic/GrandePicass👋500😄 skutečně částečně kanibalizují svoje větší brášky. Docela těžko se pak hledá důvod, proč si připlatit víc (zejméne když Grand Scénic nabízí už prakticky stejné motorizace jako Espace, né jako kdysi)