Tak to vypadá, že limit pro přenos točivého momentu převodovky PowerShift bude podobný jako u DSG první generace, tedy okolo 350 Nm. Nenapadá mě jiný důvod, proč motor 2,2 Duratorq používá místo PowerShiftu automat s HDN měničem.
asi na tom něco bude. Renault, který v podstatě bere od stejného výrobce svojí dvouspojku, jí má taky limitovanou pro určité motorizace právě kvůli Nm a až další vývojový stupeň pokryje další motorizace
Myslím, že VW to má rozdelené: "suchá" 6st. DSG zvládne vyšší krútiaci moment, zatiaľ čo mokrá 7st. DSG je len do cca. 250 Nm. V tom Tiguane bude iste 6st.
Kdepak, Tiguan má "mokré" 7-mi stupňové DSG nové generace. Pro motory uložené napříč už existují 3 druhy DSG převodovek, suchá 7-st. pro momenty do 250Nm, mokrá 6-st. pro momenty do 350Nm a mokrá 7-st. pro momenty do 650Nm.
Z logiky věci vyplývá, že Tiguan nepotřebuje DSG pro více jak 350 Nm. Proč by tam tedy měla jezdit DSG, která je zjevně určena pro 6 válce??? To mi hlava nebere, vysvětli.
Co na tom není k chápání, nová generace "mokré" DSG 7st. (do 650 Nm) nahradí časem tu starou 6st. (do 350 Nm) kompletně ve všech modelech kde nebude stačit "suché" DSG 7st. (do 250 Nm). Normální generační výměna, modernější výrobek nahrazuje starší, nový mobil taho také umí víc i když to každý nepotřebuje. Navíc VW tak nezvnikne problém, který právě vzniknul u Mondea, že při točivém momentu 450 Nm nemohl Ford dvouspojku použít. V dohledné době VW představí nový BiTDI také v Passatu a tam těch 450 Nm bude taky.
To je otázka a v době unifakace bych si dovolil tipnout, že pokud rozdíl hmotnosti a prostoru nebude nikterak zásadní, oželí VW tyto nevýhody a bude mít raději jeden univerzálnější typ. ;-\
599 tisíc Kč v plné palbě, 160 koní - to je myslím nabídka, která nemá konkurenci. Jediné, co bych uvítal, je pohon 4x4, protože bydlím na prudkém kopci a s prohrnováním zaváté cesty si nikdo hlavu neláme. Ale jinak dávám 10 bodů z 10.
Souhlas...jediné co Mondeu chybí je 4x4...jinak za ty peníze perfektní auto a stou výbavou..když se člověk podívá na oficiální ceník...tak nestačí zírat.
A k tomu Mondeo přidává Econetic pro spořílky....4,3 l/100km to už je velmi slušné.
Škoda, že nedají systém stop start standartně do všech verzí.
No jel jsem ted novym cca 2 roky starym mondeem a ten starsi model - proste predchozi typ - ma o dost pohodlnejsi podvozek, pritom se mi zda, ze do zatacek se vrha stejne - mozna je trochu vic houpavejsi. Je pravda, ze to nove mondeo melo 225x45x17 pneu, takze to muze byt i tim...
Zatím jsem nečetl žádnou recenzi na Mondeo 1.6 EcoBoost, akorát jsem se díval, že tento motor velice chválili angličané v C-Maxu. Jsem taky zvědavý na spotřebu, u Opelu se 1.6T moc nepovedla, v Insignii a dokonce i v malé Astře to dost žere. Kdyby byla dlouhodobá okolo 7-8 litrů, tak by to řadu lidí mohlo inspirovat k nákupu místo těch smradlavých nafťáků, které nemám rád.
Protože u Oplu to vyhonili tabulkovým výkonem...a pak se díví. Tam má pocit 1,6T 132 kw....tak stejně to je v novém C-Maxu (134kw)..ale v Mondeu to snížili na 118 právě kvůli tomu, že je to větší váha...a se zaměřením na spotřebu.
Já v 2,0Ecoboost jezdím za 8-9,5 podle toho jestli podle předpisu a s lehkou nohou ...a nebo tomu nakládám a točím do aleluja...ehm jako poslední dobou nějak no >:D
Rozumím tomu dobře, při nakládání a točení to žere 9,5. Vzhledem k tomu, že turbomotor má při zátěži horší účinnost než motor atmosférický je to fantazie na druhou až třetí. Jen mám obavu, že kdybych tomu trochu šlápl já, tak mám hodně přes deset.
..spis pres 12 ;-)
Musime mu verit, ono se da urcite jet rychle za 9, ale kdyz je prazdna silnice, spotrebu nejvice zene nahoru rychle a caste predjizdeni a zde si dle meho nazoru turbo vezme se, ja mam primy vstrik atmo 2.0 benzin a tech 9 az 10 kdyz to honim si to bere...
je supr, ale nereálna. Resp. každý si pod "nakladaním" predstavuje niečo iné. Ja keď naložím 1,4 TSI tak mám spotrebu aj 13-14l/ 100km. Takže pochybujem že od s 2l turbom bude tomu nakladať a jazdiť za 9,5... 8-s
Prečo považuješ spotrebu 8-9,5 l za nereálnu? Predsalen 2,0 turbo má dostatočný výkon na utiahnutie i veľkého Mondea, známy fakt je, že menšie motory vo veľkom aute paradoxne žerú pri záťaži viac, ako tie väčšie. Naviac u Teba môže svoje robiť aj aerodynamika, predsalen MPV má trošku inú čelnú plochu a odpor pri vysokých rýchlostiach.
Nepovažujem ju za nereálnu ako takú, ale v súvislosti s "nakladaním" mi to príde ako dosť dobrý úlet... Ale je možné, že niekto by považoval moju bežnú jazdu za nakladanie... >:D
tak ono ide asi o ten záverečný priemer. Keď počítáš len napr. čisto dialnicu na jeden záťah za hranicou limitov, tak určite to bude niečo iné, ako keď do toho potom zakombinuješ nejakú okresku a tá ti to výrazne zrazí. Ja tiež čisto dialnicu robím cez 8l, ale akonáhle je v trase okreska, padá to o 1-1,5 dole. A je to aj vačší motor, takže výkonová rezerva určite tiež urobí svoje. S tým výkonom okolo 10l je to stále viac než dobré :yes:
ja by som ešte dôslednejšie rozlišoval medzi "nakladaním" a svižnou jazdou. Ak tomu naložíš na okreske, tak spotreba ide rapídne hore a jazdíš za 15na100. Teda aspoň u mňa "nakladanie" = otáčky neklesajú pod 3500 - 4000. Max je na červenej hranici. ;-)
K te spotrebe, problem je ze ja kdyz tomunalozim tak do par vterin jsem na okresce na 140. Neco jineho je kdyz budes jezdit na dvojku porad plny kotel trebas po meste , tak se hrave dostanes nad 10 l. A presne jak pise kuko, jakmile chvilicku jedu konstatne tak pada spotreba velmi rychle dolu az prekvapive rychle. A stim, ze moje "kdyz tomu nalozim" tak to myslim 300km trasu z Brna do sumavskych hor a kdyz mam moznost tak to tocim a uzivam si, ale samo jedu mesto tak 60, dalnice 150 konstatne, a jak jsem na okresce a dlouha rovinka tak taky neni proc jet na plny kotel, ale na tempomat 120..pak prijdou zatacky hrk tam manulani rezim a zas vytacim...jen ze vytocena trojka je 140...tak tam narvu rychle 6stku necham spadnout na 120 a jedu dal...dojedu kamion a podle toho kolik jede...treba do kopce 60 tak me neni lenivo tam dat za 2 a zas plny kotel...Pokdu jedu opravdu presne dle predpisu s jemnou nohoum tak jsem jel celou nadrz vcetne dalnice (Brno Praha sumava a to cele zpet 800km) za 7,8l/100km ...jinak kazdy vi ze u malych motoru s turbem pri honeni to zere jeste vic :-) nez to moje, viz test fabky RS :-)
no vidíš, a sme u toho. to čo si tu popísal, je svižná jazda na dlhé trate. Ja keď idem autu naložiť, tak je to na ceste ktorú poznám ako svoje boty a tá trasa má cca 65km. Výlučne okresky, minimálny výskyt áut a chodcov. 5,6 prevodový stupeň vynechávam z repertoáru a spotrebu neriešim. ale pozriem ju nabudúce keď pôjdem, aby som podal relevantnú odpoveď. Ale môj skromný odhad bude niekde pri 12tich litroch... ;-)
Nu to jo...takovu trasu..tzv na plné koule chápu pokud bych jezdil ST/RS bo GTI atd...ale ne kdyz musim dalku...tak neni prostor jet porad na plno...Samo , ze kdybych jel takovou kratkou trasu jak rikas ty...tak urcite ta spotreba bude vetsi..napr. 12-15...jen jak jsem popsal nize s managerskym vozem a pri praci, bud jedu podle predpisu s jemnou nohou...nebo svizne...a nebo co to jde, stim ze ale po okresce nebudu litat 160-200 >:D Tak ze svizne a na plne koule v ramci managerskeho vozu >:D
Nechce se mi dohledávat paramtery 1.6T od Opelu, ale u Fordu se mi líbí, že je max. krouťák ve velmi širokém spektru otáček a začíná už někde u 1.750 ot. To je myslím dost podstatné, než nahonit výkon 135 kW, který je ale pouze při 5.500 ot. a jinak je motor zvadlý.
Nerad bych vypadal jako kverulant, ale já bych ze všeho nejřív změřil spotřebu podle dotankování.
Když totiž dávam čočku 2.0T, není problém se dostat ke dvaceti litrům. Běžná jízda mix dálnice cca 170km/h + město v poměru 60:40 znamená spotřebu tak okolo 10,5.
Pokud jsi tech 8-9,5 myslel pri normalni jizde, pak se omlouvam.
A co maš za auto? Já jedinou jsem se zatim dostal na spotrebu 10 l/100km a to bud jen jizdou porad po meste (to bylo kolem 10,5) a pak jizdou pres celou CR...z Vimperku az na Hlucinsko a okresky 140 dalnice 180. Obce 60. Vse plynule sviuzne bez vytaceni do vysokych otacek.
Pokazde merim spotrebu dotankovanim, pri kazde nadrzi...imrvere :-)
Samo kdyz pujdeme na okruh tak se asi od 20 spotreba neodkutali ze...ale k tomu to auto neni stavene.
Lagunu III GT kombika.
Kdyz jezdim rozumne, v ramci limitu a s lehkou nohou, neni problem to stlacit nekam k 7 litrum. Jenze rozum by chtel, srdce veli jinak. >:D
Ja mam velkou cast presunu po nemeckych dalnicich, takze obcas cesta Praha->Dresden->Berlin konci prumerem nekde okolo 160 km/h. Pak to zere jak prokopnuty, pri dalnicni dvoustovce je na pocitadle 15,9. V podstate tedy jezdim se stejnou spotrebou jako ty, ten litrik navic je asi dany tim, ze mam konstrukcne dost stary motor. ;-\
Tak prijmi mou omluvu. :-)
Omlouva prijata :-) ...ja to pri dvoustovce zatim nekontroloval...
ale trosku mimo misu....vite jak se propira v novinach a TV ten clovek co prejizdel zprava na dalnici a vybrzdoval ostatni (bily Medour) Tak vcera me tohle udelal typek v novem Phaetonu (nebo facelift nebo co toj e) ..pri predjizdeni kamionu se snazil me predjet zprava (nebylo samo kudy kam kdyz tam byl kamion) tak jsem pridal na 160 at ho nezdruzuju....a za dalsim kamionem jsem mu uhl...nastvane blikal...predjel me.....pak chvili jel predemnou...a zacal brzdit..az na 20 km/h...ja na lepeny metr na jeho zadku....no magor :-( ...vubec jsem nechapal proc to dela...nikdy nebrzdim rychleji jedouci v levem pruhu a jak jen to jde je pustim.... V kazdem pripade doufam, ze uz nikoho neprudil..bylo to vcera kolem 4te na D1 smer Brno
Ona ta "malá" Astra není právě až tak malá a hlavně lehká ;-) Jinak souhlas, 1.6 EB za ty prachy...super alternativa k dieselům. Těším se na první testy, ale propadák ve spotřebě to určitě nebude. Kdyby si to bralo stejně jak 1.8 TSI v Superbu, nebude to špatný.
Máš nebo nemáš diesely rád, to nehraje roli. 1,6 Ecoboost bude rozežraná, jako všechny turbobenzíny. Dokonce se připrav i na to, že v Mondeu bude žrát více jak 2,0 Ecoboost. tabulkově to všechno vypadá parádně, ale ta realita??? U dieselů se liší tak do plus 1,5 litrů, u benzínu do plus 3 litrů. Myslím že nadšení z turbobenzínů brzy opadne s tím, jak se přijde na jejich rozežranost a navíc zvýšenou poruchovost - tyto motory totiž mají víceméně podoné komponenty jako diesely, a nějaké ještě navíc...
...hlavne se bude napr. 1.4 benzin turbo pekne vic zatezovat nez treba 1.8 benzin atmo...myslim, ze napr. Toyota by technicky na to mela, ale radeji se drzi kvuli kvalite zpatky...
Podle mne z hlediska total cost of ownership při najetí 250 tisíc km nad atmosférický benzín není (když pominu opravdu staré diesely z MB nebo VW).
Sám jsem měl diesel od Volva (2,4 D) asi od 120ti do 150 tisíc ujetých km a v životě už bych si za vlastní peníze ojetý diesel nekoupil. Turbo, přímé vstřiky, recirkulace, podtlaková regulace - včechno jsem měnil - plus řídící jednotku. Všechny úspory na palivu od nového auta (myslím od 0 km, ne od mé koupě) rázem smazány ... musel bych ujet dalších 300 tisíc, aby se mi to vrátilo.
A teď to bude i v benzínech - no potěš pánbu ...
Jako jedinou výhodu dieselu vidím to, že při bouračce tak snadno nechytne.
Podobne komponenty maji, ale prichazeji na trh az po velmi masivnich testech, to plati pro EcoBoosty, ktere v US musi bojovat se skepsi, o ktere pisete. Ale to neni nic noveho.
Nemať otázku auta vyriešenú na 3 roky dopredu, toto je kandidát č. 1 na kúpu (v kombi verzii). 160 koní je už na slušne dynamickú jazdu postačujúcich a mohlo by to jazdiť za rozumné litre. Veľkorysý priestor, výborný podvozok, slušná základná výbava a konečne špičkový benzínový motor, kto nemusí mať z imidžových dôvodov Passat (čo pre rodinné potreby nemusím), niet čo váhať. :yes:
...skoda jen ze ten interier neudelali o trochu dal...uvidime dalsi typ mondea...to bude snad pecka ;-) Ja jsem ted tak dlouho testoval auta az jsem si nechal stary Avensis ;-) Proste mne nijak nesedi jak vse "pritvrdilo" na ty nase silnice. Jo a Citronek a Renaultika nechci, proste tomu kvalitativne neverim...
Tak pokud jsi s avensisem spokojeny.....rekl bych ze minula generace avensisu byla povedenejsi nezli ta nova. U Monde a me neprijde, ze by bylo tvrde....oproti BMW napriklad...na 17nactkach je komfortni dost... a
interier...je to jen FL, tak vyresili trosku vzhled stredove konzoly...posunuli nahoru navigaci o kousek (dobry pocin oproti Pasikovi, kde je dost nizko) a jinak vzhledove je ok....samo za 3 roky bude nove...a doufam...ze peckojidni >:D
... u benzíňáků chybí v akčním ceníku atmosféra, u dieselů zase ta nižší výbava. Ale je pravda, že v ČR stejně 90 % zákazníků kupuje dieselový kombík s vyšší výbavou, ať se děje co se děje.
Hm, tak tuhle spotrebu bych ti neuveril ani po 3 lahvich vina - sam mam s tubobenziny kolem 2 litru celkem bohaty zkusenosti a predstava, jak s takovym "drobeckem" jako je Mondeo na 200 konich jezdis pri dynamicky jizde pod 10 litru j vazne totalne mimo. Realite odpovida to, co pise nize Cara Binieri.
Jinak motor (pravdepodobne, jeste jsem nejel) dobrej, cena doslova luxusni. Pro firmy mimo misu, ty budou dal kupovat dyzly, pro soukromnika s najezdem kolem 20 tisic rocne je to terno.
(reakce na prispevek sira o spotrebe jeho Mondea pri "nakladani")
Nevěř :-) ale proč bych si vymýšlel? Chjo ...lidi lidi....od cervence mam najeto 34 tis km :-) a opravdu nemam zapotrebi nekoho porad presvedcovat, kolik to zere ci nezere....je to jen moje zkusenost..kdo me zna tak vi jak jezdim.
Jak jsem psal a mam to i v recenzi auta, jezdil jsem nucene (kvuli bodum) opravdu peclive dle predpisu a spotreba byla pod 8 .
Uz nic k spotrebe nenapisu...radeji..me tu ukamenuji :-)
:-) podívej.....nakládání do aleluja.,..u managerského vozu neznamená že s ním budu lítat po okruhu a nebo na okresce, jen po dobu par minut s tim, ze ujedu 60 km. Kdyz jezdim dlouhe trasy, tak tomu opravdu nakladam co to da, ale kdyz jedu po rovince (mirne zatacky) tak preci nebudu schvalne brzdit a zase zrychlovat. Proste na plny plyn a do cervenyho si to rozjedu..jak jsem vyse psal treba na 140 z 60 a pak to necham volne klesat jedu dal..jak se priblizi ostrejsi zatacky, tak uz si podratim a zas pod plyn si to uzivam....tomu rikam nakladani do aleluja...tak jako vyjezdy pri konci obce mesta...predjizdeni.
Tak ze rekapitulace pri dodrzovani predpisu a lehke nohy tak mezi 7,7-8,3...pri svizne jizde, ale ne pod plnym 8 -8,9 a pri vyse zmineme zpusobu jizdy az 9,6 .....a to vcetne mesta, dalnice okresek, vesnic :-)
Jo pokud by jsme se bavili o Focusu ST/RS a tam beru ze pojem "plne nakladani" je mysleno ze si jedu zajezdit 5krat efce homo nahoru a dolu >:D a pak par kolecek na okruhu.
...tomu co jsi ted napsal ja osobne verim...proste nakladani a nakladani je pro nekoho jine, nekdo to vidi na brzda plyn brzda plyn a to ti nikdo tech 9,6 ;-) neuveri....
...sveho casu (10 let zpatky) jsem jezdil Seat Toledo 1.9TDI, spotreba prumer 9L. Take jsem nechapal jak s tim kazdy muze jezdit za 4L a to jsou borci co jezdi i 1.8T v Oktavce za 4L >:D Ale treba na dalnici pri 200 tacho to ukazoval cca 11L, to byla parada... Ja mam na 2.0 atmo tak tech 15 az 16L, hodne dela i vitr, trochu zkopce, apod....
Mám taky 1,9TDI Fabii Combi ale těch 9,6 se mi zdá moc. Nejvíc jsem měl 12 litrů, ale na okruhu v Mostě. Nadoraz zrychluješ a nadoraz brzdíš. Po deseti minutách (4 okruhy ) jsem měl vorvaný okraje předních pneu a od brzd šel bílý kouř. Jinak normálně jezdím tak za 4,5.
Tohle je od Fordu velmi slušný počin. Podpora prodeje benzíňáků, plus po francouzích další střední třída atakující cenové hřiště nižší střední. Podle seznamu výbavy Trendu nic podstatného pro fleetové auto nechybí, tohle by mohlo fungovat. A určitě to zabere i u mladých fordích závodníků, stošedesát hřebců v třídním supersportu, to je nirvána, jen schrastit těch pět set. ;-)
Keď v roku 1992 končil automobil Ford Sierra, tak akčná cena na 2 litrový benzín (ak si dobre pamätám, s výkonom 85 kW), bola 499 000 Kčs (korún československých). A že vraj ceny sa stále zvyšujú... Za 18 rokov nárast 0,0.
;-\
Ford si, bohužel, osvojil praktiky Francouzů a premiových značek.
S nejsilnějším benzínem mne nutí si koupit automatickou převodovku (plus minimálně výbavu Ghia). To třeba dělá Renault i Peugeot, kteří k V6 benzínu i dieselu dávají jen automat.
Tu výbavu Ghia bych vydýchal, ten automat ne. Ne že bych s ním neuměl jezdit (i když automaty, se kterými jsem už najel takových 20-25 tisíc kilometrů byly klasické automaty), ale nechci ...
Takže, pokud do doby, kdy si budu pořizovat nové auto, nestihnou vyvinout odolnější Powershift, nezbyde mi zase nic než diesel (2.2), pokud to stihnou, pak se asi podívám jinam. Ale kdo vlastně ještě dělá pořádné motory bez automatu ve srovnatelné cenové relaci - japonští velrybáři?