je potreba si uvedomit kolik v USA stoji benzin a jaky maj rychlostni limity, daserict ze i s takovim autem ktere basti 15-16 na 100 v kombinovanem ciklu, jezdi Amik levneji nez v prumeru Cech s Fabkou HTP >:D
mimochodem stousta techto velkych mastodontu se v USA prodava jako hybridy a od letoska dokonce jako full hybridy
ja bych to s temi rychlostnimi limity tak nepausalizoval. Neni to vsude tak zle, jak si vetsina lidi mysli. nejvyssi rychlostni limity jsou vetsinou na stredozapade. je asi 8 statu kde je na dalnici 75mph. Ve vice jak deseti statech je na silnici mimo obec maximalka 65mph nebo vic. V nevade dokonce 70mph. A montana nema pres den na dalnicich rychlost pro osobni auta vubec omezenou.
A pokud jsou nejake tendence stavajici limity menit je to smerem nahoru a ne dolu.
ja jsem to nakonec nerozepsal, ale s tou rychlosti jsem to mel namysli zhruba tak jak to napsal Johnn
i u sveho auta vim ze jet rychleji jeste neznamena ze to zere vic, jak jsem po letech zjistil, tak na D11 mam nejlepsi prumernou spotrebu 7.6l pri cca 110km podle navigace, pri 120 prumer 9.7l, pri 130 prumer 9.9 a pri 140 v prumeru 8.8l, holt prevodovka dela svoje, a ikdyz nemam zadnyho mastodonka tak i tech cca 1.8 tuny neni zadny tintitko na tech cca 180kW
Nechce se mi to hledat, ale v Montane uz myslim par let limit maji. Nejlepsi na tom je, ze vsichni jezdi limit nebo limit +10mph, doprava je plynula, ne jak u nas, kde zvlast na dalnici spousta lidi na limit kasle, protoze vi, ze se jim stejne nemuze nic moc stat. Proste kdyz pojedes u nas 200, na par dni do jailu za to nepujdes a pojistovna ti pojistku taky neosoli.
Taky bych jednoho bral, podle tech zprav z novin to je na silnicich horsi nez ve vietnamsky valce >:D. Pochybuju, že by se tohle někdo pokusil vytlacovat nebo vybrzdovat :-!
i ty naivko [odkaz] [odkaz] :-)
co jsem zaslechl tak se mezi kamioňáky kvůli takovým exotům začínají šířit onboard kamery a několika to už zachránilo kůži po nehodě s brzdičem.
A údajně je koupí u ostravský dopravní podnik do autobusů
Co k tomu rict jeden narod kde je nejprodavanejsim autem full size pick up ford f 150 s benzinovym osmivalcem a druhy narod kde je nejprodavanejsim autem vuz nizsi stredni skoda octavia s naftovym ctyrvalcem..
Tezko budou mit pro druheho na kazde strane oceanu pochopeni..
Psat tento clanek je skoro bych rekl zbytecne.......
Evropa se vydi ve stale vetsim zdanovani a primichavani ekoslozek do paliv a potom zde budou jezdit auta jake budou.....
Vse biturbo 1.0 trivalec a do mercedes S budou davat vyjimecne ctyrvalec samozrejme v nafte..
Americke mysleni je jine udelat opet osmivalec s vetsim objemem nez predchozi aby byl uspornejsi a vykonnejsi to je ta cesta kterou se jde u nejprodavanejsich vozidel a lide to chteji..
A neni to jen o palivu je to o nahledu na zivot a svobode kterou lide vyzaduji a nenechaji si ji vzit..
Takze nejprodavanejsiho forda dostanes misto 5.4 i novy motor 6.2 litru a proc vetsi objem ?
Protoze to lide chteji a je to trendy.
Zde v evrope je situace opacna je to tez trendy.
Dovolim si ale rict ze americka cesta je ta svobodna a ta spravna.
Mam lacine palivo mam na vyber z motoru turbo i velkoobjemovych co vic si prat
>:D
Aby to viděné palivo bylo také třeba za 50 let,že?Nebo za 100.Námitka,že to mne nezajímá neobstojí,protože souč. stav techniky a drancování planety mohl být o 200 let dřív a dnes jsme na auto.cz nediskutovali...nemuselo být o čem diskutovat, nebo neměl by kdo diskutovat...takže debilní národ s debilními a nesmyslnnými auty.Zapadá to do sebe.Pak mají krize,které exportují do světa, genitální amíci :no:
pro paliva na osobni dopravu se celosvetove spotrebuje jen male procento ropy, takze par milionu pickupu natom prd zmeni ;-) naprosto nejvetsi dil ropy putuje do prumyslu na vyrobu plastu a leku, pak nasleduje tezka, lodni a letecka doprava, vyroba elektriny, pak je teprve osobni doprava a na konci toho je vedecky prumysl
6B6: krásný debilní antiamerikanismus. Dnes se těží zásoby, o kterých dříve neměl nikdo ani ponětí či je považovali za technicky nevytěžitelné. Zásoby dostupné ropy neklesají. Až bude poptávka po ropě a technologická náročnost těžby tak vysoká, že zvedne cenu paliva nad úroveň, kterou Američani akceptují jako reasonable, tak budou hledat (a hledají) alternativní cesty jak svá auta pohánět - hybridy, ethanol, elektrovozy. Takový důraz na spotřebu a ekologii nikdy v historii v USA nebyl. Cena benzínu v USA a zdanění benzínu má svůj historický důvod: obrovská země je postavena na dopravě, flexibilitě, individuální mobilitě, a tu zajistí jen dostatek levného paliva. Benzín je jejich krev a žádný ze scénářů nedopadne tak, že se jednoho dne probudí, a ropa nebude.... Pokud máš krizi, můžeš si za ní jen sám.
Pokud se nepletu tak krize byla, alespoň podle oficiálního vysvětlení, protože banky neměly dostatek peněz, což bylo způsobeno faktem, že si někde na americkém středozápadě někdo půjčil hypotéku a neměl na zaplacení... ;-\
Že se těří, dříve netěžitelné zásoby, to není omluva, i kdyby byla celá planeta z ropy, tak dříve nebo později dojde. Že spojené státy hledají nové způsoby pohonu je fajn, ale stejně si nemyslím, že tyhle pick-upy potřebujou benzinový šestilitr a to ještě s nijak zvlášť vysokým výkonem a podvozkem, který by zaměstnalo i to HTPéčko... ;-\
Osobně mě trápí spíše nekoncepčnost, kdy v Evropě se "snažíme" být ekologičtí, dobrovolně si navyšujeme cenu aut i benzínu různými daněmi, možností recyklace atd. atd. a v USA nebo celé Asii, to celé dožene pár nemodernizovaných továren, které logicky vyrábí levněji, takže ve výsledku si jenom ruinujeme ekonomiku... :-(
ja si teda dane dobrovolne nenavisuju, a co se auta tyce, tak kdejakej americkej benzinovej 4-6 litr v 3 tunovem aute je mnohem ekologictejsi nez kdejaky evropsky diesel :-! v dobe kdy se evropa bude topit v zaplavach prachu si amici nechaj kontinent profouknout nejakym hurikanem a maj klid >:D
mimochodem vykon neznamena vsechno ;-) tahat z motoru maximum vykonu na litr je dobre tak u sportaku, ale u bezneho auta je to nesmysl a pokud ma rekneme jejich 3-4litr okolo 300 koni, tak je to plne dostatecny vykon se kterym by si 80% evropanu stejne nevedelo rady a z kroutaku by se jim zatocila hlava >:D
Nerad bych se pouštěl do ekologické rozvahy diesel vs. benzín, protože ty motory vypouštějí něco trochu odlišného a debatovat nad tím, která sloučenina je větší svinstvo je nad moje vzdělání. Ale stejně by šlo udělat víc...
Výkon úplně ne, ale při dobrém rozložení výkonu a točivého momentu (toho spíše) není třeba tolik točit otáčky a snížuje se spotřeba. Krásně je to vidět na různých výkonových variantách téhož dieselu (TDI, dCi, HDi) kdy výkonnější varianty vykazují nižší spotřebu. Na druhou stranu u nějakého hypotetického motoru, který má nižší výkon, znamená, že má méně efektivnější spalování a tudíž vyšší emise a spotřebu. Ale v tom už se skrývá tolik drobných technických fines, že se to špatně zevšeobecňuje...
V US se prakticky vsude pridava do benzinu 10% ethanolu. Proto se tak dari brazilske ekonomice (mirna nadsazka). Americka cesta je jina, urcite ne spravna ve vsem. Teprve az zivot mimo domov ti ukaze, ze spousta veci, co jsi povazoval za samozrejmy a vubec jsi nad nimi nepremyslel, samozrejmy nejsou a zacnes si jich vazit. Jo, mame v Evrope benzin skoro 3x drazsi, nez v Americe, ale spatne se Cechum nezije, naopak, maji se jako prasata v zite a nevazi si toho.
Tiež mi nedávno udrela do očí priaznivá cena Touaregu :-)
Ja by som (napriek tomu, že VW je o triedu vyššie) volil X3 s automatom, je lepšie do mesta, má lepší pohon do terénu, je úspornejšia a máš tam servis na 5 rokov / 100k km v cene ;-)
Na jednej strane vyplakávajú nad tým, že sú zavislí od dovozovej ropy z "darebáckych" štátov a za znižovanie svojej závislosti sú si ochotní zasviniť i krajinu otváraním nových vrtov v panenskej prírode ....
A na druhej strane jazdia na takýchto veľkých šrotoch čo žerú i trávu okolo cesty ...
K tomu "lacnému" benzínu by som ešte prirátal náklady na vojenské operácie v oblasti Iraku a ten "lacný" benzín by dosť zdražel ...
A mne prekvapilo, kolik se cadillacu prodalo obecne, na silnicich ho tolik videt neni, ale je to asi jak s jinejma znackama v Evrope, proste majitele jsou casto starsi a moc nenajezdi, nehlede na to, ze jsou znacny lokalni rozdily.