Pri pohľade na dve fotky som sa na chvíľu zastavil a spýtal sa, či to myslia vážne...
1. [odkaz] - z tohto uhlu to vyzerá veľmi zle. Krátky nízky predok, nalepený na brutálnu krabicu. Zadok ako pohrebák a predok jak rozčaptaná pánska topánka s kačacím zobákom...
2. [odkaz] - to sa mi zdá, alebo mi ten spodok predného nárazníka pripomína žehličku?
No...ja vam neviem. Mam z tohtorocneho Detroitu dost zmiesane pocity. Tych noviniek a conceptov tam bolo druhy rok po sebe zufalo malo (v porovnani s casmi pred krizou). Pravda je, ze cast predkrizovych znaciek neexistuje a niektore automobilky sa Detroitu 2011 znovu nezucastnili. Pravda je aj to, ze domace znacky rovnomernejsie rozkladaju premiery medzi Detroit, Chicago, NY a LA. Lenze taketo triestenie sil ma za nasledok, ze Detroit Auto Show - kedysi jedna z elitnych svetovych vystav - sa pomaly ale iste stava tuctovym, regionalnym severoamerickym autosalonom. A tie ostatne US vystavy su ten isty rang - na svetovu spicku nedorastli.
Hlavne som nemilo prekvapeny tym, ze Chrysler nepredstavil nijaky concept. Marchionneho sluby o pickupe a velkom 7-miestnom SUV pre znacku Jeep (oba) to nevyvazili. :-(
Když může Kia vypadat skoro jako Lincoln, Hyundai opět hýří barvami (a tvary) a Lopraisovi se po* turbo, pak to vypadá na "vydařený" vstup do autoroku 2011.
Asi si budeme muset zvyknout, že důležité novinky budou častěji prezentovány dále na východ, ovšem na západ od Japonska. Nicméně USA zůstává nadále klíčovým trhem a letošní výpadek jako důsledek (snad doznívající) recese na straně jedné a možná i určité nejistoty v tom, jaké portfolio vozidel nabízet na straně druhé, vedou k výpadku, který se, domnívám, může ještě objevit i v roce 2012.
Nakoniec, nic nove. Minuly rok zacinal podobne. ;-\
Ano, tazisko automobiloveho sveta sa pomaly ale iste prenasa do Korey, Ciny a Indie.
Inak, to co ukazal Detroit 2011 dokonale, je to kto z (azijskych) vyrobcov ide na plny plyn: Hyundai, Kia, Toyota. Honda este dokaze drzat krok a myslim aj Nissan (ktory tam nebol). Mazda, Mitsu, Subaru, Suzuki uz zacinaju na exportnych trhoch hrat druhe husle.
to by pak byla nová generace jednou za 30 let ;-)
Mimochodem co je podle tebe víc nová generace:
1) Fabia 2 - jiné plechy ale konstrukční základ stejný
2) Passat (současný) - sice stejné plechy, ale technika výrazně inovovaná?
Mimochodem už se těším na ty mutanty staronových pašíků, když to někdo rozboří a naseká na to po rovnání na stolici současný kabátek... To bude v bazarech funglovek po německém faráři >:-[]
Můžu dotaz ? Co na Passatu je nějak výrazně inovovaného z té řekněme alespoň v základu mechanické techniky ? Protože ty elektronické systémy se dají celkem snadno namontovat do čehokoliv a někteří výrobci se ani neobtěžují dělat s tím takovou slávu a celkem potichu to vrznou v rámci nového modelového roku. Uznávám, že v téhle oblasti Passat hodně poskočil, ale nenazývalbych to novou generací, nýbrž výraznou evolucí...
ad Fabka: Nová generace by měl být vůz, který vznikne od prvního náčrtu nezávisle na předchozí generaci a je jedno, že ve finále použije tytéž motory nebo vypadá velmi podobně. Krásným příkladem budiž první a druhá generace Subaru Forester. To, že u Fabky je použitá koncernová platforma je následek moderního šetření. Pokud je technicky dostatečně na výši, tak nevím proč ji nepoužít znovu. Ostatně dalo by se potom tvrdit, že i Ibiza a Polo byly faceliftem Škodule... >:D
Tak v rukách jsem jej neměl, ale podle ohlasů je to právě přínos v elekktronických systémech. Možná nové sběrnice, řídicí jednotky atd. Po mechanické stránce neočekávám, že by se VW chtělo něco měnit. Možná jinak naladěné pružení/tlumení...
Já netvrdím, že označení Passatu jako nové generace je OK, ale je to názor pánů z VW.
Škodu bych asi za novou generaci označil, ale kvalitativní posun bych viděl jen půl generace. KDYBY Fabia hned přišla s TSičkama, asi bych se na ni taky díval trošku jinak ;-)
V případě, že byl předchozí model neúspěšný, tak ano. V případě, že předchozí model úspěšný byl je to minimálně odvážný krok, který se ne vždy musí vyplatit.
Koukám, že jsem asi jedinej. Čekal jsem, že už se tady reakce na to najde... Ale nemůžu si pomoct. První co mě udivilo, že ty světlomety vypadají jak z fc octavie >:D
Kde jsou americké hvězdy? Nebo to bylo v Detroitu opravdu tak málo vystavovatelů a tak málo vystavených modelů 8-s ?
Audi, BMW, VW, Mercedes, Chrysler, Chevrolet, Ford, Jeep, Kia a chcípl pes?
Kde je Dodge, americké pick-upy, ofenziva Toyoty, kočáry od GMC a další? Kde je ta invaze Fiatu a Alfy-Romeo? Nikde žádný "truck"... skoro jako by to byl autosalon v Brně >:-[]
snad podle 2. dílu půjde poznat region, kde se autosalon konal.
no predsa Porsche 918, ktore bolo ako spyder hybrid predstavene uz minuly rok v zeneve...no a toto by mala byt racing uprava, tiez hybrid, ak sa nemylim