To je nepravda, vymažte to odtamtud. Fábia II stojí na platformě PQ24, zatímco ostatní současná koncernová malá auta využívají novou platformu PQ25. Z tohoto důvodu taky současná Fabia pohon všech kol nedostane, PQ24 s jeho zástavbou nepočítá. PQ25 byla s ohledem na jeho instalaci už vyvinuta.
Fabia II už dávno není PQ24, potichu přešla na hybrid, kde je spousta podvozkových částí z PQ25.
... to jen tak naokraj, což možná nemá vliv na zbytek textu. Na druhou stranu, FII je za polovinou živnosti, takže ani nelze očekávat psí kusy jako je 4x4.
proč bych si měl kupovat Audi A1 Quattro, když můžu mít za 650000,- Subaru Impreza 2.0D, které bude prostornější, bude mít mnohem lepší jízdní vlastnosti, a odveze mě za 5l nafty na 100km, zhruba stejně rychle? Ale o prodejnost A1Q samozřejmě strach nemám, magorů, kterým imponuje "vorsprung" durch technik, se vždycky najde dost.
Protože Subaru se do garáže, kde je S5, A8 či Q7 prostě nehodí. Navíc Subaru nemá měkčené plasty a MMi, LED světla, 2barevnou kastli, myslím, že nemá ani 2zónovou klimu a miliony dalších podstatných připlatítek, které můžeš zaškrtávat při objednávce A1.
Navíc A1 je auto do města (otázkou pak je, proč to 4x4???). Takže máš mraky důvodů, proč Subaru ne a Audi ano. Záleží je jaký "typ" zákazníka jsi.
Předpokládám, že jízdní vlastnosti to bude mít dost dobré. Už ve spojení 4x4 a 139KW motor. Výbava bude určitě lepší v Audi a pokud ne standard, tak si jí budeš moct dokoupit. Nic proti Subaru, ale tyhle dvě auta A1 4X4 a Impreza 2.0D jsou úplně pro rozdílné zákazníky.
No, jo. Mě je to jasné. Jenom nechápu, proč by zrovna tenhle typ zákazníka (pozér, který ani moc rád neřídí, ale neví co s prachama) měl chtít A1 Quattro? Na ježdění stovkou po městě to nepotřebuje a na okresky ani nepáchne. A jeho panička čtyřkolku nevyužije už vůbec.
Protože ten POZÉR >:D má 18 letou Barbie a té se do jejího malinkatého království vleze pouze A1. Navíc A1 má jako jediná Audi BAREVNÉ interiéry. Otázkou je, k čemu 4x4. Myslím, že tohle osloví jen sportkaře, kteří kupují stylem - zaškrtnout vše.
Panicka ctyrkolku vyuzije, zima je 4 mesice v roce a mozna, ze se to auto podiva i za mesto. To auto je pro ty, co ho chteji a maji na to. O rozumu se neni treba bavit..
Tak ten pohon tam užitečný hlavně kvůli trakci. Jestli je pravda, co píší, tak to bude mít 1,4 TSi 139 KW a snad i 2,0 TSi s výkonem přes 150KW. Na tak malé auto je to dost, takže trakce nebude nikdy dost. Díky tomu to bude rychlejší než všechna jeho konkurence. Tedy rychlejší ve smyslu 0-100. To jestli to bude rychlejší i na trati si musíme počkat na nějaký test.
A co se týče kupujících, tak toho by jsem se taky nebál. Když se prodává Fabia, Polo a Ibiza za nějakých 500000, kde je "jen" 180 koní na předek a výbava určitě taky nižší než v tomto, tak proč by se nemohla prodávat A1 v téhle konfiguraci. Každému musí být jasné, že to masovka nebude, ale mít malé mrštné auto s 4x4 a výkonem 190 - 2?? koní může být zábava.
Otázka je, co znamená zábavná. To že ti to ustřelí a ty to pak lovíš zleva do prava aby se to srovnalo. To je pravda je sranda a i já jsem si rád zajel v zimě na letiště si zaplbnout. A nebo je zábavné jet zatáčku úplně na doraz o třídu rychleji, než s jednou hnanou nápravou, nebo vyjet z prudké zatáčky a vědět, že to vystřelí a i tam kam chci, protože mi v tom pomůžou všechny 4 kola. To záleží na každém, co pro něj znamená zábava. EVO a WRX STI jsou taky 4x4 a řekne o nich někdo že to není zábava?
Ta tvoje rétorika je totální blbost. Ještě jsi zapomněl na Formuli. Kolik toho má to tvoje DTM společnýho se seriovým aute? Já ti to povím. Akorát značku na kapotě.
Je to stejná logika jako sem tahat STi nebo EVO. Prostě 4kolka má plusy i mínusy stejně tak jako pouze 1 poháněná náprava. A stejně tak jak dokáže být zábavná nebo naopak nudná 1 poháněná náprava, tak dokáže být nudná i 4kolka. Jestli se ti nelíbí DTM, dosaď si tam Focus RS. Ten je sériový. Jak kdyby to na věci něco měnilo ;-\
Seriový focus RS je na stovce pomaleji než Golf R, který má o 35 koní méně a o půl litru menší objem. A když dělali testna trati taky byl i pomelješí a výš proč? Protože Golf R má 4x4. Takže když je něco rychlejšího díky 4x4, tak je to méně zábavné?
Rychlost nerovná se zábavnost. Veyron bude pravděpodobně mnohem rychlejší než např. Evora, ale s Evorou bude mnohem víc zábavy.
Přínos 4x4 vzhledem k trakci tady nikdo nezpochybňuje.
Audi neví. A1 se neprodává tak jak by chtělo. Teď má obavy o ještě větší průšvih se 4x4. Již jednou se Audi v segmentu malých vozů spálilo a mám pocit, že mu to stále nestačí.
Osobně si myslím, že jediný důvod ke koupi A1 quattro je ta cedulka vzadu, která přibude k nápisu. Nezpochyby je tento pohon konkurenční výhodou - ovšem podle mě v segmentu, kde po tomto artiklu ani neštěkne pes.
No to se dost těžko soudí, když auta tohoto typu dosud nikdo jinej nedělá. Když nic takovýho neni, tak to zákazníci pochopitelně nebudou kupovat. Alfa Mito 4x4? Zapomeň, neni. Fiat Grande Punto Abarth 4WD? Taky neni. Ford Fiesta ST 4WD? Ne. Mazda 2 GT 4WD? Taky ne. Mám pokračovat?
Ja s rohypnolom súhlasím. Segment malých áut (B) nie je oblasť, kde by kupujúci ocenil pohon 4x4. Prirovnal by som to ku klasickej automatickej prevodovke. Má význam až pri podstatne väčších a silnejších autách, a to nielen z hľadiska ceny. A1 z hľadiska marketingového zamerania nemieri na užívateľov, ktorí ocenia a využijú výhody pohonu 4WD, tým ide prevažne o image Audi. Typický kupujúci bude žena majiteľa väčšej Audiny, napr. Q7, A6 atď. Tie autá iste quattro mať budú, na lyžovačku sa pôjde na nich, A1 zostane na 99 % v meste a okolí. 4WD v A1 nikto nebude kupovať, to som si takmer istý.
To je jasná věc - proto jsem psal, že se stane pohon konkurenční výhodou. Nicméně tam, kde podle mě opravdu není poptávka.
Jinak ne až tak od věci:
Suzuki SX4 a pohonem 4x4, Fiat Panda 4x4 - to jsou malé vozy.
Jinými slovy ke koupi A1 vede podle mě většinu zákazníků jen to, že to zkrátka je Audi. Ten vůz se nebude líp prodávat, když nabídne 4x4.
Pokud někdo chce malý vůz JEN kvůli pohonu 4x4, pak vezme třeba Pandu.
Třeba se mýlím, ale je vidět, že i Audi nejdřív zkouší a má značné pochybnosti.
Tak jak tak, A1 je auto především do města a tam pohon 4x4 nevyužije.
Fajn. Souhlasím - 5 - 10 zákazníků to koupí kvůli tomu, co jsi napsal. Myslím, že to není to, co by Audi chělo získat.
Pokud budu chtít malý výkonný pekáč, pak mám mnoho přitažlivějších variant - Mini John Cooper, BMW 1, BMW 1 Coupe - tohle jsou auta pro zábavu, pro výkony, ale i do města. A myslím, že 4x4 u nich nikomu moc neschází.
Proč jsou pro tebe ty ostatní přitažlivější? A1 snad neni auto pro výkony, zábavu, ale i do města? Líbí se ti víc, beru. Ale nic jinýho k tomu podle mě říct nemůžeš. No a A1 quattro (cca 27000 euro) za cenu nižší než Mini JCW (28900 euro) nabízí právě featůru, kerou nemá nikdo jinej - 4WD.
Protože to nevypadá jak nákupní taška. Jinak já k tomu ani nic víc neříkam, ne ;-)
Kdysi jsem tu tvrdil, že A1 se nebude dobře prodávat. Teď se třeba mýlím a A1 Quattro zaplaví Tatry, Jeseníky, Krkonoše, Beskydy i Alpy. Já na to mám ovšem svůj názor :-!
Proč si pořád myslíš, že 4x4 patří jenom na hory? Když je to 4x4 tak k ničemu, proč se u nás prodalo v roce 2010 víc než třetina BMW 3 s Xdrive. Přitom BMW je známo svými zadními pohony. Myslíš, že celá ta třetina lidí co si to koupila bydlí na horách?
To já jsem ale nikdy nikde neřekl. Já tvrdím jen to, že 4x4 nepatří do města. Ještě jinak - ve městě 4x4 víceméně nevyužiješ.
Samozřejmě, že pohon jako takový je velkým přínosem pro aktivní bezpečnost, zlepší trakci atd.
To, že si myslím, že pohon 4x4 využiješ především na horách (a vysočinách), je jen vedlejší efekt, protože tam zkrátka nejvíc prší, nejvíc sněží, nejvíc namrzá, nejvíc klouže. To je celé.
To že ty tvrdíš, že 4x4 nepatřří do města neznamená, že si to myslí i ostatní. Podle toho tvého tvrzení by si nikdo ve městě nekoupil Subaru, protože kromě Justyho tam není nic jiného než 4x4.
A ten co chce malý vůz JEN a JEN a JEN a JEN a JEN kvůli pohonu 4x4, nemůže chtít taky pohodlí, výbavu a výkon jako bonus když na to má peníze?
To je jak kdyby jsi napsal, že někdo chce auto jen kvůli 4x4, tak by si měl koupit Nivu, protože je nejlevnější.
Niva není vůz na současné úrovni, ale 20-30 let zpět. Já se tu bavil o produktech odpovídajících době. Navíc Niva není A/B-segment a pojetím se mu ani nijak neblíží.
A panda ze začátku desetiletí je auto na úrovni? Audi je proti tomu supermoderní novika. A když někdo chce víc, než jen auto co umí jezdit, tak je u tebe blbec, že zy to vyhodí ty peníze?
Já přeci nikde nepsal, že je blbec. Tak mi tu nevnucuj tvoje myšlenky. Jediné, co jsem v kostce napsal, je:
1) 4x4 ve městě zbytečnost
2) 4x4 úspěch pro A1ku nepřinese
Když se někomu chce vyhazovat peníze oknem nebo prostě 4kolku využije, tak ať si klidně koupí A1 4x4.
Jinak jak vidím, tak jsi sám napsal "že za to VYHODÍ ty peníze". Zcela souhlasím.
Schválně jsem čekal,jestli se tato vcelku důležitá informace-minimálně vzhledem k tématu tohoto článku-objeví.Marně.Z hlediska rozšíření nabídky verzí A1,se jedná o chválihodný krok.Ovšem tuto řadu tlačí mizerné prodeje a pochybuji,že zákonitě dražší top verze tento trend zvrátí.Větší šanci má 5-ti dvířko a cenová "optimalizace ;-) .
OT:Nechci redakci křivdit a třeba jsem se přehlédl,ale kucí jaksi ani nemňoukli kvůli nové 9-ti stupňové převodovce od ZF.Viz
Někde jsem četl, že koncem roku 2011 se má představit verze s pětidveřovou karoserií, která bude podobně koncipovaná jako A3, tedy takový HB s náznakem do kombi.
Ne není to průměr, očekávání Audi byly zdá se mnohem vyšší - článků o tom jak jsou zklamaní že prodeje jdou o hodně hůř než čekali je naopak docela dost. A1 neni snad špatný auto, ale je o hodně dražší než konkurenti a ve srovnávacích testech je zrovna nedrtí, v některých právě naopak.. ;-)
Proto u Audi asi uspíší další verze jako je v týhle třídě dost okrajové 4x4 a oproti plánu příjde dřív asi i 5ti dvířko. I tak na zajetou konkurenci a pestrou nabídku Mini nebo Autocarem jako jedno z nej aut roku oceněný DS3 tentokrát prostě nemají - a ta cena A1 není ambiciozní ale prostě už prodeje likvidující. Hodně dobře vybavená Ibiza se stejným motorem se dá koupit za 350-400 t. za trošičku atraktivnější A1 chtěj přesně dvojnásobek, to se mi zdá prostě moc ;-\ , navíc tentokrát se nemůžou opřít ani o tradiční "zpracování", i tam je konkurence na stejný úrovni - prostě A1 je slušný strašně předražený auto co nenabízí nic víc než konkurence, v detailech tu a tam i míň - a verze 4x4 to v týhle třídě fakt nezachrání!
Zvenku dost dobré, v bicoloru dokonce výborné, vnitřek úchvatný. Vedle toho je potřeba vzít do úvahy především to, že jde o prémiový produkt, a tedy všechno v tom autě trčí nad ostatní ve třídě. Zejména radost z užívání bude dosahovat intenzity rozkoše...
Ideální vůz, který doplní rodinnou XXL AUDI garáž, tatínek A8, maminka Q5 a dcera jednu ájedna, máš problém? Popros, jestli by si tě nechtěli osvojit, že bys vzal i jemně jetou A4 Allroad...
Pohon 4x4 je budoucí samozřejmostí pro ty, kdo nemusí počítat litry v nádrži do další almužny, a speciálně pro třídu je to v tomto voze zcela přirozený pohon. Vydělají na tom samozřejhmě v budoucnu všichni koncernovi subkompakti... Ještě mi vyprávěj, že bys za maturu nechtěl POLO GTI 4x4...
Určitě. Bude to parádní "motokára" Na slovenských stránkách Sme... nevím jak je to dál, je video z testu MINI 4x4, redaktor tam doslova jásá nad radostí z řízení. Tohle bude obdobné.
Každej mladej kluk by se z A1 4x4 doslova podělal radostí :-)
Jenže předpokládám, že MINI 4X4 bylo Countryman. A to je částečně limitovánou svou stavbou SUV. Ikdyž Zrovna countryman je spíše takový hybrid mezi SUV a HB.
Pane Cosworth, není vhodné dehonestovat diskutujícího za to, že dokáže rozeznat prémiovou kvalitu od běžné produkce.
Výhoda velkého výběru aut je v tom, že každý si může vybrat podle své peněženky, podle svých preferencí, podle svého vkusu. A představte si, že jsou i tací, kterým se líbí A1 4x4.
to vies CAPSLOCKOVY fantom gti je paaan...nemas na audi, si chudak...
a pritom neukaze ani svoju karu :-) ale my sa mame chodit pozerat do garazi, aby sme videli co sme >:D
Hlavně by mě zajímalo, jak naloží s těmi guru, co mají garáže plné Q7 či A8, které jsou ovšem často psané na firmy >:D
De jure jsou pak tihle bossové asi nuly, protože v garáži nemají žádný vlastní vůz >:D