Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Garáž Auto.cz: Renault Megane 1,6 Generation - Co vás zajímá?

V novém typu článků nabízíme čtenářům zapojení do testů. Ptejte se, co vás zajímá a my buď rovnou odpovíme, nebo odpovědi dostanete v následném testu.
Zpět na článek
14. 1. 2011 10:10
14. 1. 2011 11:26
14. 1. 2011 10:10
14. 1. 2011 11:27
14. 1. 2011 11:53
14. 1. 2011 15:36
neregistrovaný "Kajfik"
14. 1. 2011 22:46
neregistrovaný "Kajfik"
14. 1. 2011 22:52
neregistrovaný "Kajfik"
15. 1. 2011 00:00
neregistrovaný "Kajfik"
15. 1. 2011 00:13
neregistrovaný "Kajfik"
14. 1. 2011 11:16
14. 1. 2011 12:55
14. 1. 2011 13:10
14. 1. 2011 13:19
14. 1. 2011 13:18
14. 1. 2011 13:20
14. 1. 2011 13:22
14. 1. 2011 13:57
14. 1. 2011 21:52
14. 1. 2011 15:25
neregistrovaný "Kajfik"
14. 1. 2011 17:45
14. 1. 2011 13:44
14. 1. 2011 13:56
14. 1. 2011 15:44
14. 1. 2011 16:09
15. 1. 2011 23:00
14. 1. 2011 15:10
14. 1. 2011 15:43
16. 1. 2011 12:13
14. 1. 2011 15:08
14. 1. 2011 16:18
neregistrovaný "martinkcz"
14. 1. 2011 23:07
neregistrovaný "Kajfik"
15. 1. 2011 00:09
neregistrovaný "Kajfik"
16. 1. 2011 21:07
neregistrovaný "Kajfik"
15. 1. 2011 15:36
15. 1. 2011 15:48
16. 1. 2011 20:25
Avatar - Cuba66
14. 1. 2011 09:58
Ještě jeden rozdíl..
..a to ten, že verze Generation má obyčejné stěrače, zatímco ostatní verze mají stěrače ploché, tzv. Aero. Zkrátka - šetří se kde se dá, ale na druhou stranu běžné stěrače nemusí mít nutně nižší účinnost než ploché.
Rozbalit vlákno
5
14. 1. 2011 10:02
Re: Ještě jeden rozdíl..
U řidiče je alespoň veliká "aeroploška" (když už ne aerostěrač).
14. 1. 2011 10:29
Re: Ještě jeden rozdíl..
+ nemá (a nemůže mít) ESP :-(
14. 1. 2011 15:42
Re: Ještě jeden rozdíl..
nemůže, bohužel. Alespoň má těch 6 airbagů, to není špatné.
Avatar - Flai
15. 1. 2011 07:29
Re: Ještě jeden rozdíl..
tak dneska je rozdil mezi klasickym a aero steračem minimální... max.stokoruna ?
ale ty pneumatiky jsou docela atypické,myslite že tam pujdou klasiky 195-65-15 :-)
16. 1. 2011 11:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Starfighter
14. 1. 2011 10:10
Dotazy
Dobrý den celé redakci, moje otázky jsou následující:

1) Klasický ukazatel rychlosti je nyní u Megana standardem?
2) Obligátní dotaz na spotřebu, resp. pocitové porovnání s motorem 1.5 dCi/66 kW (teď ale narychlo nevím, zda-li jste jej už někdy testovali). Nabízí přímo Renault možnost přestavby na LPG?
3) Šly by do 5ti dveřového hatchbacku s děleným zadním sedadlem naložit (občas, nouzově :-) tři rozmontovaná horská kola?

Děkuji.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - soptik007
14. 1. 2011 11:26
Re: Dotazy
1) klasický ukazatel je jen ve verzi Gneration a nebo LS GT (na Grandtouru a ve 3dv).
2) přestavba na LPG v ČR není přímo od výrobce
3) verze Generation má zadní sedadla v celku nedělená, jinak lze naložit v případě nutnosti rozmontovaná 3 horská kola. :-)
14. 1. 2011 10:10
podvozek
Dobrý den, je pravda, že speciální model Generation je postaven na podvozku Megane 2 a postrádá některé bezpečnostní prvky jako jsou aktivní airbagy? Projížděl jsem pouze plnohodnotnou verzi (Autentique), Generation bohužel ne, ale dokonce jsem měl pocit, že Generation má tvrdší plasty v interiéru. Rozhodně nemám v úmyslu nějakým způsobem "hanit" tuto verzi, ale jestli je to pravda, připadne mi logičtější připlatit několik tisíc za "plnohodnotnou" verzi. Děkuji za odpověď.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - soptik007
14. 1. 2011 11:27
Re: podvozek
Pravda to není. Je to nový podvozek podobný jako u jiných verzi Megana. Plasty jsou podobné jako u jiných verzí. Takže jsou i měkčené.
14. 1. 2011 11:53
Re: podvozek
Horní hrana dveří a vrch palubovky by měl být tvrdší.
14. 1. 2011 14:57
Re: podvozek
Nemám přímé srovnání, ale vršek palubovky je měkčený a i povrchová úprava vypadá jako ta z klasického Mégane.
14. 1. 2011 10:15
Megane-Ceed-i30
Zajímalo by mě porovnat, jak je to s výše jmenovanými s hlučností (motor, podvozek). Dále by mě zajímalo, jak subjektivně působí dynamika Meganu 1.6 ve srovnání se Ceeedem (1.4 66kw) a i30 (1.4 80kw).

P.S. Myslel jsem, že M.Generation se prodává jen se silnější verzi motoru 81kw....
Rozbalit vlákno
10
14. 1. 2011 10:25
Re: Megane-Ceed-i30
motory Megane generation:
1,6 16V 74 kW/100 k
1,5 dCi 66 kW/90 k FAP
14. 1. 2011 10:41
Re: Megane-Ceed-i30
tak to si možná pletu s jinou akční verzí z r.2010, tam šel jen 1.6 81kw..je to možné?
Avatar - soptik007
14. 1. 2011 11:29
Re: Megane-Ceed-i30
motor 1,6 81kW 110k měl jen EURO 4. Nyní musí být EURO 5 a tudíž jsou hodnoty 74kW a 100k.
14. 1. 2011 13:06
Re: Megane-Ceed-i30
na auto.cz jsme se mohli před Vánoci dočíst, že s největší pravděpodobností 1.6 74kw končí a jako základ bude 1.6 16v 81kw....tak ví někdo přesně, jak to opravdu bude? :-!

[odkaz]
14. 1. 2011 14:59
Re: Megane-Ceed-i30
Ano, je to tak. Vůz v redakční garáži má 81 kW, jde o minulý modelový rok.
14. 1. 2011 15:07
Re: Megane-Ceed-i30
Mám trošku delší vedení, tak si to zdovolením shrnu :-) Starší základní 74kw se už nenabízí, nahradil ho šestnáctiventil 81kw, který ovšem přechodem na EURO 5 přišel o sedm kilowat a má 74kw..říkám to správně? :-)
14. 1. 2011 15:33
Re: Megane-Ceed-i30
Je to trošku složitější, takže odemě již odešel mail na pana Kavalce, koordinátora marketingu, který by to měl objasnit.

Když se podíváte na ceník Mégane, tak se naopak 74 kW nabízí jak u Gen. tak u Méganu (klasického). 81 kW verze (kterou máme podle TP my, avšak to také ještě prověříme - nebylo by to poprvé kdy by byla v TP nejaka chybicka) je jen u Méganu a má tam, svete div se, EU5 coz byl oficiálně důvod proč už nebyla nabízena u Generation. A aby to nebylo tak jednoduché, má verze 74 kW u Generation (vše to jsou 1,6) stejné max. táčky i točivý moment jako bývalá 81 kW, zatímco u Méganu jsou u 74 kW otáčky i Nm nižší. Jste nyní moudřejší? No já tedy ne, takže počkejme na pana Kavalce :-)
14. 1. 2011 15:48
Re: Megane-Ceed-i30
Budu se těšit na mail od pana Kavalce, díky :yes Trošku mě aspoň potěšilo, že porucha vedení není (dnes výjimečně) na mojí straně >:D
14. 1. 2011 20:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 1. 2011 21:30
Re: Megane-Ceed-i30
viz. odpověď níže, údaje samozřejmě budou uvedeny v testu (spotřeba+otáčky při reálných 100 a 130 km/h)
14. 1. 2011 10:41
Mechanická ruční brzda ?
... to je dle mého názoru jednoznačně plus. Klíček místo karty je z hlediska spolehlivosti také lepším řešením. Co se týče rozměrů pneumatik, nepřipadají mi nijak extrémní ... prostě to není auto pro novinářské testování, ale auto pro normální lidi ;-)
Rozbalit vlákno
79
14. 1. 2011 12:50
Re: Mechanická ruční brzda ?
přesně tohle mě napadlo taky. Měli by to spíš udělat obráceně. Karta a elektronická ručka standart a pokud zákazník chce něco lepšího tak klíček a normální páka za příplatek. >:D >:D
Avatar - soptik007
14. 1. 2011 14:19
Re: Mechanická ruční brzda ?
normální páka je standart a poloautomatická ruční brzda je za příplatek.
14. 1. 2011 15:11
Re: Mechanická ruční brzda ?
Aký je rozdiel medzi poloautomatickou a aautomatickou ručnou brzdou?
Avatar - gld
15. 1. 2011 00:27
Re: Mechanická ruční brzda ?
Zatiahneš manuálne, odistí sa samo pri rozbehu? Tak nejak dedukciou..
15. 1. 2011 14:10
Re: Mechanická ruční brzda ?
Však preto ma to zaujíma, čo tým myslel. Pokiaľ viem, v Renaulte funguje plne automaticky. Keď som mal Scénic, po vypnutí motora sa zatiahla a pri rozbehu zase uvoľnila. Nejak tú poloautomatiku na tom nevidím.
14. 1. 2011 15:11
Re: Mechanická ruční brzda ?
Karta je lepšie riešenie - napríklad u diesla ťukneš do gombíka štartovania, a nestaráš sa, kým zhasne kontrolka žhavenia - auto naštartuje po nažhavení samo. Kľúčik musíš po nažhavení ešte pootočiť aby si štartoval.
Kartou vylučuješ mechanický styk - žiadna zámka spínacej skrinky, žiadne riziko zalomenia... V karte je vpodstate len vysielač na otváranie cetrálu a imobilizér.
Elektrická ruční brzda je taktiež plus - pokiaľ sa nechceš nejak športovo vyžívať. Po zhasnutí motora sa sama zatiahne a keď sa chceš pohnúť, stačí zaradiť jednotku, pridať plyn a pustiť spojku - auto samo odbrzdí a rozbehne sa. Super je to hlavne pre menej skúsených vodičov pri rozbiehaní sa do kopca.
V Passate je tá brzda iná - nezabrzdí ani sa neuvoľní sama. Na ľahšie rozbiehanie do kopca si musíš dokúpiť asistenta. Teda ak to v poslednej generácii už nezmenili. Proste medzi elektrickými brzdami je rozdiel, nie v každom aute má rovnakú filozofiu.
14. 1. 2011 15:34
Re: Mechanická ruční brzda ?
Malá oprava : u Passata 6.gen. se ti el.ruční brzda deaktivuje sama při rozjezdu. Musíš mít ale zapnutý pás.
14. 1. 2011 16:13
Re: Mechanická ruční brzda ?
To musíjou mít v servise při popojíždění radost..
14. 1. 2011 18:08
Re: Mechanická ruční brzda ?
Víc než extempore s ručkou je otravné asi tříse***vé vřískání a pískání palubních přístrojů u každého startování...
14. 1. 2011 19:27
Re: Mechanická ruční brzda ?
Skôr doplnenie ako oprava. Písal som, že neviem, ako je to v poslednej generácii. ;-)
Ten zapnutý pás musí byť docela otrava, Hlavne keď potrebuješ auto posunúť o pol metra kvôli miestu na nastupovanie alebo nakladanie batožiny.
V servisoch to robia (najmä kvôli pípaniu kontrolky pásov) tak, že zapnú pás cez prázdne sedadlo a až potom dajú fóliu a sadajú do auta.
14. 1. 2011 20:08
Re: Mechanická ruční brzda ?
Aha, no mám v těch "generacích" u Passata trošku chaos ;-)
S fungováním ruční brzdy jsem se seznámil v ten nejhůř možný okamžik. Když jsem zastavil auto v jednosměrce, abych mohl jen vytáhnout věci z kufru kolegovi, po obou stranách zaparkovaný auta, nešlo kolem mě projet. Když se za mnou blížilo první auto, šup do kabiny a chtěl jsem rychle zmizet (kdo by se v tu chvíli otravoval s pásem, že)...3x mi to chcíplo..no asi po 1 minutě mě osvítilo a zkusil jsem si zapnout pás a už jsem jel, za mnou už asi 5 nasranejch chlápků :-)
14. 1. 2011 22:58
Re: Mechanická ruční brzda ?
Tak to by nepotešilo nikoho. Ja tu už nejakú dobu tvrdím, že sa to s bezpečnostnými systémami automobilov preháňa. Niekedy vedia dosť znepríjemniť život, pritom ich účinok je niekedy dosť pochybný
Avatar - Dinar
15. 1. 2011 10:27
Re: Mechanická ruční brzda ?
První passat s el. parkovací brzdou přišel v roce 2005 a od té doby to u něj funguje pořád stejně. Tj. při rozjezdu se brzda sama uvolní (ne pouze v případě nezapnutého pásu), takže žádný asistent rozjezdu není třeba. A znova opakuju, je to tak od začátku výroby, to že ses v některých testech mohl dočíst nesmysly, je věc jiná, svědčí max. o tom, že si někteří novináři nezapínají pásy. ;-)
15. 1. 2011 14:20
Re: Mechanická ruční brzda ?
Tak potom neviem, čo za Passata má môj šéf, tam sa brzda sama neuvoľňuje, mám to viackrát vyskúšané, v testoch som sa o tom nič nedočítal, aspoň si nepamätám. Treba stlačiť pedál brzdy a potom tlačítko na odbrzdenie tej parkovacej. Rozdiel môže byť v tom, či máš len elektrickú parkovaciu brzdu, alebo aj asistenta na rozbiehanie sa do kopca - ten by mal u VW tak fungovať.
Chcelo by to niekoho, kto Passatom jazdí. ;-)
neregistrovaný "Kajfik"
14. 1. 2011 15:36
Re: Mechanická ruční brzda ?
Tak musím kontrovat, klíč u auta jsem nezlomil ani jednou, zato různých čipových, magnetických nebo jen identifikačních karet nejmín pět :-)
14. 1. 2011 19:29
Re: Mechanická ruční brzda ?
Karta v Renaulte nie je z materiálu ako bežné čipové karty. Je to vlastne tenká a skoro neohybná krabička z tvrdého plastu. Zlomiť ju len tak by asi chcelo použiť viac sily. ;-)
neregistrovaný "Kajfik"
14. 1. 2011 22:46
Re: Mechanická ruční brzda ?
Tak to je jen dobře, být to jinak v servise by asi neřešili nic jiného. To ale nic nemění na faktu že o zlomeném klíčku v zapalování jsem ještě neslyšel.
Avatar - Ronault.
14. 1. 2011 23:01
Re: Mechanická ruční brzda ?
Ne? :-O To já už od mnoho lidí a svého času to byl docela velký problém u Fordů, ktré měly takový spešl klíč, který se rád lámal.
No a kamarád má teď na Accentu zlomený klíč od zapalování a zůstal v něm. Vyndat se z toho nedá, jen tam strčit zbytek toho klíče a otočit. A jelikož se mu to nechce řešit, tka jezdí takhle
Avatar - Ronault.
14. 1. 2011 20:00
Re: Mechanická ruční brzda ?
Po 9 letech se mi ji nepodařilo zlomit. A to ji nosím v zadní kapse u kalhot celkem normálně.
neregistrovaný "Kajfik"
14. 1. 2011 22:52
Re: Mechanická ruční brzda ?
Tím chceš říct, že devět let dennodenně používáš keylessGo kartu? Já myslel, že jsi dlouhá léta sedlal favorita a taky že jsi o něco mladší...

Nebo jsi chtěl jen říct, že devět let starý plast nekřehne ani po těch letech...
Avatar - Ronault.
14. 1. 2011 23:17
Re: Mechanická ruční brzda ?
Dokonce ani KeylessGo, jen Entry, teda která to je, prostě ta, co se musí strčit do čtečky.
Auto používáme dva, teda používali, teď už používám jen já, to abych upřesnil. Favorit už je prodaný.
Ten plast nějak křehnout nemůže, to je docela tuhé, vůbec ne ohebné a tu vynaložená síla by musela být opravdu velká, co by ji zlomila. Problém byl u jedné karty, které se vylomilo zevnitř tlačítko pro odemykání, takže byla koupena nová. Cena i se spárováním tuším 3500, což vlastně je cena srovnatelná za nový klíč s centrálem, co jsem tak sondoval.

Jako rozhodně bych se kartě nebránil, dokonce teď při koupi nového auta taťka litoval, že se nedá pořídit s kartou a musí si opět zvykat na klíček.

Ještě ad opotřebení po 9 letech je patrné jen poškrábáním jedné z těch karet, protože to Renault u těch prvíh řešil lakovaným plastem, nové karty už lakované nejsou.
neregistrovaný "Kajfik"
15. 1. 2011 00:00
Re: Mechanická ruční brzda ?
Myslím že časem křehne každý plast. Vývoj ale jistě pokročil takže dnest tento negativní jev je zřejmě dostatečně potlačen...

No já narážel na to, že 9let nejspíš nemáš ani řidíčák natož abys honil Lagunu. O tom, že ti ji tatka půjčoval, o tom žádná...
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 00:11
Re: Mechanická ruční brzda ?
Jo, to je pravda, 9 let ne, 8 ;-) No já píšu, že o zlomení jsem zatím neslyšel a ani to moc dobře nejde, pokud vyloženě nechceš, je to asi jako s těmi nerozbitnými skleničkami od soudruhů z NDR ;-) Problém karty byl z počátku jinde a to hlavně čtečky a snímače pod klikami, které si žily svým životem. Teď už ale dlouho jsem nic nezaznamenal, že by si někdo stěžoval.
Každopádně bezklíčové odemykání a startování je opravdu příjemná věc, ale přiznávám, že je naprostý nesmysl si vybírat auto dle toho, zda má nebo nemá kartu, o tom to prostě není.
I když je to stále rozumnější důvod než si vybírat dle toho, jestli má v kufru roletu nebo plato >:D
neregistrovaný "Kajfik"
15. 1. 2011 00:13
Re: Mechanická ruční brzda ?
A nebo nech auto vybírat ženskou a hlavní faktor bude osvětlené make-up zrcátko ve sluneční cloně...
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 00:18
Re: Mechanická ruční brzda ?
Ženy nejčastěji vybírají dle toho, jestli se jim to líbí a barvy, ale o tom to prostě je.
15. 1. 2011 00:15
Re: Mechanická ruční brzda ?
Jsou ta maličkosti na které si zvykneš a moc se ti nechce vracet do minulosti. Stejné je to taky s bezvíčkovou nádrží nebo tou brzdou.
15. 1. 2011 14:39
Re: Mechanická ruční brzda ?
[odkaz]
15. 1. 2011 00:08
Re: Mechanická ruční brzda ?
ci keyless entry alebo klucik je podla mna skoro jedno, stejne to clovek musi lovit z vrecka a stlacat tlacitka...vyhoda u karty je s tym startovanim to ano....avsak Keyless GO to uz je o niecom inom >:-[] najlepsia vec
14. 1. 2011 16:14
Re: Mechanická ruční brzda ?
nikdy jsem s naftou (1.9TDI, 2.0TDI) nežhavil a vždycky naskočila.
14. 1. 2011 19:28
Re: Mechanická ruční brzda ?
tebe by som nedal do ruky ani traktor
14. 1. 2011 19:57
Re: Mechanická ruční brzda ?
Proč jako ani traktor? Mám zkušenost s novými TDI VW motory a pokud není vyloženě silnej mráz (pod mínus 10) tak auto chytne okamžitě i bez žhavení.
14. 1. 2011 23:01
Re: Mechanická ruční brzda ?
Tak to je trošku iné, ak počítač nezapne žhavenie, a iné, ak niekto "nikdy nežhavil". ;-)
14. 1. 2011 20:49
Re: Mechanická ruční brzda ?
Myslim ze primo v navodu pisou ze dokud neni pod nulou (nebo pod 5+, ted nevim z hlavy) neni treba zhavit.
14. 1. 2011 23:08
Re: Mechanická ruční brzda ?
Ale no tak. Otočíš kľúčikom a ak sa rozsvieti kontrolka žhavenia, nemal by si štartovať, kým nezhasne. Načo inak by tam bola? Alebo sa už postupy tak diametrálne zmenili? Máš na žhavenie extra tlačítko a žhavíš iba keď máš na to náladu?
14. 1. 2011 23:36
Re: Mechanická ruční brzda ?
Studuj ty tlacitko podle nalady ;-) - otevri si Návod k obsluze, nejde sem hodit link na pdf ([odkaz] , strana 122 startovani vznětového motoru
14. 1. 2011 23:42
Re: Mechanická ruční brzda ?
Radšej cituj, bude to zaujímavejšie. Nemám chuť niekde listovať.
14. 1. 2011 23:51
Re: Mechanická ruční brzda ?
Dyt to pisu v prispevku vyse, pisou ze kdyz je motor zahraty nebo je teplota nad +5°C neni treba zhavit ale startovat okamzite, to okamzite tam je vytisteno tucne, staci?
Avatar - Ronault.
14. 1. 2011 23:54
Re: Mechanická ruční brzda ?
A co je lepší? Pokaždé se dívat na teploměr jestli je +5 nebo -4 nebo to neřešit a zmáčknout START/STOP a přenechat to autu samotnému?
15. 1. 2011 00:05
Re: Mechanická ruční brzda ?
Ja se v +30 fakt nepotrebuju divat na teplomer jestli nahodou neni pod 5st. >:D
15. 1. 2011 00:10
Re: Mechanická ruční brzda ?
Nezáviď, však se i ti klíčkaři ke kartě taky někdy dokopou.
15. 1. 2011 00:42
Re: Mechanická ruční brzda ?
Dej si studeny obkladek na celo, prip. i jinde kde ti to pomuze, zjevne jsi nepochopil smysl debaty.
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 00:13
Re: Mechanická ruční brzda ?
A teĎ se díváš nebo ne? Já jen, že zrovna 30 nemáme, ale právě těch 4-5 ráno je. Pokud nedokážeš přiznat, že je lepší mít o starost méně, tak je mi tě líto.
Avatar - gld
15. 1. 2011 00:36
Re: Mechanická ruční brzda ?
Nie je mi jasné, o čo sa tu hádate.

S naftiakmi jazdím už dlhšie a vaše problémy som ešte neriešil. V lete- otočím do polohy žhavenia, počkám sekundu a štartujem. V zime- otočím na žhavenie, zapnem si pohodovým tempom pás, štartujem.

Ak je motor zohriaty z predchádzajúcej jazdy tak možno štartovať aj bez žhavenia.
15. 1. 2011 00:47
Re: Mechanická ruční brzda ?
Zadny normalni clovek problem nema, jenom Ronault nechape.
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 00:53
Re: Mechanická ruční brzda ?
Jestli ti to není jasné, tak ti to popíšu na podobném příkladu.

Je to stejné, jako by někdo tvrdil, že elektricky ovládané zrcátko u spolujezdce je k ničemu, protože se k němu může natáhnout, jelikož má ruce. Jo, to má pravdu, ale proč dělat něco komplikovaněji a být s tím spokojený, když to jde evidentně jednodušeji a pohodlněji.
Avatar - gld
15. 1. 2011 12:02
Re: Mechanická ruční brzda ?
To je vec názoru, podľa mňa niektoré veci k autu patria. Napríklad aj to starosvetské točenie kľúčikom ;-)

Zachvíľu budú ľudia ohŕňať nos aj nad tým, že musia točiť volantom a šliapať na pedále. :-!
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 13:18
Re: Mechanická ruční brzda ?
Stejným způsobem bys musel vlastně odmítat automatické převodovky, protože to kvedlání patří k té starosvětské klasice. Stejně bys musel z auta vyndat téměř vše, včetně posilovače řízení.
Prostě vývoj jde vpřed a že bezklíčové startování se ujalo ukazuje i to, že už není jen devízou Renaultu, ale můžeš ho mít ve více značkách, namátkou Ford.
Avatar - gld
15. 1. 2011 14:18
Re: Mechanická ruční brzda ?
Jedna malá poznámka. Do skutočného pokroku (vedľa posilňovača riadenia a elektrických hejblátiek) by som zaradil keyless štartovacie systémy.

Karta, ktorú rovnako ako kľúč musíš niekam strkať, pre mňa pokrok nie je. Je to len robenie toho istého inak, a tam mi novátorstvo chýba :-!
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 14:22
Re: Mechanická ruční brzda ?
Však taky netvrdím nikde opak.
Avatar - gld
15. 1. 2011 19:06
Re: Mechanická ruční brzda ?
Naozaj? Lebo z diskusie v tomto vlákne som mal taký pocit, že nám tu predstavuješ vynález kolesa ;-)
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 19:15
Re: Mechanická ruční brzda ?
Třeba můj příspěvek v 00:11. Je rozdílný pohled na to, jestli se bavíme o keyless entry nebo go, jestli se bavíme o startování dieselu a zážehu a jestli tady budeme hlásat, že pokrok je na nic, že nejlepší je trakař.
Avatar - gld
15. 1. 2011 23:48
Re: Mechanická ruční brzda ?
To teda sú rozdiely..veď odzačiatku mám trochu pochybnosti kde je "bottom line" v tejto roztržke.
15. 1. 2011 22:54
Re: Mechanická ruční brzda ?
Aj tá "strkacia" karta má výhodu - ušetríš spínaciu skrinku, čiže kus prekonateľnej mechaniky.
Avatar - gld
15. 1. 2011 23:46
Re: Mechanická ruční brzda ?
To máš tak, autá sa dnes kradnú s laptopom..

Pochybujem, žeby štartovacia karta bola prielomom v boji proti zlodejom.
16. 1. 2011 13:11
Re: Mechanická ruční brzda ?
Tak nejak :yes:
16. 1. 2011 16:32
Re: Mechanická ruční brzda ?
Prielom nie, ale popravde, organizované a technicky vybavené gangy u nás nekradnú Renaulty. Čiže aj druhý zmysel, okrem pohodlia ovládania, určite má.
16. 1. 2011 17:35
Re: Mechanická ruční brzda ?
Vzhledem k tomu ze gangy nekradly renaulty ani predtim to je celkem irelevantni poznamka.
16. 1. 2011 19:03
Re: Mechanická ruční brzda ?
Vieš vôbec na čo reaguješ?
16. 1. 2011 20:04
Re: Mechanická ruční brzda ?
Jiste. Co jsi zase nepochopil?
15. 1. 2011 14:34
Re: Mechanická ruční brzda ?
Tak ja se startovanim tlacitkem problem nemam a povazuju to za pozitivni vec (pokud funguje jak ma :-) ), ale zcela nesmyslne se tenhle prvek zamotal do uplne jine debaty se kterou nema nic spolecneho, resilo se jestli je potreba zhavit, ne jakym systemem startovat.
15. 1. 2011 22:55
Re: Mechanická ruční brzda ?
Zme še pobavili... >:D
16. 1. 2011 13:12
Re: Mechanická ruční brzda ?
Hlavne ze rec nestala :-)
15. 1. 2011 00:45
Re: Mechanická ruční brzda ?
Nedivam, v garazi pod 5 stupnu nemam :-) Starost mi to nedela zadnou pokud te to uspokoji.
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 00:55
Re: Mechanická ruční brzda ?
Chceš říct "v pokojíčku".
15. 1. 2011 01:38
Re: Mechanická ruční brzda ?
Pokud ty rikas garazi pokojicek, pak specialne pro tebe - v pokojicku :-)
15. 1. 2011 14:42
Re: Mechanická ruční brzda ?
Aj v prípade kľúčika sa o to auto stará vpodstate samo - žhavenie dáva najavo svietiacou kontrolkou, že môžeš štartovať, vieš podľa toho, že zhasne. Tá poznámka o teplotách a žhavení v návode mi príde trochu scestná. Načo tam potom tá kontrolka je, a načo počítač to žhavenie zapína, keď podľa návodu to nie je potrebné?
16. 1. 2011 13:21
Re: Mechanická ruční brzda ?
Ze tobe neco prijde zcestne asi neni moc podstatne :-) Kontrolka ti muze nakrasne bliknout jen z kontrolnich duvodu, jako u spousty jinych kontrolek, nevim. Si napis do bolky, muzes jim vysvetlit ze oni tomu vubec nerozumeji na rozdil od tebe >:D
16. 1. 2011 16:35
Re: Mechanická ruční brzda ?
V týchto návodoch nájdeš blbostí dosť. Nie všetko v nich je v prospech užívateľa, resp. v prospech auta, spoľahlivosti a životnosti...
16. 1. 2011 20:11
Re: Mechanická ruční brzda ?
To, ze neco neznas jeste neznamena ze to je blbost, Brouku Pytlíku >:D
15. 1. 2011 18:53
Re: Mechanická ruční brzda ?
Bodejť by ne když TDi žhaví už když otevřeš dveře auta.
16. 1. 2011 09:15
Re: Mechanická ruční brzda ?
:yes: ale to by musel pan drotár místo teoretizování taky něco vědět z praxe
14. 1. 2011 20:03
Re: Mechanická ruční brzda ?
No to že musím otočit klíčkem v zapalování mě teda nikdy nijak neobtěžovalo. Elektronickou parkovací brzdu bych nechtěl ani za trest. To bych si radši připlatil za klasickou lankovou. Za prvé jí používám v zimě k otáčení, a vůbec blbnutí na sněhu a za druhé jsem už mluvil s pár lidma, který neodjeli protože jim prostě řídící jednotka neodbrzdila auto. Výborná věc. A nebyl to zrovna Renault ale v obou případech passat.
14. 1. 2011 23:06
Re: Mechanická ruční brzda ?
Však som to písal - ak chceš auto na blbnutie, tak je jasné, že automatická brzda je mimo záujem. ;-)
Avatar - gld
15. 1. 2011 00:39
Re: Mechanická ruční brzda ?
Inak otázka na užívateľov automatickej ručnej brzdy- nie je problém zo státím v zime? Teda, že sa ručka sama zatiahne a potom ráno už je to primrznuté?
15. 1. 2011 14:21
Re: Mechanická ruční brzda ?
Zaujímavé je, že na Scénicu mi nikdy runá brzda neprimrzla. Teraz mám Kangoo, tam je klasika, a už sa stalo, že bola trochu prilepená.
15. 1. 2011 08:59
Re: Mechanická ruční brzda ?
Tu spolehlivost jsem neměl na mysli mechanickou - ale spíše "elektronickou". Skoro každá taková věc začne dříve či později zlobit. Stačí se podívat na recenze ojetých aut - vždycky nějaký tenhle elektronický "pomocník" u takového auta nefunguje nebo zlobí.
U těch elektronických brzd je často nějaká "nemomyšlenost", například několika diskutéry zde zmiňované, že se odjistí jen při zapnutém pásu řidiče. To je skoro šikana - jezdím s pásem, ale nikdy jej nezapínám, když potřebuju jen trochu někde popojet, zacouvat atd.
15. 1. 2011 10:09
Re: Mechanická ruční brzda ?
U Ranaultu pás mít nemusíš.
15. 1. 2011 14:43
Re: Mechanická ruční brzda ?
VW je "bezpečnejší". >:-[]
16. 1. 2011 09:18
Re: Mechanická ruční brzda ?
:yes: nutnost pásu bych nerozdejchal. snad je jistou nadějí VAG a nakodování.
Avatar - das_autos
14. 1. 2011 11:16
Srovnání
Zajímalo by mě srovnání s jinýma autama v týhle cenový relaci Ceed,I 30,C4 atd.Jako velký mínus považuju nedělený zadní sedačky.
Rozbalit vlákno
1
14. 1. 2011 15:05
Re: Srovnání
V testu se určitě objeví část pojednávající o "low-cost" variantách, tedy kde za co nejméně dostanete co nejvíce, díky za tip.
Avatar - iudex
14. 1. 2011 12:34
Generation vs. Fluence
Má tento Generation nejakú spojitosť s Fluence? Palubovka je totiž zhodná s Fluence, aj rozmer pneu (klasický Megane má iné, štandardné 205/55 R16, kdežto Fluence i tento Megane Gen majú "terénne" 205/65 R15)
Testovali ste Fluence 1,6 - 81 kW; aký je subjektívny rozdiel oproti 1,6 - 74 kW v tomto Megane?
Rozbalit vlákno
6
14. 1. 2011 13:09
Re: Generation vs. Fluence
Ta poslední věta by mě taky zajímala :-)
Avatar - soptik007
14. 1. 2011 14:21
Re: Generation vs. Fluence
má spojitost. Jelikož se dělá ve stejné továrně.
14. 1. 2011 23:58
Re: Generation vs. Fluence
Genaration se dělá v Turecku ?
14. 1. 2011 15:00
Re: Generation vs. Fluence
Tak opět zklamu, tenhle vůz má 81 kW a pětikvalt, tedy jde o minulý modelový rok.
14. 1. 2011 16:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 1. 2011 17:13
Re: Generation vs. Fluence
Spíš než porovnání různých aut s různými motory by aspoň mě zajímalo srovnání Megane 74kW vs Megane 81 kW.
;-)
14. 1. 2011 12:55
OTÁZKA ROKU
Nemám standardní otázku typu - kolik matek má přední kolo mégana, umím počítat, nejsem včerejší. Na testech na AUTO.CZ mě totiž zajímá nefiltrovaný, neovlivňovaný pohled toho kterého testéra. V té souvislosti, a z pozice diskutéra píši, že asi vůbec nejzajímavější by byla porovnávačka nikoliv dvou aut, nýbrž dvou... testérů, tedy porovnávačka dvou pohledů na jedno auto. Vím je to autopohádka, ale chci tím elegantně vyjádřit to, že testy jsou na AUTO.CZ přitažlivé i proto, že je píší osobnosti, a že by jistě i v předznačené souvislosti bylo co číst a o čem diskutovat.

To jen diskutéři mají jednotný (mlžný) názor, tedy... někteří. Diskuzně je zde například takový mégane dopilován takřka k názorové dokonalosti - jedná se o vůz pro zazobané silniční velmistry, co umí ocenit klasickou francouzskou (super)prémii, která v podstatě strčí do výfuku kdejakou importovanou prémiovou šunku. Navíc za cenu, jak tu někdo trefně již napsal, prodlouženého eurovíkendu v solidním příměstském hotýlku některé evropské metropole. Málo platné, kdo umí, ten umí.

Z uvedeného důvodu tedy tiše varuji před neuváženou testovou porovnávačkou, která by například při porovnání dejme tomu se supermainstreamovou produkcí (nemusím snad být detailnější) mohla uvedeným jednodušším diskutérům vyvolat až záchvat dávivého garážového kašle, neb změní-li se po přečtení testu barevný sen v černobílou praVWdu, dostavuje se u mnohých idealistů syndrom takzvaného garážového infarktu, a to uznejme, to si snad redakce ani žádný z testérů na triko vzít nechce.

Dospěli jsme tedy k tomu hlavnímu, takříkajíc sedimentálnímu diskuznímu vývaru - ústřední otázka zní - CO POROVNAT? Je to prosté - zásadně se musí porovnávat centrální model testu tak, aby vždy vyhrál, to snad pochopí i majitel tříkolky. V předmětném případě tedy vypadají ze hry jak supermainstreamový kompaktní majstrštyk, tak focusní dvojka třídy, Astra, Bravo i cee´d... no, výběr duelanta tedy redakci nezávidím.

Avšak, opusťme zažitou praxi a vykročme vstříc nové budoucnosti. Proč by se například nemohla porovnávat auta ze dvou tříd? Namísto otázky tedy kladu POLOskromný návrh, co takhle porovnat Mégana a POLO? Prostě padni komu polopadni...

No, nechme se překvapit testem, osobně se domnívám, že mégane bude mít dost práce i sám se sebou, natožpak, kdyby mu ještě za krkem odfrkoval nejlepší subkompakt vesmíru...

BRAVO REDAKCE :yes:
Rozbalit vlákno
59
Avatar - iudex
14. 1. 2011 13:10
Re: OTÁZKA ROKU
Priznaj sa, že Ty medzi riadkami redakcii naznačuješ, že by si chcel robiť ten test na Megane (ostatne i z Tvojich blogov vyplýva, že sa oň dlhodobo zaujímaš). ;-)
Avatar - jazva
14. 1. 2011 13:19
Re: OTÁZKA ROKU
slina mu tečie už od doby, keď sa objavili prvé fotky "veľkej túry" >:D >:D >:D ;-)
Avatar - jazva
14. 1. 2011 13:18
Re: OTÁZKA ROKU
čo takto ho porovnať s Tourom? Obaja majú podobné ambície - za čo najmenej peňazí ponúknuť auto v nižšej strednej. >:D
Avatar - iudex
14. 1. 2011 13:20
Re: OTÁZKA ROKU
Hmm, proti 59 kW jedna-štvorke to bude mať Megane 1,6 fakt ťažké...
Avatar - jazva
14. 1. 2011 13:22
Re: OTÁZKA ROKU
nepredáva sa aj s 1,6tkou?
Avatar - iudex
14. 1. 2011 13:57
Re: OTÁZKA ROKU
Jasné, ale tam už je cenový rozdiel relatívne značný.
14. 1. 2011 16:18
Re: OTÁZKA ROKU
12 600Kč >:D Člověče nešťastná, kam na ty vtipy chodíš?
Avatar - iudex
14. 1. 2011 21:52
Re: OTÁZKA ROKU
Si si istý, že vieš, na čo reaguješ? ;-)
14. 1. 2011 23:46
Re: OTÁZKA ROKU
No vidíš, aké je všetko relatívne. Téma, veľa/málo peňazí...
Nikdy s tebou nebudú súhlasiť všetci, čo už...
16. 1. 2011 09:21
Re: OTÁZKA ROKU
velmi dobře, mluvit o "relavitně značném" rozdílu x+12600Kč je hodně křečovitou snahou.
Avatar - Ronault.
14. 1. 2011 13:55
Re: OTÁZKA ROKU
No ono ta práce u testera, pokud ted amohu mluvit za redakci, není jen jednostranná a taky se ptá kolegů, co před tím testovali. A taky někdy ostatních. A taky čtou konkurenční tisk.

Každopádně testy na auto.cz jsou většinou velmi objektivní a propracované. Sice občas trochu ujedou, jako třeba poslední test Touranu, u kterého byly velebeny vlastnosti MPV podružné, ale jindy, jako například Infinit FX 30d nebo GT-R perfektní.
14. 1. 2011 15:02
Re: OTÁZKA ROKU
Chet bych videt nekoho kdo by neudelal test u GT-R neperfektni.

Tot je jako delat test na Porsche GT3 ... kazdy vi, vysledek dopredu...
14. 1. 2011 15:15
Re: OTÁZKA ROKU
On ani ten test, kde svoje pohľady, skúsenosti a pocity popisujú viacerí testéri, nie je nič nové.
neregistrovaný "Kajfik"
14. 1. 2011 15:25
Re: OTÁZKA ROKU
Mě by zajímalo jaké budou škody na autě, když na parkovišti u Lidlu ve třicítce vezmu GTIho přesně na střed mezi halogeny. Tedy jestli škoda na autě nepřeváží vzniklý přínos pro společnost. On je totiž ten lidlodrzek asi celkem zavalitý ;-)
14. 1. 2011 15:50
Re: OTÁZKA ROKU
UF!! Z tebe jde strach, člověče!! :-)
14. 1. 2011 17:45
Re: OTÁZKA ROKU
Oproti Meganu II genarace má pro mě III generace tyto zápory:
1) Snížený podvozek
2) Tvrší podvozek
2) Subjektivně méně vnitřního prostoru
3) Je tak nějak designově přeplácaný

Prostě mi připadá, že se Francouz snaží přiblížit německému Golfu za každou cenu a nějak zapomíná na lidi, kteří si francouzské auto vždy kupovali hlavně kvůli pohodlí a vzdušnému interiéru a na "sportovní" (rozuměj odpružení žebřiňáku) podvozek kašlali. :-(
Avatar - Vencos
14. 1. 2011 18:37
Re: OTÁZKA ROKU
a to máš vyzkoušený? (teda předpokládám,že jo) a ve fluencu jsi jel? Ten s pohodlím prej problémy nemá...
14. 1. 2011 19:41
Re: OTÁZKA ROKU
Vieš jak sa to hovorí? Kto chce psa, palicu si nájde. Keď budeš chcieť nájsť zápory, nájdeš ich - bez ohľadu na typ auta.

1.Nízky podvozok je bežný jav. Akosi sa s našimi rozbitými cestami príliš nepočíta.

2.Tvrdší podvozok je zrazu negatívom? Je tvrdší ako bol, ale stále patrí k najpohodlnejším. Získal na precíznosti držania stopy. Každému nevyhovieš. Mäkké plavné naladenie malo tiež veľa kritikov.

3. Myslím, že kritériom je objektívny, nie subjektívny priestor v interiéri. Znesie porovnanie v rámci triedy, nijak zvlášť nevybočuje.

4. Definuj význam slova "preplácaný". Naopak, vyznáva jednotný štýl na všetkých partiách a ako celok je vyvážený.

V zmene filozofie Meganu vidím skôr snahu o širší záber ako o kopírovanie Golfa. Francúzi sa snažia vyhovieť väčšej skupiny ľudí ako doteraz.
14. 1. 2011 21:13
Re: OTÁZKA ROKU
ad 3) on ani tim objektivnim prostorem zrovna neoslnuje, v ramci tridy opravdu porovnani nesnese
14. 1. 2011 23:10
Re: OTÁZKA ROKU
V čom si sedel v rámci triedy?
14. 1. 2011 23:42
Re: OTÁZKA ROKU
Vzadu ma podelne prostor jako auto tridy fabie, ostatni auta nizsi stredni jsou nabidkou podelneho prostoru jinde, uz tady o tom byla debata.
Avatar - Ronault.
14. 1. 2011 23:49
Re: OTÁZKA ROKU
Pozor, Megane III je na tom lépe než Megane II, ten byl na tom v hb ne nejlépe, sice lépe než Octavia I nebo Golf IV. Megane gt je na tom ještě lépe.

Jak jsem psal, se svými 182 cm nemám problém za sebou sedět, to je podle mě na nižší střední dostačující. Chceš-li rodinný vůz je tady Scénic, který není cenově nedostupný.
15. 1. 2011 00:00
Re: OTÁZKA ROKU
Nevim jak byl na tom Megane II ale Megane III ma vzadu podelny prostor jako Octavia I nebo Golf IV at se ti to libi nebo ne, to jsou fakta. Pouze Megane III Grandtour (ma tusim o 12cm vetsi rozvor nez hatch) ma toho mista vic, na standardni urovni nizsi stredni.
15. 1. 2011 00:06
Re: OTÁZKA ROKU
Jo má o 12 cm větší rozvor než konkurence a navíc se dozadu vejdou 3 lidi.
15. 1. 2011 00:13
Re: OTÁZKA ROKU
Az na to ze tech 12cm rozvoru nejak nedokazal pretavit do vetsiho prostoru nez ma ta konkurence :-!
15. 1. 2011 00:17
Re: OTÁZKA ROKU
Asi je nenapadla geniální myšlenka posadit lidi na zadní kola. Pro dva vzadu by to v poho stačilo.
15. 1. 2011 00:31
Re: OTÁZKA ROKU
Tomu se rika argumentacni nouze :-) Kdyz uz jsme u toho, ty 3 lidi se vejdou do kazdeho auta v dane tride, sirkou megane taky zrovna neoplyva (pokud jsi nechtel jednoho z tech tri posadit do kufru pro pohodlne svezeni).
15. 1. 2011 10:21
Re: OTÁZKA ROKU
Pokud máš dvě děti v sedačkách, tak seš rád, že si tam za nima můžes sednout / normálně /. To se ti u některé konkurence nepodaří.
15. 1. 2011 13:51
Re: OTÁZKA ROKU
Vzhledem k tomu ze megane III je vzadu stejne siroky jako octavia, ktera patri zrovna k tem uzsim ve tride, by me zajimalo kterou konkurenci ze to megane valcuje tou vnitrni sirkou:

sirka vpredu/vzadu
megane kombi 1450/1430
megane hatch 1460/1410
hyundai i30 kombi 1475/1465
peugeot 308 1470/1470
focus kombi 1440/1450
focus hatch 1440/1480
octavia 2 kombi 1440/1430
golf kombi 1470/1470
golf hatch 1470/1460
ceed kombi 1490/1480
astra hatch 1470/1430
auris 1460/1455
civic 1450/1450
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 14:07
Re: OTÁZKA ROKU
Nevím kde ty data čerpáš, ale test hatchback 1,5 dCi tady na auto.cz:
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1420

Test kombi GT 2,0 dCi:
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450

A snad nechceš tvrdit, že kombi je vepředu užší než hatchback, či snad vůbec nějak odlišný?

Saqmozřejmě, na jízdu tří dospělých vzadu to na delší trasy není, ale to snad každé auto nižší střední bez výjimky. Nebo se tu najde někdo, kdo by chtěl v Golfu ve třech dospělých vzadu na služebku do Paříže? >:D
15. 1. 2011 20:11
Re: OTÁZKA ROKU
Data jsou stejne jako predtim z Autobildu. Proc se lisi ten rozmer o centimetr nevim, na druhou stranu jsou i tady na auto.cz bezne k videni 2 zmerene stejne auto a rozmer se lisi i o vice nez 1 cm.
S tim ze to na pohodlnou jizdu tri dospelych neni v zadne nizsi stredni souhlasim, ale nejsem to ja kdo tady vyklada nesmysly o tom jak megane svymi vnitrnimi rozmery valcuje konkurenci.
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 20:36
Re: OTÁZKA ROKU
Ale já nikde nenapsal, že válcuje vnitřními rozměry konkurenci, jestli jo, tak ukaž kde. Já jen psal, že vzadu není problém se usadit pro muže 182 cm velkého, když si před tím seřídil sedadlo řidiče. S pogem a jeho často fanatickými výroky se neslučuju.
15. 1. 2011 22:58
Re: OTÁZKA ROKU
Tak se sluč s myšlenkou, že je ve Fábii víc místa než v Meganu.
16. 1. 2011 13:05
Re: OTÁZKA ROKU
Kdyz pises, ze do octavie 1 se nevlezes vubec a v meganu s tim nemas problem (kdyz jsou obe auta prostorove srovnatelna), tak to tak rozhode dojem vyvolava. Faktem ale je ze poznamka vice sedi na komentare pogo26.
Avatar - Ronault.
16. 1. 2011 13:07
Re: OTÁZKA ROKU
Tak na tom ale trvám, že v Octavii I mám větší problém s podélným místem vzadu než v Meganu III. Megane III působí stísněnějším dojmem, protože má hranu okna výše, ale na nohy či lokty jsem nějakou stísněnost v rámci nižší střední nepocítil, to v Octavii I jo
15. 1. 2011 15:22
Re: OTÁZKA ROKU
Nevím co to je za šířky, zkus si to těch aut sednouš až budeš nějaké kupovat. Jinak je asi celkem pochopitelné, že v širším autě s větším rozvorem / Mégane / je méně místa než v těchto parametrech menší Octavii. Já jsem Octavii Combi zkoušel a hlavně kvůli šířce vzadu padla.
15. 1. 2011 19:47
Re: OTÁZKA ROKU
Z tebe ta naklonnost k octavii vylozene strika takze si dovedu predstavit jak to tvoje testovani vypadalo. Ale jinak jses fakt sekac, automagaziny na to potrebuji metr, ty kouknes a hned mas objektivne jasno >:-[] Jednou mozna pochopis ze vetsi papirove vnejsi rozmery nemusi znamenat automaticky vetsi vnitrni rozmery, hezky priklad je treba taky nova Astra.
15. 1. 2011 22:56
Re: OTÁZKA ROKU
Máš pravdu na Octávku mně stačila minuta.
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 00:16
Re: OTÁZKA ROKU
Mikeshi, píšu, co jsem si sám zkoušel a to několikrát a dost důsledně, ne někde na autosaloně v Brně, což vidím jako maximum, co jsi zkoušel ty. Možná bys měl sednout do MHD (nebo se tam nech odvést tatínkem v autosedačce) a zajeď si do Renaultu a odzkoušej si to.
15. 1. 2011 00:34
Re: OTÁZKA ROKU
No a sedal jsi to hatche nebo kombi? Prozrad kam te tatka v autosedacce posadil >:-[]
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 00:49
Re: OTÁZKA ROKU
Obojí ve všech třech generacích Meganu.
15. 1. 2011 00:51
Re: OTÁZKA ROKU
A kdyz jsi presedal z hatche do kombi jsi nezaznamenal rozdil?!
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 00:54
Re: OTÁZKA ROKU
Píšu někde, že rozdíl mezi něma není?!
Avatar - Ronault.
14. 1. 2011 23:25
Re: OTÁZKA ROKU
Tohle jsem už řešil, když se tu se mnou někdo hádal, že tam je málo místa. Tak jsem to jel tentýž den pro jistotu ještě jednou do showroomu odzkoušet. 182 cm vpředu nastaveno, 182 cm vzadu posazeno s přehledem. Neříkám, že místa přehršel, ale na nižší střední to sedí.
14. 1. 2011 23:44
Re: OTÁZKA ROKU
Tak nejak. Ale je to Renault, teda porovnanie neznesie... >:-[]
14. 1. 2011 23:48
Re: OTÁZKA ROKU
Tak Ronault si bude pomlaskavat i kdyz sedi s koleny pod bradou, holt renault, to je hned jina >:-[]
Avatar - Ronault.
14. 1. 2011 23:52
Re: OTÁZKA ROKU
Tak to pomlaskávat budu, protože prostoru je tam dostatečně v rámci nižší středná, to ty bys byl shopný nacpat basketbalistu dozadu Octavie I a ještě tvrdit, že si natáhl a skřížil nohy 8-s
15. 1. 2011 00:01
Re: OTÁZKA ROKU
To ne, takovou blbost jsi schopny tvrdit jenom ty.
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 00:17
Re: OTÁZKA ROKU
Já mám pocit, že mluvím s dítětem. To je prostě vyjadřování puberťáka: "ne, to ty!" 8-s
15. 1. 2011 00:40
Re: OTÁZKA ROKU
A to pise nekdo kdo mi nevim proc podsouva myslenku ze jsem do Octavie I schopny nacpat basketbalistu (to sis vycucal z ktereho prstu?) kdyz pisu ze tam je stejne mista jako v Meganu III, coz je prostor do ktereho se se svymi 183 cm vejdu jen za cenu jistych kompromisu (stejne jako do Octavie I). Asi uz jsi nejak spolecensky unaveny kdyz takhle ztracis prehled.
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 00:47
Re: OTÁZKA ROKU
Ještě jednou a pomalu, sedni si do Meganu III, evidentně jsme oba stejně vysocí, takže musíme mít stejně místa. A nezkoušej to někde na autosaloně, kdy před tebou sedí někdo jiný a další se tlačí na tvé místo, ale vyzkoušej si to v klidu několik minut.
Octavia I je proti Meganu III bez místa na nohy.
15. 1. 2011 01:34
Re: OTÁZKA ROKU
To jsi opravdu tak neuveritelne fanaticky zaslepeny nebo se jen delas? Trochu faktu na rozdil od tvych subjektivnich pocitu - v autobildu meri podelny prostor vzadu tim ze predni sedacku nastavi vzdycky stejne (pro stejnou osobu - sablona). Prostor vzadu:

megane hatch - 660mm
megane kombi - 730mm
focus kombi - 710mm
octavia kombi - 745mm
golf kombi - 745mm
golf - 725mm
hyundai i30 kombi - 740mm
ceed combi - 720mm
honda civic - 770mm
toyota auris - 720mm
opel astra - 710mm
opel corsa - 670mm
vw polo - 670mm
fabia - 685mm

Porovnavat cisla jiste umis. Jeste mas pocit ze je megane hatch na urovni nizsi stredni?!
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 02:02
Re: OTÁZKA ROKU
Můžeš sem dát odkaz?

Jen pro ukázku z testu zde:
"Místa vzadu odpovídají standardu nižší střední třídy. To znamená, že se zde dospělý muž s výškou 1,8 m snadno usadí, aniž by se hlavou dotýkal stropu. Sedáky nemohou být vzhledem k výšce vozidla (1471 mm) příliš vysoko, ale vzdálenost 37 cm od podlahy patří také spíše k průměru. Ano, velkokapacitní Peugeot 308 nabídne vzdušnější interiérové klima, ale design Renaultu Megane posádku neomezuje prakticky v ničem a to je – při vnějším vzhledu nového Renaultu – rozhodně dobrá zpráva."

Ze srovnávácího testu s P308:
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 890
15. 1. 2011 13:56
Re: OTÁZKA ROKU
Odkaz na co, na ty rozmery? Jsou z casopisu, ledaze bych ti je nafotil :-)

PS. v tech podelnych romzerech je samozrejme O2, aby nedoslo k mylce, i kdyz vzhledem k rozmeru to je asi jasne o kterou generaci se jedna.
15. 1. 2011 14:28
Re: OTÁZKA ROKU
V tomto smere niektoré rozmery nie sú rozmey určujúce. Skutočný priestor a miera pohodlia závisia o.i. aj na výške a sklone sedáku, sklone operadla, ich tvarovaní, aj mäkkosti či tvrdosti výplní. Na dvoch úplne rovnakých sedadlách sa bude sedieť celkom inak, pokiaľ na jednom budú výplne tvrdé a´la Volkswagen a na druhom francúzsky mäkké.
16. 1. 2011 13:09
Re: OTÁZKA ROKU
Jasne, ovsem v tom pripade bys musel u auta uvadet rozmeru nekolik, treba podle vahy, protoze clovek s vahou 50kg se zabori do sedacky jinak nez 150kg cvalik, ktery tim teoreticky ziska vice mista nad hlavou :-)
15. 1. 2011 10:13
Re: OTÁZKA ROKU
Tak si do těch aut někdy vlez a nevěř všemu, co kde vyčteš.
Avatar - das_autos
15. 1. 2011 14:31
Re: OTÁZKA ROKU
Nevím co tady pořád řešíte,že má Megane III hatch. nejmíň místa na nohy vzadu ve třídě je jasný od tý doby co ho vyráběj a nějaký pocity to nezměněj.
15. 1. 2011 22:57
Re: OTÁZKA ROKU
To je ťažké, keď niekto nepostrehne čitateľný sarkazmus...
14. 1. 2011 13:44
Chlazení
Rád bych věděl, jestli v Meganu (i třeba v nejvyšší verzi - tedy jestli vůbec) proudí vzduch z klimy na zadní sedačky i odjinud, než z palubky. Jinak řečeno jsou auta, co mají výdechy klimy na zadní sedadla a je mnoho aut, co to nenabízejí vůbec, jak je na tom Megane? :-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ronault.
14. 1. 2011 13:56
Re: Chlazení
Tuším, že od některého stupně výbavy jsou už výdechy ze středového tunelu vzad, ale i tak u všech je výdech pod sedadlem řidiče. Každopádně tohle se dá dočíst v cenníku, který není nijak složitý a není ho třeba 2 hodiny študovat jako u Golfu nebo Astry.
14. 1. 2011 15:44
Re: Chlazení
Jsi si tím výdechem pod sedadlem řidiče jistej? Musím to vyzkoušet.
Avatar - Ronault.
14. 1. 2011 16:09
Re: Chlazení
Jistej nejsem, doma to nemám, ale tohle mělo kde co a považuju to za standard.
15. 1. 2011 23:00
Re: Chlazení
Kangoo to tak má - pod prednými sedadlami sú výduchy klímy dozadu, pod sedadlom vodiča aj spolujazdca. Tak je možné, že ten istý nápad použili vo viacerých modeloch. Či to má aj Generation, určite stojí za otázku.
14. 1. 2011 15:02
Re: Chlazení
Podívám se jak je to u Generation.
14. 1. 2011 15:10
Re: Chlazení
Pokud vím, výdechy klimatizace vzadu jsou až u nejvyšší verze Privilege (viz pdfko s ceníkem na renault.cz)
14. 1. 2011 15:36
Re: Chlazení
Mělo by to být jak píšete, pro Mika C se tam raději fyzicky podívám, at máme jasno alespoň v tomto :-)
14. 1. 2011 15:43
Re: Chlazení
Pětidvéřový Meganu tu možnost už nemá. Byla to součást výbavy Privilege, ale ta už se nenabízí a nižší verze zadní výdechy nemají.
16. 1. 2011 12:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 1. 2011 15:08
zátah motoru
Mohla by redakce v rámci testu zaznamenat rozsah otáček v rámci nichž motor ze subjektivního pohledu řidiče "zatahuje"?

Dále by mne zajímal počet otáček při jízdě na 5. převodový stupeň při rychlosti 90 a 130 km/h a hlučnost motoru při těchto rychlostech.

Děkuji. :yes:
Rozbalit vlákno
9
14. 1. 2011 15:39
Re: zátah motoru
Hlučnost motoru změřit neumíme, nemáme v redakci čím hladinu hluku změřit - dobrý tip, přesměruji jej dál. Motor subjektivně zatahuje až od nějakých čtyř tisíc, ale není to žádné terno ani tam, já bych mu 81 kW rozhodně nehádal. Do tří tisíc je to naprostá mrtvola, bohužel.

Otáčky při reálné rychlosti 100 (ne tedy 90) a 130 km/h spolu se spotřebou uvádíme ve většině testů, tento nebude výjimkou.
neregistrovaný "martinkcz"
14. 1. 2011 16:18
Re: zátah motoru
Motor nemá 81kW, ale 74kW. 81kW měl minulý modelový rok ještě s EURO IV. Letos nabízejí pouze 1.6 74kW nebo 1.5 dci. Oba motory plní EURO V.
14. 1. 2011 16:21
Re: zátah motoru
a zrovna ten prej mají, dyť to o kousek vejš píšou
14. 1. 2011 17:01
Re: zátah motoru
Díky za odpověď ;-)
neregistrovaný "Kajfik"
14. 1. 2011 23:07
Re: zátah motoru
Dobrý den s tím měřením hluku byste si ukousli velké sousto.

Nejde jen o pořízení měřiče ale zejména o stejné podmínky... Tzn stejná rychlost a hlavně stejný povrch silnice, stejné povětrnostní podmínky (sníh, mokro, vlhko, déšt, vítr), vždy testovat na sériových pneu stejného typu (letní/zimní) se stejnou mírou opotřebení. Dále taky vždy měřit při stejném hluku/provozu v okolí...

Jako číslo v jediném testu to moc neprozradí a měření v každém testovaném voze je zase nereálné. Pokud mají mít výsledky nějakou relevanci...

Proto bych řekl že subjektivní posouzení zatím postačí, a pokud máte chut můžete ji věnovat jiným aspektům jenž by čtenáři uvítali.
15. 1. 2011 00:03
Re: zátah motoru
Samozřejmě, měřit by se muselo na stejném úseku, stejnou rychlostí za alespoň vemi podobných povětrnostních podmínek. To jsme schopni zaručit zejména u srovnávacích testů, kde bychom měli obě auta hned po ruce a podmínky by tedy byly identické - na tyto testy by se hlukoměr hodil.

Na druhou stranu nejsme akreditovaná laboratoř a vlivy jako je jiná výše vzorku nebo odlišná velikost ráfku by už bezpochyby byly nad naše síly. U stojících vozidel by ale porovnání bylo zajímavé a tolik proměnných tam není, pokud budeme měřit zahřátý motor.

Možnost měření hluku je rozhodně něco, čím se budeme vážně zabývat.
neregistrovaný "Kajfik"
15. 1. 2011 00:09
Re: zátah motoru
Jistě to máte pravdu.

Nicméně i tak budete mít ještě jednu potíž - omezovač otáček při volnoběhu. Některá auta jej zkrátka mají...
15. 1. 2011 10:32
Re: zátah motoru
...no a to je právě jejich charakteristika, změříme reálnou výši hluku. V tom problém nevidím.
neregistrovaný "Kajfik"
16. 1. 2011 21:07
Re: zátah motoru
špatně jsem se vyjádřil, měl jsem namysli omezení otáček při zařazeném neutrálu... Tak jen nevím jastli takové auto budete zvedat na špalky, abyste zjistili hluk ve 3000rpm.
Avatar - zdravy rozum
14. 1. 2011 19:17
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
13
14. 1. 2011 21:10
Re: Dotaz - hlucnost
Vypnout motor pri vysoke rychlosti je fakt vyborny napad a relevantni udaj 8-s
Avatar - zdravy rozum
14. 1. 2011 23:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 1. 2011 00:08
Re: Dotaz - hlucnost
Nemam nic proti mereni hlucnosti vpredu/vzadu, ale to vypinani motoru je fakt ptakovina :-)
Avatar - zdravy rozum
15. 1. 2011 12:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 1. 2011 14:55
Re: Dotaz - hlucnost
no me slo o to ze bez motoru jezdit nebudes, takze te zajima hlucnost za jizdy tj. s motorem
15. 1. 2011 23:01
Re: Dotaz - hlucnost
Prečo by nejazdil bez motoru. Keď môže zdravý rozum písať bez rozumu...
14. 1. 2011 21:34
Re: Dotaz - hlucnost
Nápad s měřením hluku už byl postoupen "vyšší" instanci, s tím vypínáním motoru...no to tedy asi raději ne.
Avatar - zdravy rozum
14. 1. 2011 23:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 1. 2011 19:01
Re: Dotaz - hlucnost
Lebo je to blbosť, preto.
16. 1. 2011 20:09
Re: Dotaz - hlucnost
Asi proto, že při vypnutí motoru přijdeš o všechny asistenty. Před nějakou dobou se tu řešila nezastavitelná auta; pokud jsi to četl, tak si asi vzpomeneš, že vypnout motor je to nejzazší řešení. Vypínat motor za jízdy tedy není zrovna bezpečné a dělat to schválně jen kvůli naměření naprosto nevypovídajících dat by bylo diletantství. Jak už tu někdo napsal, v autě se jezdí s motorem nastartovaným.
Avatar - woody-alien
14. 1. 2011 22:29
Re: Dotaz - hlucnost
Koukám, jak bravurně přecházíš ze slovenštiny do češtiny a zpět, ale ty čiči-stones a stáří pražských kostelů ti nedají spát. >:D
Avatar - zdravy rozum
15. 1. 2011 00:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 1. 2011 20:26
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
14. 1. 2011 21:35
Re: otazka: spotreba motoru 1,6
údaje samozřejmě budou uvedeny v testu (spotřeba+otáčky při reálných 100 a 130 km/h)
15. 1. 2011 15:36
ESP
Tento Megane se mi líbí, protože má klasické "budíky" místo té "digitální hrůzy" ve všech ostatních typech. Nelze si však k němu doobjednat ESP, což mě u značky, tak dbající na bezpečnost, velmi překvapuje. Nebude to možné ani v budoucnu ? Nebo neopak - nelze objednat "normální rychloměr" do vyšších výbav ? pt
Rozbalit vlákno
2
15. 1. 2011 15:48
Re: ESP
Vyzkoušej to bez budíků. Rychle si zvykneš, ta digi hrůza dává mnohem větší možnosti zobrazení než klasika.
16. 1. 2011 20:25
Re: ESP
ad ESP. Je to folklór třídy. Akční holátka ho většinou nemají ani za příplatek. Za ty peníze dobrá nabídka, ale pokud chceš ESP, tak si musíš připlatit a jít do nějaké klasické výbavy. Očividně jde o prvek výbavy, narozdíl třeba od manuální klimatizace, který lidé dodnes v klidu oželí.