..a to ten, že verze Generation má obyčejné stěrače, zatímco ostatní verze mají stěrače ploché, tzv. Aero. Zkrátka - šetří se kde se dá, ale na druhou stranu běžné stěrače nemusí mít nutně nižší účinnost než ploché.
tak dneska je rozdil mezi klasickym a aero steračem minimální... max.stokoruna ?
ale ty pneumatiky jsou docela atypické,myslite že tam pujdou klasiky 195-65-15 :-)
Dobrý den celé redakci, moje otázky jsou následující:
1) Klasický ukazatel rychlosti je nyní u Megana standardem?
2) Obligátní dotaz na spotřebu, resp. pocitové porovnání s motorem 1.5 dCi/66 kW (teď ale narychlo nevím, zda-li jste jej už někdy testovali). Nabízí přímo Renault možnost přestavby na LPG?
3) Šly by do 5ti dveřového hatchbacku s děleným zadním sedadlem naložit (občas, nouzově :-) tři rozmontovaná horská kola?
1) klasický ukazatel je jen ve verzi Gneration a nebo LS GT (na Grandtouru a ve 3dv).
2) přestavba na LPG v ČR není přímo od výrobce
3) verze Generation má zadní sedadla v celku nedělená, jinak lze naložit v případě nutnosti rozmontovaná 3 horská kola. :-)
Dobrý den, je pravda, že speciální model Generation je postaven na podvozku Megane 2 a postrádá některé bezpečnostní prvky jako jsou aktivní airbagy? Projížděl jsem pouze plnohodnotnou verzi (Autentique), Generation bohužel ne, ale dokonce jsem měl pocit, že Generation má tvrdší plasty v interiéru. Rozhodně nemám v úmyslu nějakým způsobem "hanit" tuto verzi, ale jestli je to pravda, připadne mi logičtější připlatit několik tisíc za "plnohodnotnou" verzi. Děkuji za odpověď.
Zajímalo by mě porovnat, jak je to s výše jmenovanými s hlučností (motor, podvozek). Dále by mě zajímalo, jak subjektivně působí dynamika Meganu 1.6 ve srovnání se Ceeedem (1.4 66kw) a i30 (1.4 80kw).
P.S. Myslel jsem, že M.Generation se prodává jen se silnější verzi motoru 81kw....
na auto.cz jsme se mohli před Vánoci dočíst, že s největší pravděpodobností 1.6 74kw končí a jako základ bude 1.6 16v 81kw....tak ví někdo přesně, jak to opravdu bude? :-!
Mám trošku delší vedení, tak si to zdovolením shrnu :-) Starší základní 74kw se už nenabízí, nahradil ho šestnáctiventil 81kw, který ovšem přechodem na EURO 5 přišel o sedm kilowat a má 74kw..říkám to správně? :-)
Je to trošku složitější, takže odemě již odešel mail na pana Kavalce, koordinátora marketingu, který by to měl objasnit.
Když se podíváte na ceník Mégane, tak se naopak 74 kW nabízí jak u Gen. tak u Méganu (klasického). 81 kW verze (kterou máme podle TP my, avšak to také ještě prověříme - nebylo by to poprvé kdy by byla v TP nejaka chybicka) je jen u Méganu a má tam, svete div se, EU5 coz byl oficiálně důvod proč už nebyla nabízena u Generation. A aby to nebylo tak jednoduché, má verze 74 kW u Generation (vše to jsou 1,6) stejné max. táčky i točivý moment jako bývalá 81 kW, zatímco u Méganu jsou u 74 kW otáčky i Nm nižší. Jste nyní moudřejší? No já tedy ne, takže počkejme na pana Kavalce :-)
... to je dle mého názoru jednoznačně plus. Klíček místo karty je z hlediska spolehlivosti také lepším řešením. Co se týče rozměrů pneumatik, nepřipadají mi nijak extrémní ... prostě to není auto pro novinářské testování, ale auto pro normální lidi ;-)
přesně tohle mě napadlo taky. Měli by to spíš udělat obráceně. Karta a elektronická ručka standart a pokud zákazník chce něco lepšího tak klíček a normální páka za příplatek. >:D >:D
Však preto ma to zaujíma, čo tým myslel. Pokiaľ viem, v Renaulte funguje plne automaticky. Keď som mal Scénic, po vypnutí motora sa zatiahla a pri rozbehu zase uvoľnila. Nejak tú poloautomatiku na tom nevidím.
Karta je lepšie riešenie - napríklad u diesla ťukneš do gombíka štartovania, a nestaráš sa, kým zhasne kontrolka žhavenia - auto naštartuje po nažhavení samo. Kľúčik musíš po nažhavení ešte pootočiť aby si štartoval.
Kartou vylučuješ mechanický styk - žiadna zámka spínacej skrinky, žiadne riziko zalomenia... V karte je vpodstate len vysielač na otváranie cetrálu a imobilizér.
Elektrická ruční brzda je taktiež plus - pokiaľ sa nechceš nejak športovo vyžívať. Po zhasnutí motora sa sama zatiahne a keď sa chceš pohnúť, stačí zaradiť jednotku, pridať plyn a pustiť spojku - auto samo odbrzdí a rozbehne sa. Super je to hlavne pre menej skúsených vodičov pri rozbiehaní sa do kopca.
V Passate je tá brzda iná - nezabrzdí ani sa neuvoľní sama. Na ľahšie rozbiehanie do kopca si musíš dokúpiť asistenta. Teda ak to v poslednej generácii už nezmenili. Proste medzi elektrickými brzdami je rozdiel, nie v každom aute má rovnakú filozofiu.
Skôr doplnenie ako oprava. Písal som, že neviem, ako je to v poslednej generácii. ;-)
Ten zapnutý pás musí byť docela otrava, Hlavne keď potrebuješ auto posunúť o pol metra kvôli miestu na nastupovanie alebo nakladanie batožiny.
V servisoch to robia (najmä kvôli pípaniu kontrolky pásov) tak, že zapnú pás cez prázdne sedadlo a až potom dajú fóliu a sadajú do auta.
Aha, no mám v těch "generacích" u Passata trošku chaos ;-)
S fungováním ruční brzdy jsem se seznámil v ten nejhůř možný okamžik. Když jsem zastavil auto v jednosměrce, abych mohl jen vytáhnout věci z kufru kolegovi, po obou stranách zaparkovaný auta, nešlo kolem mě projet. Když se za mnou blížilo první auto, šup do kabiny a chtěl jsem rychle zmizet (kdo by se v tu chvíli otravoval s pásem, že)...3x mi to chcíplo..no asi po 1 minutě mě osvítilo a zkusil jsem si zapnout pás a už jsem jel, za mnou už asi 5 nasranejch chlápků :-)
Tak to by nepotešilo nikoho. Ja tu už nejakú dobu tvrdím, že sa to s bezpečnostnými systémami automobilov preháňa. Niekedy vedia dosť znepríjemniť život, pritom ich účinok je niekedy dosť pochybný
První passat s el. parkovací brzdou přišel v roce 2005 a od té doby to u něj funguje pořád stejně. Tj. při rozjezdu se brzda sama uvolní (ne pouze v případě nezapnutého pásu), takže žádný asistent rozjezdu není třeba. A znova opakuju, je to tak od začátku výroby, to že ses v některých testech mohl dočíst nesmysly, je věc jiná, svědčí max. o tom, že si někteří novináři nezapínají pásy. ;-)
Tak potom neviem, čo za Passata má môj šéf, tam sa brzda sama neuvoľňuje, mám to viackrát vyskúšané, v testoch som sa o tom nič nedočítal, aspoň si nepamätám. Treba stlačiť pedál brzdy a potom tlačítko na odbrzdenie tej parkovacej. Rozdiel môže byť v tom, či máš len elektrickú parkovaciu brzdu, alebo aj asistenta na rozbiehanie sa do kopca - ten by mal u VW tak fungovať.
Chcelo by to niekoho, kto Passatom jazdí. ;-)
Karta v Renaulte nie je z materiálu ako bežné čipové karty. Je to vlastne tenká a skoro neohybná krabička z tvrdého plastu. Zlomiť ju len tak by asi chcelo použiť viac sily. ;-)
Tak to je jen dobře, být to jinak v servise by asi neřešili nic jiného. To ale nic nemění na faktu že o zlomeném klíčku v zapalování jsem ještě neslyšel.
Ne? :-O To já už od mnoho lidí a svého času to byl docela velký problém u Fordů, ktré měly takový spešl klíč, který se rád lámal.
No a kamarád má teď na Accentu zlomený klíč od zapalování a zůstal v něm. Vyndat se z toho nedá, jen tam strčit zbytek toho klíče a otočit. A jelikož se mu to nechce řešit, tka jezdí takhle
Dokonce ani KeylessGo, jen Entry, teda která to je, prostě ta, co se musí strčit do čtečky.
Auto používáme dva, teda používali, teď už používám jen já, to abych upřesnil. Favorit už je prodaný.
Ten plast nějak křehnout nemůže, to je docela tuhé, vůbec ne ohebné a tu vynaložená síla by musela být opravdu velká, co by ji zlomila. Problém byl u jedné karty, které se vylomilo zevnitř tlačítko pro odemykání, takže byla koupena nová. Cena i se spárováním tuším 3500, což vlastně je cena srovnatelná za nový klíč s centrálem, co jsem tak sondoval.
Jako rozhodně bych se kartě nebránil, dokonce teď při koupi nového auta taťka litoval, že se nedá pořídit s kartou a musí si opět zvykat na klíček.
Ještě ad opotřebení po 9 letech je patrné jen poškrábáním jedné z těch karet, protože to Renault u těch prvíh řešil lakovaným plastem, nové karty už lakované nejsou.
Jo, to je pravda, 9 let ne, 8 ;-) No já píšu, že o zlomení jsem zatím neslyšel a ani to moc dobře nejde, pokud vyloženě nechceš, je to asi jako s těmi nerozbitnými skleničkami od soudruhů z NDR ;-) Problém karty byl z počátku jinde a to hlavně čtečky a snímače pod klikami, které si žily svým životem. Teď už ale dlouho jsem nic nezaznamenal, že by si někdo stěžoval.
Každopádně bezklíčové odemykání a startování je opravdu příjemná věc, ale přiznávám, že je naprostý nesmysl si vybírat auto dle toho, zda má nebo nemá kartu, o tom to prostě není.
I když je to stále rozumnější důvod než si vybírat dle toho, jestli má v kufru roletu nebo plato >:D
ci keyless entry alebo klucik je podla mna skoro jedno, stejne to clovek musi lovit z vrecka a stlacat tlacitka...vyhoda u karty je s tym startovanim to ano....avsak Keyless GO to uz je o niecom inom >:-[] najlepsia vec
Ale no tak. Otočíš kľúčikom a ak sa rozsvieti kontrolka žhavenia, nemal by si štartovať, kým nezhasne. Načo inak by tam bola? Alebo sa už postupy tak diametrálne zmenili? Máš na žhavenie extra tlačítko a žhavíš iba keď máš na to náladu?
Dyt to pisu v prispevku vyse, pisou ze kdyz je motor zahraty nebo je teplota nad +5°C neni treba zhavit ale startovat okamzite, to okamzite tam je vytisteno tucne, staci?
A teĎ se díváš nebo ne? Já jen, že zrovna 30 nemáme, ale právě těch 4-5 ráno je. Pokud nedokážeš přiznat, že je lepší mít o starost méně, tak je mi tě líto.
S naftiakmi jazdím už dlhšie a vaše problémy som ešte neriešil. V lete- otočím do polohy žhavenia, počkám sekundu a štartujem. V zime- otočím na žhavenie, zapnem si pohodovým tempom pás, štartujem.
Ak je motor zohriaty z predchádzajúcej jazdy tak možno štartovať aj bez žhavenia.
Jestli ti to není jasné, tak ti to popíšu na podobném příkladu.
Je to stejné, jako by někdo tvrdil, že elektricky ovládané zrcátko u spolujezdce je k ničemu, protože se k němu může natáhnout, jelikož má ruce. Jo, to má pravdu, ale proč dělat něco komplikovaněji a být s tím spokojený, když to jde evidentně jednodušeji a pohodlněji.
Stejným způsobem bys musel vlastně odmítat automatické převodovky, protože to kvedlání patří k té starosvětské klasice. Stejně bys musel z auta vyndat téměř vše, včetně posilovače řízení.
Prostě vývoj jde vpřed a že bezklíčové startování se ujalo ukazuje i to, že už není jen devízou Renaultu, ale můžeš ho mít ve více značkách, namátkou Ford.
Třeba můj příspěvek v 00:11. Je rozdílný pohled na to, jestli se bavíme o keyless entry nebo go, jestli se bavíme o startování dieselu a zážehu a jestli tady budeme hlásat, že pokrok je na nic, že nejlepší je trakař.
Tak ja se startovanim tlacitkem problem nemam a povazuju to za pozitivni vec (pokud funguje jak ma :-) ), ale zcela nesmyslne se tenhle prvek zamotal do uplne jine debaty se kterou nema nic spolecneho, resilo se jestli je potreba zhavit, ne jakym systemem startovat.
Aj v prípade kľúčika sa o to auto stará vpodstate samo - žhavenie dáva najavo svietiacou kontrolkou, že môžeš štartovať, vieš podľa toho, že zhasne. Tá poznámka o teplotách a žhavení v návode mi príde trochu scestná. Načo tam potom tá kontrolka je, a načo počítač to žhavenie zapína, keď podľa návodu to nie je potrebné?
Ze tobe neco prijde zcestne asi neni moc podstatne :-) Kontrolka ti muze nakrasne bliknout jen z kontrolnich duvodu, jako u spousty jinych kontrolek, nevim. Si napis do bolky, muzes jim vysvetlit ze oni tomu vubec nerozumeji na rozdil od tebe >:D
No to že musím otočit klíčkem v zapalování mě teda nikdy nijak neobtěžovalo. Elektronickou parkovací brzdu bych nechtěl ani za trest. To bych si radši připlatil za klasickou lankovou. Za prvé jí používám v zimě k otáčení, a vůbec blbnutí na sněhu a za druhé jsem už mluvil s pár lidma, který neodjeli protože jim prostě řídící jednotka neodbrzdila auto. Výborná věc. A nebyl to zrovna Renault ale v obou případech passat.
Inak otázka na užívateľov automatickej ručnej brzdy- nie je problém zo státím v zime? Teda, že sa ručka sama zatiahne a potom ráno už je to primrznuté?
Tu spolehlivost jsem neměl na mysli mechanickou - ale spíše "elektronickou". Skoro každá taková věc začne dříve či později zlobit. Stačí se podívat na recenze ojetých aut - vždycky nějaký tenhle elektronický "pomocník" u takového auta nefunguje nebo zlobí.
U těch elektronických brzd je často nějaká "nemomyšlenost", například několika diskutéry zde zmiňované, že se odjistí jen při zapnutém pásu řidiče. To je skoro šikana - jezdím s pásem, ale nikdy jej nezapínám, když potřebuju jen trochu někde popojet, zacouvat atd.
Má tento Generation nejakú spojitosť s Fluence? Palubovka je totiž zhodná s Fluence, aj rozmer pneu (klasický Megane má iné, štandardné 205/55 R16, kdežto Fluence i tento Megane Gen majú "terénne" 205/65 R15)
Testovali ste Fluence 1,6 - 81 kW; aký je subjektívny rozdiel oproti 1,6 - 74 kW v tomto Megane?
Nemám standardní otázku typu - kolik matek má přední kolo mégana, umím počítat, nejsem včerejší. Na testech na AUTO.CZ mě totiž zajímá nefiltrovaný, neovlivňovaný pohled toho kterého testéra. V té souvislosti, a z pozice diskutéra píši, že asi vůbec nejzajímavější by byla porovnávačka nikoliv dvou aut, nýbrž dvou... testérů, tedy porovnávačka dvou pohledů na jedno auto. Vím je to autopohádka, ale chci tím elegantně vyjádřit to, že testy jsou na AUTO.CZ přitažlivé i proto, že je píší osobnosti, a že by jistě i v předznačené souvislosti bylo co číst a o čem diskutovat.
To jen diskutéři mají jednotný (mlžný) názor, tedy... někteří. Diskuzně je zde například takový mégane dopilován takřka k názorové dokonalosti - jedná se o vůz pro zazobané silniční velmistry, co umí ocenit klasickou francouzskou (super)prémii, která v podstatě strčí do výfuku kdejakou importovanou prémiovou šunku. Navíc za cenu, jak tu někdo trefně již napsal, prodlouženého eurovíkendu v solidním příměstském hotýlku některé evropské metropole. Málo platné, kdo umí, ten umí.
Z uvedeného důvodu tedy tiše varuji před neuváženou testovou porovnávačkou, která by například při porovnání dejme tomu se supermainstreamovou produkcí (nemusím snad být detailnější) mohla uvedeným jednodušším diskutérům vyvolat až záchvat dávivého garážového kašle, neb změní-li se po přečtení testu barevný sen v černobílou praVWdu, dostavuje se u mnohých idealistů syndrom takzvaného garážového infarktu, a to uznejme, to si snad redakce ani žádný z testérů na triko vzít nechce.
Dospěli jsme tedy k tomu hlavnímu, takříkajíc sedimentálnímu diskuznímu vývaru - ústřední otázka zní - CO POROVNAT? Je to prosté - zásadně se musí porovnávat centrální model testu tak, aby vždy vyhrál, to snad pochopí i majitel tříkolky. V předmětném případě tedy vypadají ze hry jak supermainstreamový kompaktní majstrštyk, tak focusní dvojka třídy, Astra, Bravo i cee´d... no, výběr duelanta tedy redakci nezávidím.
Avšak, opusťme zažitou praxi a vykročme vstříc nové budoucnosti. Proč by se například nemohla porovnávat auta ze dvou tříd? Namísto otázky tedy kladu POLOskromný návrh, co takhle porovnat Mégana a POLO? Prostě padni komu polopadni...
No, nechme se překvapit testem, osobně se domnívám, že mégane bude mít dost práce i sám se sebou, natožpak, kdyby mu ještě za krkem odfrkoval nejlepší subkompakt vesmíru...
Priznaj sa, že Ty medzi riadkami redakcii naznačuješ, že by si chcel robiť ten test na Megane (ostatne i z Tvojich blogov vyplýva, že sa oň dlhodobo zaujímaš). ;-)
No ono ta práce u testera, pokud ted amohu mluvit za redakci, není jen jednostranná a taky se ptá kolegů, co před tím testovali. A taky někdy ostatních. A taky čtou konkurenční tisk.
Každopádně testy na auto.cz jsou většinou velmi objektivní a propracované. Sice občas trochu ujedou, jako třeba poslední test Touranu, u kterého byly velebeny vlastnosti MPV podružné, ale jindy, jako například Infinit FX 30d nebo GT-R perfektní.
Mě by zajímalo jaké budou škody na autě, když na parkovišti u Lidlu ve třicítce vezmu GTIho přesně na střed mezi halogeny. Tedy jestli škoda na autě nepřeváží vzniklý přínos pro společnost. On je totiž ten lidlodrzek asi celkem zavalitý ;-)
Oproti Meganu II genarace má pro mě III generace tyto zápory:
1) Snížený podvozek
2) Tvrší podvozek
2) Subjektivně méně vnitřního prostoru
3) Je tak nějak designově přeplácaný
Prostě mi připadá, že se Francouz snaží přiblížit německému Golfu za každou cenu a nějak zapomíná na lidi, kteří si francouzské auto vždy kupovali hlavně kvůli pohodlí a vzdušnému interiéru a na "sportovní" (rozuměj odpružení žebřiňáku) podvozek kašlali. :-(
Vieš jak sa to hovorí? Kto chce psa, palicu si nájde. Keď budeš chcieť nájsť zápory, nájdeš ich - bez ohľadu na typ auta.
1.Nízky podvozok je bežný jav. Akosi sa s našimi rozbitými cestami príliš nepočíta.
2.Tvrdší podvozok je zrazu negatívom? Je tvrdší ako bol, ale stále patrí k najpohodlnejším. Získal na precíznosti držania stopy. Každému nevyhovieš. Mäkké plavné naladenie malo tiež veľa kritikov.
3. Myslím, že kritériom je objektívny, nie subjektívny priestor v interiéri. Znesie porovnanie v rámci triedy, nijak zvlášť nevybočuje.
4. Definuj význam slova "preplácaný". Naopak, vyznáva jednotný štýl na všetkých partiách a ako celok je vyvážený.
V zmene filozofie Meganu vidím skôr snahu o širší záber ako o kopírovanie Golfa. Francúzi sa snažia vyhovieť väčšej skupiny ľudí ako doteraz.
Pozor, Megane III je na tom lépe než Megane II, ten byl na tom v hb ne nejlépe, sice lépe než Octavia I nebo Golf IV. Megane gt je na tom ještě lépe.
Jak jsem psal, se svými 182 cm nemám problém za sebou sedět, to je podle mě na nižší střední dostačující. Chceš-li rodinný vůz je tady Scénic, který není cenově nedostupný.
Nevim jak byl na tom Megane II ale Megane III ma vzadu podelny prostor jako Octavia I nebo Golf IV at se ti to libi nebo ne, to jsou fakta. Pouze Megane III Grandtour (ma tusim o 12cm vetsi rozvor nez hatch) ma toho mista vic, na standardni urovni nizsi stredni.
Tomu se rika argumentacni nouze :-) Kdyz uz jsme u toho, ty 3 lidi se vejdou do kazdeho auta v dane tride, sirkou megane taky zrovna neoplyva (pokud jsi nechtel jednoho z tech tri posadit do kufru pro pohodlne svezeni).
Vzhledem k tomu ze megane III je vzadu stejne siroky jako octavia, ktera patri zrovna k tem uzsim ve tride, by me zajimalo kterou konkurenci ze to megane valcuje tou vnitrni sirkou:
A snad nechceš tvrdit, že kombi je vepředu užší než hatchback, či snad vůbec nějak odlišný?
Saqmozřejmě, na jízdu tří dospělých vzadu to na delší trasy není, ale to snad každé auto nižší střední bez výjimky. Nebo se tu najde někdo, kdo by chtěl v Golfu ve třech dospělých vzadu na služebku do Paříže? >:D
Data jsou stejne jako predtim z Autobildu. Proc se lisi ten rozmer o centimetr nevim, na druhou stranu jsou i tady na auto.cz bezne k videni 2 zmerene stejne auto a rozmer se lisi i o vice nez 1 cm.
S tim ze to na pohodlnou jizdu tri dospelych neni v zadne nizsi stredni souhlasim, ale nejsem to ja kdo tady vyklada nesmysly o tom jak megane svymi vnitrnimi rozmery valcuje konkurenci.
Ale já nikde nenapsal, že válcuje vnitřními rozměry konkurenci, jestli jo, tak ukaž kde. Já jen psal, že vzadu není problém se usadit pro muže 182 cm velkého, když si před tím seřídil sedadlo řidiče. S pogem a jeho často fanatickými výroky se neslučuju.
Kdyz pises, ze do octavie 1 se nevlezes vubec a v meganu s tim nemas problem (kdyz jsou obe auta prostorove srovnatelna), tak to tak rozhode dojem vyvolava. Faktem ale je ze poznamka vice sedi na komentare pogo26.
Tak na tom ale trvám, že v Octavii I mám větší problém s podélným místem vzadu než v Meganu III. Megane III působí stísněnějším dojmem, protože má hranu okna výše, ale na nohy či lokty jsem nějakou stísněnost v rámci nižší střední nepocítil, to v Octavii I jo
Nevím co to je za šířky, zkus si to těch aut sednouš až budeš nějaké kupovat. Jinak je asi celkem pochopitelné, že v širším autě s větším rozvorem / Mégane / je méně místa než v těchto parametrech menší Octavii. Já jsem Octavii Combi zkoušel a hlavně kvůli šířce vzadu padla.
Z tebe ta naklonnost k octavii vylozene strika takze si dovedu predstavit jak to tvoje testovani vypadalo. Ale jinak jses fakt sekac, automagaziny na to potrebuji metr, ty kouknes a hned mas objektivne jasno >:-[] Jednou mozna pochopis ze vetsi papirove vnejsi rozmery nemusi znamenat automaticky vetsi vnitrni rozmery, hezky priklad je treba taky nova Astra.
Mikeshi, píšu, co jsem si sám zkoušel a to několikrát a dost důsledně, ne někde na autosaloně v Brně, což vidím jako maximum, co jsi zkoušel ty. Možná bys měl sednout do MHD (nebo se tam nech odvést tatínkem v autosedačce) a zajeď si do Renaultu a odzkoušej si to.
Tohle jsem už řešil, když se tu se mnou někdo hádal, že tam je málo místa. Tak jsem to jel tentýž den pro jistotu ještě jednou do showroomu odzkoušet. 182 cm vpředu nastaveno, 182 cm vzadu posazeno s přehledem. Neříkám, že místa přehršel, ale na nižší střední to sedí.
Tak to pomlaskávat budu, protože prostoru je tam dostatečně v rámci nižší středná, to ty bys byl shopný nacpat basketbalistu dozadu Octavie I a ještě tvrdit, že si natáhl a skřížil nohy 8-s
A to pise nekdo kdo mi nevim proc podsouva myslenku ze jsem do Octavie I schopny nacpat basketbalistu (to sis vycucal z ktereho prstu?) kdyz pisu ze tam je stejne mista jako v Meganu III, coz je prostor do ktereho se se svymi 183 cm vejdu jen za cenu jistych kompromisu (stejne jako do Octavie I). Asi uz jsi nejak spolecensky unaveny kdyz takhle ztracis prehled.
Ještě jednou a pomalu, sedni si do Meganu III, evidentně jsme oba stejně vysocí, takže musíme mít stejně místa. A nezkoušej to někde na autosaloně, kdy před tebou sedí někdo jiný a další se tlačí na tvé místo, ale vyzkoušej si to v klidu několik minut.
Octavia I je proti Meganu III bez místa na nohy.
To jsi opravdu tak neuveritelne fanaticky zaslepeny nebo se jen delas? Trochu faktu na rozdil od tvych subjektivnich pocitu - v autobildu meri podelny prostor vzadu tim ze predni sedacku nastavi vzdycky stejne (pro stejnou osobu - sablona). Prostor vzadu:
Jen pro ukázku z testu zde:
"Místa vzadu odpovídají standardu nižší střední třídy. To znamená, že se zde dospělý muž s výškou 1,8 m snadno usadí, aniž by se hlavou dotýkal stropu. Sedáky nemohou být vzhledem k výšce vozidla (1471 mm) příliš vysoko, ale vzdálenost 37 cm od podlahy patří také spíše k průměru. Ano, velkokapacitní Peugeot 308 nabídne vzdušnější interiérové klima, ale design Renaultu Megane posádku neomezuje prakticky v ničem a to je – při vnějším vzhledu nového Renaultu – rozhodně dobrá zpráva."
Ze srovnávácího testu s P308:
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 890
V tomto smere niektoré rozmery nie sú rozmey určujúce. Skutočný priestor a miera pohodlia závisia o.i. aj na výške a sklone sedáku, sklone operadla, ich tvarovaní, aj mäkkosti či tvrdosti výplní. Na dvoch úplne rovnakých sedadlách sa bude sedieť celkom inak, pokiaľ na jednom budú výplne tvrdé a´la Volkswagen a na druhom francúzsky mäkké.
Jasne, ovsem v tom pripade bys musel u auta uvadet rozmeru nekolik, treba podle vahy, protoze clovek s vahou 50kg se zabori do sedacky jinak nez 150kg cvalik, ktery tim teoreticky ziska vice mista nad hlavou :-)
Rád bych věděl, jestli v Meganu (i třeba v nejvyšší verzi - tedy jestli vůbec) proudí vzduch z klimy na zadní sedačky i odjinud, než z palubky. Jinak řečeno jsou auta, co mají výdechy klimy na zadní sedadla a je mnoho aut, co to nenabízejí vůbec, jak je na tom Megane? :-)
Tuším, že od některého stupně výbavy jsou už výdechy ze středového tunelu vzad, ale i tak u všech je výdech pod sedadlem řidiče. Každopádně tohle se dá dočíst v cenníku, který není nijak složitý a není ho třeba 2 hodiny študovat jako u Golfu nebo Astry.
Kangoo to tak má - pod prednými sedadlami sú výduchy klímy dozadu, pod sedadlom vodiča aj spolujazdca. Tak je možné, že ten istý nápad použili vo viacerých modeloch. Či to má aj Generation, určite stojí za otázku.
Hlučnost motoru změřit neumíme, nemáme v redakci čím hladinu hluku změřit - dobrý tip, přesměruji jej dál. Motor subjektivně zatahuje až od nějakých čtyř tisíc, ale není to žádné terno ani tam, já bych mu 81 kW rozhodně nehádal. Do tří tisíc je to naprostá mrtvola, bohužel.
Otáčky při reálné rychlosti 100 (ne tedy 90) a 130 km/h spolu se spotřebou uvádíme ve většině testů, tento nebude výjimkou.
Dobrý den s tím měřením hluku byste si ukousli velké sousto.
Nejde jen o pořízení měřiče ale zejména o stejné podmínky... Tzn stejná rychlost a hlavně stejný povrch silnice, stejné povětrnostní podmínky (sníh, mokro, vlhko, déšt, vítr), vždy testovat na sériových pneu stejného typu (letní/zimní) se stejnou mírou opotřebení. Dále taky vždy měřit při stejném hluku/provozu v okolí...
Jako číslo v jediném testu to moc neprozradí a měření v každém testovaném voze je zase nereálné. Pokud mají mít výsledky nějakou relevanci...
Proto bych řekl že subjektivní posouzení zatím postačí, a pokud máte chut můžete ji věnovat jiným aspektům jenž by čtenáři uvítali.
Samozřejmě, měřit by se muselo na stejném úseku, stejnou rychlostí za alespoň vemi podobných povětrnostních podmínek. To jsme schopni zaručit zejména u srovnávacích testů, kde bychom měli obě auta hned po ruce a podmínky by tedy byly identické - na tyto testy by se hlukoměr hodil.
Na druhou stranu nejsme akreditovaná laboratoř a vlivy jako je jiná výše vzorku nebo odlišná velikost ráfku by už bezpochyby byly nad naše síly. U stojících vozidel by ale porovnání bylo zajímavé a tolik proměnných tam není, pokud budeme měřit zahřátý motor.
Možnost měření hluku je rozhodně něco, čím se budeme vážně zabývat.
špatně jsem se vyjádřil, měl jsem namysli omezení otáček při zařazeném neutrálu... Tak jen nevím jastli takové auto budete zvedat na špalky, abyste zjistili hluk ve 3000rpm.
Asi proto, že při vypnutí motoru přijdeš o všechny asistenty. Před nějakou dobou se tu řešila nezastavitelná auta; pokud jsi to četl, tak si asi vzpomeneš, že vypnout motor je to nejzazší řešení. Vypínat motor za jízdy tedy není zrovna bezpečné a dělat to schválně jen kvůli naměření naprosto nevypovídajících dat by bylo diletantství. Jak už tu někdo napsal, v autě se jezdí s motorem nastartovaným.
Tento Megane se mi líbí, protože má klasické "budíky" místo té "digitální hrůzy" ve všech ostatních typech. Nelze si však k němu doobjednat ESP, což mě u značky, tak dbající na bezpečnost, velmi překvapuje. Nebude to možné ani v budoucnu ? Nebo neopak - nelze objednat "normální rychloměr" do vyšších výbav ? pt
ad ESP. Je to folklór třídy. Akční holátka ho většinou nemají ani za příplatek. Za ty peníze dobrá nabídka, ale pokud chceš ESP, tak si musíš připlatit a jít do nějaké klasické výbavy. Očividně jde o prvek výbavy, narozdíl třeba od manuální klimatizace, který lidé dodnes v klidu oželí.