Celkem by mě zajímala cena "žigula" v Rusku. Ptž ta cena musí být přece hodně nízká ve srovnání s Kalinou. Jinak by si přeci i ten blbý rus doplatil aspon za kalinu...
:yes: >:D
No jen se smejte, ale po osmy hodine vecer se tam tihle modelove prohaneji v autech, o kterejch se nam ani nezda. Zavody na MKADu uz jsou legendarni. :-)
Si pis, ta de za volantem jak diva(nesnaz se to srovnat), rizeni i brzdy jsou delany pro chlapa, zadny kompromisy. Cista funkcnost a cizelovani vzhledu po generace- to zas pripomina porsche :-)
Přepočtená cena na naše je 107 K. Ceníková cena, takže, jestli rusák dostane skladovku nebo slevu a je na 90 K, tak je si myslím vysmátý. Asi je to ideální auto na ty jejich podmínky, byť je to pro nás zoufale zaostalá stará plečka.
To asi těžko, ptž by to muselo plnit Euro 5 a bezpečnostní normy. Nic z toho neplní a úpravy (pokud by šly) by auto neúměrně prodražily, takže by to za ty prachy nebylo v ČR reálně prodejné.
Určitě jsou teď nové normy o ochraně chodců, které zatápějí i novým vozům. Dál bezpečnostní normy při nárazu. Neznám jejich metodiku ani co musí daný model plnit, ale vím, že existují. A taky vím, že by je žigul nesplnil ;-)
Tohle by mě hrozně zajímalo, jak je to ve skutečnosti. Souhlas že LADA 2105/2107 není konstruovaná podle současných předpisů. Na druhou stranu je nutné si uvědomit že testy jako např. Euro NCAP nejsou testy homologačními a v předpisech EHK OSN jepořád předpis na posunutí volantu při nárazu na pevnou překážku při 48,3 km/h o max. 12,7 cm což by splnil i (moc neshnilej) Favorit.
Nevím, nechci kecat... Každopádně je nutnost mít ABS, snad i ISOFIX? Nějaká ochrana dětí v sedačkách je taky předepsána? Nevím. Celé je to jen sranda, ne realita, aby se žigul vrátil na evropské silnice >:D
Ono to snad až tak divné není, že lada tolik vyrostla. Šrotovné bylo zavedeno hlavně směrem k ní (problém AvtoVAZu má v Rusku výrazně politický rozměr přesahující jeho ekonomický aspekt) a není asi tak překvapivé, že v zemi kde je HDP na hlavu něco přes 15.000 USD a navíc je daleko nerovnoměrněji rozloženo než třeba v běžných evropských státech se prodávají nejvíc nejlevnější domácí auta. Mimochodem Lada Samara (2107) v pětidvéřovém provedení stojí 259000 rublů (ceníkových) a Lada 2150 178000 rublů (opět ceníkových), při kurzu rublu ku korune 100:60,3 to znamená, že Samara stojí v přepočtu 156 tis CZK a 2105 dokonce 107 tis CZK. Ten přepočet je trochu nesmyslný v relacích (jiná kupní síla), ale třeba Oktávie Classic s motorem 1,4 l stojí 549000 rublů, a šestnáctistovka rovněž v nejnižší výbavě 639000. Superb začíná na 900000 a nejlevnější Fábie má "baťovskou" cenu 399000 rublů.
Nakonec šrotovné v Německu se projevilo taky nákupem těch nejlevnějších aut.
To se ještě vyrábí? Můj táta ho prodal před 15-ti lety >:D Pamatuju si, že měl stejnou barvu jako umělá noha :-) Dobrej je taky v TopGearu, kde s ním jede Jeremy Clarkson (nebo možná je to 2105, nevim jistě).
To si nemyslím! Je to i o finančních možnostech a lokálních podmínkách (kvalita silnic). Divil by ses kolik se v Moskvě prohání prémiovek ;-) 2105/2107 dokud se nerozpadne pod tíhou koroze tak jezdí i na moč zoceleného ruského soudruha. >:D
To sa mi nechce veriť ,že v 21 storočí si niekto môže kúpiť takéto auto. Čo v rusku nemajú televíziu ani internet alebo im to nikto nepovedal ,že opona dávno padla. Myslel som si ,že rusko je vyspelá krajina ale vidieť toto fakt hrozné ,musím si poopraviť mienku. :no:
Vyspělá krajinak jak se to vezme. Prodej automobilů prostě odráží kupní sílu obyvatel, a kvalitu tamnějších cest. Navíc na zahraniční (aspoň určitě na nákladní) auta je uvalono nemalé clo. Nejlepší nákladní auto do Ruských podmínek na práci v lomech je Tatra ale díky clu a ceně se tam prodává v menšině.
Taky si myslím, že je to o kupní síle obyvatel a kvalitě cest. Málo který evropský auto by tam ty cesty asi kouslo. Takovej Citroen, Renault a Peugeot by tam byl defacto neprovozovatelnej. Ty jejich chatrný podvozky by tam nevydrželi, ani 1000 Km >:D
Jenze tohle auto opravi kazdej kovar, jezdi na svarenou vodu a nerozsype se mu zaveseni po vymeteni kazdy jamy. A kdyz jo, opravi ho za par korun prave ten kovar.
Rusko neni jen Moskva a Petrohrad, treba hned za Uralem by se vysmali vsem premiovkam (zadrenejm nebo pohozenejm ve skarpe). Lada je pragmaticka volba a nebojim se rict ze do tech podminek nejlepsi volba.
Som prekvapeny ze sa 2105 este stale vyraba. To auto bolo zastarale uz pred 20timi rokmi a teraz uz posobi skutocne velmi vtipne.
Rozdielnu mentalitu rusov vidno aj na tomto.. Kupyschopnost to neospravedlni.. Ja kym som nemal aspon na to auto co prave mam (cca 15tis.), tak som si nove ani nekupoval..radsej som jazdil na starych autach. Ono totiz tu novu 2105 prekona aj stare Espero a mozno vydrzi aj dlhsie bez poruchy.. Ak si dobre pamatam tak tieto socialisticke auta vyzadovali neustalu pozornost a v podstate to bol polotovar. Kazdodenne jazdenie v dnesnom ponimani motoristickeho sveta na tom uz nie je ani mozne. O bezpecnosti ani nema vyznam hovorit.
Prekvapuje ma aj pocet modelov..stacilo by predsa vyrabat Kalinu a Prioru.
Nedalo mi to a podíval jsem se.
Citroen 2CV (1939-1990) 51 let, přes 5 mil. kusů.
VW Brouk (1938-2003) 65 let, přes 21 mil. kusů
LADA 210x (1970-dosud) 40 let, odhaduji 15-17 mil. kusů? co myslíte?
no netrufam si odhadnut ale kedze ich v rusku rocne pribuda vyse 120 000 tak ich bude dost urcite uz a najlepsie na tom je to ze zrejme dalsich par rokov sa na tom nic nezmeni.
VAZ 2104 jsem provozoval 6 let, vzpomínám na něj docela rád, až na spotřebu a korozi. Proč je 2105/07 v Rusku teď nejprodávanější? Byla by u nás nejprodávanější 120ka, kdyby se teď prodávala za 100k (jakože je to blbost, kvůli bezpečnosti, emisím tad.)? Možná by si jí pár lidí na popojíždění na venkově koupilo, ale masově by konkurenci neválcovala, jako jí neválcují Logany, Thalie a další low endy, co pojmou 4 lidi s bagáží a stojí do 200k. Protože tu máme jednak vyšší kupní sílu, jakous takous střední třídu (která si auto za 200-300k může dovolit) a hlavně ceny ojetin srovnatelné se zbytkem EU. Nevím, jak je to v Rusku, ale třeba v Srbsku nebo Bosně jsou ojetiny mnohem dražší než u nás. Takže ten Rus, co shání bytelné auto v přepočtu za 100k, zvažuje 45 let starou funglofku 2105 nebo třeba 10-15 let starého japonce, kterého si bez diagnostiky neopraví a těžko shání díly. Na jeho místě bych taky bral tu Ladu, i když u nás bych za novou nedal ani 50k.
Přesně tak. Sice 2105/2107 už teď mají vstřikování, ale pořád je to jednoduchý a snadno levně opravitelný, tak jako Felicie bez výbavy. A myslím si že ani to vstřikování nebude zas takový problém pokud je v tom autě samo, bez dalších systémů provázaných přes CAN BUS atd. Ve Favoritech a Feliciích jakožto nejlevnějších aut nerenomované značky to taky už skoro 20 let funguje a neřekl bych že to je nejporuchovější čast vozidla.
Jo, je tam stříkačka (asi jednobod), i když podle fotky ten motor vypadá zvenčí stejně jak moje bývalá karburátorová verze. Jsou tam i stejná zrcátka, čudlíky na dveřích, kličky, madla, páčky, ovládání topení...
Navíc je to unikátní v tom, že se to vyrábí ve stejné zemi (možná i fabrice v Toljatti) jako předci v 80tých letech a prapředci na začátku 70tých. Jinde to funguje tak, že se výrobní linky přesunou do méně vyspělých zemí a tam se pokračuje ve výrobě starých modelů, kde se aspoň trochu snaží zamaskovat jejich stáří.
Teď jsem se koukal do návodu k obsluze na netu a není tam definované jestli jednobod nebo více. Ale já myslím že je to vícebod a že se i o tom na netu psalo. Navíc ten motor splňuje Euro 3 a má i OBD s příslušnou kontrolkou, takže určitě vícebod. V tom návodu je samozřejmě i karburátorová vezre třeba se ještě na Ruském trhu může prodávat ale pochybuju o tom, mylsím že tam pro všechny platí Euro 3 i pro vozidla provozovaná na Sibiři.
Na fotce je 100% karburátor. (Podtlaková dóza na rozdělovači a mechanické palivové čerpadlo)