Novinky
Zda sa mi to alebo v grafe nejako nesedi momentova krivka? nejako dole je posunuta a dosahuje len cca. 590Nm a nie 625Nm ako je to v tech. udoajoch... Kde udelali soudruzi chybu?
Připadá mi poměrně zajímavé, že 4,2 FSI se standardním rozvorem váží o rovných 300 kg (295kg) méně než tahle W12 L. Připadá mi to celkem dost na 4 válce a 13cm auta...
Pokud většinu té hmotnosti má na svědomí větší motor tak chování bude obdobné jako u 4,2TDI o kterém testér řekl: "veškerá sportovnost audi A8 (4,2TDI) začíná a končí u mamutího zátahu motoru při zrychlování v přímém směru..." S litinovým naftovým osmiválcem před přední nápravou hliníkového sedanu to asi ani jinak být nemůže....
Pokud většinu té hmotnosti má na svědomí větší motor tak chování bude obdobné jako u 4,2TDI o kterém testér řekl: "veškerá sportovnost audi A8 (4,2TDI) začíná a končí u mamutího zátahu motoru při zrychlování v přímém směru..." S litinovým naftovým osmiválcem před přední nápravou hliníkového sedanu to asi ani jinak být nemůže....
Řečí GTI-ho teorie to znamená, že nová A8 je nejméně kvalitní/nejhorší vůz z německé konkurence. Jelikož je nejlevnější. Zároven si uved´me, že je ze svých konkurentů nejnovější. Pak se tedy ptám kde je ten náskok díky technice >😁
Tohle je mířeno zejména k autoru teorie GTI-mu >😁
Tohle je mířeno zejména k autoru teorie GTI-mu >😁
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Zde nahoře můžete vidět klasické primitivy v internetové diskusi 😄 .
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No ja si myslim, ze kdyz si pak dame do aut srovnatelnou vybavu, tak bude audi naopak nejdrazsi 😊) jako v kazdem modelu, maji neskutecne prestrelene ceny priplatkove vybavy proti konkurenci.
A jinak ta A8 je i nejslabsi
A jinak ta A8 je i nejslabsi
A nezapomeň, že 4x4 je u Audi nutnost, limuzíny FWD dneska nechtějí už ani v USA...
A že ľudia nechcú ani limuzíny RWD, dokazuje prudko rastúci počet AWD u BMW a Mercedesu.
Toho kolik váží Audi proti konkurenci (navíc s AWD) si taky "nevšimli" a některým zdejším "odborníkům" dokonce chybí u Audi (v této třídě!) jistá "sportovnost"... >😒] Kdyby byla naopak lehčí konkurence, mávali by tu hmotnostními údaji na důkaz neprémiovosti Audi... 😉
Rozhodně netvrdím, že je Audi celkově lepší, než MB/BMW, a to která značka je z nich "nejlepší" nechme řešit kluky v první třídě..., podobně zaujaté názory totiž omezují především samotného autora...
Převodovka v S 600 je konstrukční kompromis (stejně jako to quattro), takový točivý moment nikdo jiný taky víc než 5 převody nepřenáší, až teď nejnověji osmistupňové ZF v Bentley Mulsanne. S takovým výkonem už není u luxusního auta počet převodů rozhodující (leda pro spotřebu, což je i vidět v těch tabulkových číslech) a 4x4 je v limuzíně sice žádané, ale hlavně pro diesely nebo V8. U V12 jde o majestát a ne o trakci při odjezdu od casina nebo schopnost vyjet do hor.
Motor W12 je konstrukce za kterou se 99% motorářů až stydí, motor V12 je konstrukce před kterou 100% motorářů smeká - snad jen ti "naivně neznalí" před tímto faktem hlavu do písku strkají 😉
Pro jistotu ještě jednou, A8 zřejmě není špatný auto, motor W12 se klasickým konstrukcím V12 rovnat nemůže - už si rozumíme?
Pokud se ti nechce jít moc do hloubky, stačí si najít nějakej srovnávací test, třeba Mercedes S 65 AMG versus o dost dražší Bentley Flying Spur kterej dostal na frak mimo jiné i kvůli tomu motoru - novějšímu, dražšímu jinak ale ve všech parametrech horšímu.
W16 je taky zmatlanina dvou V8 a i když i to je blbost tak přece jen menší než kvůli jednomu kupe udělat místo V12 zbytečně horší konstrukci W kterou díky tomuhle blbýmu rozhodnutí pak musí desetiletí používat všechny vozy napříč koncernem 😒
Kvízová otázka - proč myslíš že v Mulsane a blížícím se kupé Brooklands (jestli se tak teda bude jmenovat) je radši 50 let stará x-tá reinkarnace letitýho V8 než radši novej W12? 😄
Na netu takovýhle info spíš nebudou, alespoň v češtině určitě ne. Za historii automobilismu se už dělalo hodně různej motorů a to že před Piechem nikdo nikdy nepřišel s "geniálnim" nápadem udělat 12ti válec ze dvou V6 neni tim že by naprosto všichni ostatní konstruktéři byli naprosto pitomí, bohužel je to spíš naopak. Konstrukce do W přece vůbec nemá smysl dokonce ztrácí smysl 12ti válců, tedy nepřináší to co V12 přinést má a proč se v nejvyšších kategoriích vždy nabízel. To je i důvod proč u luxusnějšího Mulsane a Brooklands zůstává "jen" V8, zatímco v levnější řadě je jakoby lepší W12 - prostě protože není lepší, je dokonce horší.
Tahle kategorie motorů se nedá srovnávat jen podle číslíčka výkonu a točivýho momentu, ty se ostatně daj celkem snadno nahnat aplikací turba - a to dnes umí "dodělat" kdejak tuner - ale něčím jiným, a tam prostě vw se svou nesmyslnou konstrukcí do W prostě nestíhá.
Zajímá-li tě to o konstrukci motorů se daj sehnat docela slušný informace i v češtině, jen to chce vstát od počítače a radši zajít do knihovny - pak už takovej fanda do W12 asi nebudeš 😉
Jo a s tou cenou - to AMG 65 je fakt o něco dražší než Bentley - to sorry!
Nojo no, taky znám lidi co by zpátky chtěli socialismus - to mi příjde zhruba stejně bystrý 😄
I když popravdě já osobně Piecha fakt nemusim 😉