Audi A8 je myslim povedený auto, ale W12 se klasickýmu 12tiválci nemůže rovnat a je naprosto v pořádku, že je o něco levnější. Je fakt škoda že se u vw rozhodli udělat tuhle W-zmršeninu a je dobře že Mercedes a BMW dál nabízej klasický V12 - BMW má včetně Rollsu v nabídce dokonce tři různý V12, za což maj muj obdiv! :yes:
Predovšetkým ukázal svoj obmedzený pohľad na automobilový svet. Automobilka, ktorá vyrába auto v najvyššej triede, s celohliníkovou karosériou, s dvanásťvalcovým motorom s výkonom 500 koní, 4x4, 8st. automatom, špičkovými elektronickými systémami a i s tým "iba atmosférickým" dvanásťvalcom dosahuje podobnú dynamiku ako iní s turbom, tak o tej vyhlásiť, že sa "nemôže rovnať" konkurencii je buď silná zaujatosť, alebo proste naivná neznalosť. :-!
Tak důsledně vzato turbo u takového motoru není primárně kvůli výkonu, ale kvůli tomu aby křivka točivého momentu nebyla tak rozevlátá jako u W12. A čistě z pohledu čísel byl a je Mercedes mezi V12 vždycky špička. BMW ho nemůže svými parametry dohnat (Audi stále taky ne), proto jsou i cenové rozdíly opodstatněné. To všechno při tom, že motor v Mercedesu je už 8 let starý a neprošel žádnou větší modernizací. Jeho jediný handicap je pětistupňová převodovka, i když tady jde asi víc o marketing, pět převodů s takovým točivým momentem a rozsahem otáček nejspíš stačí.
A nezapomeň, že 4x4 je u Audi nutnost, limuzíny FWD dneska nechtějí už ani v USA...
Nerozumiem, v čom nemôže BMW, resp. Audi dohnať M-B. Vo výkone? Ja oveľa väčší handicap považujem o tri stupne v prevodovke menej, to je u mňa jeden z dôkazov technologickej vyspelosti, väčší, ako naladenie tlaku turba na výkon vyšší o pár koní (ktoré tak či tak v kategórii 500+ PS sú skôr marketingové).
A že ľudia nechcú ani limuzíny RWD, dokazuje prudko rastúci počet AWD u BMW a Mercedesu.
Nemůžeš chtít po odpůrcích Audi (ale ani jiné značky), aby si všímali podobných "detailů"...
Toho kolik váží Audi proti konkurenci (navíc s AWD) si taky "nevšimli" a některým zdejším "odborníkům" dokonce chybí u Audi (v této třídě!) jistá "sportovnost"... >:-[] Kdyby byla naopak lehčí konkurence, mávali by tu hmotnostními údaji na důkaz neprémiovosti Audi... ;-)
Rozhodně netvrdím, že je Audi celkově lepší, než MB/BMW, a to která značka je z nich "nejlepší" nechme řešit kluky v první třídě..., podobně zaujaté názory totiž omezují především samotného autora...
Výkon, točivý moment, dynamika navzdory vyšší hmotnosti. Jak píšu v předchozím příspěvku, Mercedes na ten motor 8 let prakticky nesáhl a přesto ho BMW až v aktuálním provedení dohnalo. Podívej se na historický vývoj těch motorů, původní BMW SOHC v 750i bylo srovnatelné s 500 SEL a od té doby BMW tento deficit stahuje postupnými kroky za cenu častějších inovací. Mercedes teď takticky vyčkává a zvažuje další vývoj, připravu nového motoru nebo konec V12. Je možné, že mu kvůli tomu ujede vlak, ale zatím je stále v situaci, že jeho vyšší cena proti BMW a Audi je snadno obhajitelná.
Převodovka v S 600 je konstrukční kompromis (stejně jako to quattro), takový točivý moment nikdo jiný taky víc než 5 převody nepřenáší, až teď nejnověji osmistupňové ZF v Bentley Mulsanne. S takovým výkonem už není u luxusního auta počet převodů rozhodující (leda pro spotřebu, což je i vidět v těch tabulkových číslech) a 4x4 je v limuzíně sice žádané, ale hlavně pro diesely nebo V8. U V12 jde o majestát a ne o trakci při odjezdu od casina nebo schopnost vyjet do hor.
No nevim jak je to s čí "silnou zaujatostí" :-)
Motor W12 je konstrukce za kterou se 99% motorářů až stydí, motor V12 je konstrukce před kterou 100% motorářů smeká - snad jen ti "naivně neznalí" před tímto faktem hlavu do písku strkají ;-)
Pro jistotu ještě jednou, A8 zřejmě není špatný auto, motor W12 se klasickým konstrukcím V12 rovnat nemůže - už si rozumíme?
Nerozumime. Nemohl byste tu "W-zmrseninu" tochu rozvest? Ja, naivne neznaly, nejak nevidim, co je na ni tak spatneho a proc (a v cem) by mela byt horsi nez V12. To aby ted majitele Veyronu, se svymi W16 motory, zalezli nekam do kanalu a tam se tise stydeli.
Pokud to fakt nevíš, tak si na to téma zkus něco přečíst - až se vrátiš, rád pokecám ;-)
Pokud se ti nechce jít moc do hloubky, stačí si najít nějakej srovnávací test, třeba Mercedes S 65 AMG versus o dost dražší Bentley Flying Spur kterej dostal na frak mimo jiné i kvůli tomu motoru - novějšímu, dražšímu jinak ale ve všech parametrech horšímu.
W16 je taky zmatlanina dvou V8 a i když i to je blbost tak přece jen menší než kvůli jednomu kupe udělat místo V12 zbytečně horší konstrukci W kterou díky tomuhle blbýmu rozhodnutí pak musí desetiletí používat všechny vozy napříč koncernem :-(
Kvízová otázka - proč myslíš že v Mulsane a blížícím se kupé Brooklands (jestli se tak teda bude jmenovat) je radši 50 let stará x-tá reinkarnace letitýho V8 než radši novej W12? :-)
No chvili jsem hledal a moc jsem toho nenasel, krome toho, ze V12 je jednodussi. To je jiste vyhoda, ale porad nevidim, proc W nazyvat zmrseninou. Ze je sestavena ze dvou existujicich VR6 a tudiz to neni "originalni" design? V tom Vasem srovnani Mercedes vs Bentley akorat jen vidim, ze Mercedes ma vetsi moment a ze "o dost drazsi" Bentley je ve skutecnosti levnejsi, alespon v te konfiguraci, kterou jsem v tom srovnani videl. Takze bych rad slysel alespon jeden rozumnej argument, proc je V12 tak vyrazne ve vsech smerech lepsi.
Myslel jsem přečíst alespoň nějakej článek o konstrukci, nebo ještě líp knihu :-)
Na netu takovýhle info spíš nebudou, alespoň v češtině určitě ne. Za historii automobilismu se už dělalo hodně různej motorů a to že před Piechem nikdo nikdy nepřišel s "geniálnim" nápadem udělat 12ti válec ze dvou V6 neni tim že by naprosto všichni ostatní konstruktéři byli naprosto pitomí, bohužel je to spíš naopak. Konstrukce do W přece vůbec nemá smysl dokonce ztrácí smysl 12ti válců, tedy nepřináší to co V12 přinést má a proč se v nejvyšších kategoriích vždy nabízel. To je i důvod proč u luxusnějšího Mulsane a Brooklands zůstává "jen" V8, zatímco v levnější řadě je jakoby lepší W12 - prostě protože není lepší, je dokonce horší.
Tahle kategorie motorů se nedá srovnávat jen podle číslíčka výkonu a točivýho momentu, ty se ostatně daj celkem snadno nahnat aplikací turba - a to dnes umí "dodělat" kdejak tuner - ale něčím jiným, a tam prostě vw se svou nesmyslnou konstrukcí do W prostě nestíhá.
Zajímá-li tě to o konstrukci motorů se daj sehnat docela slušný informace i v češtině, jen to chce vstát od počítače a radši zajít do knihovny - pak už takovej fanda do W12 asi nebudeš ;-)
Jo a s tou cenou - to AMG 65 je fakt o něco dražší než Bentley - to sorry!
Tady se furt ještě auta berou podle značky? Jako že vše vw je skvělý a vše ostatní mist?
Nojo no, taky znám lidi co by zpátky chtěli socialismus - to mi příjde zhruba stejně bystrý :-)
"Vše koncernové je špatné" je jen rozdělování podle značek, tu mám rád ta je dobrá, tu nemám rád ta je špatná = debilita
I když popravdě já osobně Piecha fakt nemusim ;-)
Zda sa mi to alebo v grafe nejako nesedi momentova krivka? nejako dole je posunuta a dosahuje len cca. 590Nm a nie 625Nm ako je to v tech. udoajoch... Kde udelali soudruzi chybu?
Připadá mi poměrně zajímavé, že 4,2 FSI se standardním rozvorem váží o rovných 300 kg (295kg) méně než tahle W12 L. Připadá mi to celkem dost na 4 válce a 13cm auta...
Pokud většinu té hmotnosti má na svědomí větší motor tak chování bude obdobné jako u 4,2TDI o kterém testér řekl: "veškerá sportovnost audi A8 (4,2TDI) začíná a končí u mamutího zátahu motoru při zrychlování v přímém směru..." S litinovým naftovým osmiválcem před přední nápravou hliníkového sedanu to asi ani jinak být nemůže....
Řečí GTI-ho teorie to znamená, že nová A8 je nejméně kvalitní/nejhorší vůz z německé konkurence. Jelikož je nejlevnější. Zároven si uved´me, že je ze svých konkurentů nejnovější. Pak se tedy ptám kde je ten náskok díky technice >:D
Tohle je mířeno zejména k autoru teorie GTI-mu >:D
No ja si myslim, ze kdyz si pak dame do aut srovnatelnou vybavu, tak bude audi naopak nejdrazsi :)) jako v kazdem modelu, maji neskutecne prestrelene ceny priplatkove vybavy proti konkurenci.
A jinak ta A8 je i nejslabsi