Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - kosmonaut
Otázka
| 28. 1. 2011 08:53
Otázka trochu off topic. Chystá Renault využívat fantastický 4control i v příští generaci Laguny? Ještě lépe, ve více modelech své produkce?
Avatar - iudex
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 10:53
Vo viacerých testoch sa dosť odvážne (ale zrejme opodstatnene) stavia Laguna 4Control po boku elity triedy čo do jazdných vlastností a agility: zadokolky 3er. I riadenie je hodnotené vysoko, porovnáva sa s najlepšími v triede. Aké sú skúsenosti redakcie pri priamom porovnaní s triednou konkurenciou?
Aké by ste zostavili poradie čo do jazdného prejavu z pätice Laguna 4C, Mondeo, Accord, 3er, A4?
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 12:16
3er / Laguna 4C
Mondeo
Accord
A4
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 22:42
S tou A4 súhlasím máme jednu doma. Skáče na nerovnostiach ako opica a riadenie má ako traktor. Obzvlášť zážitok bola ďialnica panelovka v Polsku. S Lag3 4C po facelifte by som neváhal.
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 12:47
Mám přímé srovnání Laguny GT a 3er E90 ovšem na standartním podvozku, máme obě auta v rodině. Laguna je daleko tvrdší. Do zatáček se vrhá s větší chutí, ale i přes 4Control je daleko víc nedotáčivá. Hodně kazí řízení prakticky bez zpětné vazby. Troufnu si říct, že na technické trati bude rychlejší, ale bawor JE zábavnější.
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 12:54
Ještě bych s dovolením přidal Alfu 159 po FL, nejlépe s motorem 1.8 TBi (tj. s relativně lehkým předkem)
Avatar - Ronault.
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 14:20
No já osobně bych po zkušenosti s 4C stavěl Lagunu co do podvozku dost vysoko.
Avatar - Andromeda
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 14:27
Šlapeš na hada bosou nohou,nominovat L III do společnosti 3er a A4 -> to Ti bude náležitě vysvětleno >:-[] ...
Avatar - iudex
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 14:31
>:D Ale dúfam, že redakciou, nie tými, ktorí nejazdili, ale hneď vedia a píšu blog... >:-[]
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 14:40
a to ešte počkaj na nejakú mobilnú fotečku interiéru Laguny v základe (s ukradnutým rádiom najlepšie) vs. render A4 >:-[]
Avatar - Andromeda
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 14:59
A schválně,kdo v tomto Tebou popsaném "vyrovnaném" souboji zvítězí >:-[] ?
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 15:52
bude to férový boj, stejné podmínky pro všechny - tipuji teda vítězství A4 >:-[]
Avatar - Andromeda
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 16:59
Myslíš tím těsné,že >:-[]
Avatar - Andromeda
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 14:57
Idealisto ;-)
Avatar - miromen
Riadenie a podvozok
| 29. 1. 2011 13:49
Do společnosti A4 asi ne. Ja osobně A4 sice neznam ale podle zkušenosti jinych podvozek A4 neni zrovna na urovni např.BMW3 nebo Laguny.
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 14:39
:yes: napadol ma podobny dotaz
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 16:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 16:43
Srovnání Laguny s nejlepšími z konkurence, a už vůbec s jakokoliv zadokolkou, se zdržím, když nemám nyní možnost vyzkoušet ta auta na stejné trati. V mainstreamové střední třídě je ale Laguna 4Control jednoznačně onou "elitou". Z hlediska stability, ochoty zatáčet a rychlosti průjezdu zatáčkou je překvapivě dobrá. Tato Laguna navíc ani navzdory relativně vysokému točivému momentu na předních kolech nemá na výjezdu ze zatáčky problém s trakcí. Nadprůměrně dobré je samotné i řízení, které dokonce nabízí i trochu té zpětné vazby! Až mě to vede k tomu, že si při každé jízdě říkám, jaká je škoda, že Laguna neposkytuje žádné emoce nebo "radost z jízdy".
Veškerá obratnost a mrštnost dle mého názoru sleduje cíl dobré ovladatelnosti a posunutí limitu podvozku - ve smyslu vyšší úrovně aktivní bezpečnosti. Kdo chce pořádné svezení, tomu Aliance nabízí Infiniti G37S a rozdíl v ceně zhruba 600 tisíc proti Laguně 4Control jednoduše odpovídá rozdílu v zážitku z jízdy. V jeho případě bych se nebál přímo srovnávat i s oním BMW, zatímco vynášením soudů na téma jezdí líp Laguna nebo BMW 3 bych mohl sám sebe vehnat do slepé uličky :-)
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 16:46
Ad zpštná vazba od řízení: s tím si dovolím nesouhlasit, i když si teď na asi pěkně naběhnu na flame. Mám s tím autem najeto pár tisíc a můžu říct, že řízení je příjemně tuhé, ale zpětnou vazbu neposkytuje skoro žádnou. Toť můj osobní názor nenovináře.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 17:05
Ano, v absolutní rovině si pod zpětnou vazbou řízení také představuji něco úplně jiného, než co předvádí Laguna. Ale na druhou stranu, když řidič vnímá, co se děje s volantem, tak získá určitou představu o dění pod koly. U aut tohoto typu přitom elektricky posilované řízení zpravidla odfiltruje všechny signály. Stále ale převládá komfortní charakter řízení, což je beze sporu to, co typický zákazník auta střední třídy preferuje.
Avatar - Ji/Ri
Riadenie a podvozok
| 28. 1. 2011 21:41
Do slepé uličky? To by bylo heslo, které by zatřáslo diskuzema na auto cz ;-)
Lukáši děkuji za info. Buďte zdráv. ;-) i když, kdyby bylo bmw lepší než L3 tak by to tu zaznělo. :-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Riadenie a podvozok
| 29. 1. 2011 14:50
Takové srovnání ale nelze, nebo alespoň já ho nechci, omezit na jednoduché prohlášení lepší/horší. Laguna a BMW 3 jsou konstrukčně, zaměřením a nakonec i cenou velmi rozdílná auta. Renault neposkytuje žádné potěšení z jízdy, ale překvapí stabilitou, neutralitou a kontrastem francouzského designu s podvozkem jakoby od německé automobilky (libovolné mainstreamové).
BMW 3 je určitě zábavnější, a to i ve "slabém" provedení 320d. Řízení standardní je pro běžného řidiče příliš tuhé, aktivní řízení je zase gumové. Ale jaké je ve srovnání s Lagunou? To bych musel obě auta vyzkoušet krátce po sobě, abych mohl jedno z nich označit za přesnější nebo citlivější. To samé s průjezdem zatáčkou - stabilitou, odskakováním na nerovnostech, přechodem do nedotáčivosti, zásahy stabilizace, reakcí na korekci volantem.... nehledě k tomu, že Laguna existuje v zásadě v jednom setupu s a bez 4Control. BMW 3 má standardní a sportovní podvozek a k tomu různé nastavení pro výkonově značně odlišné motory a možnost pohonu zadních kol nebo xDrive.
Argumenty nebo zkušenostmi podložený konzistentní závěr v takto atypickém srovnání, za který bych se mohl s jistotou postavit, vám prostě nabídnout nemůžu.
Riadenie a podvozok
| 31. 1. 2011 10:04
Renault je na zatackovite trati rychlejsi a agilnejsi, ovsem zabava za volantem veskera zadna. Odezva od kol chybi, clovek jede spis podle odhadu. To vsek plati pro Lagunu stejne jako pro Passata, Mondeo i Insignii. Stabilizace zabira drive v Lagune.
(Srovnani GT Grandtour 2.0T 2010 a 320i Touring 2008, serpentiny na Medenec)

Kvuli naprosto odlisne koncepci se 3-er s GT srovnavat neda. Pokud bych to bral do extremu, tak Laguna GT je jizdne nejlepsi ze vsech mainstreamovych strednetridnich aut + A4, oproti zadokolkam je vsak stale dost pozadu. Chybi kontakt se silnici a tim padem i jakakoli radost a moznost predvidat.

Redakci:
Nezmenil Renault pri faceliftu nastaveni 4controlu? V mem predfl. GT mam casto pocit, ze se zad pretaci (pri normalni rychlejsi jizde), ve vasich testech jsem se docetl, ze auto neni temer mozno k pretacivosti vyprovokovat.
otázky
| 28. 1. 2011 14:45
Dobrý den, moje otázky:

-vede 4Control k výrazně větší obratnosti vozu při parkování a městském provozu obecně ?
-můžete se subjektivně vyjádřit k odhlučnění vozu (např. pocitové srovnání s naftovými motory tdi)?
-můžete popsat zátah motoru (od kolika otáček zabírá, kdy přibližně zatáhne turbo, do kolika otáček subjektivně táhne)?

děkuji
otázky
| 28. 1. 2011 14:53
můžu se vyjádřit k bodu 1, protože máme benzínovou verzi.
auto má skutečně dost malej poloměr otáčení. Je to opravdu znát. Parkuje se s tím docela jednoduše.
Avatar - Ronault.
otázky
| 28. 1. 2011 16:10
Odhlučnění subjektivně, hlavně motoru bych osobně hodnotil výše než TDI, nejde při jízdě i při téměř studeném motoru poznat, že jedete dieselem. Ale nechme to na panovi redaktorovi :-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
otázky
| 28. 1. 2011 16:50
Dobrý den
1/ v městském provozu je 4Control jednoznačně velkým přínosem. Při parkování má Laguna stále vcelku malý rejd, tam ji natáčení zadních kol příliš nepomůže.
2/ odhlučnění je velmi dobré, motor je víc slyšet až v otáčkách (řádově nad 3000). Vzadu dokonce nelze identifikovat, že jde o turbodiesel - akustický projev je neutrální a vcelku příjemný
3/ V nejnižších otáčkách není motor úplně mrtvý, ale výrazněji ožívá až tak kolem 1400-1500 otáček. Maximum výkonu leží sice už v 3750, ale táhne i dál. Bližší popis s s dovolením nechám na samotný test :-) Nicméně neváhám doplnit, že z dieselových čtyřválců jede ve vysokých otáčkách dle mých zkušeností lépe jen 2,0 16V MJet/JTDm (120-125 kW) a 1,6 TDI (66/77 kW)
otázky
| 28. 1. 2011 17:02
díky všem za reakce :-)
Avatar - Matt26
otázky
| 29. 1. 2011 00:13
[odkaz]
Odporúčam pozorne pozrieť test - a k bodu 1,čas videa - 2:50.
Osobne som s Lagunou odjazdil pár desiatok km a na 4control sa mi veľmi ťažko zvykalo, aspoň mne. :-)
Avatar - Andromeda
otázky
| 29. 1. 2011 15:46
A tady je další,tentokráte s ropou pod kapotou...
[odkaz]
otázky
| 31. 1. 2011 15:17
jj, díky, viděl jsem
Avatar - Ronault.
otázky
| 2. 2. 2011 23:54
Já tedy s Lagunou udělal taky nějakou tu trať a musím říct, že jsem si zvykl bleskově až mě v některých zatáčkách musel brzdit spolujezdec, který měl strach, ale Laguna s 4C jela opravdu nesmlouvavě, lehce, dost mě to pohltilo a abych pravdu řekl, tak řízení sice šlo opravdu lehce, ale z druhé strany dnes není mnoho aut, resp. skoro žádné, které podává opravdový kontakt s vozovkou, posilovač to prostě zabije. A mám-li si vybrat, jestli se prát s volantem a tvářit se, že je to sportovní nebo řídit elegantně a lehce, což se od sedanu, tedy liftbacku střední třídy jaksi očekává, tak volím toto.
Avatar - dr.biker
Dotaz
| 28. 1. 2011 16:28
Chci se zeptat, jak je to s kvalitou řízení a zpětnou vazbou od kol, no prostě jestli řidič cítí, co se s autem děje a jestli se zlepšila přesnost řadící páky.
Dále mě zajímá systém 4Control – když umožňuje rychlejší průjezd zatáčkami, jak je to s komfortem jízdy na našich vymlácených silnicích zejména při rychlém průjezdu zatáčkou, kde je rozbitá cesta a jak jízda působí na cestující vzadu, přece je to rodinné auto, tak aby se dětem nedělalo špatně za jízdy :-) A ještě mě zajímá, jak moc tento systém pomáhá při parkování, o kolik mi stačí menší prostor pro zaparkování v podélném stání.
A poslední dotaz, jak je to s údržbou tohoto systému a jak dlouhá je záruční doba.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Dotaz
| 28. 1. 2011 17:20
Dobrý den,
zpětná vazba od předních kol se u Laguny v řízení v jisté omezené míře objevuje - dle mého Renault zvolil v pozitivním slova smyslu kompromis.
Komfort jízdy odpovídá v zásadě "německé škole", francouzsky houpavá jízda, obzvlášť tedy ještě na 18palcových kolech, se nekoná. Duši z vás ale Laguna zase nevytřese a zadní cestující se nemusí děsit nějakého poskakování zadní nápravy. Z hlediska komfortu na zadních sedadlech je spíš problémem průměrný až podprůměrný prostor ve svislém i podélném směru.
Celkově při podélném parkování systém 4Control zřejmě výhodou je (stejně jako na střední třídu relativně krátká karoserie), o kolmém stání (např. před nákupním centrem) si to nemyslím. Nemám ale možnost srovnání s Lagunou III bez řízení zadních kol, tento závěr jen odvozuji ze zkušeností s jinými modely střední třídy.
Záruka na auto jako takové je 3 roky nebo 150 tisíc km, řízení zadních kol na tom s největší pravděpodobností bude stejně. Na podrobnosti o záruce bych doporučil informovat se nejlépe u prodejce. Mimochodem, systém 4Control Renaultu dodává japonský Aisin.
Avatar - Emel
Prostor pro nohy vzadu
| 28. 1. 2011 21:17
Chtěl bych se zeptat, jestli se s faceliftem nějak zlepšil problém s nedostatkem prostoru pod přednimi sedačkami.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Prostor pro nohy vzadu
| 29. 1. 2011 13:08
Domnívám se, že ne, protože sedadla jsou stejná jako před faceliftem
4control
| 28. 1. 2011 21:35
Mna by zaujimalo:
- chovanie auta v zakrute, kedy su zadne kolesa natocene, pri prejazde nerovnosti alebo diery, ci sa to prejavi na chovani, ci to ma vplyv priamo na to natocenie zadnej napravy?
- ci tak ako na prednu napravu, je casom potrebne urobit geometriu, ci sa to vztahuje tiez na zadnu napravu? Kedze je takisto natacana, ci moze dojst jazdenim (po dierach, nerovnostiach atd.) k odchylkam jej nasmerovania stopy a teda co nejaky cas je potrebne vykonant geometriu?
- ci je mozne na lagunu s 4control "obut" disky a pneu s mensim rozmerom, myslim "palce", napr. kvoli zimnym pneu standartny rozmer pneu dodavany pre lagunu ale 16" (palcove) kvoli znizeniu nakladov. Ak ano, ci to moze nejako negativne ovplyvnit jazdne vlastnosti 4control?
- ako je to s miestom vzadu - pre chodidla pod prednymi sedadlami; samymi zadnymi sedadlami, ktore su dost ploche a nepodopieraju stehna, ako je to s komfortom sedania pri dlhsej jazde na nich?
- ako sa ovlada interier pocas jazdy v noci (klima, el. ovladanie okien...) kedze laguna neponuka tzv. LED courtesy lights ani samotne ovladace nie su podsvietene (gombiky pre klimu, radio - viem, da sa to ovladat pod volantom - gombiky na volante pre tempomat)

Dakujem!
Avatar - Matt26
4control
| 29. 1. 2011 00:21
chudák pán redaktor, ktorí sľúbil že odpovie na všetky otázky >:D .
Ideálne by bolo asi skočiť si do show-roomu a orvno si to auto vyskúšať ;-)
Ed: Jediná zaujímavá otázka je č2 a myslím, že na to Renault myslel a určite to vyriešili - garančné prehliadky. Zato č3 - čo majú preboha 4control a veľkosť disku spoločné. Teda, odzrkadlí sa to asi tak ako pri každom inom aute keď ho obujete na menšie a užšie "kolieska"
Zvyšok tu: [odkaz]
4control
| 29. 1. 2011 10:10
tak problém je v tom, že na GT 16-ky kola nedácš. Dle velkýho techničáku jsou pouze jako dojezdovky. Povolené rozměry jsou 215/50 R17 a 225/45 R18. Řešil jsem to s otcem minulou zimu, když měl auto nový...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
4control
| 29. 1. 2011 13:19
To jsou asi otázky na proškoleného prodejce...
Většinu vám zodpověděli už další diskutující, takže jen v rychlosti:
1/ nemyslím si, že by nerovnosti měly mít vliv na natočení zadních kol. Natáčení probíhá elektricky a maximální natočení zadních kol je 3,5° po směru nebo 2° proti směru natočení předních kol.
2/ na to vám dokáže odpovědět asi jen servisní technik Renaultu nebo někdo se srovnatelnými znalostmi.
3/ čistě technicky nevidím problém, všechny motorizace mají stejný průměr brzd (kromě předních u 1,5 dCi), proto se mně použití 16palcových kol u Laguny 4Control zdá teoreticky možné. Mohou být administrativní překážky, které musíte konzultovat opět v Renaultu a nebo u dodavatele pneumatik. V dnešní době ale nevidím zásadní finanční výhodu 16palcových kol proti 17palcovým, ceny pneumatik jsou téměř stejné a na internetu se R17 i od renomovaných výrobců dá sehnat opravdu velmi levně.
4/ vzadu je místo pro chodidla omezené, místo pro kolena mírně pod průměrem třídy, špatná podpora stehen, jen dostačující prostor pro hlavu, zcela bezproblémový je příčný směr
5/ prověřím při jízdě v noci
4control
| 30. 1. 2011 22:08
Jak jsi přišel na to, že klima, rádio,.. nejsou podsvícené ?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
4control
| 30. 1. 2011 22:30
Ano, podsvícené je skutečně vše kromě tlačítek na volantu a pod volantem, které člověk stejně hledá hmatem
dva dotazy
| 29. 1. 2011 12:15
Dobrý den Lukáši,

Prosím Vás co to visí u Laguny před přední nápravou? Viz foto:

[odkaz]

Co se týče interiéru - jak na Vás působí ( hlavně ergonomie - z předváděčky nelze kromě zásadních problémů nic vysledovat, popřípadě neobjektivní "hodnota") a kam byste ho Vy osobně v střední třídě zařadil nebo - dokonce - byste se odvažoval porovnávat s našimi západními sousedy až se bojím říci jména....?

Jinak kvituji odvahu, stanete se hromosvodem a argumentačním aparátem na místního brouka pytlíka GTiho >:D hodně štěstí a minimum politicky korektních odpovědí! >:D

>:D
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
dva dotazy
| 29. 1. 2011 14:35
Dobrý den,
Onen "visící" díl je ochranný plast/guma, má ho pod předním převisem mnoho aut, včetně SUV.
Ergonomie má své kladné i stinné stránky. Propracované jsou například páčky pod volantem, které jsou dobře dostupné, levá páčka obsahuje i ovládání světel, mlhovky lze zapínat odděleně (tzn. můžete zapnout zadní bez rozsvícení předních), ale zase třeba chybí trojblik. Naopak modul ovládání rádia skrytý za volantem může ocenit snad jen dlouholetý uživatel francouzských aut. Nepříliš š´tastné mně přijde i ovládání palubního počítače na páčce stěračů místo na volantu (ale některé jiné modely střední třídy mají ještě méně ergonomické řešení). Panel rádia a ovládací rozhraní navigace nejsou příliš intuitivní.
Palubní deska laguny je podle mě z eststického hlediska propracovanější a hodnotnější než u Fordu a Volkswagenu. Rozmístění, dostupnost a funkce jednotlivých ovládacích prvků se mně ale zdá u Fordu Mondeo a VW Passat o řád lepší. S Opelem Insignia nemám vícedenní zkušenost, proto nemohu srovnávat ergonomii, z hlediska designu je mně ale jeho interiér z trojice německých zástupců střední třídy nejbližší a jeho dynamičtější pojetí mně sedí líp i než usedle elegantní Laguna. Někdo jiný ale může úplně ze stejných důvodů preferovat libovolný model z této čtveřice a majitel francouzského auta (nejen Renaultu) může považovat ergonomii Laguny za lepší než u Fordu/Opelu/VW.
Pro úplnost dodám, že nevlastním auto žádné ze jmenovaných značek, a proto moje dojmy nejsou ovlivněny dlouhodobým návykem na interiér od některého z těchto výrobců
Dotaz - světla
| 30. 1. 2011 13:22
Dobrý den, má Laguna světla pro denní svícení? děkuji
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Dotaz - světla
| 30. 1. 2011 21:57
Dobrý den, denní svícení má, využívá k tomu paraboly na vnitřní straně předních světel
Avatar - Frasier
Motor
| 30. 1. 2011 13:42
Dobrý deň, chcel by som sa spýtať akým dojmom pôsobí motor 2.0dci (131kW) v porovnaní napr. s 2.0TDi (125kW). Ďakujem.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Motor
| 30. 1. 2011 22:01
Dobrý den, máte zřejmě na mysli verzi 2,0 dCi se 127 kW. Ta představuje alternativu s automatickou převodovkou k 2,0 dCi 131 kW. Bohužel já ani nikdo z kolegů s ní nemáme zkušenosti, automat s turbodieselem jsme měli v Laguně jen jednou a to byla verze 110 kW - test naleznete zde [odkaz]
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Motor
| 30. 1. 2011 23:24
Omlouvám se, špatně jsem si přečetl vaši otázku a přehlédnul, že vám jde o 2,0 TDI. Motor Renaultu je živější a točivější, ale s menším přísunem síly v nejnižších otáčkách, VW je v reálných podmínkách úspornější - ačkoliv tabulkové srovnání Laguny a Passatu ukazuje překvapivou shodu v údajích o akceleraci, maximální rychlosti i kombinované spotřebě.
Audiosystém
neregistrovaný "Black4"
| 30. 1. 2011 22:53
Dobrý den, mohl byste prosím napsat pár vět ke kvalitě audiosystému? Především jeho srovnání s vozy ve stejné třídě. Děkuji
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Audiosystém
| 30. 1. 2011 23:35
Dobrý večer, reprodukce zvuku je mimořádně čistá a kvalitní, řekl bych na úrovni Sony HiFi ve Fordu. Bose je ovšem v Laguně dostupné za mnohem výhodnějších podmínek (alespoň dle ceníků platných pro ČR). Těmto značkovým produktům se ale velmi blíží také systém TNS 510 v Toyotě Avensis, který jsem si pochvaloval zde [odkaz]
Spotreba
neregistrovaný "kzolee"
| 31. 1. 2011 21:34
Pekný večer, mna by veľmi zaujímalo, že akú priemernú spotrebu má nová laguna?? To viem, že sa udávalo 5,7l/100, ale to bude určite viac. Vopred dakujem za odpoved ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Spotreba
| 1. 2. 2011 13:37
Dobrý den, ano skutečná spotřeba je o něco vyšší - konkrétní údaje uvedeme v testu
Spotreba
neregistrovaný "kzolee"
| 1. 2. 2011 22:40
Tak ja ten test už veľmi čakám >:D
Srovnání s konkurencí
neregistrovaný "Black4"
| 31. 1. 2011 22:13
Mohu se zeptat, na jaké místo byste zařadil obecně Lagunu ve srovnání s vozy ve stejné třídě (např. Mondeo, Octavia, Passat, Insignia, atd) z hledisek: cena, výbava, kvalita, spotřeba, bezpečnost? Děkuji za odpověď
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Srovnání s konkurencí
| 1. 2. 2011 13:49
V porovnání ceny a výbavy je nejlepší Laguna s Mondeem. Insignia a Passat ačkoliv levnější než dřív, nemají za danou cenu tak bohatou výbavu. Negativem je u Laguny omezená nabídka různých verzí a jen několik možností příplatkové výbavy. Naopak Ford, Opel i VW nabízí mnoho příplatkových rozšíření výbavy včetně unikátních položek, které konkurence nemá (AFL u Opelu, automatické parkování VW a u Fordu bychom jistě také něco našli - snad adaptivní tempomat a BLIS).
Kvalitou použitých materiálů a jejich zpracování jsou všechny čtyři modely na špičkové úrovni. Rozhoduje spíš design a individuální preference. Určitě nelze jeden z daných modelů vyzdvihnout nebo naopak prohlásit za zřetelně méně kvalitní než ostatní. Kvalitu konstrukční, resp. spolehlivost nelze v týdenním testu posoudit.
Ve spotřebě paliva Laguna nijak zvlášť nevyniká, motor 2,0 dCi se 131 kW je naopak v tomto ohledu podprůměrný.
Bezpečnost pasivní jsem zatím naštěstí okusit nemusel. Aktivní bezpečnost je v obecné rovině nejlepší u Laguny, protože vyniká ovladatelností a tak je velká šance je krizové situaci vyhnout nebo ji snáze zvládnout. Renault ale zase nenabízí pokročilé bezpečnostní systémy jako monitorování mrtvého úhlu nebo adaptivní tepomat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku