elektromobily na baterky tedy dobíjení ze sítě je tupá ekologická myšlenka. Řeknu to jinak až se stane že bude po naší republice jezdit třeba 5 000 elektromobilů tak to není žádná ekologie protože energii kterou budou vždy brát ze sítě se musí taky nějak vyrobit a u nás jsou to jaderné a pak hlavně tepelné elektrárny které pálí uhlí a do ovzduší vypouští hromadu sraček. Nehledě na to že doba nabíjení je hodně dlouhá a lithia na zemi není tolik aby se z něj vyráběli baterky neomezeně dlouho. Kdyby se raději přiklonili k něčemu co dává smysl Fiat teď vyrobil malej dvouválec pro své minivozy proč nevybrali toho a ne předraženýho Smárta ???
Tupý jsi ty, ne myšlenka.
Ekologie není jen o tom vyrobit čistou energii, ale také snížit zátěž ve městech. Někdy bysis ty a tobě podobní mohl přečíst, co vlastně je ekologie jakožto věda.
Smysl elektromobilů je v tom, že ve městech se nebudou produkovat žádné další emise, nebudou smogové krize, zlepší se kvalita ovzduší a zdraví lidí. Elektrárna je v poměru celé republiky bodová záležitost, zatímco doprava plošná.
Proč musí být na světě tolik zaslepených, líných blbců?
v tom případě tu zátěž ale jen přeneseš jinam.
Třeba to dopadne tak, že se z jednoho kontinentu udělá výrobna elektrické energie a v ostatním světě bude čisto :-)
to jo, ale na co deliquent narážel je asi to, že globálně se ta zátěž nesníží.
ano, přesune se z měst někam jinam. ale to je zhruba všechno...
aspoň tak jsem to pochopil já
však o nic jiného ani nejde. Jen ta koncentrace emisí hluku a zplodin na jednoho obyvatele bude značně nižší. Zdůrazňuji, že koncentrace emisí, nikoliv emise samotné (i když zde to bude stát od státu).
Globálně se zátěž mírně sníží, jelikož odpadne například mezikrok "zpracování ropy na benzin/naftu", který taky není energeticky zdarma. A už to, že se zátěž přesune z města tam, kde se zplodiny dobře rozptýlí, sníží jejich vliv na lidské zdraví o hezké desítky procent. Nebude to jen čisté město, ale taky hezké město - neřekl bys, jaký vliv na psychiku a zdraví člověka má taková banalita, jako hezké prostředí.
kéž by to šlo... kdybych mohl, pracoval bych klidně od sešti a chodil domu ve domu ve dvě.
bohužel mi pracovní doba začíná mezi 8 a 9 a končí mezi 5 a 6
ta zatez se snizi i globalne, uz jen diky tomuze elektricky pohon je efektivnejsi nez spalovaci/zazehove motory a druhak diky tomu ze vyrabet neco ve velkem je efektivnejsi a v tomto pripade i ekologictejsi nez to delat po kouskach v pripade jednotlivich aut
take stale pribiva tech ekologictejsich elektraren a to i na urovni istrovnich systemu (solar nepocitam, ten ekologicky moc neni)
Kdyby se vykopali ti ekologisti, kteří neustále bojují proti jaderným elektrárnám a cpou nám větrníky a solární pole, hned by zátěž mohla klesat i v globálním měřítku. Ovšem dokud z toho bude výborný obchod, nestane se to.
Lithia sice není mnoho, ale má jednu zásadní výhodu: Lithiové baterie a akumulátory jsou velmi dobře recyklovatelné. Recyklací (probíhá chemickou cestou) lze získat zpět téměř všechno lithium použité k výrobě baterií. Takže víceméně nefunkční akumulátor rozložíš a vyrobíš z něj nový.
Proč nevybrali Fiata? Například Smart ED nepotřebuje výměnu oleje ani filtrů, a elektromotoru nevadí plná zátěž zastudena (elektromotor nezná pojem "provozní teplota," akorát se nesmí přehřát). Spalovací motory v záchranářských autech obecně dost trpí, protože prakticky hned po startu jedou naplno.
Podle mě to je výrobný nápad/nákup. Smart poletí k zásahu, všude se protáhne a ujede po praze a okolí max 30km. Vrátí se do garáže, píchne do zásuvky a čeká na další výjezd. Jestli jich budou mít několik, nemůže se stát, že by byly bez šťávy. :yes:
Ano! 1milionu lidí se bude v Praze dýchat lépe díky 25-ti smartům! Že se někde v Bolivii zlikviduje několik hektarů krajiny, to nevadí, ale hlavní je, že jim se bude dýchat o 0,000000000065% lépe :P Kdyby radši táhli vyčistit les od odpadků.
Ať žijou V12!
Dovedete si představit jak vám na dveře buší chlapi od záchranky s prodlužovačkou "honem, honem, umírá nám pacient!!"
Elektromobil ujede 60-160km (nevím jak smart) ve městě ale mnohem míň. Myslím že záchranka potřebuje poněkud spolehlivější dopravní prostředek :no:
Praha je sice poněkud pozadu v integrovaném záchraném systému, ale do teď jsem si myslel, že určité stanice obsluhují danou oblast dle rychlosti zásahu. Ale co já vím jak to funguje v pepíkově >:D
Vzhledem k tomu, že v ČR musí být garantovaná dojezdnost 15 minut a i při rychlosti 120 km/h (což je naprosto šílená představa) je vzdálenost 30 km, což elektromobil dojede. Je to menší auto, které se lépe proplete cestou.
Za další, cílem první pomoci dnes již není co nejrychleji narvat pacienta do sanitkya hnát s ním do nemocnice. Prvně je nutno stabilizovat, zajistit periférní žílu, v horším přépadě resuscitovat. Kardiostimulator má svou vlastní baterii, nepotřebuje zásuvku. Takže pokud je tam lékař s nutným vybavením dříve, což se do smarta ta brašna vleze, případně dvě, tak to dává smysl.