Po koľkých rokoch sľubov a živorenia? Viz. Lancia, Alfa...
Ja mu neprajem zlé, ale mal by sa držať trochu pri zemi, do životaschopnosti a´la Volkswagen mu ešte hodne chýba.
aha, takže jenom plácáš, OK ;-)
Fiat Group určitě ještě dlouho nebude tak silná jako VW, ale to opravdu neznamená, že by si Fiat nemohl koupit nějakou jinou firmu..... Když na to má na účtě peníze, tak si s nima může dělat co chce, že....
Fiat dokázal zkazit pověst dvou značek.... Alfy a Lancie. Ok, možná je v plusu, ale potenciál těch dvou značek dokázal neskutečně zahodit... i o tom je hospodaření, víme? Lancie je lokální italský prodejce, Alfa je vzpomínkou na kdysi hravá auta, která byla radost řídit.
ty vieš porovnať či súčastné Alfy nie je radost riadiť?? kolko si vlastnil starých a nových álf okrem toho paškvilu na profilovej fotke..samé bla bla bla..ako vždy
Když i v recenzi na QV píšou, že golfovatí, tak na tom asi něco bude... ale nějak jsi se zapomněl zmínit i o druhé části mého příspěvku. Tak mi pověz jak Alfa s Lancii pod Fiatem kvetou....
jasné, že "pláca" aj ja som bol prekvapený, ked som si čítal ekonomické mvýsledky Fiatu za rok 2010..zisk všetkých divízii...neviem odkial berie to živorenie? Zdá sa, že ten článok ani nečítal..veľa diskutujúcim stačí nadpis a hneď vedia zaujať "fundované" stanovisko.. na jednej strane kritika, že Fiat v kríze nechrlí jeden model za druhým a potom múdre rady, že nech sa drží pri zemi..hmm Marchione by si mal prečítať tu niektoré príspevky a určite by tu našiel zopár vhodných kandidátiov na poradcov či členov predstavenstve..:-))
Barik se přese všechno chová asi 10x míň hystericky než ty.... Lanciisto.... 8-s
Co si tak letmo vybavím, tak Fiat za tu dobu, co pod něj Chrysler spadá, neudělal té automobilce nic zlého. Nenutí jí Twin-air do limuzín ani jí nezavírá fabriky.... Naopak ta spolupráce se ZATÍM vyvíjí tak, že jak Fiat, tak Chrysler na tom můžou vydělat....
Peníze na to maj, otázkou je zda to udělaj. V USA se o tom hodně spekuluje.
Naopak mam radost z navýšení delarů a míst v jižní americe, kde se budou Chryslery, Dodge, Jeepy a RAMY prodávat. To je pozitivní.
Malé auto na platformě Fiatu mi taky nevadí, je potřebné a Chrysler umí jen větší platformy, Fiat naopak umí malé.
Takže s tím problém nemam.
No a že tam bude mít Fiat majoritní podíl, pokud koupí?
Co nadělám no, skákat 3 metry radostí nebudu.
Jediný čím mě totálně naštvali je zrušení oficiálních prodejů v EU.
Uvidíme jaké budou další kroky.
Zatím mě naštvalo pouze toto.
Hlavně je taky potřeba počkat na odnocení, až vyjedou nové velké modely Chrysleru/Dodge/Alfy/Lancie vzešlé už ze spolupráce. To teprve napoví možnosti do budoucna. Současné přelepování značek na kapotě je přechodné období. Celkově mi ale spojení Fiatu a Chrysleru přijde jako smysluplnější než spolupráce s MB. V případě Fiatu se totiž můžou oba koncerny lépe doplňovat.
A co nástupci 200 a 300? Ty už snad budou produktem spolupráce, nebo ne? Nová platforma nástupce 159, která bude vycházet z Giulietty, má být snad společná pro celý koncern.
jo jo, platforma Giulietty se bude rozšiřovat a natahovat pro nějaká střední SUV, crossovery, Giulii apod. V nové fabrice v Srbsku se bude dělat střední MPV, které by se asi mělo dostat i do USA....
Takže ta spolupráce už nabývá velmi konkrétních podob....
O nástupcích 300 se asi zatím moc neví, tam je času relativně dost....
Pro nástupce 300/Chargeru/Challengeru se musí vyvinout nová platforma, neb to od Mercedesu nejde používat věčně a Fiat žádnou nemá, když nedělá žádný velký auto s RWD.
Nástupce 300C přijde na řadu tak 2016-2017 - nejdřív. Dřív rozhodně ne.
Voyager je jeasný, ono 26 let zkušeností s výrobou MPV a jasná pozice na světovým trhu za tu dobu, to je bez debaty.
A 200C/Avenger nvý generace asi budou mít společnou paltformu s Alfou.
Naopak SUV od Maserratii, Alfy budou mít platformu Jeepu, a uvažované kupé Alfa platformu z Challengeru.
Pikapy a jeepy jdou bokem, dodávky maj bej fiatácký, stejně jako malý modely.
Tam je to jasný.
Viper bude společnej vývoj co se týče podvozku, zbytek maj dělat sami amíci.
Žádnou? O jedný bych věděl... ale tu chce Fiat nechat asi jen jednomu "čtyřdvéřovýmu" sedanu. Přitom by byla ideální i pro velkou Lancii, Alfu Romeo a příp. Chrysler/Dodge. Navíc by ten povozek nebyl ani tak drahej... dneska ho vyráběj pro nějaký 3tis. aut ročně, ale kdyby ho dělali třeba pro 250tis. aut ročně (pokud by ho dostal Chrysler, Dodge, Lancia i Alfa), tak by ty náklady museli být mnohem mnohem nižší. A myslim, že by většina lidí měla v autě radši italskej podvozek z trojzubce, než americkej z 300C.
Ne, podvozek z Maserrati to bude mít těžko, proto sem ho taktně vynechal.
Rozdíl v pořizovačce Dodge, Chrysleru i Lancie je trošku mimo v porovnání s Masserati.
To je jako kdyby u GreatWallu začli přemýšlet, jestli nepoužijí pro novou generaci podvozek z Cayenne :-) Asi tak reálný.
Bavíš se o platformě... To, že ta z Maserati je nepochybně drahá, je sice pravda, ale ona je drahá díky za
a) použitým materiálům
b) počtu vyrobených kusů
Bavíš se o paltformě, která má být v budoucnu základem pro menší maserati a pro větší auta značek Alfa Romeo, Lancia, Dodge a Chrysler. Tedy ne o žádných levných autech. Není tajemstvím, že Fiat tu menší platformu má, jen ji v jisté fázy zavrhl díky příliš vysokým nákladům, jenže to bylo v době, kdy by na ni v podstatě vyjela jen následovnice 166. V momentě, kdy produkci ze 4násobíš, jsou finanční propočty někde jinde (vč. US trhu, kde se Maserati hodně daří a i menší Maserati by tam bylo nepochybně úspěšné). A není tedy nereálné, že by nová platforma pro auta vyšší třídy byla právě od Maserati... Myslím, že to je věc, kterou si můžeme všichni fanoušci těchto značek přát a věc, která by tato auta OKAMŽITĚ katapultovala do prémiového segmentu. :yes:
MEZI nama... V podstatě NEVIDÍM jiné smyslupné řešení, v opačném případě, by se tyto značky plácaly stále někde na úrovni korejců japonců a jiných značek a na Německou prémii by tak definitivně ztratily.
No já vidím řešení v tom, vytáhnou z kešeně 20-40 milionů USD a sednout si do vývojovýho centra a začít makat na novým podovozkový platformě pro RWD. V USA je každýmu putna, že čeho to má podvozek, tam řeší jiný věci.
Když má fiat ty volný finanční prostredky :-)
Pak vidím vytáhnout dalších 40-100 milionů usd a udělat něco se zančkou RAM - když už jí tak "chytře založili a prodávaj pod ní jednu řadu pikapů aktuálně, což je takovej - promin wolffe - výsměch a silně tragickej;
pak vytáhnout dalších 500 milionů USD a udělat něěco se servisem, dealery atd v asii, austrálii, JAR, a jižní americe.
Pokud na to FIAT ale nemá, tak se to halt bude plácat dál.
Když si ukrojíš kus koláče, musíš mít děngy a plán, co s ním.
Bez děngů a plánů jde jen kecat co by kdyby přišly ryby :-)
Prodeje a čas mezitím utíkaj a konkurence se směje.
jestli se auta Chrysleru začnou prodávat v jižní americe, tak ti to tu ztracenou Evropu vynahradí několikanásobně.... Fiat je tam jeden z nej hráčů, takže distribuční a servisní síť tam bude připravená a přecejen - různé pick-upy a SUV se tam určitě budou prodávat líp než v Evropě, kde prostě ty americké (a v jistých segmentech ani italské) auta nemají ten potřebný zvuk....
Myslím, že ZATÍM to vypadá opravdu dobře a nevzpomínám si (čímž netvrdím, že se to nestalo), že by někdy nějaká automobilka schlamstla jinou tak elegantně, že jí zachová identitu, pomůže jí ze srabu a ještě jí otevře trhy jinde....
Jinak Fiat už teď tak jako tak má v Chrysleru rozhodovací práva, takže by to tím zvýšením podílu defacto jen majetkově potvrdil (soudím z toho, co jsem četl, netvrdím, že to musí být na 100% pravda.... řeším přecejen víc auta než strukturu vlastnictví....)
Neon byl úspěšný ve Venezuele třeba - dnes se tam prodávaj jen Sebringy, další chryslery se prodávaj ale i v Argentině, Brazílii, Chile .....
Takže ve velkých zemích zastoupen je, jde spíš o navýšení modelů a halvně dealerů a servisů, spíš než o tom, že by tam ty značky nebyly zastoupeny vůbec a nikdo je neznal.
Chtělo by to ještě zastoupení v Asii, zatím se snad prodávali jen v číně ale tam to snad padlo, ale četl sem o plánech fiatu, že by chtěl chrysler a jeho výrobky přinést na asijský trh.
Tam to má velký pontenciál, ostatně jak čínani dobře přijali americkej Buick i Cadillac.
Ve Vietnamu by taky mohli mít úspěch, stejně jako v Indii či malajsii
Nehrozí - šedej dovoz vyjde na 1,1 míče, zatímco Lancii koštuju tak na 1,4. Za jiný znáčky trochu mooc drahý.
A šedej dovoz se rozvine ještě mnoohem víc, už ted co tu jezdí modelů Town and Country a dodge Caravan všech generací, včetně té do roku 2010.
Hádej odkud přišly :-)
To samý i všechny challengery, chargery pár 300C, řada jeepů - vše imported from canada popř. usa :-)
Se zrušením značek to stoupne, bohužel samozřejmě všem zájemcům o Lancii budeme servírovat za kolik se dá pořídit originál.
Sháníme i kontakty v usa atd.
Takže neboj, Chrysler a Dodge tu sice ofiko končí, ale o to větší prostor pro nás na neofiko aktivity.
A do takovýho německa a švýcarska se taky vždycky šedým dovozem dostalo mraky aut, a sou i další země.
Nemyslíte že by se tady u nás díky Fiatu otevřel trh i pro americké vozy? Myslím tím z koncernu Chrysler. Né že by se u nás neprodávaly, ale to je jen zlomek co automobilky produkují. Zatím jsme závislý jenom na "externích" importérech.
Budeš i dál.
Nehrozí že by se tu objevily RAMky, Durango, Charger.....
Počítá se pouze s 200C;300C a Voyageru jako Lancia a Journey jako Freemont, možná něco vznikne na bázi Challnegeru.
+ samo Jeep tu oficiálně zůstává zastoupen.
Jo a má být nová "Cuda" - soudím že bude asi pod značkou Chrysler.