Testy
"Po uzamčení vozu tlačítkem na DO nelze odemknout bezklíčově"
Chcel by som len povedať redakcii že po uzamknutí auta s kartou(tlačítkom) sa aktivuje manuálny režim, čiže sa auto potom bezklúčovo nedá odomknúť. Ja osobne to ako mínus neberiem, je to podla mňa skôr dobrá funkcia vhodná pre "bojkov" ktorí chcú mať istotu že sa auto zamklo a tak zamknú tlačítkom a potom skontrolujú dvere bez toho aby sa auto bezklúčovo odomklo. Inak podarený test aj auto 😉
Chcel by som len povedať redakcii že po uzamknutí auta s kartou(tlačítkom) sa aktivuje manuálny režim, čiže sa auto potom bezklúčovo nedá odomknúť. Ja osobne to ako mínus neberiem, je to podla mňa skôr dobrá funkcia vhodná pre "bojkov" ktorí chcú mať istotu že sa auto zamklo a tak zamknú tlačítkom a potom skontrolujú dvere bez toho aby sa auto bezklúčovo odomklo. Inak podarený test aj auto 😉
Nejak som to nehladal ale predpokladam, ze tu uz nie je tlacitko na klucke ktorym sa "bezklucovo" zamyka, ale auto zamkne samo po odideni od vozidla.
Ak je to ozaj tak, ze po manualnom zamknuti dialkovym ovladacom sa potom nasledne auto samo neodomyka chytenim za klucku, tak podla mna je to celkom minus. Clovek aby si pamatal, ci nechal auto zamknut samo, alebo zamkol dialkovym. Pricom ono chytenie za klucku a nasledne odomknutie je najlepsia featura, ktora sa, podla mna, s tym spaja.
Pre tych "bojkov", ako ty pises, je aj u Meganu funkcia, ze po zamknuti (kluckou alebo dialkovym) ma clovek 2 alebo 3 sekundy na fyzicke vyskusanie zamknutia, kedy sa auto samo neodomkne. Opat neviem ci to tak je aj u Laguny, ale predpokladal by som to. Potom to kritizovane neodomykanie za klucku akosi nema vyznam.
A mozno som mimo, tak ma uvedte na pravu mieru 😄
Ak je to ozaj tak, ze po manualnom zamknuti dialkovym ovladacom sa potom nasledne auto samo neodomyka chytenim za klucku, tak podla mna je to celkom minus. Clovek aby si pamatal, ci nechal auto zamknut samo, alebo zamkol dialkovym. Pricom ono chytenie za klucku a nasledne odomknutie je najlepsia featura, ktora sa, podla mna, s tym spaja.
Pre tych "bojkov", ako ty pises, je aj u Meganu funkcia, ze po zamknuti (kluckou alebo dialkovym) ma clovek 2 alebo 3 sekundy na fyzicke vyskusanie zamknutia, kedy sa auto samo neodomkne. Opat neviem ci to tak je aj u Laguny, ale predpokladal by som to. Potom to kritizovane neodomykanie za klucku akosi nema vyznam.
A mozno som mimo, tak ma uvedte na pravu mieru 😄
Já bych to viděl podobně.
Ty máš právě Lagunu II s keyless, takže ten systém chápeš. V prvních Lagunách s kartou a keyless byly tlačítka😒br /> zamknout
odemknout
Auto.
Na Laguně III tlačítko AUTO není, místo něj je tam funkce pro zapnutí světel, čili v řeči VW Coming home. Proto je systém stále nastavený tak, že když manuálně zamkneš kartou, tak není aktivovaný systém na Auto, který se teď v Laguně III aktivuje sám když od auta s vypnutým motorem odejdeš s kartou od auta pryč.
Takže jo, když tomu nevěříš, tak to odemykáš a zamykáš manuálně.
Ty máš právě Lagunu II s keyless, takže ten systém chápeš. V prvních Lagunách s kartou a keyless byly tlačítka😒br /> zamknout
odemknout
Auto.
Na Laguně III tlačítko AUTO není, místo něj je tam funkce pro zapnutí světel, čili v řeči VW Coming home. Proto je systém stále nastavený tak, že když manuálně zamkneš kartou, tak není aktivovaný systém na Auto, který se teď v Laguně III aktivuje sám když od auta s vypnutým motorem odejdeš s kartou od auta pryč.
Takže jo, když tomu nevěříš, tak to odemykáš a zamykáš manuálně.
ale preco ked zamknem manualne (lebo tomu neverim), by som to nemohol otvorit bez pouzitia dialkoveho ovladania?
Myslím, že jsem to dost dobře vysvětlil tím tlačítkem AUTO. Prostě to nejde. Samozřejmě, je to v nás, prostě věř autu, že se zamklo, to je pro člověka s obsedantně-kompulzivní poruchou, což je vlastně téměř každý trochu starostlivý majitel auta, docela problém. Ale stejný problém někteří měli s centrálem a chodili kolem auta a kontrolovali, jestli je zamknuto.
Lebo je to tak a hotovo. Auto má 2 módy zamykania😒br />
- automatický
- klasický
Prepnúť z jedného do druhého sa môžeš jedine po naštartovaní.
Auto môžeš zamknúť tlačítkom na vodičových dverách v bezkľúčovom režime pričom má identickú funkciu ako tlačítko na karte s tým, že ostane v bezkľúčovom režime. Čiže ak ho stlačíš 2x tak sa ti zatvoria aj okná ak boli otvorené. Plus máš oné 3 sec. pokiaľ sa neotvorí.
Neviem ako by sa riešila situácia keď stojíš pri aute a chceš ho zavrieť aby sa tam nikto nedostal? Proste keď to zatvoríš tlačítkom tak je zavreté a hotovo. Otvoríš to tlačítkom. Veľmi logická vec. Taktiež opačne. Chceš otvoriť auto a chceš aby ostalo otvorené aj keď si s kartou ďaleko ...
Toto je naprosto správne správanie sa keyless. Práveže by som to dal do plusu, lebo bezkľúčové ovládanie je naozaj bezkľúčové a beztlačítkové, nemusíš ako v iných podobných systémoch stláčať tlačítka na zamknutie a otvorenie ...
Neviem že by to mal takto ešte niekto vyriešené.
- klasický
Prepnúť z jedného do druhého sa môžeš jedine po naštartovaní.
Auto môžeš zamknúť tlačítkom na vodičových dverách v bezkľúčovom režime pričom má identickú funkciu ako tlačítko na karte s tým, že ostane v bezkľúčovom režime. Čiže ak ho stlačíš 2x tak sa ti zatvoria aj okná ak boli otvorené. Plus máš oné 3 sec. pokiaľ sa neotvorí.
Neviem ako by sa riešila situácia keď stojíš pri aute a chceš ho zavrieť aby sa tam nikto nedostal? Proste keď to zatvoríš tlačítkom tak je zavreté a hotovo. Otvoríš to tlačítkom. Veľmi logická vec. Taktiež opačne. Chceš otvoriť auto a chceš aby ostalo otvorené aj keď si s kartou ďaleko ...
Toto je naprosto správne správanie sa keyless. Práveže by som to dal do plusu, lebo bezkľúčové ovládanie je naozaj bezkľúčové a beztlačítkové, nemusíš ako v iných podobných systémoch stláčať tlačítka na zamknutie a otvorenie ...
Neviem že by to mal takto ešte niekto vyriešené.
v poriadku...ja som zvyknuty na meganovsky system, kde manualny rezim v podstate neexistuje...dobra poznamka je ale to, ze stojim s kartou pri aute ale nechcem aby sa donho dalo dostat
Ano, tlačítko na dveřích řidiče je. Kdyby nesloužilo jen k uzamčení, ale i odemknutí auta, měl bych podstatně méně důvodů řadit hands-free kartu do mínusů.
Ale přece pro mne je důležitější pocit, že jsem zamknul, ne že mačkám tlačítko k odemčení. K odemčení je tam senzor.
Teď jsem se do toho sám zamotal. Po stisknutí tlačítka vlastně pořád hands-free funguje. Zmatek je s tím používáním tlačítek na kartě, vidím to stejně jako Puko o několik příspěvků výš.
Určitě se na to dá zvyknout - ale člověk si dokáže zvyknout na cokoli. I na Blue&me hovořící jenom italsky nebo na parkovací senzory ve Fabii, které hlásí dotyk překážky už 30 cm předem...
Určitě se na to dá zvyknout - ale člověk si dokáže zvyknout na cokoli. I na Blue&me hovořící jenom italsky nebo na parkovací senzory ve Fabii, které hlásí dotyk překážky už 30 cm předem...
nie je to nič komplikované ako som vysvetľoval vyššie. A ako správne píšete po zamknutí auta tlačítkom na vodičových dverách naďalej je možné auto otvoriť vložením ruky medzi kľučku (bez použitia akéhokoľvek tlačítka). Preto tam je onen interval 3sec. pokiaľ sa auto neotvorí keď niekto chce skontrolovať zamknutie.
Jednoducho tlačítka diaľkového ovládača sa nepoužívajú a keď tak na tie situácie čo som popísal. Naozaj by som handsfree nedal do mínusu ale do plusu 😄 Netreba si na nič zvykať jedine na to, že ju netreba naozaj nikdy použiť 😄
Plus sa to nikde nepíše, auto ukladá niektoré nastavenia do karty (nastavenie spätných zrkadiel, klimatizácie) a ak s autom jazdia viacerí je to geniálna vec.
Jednoducho tlačítka diaľkového ovládača sa nepoužívajú a keď tak na tie situácie čo som popísal. Naozaj by som handsfree nedal do mínusu ale do plusu 😄 Netreba si na nič zvykať jedine na to, že ju netreba naozaj nikdy použiť 😄
Plus sa to nikde nepíše, auto ukladá niektoré nastavenia do karty (nastavenie spätných zrkadiel, klimatizácie) a ak s autom jazdia viacerí je to geniálna vec.
Velmi kvalitně vystavěné věty :yes😒br />
Zajímalo by mě, jestli je tu někdo, kdo upravenou příď chápe jeko odraz francouzského smyslu pro detail, harmonii a krásu. Osobně je pro mne příď nepřijatelná absolutně. A komplexně vzato, umí někdo popsat to, jakou informaci vtělil renault do designu laguny?
Velmi silně registruji testovou zmíňku o reakci zadních kol na silničního superlosa. Co se týká toho proplétání v městských uličkách, pak by stálo za úvahu, jak je na tom dosavadní (jednovolantová) zkušenost. Přece máme každý ve svém voku takřka na centimetry vžitou zkušenost, jak se v těch uličkách motat, pak ovšem verze dvojího volantu musí šoféra spíše nenadále překvapovat, než mu jízdu ulehčovat, ne?
Zajímalo by mě, jestli je tu někdo, kdo upravenou příď chápe jeko odraz francouzského smyslu pro detail, harmonii a krásu. Osobně je pro mne příď nepřijatelná absolutně. A komplexně vzato, umí někdo popsat to, jakou informaci vtělil renault do designu laguny?
Velmi silně registruji testovou zmíňku o reakci zadních kol na silničního superlosa. Co se týká toho proplétání v městských uličkách, pak by stálo za úvahu, jak je na tom dosavadní (jednovolantová) zkušenost. Přece máme každý ve svém voku takřka na centimetry vžitou zkušenost, jak se v těch uličkách motat, pak ovšem verze dvojího volantu musí šoféra spíše nenadále překvapovat, než mu jízdu ulehčovat, ne?
Příď musíš brát jako fakt. Tak to je, nic víc za tím nehledat. Nelíbí se? Jdi o dům dál.
Řiditelná zadní náprava je o zvyku, prvních pár kilometrů moc nevíš. Ujedeš nějakou tu stovku a už jen přemýšlíš nad tím, proč to tak nedělají všichni. A jízdu po centru Prahy to usnadňuje nevídaně.
Řiditelná zadní náprava je o zvyku, prvních pár kilometrů moc nevíš. Ujedeš nějakou tu stovku a už jen přemýšlíš nad tím, proč to tak nedělají všichni. A jízdu po centru Prahy to usnadňuje nevídaně.
Toho losa jsi špatně pochopil... losí test Laguně samozřejmě problémy nedělá. Pokud tomu rozumím, jde tady o co nejrychlejší trhnutí volantem tam a zpět.
ne
snad by nas "precizny" test o tom informoval, ak by to tak bolo, no nie? ked uz si mu dal taky privlastok...taktiez ziadny z inych testov co som cital/videl, nemal ziadne podobne vyhrady.
Tu zminku o reakcii zadnych kol v losom teste teda dufam vnimas kladne 😉 nakoniec kladne bola hodnotena aj testerom...tak nejak z tvojej vety citim dvojznacnost
snad by nas "precizny" test o tom informoval, ak by to tak bolo, no nie? ked uz si mu dal taky privlastok...taktiez ziadny z inych testov co som cital/videl, nemal ziadne podobne vyhrady.
Tu zminku o reakcii zadnych kol v losom teste teda dufam vnimas kladne 😉 nakoniec kladne bola hodnotena aj testerom...tak nejak z tvojej vety citim dvojznacnost
Jel jsem s Lagunou se systémem 4Control (bylo to kupé, ale systém je stejný) jen krátce, ale žádnou potřebu zvykání si nebo "překalibrování" odhadu jsem nepociťoval. Právě naopak - parkování je doslova hračka a zábava, Laguna má poloměr otáčení jako Twingo !! A v rychlých zatáčkách je to přesně tak, jak se píše v testu - auto je nádherně stabilní a ani stopa po nedotáčivosti. Prostě kam natočíš volant, tam jede, a to i v opravdu dost vysoké rychlosti.
Nová příď je podle mého mnohem povedenější než stará, jako kombi Grantour řadím Lagunu po FL mezi nejhezčí auta dané třídy.
Čili Renaultu patří jednoznačně :yes: :yes: :yes:
Nová příď je podle mého mnohem povedenější než stará, jako kombi Grantour řadím Lagunu po FL mezi nejhezčí auta dané třídy.
Čili Renaultu patří jednoznačně :yes: :yes: :yes:
Přesně stejné pocity jsem měl já. Jsem docela klidný řidič, spíše dávám přednost pohodlí a po pár km jsem s Lagunou až nevědomky dosahoval takové rychlosti v zatáčkách až jsem se divil. Žádné zvykání či vyjíždění zádě není potřebné ke zvykání, ono to taky není tolik, jak si GTI představuje, což odkoukal z autobusu, kterým jezdí do práse >😒]
Asi zalezi na nature ridice.
Me docela trvalo (200-300 km), nez jsem si na to pririzovani uplne zvykl. Hlavne tedy kvuli nekomunikativnimu rizeni, ale presne jak pises, to k stredni tride proste patri.
Me docela trvalo (200-300 km), nez jsem si na to pririzovani uplne zvykl. Hlavne tedy kvuli nekomunikativnimu rizeni, ale presne jak pises, to k stredni tride proste patri.
Samozřejmě, je to o té nátuře. Pravdou je, že jsem těch km neudělal 300, třeba bych přišel na nějaké chyby. Byla to kombinace díravých zatáček, krátkého dálničního sprintu a pak jen kousek po městě a parkování. Co mi dělalo potíž byla ta spojka, ale to je o zvyku, ne ani lehkým chodem, ale v mém autě zabírá zcela jinak a lehký chod bych v popojíždění v zácpě jen uvítal, přecejen to není ultimativní sportovní náčiní. Pak ještě to rádio a jinak z místa řidiče nic, co by mě od koupě odradilo, vzadu místa méně, ale to není můj problém >😁 Dal bych ale přednest Grandtouru
Ta spojka je typicka Renaulti, pri "sportovni jizde" nadavas, ve meste je to radost.
V Grandtouru je to pohodicka, jen si spolujezdci stezuji na malo mista pod sedadlem. Ale me to nijak netrapi, vpredu je to OK. >😒]
V Grandtouru je to pohodicka, jen si spolujezdci stezuji na malo mista pod sedadlem. Ale me to nijak netrapi, vpredu je to OK. >😒]
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Treba ji muzes odpustit, ze ma z konkurentu nejlepsi interier, ze nejlip jede nebo ze ma skvelou naftu. 😄
Jasne, prostor pro kritiku tu je (pedaly a misto vzadu), jinak nevim, co bys chtel odpoustet.
Jasne, prostor pro kritiku tu je (pedaly a misto vzadu), jinak nevim, co bys chtel odpoustet.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Řízení Mondea není vše, a ten Fordí dogmat je už taky ohraná píseň.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nějaký ten Ford jsem už řídil, ale že bych si z toho ucvrknul, to rozhodně ne.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jo, pokud srovnas nejlepsi verze, bude lepsi Superb. Kdyz srovnas kterekoli jine, bude mit navrch Laguna. Stejne je to s jizdou, GT je vyborna (nemyslim rizeni, mam na mysli skutecne chovani a cas na stopkach).
A ten litr navic oproti 2.0TDI za to stoji. 😄
No jo, v designu je holt co odpoustet. ;-\
A ten litr navic oproti 2.0TDI za to stoji. 😄
No jo, v designu je holt co odpoustet. ;-\
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Zkus, pak suď.
Vzhledem k tomu, že tu chybí zdrcující příspěvek od GURU, asi na tom podvozku něco bude, ne? 😄
Vzhledem k tomu, že tu chybí zdrcující příspěvek od GURU, asi na tom podvozku něco bude, ne? 😄
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Myslim že Renault a jejich skvělé dieslové motory jsou tragédie. Životnost tohoto mototru nelze odhnadnout po 120 tis. km (8 let) jsem musel řešit 2x čerpadlo, 1 turbo, vstřiky, problémy s řídící jednotkou, motor klepal. Ano byla to 1,9 dci. Ale díky, jedno dci mi stačilo a ty peníze co jsem dal za nové + opravy mi to nevrátilo. Měl jsem již pár dieselů viz. HDI, TDI, CDI, TD. Většinou ty motory byli bezproblémové, CDI sice mělo občas své mouchy, ale na Renault dci to nikdy nemělo.
Nepausalizuj na zaklade spatnych zkusenosti s jednim motorem (navic zcela odlisnym).
Ja jsem si s vrazednou kombinaci 2.0TDI PD DSG uzil svoje a stejne jsem manzelce koupil naftovyho Golfa. A svete div se, jezdi bez problemu.
Ja jsem si s vrazednou kombinaci 2.0TDI PD DSG uzil svoje a stejne jsem manzelce koupil naftovyho Golfa. A svete div se, jezdi bez problemu.
Bez urážky, ale to je opravdu celkem s podivem. 2.0 TDI PD + DSG je extrémně riziková kombinace...
Taky ze jo >😁
Neni nad to zustat na krizovatce se zaseklym neutralem a mohutne hulicim motorem. A to to melo DPF. Ale tak byl to sluzebak a prede mnou ho mel kdovikdo. A navic uz mel nalitano skoro 120 tisic. >😒]
Ale tak manzelcin 1.6TDI je dobrej motor a nova DSG je vylozene skvela. Zatim jsme za trictvrte roku byli trikrat v servisu, dvakrat s blbosti (rachtani ve dverich) a jednou se zblaznenou prevodovkou, jinak naprosta spokojenost i pri zneuzivani.
Neni nad to zustat na krizovatce se zaseklym neutralem a mohutne hulicim motorem. A to to melo DPF. Ale tak byl to sluzebak a prede mnou ho mel kdovikdo. A navic uz mel nalitano skoro 120 tisic. >😒]
Ale tak manzelcin 1.6TDI je dobrej motor a nova DSG je vylozene skvela. Zatim jsme za trictvrte roku byli trikrat v servisu, dvakrat s blbosti (rachtani ve dverich) a jednou se zblaznenou prevodovkou, jinak naprosta spokojenost i pri zneuzivani.
Moje skusenosti su opacne. Moje obe 1.5dci funguju skvele. Je to o dvoch veciach - liat dobry olej /do Dci len Elf!/ a skratit vymenu oleja na 15tis. km. Obzvlast plati pre 1.9Dci ktory ma na svoj objem maly olejovy filter.
Světe, div se. Ono to začalo vypadat jako auto! Za tu cenu bych to bral hned, i když má p*ču na kapotě >😁 >😁
Laguna po faceliftu mě osobně oslovuje víc a víc,pěkný kus auta-hlavně v kombíku :yes:
Se všemi negativy se dá souhlasit (snad kromě špatného ovládání rádia), navíc jsou nečekaně zdůrazněna pozitiva.
Ke spotřebě bych dodal, že je nutno počkat cca 20 tisíc km, pak si o litr - litr a půl sedne. Zpočátku kolegovi s GT brala 8-9, teď má průměr něco přes 6.
Hlavním pozitivem pro spotřebitele je, že na trhu existuje auto, které v podstatných jednotlivostech překonává konkurenci, v detailech nezaostává a přesto stojí pár korun.
já mám 181cm a za sebe se posadím pohodlně, rezervu nad hlavou mám taky, sice nijak extra velkou ale žádná tragédie to není.
ad spotřeba - jednak jak píše Cara Binieri že by si měla sednout, jednak je to nejvíce vyladěná verze 2.0dCI, takže 7-8 litrů mi příjde naprosto adekvátní. 96kW verze na tom bude možná o litr líp, ale zase těch 50k rozdíl bude sakra cítit.
osobně mám z testu trošku smíšené pocity - podobně jako nedávno u Astry se nedostatky rozpitvávají docela detailně, zatímco silné stránky se jen letmo přeběhnou (teda snad kromě 4Control). Co takhle odhlučnění, pohodlí a pod.?
"Jinak není usazení řidiče a předního spolujezdce, kteří jsou při volbě paketu Sport hýčkáni pohodlnými sedadly s náznakem bočního vedení, co vytknout..."
Nevím, jak ještě víc bych mohl tyto aspekty pochválit.
Negativní ohlasy na prostor a uspořádání interiéru kolem zadních pasažérů se objevily i od čtenářů v diskusi k článku, který předcházel testu. Dle mého názoru zadní sedadla v autě střední třídy nejsou "jen pro děti" a mělo by se na nich dát komfortně cestovat. Takovému požadavku Renault zatím dokáže vyhovět jen obtížně - až do příchodu Latitude, která výrazně zlepšuje komfort sezení v zadní řadě a na výšku nabídne nad sedadlem o výrazných 5 cm víc.
Zadní sedačky - můj názor je v tomto podobný jako má Pogo. "Přerůstání" aktuální střední třídy mi ne úplně voní. Laguna 3 zůstala v tomto směru při zemi a nabízí +/- standardní prostor, který člověk u střední třídy ještě v minulé generaci očekával a akceptoval. Ano, můžeme diskutovat jestli je to správné nebo ne. Chápu snahu konkurence pokrýt jedním modelem dva segmenty, a naopak si nejsem jist jestli se povede udržet Renaultu klasické dělení Laguna/Latitude... Uvidíme.
Osobně mi prostor při mých rozměrech postačoval. Níže položené sedáky jsou problém to uznávám, ale třeba v Meganu 2 sedan jsem takto absolvoval nejednu dlouhou cestu a nikdy jsem nepociťoval nepohodlí.
Ještě snad dotaz k řazení - můžete pár slov k rozložení rychlostí, přesnosti, tuhosti spojky a pod. Nevím, jestli jsem to přehlédl, ale v testu jsem k tomu nic nenašel. Dík
:yes:
Co se týká řazení, je vcelku přesné. Osa kulisy je mírně posunutá k řidiči, což v kontinentální Evropě není určitě na škodu. Hlavním problémem je tužší chod páky v kulise, který znemožňuje rychlou změnu převodů. Lagunu jsem přebíral po návratu z mezinárodní prezentace VW Jetty (ano technicky vzato patří o segment níž), takže jsem si mohl okamžitě srovnat, jaká je precizní kulisa s rychlým pohybem páky a kulisa, která má dráhy vymezené podobně přesně, ale řazení v ní není tak rychlé a snadné.
tiez si myslim ze 99% ludi nestrieda auta kazdy den a nema problem si zvyknut na ovladanie radia pod volantom, podla mna ovladanie v Renaulte je ergonomicky jedno z najlepsich (a station list je jedna z naj funcii co sa na Renault radiach vyskytuje). Z mojho pohladu su tlacitka na volante dobre iba pre cloveka co sa nevyzna a moze si precitat na tlacitku popisku. Z hladiska ergonomie su uplne nanic, skuste nikedy stlacit pozadovane tlacitko ked volant nie je vo svojej defaultnej polohe. A to hovorim ako clovek co ma poslednych 50.000 sukromnych km najazdenych na aute s tlacitkami na volante...
Neviem si predstaviť koľko tlačítok a aký chaos by musel byť na volante pre túto funkcionalitu ...
Pravdou je, že po presadnutí z iného auta mám chvíľu nutkanie stláčať tlačítka na volante 😄