Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo Spider 1750 TBi: Labutí píseň u protinožců

Kariéra posledního Spideru Alfy Romeo se blíží do samého závěru. Jedny z posledích kusů zamíří do Austrálie a na Nový Zéland.
Zpět na článek
4. 2. 2011 08:43
4. 2. 2011 15:08
4. 2. 2011 17:09
4. 2. 2011 18:17
4. 2. 2011 08:43
Brera spider
Vizuálně asi nejkrásnější auto posledních let.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - JGucci
4. 2. 2011 11:55
Re: Brera spider
Musim se pridat, take si myslim, ze slo o nejkrasnejsi Alfu! :yes: Jedinou chybou z meho pohledu byla platena a ne pevna skladaci strecha.
Avatar - Glaukos
4. 2. 2011 14:11
Re: Brera spider
tady je vidět, že jen krása nestačí. Spider a vlastně i Breru zabila vysoká hmotnost a motory od GM
4. 2. 2011 15:08
Re: Brera spider
Alfu vždycky zabíjely cizí součástky. Motory, převodovky GM, v minulosti zase elektronika Bosch... což je vlastně trochu postavený na hlavu.
4. 2. 2011 15:36
Re: Brera spider
Tak elektronika Bosch je pomsta nemeckeho autopriemyslu pre cely Fiat koncern. Ale stavim sa, ze vsetko to Bosch vyraba v Italii, takze chyba je len a len v italskom managemente Bosch-a.
Avatar - Krispos
4. 2. 2011 22:05
Re: Brera spider
Nekdo, kdo delal pro Bosch, tady rikal, ze Italove brali i to, co Nemci vraceli jako nepovedene dily....
Avatar - Ricardo
4. 2. 2011 16:20
Re: Brera spider
Alfu zabily motory GM? pokud vím, tak 2.2 JTS od Opelu, šestiválec od Holdenu a diesely od FPT na nějaké vážnější problémy netrpí. Naopak Breře/Spideru a 159 pomohly nepokazit si příliš reputaci. Jestli něco v minulosti bylo problémem Alfy, tak její vlastní motory - přešlechtěný Twin Spark a chronicky se seroucí (v některých generacích víc, v některých míň) V6.
Nejlepší, co Alfu mohlo potkat, jsou právě sdílené motory s patřičně financovaným vývojem, které se můžou ladit ve velkých seriích. Diesely to mají nastavené ideálně, vychytají se za krátkou dobu díky masovému nasazení ve Fiatu a Opelu, a MultiAir by díky paralelnímu použití ve Fiatu taky nemusel být pohroma.
4. 2. 2011 17:09
Re: Brera spider
GM vyrábí osobní a nákladní automobily v 35 zemích světa a zastřešuje značky jako Buick, Cadillac, Chevrolet, GM Daewoo, GMC, Holden, Hummer, Oldsmobile, Opel, Pontiac, Saturn a Vauxhall. (wikipedia.cz)

2.2JTS je jediný, jakž takž slušný motor, bohužel si rád pápne. Slabší 1.8MPI je omyl a silnější 3.2 V6 žere jak tank, navíc má trochu nemastný charakter. (proti předchozímu bussu rozhodně)
Zbývá tedy jen "fiaťácká" nafta, která je naštěstí dlouhodobě bez potíží.

TS je historie, ale jinak souhlas, tam to bylo zabité... i když si za to mohli majitelé většinou sami.

Breře/Spideru a 159 motory GM rozhodně uškodily, jelikož nenabídly ani jeden masově použitelný typ. (a to ani nemluvím o strašných převodovkách...)
Avatar - Ricardo
4. 2. 2011 17:31
Re: Brera spider
3.2 V6 JTS mně přijde úplně v pohodě. Má výkon, zvuk, točivost a do benzinové V6 to holt teče, když má jet naplno. Čtyřválcové turbo v tomto nebude o moc lepší. Tak jako tak stěžejní v této třídě je u sedanu, kombi a kupé diesel a tam se Fiat nespletl. 2.2 JTS je taková slušná motorizace pro konzervativně smýšlející, 1.8 MPI byla určitě od začátku zamýšlena hlavně pro Itálii, Nizozemí a další země, kde se za objem draze platí a rychle se moc nejezdí.
Pro Spider je V6 ideál, komu vadí, měl nakonec možnost tady toho TBI.
4. 2. 2011 18:17
Re: Brera spider
V6 má výkon jen průměrný zato spotřebu jak V8. Je na něm zkrátka poznat, že to není made in EU ;-)
TBI přišlo s křížkem po funuse. ;-\
Nemít 1.9 a 2.4 JTDM, tak by neprodali skoro nic.
Avatar - Ricardo
4. 2. 2011 18:58
Re: Brera spider
191 kW odpovídá třílitru BMW...
4. 2. 2011 19:37
Re: Brera spider
Pro Alfy mám slabost, Brera spider rozhodně patří k těm velmi povedeným (zejména design), snad kromě trošku slabší palubky. Přesto výraz "nejkrásnější" je minimálně otázka k diskuzi a každý to vidí trošku jinak.

Já však nevidím plátno za chybu, spíš naopak, zvlášť u spideru. Správný řidič cabria jezdí prostě pořád - v létě, v zimě se sundaným kloboukem a teprve když z nebe padají hov.a s hákama tak teprve natáhne střechu aby mu nenateklo do bot.

Pevná skládačka je také těžší, komplikovanější, aby se do kufru vešla tak mají tato auta moc masité pr.... tedy zádě a horní hrana čelního okna mnohdy končí skoro až nad opěrkami hlav. To přispívá k celkovým disproporcím a to nemluvím o větším omezení kapacity kufru při střeše dole. Je to jako obojživelná auta. Jak špatné auto, tak špatný člun.

Je ale také pravda, že v tom našem Džalalabádu stačí spustit auto s plátěnou střechou z očí na víc než pět minut a už nějaký hnědočech neodolá silnému pokušení podívat se kapesním nožíkem nebo břitvou dovnitř jestli nenajde, chudák, něco k snědku.

A závěrem jak říkají angličané: I kdyby byl jen jeden slunečný den v roce, stojí zato mít kabriolet.
Avatar - KANKUNEN
4. 2. 2011 14:32
Re: Brera spider
Ano, je to nádhera. Italové si to způsobili sami, prostě si naštvali zákazníky neustálými problémy předchozích modelů. Pár kilo navíc by určitě nevadilo. Kdo se dívá na váhu.