Tak elektronika Bosch je pomsta nemeckeho autopriemyslu pre cely Fiat koncern. Ale stavim sa, ze vsetko to Bosch vyraba v Italii, takze chyba je len a len v italskom managemente Bosch-a.
Alfu zabily motory GM? pokud vím, tak 2.2 JTS od Opelu, šestiválec od Holdenu a diesely od FPT na nějaké vážnější problémy netrpí. Naopak Breře/Spideru a 159 pomohly nepokazit si příliš reputaci. Jestli něco v minulosti bylo problémem Alfy, tak její vlastní motory - přešlechtěný Twin Spark a chronicky se seroucí (v některých generacích víc, v některých míň) V6.
Nejlepší, co Alfu mohlo potkat, jsou právě sdílené motory s patřičně financovaným vývojem, které se můžou ladit ve velkých seriích. Diesely to mají nastavené ideálně, vychytají se za krátkou dobu díky masovému nasazení ve Fiatu a Opelu, a MultiAir by díky paralelnímu použití ve Fiatu taky nemusel být pohroma.
GM vyrábí osobní a nákladní automobily v 35 zemích světa a zastřešuje značky jako Buick, Cadillac, Chevrolet, GM Daewoo, GMC, Holden, Hummer, Oldsmobile, Opel, Pontiac, Saturn a Vauxhall. (wikipedia.cz)
2.2JTS je jediný, jakž takž slušný motor, bohužel si rád pápne. Slabší 1.8MPI je omyl a silnější 3.2 V6 žere jak tank, navíc má trochu nemastný charakter. (proti předchozímu bussu rozhodně)
Zbývá tedy jen "fiaťácká" nafta, která je naštěstí dlouhodobě bez potíží.
TS je historie, ale jinak souhlas, tam to bylo zabité... i když si za to mohli majitelé většinou sami.
Breře/Spideru a 159 motory GM rozhodně uškodily, jelikož nenabídly ani jeden masově použitelný typ. (a to ani nemluvím o strašných převodovkách...)
3.2 V6 JTS mně přijde úplně v pohodě. Má výkon, zvuk, točivost a do benzinové V6 to holt teče, když má jet naplno. Čtyřválcové turbo v tomto nebude o moc lepší. Tak jako tak stěžejní v této třídě je u sedanu, kombi a kupé diesel a tam se Fiat nespletl. 2.2 JTS je taková slušná motorizace pro konzervativně smýšlející, 1.8 MPI byla určitě od začátku zamýšlena hlavně pro Itálii, Nizozemí a další země, kde se za objem draze platí a rychle se moc nejezdí.
Pro Spider je V6 ideál, komu vadí, měl nakonec možnost tady toho TBI.
V6 má výkon jen průměrný zato spotřebu jak V8. Je na něm zkrátka poznat, že to není made in EU ;-)
TBI přišlo s křížkem po funuse. ;-\
Nemít 1.9 a 2.4 JTDM, tak by neprodali skoro nic.
Pro Alfy mám slabost, Brera spider rozhodně patří k těm velmi povedeným (zejména design), snad kromě trošku slabší palubky. Přesto výraz "nejkrásnější" je minimálně otázka k diskuzi a každý to vidí trošku jinak.
Já však nevidím plátno za chybu, spíš naopak, zvlášť u spideru. Správný řidič cabria jezdí prostě pořád - v létě, v zimě se sundaným kloboukem a teprve když z nebe padají hov.a s hákama tak teprve natáhne střechu aby mu nenateklo do bot.
Pevná skládačka je také těžší, komplikovanější, aby se do kufru vešla tak mají tato auta moc masité pr.... tedy zádě a horní hrana čelního okna mnohdy končí skoro až nad opěrkami hlav. To přispívá k celkovým disproporcím a to nemluvím o větším omezení kapacity kufru při střeše dole. Je to jako obojživelná auta. Jak špatné auto, tak špatný člun.
Je ale také pravda, že v tom našem Džalalabádu stačí spustit auto s plátěnou střechou z očí na víc než pět minut a už nějaký hnědočech neodolá silnému pokušení podívat se kapesním nožíkem nebo břitvou dovnitř jestli nenajde, chudák, něco k snědku.
A závěrem jak říkají angličané: I kdyby byl jen jeden slunečný den v roce, stojí zato mít kabriolet.
Ano, je to nádhera. Italové si to způsobili sami, prostě si naštvali zákazníky neustálými problémy předchozích modelů. Pár kilo navíc by určitě nevadilo. Kdo se dívá na váhu.