Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v roce 2010: Nejprodávanější MPV

Vítězové trojice kategorií velkoprostorových aut nejsou nijak překvapiví: Roomster, Scénic a S-Max.
Zpět na článek
5. 2. 2011 08:43
5. 2. 2011 11:04
5. 2. 2011 11:50
5. 2. 2011 13:01
5. 2. 2011 14:06
5. 2. 2011 13:35
5. 2. 2011 14:09
5. 2. 2011 15:37
5. 2. 2011 16:11
5. 2. 2011 19:11
5. 2. 2011 18:40
5. 2. 2011 19:12
6. 2. 2011 16:52
5. 2. 2011 21:53
5. 2. 2011 22:50
Avatar - kari.laz
5. 2. 2011 08:43
.
Tak že vyhraje roomster se dalo čekat. I přes jeho věk se zatím drží na slušné prodenosti. Ale jeho vzheld už moc nenadchne a to co vypadlo zprvu zajímavě, tak už moc netáhne. Facelift sice oživil přední část, ale auto jako cekel změnit nemohl. Předpokládám, že nový sperb bude spíše klasické MPV, než kříženec. A ikdyž o jeho kvalitách se pochybovat nedá (Dobré motory, možnost dobré výbavy, vnitří flexibilnost, dobré jízdní vlastnosti), tak by nástupce už potřeboval.
Výhra Scenicu mě nepřekvapuje. Potkávám jich docela dost. Uvnitř vysoce praktické auto. Dokonce (ačje to renault), tak vypadá docela dobře. Mám tam ale tři věci, který jsem nepřekousl. Palubní deska bez budíků. Jsem zastáncem klasických budíků. Pak přední "tuzingové" stříbrné otvory v nárazníku. To je vysoce nevkusný prvek, za který by příznivci tuzingu obětovali levou nohu, aby si mohli vytuzit auto. A pak zadní světla. Když jede v noci, tak ty zadní světla (ta horní část) svítí, jak když sundali neony z bordelu a navěsili to tam. Tyto tři věci mi tam vadí.
Nakonec výtězství Fordů je taky předpokládané. Prošli FL a i před tím se dost prodávali. Navíc tam neměli vlastně ani pořádnou konkurenci. S Smaxem zkušenosti nemám, ale s Galaxy jo. Jedna z roku 2006 benzínový dvoulitr a jedna nová 2010 dieselový dvoulitr. Pokud se podívám na výbavu, ak je to v pohodě. Prostornost dobá a to dokonce i na třetí řadě sedadel. Dvoulitrový benzín byl utrpení. Zrychlení bylo na celou věčnost. A pokud jsem netočil aspon 4500 tak to byl totálně mrtvý motor. Navíc pětikvalt. Diesel je na tom o hodně líp. Tam je jízda příjemná. Sice by jsem si představil více utlumení do interieru, ale to je jen drobnost. Bohužel asi smůla na kus a ihned po cca 1000 km začala svítit diagnostika a muselo to do servisu. Tam nedokázali najítchybu (prý podobnou chybu registrují zatím u dvou aut v republice a neví co s tím) Takže jsme jezdili dál a pořád se to rozvěcelo a my jezdili do servisu. Nakonec začalo svítit i mazání, tak jsme jim to v servisu nechali. Má najeto 11000. Tak jsem zvědavý, co s tím udělají. Jinak obě galaxy měli děsný interier. Středová konzole tvrdý plastový stříbrný dekl. Takže interier tradičné nejslabší stránka fordu.
Docela mě překvapila Alhambra, jak se dostala vysoko. Musím říct, že jsem jí viděl naživo a je to opravdu kus auta. Na fotce to tak nevypadá.
Rozbalit vlákno
4
5. 2. 2011 11:04
Re: .
Najkrajšie máš to "výtězství" Fordu s tým ypsilonom... :yes:
5. 2. 2011 11:50
Re: .
Design Scenicu nebudu komentovat a palubka bez budíků je jednoznačné plus. Chce to jen vyzkoušet a pak budeš možná sám překvapen, co všechno a s jakým komfortem ti tento velice kvalitní display může zobrazit.
5. 2. 2011 13:01
Re: .
To můžu potvrdit. Moc se mě líbila možnost volby různých typů kontrastu zobrazení.
5. 2. 2011 14:06
Re: .
Je tam toho víc, nejde jen barvy. Pokud dáš např. zpátečku tak 1/3 displeje zobrazuje auto a jeho vzdálenost od přepážky. Na otáčkoměru se zvětšuje číslo dle aktuálních otáček, indikace potřeby řazení, zčervenání displeje při překročení nastaveného omezovače rychlosti,.... velice příjemné nastavení rádia, telef. seznam, nastavení některých fcí auta,..
Avatar - PlumJelinek
5. 2. 2011 13:35
Ostatní
Dají se někde najít tabulky kompletních prodejů a ne jen prvních 10 aut v žebříčku? Mě by třeba zajímalo, jak se umísťují lehce exotičtější automobily, které v tabulkách pravidelně chybějí, nebo jsou předpokládám až na posledních místech...
Rozbalit vlákno
3
5. 2. 2011 14:09
Re: Ostatní
Mimo tyto tabulky už je jen celkem 7 kusů prodaných aut za rok.
Avatar - PlumJelinek
5. 2. 2011 14:33
Re: Ostatní
a o ty mi právě jde. A neměl jsem namysli jen třídu MPV
5. 2. 2011 15:37
Re: Ostatní
Tady máš kompletní prodeje [odkaz]
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2011 15:19
Francouzská Liga
Nikdo neumí tyhle krabice na kolech líp než Frantíci :yes: Myslím, že to je zasloužené vítězství ve středních MPV. V malých MPV našla přemožitele jen v domácích produktech. Ve velkých MPV stále drží krok s mnohem mladšími generacemi.
Nástup Sharanu/Alhambry kartami pravděpodobně zamíchá. S příchodem nové generace Espace je ale již předem jasné, kdo navlékne hermenlínový kabát.
Jeslti francouzské auto, pak MPV :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - dr.biker
5. 2. 2011 16:04
Re: Francouzská Liga
To víš, Francouzi mají rádi pohodlná a prostorná auta, mezi ně patří jednoznačně MPV. Celkově je asi nejlepší Renault, který mimochodem tuto třídu založil Espacem a později přišel MeganeScenic. Ale měli by zapracovat ve třídě malých MPV, kde je Modus až na 9. místě. Však myslím, že mají představit v Ženevě koncept nového malého nástupce, tak uvidíme.
Ve třídě středních MPV na prvních třech místech jsou Francouzi, takže tady je to jasné, myslím, že se nemají čeho obávat.
Ve třídě středních MPV sice vede Ford, ale příchod nové generace Espace by mohl zamíchat karty, a nový Seat ALHAMBRA taky nevypadá špatně, no nechme se překvapit, jaké bude pořadí za rok ...
5. 2. 2011 17:14
Re: Francouzská Liga
Jo, jo, to jen znamená, že si k tomuto článku GTI nejspíš odpustí oslavný komentář na VW, protože 7. místo ve střední třídě opravdu žádná sláva není. >:-[]
Avatar - rohYpnol
5. 2. 2011 19:26
Re: Francouzská Liga
Já myslím, že to bude příspevěk ve stylu:
VW opět potvrdilo >:D roli lídra mezi automobilkami. V kategorii středních MPV je opět prvním AUTEM, vše ostatní je jen iluze.
V kategorii velkých MPV pak v součtu Alhambra+Sharan jasně deklasuje zakladatele Espace. Ford je omyl přírody.
braVWo >:-[]
Avatar - Ricardo
5. 2. 2011 16:11
Peugeot
Být 3008 a 5008 jako jeden model (jako je C4 Picasso+Grand C4 Picasso nebo Scénic+Grand Scénic), tak jsou jasná jednička
Rozbalit vlákno
1
5. 2. 2011 19:11
Re: Peugeot
Akurát že sú to navonok celkom iné modely.
5. 2. 2011 18:40
Espace
Prvni Espace, nekdy v roce 1985, jsem povazoval za nekrasnejsi auto. Elegantni a ucelne jednoprostorove auto tehdy strcilo do kapsy vsechno, co tu jezdilo. Nejhorsi pak byla treti generace. Soucasny Scenik je zase pekny, uz chce ale modernizaci. Stejne tak to bylo u Renaultu s R5 a prvnim Twingem: nadherna auta hned v te prvni generaci, pak ustup.
Rozbalit vlákno
3
5. 2. 2011 19:12
Re: Espace
Scenic chce modernizáciu? Rozveď to.
6. 2. 2011 16:30
Re: Espace
Ach, chtel jsem napsat Espace, ale napsal jsem "Scenic". Potom ty vety davaji lepsi smysl. Prvni Espace uzasne, pak horsi, ted zase OK, ale chce modernizaci.

C4 Picasso je take uzasne, mozna nejhezci soucasne auto vubec.
6. 2. 2011 16:52
Re: Espace
Náhodou, 3. generace je nejhezčí ze všech. Přední maska je velmi nadčasová.
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2011 21:53
Peugeot
kral lovi aj v tomto revire a velmi uspesne :yes:

moja znacka :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
7. 2. 2011 11:47
Nejlepší zlepšení za rok
Galaxy a GrandVoyager :yes:

Když bysme započítali šedej dovoz Towncountry a Dodge GrandCaravanu, tak je z toho nějaký 3 místo u Granda :-)
Rozbalit vlákno
0