Tak si říkám jestli je to zlepšení schopnosti populace dosáhnout na nový vůz a oživení trhu jako takového nebo ne. De facto nejprodávanější vozy jsou Thalia a Fabia...Octavii nepočítám, to je v drtivé většině případů firemní vůz...kolik lidí si koupí O2 jako soukromá osoba...
a přišli by na domácím hřišti i o poslední triumf hospodských odborníků - TDI + velký kufr.
TDI už zmršili těmi zšenštilými žabáckými technologiemi a stratilo to pořádný chlapácký zvuk a ještě jim vzít kufr na dvě lednice s mrazákem... vždyť to by mohlo skončit občanskou válkou!
Jsem zvedav na prodeje za unor, az zacne skutecne fungovat novy nadstandardne "nastreleny" cenik (specialne u Ceedu). Hyundai uz ma Tricolor, ale Ceed je porad za cenu Golfu, kdo si ho koupi... 8-s
Tak technické i designové předpoklady k tomu teoreticky má, a "velký" benzín by stejně v této třídě nikdo nežádal, resp. malé procento. Otázkou je, jestli to bude stačit při image fr. auta. Vem si, že C5 nabízí vlastně podobné - podařený design, možná lepší než 508, příjemný interiér, hydractive, 3,0 HDI a kolik se jich prodalo.
To je taky zvláštní, ale možná je to dáno cenou posledních kusů 407. Vím, že jsem se díval v showroomu při vybírání jiného auta na 407 a cena vzhledem k motoru a výbavě byla velmi lákavá.
tisíc je podle mně hodně optimistické číslo. Jestli se dostane na 4 místo a prodá cca tolik co Laguna letos, myslím, že to budeme moci s klidným svědomím označit jako úspěch.
Francouzi u nás nemají ve střední třídě šanci. Pokud u nás nepůjde cestou Laguny bude 508 ks velkým úspěchem. Ve Francii jsou ceny 508 o něco nižší než u Laguny, tak tomu třeba bude časem i u nás.
Vsadíme se :-)? Neříkám že 1000 je nemožné číslo, ale můj tip je menší.
Fleety ano, jenže většina fleetů jsou opakované nákupy, navíc u nás převládají firmy s německým vlivem a ty budou nadále upřednostňovat Passat / Mondeo / Superb. Nemyslím si, že u fleetů jsou kvality auta až tak zásadní.
Je to prvotní bum. Jako to bylo u loganu. ten se tak rok dva prodával výborně a pak začal stagnovat. Je to dáno tím, že spoustu lidí dosáhne na auto, na které před tím nedosáhli. Navíc se na něj dlouho čekalo, takže se nyní se dostává k lidem. Já s nímmá zkušenost. měli jsme ho na testování, zda by mohl nahradit naše stávající auta ve firmě (neuspěl). Terenní schopnosti měl poměrně ucházející, ale na stávající auto nemá. Poměrně tragická je s ním jízda po silnici. Pro popojíždění se to dá, ale jezdit s tím denně někam dál by jsem nechtěl. Interier je taky jak z favorita. Ale cenově je to bezkonkurenční nabídka, kterou spoustu lidí využije právě pro tu cenu.
Vždyt to se nika nevylučuje. Duster je novinka všude, nejenom v ČR. Nyní jeví zájem lidé, kteří na to auto čekají, popřípadě se rozhodli si ho koupit, protože je to SUV, na které mají. Až se tahle skupina lidí naplní, tak budou prodeje pomalu stagnovat. Duster je kategorie aut, která se nekupuje na image, aby si to člověk koupil a za rok to prodal a koupil jiné. Až si tahle skupina lidí Duster koupí, tak prodeje klesnou a ustálí se na nějké hladině. Neříkám, že se bude prodávta špatně, ale scénář bude stejný jako u Logana.
Tak to ano, souhlas, že po boomu, přijde už stálejší křivka, ale po tomhle druhu vozidla bude podle mě stálejší poptávka než po Loganu.
Nechápu, že VW a Fiat nepřišli s něčím podobným, zvláště u Fiatu by se něco šiklo (byť kdysi proklamovaná Zastava má snad ještě horší zvuk než Dacia před Loganem).
Tak nemyslím, si, že by mezi loganem a dustrem byl takový rozdíl. Kupovali si to dvě skupijny lidí. Na práci a pro rodinu. Podobné to bude tady taky. Ti co potřebují na práci levné auto s větší průchodností vemou nyní Duster. Ti co cgtějí SUV a neměli na to doposud peníze vemou taky duster. Většina těchto lidí nemá peníze na to, aby auto obměňovala každé tři roky. Takže jim bude sloužit nejspíše délé a obměna bude maximálně každou novou generaci. Vyjímku budou tvořit ti, co to mají na práci a vědí, že to za tři roky odpíší a tudíž schválně koupili levné auto.
Ty beru jako ty, co si nyní mohou dovolit nové auto. Ti si to taky pořídí s největší pravděpodobností na delší dobu a nebudou už do prodejů promlouvat za dva tři roky.
Nevím, nestuduji trh, ale nezdá se mi příliš pravděpodobné, že právě teď se jako balvan uvolnil balík kupců Dusteru a příští rok zmizí. Ano, nyní koupí i ti, co ještě o výměně vozu nemuseli uvažovat a bude tedy jakýsi teoretický boom, ale dále již půjde poptávka stejně stabilně jako doposud. jen někteří místo Clia koupí Duster.
Já neříkám, že prodeje zmizí, ale budou stagnovat a pak se ustálý na nějaké hranici podobně jako to bylo s loganem. Předpokládám, že tento rok bude ještě pro Duster hodně úspěšný a pak dojde k nasycení trhu a stagnaci prodejů na nějakou hladinu. Jaká bude se asi nedá nyní říci, ale určitě nižší, než nyní.
A jak dlouho je Duster na trhu. Já tu nemluvím o pár měsících, ale jedne až dva roky bude prodej dobrý, apk přijde stagnace a ustálení na nějaké o něco nižší hladině. jestli poloviční, dvoutřetiné nebo jiné nevím, ale tento průběh byl vidět i u Logana
Třeba telekomunikační? Dlouhé štreky nejsou pravidlem, ale ani vyjímkou. Pokud potřebuješ navštívit několik vysílačů, které ne vždy jsou na místech běžně dostupných.
Hmm... a ta stavajici ctyrkolka? Jimny? Niva? Duster jsem zkusil na silnici... sice jenom dvoukolak, ale neprislo mi to jako tragedie... dokonce jsem mel tu cest ve 140kmh a krom revu 1.6 jsem neshledal zadny problem. Jsem proste obycejny clovek, co jezdi obycejnymi vozy (jmenovite Ceed, Octavia I, Cerato, Fabia II f TDI (sluzebni zentour) a nekdy Roomster a Fusion) spis mi prijde, ze jste tu asi nejspis vsichni odchovani na BMW a nebo lzete ;-) Mnohem vic mi vadi interier... kdyby byl alespon o neco pohlednejsi ;-) klidne bych ten Duster vzal za svuj... :-)
Součastné jsou ford ranger. Ta dacie je prostě znouze cnost. Na svou cenu není špatná. Ale to je asi tak jediné, co se k tomu dá říct. Byla to 1,5 dci.
Ano souhlasím. Před rokem jsem měl možnost jet v Loganu MCV, bál jsem se přesednout a očekával dinosaura se vším všudy, ale celkem příjemně mě auto překvapilo...tedy nemusel bych měnit, ale jako firemní vůz dokonalé!
Logan MCV má hlavně bezkonkurenční cenu na to, kolik je v něm místa. I pro to je dost oblíbený u řemeslníků. Je jasné, že žádné nové auto nebude tak hrozné, aby se s ním nedalo normálně jezdit, ale je tam prostě znát ta úspora nákladů a pokud nědko nepotřebuje obr vnitřní prostor a má možnost si něco připlatit, tak na denní ježdění upřednostní nějakou konkurenci byť třeba ze stejné stáje (Megane, clio, thalia, Fluence...)
Renault ČR svoji cenovou politikou konečně pořádně začíná otevírat oči kupujícím, německá masáž jaksi přestává mít ten správný účinek a český národ se pomalinku obrací k lidovým vozům zády a začínají pokoukávat po jiných možnostech, někteří lehce na východ, ti chytřejší na západ a tam zaměřují... zklidní dech...snižují tepovou frekvenci....chladnokrevně a jemně tisknou spoušť.... čistý zásah do diamantu! .... pěknej to úlovek. Gratuluji každýmu, kdo si ulovil kus auta, který se u nás prodává pod cenou a je úplně jedno, zda vystřelil starší pán po Thalii, nebo 5 dní neholenej eurodrzek po charizmatickým Meganu RS, oba se strefili správně a za to jim dávám :yes:
To "procitnutí" spočívá v tom, že Renault na každém autě prodaném u nás prodělává.... dělá to kvůli tomu, že si musí napravovat image (a evidentně se mu to daří). Na druhou stranu většina produtků VW se podbízet nemusí...
Bez do hospody a zeptej se stamgastu (typicky prumerny Cech), jake je nejlepsi auto. 10 z 9 ti odpovi "TeDeI co kope a jezdi za 4" a v jedne vete dodaji, ze se Renaulty se*ou a Alfa neni auto.
Zni to jako klise, ale ±90% lidi kupuje auto, aby mohli delat ramena na sousedy. A na to u nas nejlepe poslouzi Passat anebo Golf.
Tak proto se VW podbizet nemusi. Uz takhle ma dostatecnou image, excesy zatajili a navic je to domaci znacka.
Zase taková tragédie to není. Navíc Giulietta leze hodně rychle v tabulce nahoru a v únoru ji čekám před Golfem.
1 Fiat Punto 13,173
2 Fiat Panda 10,02
3 Ford Fiesta 6,951
4 VW Golf 5,796
5 Fiat 500 5,393
6 Alfa Romeo Giulietta 4,053
7 Lancia Ypsilon 3,980
Giulietta je Nova, trh potřebuje nasytit, ale dlouhodobě musí nabídnout širší alternativu.
Bravo jaksi nenaplnilo cíle, výše už nic není (omlouvám se, ale Cromu snad nebudeme brát vážně) a pak až Freemont. AR nabídne až ke konci roku Giuliu, Lancia svojí "třístovku"...stále je to však roztříštěné. Politika Fiatu koncem 80-tých a začátkem 90-tých let, tedy vyplněno až po střední třídu, dtto Lancia a AR, kde se končila u vyšší střední.
Moc rád bych viděl tradiční sedan u Fiatu a velký u AR a Lancie.
Giulietta má dobře nakročeno. Teď ji prakticky chybí jen nějaký základní "již od" motor, Alfa by mohla sáhnout po 1,4 se 70 kW z MiTa. pak už stačí jen naplnit slib dvouspojkových převodovek a korunovat to nějakou "green" eko verzí.
Rozhodující bude Giulia a to, jestli Alfa dokáže zahustit prostor kolem MiTa a Giulietty dalšími karosářskými verzemi.
Fiat to má nahnutější, mám pocit, že stojí a padá s Pandou a 500, to není moc zdravý základ.
Hele, nepiš tady, že Bravo něco nenaplnilo! Přečti si, co tady někteří jedinci (například jistý wolff) psali před třemi čtyřmi lety. Podle jejich předpovědí je Bravo nejprodávanější kompakt v Evropě a Golf se mu zdálky dívá na záda.
Ještě že je tady ta AR, teď bude tak rok kladivem na Golfa zase ona. A pak? No pak se uvidí....
Spíše je tragedie to, že konkurenční automobily VW Golf a Fiat Bravo mají takový rozestup. Oba HB, oba stejná třída, ale Golf porazil Bravo na domácím trhu. A dokonce Golf je první ve třídě nižší střední na Italském trhu.
Podívej se, co Bravo nabízí za motory. To je takový Fiatí stalingrad... 1,4 66, 88 a 103 kW, dál z benzínů nic. A obávám se, že jediná změna, na kterou se můžeme těšit, je výměna 66 kW verze za TwinAir >:-[] Diesely vynikající 1,6 MultiJet v až třech verzích (u nás 66 kW není) a dobrý ale zcela okrajový 2,0 MultiJet 125 kW.
V podmínkách českého trhu navíc Fiat experimentuje s taktikou ke každému motoru jenom jedna dostupná výbava...
ten výstup Giulietty je daný predovšetkým príchodom nového motora 2,0 MTj 140 cv..v taliansku sa predávajú hlavne naftové motorizácie tuším okolo 80%(a nielen domácej produkcie aj Golfy), táto verzia vyplnila dieru medzi 1.6/105cv a 2.0/170cv..čudné, že tam nedávajú 1.6/120cv známy z Brava..ono ten taliansky trh je špecifický..bavil som sa z jedným talianom, že prečo tam vedie Golf a povedal mi známu vec, že taliani su neni taký patrioti ako napríklad nemci či francúzi ak sa vozíš na talianskej značke je to pomaly hanba...je to dané proste ich mentalitou...ale veď tieto diskusie a nekonečné hádky su uplne zbytočné, buďme radi, že nie je len jeden koncern..to ako priaznivci VW by naozaj chceli aby po našich cestách jazdili len samé Golfy, Passaty či Polá a každý čo sa vozí v inom aute ako z koncernu je nejaký chudák?
Von ale chudinko není jenom jeden koncern, pokud tedy myslíš ten zlotřilý VW. Jestli jsi si toho nevšuiml, tak nejsou jenom německá a italská auta, není jenom Fiat s těmi svými veleúspěšnými značkami AR a Lancia a zlý VW s mizernou škodovkou, krachujícím SEATem a nabubřelým AUDI. Jsou tady i další koncerny a dělají mnohem lepší auta, než ti tví zamilovaní Italové. Mercedes, BMW, Jaguár, Volvo...nic? Ford, GM (Opel a Vauxhall), PSA (pro tebe - Peugeot a Citroen) nebo i ten Renault, jehož portfolio je samo o sobě širší než celá italská mainstreamová produkce....a japonské koncerny, vyrábějící v Evropě (Toyota, Honda, Suzuki, Nissan....) a korejské koncerny (jeden vyrábí v tvé rodné vlasti). Snad se udrží i ten SAAB, toho by mi bylo líto víc, než všech fiatů dohromady. A co třeba Mini nebo Range Rover? Nemusíš se bát, i kdyby šel ten tvůj milovaný italský koncern do kytek, na silnicích nikdy samé Golfy, Passaty ani Pola nebudou (a ne jenom proto, že jenom těch typů dělá vlastní VW mnohem víc) a rozhodně na výběr bude.
že by na každém autě Renault prodělával bych si dovolil pochybovat. Možná nevydělá nic moc, ale jejich cenníkové ceny jsou +/- konečné, zatímco u konkurence se po několika kolech vyjednávání nakonec taky klidně přiblížíš těm cenám je taky fakt.
Možná by to chtělo trochu více srovnávat a ne jenom soudit dle reklam. Ono když dovybavíš Megane Generation, nebo třeba nechceš jej ale vybavenější verzi, případně kombi, tak se dostaneš na cenu ne nepodobnou tomu Golfu. Rozdíl nastává až při instalaci TDI, kdy je příplatek podstatně vyšší než u dCi Renaultu.
Nebo taková Laguna... začíná nízko, ale bez Alu kol apod. Třeba 4C výjde cenově velmi podobně jako Mondeo s jen o pár kW slabším motorem, v kůži a až na 4C srovnatelnou či lepší výbavou. Jde také o akční verzi.
Takže bych neměl až takový strach o příjmy Renaultu ČR ;-) Polevnili v krizi všichni, i ta Škodovka ;-)
Porovnával jsem to nemůžu potvrdit... Pokud beru za základ u Meganu 1,6 / 81 kW, pak ekvivalentní Nový Golf (77kW )začíná na 400k CZK . To je ale oholený golf s s relativně minimalistickou výbavou.
Za tuto cenu mám Megane Dynamique tzn nejjvyšší variantě a s tolika doplňky, že tam už fakticky už není co přídat ;-)
K tomu zlevňování: Renault od ledna naopak zdražil o 10000 megany (ne všechny).
Snažit se může,ale efekt je opačný.Stačí se podívat na problémy Megana III a jak se k tomu staví servis a Renault ČR,jedním slovem katastrofa a docela se divím,že to lidi kupujou asi nemaj doma internet.
Ty jsi asi nikdy žádnýho Renaulta neměl.Já o něm uvažoval a když ti kamarád kterej ho má řekne abych si to nekupoval tak asi na tom něco bude.Dál to nebudu rozvádět googel má každej ať si to najde.
Nějak nemám čas googlovat, prosím zveřejni tady několik odkazů, kde se píše o chronické poruchovosti Megane 3, svolávací akce z důvodu vadných, či špatně navrhnutých dílů. Víš ono začít tady blít o tom jakej je Megane 3 sra.ka je strašně jednoduchý, ono stačí když auto má "špatný" znak na kapotě a se zmíněnou značkou nesouhlasím, pak v místí hospodě zaslechnu, jak nějakej Franta Vopršálek nadával na svoji 20 let starou R19ku, jak se mu sype a druhej si přihřál polívčičku, že jeho známej měl R5, co jí upadla výfuk, pak si ťuknou, vychválí jejich Felinky Golfiky, Passátky a Oktávečky jak mají čupr káry, co sou nejlepší na světě ... a přesně tímto způsobem zapomínají, jak jim támhle odešla váha vzduchu, támhle zničeho nic baterka, problémy s centrálem už k těmto skvostům tak nějak patří, kontrolka nefungujícícho posilovače volantu..no a, když dám blinkr, tak tam taky začne blikat nějaká kontrolka, jen má jinou barvu. Támhle repas převodovky, zničeho nic prasklá pružina, vyteklý tlumič (který před pár km byl kontrolovaný a rozhodně nebyl na konci životnosti)...brzdy, čepy, homokineťáky, sem tam silentblok a jiné "spotřebáky" neberu. Takže narozdíl od tebe jsem vyjmenoval poruchy za cca rok na 3 koncernových vozech jejíž majitele velmi dobře znám. Jedná se o vozy VW Passat B5 TDi (2005), Seat Ibiza TDi (2006), Octavia TDi (2004).
Momentálně mám již 3. Renault, nyní Megane 3 1,5 dCi do konce minulého roku jsem denně jezdil s Megane 1 2.0 16v (1996) coupe, za rok 2010 jsem na autě měnil motorek ostřikovačů a myslím 2 čepy (spotřebák), brzdovku (pro pocit) a olej samozřejmě.
Tak se na mě nezlob, že je pro mě koncern poruchovej, jen Passat má solidní roční nájezdy a drží dobře (respektive spíš spotřebáky). Ostatní auta nemají větší nájezd, než já s Meganem 1. Samozřejmě mám o něco dražší provoz (benzín, spotřeba), ale za mě je to jednoduchý...vysvětli mi PROČ bych si měl kupovat poruchové auta z koncernu VW, když s autama značky Renault jsem spokojený... je možná chyba, že si tehda nešel do toho Rencka, konečně bys poznal auto.... :-!
Já mám 4. Renaulta a jsem spokojen. Stejně spokojen bych byl asi i se Škodovkou nebo VW. Kvalita u aut není až zas takový problém, jak by se dle řečí mohlo zdát.Třeba na Renault fóru se u Megana řeší problémy jako, že někomu nejde dvojklikem na kartě zavřít okno / má základ, kde tato fce není /, u automatické dvojzónové klimatizace topí strana u spolujezdce jinak než u řidiče / u řidiče má 20 u spolujezdce 21 a topí to víc u řidiče - majitel asi žije v představě, že si nastavuje teplotu vzduchu z topení /. Těchto " problémů " se najde víc. K tomu si připočti horlivost některých diskutujících a máš obrázek auta, kterého se bojíš ještě než ho koupíš.
Tak já se snažím bejt objektivní a nenadržovat žádný značce i když k určitým výrobcům mám větší sympatie hlavně na západ o našich hranic,ale doma máme pět aut dvě Škodovky dva Renaulty a jednoho Forda.U Grand Scenica II 1,5 dci nám teď při 170 000km odešly vstřiky a čerpadlo,opravava za cca 50 000,-,navíc začal pěkně papat olej takže čekám kdy vyběhne klikovka z motoru,nic běžnej spotřebák,tyčky stab. tlumiče a brzdy to jsou prkotiny.Nepočítám zatékání do auta,stěrače nestíraj celou plochu skla,měněnej dig.display atd. prostě běžný banality,který se vyskytujou u pomalu každýho Scenica.Jinak supr kára prostorná,pohodlná.