Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v lednu 2011: Pořadí značek

Ondřej Láník Ondřej Láník 7. 2. 2011 • 20:50
33
90
Zobrazit náhledy (33)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Hned první měsíc roku s jedenáctkou na konci vypadá pro dovozce nových aut optimisticky.

V lednu 2011 se na českém trhu prodalo 11.678 osobních automobilů, což je o 865 vozů více (8,0 %) než v lednu 2010.       

Jednička českého trhu - Škoda - prodala necelé 4 tisíce aut a meziročně tak ztratila více než 3 % loňského lednového objemu. Nejžádanějším modelem byla Octavia (1888 ks), následovaná Fabií (1086 ks) a Superbem (479 ks).

Druhý Renault dosáhl rekordního počtu 1084 registrací, meziročně vyrostl o 90 % a v lednu získal 9,3 % českého trhu. Klíčovým modelem se stala Thalia (358 ks), před Meganem (297 ks), Cliem (103 ks) a Fluencem (93 ks).

Třetí Volkswagen zůstává více-méně na loňských počtech a drží 7,4 % trhu osobních aut z ledna 2011. Hlavním modelem je stále Golf (230 ks), Tiguan (131 ks) a Caddy (120 ks).

Čtrvtá příčka Ford je relativně nezajímavá, ale na pátém a šestém místě se dějí věci. Korejské duo Hyundai-Kia vyrostlo meziročně o téměř identických 80 % a každá ze značek drží 5,5 % českého trhu.

Mírněji roste i sedmý Peugeot a osmá Toyota, devátý Citroën zaznamenal v lednu dramatický propad o 26 %.

Do TOP 10 se dostalo Audi. Jeho úspěch stojí na malé A1 (83 ks), A4 (47 ks) a terénní Q5 (43 ks).

Hlavním prodejním artiklem Dacie je momentálně Duster. Z 244 lednových registrací této značky tvořil Duster 191 ks.

Český trh v lednu 2011, pořadí značek
--OAOARozdílRozdílTržní podíl
-Značka1/2011 [ks]1/2010 [ks][ks][%]1/2011
1.ŠKODA39874119-132-3,2%34,1%
2.RENAULT108457051490,2%9,3%
3.VOLKSWAGEN864877-13-1,5%7,4%
4.FORD6565876911,8%5,6%
5.HYUNDAI64635828880,4%5,5%
6.KIA64035628479,8%5,5%
7.PEUGEOT462451112,4%4,0%
8.TOYOTA3743373711,0%3,2%
9.CITROËN313424-111-26,2%2,7%
10.AUDI299287124,2%2,6%
11.DACIA24413710778,1%2,1%
12.BMW229240-11-4,6%2,0%
13.OPEL2292062311,2%2,0%
14.MERCEDES-BENZ1931712212,9%1,7%
15.SUZUKI1801364432,4%1,5%
16.FIAT175252-77-30,6%1,5%
17.VOLVO17016284,9%1,5%
18.SEAT123140-17-12,1%1,1%
19.NISSAN120172-52-30,2%1,0%
20.HONDA119141-22-15,6%1,0%
21.CHEVROLET116222-106-47,7%1,0%
22.MITSUBISHI101683348,5%0,9%
23.SUBARU878256,1%0,7%
24.MAZDA82144-62-43,1%0,7%
25.LAND ROVER481038380,0%0,4%
26.PORSCHE2021-1-4,8%0,2%
27.JEEP1422-8-36,4%0,1%
28.MINI1459180,0%0,1%
29.ALFA ROMEO1216-4-25,0%0,1%
30.LEXUS1123-12-52,2%0,1%
31.INFINITI945125,0%0,1%
31.LADA914-5-35,7%0,1%
33.Ssangyong523150,0%0,0%
34.FERRARI4400,0%0,0%
34.JAGUAR422100,0%0,0%
34.LANCIA45-1-20,0%0,0%
34.SMART45-1-20,0%0,0%
-Celkem - Jiné značky2741-14-34,1%0,2%
-Celkem11678108138658,0%100,0%

Témata
9. 2. 2011 06:50
Re: 1084 eurobijců?
Porovnával jsem to nemůžu potvrdit... Pokud beru za základ u Meganu 1,6 / 81 kW, pak ekvivalentní Nový Golf (77kW )začíná na 400k CZK . To je ale oholený golf s s relativně minimalistickou výbavou.
Za tuto cenu mám Megane Dynamique tzn nejjvyšší variantě a s tolika doplňky, že tam už fakticky už není co přídat ;-)

K tomu zlevňování: Renault od ledna naopak zdražil o 10000 megany (ne všechny).
Avatar - Krispos
8. 2. 2011 22:52
Re: 1084 eurobijců?
Já doufám, že ta zmínka o koncernu Volvo-Geely je jenom ilustrační příklad a že se žádný Geely v tabulce ještě 200 let neobjeví :-)
8. 2. 2011 22:50
Re: 1084 eurobijců?
Von ale chudinko není jenom jeden koncern, pokud tedy myslíš ten zlotřilý VW. Jestli jsi si toho nevšuiml, tak nejsou jenom německá a italská auta, není jenom Fiat s těmi svými veleúspěšnými značkami AR a Lancia a zlý VW s mizernou škodovkou, krachujícím SEATem a nabubřelým AUDI. Jsou tady i další koncerny a dělají mnohem lepší auta, než ti tví zamilovaní Italové. Mercedes, BMW, Jaguár, Volvo...nic? Ford, GM (Opel a Vauxhall), PSA (pro tebe - Peugeot a Citroen) nebo i ten Renault, jehož portfolio je samo o sobě širší než celá italská mainstreamová produkce....a japonské koncerny, vyrábějící v Evropě (Toyota, Honda, Suzuki, Nissan....) a korejské koncerny (jeden vyrábí v tvé rodné vlasti). Snad se udrží i ten SAAB, toho by mi bylo líto víc, než všech fiatů dohromady. A co třeba Mini nebo Range Rover? Nemusíš se bát, i kdyby šel ten tvůj milovaný italský koncern do kytek, na silnicích nikdy samé Golfy, Passaty ani Pola nebudou (a ne jenom proto, že jenom těch typů dělá vlastní VW mnohem víc) a rozhodně na výběr bude.
8. 2. 2011 22:40
Re: 1084 eurobijců?
Hele, nepiš tady, že Bravo něco nenaplnilo! Přečti si, co tady někteří jedinci (například jistý wolff) psali před třemi čtyřmi lety. Podle jejich předpovědí je Bravo nejprodávanější kompakt v Evropě a Golf se mu zdálky dívá na záda.

Ještě že je tady ta AR, teď bude tak rok kladivem na Golfa zase ona. A pak? No pak se uvidí....
Avatar - das_autos
8. 2. 2011 20:25
Re: 1084 eurobijců?
Tak já se snažím bejt objektivní a nenadržovat žádný značce i když k určitým výrobcům mám větší sympatie hlavně na západ o našich hranic,ale doma máme pět aut dvě Škodovky dva Renaulty a jednoho Forda.U Grand Scenica II 1,5 dci nám teď při 170 000km odešly vstřiky a čerpadlo,opravava za cca 50 000,-,navíc začal pěkně papat olej takže čekám kdy vyběhne klikovka z motoru,nic běžnej spotřebák,tyčky stab. tlumiče a brzdy to jsou prkotiny.Nepočítám zatékání do auta,stěrače nestíraj celou plochu skla,měněnej dig.display atd. prostě běžný banality,který se vyskytujou u pomalu každýho Scenica.Jinak supr kára prostorná,pohodlná.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku