Český trh v lednu 2011: Pořadí značek
V lednu 2011 se na českém trhu prodalo 11.678 osobních automobilů, což je o 865 vozů více (8,0 %) než v lednu 2010.
Jednička českého trhu - Škoda - prodala necelé 4 tisíce aut a meziročně tak ztratila více než 3 % loňského lednového objemu. Nejžádanějším modelem byla Octavia (1888 ks), následovaná Fabií (1086 ks) a Superbem (479 ks).
Druhý Renault dosáhl rekordního počtu 1084 registrací, meziročně vyrostl o 90 % a v lednu získal 9,3 % českého trhu. Klíčovým modelem se stala Thalia (358 ks), před Meganem (297 ks), Cliem (103 ks) a Fluencem (93 ks).
Třetí Volkswagen zůstává více-méně na loňských počtech a drží 7,4 % trhu osobních aut z ledna 2011. Hlavním modelem je stále Golf (230 ks), Tiguan (131 ks) a Caddy (120 ks).
Čtrvtá příčka Ford je relativně nezajímavá, ale na pátém a šestém místě se dějí věci. Korejské duo Hyundai-Kia vyrostlo meziročně o téměř identických 80 % a každá ze značek drží 5,5 % českého trhu.
Mírněji roste i sedmý Peugeot a osmá Toyota, devátý Citroën zaznamenal v lednu dramatický propad o 26 %.
Do TOP 10 se dostalo Audi. Jeho úspěch stojí na malé A1 (83 ks), A4 (47 ks) a terénní Q5 (43 ks).
Hlavním prodejním artiklem Dacie je momentálně Duster. Z 244 lednových registrací této značky tvořil Duster 191 ks.
Český trh v lednu 2011, pořadí značek | ||||||
- | - | OA | OA | Rozdíl | Rozdíl | Tržní podíl |
- | Značka | 1/2011 [ks] | 1/2010 [ks] | [ks] | [%] | 1/2011 |
1. | ŠKODA | 3987 | 4119 | -132 | -3,2% | 34,1% |
2. | RENAULT | 1084 | 570 | 514 | 90,2% | 9,3% |
3. | VOLKSWAGEN | 864 | 877 | -13 | -1,5% | 7,4% |
4. | FORD | 656 | 587 | 69 | 11,8% | 5,6% |
5. | HYUNDAI | 646 | 358 | 288 | 80,4% | 5,5% |
6. | KIA | 640 | 356 | 284 | 79,8% | 5,5% |
7. | PEUGEOT | 462 | 451 | 11 | 2,4% | 4,0% |
8. | TOYOTA | 374 | 337 | 37 | 11,0% | 3,2% |
9. | CITROËN | 313 | 424 | -111 | -26,2% | 2,7% |
10. | AUDI | 299 | 287 | 12 | 4,2% | 2,6% |
11. | DACIA | 244 | 137 | 107 | 78,1% | 2,1% |
12. | BMW | 229 | 240 | -11 | -4,6% | 2,0% |
13. | OPEL | 229 | 206 | 23 | 11,2% | 2,0% |
14. | MERCEDES-BENZ | 193 | 171 | 22 | 12,9% | 1,7% |
15. | SUZUKI | 180 | 136 | 44 | 32,4% | 1,5% |
16. | FIAT | 175 | 252 | -77 | -30,6% | 1,5% |
17. | VOLVO | 170 | 162 | 8 | 4,9% | 1,5% |
18. | SEAT | 123 | 140 | -17 | -12,1% | 1,1% |
19. | NISSAN | 120 | 172 | -52 | -30,2% | 1,0% |
20. | HONDA | 119 | 141 | -22 | -15,6% | 1,0% |
21. | CHEVROLET | 116 | 222 | -106 | -47,7% | 1,0% |
22. | MITSUBISHI | 101 | 68 | 33 | 48,5% | 0,9% |
23. | SUBARU | 87 | 82 | 5 | 6,1% | 0,7% |
24. | MAZDA | 82 | 144 | -62 | -43,1% | 0,7% |
25. | LAND ROVER | 48 | 10 | 38 | 380,0% | 0,4% |
26. | PORSCHE | 20 | 21 | -1 | -4,8% | 0,2% |
27. | JEEP | 14 | 22 | -8 | -36,4% | 0,1% |
28. | MINI | 14 | 5 | 9 | 180,0% | 0,1% |
29. | ALFA ROMEO | 12 | 16 | -4 | -25,0% | 0,1% |
30. | LEXUS | 11 | 23 | -12 | -52,2% | 0,1% |
31. | INFINITI | 9 | 4 | 5 | 125,0% | 0,1% |
31. | LADA | 9 | 14 | -5 | -35,7% | 0,1% |
33. | Ssangyong | 5 | 2 | 3 | 150,0% | 0,0% |
34. | FERRARI | 4 | 4 | 0 | 0,0% | 0,0% |
34. | JAGUAR | 4 | 2 | 2 | 100,0% | 0,0% |
34. | LANCIA | 4 | 5 | -1 | -20,0% | 0,0% |
34. | SMART | 4 | 5 | -1 | -20,0% | 0,0% |
- | Celkem - Jiné značky | 27 | 41 | -14 | -34,1% | 0,2% |
- | Celkem | 11678 | 10813 | 865 | 8,0% | 100,0% |