No jsme u toho. Pamatujme si letopočet 2011. Ano tohle je tichá euro-elektro-revoluce. Osobně mě to začne zajímat až se svým elektroautem dojedu na jeden nácuc kolem osmi set kilometrů, stovku dám pod 10 a maximálku přes 200, nabíjení pak nebude delší než 5 minut. Do té doby budu čerpat zásadně palivo tekuté.
Jako první možnou alternativu bych to však viděl někde kolem velikosti Golfu, s dojezdem cca 200 km, stovkou lehce nad deset, maximálkou do 200, a s nabíjením přes noc v garáži. Jako zkušební vůz pro manželku to budu dokonce podporovat.
Můžeš se vsadit o co chceš, ale jestli to někdo v Evropě rozhoupe, bude to právě VOKLSWAGEN s elektrickým Golfem.
Můžu se zeptat - co myslíš tím rozhoupe ? Protože Peugeot s Citröenem už mají iOn/C-zero a stejně tak Renault připravuje od léta do prodeje Fluence Z.E. / Kangoo Z.E. Od VW jsme zatím neslyšeli nic. Uvidíme...
Naprosto souhlasím s tím, že VW je v tomhle pozadu, protože mají teprve koncepty, v lepším případě prototypy, zatímco ostatní už prodávají či v blízké budoucnosti začnou, přesně jak říkáš (z němců např. M-B a jeho modely E-cell)
Pokud tu někdo někoho rozesmívá, jsy to ty, a rozesmíváš každého s mozkem, neboť pokud se domníváš, že evropský trh elektroaut rozhýbe Mercedes-Benz E-klasse >:D potom jsi zatím opravdu na svět aut nahlížel jen skrzevá obrezlá oka bazarových plotů. Jedničkou v e-autech , tedy v množství prodaných aut bude samozřejmě Volkswagen.
Pojem rozhoupe znamená - rozhýbe. Tedy e-golf (2013) rozhýbe evropský trh s elektroauty. Budou se kupovat elektroauta, a tedy především od Volkswagenu.
Ano GTI mě také vždy rozesměje a většinou se mi zdá, že nad svými příspěvky onanuje jinak si nemohu vysvětlit ten první příspěvek. Ani jsem nevěděl, že v Bohnicích mají internet. >:D >:D >:D
Tvůj druhý zdejší příspěvek, a hned se tu snažíš o psychosondy? ;-\ Já chápu tvou pubertální odvázanou hřebeckost, ale pokus se tu příště především vyjádřit k obsahu článku, možná pak, že ty Bohnice nebudeš muset ve svých příspěvcích ani příliš zdůrazňovat...
Mimochodem, jaký máš názor na připravované elektromodely od Volkswagenu? Jak hodnotíš jejich potenci na trhu, co očekáváš, bude to propadák? A ty osobně, volil bys spíše elektro od Nissanu, nebo bys doporučoval vyčkat?
1) Zatím nemám názor žádný, protože o nich vůbec nic nevím. Golf (znám generaci V) je fajn auto se spoustou prostoru, ale netuším, kam chtějí narvat baterky, aby to neovlivnilo užitkovost.
2) Potence závisí na dvou hlavních věcech - obecně elektro vs. benzín/nafta. Elektromobily musí mít dle mého nějaké minimální vlastnosti pro reálné využití - dojezd alespoň 450 km > v reálu alespoň 200-250 km, to by pro vůz v městském/příměstském režimu mělo stačit, musí se to nabít přes noc - max doba nabíjení tedy nějakých 6 hodin doma v garáži bez toho, aby tam musela být nějaká obrovská trafostanice či cos podobného. Potom jsou hlavním určujícím faktorem provozní náklady. To auto se musí dát provozovat za přibližně stejné peníze jako konvenční, jinak to bude jen hračka pro bohaté ekology a filmové hvězdy. Stejně to při současných technologiích bude jen druhé auto do města, protože si nedovedu představit nějaké dálkové trasy jako cesta Praha - Ostrava a zpátky v jednom dni, takže je otázka, jestli Golf (a obecně nižší střední) nebude moc velký a nechtělo by to spíše auto velikosti Pola.
3) V podstatě vše zodpovězeno v bodě dvě. Jako druhé auto do města to musí splňovat požadavky nahoře. Jako první auto na výlety a i občasné / pravidelné dálkové jízdy by to chtělo dojezd reálný přes 500 km/h a nabíjení do půl hodiny, nejlépe v řádu minut, k tomu hustou síť nabíjecích míst. To je něco, co si v tuto chvíli nedovedu představit, pokud to je vůbec technicky realizovatelné, takže tohle řešit nemusíme. Sympatickým přechodovým řešením je v tuto chvíli např. Chevrolet Volt, což je takový hybrid naruby, má to benzínový motor pro případ, že na cestě dojdou baterky, aby majitel nemusel tlačit.
V každém případě, až se dostaneme přes tyhle potíže, tak stejně skončíme u image značky, osobních sympatií a největšího kufru...