Autosalon Ženeva
První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.
Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.
Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.
Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.
Autosalon Ženeva 2020 |
|
Autosalon Ženeva 2018 | Autosalon Ženeva 2017 |
Autosalon Ženeva 2016 | Autosalon Ženeva 2015 |
Za Freemont jinak davam Fiatu z principu palec, sice uz si jednou s nezaraditelnym crossoverem vylamal zuby, tohle by ale mohla byt jina pohadka. Precejenom designove je to nekde jinde. Uvidime, jak ho Fiat naceni a proti komu ho tak vlastne bude stavet. Nemusela by to byt v prapodivne (a mne dost vzdalene) tride crossek spatna volba. Kdyz nic jinyho, aspon se Fiat ve svym portfoliu opet prehoupne nad uroven nizsi stredni tridy.
GrandVoyager váží poněkud více, než Journey.
Taky proto motory VW 2,0 TDI, které byly v Journey ve Voyageru nebyly, že.
300C nafta nikdy 4x4 nebyla, only benzíny 3,5 a 5,7 V8 u předchozí generace.
Takže asi proto. 300C AWD bude, stejně jako Charger i v nové generaci s benzínovými motory.
Navíc nebude podle všeho ani kombík, jako u minulé generace.
2.0JTD se 170k by naopak krásně zapadl jako startovací nafta - Espace má 175k, Sharan má 170k (a startuje dokonce na benzinové 1.4T se 150k), takže nevidím důvod, proč by to nestačilo pro Voyager.
Podobně Thema - dvoulitrová nafta by byla ideální pro fleety, německá trojka jí taky nabízí. A zdaleka to není jen o tom, aby mohli nasadit cenovku "už od..."
jenže Shara je lehší, menčí a 7 lidí se do něj vejde jen za faktu, že máš trpaslíky 😄 Narozdíl od GV
Dvoulitr R4 v 300C je totální nesmysl.
Sharan je proti Voyageru menší? Já teda myslím, že minimálně a 7 lidí odveze v pohodě.
Aktuální naftové R4 se dostávají na 220k, což ještě o generaci zpět byl vrchol pro 6válce. Takže bych to jako tragédii neviděl. Je spousta zemí na západě, kde jsou na větší objemy uvaleny likvidační daně, nemluvě o pojistkách. Netrvdím, že se mi to líbí, ale je to prostě realita.
Sharan je konkurencí tak pro to Journey, ne pro GV. To má v EU jedinýho konkurenta - Rencka GrandEspace.
Ještě jde o točivý moment a zvuk motoru, charakter atd.
R4 nafta jsou pořád chrochtavé traktory, V6ka CRD už je na tom o dost líp.
AWD verze bude, s benzíny. A dělá se to už jen v Kanadě.