Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Freemont dostane 2,0 JTD Multijet, 3,6 V6 a pohon všech kol

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (58)
Fiat Freemont, který vychází z Dodge Journey, se představí v Ženevě. Prestiž přinese silný šestiválec, nízkou spotřebu dva naftové čtyřválce.

Modifikace Dodge

Exteriér Fiatu Freemont se od výchozího Dodge Journey odlišuje v předních partiích nově navrženým nárazníkem a maskou chladiče. Zadní část auta se chlubí novým nárazníkem a svítilnami z diod. K úpravám designu exteriéru patří i vlastní vzhled litých kol.

Vzhledem k minimálním úpravám karoserie není žádným překvapením, že má Fiat Freemont téměř identické vnější rozměry jako výchozí Dodge Journey. Oficiální tiskové materiály uvádějí celkovou délku 489 cm, šířku 188 cm, výšku 172 cm a rozvor náprav 289 cm.

Místo pro sedm

Interiér Freemontu nabídne sedm míst ve třech řadách. Přístup k druhé a třetí řadě sedadel mají usnadnit dveře, které lze otevřít do úhlu 90°. Sedadla v druhé řadě jsou výše položená než sedadla v první řadě a na krajních místech mohou být integrované dětské sedačky. Třetí řada sedadel je vyvýšená oproti druhé řadě. Toto řešení má zlepšit výhled dopředu všem cestujícím.

Poslední řada sedadel se dá jediným pohybem sklopit tak, že úplně zmizí pod podlahou a vznikne velkorysý zavazadlový prostor s celkovou kapacitou až 1461 litrů.

Kromě objemného zavazadlového prostoru v zádi nabídne Freemont řadu úložných prostor v interiéru, jejichž celkový objem je okolo 140 litrů. Kromě tradiční přihrádky před spolujezdcem, je zde prostor pod loketní opěrkou mezi sedadly, v němž je umístěn USB port. Dvojice úložných prostorů na drobnosti je i v podlaze před druhou řadou sedadel.

Stejně jako v interiéru Dodge Journey 2011 jsou i ve Fiatu na palubní desku a některé další části použity měkčené plasty. Ve středové konzole je umístěn zábavní systém s barevnou dotykovou obrazovkou.

Dvě výbavy

Fiat Freemont bude na trh uveden ve dvou stupních výbavy. Obě provedení nabídnou 17palcová kola, sedmimístný interiér, trojzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup, tempomat, systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS), mlhová světla, rádio s dotykovým barevným displejem a ovládáním na volantu. Dále bude v nabídce Bluetooth, zadní parkovací senzory, sklápěcí zpětná zrcátka, automatické zapínání předních světel, zatmavená zadní okna a lyžiny.

Bezpečnostní výbava nového Fiatu v základním provedení obsahuje 7 airbagů, ABS s brzdovým asistentem, ESP, ERM a Hill-holder.

Italský turbodiesel, americký šestiválec

Při uvedení na trh bude Freemont k dispozici pouze s pohonem předních kol v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 MultiJet v jedné ze dvou výkonových verzí. Zákazníci budou moci volit provedení s výkonem 103 kW (140 k) nebo 125 kW (170 k). V obou případech bude motor spolupracovat s manuální převodovkou.

Později bude tento model dostupný i s pohonem 4x4, s automatickou převodovkou a ve dvou motorizacích, 2.0 MultiJet 125 kW (170 k) a benzinový motor 3.6 V6 203 kW (276 k).

S výjimkou benzinového motoru 3.6 V6 z rodiny Pentastar ze skupiny Chrysler jsou všechny ostatní motory vyvinuty a vyrobeny ve FPT – Fiat Powertrain Technologies.

Lidé z automobilky Fiat nemají na svědomí pouze upravený design předních a zadních partií výchozího Dodge nebo vývoj a výrobu vznětových motorů, ale jsou zodpovědní i za úpravy zavěšení kol, převodovek a zdokonalení odhlučnění.

Made in Mexico

Fiat Freemont je prvním automobilem značky Fiat, který vznikl jako výsledek partnerství se skupinou Chrysler. Výroba této novinky bude probíhat v továrně Toluca v Mexiku, kde se v současné době vyrábí výchozí Dodge Journey modelového roku 2011 a také Fiat 500 pro americký trh.

Ceny Fiatu Freemont prozatím nebyly zveřejněny, ale spuštění prodeje je naplánováno na druhou polovinu letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (58)
Avatar - Barrichello
17. 2. 2011 10:29
Re: A ted mi nekdo vysvetlete,
Jo je menší, srovej si vější rozměry a hlavně vnitřní.
Sharan je konkurencí tak pro to Journey, ne pro GV. To má v EU jedinýho konkurenta - Rencka GrandEspace.

Ještě jde o točivý moment a zvuk motoru, charakter atd.
R4 nafta jsou pořád chrochtavé traktory, V6ka CRD už je na tom o dost líp.

16. 2. 2011 19:53
Re: MONTPÁKA
Bravo za příspěvek :yes: Už jsem se bál, že diskutéři, kteří mají nějaký přehled o věci vymřely. To,co se tady dovídám od některých "odborníků" zejména z řad vw(však víme kteří) mě opravdu rozesmívá
16. 2. 2011 19:51
Re: MONTPÁKA
:Dtrefil to dobře
16. 2. 2011 19:42
Re: Free as a mont
Hned jak bude ten 4x4 s 3,6 V6, neváhám a jidu do showroomu objednávat. Auto, podle mých představ, no vlastně stejných, jaké máš ty:)
16. 2. 2011 14:12
Re: A ted mi nekdo vysvetlete,
ok, tak 2.8 je R4. Ale stejně by se menší nafta jako základní motorizace hodila.

Sharan je proti Voyageru menší? Já teda myslím, že minimálně a 7 lidí odveze v pohodě.

Aktuální naftové R4 se dostávají na 220k, což ještě o generaci zpět byl vrchol pro 6válce. Takže bych to jako tragédii neviděl. Je spousta zemí na západě, kde jsou na větší objemy uvaleny likvidační daně, nemluvě o pojistkách. Netrvdím, že se mi to líbí, ale je to prostě realita.