Tento týden stála vystavená v Praze na Andělu... designově to silně připomíná levné čínské automobilky Briliance apod. S Peugeotem to jde od desíti k pěti, zdá se...
Jasně, pro firmy není pořizovací cena až tak zásadní... jenže firmy už jsou zase většinou zaháčkované u svého dodavatele a jen doobjednávají... Passaty.
508 bude mít problém se dostat na prodeje C5. Jinak české ceny nemá cenu komentovat. Těch 508 aut za rok nehraje žádnou roli. Jinak čekám u 508 do pár měsíců slevy v akci cca 100 000,-. pak budou české ceny reálné.
Má tu někdo zkušenost s ovládáním navigace tohoto Pažouta? Z obrázku soudím, že to má nějakou adaptaci iDrive/MMI/Command APS. Docela by mě zajímalo, jak se k tomu Frantíci postavili.
1,6 THP je určitě perfektní motor, to bez debat. Jenže co když bych rád něco víc ? Pak mám bohužel smůlu... Takových 200k by určitě nebylo zase tak moc a tuhle možnost bych od předního hráče na evropském trhu určitě čekal.
Neviděl bych to nijak nereálně, řekl bych, že na soukromé bázi proběhne do 20% obchodů ve střední třídě. A řekněme si na rovinu, že dvoulitrové HDI ve střední výbavě bude kolem 500k bez DPH ;-)
V zásade máš pravdu:
Passat 2,0 TDI - 1560 kg
508 2,0 HDI - 1543 kg
C5 2,0 HDI - 1608 kg.
Nie sú to dramatické rozdiely, faktom ale je, že C5 je najťažšia.
Přesně tak, C5 není stavěná na okresky. Na druhou stranu když si na C5 zvykneš, zjistíš, že náklon ještě neznamená, že nemůžeš jet relativně svižně. Je to parník, ale parník, který na silnici sedí. Jinak s tou hmotností bych to zase tak nepřeháněl, C5 s dvoulitrem naftou má o 60 až 100 kilo víc než konkurence, je to sice znát, ale není to rozdíl mezi těžkým a lehkým autem.
Vytvořil se jakýsi mýtus, že u Fordu mají nějaký patent na dokonalost podvozku. Novinář do toho sedne, auto žene po okresce a není divu, že se mu s tím jede líp než z podvozkem komfortním. Agilita podvozku pak zvítězí nad kulturou jízdy. Já mám auto právě z takovým tvrdším podvozkem a čumím někdy, jak se na stejné cestě umí některé auta nést a na tuto vlastnost se v testech zapomíná.
Ceny půjdou dolů ale hlavně, výbavy se budou zlepšovat, alespoň pro firemní zákazníky. Nedat do nejvyšší výbavy xenony, to už dnes není udržitelné :no:
Rozumiem Ti. Keď je nejaké auto vhodné na vašu superdiaľnicu Praha-Brno, tak je to C5 s hydropneu.
Keďže ja ale jazdím gro okresky, ako lepšia voľba pre mňa sa mi javí to Mondeo.
Na druhou stranu ona ta C5 rozhodně není nijak nebezpečná, třeba nouzový vyhýbací manévr ("losí test") zvládne taky v pohodě, a to nejen díky ESP. S autem naloženým na hranici povolené nosnosti možná i lépe, protože hydropneumatika ho nenechá "klesnout v kolenou" a udržuje světlou výšku.
A kromě toho dost aut téhle kategorie tráví 95% času buď ve městě, nebo na dálnici. Kdybych musel obden jet Praha-Brno-Ostrava a zpět, tak bych si tu C5 koupil taky, nebo ještě lépe C6 s HDI V6.
Na uvedené je jednoduchá odpoveď: zatiaľ čo Mondeo (a Fordy všeobecne) dokáže tú agilitu poskytnúť pri zachovaní dostatočnej miery komfortu, C5 poskytuje síce nadmieru komfortu, ale bez štipky agility. To auto je pri riadení pocitovo ako parník. Ani ja s kombíkom nejazdím driftom, to ale neznamená, že nie sú situácie, keď agilitu toho podvozka ocením a vo všeobecnosti je pre mňa dôležité, aby auto nebolo stabilné a isté len rovno, ale aj pri priečnej dynamike. To C5ka rozhodne neposkytuje (jazdil som len na metalike, ale nemyslím, že hydropneu by to nejak výrazne vylepšilo).
O podvozku Mondea se píše, jak je nejagilnější při zachování dostatečného komfortu, proč se stejným způsobem nehodnotí podvozek C5, že je nejkomfortnější při zachování slušných jízdních vlastností. Tak nějak z testu vyjde, že C5 má špatné jízdní vlastnosti. Citroen vždy podvozky uměl a když chtěl podvozek sportovní tak teda byl (VTS). Já nevím jak ostatní, ale s kombíkem nezávodím, ale jezdím do práce a na dovolené.
Čísla jsou zajímavá... C5 2.0HDI má dle oficiální dokumentace 1563kg.
[odkaz]
Nevím, nakolik jsou papírové údaje důvěryhodné... určitě hodně záleží na plnosti nádrže, výbavě, velikosti kol a tak podobně. Třeba těch odhadem 30kg na každou přední masážní sedačku v C5 beru všema deseti :-). Někde jsem slyšel, že snad C5 prošla nějakou odtučňovací kůrou...
Nemyslím že by podvozek nějak omezoval dynamiku... C5 sedí dobře, nenaklání se, nenechá se příliš rozhodit nerovnostmi. Odtažité řízení, velká hmotnost a pocit odtrženosti od reality venku (v dobrém i zlém) jsou věc jiná...
Budiž, to je otázka preferencí... s 2.0HDI je dynamika C5 příjemná, s 1.6HDI to nejspíš bude bída i v té 508. Taky bych asi inklinoval spíš k Peugeotu, jen komentuju cenovou hladinu.
Proti pevnému volantu nic nemám. V zimě mi moc nesedly kusy hliníku na volantu, ale to se dá snad konfigurovat.
Máš pravdu, že C5 je postavená vysloveně na pohodlí, ostatně jako většina velkých Citroënů počínaje DS. Na druhou stranu to funguje, pohoda na palubě C5 je v této třídě bezkonkurenční a neztratí se ani v porovnání s prémií o třídu výš - ticho, filtrace nerovností a zejména sedačky (Exclusive).
No čo som sa viezol s C5, z výberu by som ju vynechal. Ako sa mi auto páči svojím Audi štýlom zvonka, zvnútra ma rušia klasické Citroenovské osobitosti typu pevný volant. Takisto je tu pocit veľkého krížnika, skrátka tá hmotnosť sa neschová, má to pozitívny vplyv na komfort a pocit plavnosti jazdy, ale zdrvujúci na dynamiku a ochotu zatáčať. Verím, že ľahšia 508čka bude na tom pocitovo lepšie, plus v interiéri ma nič neruší, práve naopak, momentálne sa mi to javí ako s prehľadom najlepší mainstreamový interiér.
Jestli bude 508čka králem třídy a zašlape ty "Passaty" (a další konkurenci, jako třeba Mondeo) do prachu se teprve ukáže, zatím je to především tvé zbožné přání... ;-)
Moja reč. Tiež by som vybral kombi s benzínom THP, akurát by som sa uspokojil so strednou výbavou. Ale je tu stále to Mondeo, ktoré ponúka podobné rozmery, motor a o niečo lepšiu výbavu pri nižšej cene. A rozdiel cca. 3t. eur už stojí za zamyslenie.
Pokud si člověk uvědomí, že C5 má v rámci koncernu vyspělejší podvozek a jinak podobnou techniku, pak pro něj musí být ceny 508 zklamáním. Nemyslím jen verzi Business, ale i běžný Tendance s THP a hydractive je za slušných 550.000. Doufám, že si Peugeot nechá zaplatit od nedočkavců po prvních pár měsíců a poté přijde s nějakou akční nabídkou... rád bych 508 vídal na silnici častěji :-).
Atmosferická 1.6 je dnes už ve střední rarita (o nějakém přesahu do vyšší střední nemluvě), 1.6HDI s pětistupněm pro veeelmi klidné jezdce (možná to ale bude lepší než v těžší C5)... všechno to směřuje k 615.000 za výbavu Active a 2.0HDI, doplněné benzínovou minoritou THP (600).
Ceny jsou nasazeny přiměřeně na to, že se jedná o novinku zatím v testech chválenou. Cena za GT je už o něco vyšší a ikdyž je podle toho, co jsem četl jízdně na vrcholu, tak bude nejspíše jen okrajová část prodejů. Ale předpokládám, že ceny se za hcvíli ještě upraví směrem dolů. Peugeot se pochlapil a už se těším, až ho budu potkávat na silnici. :yes:
řekněme, že opravdu dost chci 508 kombi THP 1.6 (manuál) ve výbavě Allure. Cena 670 se zdá férová na to, že to je nové, krásné, pohodlné a zřejmě hodně dotažené auto.
Když se ale podívám, že za 630 můžu mít Mondeo 1.6T ve výbavě Enterprise, které navíc oproti Allure nabídne xenony, kožený interiér, přední parkovací senzory a patrně i nějaké další vychytávky, tak si říkám, že ten Peugeot je přecejen docela draný.....
Jistě, bude patrně tišší a pohodlnější než Mondeo, ale to aspoň na oplátku nabídne trošku záživnější svezení..... No, těžko říct, jestli ten příplatek řeknemě 100 litrů oproti Mondeu budou ochotní kupující zaplatit.... Já bych váhal.... (samozřejmě chce to se svézt....)
Pokud se bavíme pod článkem o české ceně novinky, se kterou chce automobilka dosáhnout na 3. místo v prodejích v importovaných modelech, tak se chtě nechtě srovnání s jedničkou (ale i dvojkou) prodejů nelze ubránit a je uplně jedno, jaký kdo má na tu jedničku i dvojku pohled. Tam je totiž nutno hledat inspiraci.
zdá se, že nafouklá (a velmi poruchová) bublina jménem passat splaskla!! bravo, peugeot!! konečně vyšlo najevo, kdo je skutečným králem střední třídy!!
Nemyslel jsem vám doma, ale vám tady v diskusích... >:-[]
Čekám kdy mi konečně dojde, co si myslel tím 4C u Laguny, ať se můžu té C1čce taky zasmát... >:D
Hele, ty máš co o vlastenectví co říkat, jestli si takový vlastnec, tak jezdě T613 a to nemyslím místního diskutéra >:-[] >:D
A jak to vemu kolem a kolem, tak Laguna je sice v kombíku hezší a má 4C, ale málo místa vzadu, C5 je taky hezčí, ale 508 má víceméně vše dohromady, jen teda já mám teď nové auto, tak těch úvah nechám... >:-[]8-s >:D
No říditelnou nápravu v téhle třídě nabízí jen... a ta bohužel je jen v naftě. Je to těžké. Pokud se to auto kupuje na běžné popojížděčky, tak ano, ale většinou je to manažerské auto, nebo auto obchodního zástupce či podnikatele a to jsou pak nájezdy, kdy už nafta nedává smysl... a pak, lidi ještě pořád i přes dnes již perfektní benzíny typu 2,0TSI, THP či multiairů na naftů více slyší.
Konfigurátor funguje, ale v posledních letech mám čím dál častejš pocit, že fotky (i počítačová grafika) nedokážou úplně přenést reálnej vzhled aut (začalo to s exteriérama - asi někde u Chrise Banglea - a teď už to platí i pro interiéry) :-|
Asi bych tohle auto v benzínu nekoupil, to je pravda. Určitě ne v 1,6. Musel by to být opravdu superbenzín :-) . A k tomu nějaký ten bonus, třeba řiditelná zadní náprava. To už je ale jiná pohádka.
Přímá konkurence rozumnější benzínové varianty nabízí. Skoro všichni v dané třídě sází na naftu, přesto drtivá většina nabídne solidní motor i pro ty, co naftu neradi ( ať už z jakýchkoli důvodů ).
Ale na takto "precizně/profesionálně"... :-)
Já na 607čce nevidím nic extra dynamického ani bez toho tuningu, např. příliš dlouhé převisy (oba, ale hlavně ten zadní u sedanu) působí spíš právě opačně, na rozdíl třeba od BMW.
Tak já bych zase nechal stranou designe, to je hodně individuální záležitost a já osobně musim auto vidět naživo. Co mě ale docela zarazilo, je nabídka motorů. Samozřejmě se většina prodejů odehraje v naftě. Tam jsou na výběr prakticky 2 varianty. Supereko 1,6 HDi, což se mi zdá na danou velikost auta na spodní hranici použitelnosti a pak dvě podobné varianty 2,0 HDi, což pokládám za nejrozumnější motorizaci, za takový standard. Třetí variantu ( vynikající 2,2 HDi ) moc počítat nemůžu, protože cena je alespoň papírově tak vysoko, že se bude jednat o volbu pro nadšence, prostě nízké procento zákazníků.
Mnohem horší to ale je u benzínu, to je opravdu hrůza, to se mi ani nechce komentovat :-( . Kde je nějaká konkurence pro 2,0 FSI, nebo dokonce 2,0 TSI ?
To bych nesouhlasil - mě se u C5 interier líbí dokonce víc než exteriér. Možná záleží v jakym jí máš barevnym provedení - potažená stejnou kůží jako sedačky (kůže Criollo) působí naopak docela super :yes:
Neboj, já si ho neplánuju koupit - ale že bude úspěšnější než předchůdce, to se dá docela očekávat. O počtu prodanejch kusů rozhodujou různý věci (skvěle se prodával i první Superb a byla to ***) a tohle by na evropskym i českym trhu mohl bejt relativně úspěšnej model.
A máš určitě pravdu, totální většina si koupí daleko blbější dvoulitr, než fakt špičkovej 2.2 - no ať si to užijou :-)
S tou značkou souhlas. Ale je to detail....
Jsem fakt zvědavý, co na to oko poví na živáka. Mi se to moc líbilo.... nesrovnatelné, zajímavé, hlavně a to HLAVNĚ PEUGEOTOVSKÉ..... :yes:
Nicméně - 607, mistr elegance a dynamiky to nepřekonává..... ;-):yes::yes::yes:
Ono je to proto, že obecně udělat kombík je jednodušší než udělat sedan, tam je holt zásadní fuška v Cé sloupku a ten (jak je vidět) u 508 má ještě své rezervy :-)
Nepíši o napodobování. Já tě čtu, no, osobně jsem v hodnocení designu trochu kritičtější. Napříkload jsem se nyní nahoře díval na předek a až me vylekalo jak násilně tam působí erzeta. Ona byla problematická u i 407, tam jsi snad ***l pár cenťákůnad zemí, ale po té instalaci jaksi dovnitř tlamy... no, podívej se na to.
Volkswagen ví přesně, co si může s Passatem, a zejména tedy s touto půlgenerací dovolit.
Můj tip je, že 508 se neudrží v čase. Já ji vnímám také silně, ale jak kloužu očima, tak mi nelahodí boky a příliš těžká záď. Potřebuji ještě živý kontakt, to uznávám.
U 508čky je kombi jasně povedenější, záď sedanu je "těžká" křeč, podobně (i když "jinak") jako u Superbu II.
U Audi je to už tradice pěkných kombíků (avantů)...
Povedených kombíků příbývá mnohem víc, než sedanů. Třeba 5er, král sedanů je dneska nejen krásný sedan, ale i neméně povedené kombi, přitom ještě u takové E39 by mě nikdo k podepsání objednávky na kombi nikdo nepřemluvil/nedonutil...
Jak na to zareaguje trh, to je problém posledních 10 let. :-| Nevzniklo to samozřejmě jen tak samo od sebe, ale masáž některých spoluobčanů taky dělá své. :-|
Třetí DOVÁŽENÝ auto? To mi nepříjde zas tak nereálný. Auto působí víc než slušně, takovej 2.2 HDi 150 kW je doslova mňamka, aerodynamika je fantastická - to nebude neúspěšný auto :yes:
musim ti dat za pravdu, nieco podobne ma napadlo. 508 to bude mat velmi tazke, a povedal by som, ze ovela tazsie nez v podstate prepadak c5. uvazujem nahlas.. ak teda c5 na obrazku vyvolal u ludi obdivne emocie a v skutocnosti sklamal, ako velmi sklame 508??
Myslim ze si davnejsie pisal, neviem ci pod clankami alebo na blogu, ze "508 za 508 " (tisic Kc) a ze pokial by to tak bolo, bude to dobre pre Peugeot.... a vuala >:D
Proč by měli napodobovat starou krabici? Nechápu. 508 je parádní, je sexy, je elegantní, je dynamická..... má emoce. Což se o Passatu říci nedá. Jediná emoce je v tom, že sází na nízké emoce - podobnost s Phaetonem - to sází na nízké emoce.
Nicméně nechápu proč je 508 srovnávána tebou s tím už skoro outsiderem. Ano, čteš dobře. Outsiderem. Stále více kupců pass bude hledat důvod proč ano a spíš budou nacházet důvody, proč ne.
Shrnovačka:
Proč Passata? Pro jeho cenu? Pro spolehlivost?
ale pojˇmě postavit 508 proti Supu, Mondeu, C5, Laguně....Passatu.
Ale jsme blízko Němecek, tak je Pass vlastně bližší.....
Nebo i Laguna, i když ta v liftu nevypadá tak špatně jako Superb v sedanoliftu, nebo o třídu níže Megane, i když s Golfem a 308 je to přesně naopak, a Insignia v kombíku je podle mě taky povedenější.
Passat je, bohužel, stará krabice. Nic víc, nic míń...... a se spolehlivostí je na štíru. Asi bych marně hledal důvody, proč ho koupit. Určitě bych je nenašel. Snad ta 4x4..... ale nic víc.
Viděl jsem 508 na salůnu..... krásný monument.... opravdu parádní fáro, dělo, na první pohled frajer. Bylo v černé, sedan.
Po usednutí - moc dobré. Bylo to bez navi, v hadře, ale i tak moc moc dobré. Budíky bomba, celé auto 1***. Co mě štvalo, tak handšalter, který kapek zavází pravé noze - tlačí. Jinak bez chyby. Světla pro denní svícení jako u Panamery Turbo.
Cena - pokud nebudu koukat na GT tak velmi konkurenceschopná, firmy z fleku -10%.
Ted to GT. No asi bych už zvažoval. Protože když mu dám sport sedla v plné skurce, metlu....začínám vidět na vrchol Milion. To už pak jeden začne zvažovat a pátrat a šmejdit a vechtrovat a zkoumat..... Vezmu si milion na káru - a jdeme na trh. Ano, pravdou jest, že za 508 by se určitě nestyděli ani premianti. Je opravdu fantastická.
Až na malý prostor v područce....to je tak na klíče. Pak není kam dát telefon, když je navi....a mít v ruce 1000000 na auto.....hm, to už jsou vrata garáží otevřená více nabídkám.
Nicméně, za to parádní dělo, ano slyšíš dobře, je to dělo, VIVAT 508. :-):yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
Nový Peugeot má, dobře našlápnuto, aktuálně bude jemně těžit z toho, že ze dvou much stvořil jednu masařku (nemyslím to důsledně zoo asociačně), v krátkodobém horizontu se tenhle modelový šmik pravděpodobně vyplatí, v dlouhodobém horizontu musí být nutně kontraproduktivní.
Vstup do konkurenčního klání si Peugeot nevybral nejlépe - je tu nový Passat, Superb je nesestřelitelný, Mondeo tlačí na pilu jak se dá a Laguna sekunduje v poli nejlepších cenou a modernizací. Do toho fantastické úspěchy i prémiovek, zejména A4... no, první nášlap bude velmi náročný.
Těžit bude 508 především z přitažlivosti kabiny, to je bezesporu. V komplexu už to tak jisté není, zejména záďě (jak sedan tak combi) neudrží tlak esteticky vyzrálejší konkurence. Technicky vyzrálejší mutace (GT) samozřejmě nebudou tahounem prodejů, a tak se nebude konat ani náskok (možná) díky technice...
Jako nejkritičtější bod v konkurenčním klání vnímám nevyrovnanost karosářského řešení, ani elegance, ani sport, od každého něco, od každého trochu. Pospolu to pak vizuálně drží jaksi... vachrlatě, a tak snad jen nová příď zaslouží jednoznačné přitakání, bohužel harmonie takového Apoštola, myslím komplexní karosářská harmonie se prostě nekoná.
Perune, cítím velmi silně v tvém příspěvku, zejména pak v pasáži kolem toho třetího místa pověstné parůžky. Zde sice tvé přání je otcem pochopitelné garážové myšlénky, ale nevydával bych tu prezentační informace z doprovodného letáčku za regulerní prodejní naději.
Superb, Passat, Mondeo, cenou i Laguna, to jsou pevní hráči, kteří svá postavení prakticky nemění.
podla cenniku a vybavy je jasne,ze je tento model drahy. Ked si porovnam motor a vybavu auta mozem mat aj VW. VW nepisem preto ,ze by som ho chcel nemam rad VW,ale preto ,ze je to pre vacsinu povazovane za First class.
Střední třída není primárně o ceně. Kdyby tomu tak bylo, tak by tu nejezdilo nic jiného, než Laguny.. Jak vidno, nejezdí..
Střední třída je vyjádřením určitého statusu, ne tedy až tak úplně poměru cena/výbava. S příliš odvážnou cenou by ale Peugeot v boji o zákazníka neuspěl. Ambicí Pětsetosmičky není nic menšího, než být třetím nejprodávanějším autem ve svém segmentu v ČR. Má k tomu všechny předpoklady, takže nechme cenu na posouzení zákazníkům, ti rozhodnou, jestli ji Peugeot nastavil adekvátně, nebo ne.
No a k praxi... Vzhledem k tomu, že pro firemní zákazníky (cca 90% objemu prodejů v této třídě) má každá automobilka připravené něco navíc, nebral bych výše uvedené jako dogma ;-)