Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508: Ceny na českém trhu

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 16. 2. 2011 • 10:00
97
156
Zobrazit náhledy (97)
Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508
První cena nového velkého Francouze začíná na stylových 508.000,-Kč. Za kombi SW připlatíte 25 až 40 tisíc Kč.

Novinka Peugeotu patří do střední třídy, jako základ novému modelu posloužila existující platforma 3 skupiny PSA. Ve srovnání s odcházející 407 se ale rozvor náprav prodloužil o 92 mm a přední převis naopak zkrátil o 43 mm. Novinka se tak může pochlubit elegantnějšími proporcemi i větším vnitřním prostorem.

Markantní je růst především v podélném směru. 508 měří na délku 4.792 mm, zařadí se tedy přesně mezi oba modely, které nahrazuje – přímého předchůdce 407 a sedan vyšší střední třídy 607, pro který Peugeot momentálně nemá (a v nejbližší době ani mít nebude) náhradu.

Do šířky se 508 proti 407 zvětšila o 42 mm a s tím koresponduje i rozšíření rozchodu kol – vpředu o 2 cm a vzadu o 4 cm. Konkrétní hodnoty rozchodu kol se nepatrně liší dle použitého rozměru pneumatik.

Letos plánuje tuzemské zastoupení automobilky se lvem ve znaku prodat 575 vozů, přičemž většina půjde ke fleetovým zákazníkům. Na ně budou ostatně zaměřeny marketingové akce typu roadshow, kde se fleetoví nákupčí a ostatní manažeři budou moci s vozy podrobně seznámit, aniž by museli vážit dlouhou cestu do autosalonu.

V celoevropském měřítku se očekává prodej 4 turbodieselů na 1 zážehový model. Každý druhý vyrobený Peugeot 508 by měl být v karosářské verzi kombi (508SW).

Příští rok hodlá Peugeot prodat 200.000 vozidel 508, přičemž většinu (115 tisíc) v Evropě. Druhým největším odbytištěm má být Čína (65 tisíc).

Peugeot 508 – ceny vznětových verzí na českém trhu
Motor 1,6 HDi 1,6 e-HDi 2,0 HDi 2,0 HDi 2,2 HDi
Převodovka 5M 6MA 6M 6A 6A
Zdvihový objem [cm3] 1560 1560 1997 1997 2179
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 82/3600 82/3600 103/4000 120/3750 150/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 240-254/1750 270-285/1750 320-340/2000 340/2000-3000 450/2000-2750
Max. rychlost [km/h] 190 197 210 225 234
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,4 13,1 9,8 9,2 8,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 4,7 4,4 4,8 5,7 5,7
Pohotovostní hmotnost [kg] 1405 1410 1430 1520 1540
Cena ve výbavě Access [Kč] 554.900,- 579.900,- - - -
Cena ve výbavě Active [Kč] 584.900,- 609.900,- 614.900,- 674.900,- -
Cena ve výbavě Allure [Kč] - - 694.900,- 754.900,- -
Cena ve výbavě GT [Kč] - - - - 904.900,-

Nejlevnější Access obsahuje ESP + ABS + ASR + elektronicky rozdělovač brzdných sil (REF) + podporu brzděni v kritických situacích (EVA), Hill Assist, přední airbagy, dvojité boční airbagy či hlavové airbagy pro obě řady, centrální zamykání dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, zadní dělená opěradla, audiosystém RD5 s CD a MP3 a 6ti reproduktory či palubní počítač. Zajímavostí je nyní platná akční cena na model 1,6 16V VTi (88 kW), stylových 508 tisíc Kč.

Vyšší výbavový stupeň Active navíc obsahuje například 16palcová hliníková kola, regulátor a omezovač rychlosti, osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, snímač intenzity deště, dvouzónovou automatickou klimatizaci, volant a manžetu řadicí páky v kůži, zadní loketní opěrku s průvlakem na lyže či osvětlená prahy dveří vpředu.

Druhý nejvyšší (v praxi však nejvyšší pro motory mimo 2.2 HDi) výbavový stupeň Allure obsahuje navíc elektrickou parkovací brzdu, 17palcová hliníková kola, parkovací asistent vzadu + elektricky sklopná zrcátka s osvětlením přístupu k vozu, vnitřní osvětlení vozu LED, polokožené čalounění sedadel, vyhřívání předních sedadel, elektrické nastavení sedadla řidiče, Bluetooth handsfree + streaming audio BT, koberečky vpředu i vzadu či osvětlení prostoru pro nohy cestujících.

Nejvyšší stupeň GT, určený výhradně pro nejvýkonnější 2.2 HDi, navíc nabízí osmnáctipalcová litá kola, indikátor tlaku v pneu, bi-xenonové natáčecí světlomety s funkcí automatického tlumení, LED denní světla, nastavitelnou délku předních sedáků, navigační systém RT6 s head-up displejem či dvě koncovky výfuku.

Peugeot 508 – ceny zážehových verzí na českém trhu
Motor 1,6 VTi 1,6 THP 1,6 THP
Převodovka 6MA 6M 6A
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 88/6000 115/5800 115/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 160/4250 240/1400-4000 240/1400-4000
Max. rychlost [km/h] 203 222 220
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5 8,6 9,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 6,2 6,4 7,1
Pohotovostní hmotnost [kg] 1390 1400 1410
Cena ve výbavě Access [Kč] 508.000,- - -
Cena ve výbavě Active [Kč] - 599.900,- 639.900,-
Cena ve výbavě Allure [Kč] - 679.900,- 719.900,-

Verze 508 GT s motorem 2,2 HDi má jinou přední nápravu: s dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí. Toto dvojité lichoběžníkové zavěšení a oddělení funkce odpružení a otáčení umožňuje dosáhnout vynikající směrové stability a přesnosti řízení a zároveň eliminuje nežádoucí vliv silného turbodieselu na ovladatelnost auta.

Další specialitou verze 508 GT je aktivní uložení motoru nad přední nápravou, které potlačuje přenos vibrací do karoserie. Lepší utlumení vibrací má pozitivní vliv také na zlepšení akustického komfortu cestujících.

Zadní náprava je u všech variant modelu 508 víceprvková.

Příplatek za verzi kombi je 40 tisíc Kč u verzí Active, Allure, GT a 25 tisíc Kč u verze Access.

Témata
Avatar - twistedTSD
17. 2. 2011 17:44
Re: Passat
žádný problém ;-) [odkaz]
17. 2. 2011 12:06
Čínská Briliance
Tento týden stála vystavená v Praze na Andělu... designově to silně připomíná levné čínské automobilky Briliance apod. S Peugeotem to jde od desíti k pěti, zdá se...
Avatar - Emel
16. 2. 2011 16:56
Re: Parohy...
500 bez DPH znamená slevu nevýrazných 15.000.

Jasně, pro firmy není pořizovací cena až tak zásadní... jenže firmy už jsou zase většinou zaháčkované u svého dodavatele a jen doobjednávají... Passaty.
16. 2. 2011 16:43
Re: passat zašlapán do prachu
508 bude mít problém se dostat na prodeje C5. Jinak české ceny nemá cenu komentovat. Těch 508 aut za rok nehraje žádnou roli. Jinak čekám u 508 do pár měsíců slevy v akci cca 100 000,-. pak budou české ceny reálné.
16. 2. 2011 15:03
Navigace
Má tu někdo zkušenost s ovládáním navigace tohoto Pažouta? Z obrázku soudím, že to má nějakou adaptaci iDrive/MMI/Command APS. Docela by mě zajímalo, jak se k tomu Frantíci postavili.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud