Peugeot 508: Ceny na českém trhu
První cena nového velkého Francouze začíná na stylových 508.000,-Kč. Za kombi SW připlatíte 25 až 40 tisíc Kč.
Novinka Peugeotu patří do střední třídy, jako základ novému modelu posloužila existující platforma 3 skupiny PSA. Ve srovnání s odcházející 407 se ale rozvor náprav prodloužil o 92 mm a přední převis naopak zkrátil o 43 mm. Novinka se tak může pochlubit elegantnějšími proporcemi i větším vnitřním prostorem.
Markantní je růst především v podélném směru. 508 měří na délku 4.792 mm, zařadí se tedy přesně mezi oba modely, které nahrazuje – přímého předchůdce 407 a sedan vyšší střední třídy 607, pro který Peugeot momentálně nemá (a v nejbližší době ani mít nebude) náhradu.
Do šířky se 508 proti 407 zvětšila o 42 mm a s tím koresponduje i rozšíření rozchodu kol – vpředu o 2 cm a vzadu o 4 cm. Konkrétní hodnoty rozchodu kol se nepatrně liší dle použitého rozměru pneumatik.
Letos plánuje tuzemské zastoupení automobilky se lvem ve znaku prodat 575 vozů, přičemž většina půjde ke fleetovým zákazníkům. Na ně budou ostatně zaměřeny marketingové akce typu roadshow, kde se fleetoví nákupčí a ostatní manažeři budou moci s vozy podrobně seznámit, aniž by museli vážit dlouhou cestu do autosalonu.
V celoevropském měřítku se očekává prodej 4 turbodieselů na 1 zážehový model. Každý druhý vyrobený Peugeot 508 by měl být v karosářské verzi kombi (508SW).
Příští rok hodlá Peugeot prodat 200.000 vozidel 508, přičemž většinu (115 tisíc) v Evropě. Druhým největším odbytištěm má být Čína (65 tisíc).
Peugeot 508 – ceny vznětových verzí na českém trhu | |||||
Motor | 1,6 HDi | 1,6 e-HDi | 2,0 HDi | 2,0 HDi | 2,2 HDi |
Převodovka | 5M | 6MA | 6M | 6A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1560 | 1997 | 1997 | 2179 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 82/3600 | 82/3600 | 103/4000 | 120/3750 | 150/3500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 240-254/1750 | 270-285/1750 | 320-340/2000 | 340/2000-3000 | 450/2000-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 197 | 210 | 225 | 234 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,4 | 13,1 | 9,8 | 9,2 | 8,2 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,7 | 4,4 | 4,8 | 5,7 | 5,7 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1405 | 1410 | 1430 | 1520 | 1540 |
Cena ve výbavě Access [Kč] | 554.900,- | 579.900,- | - | - | - |
Cena ve výbavě Active [Kč] | 584.900,- | 609.900,- | 614.900,- | 674.900,- | - |
Cena ve výbavě Allure [Kč] | - | - | 694.900,- | 754.900,- | - |
Cena ve výbavě GT [Kč] | - | - | - | - | 904.900,- |
Nejlevnější Access obsahuje ESP + ABS + ASR + elektronicky rozdělovač brzdných sil (REF) + podporu brzděni v kritických situacích (EVA), Hill Assist, přední airbagy, dvojité boční airbagy či hlavové airbagy pro obě řady, centrální zamykání dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, zadní dělená opěradla, audiosystém RD5 s CD a MP3 a 6ti reproduktory či palubní počítač. Zajímavostí je nyní platná akční cena na model 1,6 16V VTi (88 kW), stylových 508 tisíc Kč.
Vyšší výbavový stupeň Active navíc obsahuje například 16palcová hliníková kola, regulátor a omezovač rychlosti, osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, snímač intenzity deště, dvouzónovou automatickou klimatizaci, volant a manžetu řadicí páky v kůži, zadní loketní opěrku s průvlakem na lyže či osvětlená prahy dveří vpředu.
Druhý nejvyšší (v praxi však nejvyšší pro motory mimo 2.2 HDi) výbavový stupeň Allure obsahuje navíc elektrickou parkovací brzdu, 17palcová hliníková kola, parkovací asistent vzadu + elektricky sklopná zrcátka s osvětlením přístupu k vozu, vnitřní osvětlení vozu LED, polokožené čalounění sedadel, vyhřívání předních sedadel, elektrické nastavení sedadla řidiče, Bluetooth handsfree + streaming audio BT, koberečky vpředu i vzadu či osvětlení prostoru pro nohy cestujících.
Nejvyšší stupeň GT, určený výhradně pro nejvýkonnější 2.2 HDi, navíc nabízí osmnáctipalcová litá kola, indikátor tlaku v pneu, bi-xenonové natáčecí světlomety s funkcí automatického tlumení, LED denní světla, nastavitelnou délku předních sedáků, navigační systém RT6 s head-up displejem či dvě koncovky výfuku.
Peugeot 508 – ceny zážehových verzí na českém trhu | |||
Motor | 1,6 VTi | 1,6 THP | 1,6 THP |
Převodovka | 6MA | 6M | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 88/6000 | 115/5800 | 115/5800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/4250 | 240/1400-4000 | 240/1400-4000 |
Max. rychlost [km/h] | 203 | 222 | 220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,5 | 8,6 | 9,2 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,2 | 6,4 | 7,1 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1390 | 1400 | 1410 |
Cena ve výbavě Access [Kč] | 508.000,- | - | - |
Cena ve výbavě Active [Kč] | - | 599.900,- | 639.900,- |
Cena ve výbavě Allure [Kč] | - | 679.900,- | 719.900,- |
Verze 508 GT s motorem 2,2 HDi má jinou přední nápravu: s dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí. Toto dvojité lichoběžníkové zavěšení a oddělení funkce odpružení a otáčení umožňuje dosáhnout vynikající směrové stability a přesnosti řízení a zároveň eliminuje nežádoucí vliv silného turbodieselu na ovladatelnost auta.
Další specialitou verze 508 GT je aktivní uložení motoru nad přední nápravou, které potlačuje přenos vibrací do karoserie. Lepší utlumení vibrací má pozitivní vliv také na zlepšení akustického komfortu cestujících.
Zadní náprava je u všech variant modelu 508 víceprvková.
Příplatek za verzi kombi je 40 tisíc Kč u verzí Active, Allure, GT a 25 tisíc Kč u verze Access.