Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane Generation 1,6 16V – Bon prix

Nižší střední třída zlevnila o jeden celý level. Jak bolestný kompromis musíte podstoupit, když se rozhodnete pro levný Mégane?
Zpět na článek
16. 2. 2011 08:30
16. 2. 2011 08:41
16. 2. 2011 08:57
16. 2. 2011 09:46
16. 2. 2011 10:02
16. 2. 2011 15:18
17. 2. 2011 16:08
17. 4. 2011 11:36
neregistrovaný "sharpi"
16. 2. 2011 11:37
16. 2. 2011 11:55
16. 2. 2011 14:54
19. 2. 2011 20:41
19. 2. 2011 21:17
neregistrovaný "Jawasystem"
16. 2. 2011 15:49
16. 2. 2011 17:36
16. 2. 2011 19:13
16. 2. 2011 18:29
16. 2. 2011 18:41
16. 2. 2011 18:45
16. 2. 2011 19:02
16. 2. 2011 19:14
16. 2. 2011 22:09
16. 2. 2011 19:29
16. 2. 2011 22:20
16. 2. 2011 21:47
17. 2. 2011 06:50
16. 2. 2011 22:13
16. 2. 2011 22:22
16. 2. 2011 22:25
16. 2. 2011 22:47
16. 2. 2011 23:49
16. 2. 2011 22:35
16. 2. 2011 22:38
16. 2. 2011 23:23
17. 2. 2011 12:21
16. 2. 2011 23:23
16. 2. 2011 23:47
17. 2. 2011 05:41
16. 2. 2011 23:47
17. 2. 2011 00:03
17. 2. 2011 06:02
18. 2. 2011 18:03
16. 2. 2011 08:30
odhlučnění
Zajímalo by mě, jestli i u dražších verzích chybí hluková izolace v motorovém prostoru nebo je to jenom "vychytávka" Generation ;-\
Rozbalit vlákno
13
16. 2. 2011 08:45
Re: odhlučnění
Díky, vidím, že mi odpověděl ten nejpovolanější ;-) Opravdu je to před max.otáčkama takový peklo?
16. 2. 2011 08:57
Re: odhlučnění
Máš na mysli to drnčení přístrojovky? To snad ani není přístrojovka. Ale neco ve středovým tunelu. A drnčí to jen asi od 5000 otáček nahoru. A tam teda zas tak často člověk ten motor nevytáčí.
16. 2. 2011 09:18
Re: odhlučnění
No já vytáčím, aby motor nezakrněl ;-) Jak bude dnes chvilka, přečtu si celou tvojí recenzi.
16. 2. 2011 09:46
Re: odhlučnění
Tož to já občas taky... ale že bych si jen tak při výjezdu z vesnice zařadil dvoječku, vytáhl to na stovku a pak tam hodil pětku, to ne :-)
16. 2. 2011 09:51
Re: odhlučnění
Škoda že je odhlučnění tak špatné jinak by byl tenhle motor jasná volba, ale ne v generationu ale v advantage a grandtour
16. 2. 2011 10:02
Re: odhlučnění
motor taková hrůza není. horší je hluk od kol.
16. 2. 2011 15:09
Re: odhlučnění
Tak už jsem si recenzi přečetl, vím, že to tu asi nepatří, ale máš ode 10b za obsáhlý a velmi čtivý popis :-)

Podle fotek se mi zdá, že máš celočerný interiér. Testovaný Generation je mixlý šedými odstímy a oproti tvému vypadá chudobně. Ty sis mohl vybírat nebo barevné ladění bylo dané stupněm výbavy?
16. 2. 2011 15:18
Re: odhlučnění
dík ;-)
u expression sis mohl vybrat, jestli chceš tmavý (ten mám já) nebo světlý interíér ([odkaz] , [odkaz]
Ostatní výbavy byly jen s jednou barvou interieru, kromě Privilege (už se neprodává). Tam se mohla vybírat světlá nebo tmavá kůže, pokud si to správně pamatuju.
17. 2. 2011 15:23
Re: odhlučnění
Potvrzuji, chybí. Docela pomůže čelní sklo s akustickým filtrem (o originál jsem přišel díky kamiónu a šutru přímo mezi světla (myslím moje za sklem). Jinak auto má superzvuk při řádění na okreskách kolem 4 tisíc otáček na trojku a čtyřku (zvuk je sportovnější než u 1,4 TCe). Ale delší cesta na D1 kolem tachometrových 140 km/h je otravná.
17. 2. 2011 15:51
Re: odhlučnění
1,4 TCe nemá žádný zvuk. >:D
17. 2. 2011 16:08
Re: odhlučnění
má. jako všem meganům tomu nad 5000 ot/min drnčí palubka >:-[]
16. 2. 2011 10:41
Re: odhlučnění
Ak myslíš ten dekel/deku pod kapotou tak to nemá na hluk žiadny vplyv. Niektorí si to tam nainštalovali a žiadna zmena, preto to tam rencek asi ani nedáva.
Diesle to majú asi hlavne kvôli teplote.
16. 2. 2011 10:57
PLECHOVÁ KAVALERIE
Tak opět jeden z dalších mistrovských testíků, slova jsou volena velmi velmi uvážlivě, a jsem přesvědčen, že nejedno oko jezdců formule generace nezůstalo suché. Zejména pak zjištění charakteru až obnaženého krále, jsou halena do potřebného konejšivého hávu, přitom jak testér, tak evidentně i vůz test samotný absovovali bez zanechání dlouhodobějších následků.

Inu což, nejen prémií testér živ jest, čas od času je třeba zakusit i kyselejších jablíček. Škoda snad jen, že se nekonal test jaksi širšího dosahu, nějaký ten testový trojobálek, avšak ten by evidentně přinesl doslovnou diskuzní sodomu-gomeganoru, buďme rádi, že se můžeme na diskuzi věnovat čtyřem plechovým patnáctkám, jednašestce a hadrovým sedadlům, a to s diskuzním detailem na zdejších diskuzích už pověstným.

Tak především co vychválit. Jednoznačně cenu, neboť kompaktní mainstream za obdobnou cenu leteckého víkendového rodinného výletu do některé z evropských metropolí, to je natolik přitažlivá nabídka, že dá zapomenout v mžiku na snové představy o výbavě hodné jednadvacátého století. Současně pak velmi výraznou pochvalu zaslouží v tomto kontextu bezpečnostní výbava, zde je nutno Renault vychválit především za to, že nešetří tam, kde ty bys šetřil jaksi ze zásady. Ano, bezpečnostní prvky v autě mají zásadní přednost před nabušenou aparaturou a kevlarovým mračítkem na sluneční cloně.

Velkým testovým přínosem je také podrobný popis zážitků při akceleraci. Zde jen krátká konstatace - netruchli, ty plecháče tě stejně pod dlouhým táhlým dokonale prozradí.

Co se týká výbavy, pak manuální zadní skla nelze považovat za fatální nedostatek, ovšem volant seřiditelný pouze v jedné ose, nad tímhle bych velmi podumal. Avšak jak říkám, než víkend v Neapoli, to snad už fakt raději jednoho mégana za dvěpade.

Mimochodem, jaký je dnes vůbec nejlevnější vůz dané třídy, ví to někdo?

BRAVO TEST :yes:
Rozbalit vlákno
27
16. 2. 2011 11:28
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Pěkně napsaný shrnutí... souhlasím, že test vystihl přesně to, co se od tohoto modelu očekává... "na tady máš levný, bezpečný auto, vem si ho za čvrt míče, jezdi a vychutnávej si novotu, než s autem dojedeš zpátky dom, už budeš na 100% přesvědčenej, že toho jedničkového Megánka, Felunku, Escortíka nebo 19ku již nemá smysl dále leštit" Takže kromě pochvaly testera přidávám i pochvalu Renault ČR za jejich snahu obnovit vozový park v ČR :yes:
16. 2. 2011 11:35
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Souhlas, Renault přišel v pravý čas s nabídkou, která staví jisté hráze jak novotřídnímu lowendu, tak těm, kteří zvažují ojeté vozy. Osobně velmi cením ten akcent Renaultu na bezpečnost této levné verze.
16. 2. 2011 11:55
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Tipuju Sandero od Dacie, ale nevím to jistě.
Avatar - Nerez
16. 2. 2011 14:03
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Sandero snad není nižší střední nebo se mýlím?
16. 2. 2011 17:34
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Ano. Tedy ne :-) Subkompakt.
neregistrovaný "sharpi"
17. 4. 2011 11:36
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
;-) mě se ten můj plechovej mazlíček taky líbí a jsem spokojená - prostě za peníze co jsem zaplatila jsem dostala odpovídající kvalitu - a co si budeme povídat před pár lety byli auta mnohem dražší a taky to nebylo nic moc. Moc tomu nerozumím a tak hlavně oceňuju to, že za peníze co byste nacpali do oprav něčeho "luxusnějšího" ojetýho máte nový auto v záruce, což jako ženská musím ohodnotit na 1+. :yes:
16. 2. 2011 16:57
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Díval jsem se na stránky VW aGolf koupíš za 280 000,- i bez smlouvání :yes: :yes:
16. 2. 2011 17:34
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Jo, to by byla trefa, základ je ovšem za 320.
16. 2. 2011 17:46
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Musíš hledat ve skladovkách. Ještě včera tam byly tři mezi 280 000,- a 290 000,-. Už jsou pryč. Docela mě překvapil i nový Touran - v Comfortlinu za 440 000,- je dobrá cena / sleva cca 70 000,- /. :yes:
16. 2. 2011 18:10
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Jo, tam jsem nebyl. Prosím tě, nemáš tabulku prodejů střední třídy v EU? Třeba za 2010. Magistrát tu někde bulí, že je údajně C5 nejprodávanější auto třídy a nikdo mu to nechce věřit. Jde o Passata a konkurenci.
16. 2. 2011 20:33
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Nikde jsem to neviděl. Pokud jen tak letmo kouknu na prodeje, tak si to rozdjí Passat, Mondeo a Insignia. Tento souboj by ale probíhal až za duem Mercedes C-classe a 3er od BMW. Každému z nich stačí na 100 000 Německo a Anglie.
16. 2. 2011 18:14
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Jo a jaka motorizace? Tahle 100 konova 1,6a bude raketa proti tomu zakladu v Golfu.
16. 2. 2011 18:32
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Možná každý netouží v tomto základním segmentu po té tvé... raketě :-) Zde nejde o porovnávání GOLFa a mégana, kolega jen píše, že i VW tlačí (jemnocitně ovšem) na cenovou pilu.
Avatar - Emel
16. 2. 2011 19:40
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Známý teď kupoval Golf s 1.2TSI někde kolem 350... s xenonama a tak, docela jsem koukal kam se pomocí slev a paketů dostal. Pochvaluje si hlavně akustickou pohodu a (pro mě překvapivě) šířku interiéru ve srovnání s Octávií.
16. 2. 2011 19:42
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Tak to byl supr kup, otazka je (ja to nevim) jestli kupec v teto cenove hladine toho Megana zvazuje. Muj osobni odhad je, ze ne a vetsina prodeju je zaklad (generation).
Avatar - Emel
16. 2. 2011 19:47
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Co vídám Megany (v létě), tak jsou dost často na origo litých kolech... na 350 jsi za chvíli.
16. 2. 2011 20:11
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Většina Meganů co vídám je nad 350 000,-. Do 350 000,- toho moc nekoupíš. Pokud chceš něco jiného než ten základní motor, tak jdeš nad 350 000,- po slevě.
16. 2. 2011 21:07
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
za 320 ceníkových je Megane Advantage, tzn. koženej volant/páka, kola Surround (není to jasné ale vypadají jako litá...) 16", automatická dvouzónová klima , motor 81kW , elektrická impulsní okna i vzadu, autoradio z bluetooth. Tempomat , ESP , mlhovky samo taky. To není špatný.
Prosím někoho ať spočítá toho golfa :-)
16. 2. 2011 21:44
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Těch 320 000,- je už po slevě. Za liťáky dalších 14 000,- + metalíza a jseš na 350 000,-. Navíc pořád je to ta 1.6. Pokud se pak svezeš s nissaňáckým 1.4 Tce, tak už tu 1.6 chtít nebudeš. Tam ale s lepším rádiem / což je asi nutnost / jseš u HB skoro na 400 000,-. Ještě nedávno dobrá cena. Ale dneska ? :-O Za stejné peníze se dá koupit i Golf 1,4 TSI 90kW se stejnou výbavou.
17. 2. 2011 21:04
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Ceníková cena je ceníková cena ať to tak rozepíšou do jakýchkoliv "slev" a "akcí" - beztak nějaká akce je pořád (aspoň u Renaultu, jak to sleduji)

Výsledek je pro mě základ od kterého lze případně odečíst již opravdovou slevu prodejce :-)

Mnou uvedené srovnání je fér. Samozřejmě lepší motor posazuje cenu výše u obou značek.

Ale podle "akčního" ceníku "s bonusem" u je Golfu 1,4 TSI 90 kW výbava highline za 479 000 (u Golf plus 500.000)
16. 2. 2011 20:13
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Nevím co by jsi chtěl v této cenové hladině jiného zvažovat. Máš to Focuse, Golfa, Megana a Astru - evropskou kompaktní elitu. :yes:
16. 2. 2011 20:24
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Já osobně nic, nelíbí se mi ani jedna z těchto variant, defacto bych si nevybral ani kdyby se započítala třeba trojková Mazda. Celá ta nižší střední je fádní od toho Megane (interier OK, batoh OK není) až po tu tlustou Astru (interier katastrofa). Z mého hlediska - jít do téhle třídy je velký kompromis, takže bych šel o třídu výše.
16. 2. 2011 22:09
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Rozhodně souhlasím. Zde na testech ten motor 1.2 velmi silně doporučovali. Ta cena je výborná.
16. 2. 2011 20:17
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Jemnocitně auto nevykrádá. Zo to VW :yes:
16. 2. 2011 19:00
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
..ehm..víkend v Neapoli?? To bych nepřál ani nejlepšímu příteli mé ženy.To snad radši supem do Paříže ve čtyřech ;-)
Avatar - Emel
16. 2. 2011 19:13
Re: PLECHOVÁ KAVALERIE
Seřiditelný volant je jednoduchý, pokud tedy kupuješ auto jen pro sebe - sedneš si a buď je to v pořádku, nebo ne. Při mých 180cm by to asi problém nebyl. Víc mrzí nedělené zadní sedadlo...

Souhlas, airbagy jsou důležitější než zadní (i přední) okna v elektrice... a právě tak bych ochotně obětoval tempomat za ESP nebo šestikvalt, ale co už.

Srovnání s Octavií a i30 by bylo zajímavé, tak holt si přečteme to i30 příště a srovnání bodů se dá udělat i ex post.
16. 2. 2011 11:37
Pekne
procento zakazniku, kteri chteji nove levne relativne vybavene auto nizsi stredni za 250 koliku je pomerne vysoke, a tak Renault se jim trefuje do noty, otazka je, ze prodeje tomu vsak moc neodpovidaji. Ano, je to rozpoctovka, nicmene cisle subjektivne mi ten jeho design zastaral uz po jednom roce, to se moc autum v posledni roky nepovedlo....
Mno Renault to v CR nema moc lehky a ani agresivni cenova politika nezabira, protoze za stejne penize nejni problem poridit Ceeda, i30 apod., tak bojujte hosi, bojujte, jestli vam to za to na tom nasem malem rybnicku vubec stoji...
Rozbalit vlákno
1
16. 2. 2011 11:55
Re: Pekne
Ofenzíva z východu je samozřejmě nepřehlédnutelná a velice tvrdá, navíc podpořená výrobou v ČR a SK, takže souhlasím, že jakákoliv evropská/americká automobilka (né pouze Renault) musí bojovat o zákazníky, někdo na to de reklamou, někdo má image, někdo zas cenu ... myslím, že každý prodaný kus má svůj význam, proto je velice nepravděpodobné, že by Renault na "náš rybníček" zanevřel.
Avatar - Ronault.
16. 2. 2011 14:54
DVA SVĚTY
Po přečtení testu na osekanou verzi Meganu Generation za 250 000 by nejeden řidič nad Meganem zlomil hůl. Nutno ale akcentovat cenu, co před 3-4 lety jsme koupili za 250 000 Kč? Základní Fabii bez klimatizace? Clio s línou 1,2 48kw?

Na druhé straně Megane umí nabídnou i vrchol, ne v hatchbacku, ale v rámci třídy jeden z nejlepších polykačů kilometrů:
[odkaz]
s jedním z nejlepších odhlučnění, vyspělým motorem a výbavou.

A jako vrchol pro řidiče tuhle bestii: [odkaz]

Vybírat je z čeho, jen mít za co ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - gld
19. 2. 2011 20:41
Re: DVA SVĚTY
Popis "výkonových" charakteristík motora možno vyznieva pre megane ako debakel, no ja by som to nebral tragicky. Proste klasická 1.6 benzín zaťažená batôžkom emisných limitov: nejde-žere-hučí >:-[] Konkurencia v cenovom limite na tom nie je lepšie a nafta sa k týmto klobúčkárskym verziám nehodí (dá sa vôbec kúpiť v tejto výbave?)

A veci ako 15 palcové plechy s balónmi, klasická ručná brzda, analógové ukazovatele a štartovanie kľúčom ja osobne beriem ako prednosti, nie nevýhody.
neregistrovaný "Jawasystem"
19. 2. 2011 21:17
Re: DVA SVĚTY
Nafta se dá koupit ve verzi Gen.. Má,ale navíc pár drobností: el. zrcátka, středový tunel s područkou a venkovní teploměr.
16. 2. 2011 15:49
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
16. 2. 2011 18:29
Holota
To bych nečekal, že i Renault dělá opravdovou holotu. Tohle si nezadá ani s Fabkou Classic, bohužel...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ronault.
16. 2. 2011 18:41
Re: Holota
Ve Fabce Classic nemáš klimu, tempomat, el. okna, je o třídu menší a první cena s TSI je 263 000 za hatch.
16. 2. 2011 18:45
Re: Holota
No trochu mimo ne?

Fabia Classic - 2 airbagy, bocni airbagy, ABS, tonovana zadni okna.

Megane Generation - 6 airbagu (predni, bocni a hlavove), ABS, tempomat, manual. klimatizace, elektricky ovladane predni skla, palubni pocitac, central.

Celkem markantni rozdil, ne?
16. 2. 2011 19:02
Re: Holota
A jéje, ceníkoví kovbojové vytáhli kolty. A bohužel i s hrubkami typu dvou airbagů a absence klimatizace, což je ostuda. Mimochodem těžko bude kupec základní výbavy volit TSI, když 1.4 o stejném výkonu je o 30 000Kč levnější, ale to je jedno.

Já ale nemluvím o cenících, ale o vzhledu tohoto auta. Tak jako je Fabia Classic s černýma zrcátkama, bez bočních lišt a s malýma diskama holota na sto honů, Renaultu se stejné vzezření (ještě jednou opakuji ne ceníkové položky) podařilo taky. Přitom se u obou značek chudoba poměrně dobře daří maskovat u výbav o pár tisíc vyšších.

No a když už na ceníkovou notu. Je hezké, že si člověk může vybrat. Za cenu 274 900Kč je k dispozici velmi výrazně vybavenější (mlhovky, dělená zadní sedadla, el. zrcátka, ESP, rádio, sportovní sedadla, kola z lehkých slitin, kožený volant, nastavitelný volant, lakovaná zrcátka, ale naopak bez hlavových airbagů a tempomatu) Fabia 1.4/63kW. Nebo korejští kolegové. Pro kupující jenom dobře. Otázka je, jestli budou mít stejnou radost při prodeji za pár let...
16. 2. 2011 19:14
Re: Holota
Aha, takze ty si stezujes, ze nejlevnejsi verze vypada jako nejlevnejsi verze - hm super postreh.

Mimochodem classic opravdu klimu v zakladu nema.
16. 2. 2011 22:09
Re: Holota
Pravda, už dva a půl roku se prodávají "akční balíčky" Plus, v případě FII Classic s klimatizací a centrálním zamykáním střídavě za 0Kč nebo 10 000Kč. Moc hezky se s tím dá čarovat, přitom jde o 10 000Kč uměle sníženou základní cenu.

Já si nestěžuju, že to vypadá tak strašně. Já se divím, že se někomu podařil obdobný "úspěch" jako u FII Classic.
Avatar - Ronault.
16. 2. 2011 19:29
Re: Holota
Ještě bys měl dodat kam vlastně Fabia patří a kdo jsou její konkurenti, abychom ji třeba za pár příspěvků velikostně neporovnávali třeba s S-classe, což by tedy nebylo žádní překvapení.
16. 2. 2011 22:20
Re: Holota
Myslím, že při porovnání nových aut za stejnou cenu je úplně jedno, kam co patří. Každý z modelů jde s něčím na trh. Megane s holotou u většího auta, zmíněná verze Fabie je menší a vybavenější. Na trhu je dalších x aut a nevidím důvod, proč je škatulkovat do tříd. Ostatně, když jsme u toho, Golf s dvěma akčními balíčky a momentálně zimními koly zadarmo úspěšně atakuje při shodné motorizaci Fabiu Elegance TSI 63kW...

Jiná situace by byla, pokud by se do toho začaly zatahovat ojetiny.
16. 2. 2011 20:23
Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něco ke
Měl bych jeden dotaz - neví někdo přesně, jak je to s rozdílem mezi Generation a normálním Meganem, co se výrobních procesů či techniky, např. podvozku, týče?

Vím, že Generation se vyrábí v Turecku, společně s Fluence. Zaslechl jsem něco o nižších kvalitativních požadavcích na sváry a menší protikorozní ochraně karoserie, ale nic oficiálního.

A ještě poznámka ke spotřebě. Mám Megana GrandTour, 1.6 74 kw. Tato verze nemá variabilní časování ventilů, vrchol výkonu nastává o cca 500 otáček níže, průběh křivky je stejný - takže rozdíly celkem minimální. Spotřebě při 100 km/h bych věřil, v mém případě je o něco níže. Ale při 130 km/h je má spotřeba cca 7,1 - 7,3, čili o 2 litry nižší, a to je kombík logicky těžší! Spotřeby nad 9 litrů jsem dosáhl, krom řádění na okreskách, pouze jednou. Bylo to na cestě do německého Mnichova, pospíchal jsem - po německých dálnicích okolo 180 km/h, celková průměrná rychlost nad 150. Ta spotřeba 9,1, uváděná v testu, je u tohoto motoru úplně mimo, pokud testovaný vůz neměl nějakou závadu. Předpokládám, že mé údaje o spotřebě jiní majitelé Meganu mohou potvrdit.
Rozbalit vlákno
13
16. 2. 2011 20:30
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
Myslím, že Generation nebyl testován Euro NCAP crash testem.
16. 2. 2011 20:55
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
Crash test by mě s ohledem na tu kvalitu svárů také zajímal (opakuji, tuto informaci nemám ověřenou).

Jinak jsem se díval na test Fluence 1,6 16V (8.2.210, auto.cz). Zde má tento motor uveden výkon 81 kw, čemuž už vůbec nerozumím - 3. výkonová varianta?

Při 130 je u Fluence uváděna spotřeba 8,5, což je také střešně moc. V tomto případě mě napadá jedno vysvětlení - u klasického Meganu je identický motor k dispozici výhradně se 6ti stupňovou převodovkou, tedy předpokládám těžší šestku a tím nižší spotřebu. Ovšem se 6ti stupni je spotřeba tohoto motoru (papírově) stále vyšší než má verze 74 kw s pětistupňovou převodovku. Vzhledem k tomu, že výkonové varianty 74 kw a 81 kw se liší přítomností variabilního časování ventilů, které se projevuje až ve vysokých otáčkách, tento dramatický rozdíl ve spotřebě prostě nechápu. A nebo ještě jeden závěr - příplatek za 10 koní a šestikvalt ve spojení se zvýšenou spotřebou se u klasického Meganu prostě nevyplatí.
Avatar - Ronault.
16. 2. 2011 20:57
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
Ty rozdílné sváry jsou podle mě blbost, to zase vypustil někdo nějakou fámu.
16. 2. 2011 21:06
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
Požadavky na výstupní kontrole na ty sváry. Je to sice "jedna paní povídala", ale v tomto případě to byl člověk, který pracuje jako automobilový konstruktér. Ale jak říkám, může to být jinak.
18. 2. 2011 11:08
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
nie je to blbosť. Viditeľné to je napr. na streche ktorá je pri klasickom megane zváraná laserom (a preto tam nie je tá čierna lišta, ktorá pri generation/fluence zakrýva zvar).

Rozdielov je obrovské množstvo, viditeľné: rezeva zo spodu auta, palubka ala fluence (nižšia kvalita), nemá denné svietenie (má svetlomety ale nemá kabeláž!!), páčky ovládania z fluence (MII), auto je ťažšie s klasickým meganom! (úspora na kvalitnej ocely??), zrýchlenie je horšie ako s rovnakým motorom pri MIII, iné naladenie podvozku(iný?) ... rozdiel oproti klasickému MIII je v cene ESP+autoklímy, pritom výrobné a kvalitatívne rozdiely sú oveľa väčšie ... V niektorých štátoch sa HB predáva len vo verzii generation ... žeby postupne aj u nás?

Niekde na webe je aj video k tomu v nemčine.
18. 2. 2011 11:41
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
to jsou zajímavé informace.
v jakých státech se prodává jen generation?
s tím podvozkem... zadní náprava už od pohledu vypadá jinak než u normálního megana
18. 2. 2011 14:00
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
Díky "pali", přesně toto mě zajímalo, jak uvádím výše, něco jsem již zaznamenal, ale ne takto komplexně. Schválně se na to zeptejte v Renaultu - žádně rozdíly nejsou, ani v nastavení podvozku >:D

Má to logiku - je to auto určené, společně s Fluence, pro "rozvojové" trhy, oba jsou jako jediné Megany vyráběné na východě, v jedné továrně (tzn. z hlediska logistiky a výrobních procesů má Generation blíže k Fluence, než ke klasickému Meganu).

Otázka je, jak tyto modely "pomohou" k vylepšení pověsti v naší oblasti. Ale nechci malovat čerta na zeď, budoucnost ukáže.

Pali, ještě dotaz - nevýš, jak je to s těmi motory? V testu se tvrdí, že 81kw variantu stahují kvůli EURO5, ale u normálních Meganů tato motorizace zůstává (se šestikvaltem). Z toho mi vycházejí tři možné závery:

- je to technicky maličko odlišný motor, nesplňuje EURO5
- marketingový kec (slabší, levnější motor se prostě vyplatí)
- jedná se o stejný 81 kw motor, vliv má 5ti stupňová převodovka, která neodpovídá charakteristice motoru, tzn. vyšší spotřba, tzn. vyšší emise, takže tam dají tu slabší verzi, která s 5ti kvaltem fungeje velmi dobře.

Pali, ještě jednou dík. ;-)
Avatar - Ronault.
18. 2. 2011 17:17
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
Musím ti dát člověče za pravdu, doteď jsem to nerozebíral, nečekal jsem, že Renault udělá to, že model pro rozvojové trhy obalí do stejného kabátu, evidentně ano. Byl jsem právě v showroomu a opravdu rezerva zespod auta (to já teda považuju za plus už dlouho, ale to je věc názoru) a lišty na střeše taky jsou oproti Meganu.
16. 2. 2011 20:43
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
Ty se díváš na spotřebu dlouhodobě. V testu někde nalítaj pár kiláků, kouknou na PP a je hotovo. Generation se dělá v Turecku, používají se i některé díly od jiných dodavatelů. Podvozek by měl být měkčí.
16. 2. 2011 21:03
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
No jo, ale rozdíl 2 litry je vážně moc. Autora testu rozhodně nepodezírám z nějakého fixlování, je to prostě divné. V mém případě považuji spotřebu za velké plus, řídil jsem již mnohem žíznivější atmosférické 1.6, např. Astru předchozí generace.
16. 2. 2011 21:35
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
Podívej se Spritmonitor.de. U 52 aut je průměr 7,8 l a naprostá většina aut se pohybuje v rozmezí 7 - 8 l v německých podmínkách.
[odkaz]
16. 2. 2011 22:12
Re: Dotaz - rozdíl mezi Generation a klasickým Meganem + něc
Díky za odkaz.

Řekl bych, že to sedí, já se pohybuji dlouhodobě lehce nad sedm a to nejsem nějak extra pasivní řidič. Asi jsem si ho dobře zajel.
16. 2. 2011 22:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 2. 2011 21:47
motory
Je to už u druhého článku, stále však nerozumím informaci, že motor 81kW byl nahrazen kvůli emisní normě motorem 74kW. Renault u Meganu přece nabízí oba (byť ne u výbavové variantě Generation )
(?)
Rozbalit vlákno
1
17. 2. 2011 06:50
Re: motory
Tuhle otázku jsem tady řešil už v Garáž Auto před pár týdny. Testér byl taky z toho trošku zmatený, ale jak slíbil, tak na začátku testu je vysvětlení: 1,6 16V euro4 mělo do nedávna 81kw, po přechodu na euro5 klesl výkon na 74kw. Testované auto je ještě v euro4....
16. 2. 2011 22:13
1.6 16V
Na tomhle motoru je krásně vidět, co s ním udělalo dvanáct let let regulací, optimalizací, přibírání a emisních přiškrcování. Tu původní verzi EURO III s variabilním časováním (79 kW) jsme měli v Méganu I Grandtour a na nic z toho, co tu píší v článku si nevzpomínám.

Auto jelo jako vzteklé, na stovku bez problému pod 9.5 sekundy, 210 km/h dle GPS, i ve čtyřech slušná dynamika. V přímém srovnání ujel TDI 81 kW ve všech situacích, přitom spotřeba byla okolo sedmi a půl. Zátah pod třemi tisíci "nic moc", ale po překonání kritické hranice to táhlo jak lokomotiva až nad šest a půl.
A co z toho zbylo? Pouze "dostatečná" motorizace... :'-( Sice s tím "solidně" zahýbe, ale za jakou cenu...
Jel jsem s tím pouze ve Fluenci, s Meganem Gen. zkušenost nemám. Základ je stejný, asi tedy můžu paušalizovat.
Rozbalit vlákno
5
16. 2. 2011 22:22
Re: 1.6 16V
Vítejte v Evropské socialisticko-ekologistické unii. Ještě komčtější jsou filtry pevných částic u nafťáků...
16. 2. 2011 22:25
Re: 1.6 16V
Zajímavé je, že můj 74 kw se chová víceméně tak, jak popisuješ. Zajímavé by bylo ještě porovnat hmotnost 1. a 3. generace. Ale jinak je ta 81 kw verze zvláštní...
16. 2. 2011 22:33
Re: 1.6 16V
Megoš I kombi měl v techničáku 1235kg (pokud si dobře pamatuju, už to auto skoro tři roky nemáme). Naposledy jsem v něm jel loni v létě a až na pekelné řazení a posaz(sklopený volant a dementní pedály) je to pořád krásné (měli jsme Privilége) a celkem příjemné auto.
16. 2. 2011 22:47
Re: 1.6 16V
V mém případě je to 1340, což není tak hrozný nárůst. Posaz už je v pořádku. Řazení rozhodně nepatří ke špičce, ale cca po 5-7000 km se to usadilo a je v pořádku (na začátku jsem byl ze řazení hodně naštvaný, v případě testů si tímto Renault také moc nepomůže). Jinak souhlas, krásné a celkem příjemné auto.
Avatar - Ronault.
16. 2. 2011 23:49
Re: 1.6 16V
Tak já mám taky ten motor s ještě 79 kW, ale ve LII GT, spotřeba na dálnici ve 130 by byla kolem 8,5-9 a je to větší auto s kratšími převody. Hlavně mám pocit, že motor se příjemně sbírá odspody a nějaké výkonové vrcholy a špičky nemá, asi přecejen ty ekoomezení nejsou nic pro starší konstrukce.
16. 2. 2011 22:35
Hm...
"...v případě ruční brzdy by byla ta elektronická (při absenci ESP) spíše na škodu." - Tak naozaj spojitosť medzi elektronickou ručnou brzdou a ESP by ma zaujímala.
Rozbalit vlákno
7
16. 2. 2011 22:38
Re: Hm...
Při krizové situaci tě srovná ESP, když jsi Skrblík a nemáš ho, musíš si holt jako správnej Kankkunen pomoct manuální ručkou. Čudlík bys akorát ve stresu urval. >:-[]
16. 2. 2011 23:23
Re: Hm...
Jedine tak. Len teraz neviem, mám také šťastie, alebo som taký blbý šofér, že za všetkých necelých 20 rokov mojej šoférskej kariéry som sa do takej krízovej situácie nedostal...?
Scenic r.v.2003 elektronickú ručnú brzdu mal, ale či aj ESP, to si už neviem vybaviť...
;-)
17. 2. 2011 12:21
Re: Hm...
Tak to máš dobrý...mě třeba loni na jaře v dešti a šeru spadl před auto opilý cyklista a bez ESP by to dopadlo mnohem hůř než jen tím, že si ustlal na silnici.
16. 2. 2011 23:23
Re: Hm...
Nahrazovat ESP ručkou ? Můžu vědět jak ? Já bych spíš řekl, že ručka je zárukou naprostého opaku, vyjma tedy těch pár procent výjimečných řidičů, kteří to dovedou využívat ve svůj prospěch... 8-s
Avatar - Nerez
16. 2. 2011 23:47
Re: Hm...
No pokud ti ustřelí předek na sněhu nebo ledu tak máš šanci zatažením ručky auto porovnat. Ale jen za předpokladu, že na to máš dostatek místa, tzn. že ti nic nejede do protisměru např.. Je to vyzkoušeno a funguje to :yes: :-)
17. 2. 2011 05:41
Re: Hm...
Jen pokus o vtip. Ja bych to pri jakekoli korekci ruckou poslal akorat tak do stromu. :-)
Obzvlast bez hydraulicke brzdy...
Avatar - Ronault.
16. 2. 2011 23:47
Re: Hm...
On pan redaktor bude závodník, co nevyřeší v zatáčce ESP, to řeší driftem u zadokolky a ručkou u předokolky ;-)
Avatar - blowik
17. 2. 2011 00:03
pochvala
chválím za poměrně obsáhlou bezpečnostní výbavu byť je to takové holátko, akorát škoda nemožnosti připlatit si za ESP. Interiér za ty prachy ucházející a analogový tachometr se mi líbí více než ten digitální, takže taky palce nahoru. Docela mě šokuje ta spotřeba ve 130 vzhledem k výkonu auta... jinak bolestí těchto extra lowcost modelů jsou nelakované části karoserie, které na první pohled prozrazují, jak je na tom majitel s obsahem prkenice.... ale z druhý strany... evropský nevýběhový model z nižší střední za tyhle prachy? spousta lidí má určitě nad čím přemýšlet... :yes:
Rozbalit vlákno
0
17. 2. 2011 06:02
ESP
Za ESP si priplatit muzete - 10100Kc, ale je treba sahnout po druhe verzi generationu na cca 275tis... takze mate za 285tis auto i s ESP.

Co me vic mrzi je, ze u GTour sice ponechali v zakladu stejnou cenu, ale obrali ho o ESP, ktere je ted taky za priplatek. Jinymi slovy podrazili vse o cca 10 tis.

A duvod proc Renault neni nejprodavanejs, i kdyz mel nejnizsi cenu, je podle meho jednoduchy... porad se jedna o auto s nalepkou "poruchovy a za zaruku si clovek musi priplatit" A potom tu mame (sice stale jeste nekterymi "znalci" zatracovane :-) ) korejce, kteri si vybudovali jmeno technicky spolehlivych aut (az na nektere musky) s obri zarukou - sice jsou ted taky za jine penize, ale Cech slysi hlavne na zaruku... a v nekterych pripadech dobre dela :-)
Rozbalit vlákno
0
18. 2. 2011 18:03
sandero
na margo clanku, k sanderu sa da priplatit bocne airbagy, ktore chrania HLAVU a HRUD(panvu uz nie) za cca 180eur.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku