...směrem zpět
Přijde mi opravdu pěkné srovnání zrovna v tuhle dobu. Hyundai představil i40 a Kia nové Rio. Každým dalším modelem se tyhle automobilky posouvají dál. Vždy přinesou něco nového, neokoukaného, svěžího. i40 prostě paráda. Fluidní styl dostal trochu žádu a ostrosti, takže už nevypadá jak rozteklý karamel a nová i40 nelze jinak než :yes:
Oproti tomu VW inovuje směrem zpět. Facelift Tiguana znamená, že bude vypadat jak půl roku před ním představený Touareg.
Škoda přijde s kladivem na konkurenci v podobě nového loga, které doslova vypadá jako to, co se dávalo v 89 na fazola, jen místo děravého prostoru teď bude černá placka 8-s
Není nad náskok díky ... marketingu.
Tiguan určitě není špatné auto, věřím, že se ním jezdí dobře. Ten desing je ale naprosto bez jakékoliv šťávy, chybí tomu cokoliv, čím by trochu zaujal, nebo čím by dokázal člověka chytnout za srdce. Prostě polévka z kvalitních ingrediencí, ale bez jakéhokoliv koření, sterilní, neslané, nemastné. A facelift na tom nic nezměnil...
Tak to je ale s VW vždycky. Designem nenadchne, ale kvalitou ano. Mají svůj chladný styl. Toto auto v dieselu, 4x4 s automatem ideální na každodenní použití do jakéhokoliv počasí.
Ale tak vždycky bych zase neřekl, třeba GVI je podle mě naprosto geniální auto, a i když se designově drží při zdi, moc se mi líbí a považuju ho za jedno z nejhezčích aut nižší střední. Dál se mi moc líbí nové Polo, Jetta, Eos, Passat CC, Scirocco a Touareg . To jsou auta která považuju za designově velmi povedená. Auta která jsou nedotažená jsou Tiguan a nový Passat. A nový Touran je vyloženě nepovedené a nevzhledné auto, kterému to v minulé generaci slušelo daleko víc...
Z prvních snímků, koneckonců i z prvních textových informací se zdá, že modernizací TIGI nejen podtrhuje své postavení mezi kompaktními esuve vozy, nýbrž, že svým vizuálním vyzněním posouvá dále celý segment.
TIGI fantasticky dospěl, velmi důstojně přiostřil svůj pohled a dokonale se v zádi odstřihl od své jemně roztančené designové minulosti. Dnes to všechno pěkně "potouaregovsku" sedí. Nejsem vlastně schopen vybrat, zda to TIGImu sluší více zpředu či zezadu. Absolutní harmonie, absolutní styl. Pohledově TIGI nemá slabé místo.
Rozšiřme vědomí o posun ve výbavě a registrujme tradiční špičkovou ergonomii, materiály a techniku. Tápu mezi konkurencí, popravdě nevidím nic, co bych s vnitřním přesvědčením mohl upřednostnit. Opravdu nic.
Dnes velmi zřetelně - BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
Nezáleží na tom, co máš rád, zde nepíšeme o kamarádkách ze třídy. Ve vztahu k hodnocení auta nespatřuji nic fanatického na tvrzení (když zredukuji svůj příspěvek), že TIGI nemá ve třídě konkurenci. Když tak prosím tě napiš, který model bys ty postavil na vyšší třídní příčku.
Co se týká estetiky, o té nemá význam diskutovat, to buďto vidíš, nebo ne, to je dané a je to s akcentem na aktuálního TIGIho neměnné - krásný, opravdu krásný vůz.
Co to kecáš o kamarádkách ze třídy, já jsem tím jenom chtěl říct, že nejsem žádný zarytý antikoncernista kterých je tu plno, a kteří budou kritizovat cokoliv VW udělá, ale i přesto mě tiguan příliš neoslovuje. Vyjadřuješ se tu ve smyslu, že tiguan je krásné auto, což je oficiálně dané a kdo to nevidí je d*bil. To snad nemyslíš vážně?! A fanatismus z tebe přímo pryští, div tady nesvoláváš davy aby vyšly do ulic a adorovali tiguana, ale nejsme na srazu svědků Jehovových, abysme museli zpívat oslavné chorály, budeš se prostě muset vyrovnat s tím, existují i lidé s jiným názorem, než máš ty...
Ty davy svolává TIGI, nikoliv já. Svolává je svou krásou, svou jedinečnou harmonií, svým fantastickým stylem. Ano, bez ohledu na to, jestli to zde píši já, či kdokoliv jiný, TIGI je po modernizaci opravdu krásný vůz. Jak jsem psal nahoře, pohledově nemá jediný estetický kaz.
Jistě, že existují lidé, dokonce s jiným estetickým postojem, než tu nyní prezentuji já. Pochop, já zde přece (na rozdíl od tebe) nepíši o tom, co mám rád a co se mi líbí, nebo se snad domníváš, že to tu někoho zajímá? Já zde jen zaznamenávám fakt, nyní, že TIGI je opravdu krásný vůz, kterému se z třídní konkurence opravdu, ale opravdu nemůže rovnat nikdo.
Věděl jsem, že nenajdeš odvahu předhodit diskuzním davům vozidlo, které je dle tebe povedenějším vozem než TIGI. Já vím, že takový vůz není, ale když už sis zadal, měl by ses alespoň snažit udržet diskuzní tvář sám před... sebou. Právě ten tebou zmíněný jiný názor nejpřesvědčivěji vyjádříš uvedením konkrétního modelu.
Chvíli jsem přemýšlel, jestli má vůbec smysl si opotřebovávat tlačítka klávesnice reakcí na tvé slinty. Ty jsi totiž obyčejný (ale uznávám, že zdatný) demagog a manipulátor. Nejdřív mi tu několikrát opakuješ, že můj názor nikoho nezajímá (já se proto ptám, proč ho tedy čteš?), a pak tu obratem všem cpeš ten svůj, který ovšem vydáváš za fakt. Zajímalo by mě, jestli bys můj názor smetl takhle ze stolu, kdybych napsal jak tiguan je perfektní a nedostižné auto, to asi ne, co? Jestli to ještě nevíš, od toho jsou totiž diskuze, aby v nich lidé vyjadřovali svůj názor, víš? A mohl bych ti vyjmenovat několik aut, která bych bral radši než tiguana, ale necítím nějak potřebu se před tebou obhajovat. A buď tak hodný, příště se nestarej o mojí tvář, snažíš se působit jako inteligent, ale výsledný efekt je přesně opačný. Více na tebe nebudu reagovat, protože tě stejně nezajímá, co si myslí jiní, ty máš přece svou pravdu a ostatní jsou blbci.
P.S. Něco ti poradím, běž někam k dealerovi VW, stoupni si k výloze tak abys viděl dovnitř na tiguana a vyhoň si ho, třeba se ti uleví a přestaneš nás tu zahlcovat svými slovními výrony ;-)
A co ten vůz lepší než TIGI? Bojíš se i sám sebe, to je ta pravda...
Měli by ti doma vysvětlit, že jsou jisté nepsané hranice kulturnosti psaní, za které se (veřejně) nezachází. Co si doma píšeš do deníčku sem nepatří...
Tak co, najdeš v sobě odvahu k označení modelu vozu lepšího než je TIGUAN, VOLKSWAGEN TIGUAN?
Až do teďka si na mě působil, že umíš aspoń číst, teď začínám pochybovat. Jasně jsem ti napsal, že na tebe nebudu reagovat, tak nechápu proč mi ještě píšeš. Snažíš se mě vyprovokovat, abych ti dál psal, ale tohle na mě neplatí. To můžeš zkoušet na některé jedince mdlejšího ducha, ale ne na mě. A jestli si myslíš, že se bojím, navrhni místo a čas a sejdem se, nemám důvod ani potřebu se schovávat za monitor, uvidíš jestli se bojím ;-)
:-) Nesnažím se tě vyprovokovat, naopak, vždyť tu provokuješ především sám sebe, já tě chci dokonce zklidnit. Vidím, že máš problém napsat i jen jedno slovo k tématu - když mě tu napadáš za to, že jsem fanatik a odůvodňuješ to tím, že jsem posadil Tigiho na místo krále třídy, pak se přece nabízí poměrně přehledná otázka - a koho tedy za toho krále považuješ ty.
Bojíš se sám sebe, to je pravda o tobě. Dole se pouč u kolegy, který je třeba názorově úplně jinde než já, ale umí se vyjádřit - Ano TIGUIAN je nejlepším vozem své třídy.
Myslím, že jsem se vyjádřil víc než jasně, nemůžu za to, že to ve své omezenosti nechápeš. A znovu tě vyzívám, řekni místo a čas kde se sejdeme, uvidíš jak se bojím ty klávesnicový svalovče...
Právě, že jasně jsi se zatím nevyjádřil tedy vůbec :-) Chybí ti finále, totiž uvedení toho modelu auta, který je lepším než TIGUAN. Máš strach z diskuze, tak je to. Tvůj holovětý pokřik o fanatismu má svůj význam jenom tam, kde kolegu současně smeteš brilatní věcnou argumentací, nikoli ovšem prskáním si na monitor.
Pane GTI, dvakrát jsem si přečetl tuto větev ESO, a musím dát za pravdu panu Fugimu. On neměl opravdu v úmyslu vyjmenovávat lepší či horší konkurenční auta. Patrně není urvaný z Tiguánka a konkurenční modely jsou mu u prd.ele. Na to má právo.
Můj osobní názor na Tiguana: nejlepší ve své třídě.
TIGI opravdu nemá konkurenci. Je to ale dáno jeho cenou.
Tigi je dobrá koupě přesně ze stejných důvodů, jako donedávna plechovky z Koreje. Za danou cenu je to zkrátka dobrý kup.
Z čistě kvalitativního hlediska je měřítkem třídy zcela někdo jiný. Ani kvalitou příliš nepřesvědčuje.
Např. během prvních 50 000 problémy se vstřikováním, kompletní výměna převodovky... To svědčí opravdu o náskoku díky ... marketingu.
Zkrátka Tigi byl krásný, je stále dobrý, ale jen vzhledem k ceně. Nic víc :-!
akoze nema konkurenciu? >:D kedy bol Tiguan na prvych prieckach v predaji???
a co sa tyka techniky...hh___aby nedopadli ako moj zakaznik, ktoreho manzelka na Tigim spravila 40 000 km a doslova sa jej rozsypala automaticka prevodovka...
a co sa tyka tvojich poznamok na diskutujucich (pubertaci a kovbojove) , ktori neholduju vw...mozno maju vacsie skusenosti ako ty, pripadne su od fachu, tak ako ja__co uz sa autami bude zaoberat 10 rokov a ako som uz zopar krat pisal, vw ma tragicke konstrukcne riesenia, nehovoriach o ich inych "kvalitach"
to ze vw tazi z dobreho mena, su uz len dozvuky...
som doslova rad, ze robia taketo pokusy, resp. chyby na zakaznikov v podobe "novych" generacii passata a az nechutnej unifikacie vsetkych modelov...
a btw...taka mensia poznamka...uz len ix35 s 2,0 CRDI ma 135kW...aaano__Hyundai ma vykonejsi dvojliter ako vw... >:-[]
Co se týká oné unifikace: hodně automobilek se může přerazit, aby jednotlivé modely měly silnou podobnost. Dělá to Mercedes, BMW, Audi, Porsche, Ferrari, Ford, Peugeot, Renault, ...., VW není výjimkou. Jak to jednou tady na Auto.cz vysvětloval šéfdesigner tuším od Audi. Nechtějí, aby lidé říkali: "mám A3, mám A6, A8, A1...", chtějí: "mám AUDI!" Posiluje to příslušnost ke značce a k hodnotám značky. A k následné koupi auta téže značky. A o tom to celé je.
Kdo je v designu rozptýlený, nevyhraněný, nejasný, nezakotvený, atd., nemá šanci uspět v tomto krutém světě.
Já to chápu tak, že Trend & Fun + Sport & Style je první verze, která se liší jen výbavou a je to spíše silniční verze a Track & Field je ta druhá verze, která má třeba jiný přední nárazník a jízdní program offroad a je to více terénní verze.
Ty idioty si nech pro kamarády. V článku píšou o dvou designových provedeních, silničním a terénním a tak je to i teď. Už opravdu nevím, jak ti to vysvětlit.
Ano, je tam chyba v tom, že ta verze je správně Track & Field, ale každý trochu inteligentní člověk pochopil o co jde a nedělá z překlepu vědu. Chovej se prosím slušně, tobě taky nikdo nenadává a přitom důvod by tu byl.
Ja som sa tu nikoho ennavazal! Ale ty si bol ten, co sa tu naviezol prvy do mna vetou "som rad, ze si to pochopil". Taketo vyryvanie BEZ DOVODU nemam rad!
Pokud se tě ta věta nějak dotkla, tak to ještě není důvod k tomu, abys tady nadával do idiotů a chujů. Přečti si svůj první příspěvek znovu a pomalu, spočítej otazníky a vykřičníky a popřemýšlej, jestli tvoje reakce byla adekvátní k jednomu malému překlepu v článku.
Dobrý den,
chyba zcela určitě není na naší straně! Článek pojednává o novém provedení Tiguanu, ne tom stávajícím, které vidíte na volkswagen.cz i vw.sk!
Vizte: Nach wie vor kann der Tiguan als einziger SUV seiner Klasse wahlweise in einer Onroad-orientierten oder einer Offroad-orientierten Version bestellt werden - in Verbindung mit der Topausstattung als „Track & Style" oder „Sport & Style".
S přáním pěkného dne
Otazniky a vykricniky su interpunkcne znamienka, ktore nikoho neurazaju, z nikoho nerobia chuja! Autor clanku by mal podavat FUNDOVANE informacie a nie nepravdy, ci polopravdy. Ked idem pisat clanok o Tiguane, tak si ASPON PREJDEM CENNIK Tiguanu a pozriem sa, ake verzie su k dispozicii. A nie ze z hlavy vytiahnem nejake slova, ktore si pamatam, ze tam boli. Navsye verzie su 3, nie 2. Aj tie 2 cestne verzie sa od seba lisia a to aj po dizajnovej stranke, ak uz mame byt puntickari. Ale OK - to beriem, ze autor nevie. Ale profesionalny motoristicky novinar si preklepy vo vybavach a typoch nemoze dovolit, hlavne, ak inforumje siroku verejnost!
Opakujem - stacilo MINIMUM - nabrowsit si aktualny cennik TIguanov.
Nikoho som slovne v 1. prispevku neurazal - naopak - Ty si sa naviezol prvy do mna.
Dobrý den,
zopakuji tedy ještě jednou smysl tohoto článku. Nejde o popis toho, co je NYNÍ v prodeji a co najdete v ceníku (a už vůbec ne konkrétně na Slovensku), ale co Volkswagen CHYSTÁ pro uvedení v roce 2011. Tento článek představuje facelift pro Tiguan, nikoliv končící dosud prodávané provedení. Dle informací přímo od Volkswagenu budou v nabídce dvě verze faceliftovaného Tiguanu:
- Trend & Style
- Sport & Style
Zkopíroval jsem vám citaci z tiskové zprávy VW, která to tak výslovně uvádí. Klidně si vyhledejte jiný zdroj (např. autobild.de), abyste si potvrdil, že uvádíme pravdivé informace. Aktuální ceník Tiguanu je ve vztahu k obsahu tohoto článku irelevantní, protože bude brzy nahrazen novým, kde bude právě nové provedení, kterým se dnes zabývám.
PS: pokud používáte v psaném textu vykřičníky a kapitálky, je to ekvivalentem křičení při mluveném projevu :-)
V tom pripade je chybne slovne spojenie "jako dosud", ptazmo "nach wie vor". Pretoze, ak odhliadneme od rozdielov v detailoch aj medzi oboma cestnymi verziami, tak v samotnom nemecku su/boli k dispozicii aj dalsie verzie, ako tie 3 nase.
Proste je to chybne stylizovane, pretoze doteraz "doposud"/"nach wie vor" nie je pravdive.
Boli 3 verzie, ktore sa od seba dizajnovo lisili.
Ano, ale nám jde o to, že byla "silniční" a "terénní" varianta, a tak tomu bude i nadále. V podstatě se jedná v segmentu kompaktních SUV o jisté unikum.
... necht si to prosim necha pro sebe, aby nerusil prave probihajici swingers party odpurcu koncernu >:-[] Vyjimku ma GTI, protoze toho si kluci pozvali a tesi se na nej...
Re: Pokud by se nekomu soucasny FL Tiguana libil....
Tak zatím je zde pouze jeden tradičně adorační příspěvek končící klasicky,3(v tento moment) nesouhlasné a jeden skutečně všeodsuzující.Je nutné pod každý koncernový wagen psát hosana,aby nebyl jedinec nazván ďábelským antikoncernistou,nebo snad pravidelně zasedá inkviziční komise,tribunál,jenž vyhodnocuje míru "antikoncernismu" a zvlášť nesouhlasné diskutéry předseda Boblig odsuzuje k právu zatím diskuzně-útrpnému,přičemž lehčí přestupky jsou trestány pouze x-násobným zdrávas koncern?
K autu - je to dle mne dobrý vůz a v této třídě nejspíše skutečně na špici.Většímu bráškovi příď sekne,jak to bude tady počkám na vlastní vwoko,ale vcelku ho beru...
Re: Pokud by se nekomu soucasny FL Tiguana libil....
Takže podle tebe všichni, co tu píšou jsou Bobligové a GTI je Kryštof Alois Lautner. A ty jsi Pán Bůh?
Příspěvky k Tiguanovi mi zas až tak odsuzující nepřijdou až na výjimky (silversurfer.) rohYpnol je příznivce Hujdaje...jako každý, kdo na VW nemá..to nejsou značky k porovnání. Ale Fugi to napsal rozumně.
Re: Pokud by se nekomu soucasny FL Tiguana libil....
Příznivci kohokoliv a čehokoliv, to jsou naivní diskuzní postpubertální prosťáčkové. Zde se píše o autech. A pokud se píše pod článek o modernizovaném TIGIm, asi jen diskutéři z mateřských školek by ho mohli hanět za design, za techniku a za styl. O tom tu v podstatě není potřeba diskutovat. Naopak, je potřeba diskutovat, čím to je, že ten Volkswagen vpluje mezi kompaktní esuvečka a do pár let je i s tímto modelem na špici v Evropě. Je to proto, že Volkswagen vyrábí v mainstreamu (vím, supermaintream) nejlepší auta.
Kdo tu chce diskutovat, měl by umět jednak abecedu jednak by měl znát postavení jednotlivých automobilek ve světě aut v autech světa. Historky prosťáčků o nudě a podobných nesmyslech sem vůbec nepatří. Ale nejen sem, ty nepatří nikam, snad jen do kyblíčků na pískoviště...
Re: Pokud by se nekomu soucasny FL Tiguana libil....
nemyslim si, ze niekto hani tiguana za techniku, spracovanie, jazdne vlastnosti a podobne . Tieto parametre su totiz svojim sposobom meratelne a porovnatelne, takze zistis v com je lepsi, pripadne horsi ako konkurencia. V pripade dizajnu to neplati, je to subjektivny parameter a kazdeho oslovuje nieco ine
Re: Pokud by se nekomu soucasny FL Tiguana libil....
Až tuhle větu: "Volkswagen vyrábí v mainstreamu (vím, supermaintream) nejlepší auta" uslyším od jakéhokoliv fleet sales managera prodavajícího i jiné značky než koncern tak tě přestanu považovat za největšího LHÁŘE světa....
Třeba LUVčka od vw jsou až k pláči nekvalitní....
Až budeš chtít kontakt na někoho, kdo nabízí firmám "flotily" a pozbyl by živobytí kdyby nabízel křápy, napiš...
A pak se nezapomeň pochlubit co by ti o Crafterech a podobně... ale i osobácích řekl...
Kdysi možná, když byla konkurence mizivá. Dnes to auto nemá co nabidnout. Pokud nejste příznivcem nafty, mezi benzíny si nevyberete. Stačí se podívat na recenze, kde nepřímo motor kritizují za projev turba a nehezkou zvukovou kulisu. Díky nechci. Co se týče designu, interiérem to není opět nic moc. Kvalita je tak nějak lehce nadprůměrná, design je pak strohý a mně se vůbec nelíbí, někomu možná ano ( i bez loga VW?). Toto auto nemá ani žádné výborné jízdní vlastnosti, je příliš vysoké, není dostatečně široké a je hlavně krátké - tedy nepoužitelné. 90% konkurence má rozměry větší a jsou jistě lepší volbou. Přeju tigimu, aby podstatně v další generaci povyrostl a to podstatně, jinak nemá co nabídnout a konkurence ho drtí ...
Mierne priostrenie výrazu novému Tiguanu sedí veľmi dobre. Vzdal sa metrosexuálne pôsobiacich poloblúkov svetiel a momentálne je bez väčšej chyby technicky i dizajnovo.
Je v tomto kontexte zaujímavé, že nový VW corporate face väčšinou modelom prospeje, ale na kľúčovom modeli - Passate to akosi nefunguje. 8-s
Uvidíš, že ta designová kvalita PASSATa se rozvine tak do dvou let naplno. Jakmile vyjede 508, latituda a spol., tak vrcholná třídní elegance PASSATa počne sbírat body i u těch s horším zrakem... Jinak souhlas, VW umí.
Na rozdíl od řady žvatlalů, kteří tohle auto znají jenom z fotek a podle svých priorit ho buď oslavují nebo za každou cenu ztrhávají, mně to auto zajímá jako potencionálního uživatele. Tudíž jsem se svezl s ním i s konkurencí a co se týká pohodlí, ergonomie, jízdních vlastností, provedení a prostě toho, co mně zajímá jako uživatele, tak Tiguan byl jednička (do benzinu bych tady ale nešel ani náhodou, i když mně ta 1,4 fascinuje) o fous před Hondou C-RV a Toyotou RAV. Vizuelně se mi líbí i Sportage, ale k té jsme se naživo nedostal. Na druhou stranu třeba Kuga mně zklamala třeba úzkým a celkově nepříjemným prostorem u řidiče (prostě polohu za volantem jsme dobrou nenanšel) a subjektivně horšími jízdními vlastnostmi na silnici. Vyděsil mně i35, o Antaře ani nemluvím, Forrester se sice přiblížil tomu, co si klasicky pod pojmem menší SUV představuji, ale pořád mi tam něco vadí. Přitom obecně je tahle značka hodně kvalitní a Subaru jezdí fajnšmekři a ne pozéři. Ale to patří jinam.
U Tiguana mi ale vadil vzhledově přece jenom design (preferuji ferzi T/F) a tady musím říct, že všechno, co se mi zvenku na autě nelíbilo, facelift odstranil. Naštěstí zůstal vnitřek (ačkoliv někteří "znalci" kritzují třeba středový panel, je vidět, že v těch autech nejen že nejeli, ale ani asi neseděli a nebo jsou to děcka, kterým prostor našířku nic neříká.
Takže Tiguan ano, podle mně nejvyváženější menší SUV a dost jednoznačná volba. Nakonec, pokud vím VW žádná svoje auta nikomu (stejně jako ostatní výrobci a prodejci) násilím nenutí a komu se líbí něco jiného, ať si koupí co chce, nicméně ať si tady furt nevylejvá svoje komplexy dokazováním jak je VW (ale i některé jiné značky - zajímavé je, že hlavně ty dražší a úspěšnější - i to o něčem vypovídá) špatné, hnusné a předražené...
Napsal jsi to přesně. Modernizace udělala z TIGIho doslovné eso třídy. Je to absolutně dotažené - ostřejší příď, fantastická záď... popravdě v této třídě není jiná volba pro toho, kdo má pověstná tři Vé - voko vkus a vatu... ;-)
Z prvních snímků, koneckonců i z prvních textových informací je zřejmé, že modernizací TIGI podtrhuje své postavení prvního vozu mezi kompaktními SUV vozy, který se snaží svým násilně naroubovaným čínsko-indickým designem přední partie, implantovaným již téměř do všech ostatních vozů se znáčkem VW na kapotě, nenápadně vloudit do podvědomí trhů, jejichž peníze budou rozhodující pro bytí či nebytí i tak silného koncernu, jakým VW bezesporu je.
TIGI se pokusil dospět, velmi přiostřil svůj pohled ale dokonale se tím v zádi odstřihl od své nové přídě. Dnes to mělo všechno pěkně "potouaregovsku" sedět, ale přiznejme si, faceliftem nikdy nelze dosáhnout toho, čeho se dá pouze vývojem úplně nového vozu. Dá se zde přesně vybrat ten bod, odkud to TIGImu sluší více zpředu a odkud zezadu. Marné hledání komplexní harmonie, když tvar zadních světel zůstal původní, obloukovitý. Pohledově je TIGI díky těžce pochopitelnému mixu hranatého a kulatého designu bohužel vpředu příliš široký, vzadu příliš úzký.
Rozšiřme si vědomí o nezbytný nepatrný posun ve výbavě a registrujme tradiční špičkovou strohost či nevhodně volené tvrdé a měkčené materiály, například u přístrojové desky.
S radostí nahlížím ke konkurenci, popravdě, nevidím důvod, před kým bych mohl TIGIgo upřednostnit. Opravdu ne.
Dnes velmi zřetelně - VORSICHTIG VOLKSWAGEN-PORSCHE!
I přes výzvy i přes prosby, i přes nářky se mi stále nedaří motivovat zdejší duskuzní postpubertu k tomu, aby se nevěnovala jednoltivým nickům, nýbrž aby to konečně nandala celému... Koncernu :-) Adresně, konkurenčně a na plnou... díru.
Je to přece tak prosté, někdo se tu snaží sdělit při diskuzi skutečnost, jak si TIGI stojí ve svém segmentu, tedy že - TIGI je bezkonkurenčním králem dané třídy, pokud máš jiný, dokonce zásadně jiný názor, nezbyde ti, než označit ten model, který dle tebe TIGIho ve třídě drtí. Jinak všechno, hoši, co tu dnes na diskuzi předvádíte, je než kopání nožičkama do obrubníku za to, že vám maminka nechce koupit tu největší porci zmrliny.
Tak tedy ještě jednou - výzva všem odhodlaným diskuzně tak mile sebejistým mladým mužům - Jaký vůz je ve třídě lepší než TIGUAN?
uz som pisal, motoricky Hyundai ix35
1,6 GDI - 135 k (atmosfera)
1,7 CRDi - 115 k
2,0 CRDi - 184 k
zaroven vybavou, ma systemy proti prevrateniu vozidla, asistent rozjazdu a zjazdu z kopca, ma 5 rocnu zaruku bez obmedzenia km a podstatne nizsiu cenu...ami
Asi ti ušlo, že jsem se ptal na to, které auto ve třídě sestřeluje TIGIho z křesla krále třídy.
Domníváš se tedy, že tebou uvedené skutečnosti, tedy motory, jejich výkon, který speciálně akcentuješ (chápu to správně?) a delší záruka je to, co dělá ix35 lepším autem, než je TIGI?
Mohl bys prosím upřesnit - pokud nepovažujieš za nejlepší vůz ve třídě ani TIGIho ani ix 35, který vůz to tedy tím třídním králem je?
Forester ne, to je střední suv třída, TIGI je přeci jenom menší, spadá mezi kompaktní SUV. Jinak samozřejmě, zejména technicky, je to velmi vyspělý vůz.
Pisal si, ze Tiguan je mensi ako Forester. Smejem sa na tom nezmysle! Mam tu otvorene technicke udaje oboch aut (ani som si ich otvarat nemusel) a este viem rozoznat co je vacsie cislo!
Normalny clovek sa ale o milimetroch nehada (Tiguan je samozrejme vacsi o nieco) a vidi, ze obe auta su V TEJ ISTEJ kategorii!!
Já jsem se tedy musel podívat do katalogu, protože nejsem tak sečtělý jako ty a nemám všechna čísla v hlavě a našel jsem tam, že kromě šířky má Forester všechny údaje větší než Tiguan.
Ano skutečně, Tiguan je větší, protože má 3 ze 4 důležitých rozměrů menší:
délka: Forester 4560 mm, Tiguan 4427 - 4457 mm
šířka: Forester 1780 mm, Tiguan 1809 mm
výška: Forester 1700 mm, Tiguan 1686 mm
rozvor: Forester: 2615 mm, Tiguan: 2604 mm
Hosi, proti LOGICKYM argumentom, nemate ziadne rozumne odpovede, len urazania!
Podla SLOVENSKYCH a NEMECKYCH zdrojov ma Forester a Tiguan rozmery, ake som napisal. Dokazy som dal v odkazoch.
Podla CESKYCH zdrojov ma udaje asi ine (nepozeral som ceske zdroje, nedoverujem ceskym zdrojom).
Ale dobre - ak vezmeme v uvahu tu nizsie somenute ceske zdroje, tak po prepocitani ma Tiguan v celkovych rozmeroch +12mm k dobru! To je mensie auto?
A co potom veta, podla ktorej GTI tvrdi, ze Tiguan je INA KATEGORIA ako Forester v prispevku nizsie?
Dobře ty :yes::yes:
Hlavně se mi líbí, jak se z vlákna tiše vytratil GTI. Zde totiž napsal čirou ptákovinu. Forester a Tiguan je jedna a ta samá třída. Milimetr sem milimetr tam nehraje žádnou roli. Nebo Passat je v jiné třídě než Insignia 8-s ?
lenze Tigi na kresle nikdy nesedel :-)
ix35 ma voci T vyhody a to musis uznat aj sam, to ze sa niekomu paci to, alebo ono, nemoze odsuvat fakty!
no ak by som mal byt v pozicii kupujuceho a musim brat ohlad na oba faktory, cize value for money a dizajn, tak pre mna by bola ix35/Sportage jasnou volbou. Nakolko vsak Sportage nedisponuje takym vykonnym motorom__volba je jasna...
u mna je t o ix35...(a dalsie + je, ze kupou tohto vozidla davas pracu svojim spoluobcanom) :-)
Stále to nechápeš - zadání je přitom jasné - Není-li TIGI nejlepším vozem třídy, kdo jím tedy je? Neomlouvej si svůj tip financemi, ani nehleď na auta očima nějakého blížeji nedefinovaného kupce, jde o pohled na auto jako takové. U Porsche bys také nehledal nejnižší cenu...
Tedy ať už to uzavřeme a můžeme jít těm autům na dřeň. Považuješ HYUNDAI IX35 za krále kompaktní suv třídy, nebo ne?
Freelander, GLK, Q5, X3
Tiguan se může jít klouzat. Jediné, čím vyniká, je cena. Kvalit š***k třídy nedosahuje ani vzdáleně.
Ale protože tenhle argument se nehodí, tak se těším na odpověď, že Tiguan je v jiné třídě >:D
Vlastně začínám mít pocit, že GTI má pravdu. Tiguan je totiž ve třídě, která obsahuje jeden model (Tiguan) opravdu nej. Zkrátka tu máme třídu Tiguan a třídu kompaktních SUV.
Všechny čtyři vozy jsou střední SUV, TIGUAN je kompaktní SUV, nejak se ti to plete. Navíc argumentuješ prémiovou produkcí, to jako posuzuješ také Koleos proti BMW X3?
pro porovnání
Superb
a) délka (mm): 4838
b) šířka (mm): 1817
c) výška (mm): 1462
Passat
a) délka (mm): 4769
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1470
Insignia
a) délka (mm): 4830
b) šířka (mm): 1856
c) výška (mm): 1498
d) rozvor (mm): 2737
Superb je o 7 cm delší než Passat. Je to stejná třída.
Freelander je o 7 cm delší než Tiguan. Je to jiná třída.
To dává smysl >:-[]
Ostatní jsou mírně větší. Ale to není důvod je vyřazovat.
Jen dodám - Koleos:
a) délka (mm): 4520
b) šířka (mm): 1865
c) výška (mm): 1695
d) rozvor (mm): 2690
Koleos konkuruje Tiguanu a je prakticky o 10 cm delší. GLK je o 5 mm!!! delší jako Koleos a už je to jiná třída >:D >:D >:D
No je vidět, jak máš jasno.
Ono to řazení do tříd je někdy problematické, dokonce samotní výrobci mají někdy problém s tím, do jaké třídy svůj výrobek zařadit. Typické je to u Škody, která vyrábí auta na pomezí tříd, třeba Octavia je delší než některé vozy střední třídy a přitom je v nižší střední a takových případů je více.
Jasno mám, ale ty se tu nemusíš sám sobě tak zřetelně vysmívat, soustřeď se na to a uvidíš, že to pochopíš. Není to k smíchu, je to naopak k soustředění. Jdeš na to špatně. Třídy mají samozřejmě rozměrové rozpětí, (píšeme o třídě velikostní), přičemž délka karoserie až tak rozhodná není. Určujícím rozměrem je rozvor. X3, Q5, GLK jsou klasická střední SUV, Freelander je to samé co například Superb, tedy vůz rozkročený nad dvěmi třídami - Free tedy je na pomezí kompaktu a střední SUV, a to proto, že na střední třídu nemá dostatečný rozvor, avšak body doplňuje celkovou délkou, je to tedy model na pomezí (obdobně například i naše Octavia).
Sportage pak je kompaktním SUV společně sTIGI. Kleose ss popletl, toho dávám do nemsyslného kontrastu k BMW X3, neboť zde bys porovnával prémiový model s modelem (doufejme) mainstreamovým.
Současně pak registruj, že segment SUV je poměrně mladý a jednotlivé třídy se profilují. Skutečnost, že to nese své problémy nalezneš například u tabulek prodejů, kde redakce celý rok laborovsala s tím jak na to a dnes to zhustila do kategorie malých a středních a velkých. Ovšem to znamená, že Yeti by pak měl být konkurentem BMW X3 :-) jistě cítíš, že to tak nějak třídně drhne.
Pokud se tomu chceš seriózně věnovat, rozepiš si to na papír - Crossera, Koleose, až po Pandu crossku, atd... Dobře je to znát třeba u Mercedesu - GLK, ML, GL a připravuje se kompakt. Nebo AUDI - Q3 (kompakt), Q5 (střední) Q7 (velká), obdobně u BMW X1 (kompakt) X3 (střední) X5 resp.6 (velká).
Jinak samozřejmě oceňuji tvojí poctivost při vypisování rozměrů :yes:
Takže pokud přistoupím na kategotizaci dle rozvoru, jsme opět doma. Freelander má MENŠÍ rozvor než Tiguan. Tedy jasný konkurent, nic na pomezí tříd. No a srovnávat Tiguana s Freelanderem? Myslím že sám víš, že Tiguan jede po druhé koleji. Ano, Tiguan je levnější, ale to je to, co tu píšu již od začátku. Za tu cenu je to dobrá škatule, ale mantinely stanovují jiní. To je prostě jak napsat, že Duster stanovuje měřítka třídy.
Porovnávat podle rozvoru je taky nesmysl. Rozvoru Octavie/Golfu 2578mm vs. rozvor Clia 2575 (nebo P207 2540mm) a asi se shodneme, že to stejná třída není.
Takže jednoduše řečeno GLK loví ve stejných vodách (a třídě), jako Tiguan. Jen loví u těch, co jsou ochotni vysolit za káru víc kilo zlata. Nebo snad konkuruje (třídně) GLK samotnému Touaregu 8-s ???
Forester
a) délka (mm): 4560
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1700
d) rozvor (mm): 2615
CRV
a) délka (mm): 4525
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2630
Forester i CRV délkově odpovídají GLK. A chceš mi snad tvrdit, že to nejsou konkurenti Tiguana?
Navíc porovnání Touareg x ML
Touareg
a) délka (mm): 4795
b) šířka (mm): 1940
c) výška (mm): 1709
d) rozvor (mm): 2893
ML
a) délka (mm): 4780
b) šířka (mm): 1911
c) výška (mm): 1779
d) rozvor (mm): 2915
Když přistoupím na tvoji teorii tříd dle rozvorů, pak Touareg konkuruje zcela jasně ML.
Níž než Touareg je babyTouareg (alias Tiguan) a níž než ML je právě GLK. I z tohoto pohledu opět jasní konkurenti. Tak zkus vymyslet něco průchodnějšího :-!
A ještě ke Koleosu - to snad není konkurent Tiguanu? Navíc motat sem mainstream x prémie? Je střední třída, nižší střední třída. kompakt SUV, velká SUV. To nemá s prémiovostí x mainstreamem nic co do činění. Máš to popletené.
Navíc odkazuji:
[odkaz]
Stejně Antara:
Rozvor 2707
Celková délka 4575
Podle tebe není Antara konkurent Tiguanu?
Prioritní je rozvor, délka je pak sekundární. ix35, Tiguan a Freelander jsou kompaktní SUV; Q5, X3 a GLK jsou střední SUV. Výrobce může produkt zařadit jinak. Třeba české sdružení dovozců automobilů počítá Octavii jako střední třídu a Superb jako vyšší střední třídu, což je dost zcestné.
Základní myšlenka je taková, že rozvor je zásadnější pro prostornost kabiny. Proto má prioritu. Samozřejmě čísla nejsou absolutní, drobný přesah v jednom atributu není zásadní. Kdyby to člověk bral striktně, tak Q5 i X3 jsou vyšší střední.
Ano, s tímto mohu víceméně souhlasit. Až na GLK. Navíc GLK je jasný konkurenf Freelandera, stejně jako X3 a Q5. I když u těch je to trošku složitější. X3 povyrostla, aby pod sebou nechala místo pro X1 a Q5 rozměrově poodskočila.
Ještě dodám Volvo XC60:
a) délka (mm): 4628
b) šířka (mm): 1891
c) výška (mm): 1713
d) rozvor (mm): 2774
A to mi tu chce někdo nalhat, že XC60 je jiná třída než Tiguan? Rozměrově se budou auta stejné třídy vždy lišit. Tiguan patří k menším, Q5 a X3 k větším.
S těmi králi bych byl opatrný. Ono je král a král. V historii bylo mnoho králů, ale dobrým byl snad jen král Miroslav >:D Takže pokud bych to vzal doslovně, tak ať si Tiguan je klidně králem třídy, protože to klidně taky může být špatný král.
To je právě jen o těch výkladech pojmů. Historicky vzato, každý král měl své lepší i horší stránky. Byť si dnes některé idealizujeme (třeba Karel IV.).
Mýlíš se, v přirovnáních nejde o to, jaká byla zdrojová (historická) realita, nýbrž o to, že ve zkratce vyjádříme to, co by se jinak muselo složitěji formulovat. Jestliže například napíši, že ta a ta dáma je vyhlášena královnou plesu, potom jde jen a než o to, že pod pojmem "královna plesu" všichni (až na týpky jako jsi ty) chápou, že je to nejkrásnější dáma toho plesu. Obdobně tedy je to v předmětném případě - král třídy je tu chápán v přeneseném významu jako ten - nejlepší. Můžeme zvolit i jiný příměr - eso, špička, no, domnívám se, že v diskuzním pojmu "král" nikdo (vyjma tebe) pojmový problém neshledá.
Rozumíš, zde nejde o historický výklad slova "král", nýbrž jen a než o to, co to slovo v přeneseném významu znamená.
Samozřejmě, že pokud děláš do dějin, pak pojem "král" je pro tebe velmi hustá materie. Potom ovšem se nabízí otázka, jestli sis tu nepopletl stránky :-) podle tvé dolní desorientace ve třídách aut by se tomu dalo i věřit...
Která atmosféra z ix35 konkrétně se vyrovná přeplňovanému motoru z Tiguanu? Já tam nevidím ani jednu. Kolik kW vydolovali konstruktéři z atmosférického motoru ještě nevypovídá nic o technické vyspělosti toho motoru. Tady je pouze vidět odlišný přístup ke konstrukci, kde Hyundai setrvává u atmosférických motorů a VW jde cestou přeplňování, každý z nich má své výhody i nevýhody, ale tvrdit, že Hyundai má vyspělejší motor, protože má z objemu 1,6 litru 135 k a VW má z 1,4 litru s turbem jen 122 k, je podle mě nesmysl.
Jenže vo tomhle to je! Tihle hoši umí jenom googlovat a číst články, ale že by řídili - ani náhodou. Nicméně taky dokážou psát, s čím vším jezdí a jezdili, někde opíšou zkušenosti a vydávají je za svoje a jsou v anonymitě hrozně, ale hrozně chytří. No i když někdo porovnáva, tak je taky otázka jaká je ta základna pro porovnání. Kdo přesedne ze 120 staré 25 let do logana, musí mít pocit, že přiletěl na Měsíc, a pokud začně básnit o vysoké technické úrovni logana a vykládat, že je stejný jako golf a je blbost si kupovat golfa mluví pouze o něčem, o čem nemá ve skutečnosti ponětí. Kolik "znalců" pozná, kdy má auto ostré nebo vadnoucí brzdy? Kolik jich pozná přetáčivost a nedotáčivost? To už se v katalozích nepíše.....no, nemá cenu to dál rozvádět.
Mno, když už jsem tu a přihlášený... Co takhle BMW X1? To by mělo tvou třídní hranici splňovat. Tedy pokud to toho nezačneš zase motat své mainstreamy a prémie, neboť o tom tu v téhle chvíli nebyla řeč. Zamyslel bych se i nad LR Freelander.
X1 je rozhodne skvele, ale nabizi "jen" silnicni verzi a cenove je mimo - zacina moc vysoko.
Podobne i Q5.
Tiguan je v podstate na zaklade Q5, ale v nejnizzsi specifikaci je to dostupne auto. Klidne je ale mozne ho skrze priplatky dostat az prakticky do premie.
Ta celistvost - v tom je sila tohoto modelu. Pokryva vlastne vsechny mozne varianty (snad tedy s vyjimkou low-endu, kde kraluje Duster).
Zde pozor, píšeme (TIGI) o mainstreamu. BMW X1 je sice rozměrově zařaditelná do kompaktních (spíše než SUV tak crossek) ale kvalitativně to není mainstrream, je to prémie. Sune, to nejsou "mé" mainstreamy, přece snad hergot :-) nehodláš porovnávat Dustera s BMW x1? :-)
To jsem přesně čekal, vykrucování >:D Mluvil jsi o třídě, ne o kvalitativní úrovni, proto X1 je zcela na místě. Třída kompaktních SUV je jen jedna, další dělení je mi v této chvíli ukradené. V podstatě jsem tě dostal mezi dva mlýnské kameny, protože nemůžeš pohanit X1 a zároveň nechceš připustit svou a Tiguanovu porážku >:D
;-\ No, nyní vážně. Jestli mě nehoupeš, pak se tě musím zeptat, jestli ses dopoledne neuhodil. To jako my tu budeme od zítřka hodnotit, jestli je lepší laguna nebo BMW 3? Co to píšeš, člověče?
Existuje trieda kompaktnych SUV. Jej clenmi su napr. BMW X1, Tiguan, Audi Q5, Ford Kuga, ...
S tym vela nenarobis, je to tak, mas snad proti tomu nejaku namietku?
To ze sa snazis v ramci danej kategorie o dalsie clenenie, znamena len to, ze sa snazis o take zuzenie kategorie, aby vyhral tvoj kandidat... Detske a priehladne...
Taka Dacia si raz myslela, ze vymysli kategoriu MCV. Doteraz je v nej jedinym clenom...a vitazom... :-) Co mi to, dokelu, pripomina, cosi s mainstream-om... :-)
Uz viem, ale ten pojem sa pouziva len tu, na www.auto.cz aj to jedinym diskuznym clenom... :-)
Třída kompaktních SUV je třídou velikostní, pominu-li, že do ní nepatří Q5, pak je nutno ještě vědět, že v rámci dané velikostní třídy jsou v ní obsaženy též kvalitativně členěné segmenty, tedy klasicky - mainstreamová a prémiová produkce (a třeba i produkce lowendu). Porovnání mainstreamového reprezanta s reprezentantem prémiovým je v praktické rovině dobré jen k tomu, abychom zjistili rozdíly mezi segmenty. Ale jestli patříš mezi ty vědátory, které zajímá, zda náhodou není TIGI lepší než BMWX1, pak se někde v tvé garážové výchově stala velká chyba. Neb porovnání má význam jen u porovnatelných.
Třeba u té X1 budeme v rámci velikostní třídy porovnávat mezi sebou s Q3, s Cajunem, případně připravovaným kompaktním Mercedesem.
Vytáčky, vytáčky. Já celou dobu mluvím zcela vážně, ty jsi v úzkých.
Co píšu, člověče? Píšu jen a pouze pravdu, ničím nepřikrášlenou, čistou realitu, kterou ty nejsi, jako obvykle, schopen unést.
Touhle "pravdou" tu, Sune, do úzkých nedostaeš nikoho. Je to tak, že v rámci velikostních tříd se v dané třídě zpravdidla koncentrují i kvalitativní segmenty aut. Klasické je to ve třídě střední - mainstream PASSAT, mondeo, laguna atd, prémie - 3,C.4. Porovnávat sice můžeme například lagunu s BMW 3, ale výsledek by tu překvapil asi jen ty, co vyznávají obdobnou pravdu stejně jako ty :-)
Stejná hierarchie panuje i v předmětných kompaktních SUV, byť v této třídě je (zatím) výskyt prémiových modelů skromný, ale je na co se těšit - PORSCHE, AUDI, MERCEDES, ti všichni tu brzy již budou.
Zajímavý vývoj lze zaznamenat v tomto kontextu u subkompaktů, kam už vstoupila jak ALFA ROMEO, tak AUDI a samozřejmě tu je i MINI, a přibude BMW i Mercedes. Porovnávat Fiat Grande Punto s A1 nejde, jde ovšem porovnat MiTo s A1, to svou informaci samozřejmě nese.
Ani se mi popravdě nechce věřit, že tyhle základní věci neznáš ;-\
Ne, ne a ještě jednou ne. Kdybys do původního příspěvku vlákna napsal, které mainstreamové kompaktní SUV je lepší, vybíral bych si jiné kandidáty. Nenapsal jsi, napsal jsi jen v rámci třídy a přes to nejede vlak. Nesnaž se proto vytáčet, naběhl sis sám.
Prostě jsi to nezvládl, přiznej si to. Dokážeš ale vůbec přiznat chybu?
Chyba by byla, kdych tu byl vyzval k porovnání BMW X1 s Tiguanem. Jsou to ovšem auta, která nejsou konkurenty zrovna tak jako například laguna a BMW3. Mimo tebe tu jistě všichni ví, že když píšme o daném autě v rámci třídy, pak se porovnává vždy v rámci své konkurence, tedy velikostní a kvalitativní.
Dovolim si pouzit tvoje slova zo skorsieho prispevku: "...zde nepiseme o kamaradkach ze tridy...".
Suhlasim s tebou: nepiseme tu o kamaradkach z triedy a tiez nevolime miss.
Teda: ked si si vymyslel anketu "Miss kompaktne SUV" chod prosim na nejaky iny web (co ja viem... pokec.sk) a tam mozes rozvijat uvahy o "...kraloch..." o "...davy zvolavajucom aute...".
Na tomto webe sa bavme o autach, volbu Miss, Boy, ... prenechajme inym, OK?
Matušu, že by strach z pravdy? Rychle se zorientuj, devadesát devět procent zdejších diskuzí je jen o jednom, které auto je lepší >:D
Ostatně, co ti brání to tu diskuzně rozpálit doběla, obnaž své schopnosti, vypiš se do němoty, vyvrhni se, rád si tě přečtu, a jistě nejen já. Zatím tu jen pláčeš na přeplněném nočníku...
Jen dílčí informaci. Tak se nám vygeneroval konkurenční vůz. Ze všech hrdých plakátových rytířů se našel jen jeden kolega, který jde takříkajíc s vlastníma spodkama do prádelny - HYUNDAI ix35.
Tedy zakončeme první kolo pravdy - je tu ještě někdo, kdo si myslí, že králem třídy kompaktních SUV v Evropě je korejský Hyundai ix35?
;-) Ale jo, oceňuji tvou odvahu, máš svůj názor, narozdíl od všech těch co tu sice všechno ví, ale nikdy to tu nenapíší... >:D ty jdeš do čestného boje. A to se cení :yes:
Nemám tě rád, nelíbí se mi tvé příspěvky (protože kazí kdejakou diskuzi), nebereš ostatní názory (přesto stále propaguješ ducha diskuze = narážet na jiné názory než se líbí tobě a tvé pravdy), na příspěvky jasně tě deklasující nereaguješ (proč asi) a celkově jsi tu spíš taková figurka, co se neustále skrývá za nick GTI (jak v poslední době koukám), ale OBJEKTIVNĚ máš pravdu. Nikdo zatím není lepší než Tiguan a je to prostě fakt. Je spousta pěkných piko SUV, ale VW má zatím nejlepší. S tím nikdo nic nenadělá.
A ta ix35, to byl trochu ústřel. Uvidí se však za 2 generace ix35.
Já bych za Tigiho velice blízko šoupnul ještě Hondu CR-V a Toyotu RAV - tady se ale Facelift nepovedl a předchozí verze byla mnohem lepší (mám s nimi dost dlouhodobé zkušenosti, spíš ale jako spolucestující), ale Tigi se mi skutečně zdá nejlepší - ovšem s dieslovým dvoulitrem. Ta 1,4 mně jako motor fascinuje, do golfa nebo Eose bez konkurence, ale v Tigim je to provozně"náročnější", zejména když se člověk nehlídá a skutečně občas opustí silnici (lépe řečeno musí...), pak ta spotřeba letí hezky nahoru.
1.4 benzin měl známý na půjčení a ať se snažil sebevíc, pod 8.6 nějak v průměru nešel. Ovšem s tím musí lidé asi počítat, že, když si kupují benzin do SUV (což je dle mě naprostá volovina).
Zapomíná se taky na Mazdu CX-7. Za málo peněz spoousta muziky.
Vyhýbám se kontaktu s tvými příspěvky, ale objektivnosti ne. Tady se zatím není o čem bavit a Tiguan je prostě nejlepší. Ikdyž jak říkám, CX-7 je zajímavá volba.
Nepodceňuji Tigiho, však jsem napsal Tigibůh >:-[] , ale trochu moc tady z toho někteří oběma směry šílí, když jde jen o "nová světla" ;-) Osobně po Tigim nějak netoužím, vypadá lépe než třeba Kuga, ale není to můj šálek čaje ani kávy, to už ale víme dávno ;-)
Udávaný výkon motoru je měřený přímo na jeho výstupu nebo se měří na kolech a pak se odečte ztrátový výkon, který vzniká odpory v převodovce, rozvodovce atd., takže se opět jedná o čistý výkon motoru. Navíc konkrétně u této motorizace je výkon 110 kW u verze 4x2 i 4x4. Já bych ten rozdíl viděl pouze v naladění řídící jednotky a nebo ve hře s čísly z marketingových důvodů.
Ne ix35 ale Sportage,Sportage pánové, která je sice koncernovou sestrou, ale ve všech testech dopadla lépe než ix35. Navíc má ty evropské koncernovské "must have" jako volitelný chomovaný exteriér nebo xenony.
Sportage ve všech testech poráží ix35, hlavně v podvozku a kvalitě interiéru, což je stěžejní disciplína. Já bych řek, že nejlepší kauf je v kompaktních SUV Kia Sportage. Abych nezapoměl, tak poslední 4 měsíce jestli se nepletu je prvním dováženým nejvíce kupovaným SUV KIA SPORTAGE, za ní až menší TIGI s malým kufrem a tubolagovým benzínem......Král je mrtev, ať žije král! :-!
Několik faktů k poslední větě:
Menší Tiguan: délka 4427 - 4457 mm
Větší Sportage: délka 4400 mm
Tiguan s malým kufrem: 470 litrů
Sportage s větším kufrem: 465 litrů
Těch 4457 mm je délka pro verzi Track & Field, protože má jiný přední nárazník a to je víc než 4440 mm.
Takže se asi shodneme v tom, že mají obě auta přibližně stejné rozměry a podle metodiky i stejně velké kufry, tudíž se nadá říct, že je Tiguan menší a má malý kufr.
KIA Sportage má pod podlahou silnici.
Ale teď vážně. Byl jsem svědkem v ČR prémiérové představovací akce, kde bylo několik desítek sportáží. Samozřejmě jsem si do toho sednul a nebyl jsem nadšený. Leze se do toho jako do malého auta, s tím rozdílem, že nahoru. Vnitřek mě nenadchnul, z vnějšku je kdekdo urvaný, můj šálek to ale určitě není. Každopádně KIA s bratrem Hyundaiem zažívá obrovský progres, jako žádná jiná automobilka na světě (čínské a indické neznám, proto je opomíjím).
Tak jsem poctivě přečetl ty dnešný výpotky, výplodky a výzvratky, a upřímně píši, že je to žalostné. Pominu-li výkřiky, že nejlepší kompaktní SUV je tatínkova Sportage, pak cítím, že už by to chtělo jít na konečnou dřeň. Přiznám se, čekal jsem trumfy v podobě kugy, ale vidím, že zde jsou ještě poměrně masívní diskuzní plakátové rezervy.
Samozřejmě, že ti chytřejší na diskuzi se zcela přirozeně shodnou na tom, že momentálně je nejlepším autem mezi kompaktním SUV mainstreamem VOLKSWAGEN TIGI, to tu ostatně může překvapit opravdu jen retardované jedince, ovšem diskuze vynesla na světlo světa zajímavou úvahovou rovinu, totiž touhu po absolvování zde již takřka legendárních porovnávaček, aktuálně tedy doslova absolutních porovnávaček, totiž zjistit absolutního (rozuměj napříč kvalitativními segmenty dané třídy) krále třídy.
Dobře. Rekapituluji, že jsme mezi kompaktními SUV, a nyní tedy zkusíme vyhlásit absolutního vítěze třídy jako takové. V rámci objektivity si na úvod napišme, že bereme do klání jak ostráSUV (TIGI off) tak soft SUV (TIGI on) a i víceméně kompaktní crossky (X1, quashqai).
Chceme-li nalézt krále třídy, nelze než vybrat z místokrálů. Vedle místokrále lowendu (DUSTER) místokrále mainstreamu (TIGI) sem vřazujeme samozřejmě i místokrále prémie (BMW X1), tito tři se tedy mohou ucházet o trofej absolutního krále třídy kompaktních SUV.
Duster bohužel nemá šance, ale to mu za zlé jistě nikdo nemá, je přitažlivý především cenou, samozřejmě, že na zbylé dva ztrácí především kvalitou, materiály, ergonomí i technikou, takže ho musím z dalšího klání vyřadit.
Zůstává TIGI a X1. Věc je jasná a přehledná, BMW těží z důsledně crossoverového zaměření, jedná se prakticky "jen" o zdrsněný kompaktní vyšší kombík. Silně boduje technikou a jízdou. TIGI naproti tomu je devojjediný účastník - lze si vybrat verzi zaměřenou výbavou a technikou i karosářskou mutací na terén, a lze si samozřejmě vybrat modifikovanou verzi silniční. Taktéž technika je špičková, v motorech dokonce TIGI jede na světové technice, na X1 ztráci samozřejmě v rovině prestiže a image, avšak tohle zpravidla na diskuzích není vnímáno jako hodnotová kategorie, proto se od této kategorie nyní oprostíme.
Jako absolutní vítěz, absolutní třídní král mezi kompaktními SUV je... TIGUAN, VOLKSWAGEN TIGUAN. Vítězství dosáhl překrásnou karoserií, dvojjedinou vskutku unikátní funkčností, variabilitou výbavy modelu a použitou technikou.
Druhým absolutním vítězem je BMW X1. Za vskutku originální zejména karosářskou konfiguraci, za dokonale vybalancovaný styl přimykající se více než ke klasickým SUV modelům, k modelům crossover (Octavia scout, A4 allroad, XC70), čímž získal na velmi silné přitažlivosti.
Jsou tedy dva první, nikdo neskončil druhý.
Co se ještě pokusit nějak spojit ty subsegmenty (cross/SUV) a na trůn usadit jednoho. Dobře, jdeme na to.
Na úvod - dá se to vůbec spojit? No, papírově jistě, v reálu ovšem musíme požádat Volkswagen, zda přivře voko a dovolí nám proti sobě postavit TIGI (on), tedy pouze jakousi polovinu tigiho a X1. Je to sice podpásovka směrem k VW, ale jistou silniční logiku to má.
Takže se započtením techniky, s ohledem především na výkonové spektrum motorů,na fantastické jízdní vlastnosti, na image, prestiž myslím, že víme, kdo tím králem je, ani vlastně není potřeba to psát...
Tak na tohle už se nedá reagovat jinak než že jsi král demagogů.
Opravdu - kde už nemáš protiargumenty založené na faktech, tak se vypaříš jak pára nad hrncem a pak zas přidáš další pozměněnou svoji "pravdu" a argumentace typu "... chytřejší na diskuzi se zcela přirozeně shodnou na tom...", "...všichni ví..." apod.
Tím zcela vypývá na povrch tvoje oduševnělost. Tedy spíše duševní nezralost.
Nejdříve byl jeden král - Tiguan.
Teď jsou dva králové - Tiguan a X1.
Za chvíli budou tři - Tiguan, X1 a Countryman
pak i Freelander, pak GLK...
A Tiguan stále stanovuje měřítka tšídy kompakt SUV, že >:D ?
chtěl bych vám poděkovat za vskutku výživnou diskuzi. :-O
z GTIho lehce provokativní otázky se rozpoutaly neuvěřitelně zmatené a od tématu odbíhající bitky.
jasně, v podstatě s GTIm souhlasím a vidím/chápu to stejně, tak proč to normálně nepřiznat, když je to jasný (dal by tady snad někdo skutečně přednost iX35..?).
akorát mu sednete na lep a působíte mu jeho lehce zvrácené potěšení se s ním za každou cenu hádat.
byť, jako obykle, GTI eskaloval debatu do úrovně vyjetého oleje.
Tiguan je velmi dobré auto, svým zpracováním je nám nejblíže. Je, byť je to vw, spolehlivý. Dílensky velmi dobře zpracován, dobrá možnost výbavy, dobré motory. Nicméně k adoraci v podání gtiho není důvod.
Vw je v našich končinách holt preferovaná značka.
Jediná vwěc mě vwždycky rozesměje a to spojení vw - porsche....
ale vím, že to je už jen provokatérská eskalace, proto se tomu směji >:D >:D >:D >:D >:D >:D
pokud to je myšleno opravdu vážně tak je to na platinový ventilek století. 8-s
Však jsi v reálu...
Nejdříve napadneš diskutéra GTI, pak potvrdíš, co se nedá o VW vyvrátit a nakonec potvrdíš jeho slova, takže vše je v podstatě oukéj, ne?
Nakonec vypotíš pobídku směřující "lidovým menšinám" podporující smích, aniž by chápali proč se mají smát.
Máš snad ve svých textech nějakou jinou přidanou hodnotu?
1. Já gtiho nenapadl, ale jak jinak pojmenovat to, co se tu výše odehrálo.
2. Potvrdil jsem to, co se nedá u modelu Tiguan vyvrátit a znovu to napíšu: je to jeden ze dvou spolehlivých vw.
3. I ty potvrzuješ má slova - neboj, je to u diskuzí, rozhovorů zcela běžné.
4. Nechápu vypocení pobídky.... s tím smíchem se jen domnívám, že se jedná o můj smích spojení značek vw a Porsche. Neberu majetkově, ale jako vozy a produkci.
5. Je podmínkou každého textu přidaná hodnota?