Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Civic 9G: Ano, je to nová generace

Honda zveřejnila definitivní podobu deváté generace amerického Civicu. Na evropskou verzi si musíme počkat, možná ji ale uvidíme už v Ženevě.
Zpět na článek
20. 2. 2011 09:52
20. 2. 2011 14:26
20. 2. 2011 16:55
20. 2. 2011 11:35
20. 2. 2011 11:54
20. 2. 2011 12:07
20. 2. 2011 13:55
20. 2. 2011 12:23
20. 2. 2011 13:31
20. 2. 2011 13:55
20. 2. 2011 14:00
20. 2. 2011 14:06
20. 2. 2011 14:41
20. 2. 2011 14:53
20. 2. 2011 16:26
21. 2. 2011 12:33
21. 2. 2011 13:08
21. 2. 2011 15:33
20. 2. 2011 17:47
20. 2. 2011 21:21
20. 2. 2011 09:52
Si vs. Type-r
tak ja neviem s tou versiou "Si" ;-\
ak do nasej,europskej, namontuju 200 konovy motor, tak to mozu rovno s type-r verziou zabalit :-(
osobne som sa tesil, ze tam bude japonska verzia dvojlitroveho motora s 240 konikmi.
ako majitel sucasnej generacie 1.8 i-Vtec som sa tesil na upgrade s tym, ze to este rok vydrzim a potom pojdem do novej type-r. teraz mam velku dilemu, ci si nemam kupit sucasnu generaciu uz teraz :'-( lebo asi nic lepsie nepride
Rozbalit vlákno
3
Avatar - King
20. 2. 2011 14:26
Re: Si vs. Type-r
Type-R má 200 koní už 10 let a jeho váha stále narůstala, tak nevím, proč by nemohl mít 200 koní i teď, kdy se dá předpokládat, že půjde váha zase dolů. ;-) Ale nemyslím si, že by evropský CTR dostal 203k 2.4ku z Accorda. To není motor podle filozofie R.
20. 2. 2011 16:02
Re: Si vs. Type-r
ja by som to videl hlavne koli konkurencii ;-)
dnes sa startuje na 250 konoch (napr. focus st 173 -> 225 -> 250. takze ak to zasa bude narast o par koni, tak to uz nezachrani ani presne riadenie a radenie.
Avatar - King
20. 2. 2011 16:55
Re: Si vs. Type-r
Pokud vím, tak se startuje na 211 koncernových koních, ne na 250. ;-) Ale myslím, že si můžeme být jistí, že na tom nebude CTR výkonově hůř, než americké Si, to by bylo proti přírodě, takže možná budeme mít 204. >:D
Avatar - white label
20. 2. 2011 11:35
HC 9G
Překvapil mě prakticky shodný design kol (i když menších) s Audi:
[odkaz]
[odkaz]
Kupé nevypadá špatně, ale ten sedan... ;-\
Nevím proč japonci stále dávají v interiéru přednost šedé před černou, zejména plasty vypadají v šedé zbytečně lacině a vůbec celá palubka nevypadá (podle fotek) příliš hodnotně. Snad bude evropská verze povedenější, jak interiér, tak exteriér sedanu.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Rojin
20. 2. 2011 11:54
Re: HC 9G
celej ten interiér na mě působí vizuálně hodně předpotopně a nevím, jestli by to černá barva zachránila.. Nic moc. Není to pro každého.
Avatar - CHerokee
20. 2. 2011 12:07
Re: HC 9G
Rozhodně není. Mě to auto taky neoslovuje. Orientuju se na evropské značky. Americké taky berou za srdíčko, asijské méně a toto auto vůbec. Ale určitě bude kvalitní.
Avatar - white label
20. 2. 2011 13:55
Re: HC 9G
Jen ta barva by to samozřejmě nezachránila, ale horší by to určitě nebylo, naopak...
20. 2. 2011 12:23
Re: HC 9G
Mě po shlédnutí fotek naskočil decentní úsměv způsobený ale trochou škodolibosti a trochou melancholického smutku. Tohle to nelze nazvat jinak než ufoidní nerozhodností a nudou. Při představení a 2 až 3 roky potom OK, ale v mém oku se projevila obava z "rychlého" zastarání. Zároveň mne to uvtrdilo v nerozhodnosti Hondy, hlavně mrhání vybudovanou pověstí. Chtělo by to nastolit směr a důsledně za ním jít.
20. 2. 2011 13:31
Re: HC 9G
Mas pravdu, Honde chybi smysluplny designovy smer... vyvoj designu se placa namiste a nikdo poradne nedrzi oteze ... mrzi mne, ze toto se za rok nepredela ... cely vyvoj po designove strance proste zaspal

:-(
Avatar - white label
20. 2. 2011 13:55
Re: HC 9G
Bohužel je to tak...
P.S. Máš (starší) SZ
Avatar - da_b0mb
20. 2. 2011 14:00
Re: HC 9G
:yes: líp bych to nenapsal...
velká škoda...
Avatar - King
20. 2. 2011 14:06
Re: HC 9G
Promiň, ale tvůj příspěvek jsem nepochopil ani v nejmenším. Oproti dosavadní verzi se jedná u sedanu o dost výrazný posun vpřed a u kupé o velmi radikální. Vidím jasné pokračování nastoleného směru, naopak nevidím žádnou nerozhodnost, a nuda... holt je to poplatné americkému vkusu a trochu i hrou na jistotu, což je obecně problém úspěšných. I když kupé bych jako nudné rozhodně nehodnotil. Porovnání příď 8G [odkaz] a 9G [odkaz] , záď 8G [odkaz] a 9G [odkaz] . A kupé příď 8G [odkaz] a 9G [odkaz] a záď 8G [odkaz] a 9G [odkaz] .
Avatar - CHerokee
20. 2. 2011 14:41
Re: HC 9G
Tak to jsi tady výjimka. Aspoň někdo. A poplatnost Americe nevím, tam je na Hondy více vtipů než u nás na cigány. Ale třeba to tam tímto modelem změní...
20. 2. 2011 14:53
Re: HC 9G
Konkrétně zde uznávám, že je to poplatné americkému vkusu, ale mou kritiku jsem myslel více obecně a ne jen v rovině designu. Proto také uvádím mrhání vybudovanou pověstí. Soustředění Hondy na ekologii nevnímám zas až tak negativně, ale chybí mi tam rozhodnost. Insight a nyní CZ-R vidím zase jako jakési nerozhodné počínání v kategorii zelených aplikací (i když v případě CZ-R jako velmi dobré). Velká protiváha by se dala vytvořit k Lexusu v kontextu hybridů, implementace tohoto systému do auta kategorie Odyssey by mohla Hondu více vyprofilovat jako inovátora a zároveň je to kategorie, která by mohla být blíže "normálním" lidem.
V oblasti designu vidím u 9.g proti 8.g asi takoví posun jako mezi generacemi Golfu.
Avatar - King
20. 2. 2011 16:26
Re: HC 9G
Tak sorry, ještě jsem schopen porozumnět psanému textu a první 3 věty se týkaly designu. Že se další 2 věnují jinému tématu, to už tedy z kontextu opravdu nevyznělo.

Co se týče směřování, já si naopak myslím, že je orientace na ekologii přehnaná. Na ekologii se dneska orientují všichni a původní sportovní geny, na kterých se dá stavět, nám trošku vyšuměly, zatímco dříve se dařilo obojí vcelku dobře kombinovat.

Ale neřekl bych, že by chyběla koncepce směřování. Honda v oblasti ekologie dělá to, co dělala vždycky - koncentruje se na menší, úsporná auta. Jenže zatímco dříve bylo CVCC, VTEC a další technologie v Civicu levné a dostupné technologie, hybridní technika bohužel zatím levná není a idea Hondy nabídnout finančně dostupný hybrid, kterých má ve dvou třídách už 4 kusy, je sice krásná a ušlechtilá, ale prakticky na ně neexistuje klientela. Klientela malých aut a kompaktů je orientovaná na cenu, málem tam nenarazíš ani na automat, těm je nějaká ekologie u víš čeho...

Co se týče dalšího vývoje, tak připravuje vcelku vychytaný plug-in, otázkou je, jestli nepřijde na trh moc pozdě.

"V oblasti designu vidím u 9.g proti 8.g asi takoví posun jako mezi generacemi Golfu" To je legrace. :-) Jestli se za něco Honda neustále popotahovala, byla to ta absence nějakého designérského stylu. Když ho (na nějakou dobu) má, tak je to zase špatně. Tak nevim. ;-)
Avatar - Dinar
21. 2. 2011 12:33
Re: HC 9G
Divím se, že se ti pořád chce za něco takového kopat. Nediskutuješ, poslední roky se tu objevuješ jen při zmínce (článku) o Hondě, honem honem nějaká ta obhajoba. Kingu, pořádně si ty obrázky prohlédni, omrkni motorizace, a vůbec, promítni si poslední hondí počiny přes nabídku konkurence. Fanda do aut už nemá o čem mluvit. Mmch. projel jsem teď Hyundai genesis coupe, a přestože se mi to auto designově nelíbí, to je Počin. Hyundai se stává (pro Evropu) Hondou jednadvacátého věku, se vším co to kdy znamenalo. ;-)
Avatar - white label
21. 2. 2011 13:08
Re: HC 9G
Docela by mě zajímalo jaký je "vztah" (např. vlastnický) mezi Hondou/motocykly a Hondou/automobily, protože ten kontrast toho, jak automobily této značky dlouhodobě stagnují/upadají, ve srovnání s motocykly stejné značky, je opravdu propastný...
21. 2. 2011 15:33
Re: HC 9G
Když trochu odbočím..... je to už několik let, kdy u Marka Ebena (Na Plovárně) byl Tonino Lamborghini a ten vyprávěl, když jeho otec připravoval Miuru, neměl adekvátní motor, tak pro pomoc zavola svému kamarádovi, panu Hondovi a ten motor navrhl. Uznávám, že byla jiná doba, odkaz do dnešní doby 0. Na druhou stranu, nějak mne nenapadá, kdo kdy poslední dobou vůbec do Hondy volal pro motor.... Když už tak Yamaha (Celica 1.8, LF-A, Lotus).
Avatar - iudex
21. 2. 2011 14:26
Re: Honda 21. storočia
"Hynudai sa stáva Hondou 21. storočia..." tak túto novú tézu budú mať problém niektorí rozchodiť, avšak ja sa s Tebou plne stotožňujem. Inovácie, progres a istá avantgarda, ktorá bola pre Hondu vlastná, je dávno preč a ak tieto idey niekto z východu napĺňa, je to Hyundai.
P.S. Napíš niečo o tom zvezení s Hyundai Coupé, myslím, že to veľa ľudí nevyskúšalo (tu možno nikto).
Avatar - Dinar
21. 2. 2011 15:32
Re: Honda 21. storočia
K tomu genesis coupe, známý ho měl od prodejce na víkend, takže jsem s tím jel jen po silnici a nemohl moc prasit, ale každopádně mě to velmi mile překvapilo, je to taková oldschool zadokolka, nejvíc bych to přirovnal k infi G37 s trochu syrovějším projevem motoru, když zatlačíš, je nezáludně přetáčivé, tuhá kastle s pod ní pracujícím podvozkem, velmi evropské, žádné houpavé skákání, já bych řekl, že to působí až bavorácky. Hezky vyvážené rychlé řízení, ale zas docela pomalá převodovka sice s krátkými drahami řazení, jenže gumově působící. Dobrý posaz, by byl, kazí ho nepřitažitelný volant, pro mě docela nepřekousnutelná věc, kabina celkově plastová, ale za ty peníze... celkově prima auto. Akorát se mi moc nelíbí designově, sice působí velmi široce a připlácnutě, jak kupé má, ale ten asijský unisex design mi prostě nesedí. ;-)
Avatar - iudex
21. 2. 2011 16:18
Re: Honda 21. storočia
No keď Ty si dovolíš označiť podvozok za takmer bavorácky, je to veľká pochvala. Pre mňa prekvapujúce, čakal som klasicky akcentovanie ceny aj vo vzťahu k jazde, ale keď sa cena prejavuje len v preplastovanej kabíne a gumovým radením, klobúk dole.
Avatar - white label
21. 2. 2011 19:25
Re: Honda 21. storočia
Připsal bych ještě ten design, s tím mám taky u této značky velké problémy a zdaleka nejen u tohoto kupé...
21. 2. 2011 15:26
Re: Honda 21. storočia
Souhlas a to i s Hyundaiem. Mmch bude blog ? Myslím, že nejsem sám, kdo by pohled ze za volantu Genesisu od tebe uvítal.
Avatar - Dinar
21. 2. 2011 15:32
Re: Honda 21. storočia
Na blog to není, viz. výše. ;-)
Avatar - King
20. 2. 2011 14:14
Re: Honda 21. storočia
S těmi koly je to zajímavý postřeh. :yes: To už musí být telepatie. >:D

Ta šedá mě taky zaráží, a to nejen u asijských aut, ale i u amerických. Nevím, co je na tom tak láká, vždyť i sloupky a střecha vypadají nejlépe v černé. A když nedají šedou, tak dají takovouhle šedohnědou, fakt nepochopitelné.

Sedan nás v Evropě trápit nemusí. Jiný než tenhle nebude a tenhle bude na pár trzích ve východní Evropě. 5D bude i jako hybrid, čímž odpadla potřeba nabízet kompaktní sedan, o který zde není zájem.
Avatar - white label
20. 2. 2011 15:42
Re: Honda 21. storočia
Já tu, už doslova tradiční, japonskou interierovou šedou fakt nechápu, to je nejnundější a nejlacinější barva plastu jakou lze vůbec vymyslet, i když podle zdejších diskusí jsou nejnudnější právě koncernové interiéry, přesto, že ty jsou obvykle spíš černé... :-)

U kupé design považuju za pozitivní posun, a to i přes změny pouze evoluční, v konečném důskledku však dost efektivní...

Pro "detaily" jako design kol, nebo dstíny barev mám vyloženě slabost, škoda, že nejsou i ankety jako "aludisky roku", případně "barevné odstíny laku roku"... >:-[]
Avatar - jazva
20. 2. 2011 16:14
Re: Honda 21. storočia
Ono netreba pri tej šedej zabúdať na MB... ;-) Tí sú doslova majstri v šedom interiéri s tou ich šedou palubkou, šedou kožou atď...
20. 2. 2011 17:47
dizajn
z mojho pohladu jeden velky hnus ako exterier tak aj interier.
Rozbalit vlákno
1
22. 2. 2011 00:24
Je mi to prostě líto...
ale s většinou připomínek výše nelze než souhlasit. Sedan není sice taková opičárna jako nový Focus, ale světla vzadu mně připomínají neon a to je co říct, to bylo hodně ohavné auto. A mrzí mně to - mám Hondu rád, po domácím favoritu to bylo moje první "velké" auto (Civic sedan rok výroby 1995), ufoidní Civic se mi velmi líbí dodnes a je to i praktické auto, ale tohle rozhodně hájit nemůžu - ta navigace je tragická, už sedan od ufa byl trochu podivný - kam ta honda proboha spěje? Jazz a City ano, CR-V taky není špatný, ale to je tak vše....ať jde do haje celý fiat i s těmi svýmu lančiemi a mity, ale a´t je tahle značka zase trochu to, co bývala před deseti lety....navíc, nemyslím, že ty převratné designové změny u Civica ve stylu od zdi ke zdi jsou k něčemu - chtělo by to, jak píše někdo nade mnou - styl a evoluci.....
Rozbalit vlákno
0