Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Ada je tady
Směšné!
| 22. 2. 2011 06:16
Je to život ohrožující vehikl = dovedete si představit, jakou to má asi aktivní bezpečnost, když při návratu z Ostravy budete chtít před Prahou do dlouhého táhlého kopce předjet kamion? Uprostřed předjiždění najednou zjistíte, ze máte pod kapotou jen línou petrolejovou jednačtverku, ktera na zádech tahá dvě tuny nákladu... Žravý a neekonomický lenoch.

Akumulátory se životností 30 tisic km budou také určitě hodně finančně úsporné a jejich výroba a recyklace bude jistě energeticky velice nenáročná a vůbec nebude zatěžovat životní prostředí ...

Dovedete si představit, jak s tím krámem, které tahá břicho po zemi, budete vyjíždět z hotelové garáže? Hasiči vás budou vyprošťovat, až si ten krám sedne na břicho...

Kdo dělal design toho příšerného interieru? Nějaký příznivec značky rendlík a syn z řad 4% minority?

:no: :no: :no: :no:
Avatar - Blue Sun
Směšné!
| 22. 2. 2011 07:39
Vrať se do hrobu, vykopávko.
Směšné!
| 22. 2. 2011 07:50
Jako obvykle se Adolfe mylis, protoze cestou z Ostravy bys to nemel sanci vybit tak, aby se zhorsila akcelerace. Za a) proto, ze bys nemohl jet celou cestu > 200km/h a za b) stav vybiti totiz ridi ridici jednotka, nikoliv ty, a proto by vykon klesl uz pred tim dlouhym tahlym kopcem.
Avatar - Ada je tady
Směšné!
| 22. 2. 2011 19:47
Otestuji a podam zpravu...
Avatar - WinDiesel
Směšné!
| 22. 2. 2011 23:01
Na dálnici D1 je několik velkých kopců a tady doporučují 15 minut před velkým kopcem zapínat zvláštní režim, aby toto vozidlo nějak vyjelo bez ztráty kytiček. Tady souhlasím s Ádou. Podobně jako u Priusu, jamile to jede po dálnici, vyčerpá to baterie a motor nebude sto dodávat dostatek energie na dynamickou jízdu. Prostě to pojede jakoby v nouzovém režimu. mimochodem, diesel 1,6 TDi s paketem Bluemotion pobil v testu Auris HSD, jak na průměrnou spotřebu, tak na spotřebu mimo město a na dálnici. Auris vítězil jen ve městě, a to nijak závratně.
Avatar - Blue Sun
Směšné!
| 23. 2. 2011 07:47
Když jede Prius po dálnici, tak baterie ani nepoužívá, jede jen na spalovací motor. Baterie pak mohou asistovat při předjíždění nebo v kopcích, protože jsou plně nabité celou dobu.
BlueMotion... to myslíte pneumatiky se sníženým odporem a adhezí, dlouhé převody a "lepší" aerodynamiku? Hm, radši auto, které mi v zatáčkách nebude chtít utíkat a nebude mu rozjezd trvat týden. K testu se nevyjadřuju. Když někdo nechápe smysl hybridů, nemá je ani testovat.
Směšné!
| 23. 2. 2011 17:45
rekce na predchozi post od uzivatele WinDiesel

Ampera ma mit 111kW/370Nm elektro, a ted me napis jak dlouho myslis ze budes vyuzivat tuhle silu behem jizdy po D1 nebo jakekoliv jine dalnici v EU?

myslim ze odpoved zname vsichni, pokud nejdi magor tak po dobu 0,0000 prd %

s nejvetsi pravepodobnosti ta 1.4ka bude mit 74 nebo 88kW, ale muze tam bejt klidne ona 103kW verze, tedy ve vsech 3 pripadech dostatecne vykonny motor k dodavani energie elektromotoru, ktery 99% ridicum bude stacit i na hodne sviznou jzdu :-)

navic kazdej kopec nahoru znamena i kopec smerem dolu, takze jednim smerem energii cerpas a druhym smerem ji naopak muzes dobijet ;-) rozumnej a myslici ridic asi dobre vi jak ma s autem jezdit a po nejake dobe uz vi co od sveho auta muze ocekavat, cos vetsina kratkodobich testu nemuze zminovat, protoze za 14 dni se proste neda s autem jezdit tak jak s nim bude jezdit drtiva vetsina majitelu kteri to auto budou mt treba nekolik let ;-)

--

pokud neni ridic uplnej magor, tak uvidi kolik energie v bateriich ma, a tedy jak moc si muze vyskakovat a jestli muze v dlouhem tahlem kopci predjizdet kamion ;-)
nechapem
| 22. 2. 2011 09:17
Nie celkom chapem princíp... Ten klasický motor, po vybití baterky poháňa auto napriamo, alebo vyrába elektrický prúd? Aká je spotreba benzínu pri jeho chode. lebo toto sú také info ako bla bla bla, 40km, bla bla bla 1,4.... ďakujem. ;-\
Avatar - ManInBlack
nechapem
| 22. 2. 2011 09:29
Při vybití baterií (resp. blízko jejich vybití. Vybití na absolutní nulu by znamenalo totální konec akumulátorů z různých elektro-chemicko-něco důvodů, který si už nepamatuju) se sepne ta bla, bla, bla, 1,4, která je ve funkci generátoru, takže pouze nabíjí baterky. S pohonem kol není přímo spojen, takže je to vlastně jen větší nabíječka :-)
Pokud si pamatuju, tak normovaná spotřeba je někde kolem 4 litrů (+/- 0,5l), ale otázka je, jaká bude spotřeba v reálném provozu a ne v laborce.
Celkový dojezd auta je oficiálně někde kolem 500km, ale jako u spotřeby ukáže teprve reálný provoz.
Doufám, že jsem to srozumitelně vysvětlil :-)
nechapem
| 22. 2. 2011 09:58
ok. dakujem. Aj som si myslel že to bude tak nejako... 4 l neni zas až také špatné.
Avatar - ManInBlack
nechapem
| 22. 2. 2011 10:16
To není, ale opravdu bude muset ukázat reálný provoz. Většinou ta spotřeba bývá těžce podhodnocená díky laboratornímu prostředí. Na druhou stranu jde o jiný koncept pohonu než je dneska obvyklý, takže normální jízdní styl po normálních silnicích (žádné alpské kopce a průsmyky) by nemusel být daleko od těch 4l. Jak říkám - uvidíme.
Avatar - Blue Sun
nechapem
| 22. 2. 2011 15:18
Pokud to auto nebude trvale hnané na hranici 160 km/h+, tak se motor moc nepředře. Pro jízdu trvalou rychlostí kolem devadesátky stačí motoru pár kW výkonu, což pro motor bude lahůdka. Pro zrychlení pak přispěchají na pomoc baterie a nebude to vůbec problém.
nechapem
| 22. 2. 2011 19:32
Tak více méně spotřeba je jen o řidiči. Celý princip hybridů je v kompenzaci akcelerace, která je u konvenčního motoru značně nákladná. Na klidnou jízdu stálou rychlostí kolem 90 nepotřebuji hybrid, to i konvenční auto zvládne kolem 4 litrů. Vzhledem k omezené kapacitě baterií se elektromobil na dálnici také zrovna nehodí (zatím). Problém je město. Proto tahle auta vznikají. Ne pro křižování dálnic. Ale do měst, kde konvenční motory mají ekonomiku děravé nádrže.
Avatar - Sosa
nechapem
| 22. 2. 2011 22:30
ono prave to ze spalovaci motor v ampere neni napriamo ale len ako generator ma za nasledok ze kedykolvek sa spusti, pojde iba v najoptimalnejsom rezime...nieco ako hovoris ty pri rychlosti 90..
nechapem
| 22. 2. 2011 19:19
Třeba Prius těch papírových 3.8 zvládne v každodenním provozu včetně výletů po dálnici, když ho používáš tak, jak "máš" :-)
Avatar - WinDiesel
nechapem
| 22. 2. 2011 23:03
Bohužel, není to pravda, Amíci lhali. Ve skutečnosti je to pouhý hybrid, protože v autě je planetový převod a motor může přímo hnát kola. Amíci 3 roky lhali a novináři v USA je za to pořádně sepsuli.
Avatar - Righ
Palec pro GM
| 22. 2. 2011 09:39
Nejsem zrovna velkym priznivcem koncernu GM ani jeho evropsky odnoze, za tohle ale Amikum tleskam (a potazmo i Nemcum, i kdyz jejich prinos je v tomhle projektu po technicky strance asi zanedbatelnej). Volt/Ampera podle me predstavujou vzhledem k momentalnimu stavu technologii optimalni prusecik mezi ekologickymi a uzitnymi vlastnostmi osobniho auta.

Samozrejme, dokazali bychom si snadno predstavit jeste lepsi reseni - pohon resen ciste na elektrinu, vetsi dojezd, nizsi cenu... To je ale prozatim zkratka mimo realitu, cistokrevny elektromobily jsou vzhledem ke kapacite baterii a tomu odpovidajicimu dojezdu prozatim omezeny na roli druhyho ci tretiho auta do rodiny pro vyslovene mestsky pouziti. Naopak dojezd u Voltu je diky "prodluzovaku" mozny povazovat za solidni. A cena? Pamatujete, jak stala metrova plazmova televize pred deseti lety pul mega? A kolik dneska, 15 tacu? Nerikam, ze ceny baterii a ostatnich hi-tech soucasti elektromobilu poletej dolu stejne rychle, ale princip je totoznej - novy vyspely technologie jsou nejdriv extremne drahy, aby se postupne jejich cena s optimalizaci a hlavne rozsirenim vyrobnich procesu masivne snizila. To je jednoduchej axiom.

Zaroven tohle auto splnuje i relativne (vzhledem k ostatni produkci) narocny ekologicky pozadavky. Je mi jasny, ze ekologicky hledisko tady nikoho prilis nezajima (pokud ho rovnou nevnima a priori negativne), ale ja se hlasim jako vyjimka. Moznost bezemisniho mestskyho provozu, ohranicenyho 40 - 80 kilometrovym limitem (v praxi tipuju do 50km max), vetsine ridicu bohate vystaci na celodenni jizdni potreby. A zaroven je tu moznost vyrazit i kamkoliv za mesto, navic bez fixace na neexistujici dobijeci infrastrukturu. Pro cestaky s rocnim probehem 50000km+ to samozrejme neni, pro ridice jako ja, ktery za rok neodjezdi vic nez 20000km a z toho nejakych 80% po meste, je to naopak idealni mix provozne-ekologickych vlastnosti.

Nehlede na to, ze auto se mi libi i designove, americka predloha snad jeste vic nez evropska mutace. A to vcetne interieru - povazuju ho spolu s interierem Priusu a Lexusu RX za nejvydarenejsi kreaci na futuristicko-moderni tema. Na rozdil treba od interieru Fordu, Hundaje nebo Hondy.
Avatar - ManInBlack
Palec pro GM
| 22. 2. 2011 10:19
Ale ty výplně dveří mi přijdou už trochu kýčovitý (no vlastně docela dost).

Jinak s tebou ve všem souhlasím s jednou malou poznámkou k ekologii - nejsem proti ní zaujatej, jen jsem zaujatej proti povrchní ekologii za každou cenu.
Avatar - Righ
Palec pro GM
| 22. 2. 2011 15:09
Covece, veril bys, ze jsem si tech vyplni vubec nevsim? To bude asi tim, ze jsem nevenoval interieru nijak velkou pozornost - mel jsem ho proste za interier Voltu v cernym. Jinak samozrejme souhlasim, ty vyplne jsou strasny. 8-s
Palec pro GM
| 22. 2. 2011 11:34
ten ekologicky prinos je podle me trosku diskutabilni.
Je pravda ze tam kde je znecisteni treba minimalizovat, tudiz ve mestech to zadne skodliviny produkovat nebude, to je bez debat.
Ale rad bych nekde videl nejakou bilanci, ktera by srovnala ekologickou zatez a energetickou bilanci tohoto vozu (vcetne jeho vyroby) na jeho zivotnost (rekneme 200 tis. km) s nejakym typickym zastupcem nizsi stredni tridy treba s motorem 1,6l.
Protoze vyroba baterii je ekologicky, energeticky a ekonomicky velice narocna, jejich likvidace je problematicka. I ta energie se musi nekde vyrobit a diky lobby ekoteroristu se mene a mene vyuziva jediny vsude pouzitelny "cisty zdroj" tzn. jaderna energie (krom vodnich elektraren, ale ty nejdou vsude).
Energeticka narocnost a ekologicka zatez pri vyrobe benzinoveho auta je jiste nesrovnatelne nizsi. Pak zalezi na tom jestli ty naklady na tezbu ropy, dopravu a jeji rafinaci budou tak vysoke ze v celkovem souctu bude benzinove auto vetsi ekologickou zatezi nez tento hybrid.
A ani bych se nedivil, kdyby jako ekologicky prinosnejsi vysel prave ten benzin. Bo ekologicka lobby dnes vitezi pouze tam, kde je to ekonomicky vyhodne, akorat se to musi umet spravne podat.
Nehlede na to, ze i kdyby se melo nahradit jen 20% svetoveho vozoveho parku elektromobily, nebude na to dostatecna zasoba drahych kovu pro vyrobu baterii (naprostou vetsinu lozisek drachych kovu vlastni cina). Tudiz si stejne budeme muset pockat na nejaky novy a efektivnejsi zpusob ukladadni energie nez u soucasnych elektromobilu, jinak jejich globalni rozsireni nebude ani mozne.
A i kdyz to tak mozna nepusobi, reseni Voltu/ampery mi prijde daleko lepsi nez hybridy typu prius a GM si zaslouzi tento vuz velkou pochvalu. Presto z hlediska praktickeho vyuziti bude v soucasne dobe asi nejlepsi volbou hybridni pohon ktery planuje peugeout (1 naprava hnana spal. motorem, druha elektromotorem)
Avatar - ManInBlack
Palec pro GM
| 22. 2. 2011 11:58
To je ta povrchní ekologie, o který jsem se zmínil. Když si koupím 5, 8 nebo 10 let starý auto od někoho jiného a předchozí majitel zase od jiného, tak to bude celkově stát méně nás i nebohého ledního medvěda, než výroba nového auta pro oba (mně i předchozího majitele), přestože např. mý auto má podle dlouhodobýho měření údajně emise 203g/km.
Jenomže tohle je server o autech, takže tady řešme auta. Taky myslím, že V/A jsou skvělým spojením výhod elektromobilu (emise) a "normálního" auta (dojezd).
Palec pro GM
| 22. 2. 2011 12:36
ono to samotne mereni emisi podle mnozstvi inertniho CO2 na km je dost nepochopitelna vec a nechapu kde se to vzalo. V podstate je to interpretace spotreby vozu v jinych jednotkach nez l/100km.
O nejake skodlivosti prirode to moc nevypovida, bo ty skodlive exhalace nikdo az tak neresi. To by museli byt nastaveny tvrde parametry pro vsechny skodliviny a hlavne jednotne pro vsechny typy motoru, bez ohledu na to jestli je to diesel, benzin, LPG, CNG. Nehlede na to, ze by bylo vhodne zohlednit i ekologickou zatez vlastni vyroby vozu. Dokud tohle nenastane bude se nebohy ledni medved porad citit ukrivdene. ale to uz bysme chteli moc.
Avatar - Righ
Palec pro GM
| 22. 2. 2011 15:07
Meri se emise vsech plynu, ktery z vyfuku vychazej. Ty primo skodlivy regulujou normy Euro uz snad 20 let ( [odkaz] ). CO2 se sleduje az posledni dobou a dosud na nej nebyly uvaleny zadny limity.
Avatar - Righ
Palec pro GM
| 22. 2. 2011 14:56
Jo, koupit si stary auto a to do mrte vyuzit je samozrejme suverenne nejekologictejsi cesta, o tom nemuze byt sporu. To mimochodem plati pro vsechno, od elektroniky az po oblecni. Ale ne kazdymu se chce kupovat pouzity veci a navic kola kapitalismu se musi tocit, ze. ;-)
Avatar - Righ
Palec pro GM
| 22. 2. 2011 14:53
Zkusim to vzit pekne poporadku:

1) Celkova bilance energeticky narocnosti je samozrejme velka neznama, nemyslim si ale, ze by elektromobil/hybrid mel ve srovnani s konvencnim autem vyrazne prohravat. Az na baterky a elektromotor je to v podstate stejny auto jako kazdy jiny. Samozrejme je zde jeste podstatne vykonnejsi ridici elektronika, ale to bude spis vyznamna nakladova, nez energeticka nebo materialova polozka. Prevodovka je naopak velmi kompaktni (de facto "chybi", je tam jenom nejaky variator). Spalovaci motor pak neni zadny nebo - v pripade hybridu - je to nejaka mala jednotka.

2) V celkovy bilanci je samozrejme nutny zapocitat i emise z provozu, ktery elektromobil ci hybrid jedouci pouze na elektrinu proste zadny neprodukuje. Ze se objevujou ruzny univerzalni prepocty kW elektriny na gramy CO2 je pekelne zavadejici, protoze jednak energetickej mix ma kazda zeme uplne jinej (podivej se, jak ziskava el. treba Rakousko, Svedsko, Francie a vubec vetsina zap. Evropy) a jednak nikdo nezapocitava "emisni naklady" na tezbu, zpracovani a distribuci ropy/benzinu do energeticky narocnosti fosilnich paliv. Nerikam, ze by se nemelo resit, odkud se el. do elektromobilu bere, naopak, srovnavat to s autama na benzin vsak zkratka nejde.

3) Nikde neni psano, ze baterie nevydrzi vic nez 200 000km. Podivej se po netu a zjistis, ze Priusy vetsinou meni baterky po nejakych 300 000, v extremech az pri pul milionu nalitanych km. Kapacita samozrejme casem klesa, z druhy strany nutno dodat, ze po 300 000 uz se vetsina aut porouci do srotu. A propo - baterie jdou recyklovat (jako jakykoliv jiny baterie) a samostatne vymenit - nemusis tedy po odchodu baterek do kremikovyho nebe hned hazet auto ze skaly.

4) Klicovym prvkem pro vyrobu baterii je a hlavne bude lithium, jehoz loziska se nalezaj primarne v jizni Americe (hlavne v Bolivii), ale i v USA ci Cine. Svetovy zasoby by pritom mely vystacit na snad 2 miliardy elektromobilu typu Nissan Leaf, tedy dvojnasobek vsech aut na Zemi ( [odkaz] ).
Palec pro GM
| 22. 2. 2011 20:19
ad1) jenze prave vyroba baterii je celkem energeticky narocna a je jich potreba dost. A jestli je u hybridu ten motor 4valec 1,4l nebo 2,4l je celkem fuk, bo tam je. Variator je taky prevodovka, akorat bezstupnova. a obecne pri tezbe drahych kovu velky nepomer vytezene hlusiny k vlastnimu materialu, to u zelezne rudy zdaleka tolik neni. takze ta narocnost bude jiste vyssi.
ad2) vsak to taky pisu ze bych rad videl celkovou bilanci. ale ze to asi tezko pujde.
ad3) vsak ja tak nepsal ze baterie vydrzi 200kkm. ale kdyz vyjdu treba z toho ze motory 1,2tsi zkousela skodovka tak aby turbo vydrzelo na zivotnost motoru (250kkm) tak proc nevzit treba 200 kkm. je pak jedno jestli to bude 200,250 nebo 300 kkm. ty exhalace z provozu uz by se snadno dopocitali.
ad4) s tou cinou sem psal o drahych kovech obecne. kazdopadne pokud je potreba 10kg lithia na autak jako leaf, ktery ma dost mizerny dojezd. tak kolik by pak bylo potreba lithia na auto co ujede treba tech 500km na baterie a co teprve kamiony tam by toho lithia bylo potreba aspon metrak :-)
takze kdybysme nahradili vsechny soucasna auta necim co ujede podobnou vzdalenost jako auta se spalovacim motorem a to i kamiony tak to rozhodne stacit nebude. a hlavne kolik tun hlusiny se protoci aby se vsechno to lithium vytezilo. v tom je ta hlavni energeticka narocnost.
takze doufejme ze se najde nejaky lepsi zpusob pro udrzeni energie nez lithiove baterie.
Zajimavy meziclanek
| 22. 2. 2011 11:10
Prvne musim souhlasit, ze Americka verze pusobi z venci lepe nez Evropska.

Je to zajimavy prinost a rozvetveni technologii a jejich pouziti v praxi, a nakonec jen zakaznici rozhodnou zda tento typ pohonu prezije do druhe generace.

Hlavne mne zajima jakou vyraznou oblibu budou mit prichazejici francouzske a diesel hybridy od roku 2012 v Evrope.
Avatar - pumpkin
Dizajn
| 22. 2. 2011 11:47
Myslím že Ampera/Volt žiadnu revolúciu v predaji hybridov neprinesú, ale musím priznať že ten dizajn ma oslovil a hlavne u Oplu. Je to taký nádych blízkej budúcnosti a trochu mi to pripomína nafúknuté Subaru SVX. Takže palec hore za nevšednosť :yes:
denní dojíždění
| 22. 2. 2011 17:06
Tohle asi není auto na dovolenou do Chorvatska ale na denní dojíždění do kanceláře a zpátky docela dobrý. Zvlášť pokud se dá dobíjet z 220V zásuvky ve firemní garáži :-)
Aká je bezpečnosť líthiových batérií ?
| 22. 2. 2011 18:12
V roku 2010 došlo k nehode stroja Boeing 747 spoločnosti UPC v Dubaji v dôsledku intenzívneho požiaru prepravovaných líthiových batérií. V tejto súvislosti bola znova obnovená diskusia k vydaniu prísnych omedzení pre nákladných leteckých dopravcov k preprave líthiových batérií. Za posledných 20 rokov došlo k 113 prípadom požiarom, alebo výbuchom, ktoré mali väzbu na líthiové batérie v elektronických zariadeniach. (Zdroj L+K 2/2011).

Pri pár kusoch elektromobilov dnes štatistika určite nepustí - riziko je malé. Ale pri masovom rozšírení bude riziko asi už dosť značné ...

Vie o tom niekto viac ?
Pro koho?
| 28. 2. 2011 19:30
Začnu tím, že když je nadpis "technická data", čekal bych technická data a ne nicneříkající omáčku. Kolik auto váží včetně baterií? Jaké má rozměry? Velikost kufru? Spotřeba po vybití baterií na dálnici/ve městě? Jak se řeší topení v zimě (a vytápění baterií aby neztratily kapacitu) a kde bere energii klimatizace v létě/jak ovlivní dojezd?
Další problém je s určením auta. Jak všichni ví, elektromobil a hybrid se hodí spíš do města, kde vyniknou jeho výhody. Proč se mám ale po městě tahat s takovou "krávou", když většinou jezdím sám? Jak se s něčím takovým bude parkovat? Proč nepostavili něco menšího lehčího na stejném principu?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku