Přesně tak, problém to zase takový není, jde opravdu víceméně o emise.... Mimochodem 200k má bez přeplňování třeba TypeR.....(tam to ale chce upgrade na euro5)
Newtonmetry by mu zas moc scházet nemohly, musel by jich mít minimálně tolik, aby to při daných otáčkách odpovídalo těm 250 koním (spíš samozřejmě špička krouťáku bude ještě předtím) :-) A důležité jsou hlavně newtonmetry na kolech, ne na klice...což se pochopitelně u vysokootáčkového motoru zkompenzuje lehčím zpřevodováním, které nám ty Nm z klikovky pěkně znásobí ;-) Takže pokud bude mít převodovka dobré odstupňování a řidič řadit jak má, bude to u sportovního auta fungovat. Vždyť kdejaký dvoulitrový turbodiesel má větší krouťák než současné F1.
Citace: "Podle automobilky má koncept ukázat, že je motor s protiběžnými písty vhodný i pro použití ve sportovních vozech. Výhodou plochého motoru je hlavně snížení těžiště automobilu."
Opravdu nevím, jestli tuhle křečovitý smích vyvolávající větu vyrobil autor článku, nebo marketingové oddělení FHI. Protože poznatek, že boxer "je vhodný i pro použití ve sportovních vozech", by nejspíš dala dohromady i 8letá blonďatá holčička na základě intuitivní znalosti Porsche, STI a historie rally >:D;-)
A konstrukční výhoda v podobě snížení těžiště je sice opravdová a vítaná, avšak ční nad ní mnoho jiných mnohem významnějších výhod. Jako například kultivovaný chod bez potřeby vyvažování, lepší mazání, napasovatelnost na Symetrical AWD a ultrakompaktní rozměry, umožňující instalaci za zadní nápravu :-):yes:
Navrhuji tuto větu nominovat do Zlatého Ventilku 8-s
A mimo jiné se těším jak malej Jarda >:-[] ... jenom škoda, že 200koňovej nefoukanej dvoulitr Bruselský šiml nepovolí :no:
"Co je to subaru...? "
"To nemáme..."
(Padesátiletá pokladní ze supermarketu Interšpár, původem z Kyjeva, při modelování nehtů a náhodně otevřeným časopisem Auto... před obličejem plným salátových okurek v salonu krásy někde u Zlína)